nekem egy 24 literes kompresszorom van, 20-25 ezer körül kapható, hozzá set az is pár ezer mondjuk én nem mûvészkedéshez vettem, hanem garázskapu festésére, klinker leápolására, portalanítás, ilyenek de ez már elég komoly cucc, mindenhez jó, ha van helyed tárolni akkor ideális mert biztos egyenletesebben fúj mint egy olcsóbb megoldás
Nem érdemes a levegõpalackot venni mert 2-3ezer darabja,és hamar kifogy.. makettezõ kompresszort pedig már 10 és 20ezer között kapsz,ami ezekhez a stukikhoz tökéletesen megfelel
én is nagyon kezdõ vagyok a témában, ha valakinek van jó állapotú pisztolya (ilyen kissebb dolgokhoz pl modellek max gépház apróbb dolgok) olcsón érdekelne. kissebb palack sûrített levegõt lehet hozzá kapni? egy kompresszor azért kicsit húzós.
Itt nagyon jó videók vannak ahol elmagyaráznak sokmindent. http://www.youtube.com/user/AirbrushTricks Ezt próbálta valaki? milyen lesz a felület? muszály szárítókamra, vagy lámpa hozzá? Arra lennék kiváncsi hogyha ezt még lelakkozom bõségesen akkor lejön e ha hozzáérek stb.
Jómagam is használok pár éve airbrush pisztolyt,de csak maketteket festek vele:) Sajnos ilyen grafikákat meg hasonlókat nem tudok csinálni,de szívesen megtanulnám egyszer,fõleg hogy jó pénzkereseti forrás is
Ha van már kérem töröljétek. rákerestem.
Az Airbrush története
Ki gondolná, hogy az airbrush nem mai találmány, majdnem annyi idõs, mint az ember maga. Szakértõi bizonyosak afelõl, hogy a barlangokban talált õsi negatívban ábrázolt emberi kezek “hasonló technikával” készültek.
Abner Peeler a feltaláló géniusz (nevéhez fûzõdik még varrógép és az írógép korai változatának feltalálása is) neve fémjelzi az elsõ, maihoz hasonlatos eszköz feltalálását 1879-ben. Találmányát Peeler ekkor még “paint distributor”-nak nevezte. A korai airbrush pisztolyok elég egyszerû, lábbal hajtható levegõforrással mûködtek, ami szintén Peeler találmánya volt. Több esetben asszisztens kezelte a pedálokat nem a mûvész maga. Egy hónappal az eszköz feltalálása után elkészült az elsõ festmény, mely magát Peeler-t ábrázolta.
1882-ben Liberty Walkup megvásárolta Peeler találmányát 700 $-ért. Továbbiakban még kétszer finomított a találmányán 150 $-ért. Walkup, feltalálók kisebb csapatával céget alapított “The Airbrush Manufacturing Company of Rockford” névvel és megkezdõdött az újszerû airbrush gyártása.
Feleségével, Phoebe-vel “Illinois Art School” mûvészeti iskolát üzemeltetett, mely az airbrush technika oktatására specializálódott, de emellett más technikákat is tanítottak. A fotoretuser** Phoebe az iskola létrehozatalában nagy segítségére volt.. Az iskola egy épületben volt a céggel. Mindezek felett 1891-ben Walkup még az Airbrush Journal-t is útjára indította. 1891- ben Charles L. Burdick forradalmasította az ipart, és feltalálta az “internal mix airbrush”-t, ami a Walkup féle “external mix airbrush” fénykorának lecsengését jelentette. Az Aerograph pisztolyoknál a festék és a levegõ a pisztoly belsejében keveredett, sokkal finomabb és könnyebben kezelhetõ alkalmazást jelentett elõdjéhez képest. 1900-ban Budrick is céget alapított Aerograph Company Ltd-t, mely ma is a legnevesebb gyár Angliában.
Az I Világháború alatt az avantgárd irányzatokhoz tartozó mûvészek munkájukhoz elõszeretettel használták a modern eszközt és technikát az airbrusht. Ez fõként az USA-ra és Európára volt jelellemzõ. Két irányzat volt kiemelkedõ a Dadaizmus és neves képviselõje Man Ray és a Bauhaus irányzat képviselõje Vassilijy Kandinszky. Man Ray például akkor ismerte meg a technikát amikor egy new york-i reklámügynökségnél dolgozott. Kandinszky a Bauhaus iskolánál Németországban fal-festés szakot tanított, hogyan festehtõk meg a nagy felületek spray pisztollyal és airbrush-al. Kandinszky saját képei megfestésénél is gyakran alkalmazta, sõt van olyan festménye, amit csak airbrush technikával készített.
Ekkor tájt a plakátoknak elõkelõ szerep jutott, mint kommunikációs eszköz az átlag emberekkel. A kubista irányzatot képviselõ Joseph Bidner vált az egyik leghíresebb plakátfestõvé a világon. II Világháború alatt a repülõgépeken is felfestésre kerültek a népszerû PIN UP lányok, mely Alberto Vargas nevéhez fûzõdik. A harmincas években nagy igény volt a különbözõ illusztrációkra, melynek virágzása természetesen az USA-ban volt.
A Walt Disney stúdió alkalmazta széles körben még elõszeretettel az airbrush-t fõleg hátterek megfestéséhez az animációs mozifilmjeikben. 1940-ben mikor a Pinocchiot készítették a fények és árnyékok minél élethûbb megjelenítéséhez, használták. Azóta is nagy szerepet játszik az airbrush az animációs filmek elkészítésében. A 60-as években pedig, a “Flower-Powe” korszak idején a zene iparban volt népszerû a technika. 1963-ban megalakul a Badger Airbrush Co. Azóta alkalmazási területe csak szélesedik. Egyre gyorsulóbb világunkban a fogyasztókért folytatott harcban, mint kreatívabb és kreatívabb lesz az ember és rengeteg gyakorlattal és tapasztalattal elérkezünk oda, ahol már csak a fantázia szabhat határt.