"sok idiota kiskoru pöcs veszekedését látom itt csak"
Aha. 90-es fõúton 130-al videózni az bezzeg nagyfiús dolog ugye?
Továbbá a kiskorú pöcs a te fejedben van, ha egybõl csak a "száguldás" jut eszedbe a 125 köbcentirõl. Mint mondtam, nekem a halkabb hang a szempont és hogy dinamikusabban venné fel a forgalom ritmusát városban. 50-ig. Mert annyival szabad menni ugye.
Azert remelem erzed, hogy a felsovel a 17 eves gyerek nagy valoszinuseggel tulel egy balesetet, mig az alsoval kisebb koccanas is komoly serulesekkel jarhat...
robogóval félnék eleve 100fölött menni... egyszer próbáltam, kb 5 perc elég is volt.. a robogó nem nekem való, lassú, meghát ha ott a kocsi akkor minek, rövid távra ugyis bkv-zok, mert máshol dugó van
egy robogo nem arra való hogy ilyen sebességgel menjél vele. kis keréktáv, lofasz kerekek, nulla rugozás. egy szaros kavicsba is elperecelsz. ja és nagy légellenállás. mivel már próbáltam mindent, tudom miról beszélek. olyan mintha trabanttal akarnál tartósan 170-180-at menni. szted az egészséges? sok kis idióta pöcs. városban meg nyomatják egykeréken mert az úgy póz. amikor meg perec van és röhögök rajtuk a lámpánál még nekik áll feljebb.
Meg mindig jobb igy,mint 40el arra varni mig elcsap egy fasz...es hozzatennem hogy ezert is csak azert van mert ugye robogoval bun 40 felett menni,mert meg veletlenul megelozol egy biciklist.. Nem mondom h normalis dolog 130al repeszteni,en mindenesetre nem mennek annyival ha lenne alattam egy ilyen robogo,de a 90-100at mindenkepp tartanam.
En ebben meg benne is lennek valamilyen szinten,folosleges x ora KRESZT kifizetni,ha mar valaki vegig ulte 1x,az en esetemben 2x... Rutinbol viszont nem kell 10 ora,szvsz az lenne a legjobb megoldas hogy mindenki annyit menne amennyit jonak lat,en pl 1 max 2 ora utan valszeg mar meg tudnam jegyezni h hogy kell korbemenni azon a palyan,aztan lehetne mar vizsgazni...forgalombol is folosleges a 30 ora..B-re meg M-re mar megvolt,azota nem valtozott sokminden,ami meg valtozott azt meg elmondja a tanar es kesz...persze ez soha sem lesz igy,mert ebben nincs lehuzas.
Múltkor megyek haza a Velencei tóról, és mit látok? A fõúton kb 110-el hajt el mellettem egy opel, és az ablakon kifele állnak 2en (bennt áll, de a felsõteste kilóg az ablakon) és a kocsi tetejébe kapazkodik. Normális?
sok idiota kiskoru pöcs veszekedését látom itt csak, akik jogsit még nem tehetnek, de mennének mint az ökrök. mint pl ez a vesedonor itt alább, én videóztam nemrég. egy fos aprilia robogon ült a csóka bukóban, pólóban, rövidgatyában, edzõcipóben. ha eltaknyol elõttem, és átmegyek rajta, még meg is vertem volna asszem (ha életben marad), nevelõ jelleggel.
Ja és hozzátenném, hogy sajnos Budapesten lakok, itt nagyon veszélyesen közlekedik néhány ember, fõleg azok a vérpistikék, akiknek bizonyítaniuk kell a haverjaiknak.
Én nem tenném itt hozzá, aki akar 125öset, az menjen el oktatásra, de ha a kresz díjat (ha már megvan) nem kéne kifizettetni, elég lenne csak a rutint, forgalom és vizsgát.
Nem kell bevonni semmit,aki tud biciklizni az tud robogozni is par ora gyakorlas utan,egyszeruen hozza kell tenni a 125os kategoriat is ennyi az egesz.
"B" kattal vezethetsz 50 cm3-et. Hány órát tanítottak a pályán 50 cm3-es motort hajtani? Engem nullát.
Most vagy legyen 50cm3-hez is kötelezõ oktatás vagy vonják be a 125cm3 is, ugyanis sok esetben életveszélyesen LASSÚ egy 50cm3-es motor. Már jártam úgy, hogy a nyergesvontató közé keveredtem és kínomban azt sem tudtam most, hogyan tovább, mert erõ már nem volt a motorban, ha fékezek akkor meg a 2. vontatmány átmegy rajtam... szembe is brutál nagy forgalom volt, mindenki dinamikusan haladt csak én hátráltattam a forgalmat.
Egyébként látszik ki a felelõtlen (kispöcs, aki kispöcsözött)... akinek egybõl az jut eszébe, hogy hogy lehet ezekkel a 125 köbcentis vadállatokkal száguldani.
Nekem meg az, hogy mennyivel kellemesebb, halkabb lenne a hangja, amikor max 50-nel sétamocizok a vidéki utakon.
Igazad van,nem ertem miert kene meg az M jogsit is elvenni a B-sektol,esetleg h meg tobbet fizessenek az emberek KRESZ tanfolyamokra?Vagy hogy tanuljanak meg vezetni azzal a kis zummogo szarral? B-re nincs korlatozas,leteszed,masnap vehetsz egy 600 lovas autot,jol van ez igy? DE motorra le kell tenni kulon M-re,aztan A1-re es A-ra..persze nincs olyan h a KRESZ tanfolyamot nem fizeted ki,csak a KRESZ vizsgadijat...MINDENT ki kell fizetni 3x.
Nekem kulon volt meg M-re 14 evesen,aztan 4 ev mulva B-re,az egyik 100ba volt meg a masik 110 korul,most vettem egy yamaha DT 125-ost,ugy h eletemben nem ultem meg valtos motoron,az elso utam egy 50km-es gyongyos godollo tav volt,persze jogsi es ervenyes biztositas nelkul,mivel 50es papirokkal van. Ja,es az ut elott mit csinaltam?Elmentem egy elhagyatott szar utcaba(pontosabban ELTOLTAM),gyakoroltam vele 1 orat,2x sikerult lefulladnom,aztan mentem haza,ennyi volt az a kibbbbaszott nagy rutin-forgalomban nem fulladtam le hozzatennem-.Ettol fuggetlenul nem azt mondom h tudok is motorzni 1-1.5 het utan,mert nagyon nem,de nehogy mar meg egyszer vegyek egy x oras kresztanfolyamot 30 ezere,aztan 10 ora rutin ugyancsak 30e,es 30 ora forgalom + vizsgadijak..
Es most nem kell jonni azzal hogy ,,igy is eleg idiota van az utakon,, meg hogy biciklire is kene jogositvany.Mert az esetek tobbsegeben szvsz a biciklisek is tudjak az alapokat,csak nem tartjak be mint ahogy en sem mikor biciklivel vagyok,annak ellenere h ketszer raktam le a KRESZ-t,es nagy valoszinuseggel 3x is le fogom mert kell az A korlatozotthoz...Szoval nalam a biciklis kozlekedes ugy nez ki hogy.: piros lampa akkor van amikor jonak latom,behajtani tilos tabla nincs,termeszetesen sebessegkorlatozas sincs,stop/macko sajt neha van neha nincs,uttol fugg. Robogonal hasonlo a helyzet,annyi kulonbseggel h pirosnal azert legtobbszor megallok,sebessegkorlatozas nincs csak belvarosban,behajtani tilos tabla pedig neha van neha nincs,uttol fugg. Ehhez kepest autoval,amin mar van rendszam es egy kicsit ,,,nagyobb darab,, azzal az 50 az 50 max 55,a lampakat termeszetesen minden esetben figyelembe veszem,behajtani tilos tablat meg nem ,,neztem el,,,es a 125ossel is hasonlo a helyzet.
Ezt csak azert irtam le h legyen valami viszonyitasi alap,meg hogy nem azert nem tartom be biciklivel/robogoval a KRESZ-t mert nem TUDOM,hanem mert nem AKAROM tudni,mivel egy olyan ketkereku szarral vagyok,amivel ha fekezek akkor 2 meteren belul 0-an vagyok+ha elcsapnak akkor az tobb mint valoszinu hogy csak nekem fog fajni.
50cm3-el is tudsz ám 70-el venni, 70km/h-nál pedig már tudsz úgy esni, nekimenni valaminek, hogy még a sisak is kettéreped a fejeden... volt már ilyen nem egy...
Az melyik fajta? Megyek a bótba érte. Így kell kérni? Vagy, ha azt mondom, hogy szobatiszta, jól neveltet kérek, azt is megértik? Azt hittem köbcentirõl volt szó.
"Biciklihez annyit, hogy mivel nem gépjármû, nem kell hozzá jogsi, ennyi."
És miért? KRESZ szerint kell közlekednie, vagy sem? Mi a különbség a mozgatását illetõen a motorhoz képest? A nyilvánvalókon kívül, tehát, hogy melyik úttípuson közlekedhetnek.
most csináltam meg a korlátlan A-t, azt mondom hogy mindenkinek el kéne végezni, aki motorra akar ülni. most járt le 10 év utána B jogsim, ugy éreztem benõtt a fejem lágya annyira hogy el tudok terelgetni egy kétkereküt is úgy hogy ne dögöljek bele. két éve öcsémmel vettünk egy RS 50-et. azon megtanultam motorozni-motort kezelni. a forgalomban halálfélelmem volt, nem nagyon erõltettem. pedig ment 80-at, de akkor is. nem volt gyakorlatom, nem tudtam mire kell figyelni. aztán meguntuk, mert a kis gecivel sehova nem lehetett elmenni, ráadásul baszottul kényelmetlen volt kb 20 perc után. szóval tavaly õsszel elkezdtük az A korlátlant. ugathat a sok kis pöcs, de az oktatás KELL motorra. köze nincs az autóhoz, ráadásul egy jobb oktató azért különbözõ fortélyokat is megmutat, nemcsak legurulja veled a 8+16 órát. és az jó. 50-es után kezdõmotornak pedig ezt szerváltuk:
XDD
mult szerdán kaptam meg az ideiglenes jogsit, péntek-szombaton letoltam vele 450-470 km-t :) és ez már oltás.
Te meg paranoiás vagy. Gondolom ezután azt is elvárnád tõlem és minden másik leáldozós totyikostól, hogy soha többet ne írjunk egyetlen újonnan nyíló totyikba se, mert mi van, ha véééletlen TE is szíveskedsz írni bele és akkor jújjajjájjj, stalkingolunk tégedet, te szegény?!
Rendes motorra gondoltam. -.- Tények? Nézz híradót, vagy olvass újságot. Megjegyzem, engem se érdekel a te véleményed. :) (Bocs, de kis vérpistik véleménye sose érdekelt.)
Biciklihez annyit, hogy mivel nem gépjármû, nem kell hozzá jogsi, ennyi. Ha annyira kétkerekû jármû kell neked, használd te is azt, mert a motorhoz még nem nõttél fel.
#25: Damn it! De ne tarts attól, hogy túl sok Lamborghini fog száguldozni az úton, miközben 17 évesek vezetik 1 másodperce átvett jogsival. :)
Az a baj, hogy ha az emberek morála mint írták olyan lenne mint nyugaton, akkor lazán be lehetne vezetni. Voltam 1 hétig Németországba, ott egy családnál laktam, és meglepõdtem, hogy milyenek az emberek (az útépítésrõl ne is beszéljünk..). Na a lényeg, hogy a motor valóban gazdaságosabb lenne, de itthon sokkal veszélyesebb, mert ha elcsapnak, bekerülsz valahogy a kocsi alá akkor onnantól vége. Látod mennyi baleset van. Meg persze, az emberek 80%a, aki felül motorra, annak benne van a kötelezõ "mennem kell mert motorral megtehetem", aztán városban nyomja még 80nál is. Pont múltkor volt, megyek haza kocsival, erre jobbról egy biciklis kijön a parkolóból (!!), aztán rámüvölt hogy "ez nem jobbkezes utca? el kéne engedni". Tehát az emberek nagy része még a kreszt se ismeri.
Nembazmeg, csak tudod nálam az új topikoknál ugyanazok jelennek meg (SÕT ugyanolyan sorrendben), mint nálad.
(Arról meg pláne nem tehetek, hogy gyáván megfutamodtál a nyomasztó felelõsség alól. Sry!)
JAJJ VIGYÁZAT, GYILKOS SZÖRNYETEG!!! Külön jogsit rá, az 50 éves embernek, 30 éves közlekedési gyakorlattal is!
Meg a köbcenti sem minden. Mert egy fasza sportmotrral megy az idióta záróvonalon kívül 160-nal, forgalommal szemben, beláthatatlan kanyarban és bumm heccsát. Ugyanakkor egy 1600cc-s Honda Goldwinggel nem nagyon lehet/szoktak így viselkedni. Az kényelmes utazásra van, kultúrált felnõtt, többnyir eközépkorú, avagy idõsebb embereknek.
De ott vannak a 450cc+ nagyrobogók, azok sem igazán száguldozásra vannak, hanem luxus színvonalú közlekedésre és áruk/tulajdonságaik miatt nem éppen a tizenéves vérpistikék veszik.
"Elég sok motoros baleset van így is, a hülye magyarok még így se tudnak motort vezetni, nem hogy úgy, hogy még nem is tanultak... Szerintem ez a dolog nem kérdés..."
Hány balesetet is okoznak az 50 köbcentis robogósok? Valahogy nem látom, hogy tele lennének velük a hírek és a hullákkal az utak.
Nem érdekelnek a vélemények, csak a tények.
Ennyi erõvel miért lehet kerékpárt "vezetni" jogsi nélkül? Miért nincs KRESZ vizsga? 95%-ban ugyanott közlekednek mint a motorosok, csak lassabban.
Szerintem az 50-est is le kéne venni a B jogsiról, mert értelmetlen a dolog. Aki motorozni akar, az tegye le arra a vizsgát, ne kocsira, kész. Itt írhatnak a vérpistik, hogy "hú, én nekem meg van a B, meg motorzni akarok", mert ez szerencsére nem lesz úgy. Csináld meg rá a jogsit, akkor lesz tapasztalatod, illetve talán tudni fogod, hogy a kresz hogy vonatkozik rád, és utána vezethetsz motort. Elég sok motoros baleset van így is, a hülye magyarok még így se tudnak motort vezetni, nem hogy úgy, hogy még nem is tanultak... Szerintem ez a dolog nem kérdés...
Valaki magyarázza már el, hogy hogy van ez. 50köbcentis motorra milyen jogsi kell, és 125re is milyen kell?
Vezetek lassan 20 éve (minden nap több órát), kisfaxom sem fog újra vizsgázni kreszbõl, meg utána mocigyakorlatból, meg az isten tudja mibõl, az tutker. Mindig mondják, járjanak az emberek motorral, mer az gyorsabb, kevesebbet fogyaszt és neeem szennyez annyit. Naja, de nem fogok plusz valag pénzt, meg egy hónapot szánni az idõmbõl (ami kurva drága), hogy örömet okozzak nekik!
Majd ha lehet B-s jogsival (amivel kurva nagy 9 személyes buszokat is vezethetek AMÚGY) vezetni akármekkora mocit, TALÁN 1x én is rászánom magamat, de addig no way!
(jelzem kollegámat 3x húzták meg mocikresszen, pedig az régebben vezet nálam is, mivel csak a lehúzás van, kell a pénz)
Viccesek az ellenérvek.
Lenne pár kérdésem:
Milyen teljesítményû kocsikkal szenvedik el a balesetek többségét? 3-400 LE, vagy simán csak az emberi hülyeség miatt átlagos 70-100 lovas gépekkel?
Miért nem kötik a B kategóriás jogsit is teljesítményhez?
Ha külön jogsit tesz le rá valaki, már nem fog azonnal meghalni? Amikor már 100+ lóerõset is vezethet pár órás oktatás után?
Nem a motor okozza a balesetet, hanem a hülye gazdája. Egy 50 köbcentis motor többnyire életveszélyes akadály a Pesti forgalomban, míg egy 125-össel rendesen lehetne tartani a közlekedés ritmusát.
Véleményem szerint igenis lehessen vezetni normál B jogsival, esetleg kössék gyakorlathoz, például 5 évvel a jogsi megszerzése után lehessen vezetni vele 125-ig.
Nem tudom miért kéne eltörölni az m-et sõt jó lenne a 125ccm korlát a b-hez. Mert lehetne választani, hogy egy bazinagy szarral mész be a városba vagy egy kis kétkerekûvel. Az embernek se ideje, se pénze nincs hogy mégegyszer jogsizzon külön kismotorra A másik jó dolog, hogy aki hülye az 125-össel könnyebben meghal, mint 50-essel, merthogy "aki hülye haljon meg". Meg amúgy is a hülyék leszarják a jogsit is, inkább csak a normális szív aki nem mer engedély nélkül menni.
szerintem nemgond hogy b-sel tudok motorozni, faszomat húzzák le annyi lével, hogy még letegyem arra is. Egyrészt csak úgy 50-esre nem tettem volna le, pedig néha jó menni vele, meg olcsóbb is (parkolás+benya és zõd is :D). Biciklivel sokkal több a baleset, vonjuk meg hogy alanyi jogon bárki ráülhessen
ja és ez nyugaton bevállt? hát persze mert ott más a közlekedési morál mint itt...
nos gyerekek, itt nem a motorossal van a baj mert akinek van 50esre jogsija ha B ha A1 ha akármi leszarom nagyon kevesen vannak akik 50essel mennek mindenki 125-150-180as gépekkel megy köztük én is de én ésszel de nem ez a FÕ probléma hanem a qrva elektromos bicikli sztem, ami csendes, nincs mozgás rajta -> !!!lopakodó!!! ennyi... ja és itt inkább a májerkedõ 14 éves barmoktól kéne elvenni az 50ccm jogsit mert nincs annyi eszük még hogy felfogják a súlyosságát annak amit mûvelnek mert ha 1 20-30-40-50 éves ember motorozik annak már talán van annyi esze hogy a kurva kávédarálóval nem vállal olyan mozgásokat amibe megdöglik
nekem ez a véleményem
125 ccm B-hez? Mégis minek? Még az 50est is elvenném. Tegye le az A1et aki motorozni szeretne.
én azt is eltörölném, hogy alanyin jogon járjon az 50ccm a B jogsihoz, ahogy itt már felvetették
Szerintem nem lesz ebbõl semmi, sõt hülyeségnek is tartom, hogy B-s jogsival lehessen vezetni a 125ccm-est... Annak aki még életébe nem vezetett motort annak förtelmesen nagy, gondoljunk csak bele, ott már van akár 20-30 lóerõ is, amivel nemcsak elindulni tudni kell, hanem meg tartani is, sokan azt hiszik, hogy olyan könnyû pedig egyáltalán nem, nagyon hamar megvan a baleset...
Teljesen igazad van. Ilyen alapon felesleges 7.5 tonnásra jogsi, hisz az " csak picivel nagyobb", mint egy ford transit, vw transporter..stb. Azokat eltudja vezetni az emberrel, akkor úgy van vele, hogy egy tehergépkocsit miért ne? " Há' én kemény vagyok, nehogymá' egy ilyen sz.rt ne tudnék".. mondja ezt az emberek nagy része... csak arra nem gondolnak, hogy 3 ember kell magukon kívül arra is, hogy egy szar marutival kiforduljanak az udvarukról.. ( jobb esetben egy egyirányú útra ).
Fogadni mernék, hogy 100 B-s jogsival rendelkezõ sofõrbõl 70 minimum még nem vezetett vele 50ccm-s motort, ( mert hát nehogy már egy szutyok simsonnal menjek - elv alapján ), de persze egy 125ccm-re mindenki felülne elsõ szóra. Az már persze nem zavarja, hogy fogalma sincs a motorról/motorozásról!
Ilyen alapon ha lassan minden kategóriájú jogsival lehet vezetni mindent, akkor minek jogsi? Elvégre biciklizni mindenki tud, onnan meg már csak egy köpés a motor...
Szeretem az ilyen embereket, akik "mindent tudnak", de ha tehetném csak tankkal mennék közéjük az útra, azzal valahogy talán túlélném a lakásból való kimenetelem...
Nem úgy volt hogy eltörlik azt hogy a B-hez járjon az M-es jogsi?Végeredményben ez lenne az értelmes...Ez kicsit olyan hogy bemész a boltba kérsz egy kiló kenyeret azt hozzád vágnak mellé 20deka szalámit is vagymi?Hülyeségnek tartom...
A1-re van jogsim kb.2 éve...Mégis csak "csak" M kategoriás motort vezetek...Õszintén megmondva 18éveskorig nem is engedélyezném az A1-et...minek? Arra hogy a taknyos 14-15évesek menõzzenek aztán ha össszetörimagát apuci vesz neki másikat?Sok értelmevan...A B-s jogsi az B-s jogsi nem M nem C hanem B...A jó magyar kreszt is csak toldozzák foltozzák ahelyett hogy lenne egy új ami nem 60szor lett már megújitva...
sokan a kocsit sem tudják normálisan vezetni ennyi gyakorlati oktatás után a B-s jogsival. Sose értettem, autóra való jogsival miért is kellene motort vezetni. Teljesen más felfogást követel meg az embertõl, no meg attól, hogy tudok biciklizni, esetleg egy robogóval menni, attól még egy 125ös mocival is repeszthetnék.
Hozzá kell tenni, hogy akkor viszont a B-jogsihoz illene egy alapszintû motorosoktatást is társítani. Elvileg B-vel mindenki alanyi jogon vezet 50ccm-ig motort is, és ami balfaszságot B-sektõl hallok a mopedekrõl, hát az nem is emberi. Csak ilyen apróságok, hogy a sebességkorlátot nem tudják 50ccm-re. Arról már nem is beszélek, hogy aki elõször M-jogsit tesz, az kismotor-kreszbõl, vezetéstechnikából és közúti közlekedésbõl ugyanúgy levizsgáz, mintha kocsiból tenné. B-vel ezt a jogot bármiféle alkalmassági teszt nélkül megkapod. ...pedig nem biztos, hogy veszélytelenebb üzem, mint egy modern kocsi -sõt!
Jó lenne 125 köbcentis motort vezetni B jogsival. Más országokban már van ilyen. Nálunk miért nincs? Ahogy olvasom, mindenki jól járna a törvénymódosítással. Félnek több lenne a baleset?