Jó lenne 125 köbcentis motort vezetni B jogsival. Más országokban már van ilyen. Nálunk miért nincs? Ahogy olvasom, mindenki jól járna a törvénymódosítással. Félnek több lenne a baleset?
Hozzá kell tenni, hogy akkor viszont a B-jogsihoz illene egy alapszintû motorosoktatást is társítani. Elvileg B-vel mindenki alanyi jogon vezet 50ccm-ig motort is, és ami balfaszságot B-sektõl hallok a mopedekrõl, hát az nem is emberi. Csak ilyen apróságok, hogy a sebességkorlátot nem tudják 50ccm-re. Arról már nem is beszélek, hogy aki elõször M-jogsit tesz, az kismotor-kreszbõl, vezetéstechnikából és közúti közlekedésbõl ugyanúgy levizsgáz, mintha kocsiból tenné. B-vel ezt a jogot bármiféle alkalmassági teszt nélkül megkapod. ...pedig nem biztos, hogy veszélytelenebb üzem, mint egy modern kocsi -sõt!
sokan a kocsit sem tudják normálisan vezetni ennyi gyakorlati oktatás után a B-s jogsival. Sose értettem, autóra való jogsival miért is kellene motort vezetni. Teljesen más felfogást követel meg az embertõl, no meg attól, hogy tudok biciklizni, esetleg egy robogóval menni, attól még egy 125ös mocival is repeszthetnék.
amúgy szerintem esélytelen, pont most akarják szigorítani ezt az egészet... (kismotorra rendszám bevezetése, stb)
Nem úgy volt hogy eltörlik azt hogy a B-hez járjon az M-es jogsi?Végeredményben ez lenne az értelmes...Ez kicsit olyan hogy bemész a boltba kérsz egy kiló kenyeret azt hozzád vágnak mellé 20deka szalámit is vagymi?Hülyeségnek tartom...
A1-re van jogsim kb.2 éve...Mégis csak "csak" M kategoriás motort vezetek...Õszintén megmondva 18éveskorig nem is engedélyezném az A1-et...minek? Arra hogy a taknyos 14-15évesek menõzzenek aztán ha össszetörimagát apuci vesz neki másikat?Sok értelmevan...A B-s jogsi az B-s jogsi nem M nem C hanem B...A jó magyar kreszt is csak toldozzák foltozzák ahelyett hogy lenne egy új ami nem 60szor lett már megújitva...
Teljesen igazad van. Ilyen alapon felesleges 7.5 tonnásra jogsi, hisz az " csak picivel nagyobb", mint egy ford transit, vw transporter..stb. Azokat eltudja vezetni az emberrel, akkor úgy van vele, hogy egy tehergépkocsit miért ne? " Há' én kemény vagyok, nehogymá' egy ilyen sz.rt ne tudnék".. mondja ezt az emberek nagy része... csak arra nem gondolnak, hogy 3 ember kell magukon kívül arra is, hogy egy szar marutival kiforduljanak az udvarukról.. ( jobb esetben egy egyirányú útra ).
Fogadni mernék, hogy 100 B-s jogsival rendelkezõ sofõrbõl 70 minimum még nem vezetett vele 50ccm-s motort, ( mert hát nehogy már egy szutyok simsonnal menjek - elv alapján ), de persze egy 125ccm-re mindenki felülne elsõ szóra. Az már persze nem zavarja, hogy fogalma sincs a motorról/motorozásról!
Ilyen alapon ha lassan minden kategóriájú jogsival lehet vezetni mindent, akkor minek jogsi? Elvégre biciklizni mindenki tud, onnan meg már csak egy köpés a motor...
Szeretem az ilyen embereket, akik "mindent tudnak", de ha tehetném csak tankkal mennék közéjük az útra, azzal valahogy talán túlélném a lakásból való kimenetelem...
Szerintem nem lesz ebbõl semmi, sõt hülyeségnek is tartom, hogy B-s jogsival lehessen vezetni a 125ccm-est... Annak aki még életébe nem vezetett motort annak förtelmesen nagy, gondoljunk csak bele, ott már van akár 20-30 lóerõ is, amivel nemcsak elindulni tudni kell, hanem meg tartani is, sokan azt hiszik, hogy olyan könnyû pedig egyáltalán nem, nagyon hamar megvan a baleset...
én azt is eltörölném, hogy alanyin jogon járjon az 50ccm a B jogsihoz, ahogy itt már felvetették
125 ccm B-hez? Mégis minek? Még az 50est is elvenném. Tegye le az A1et aki motorozni szeretne.
nos gyerekek, itt nem a motorossal van a baj mert akinek van 50esre jogsija ha B ha A1 ha akármi leszarom nagyon kevesen vannak akik 50essel mennek mindenki 125-150-180as gépekkel megy köztük én is de én ésszel de nem ez a FÕ probléma hanem a qrva elektromos bicikli sztem, ami csendes, nincs mozgás rajta -> !!!lopakodó!!! ennyi... ja és itt inkább a májerkedõ 14 éves barmoktól kéne elvenni az 50ccm jogsit mert nincs annyi eszük még hogy felfogják a súlyosságát annak amit mûvelnek mert ha 1 20-30-40-50 éves ember motorozik annak már talán van annyi esze hogy a kurva kávédarálóval nem vállal olyan mozgásokat amibe megdöglik
nekem ez a véleményem
ja és ez nyugaton bevállt? hát persze mert ott más a közlekedési morál mint itt...
szerintem nemgond hogy b-sel tudok motorozni, faszomat húzzák le annyi lével, hogy még letegyem arra is. Egyrészt csak úgy 50-esre nem tettem volna le, pedig néha jó menni vele, meg olcsóbb is (parkolás+benya és zõd is :D). Biciklivel sokkal több a baleset, vonjuk meg hogy alanyi jogon bárki ráülhessen
Nem tudom miért kéne eltörölni az m-et sõt jó lenne a 125ccm korlát a b-hez. Mert lehetne választani, hogy egy bazinagy szarral mész be a városba vagy egy kis kétkerekûvel. Az embernek se ideje, se pénze nincs hogy mégegyszer jogsizzon külön kismotorra A másik jó dolog, hogy aki hülye az 125-össel könnyebben meghal, mint 50-essel, merthogy "aki hülye haljon meg". Meg amúgy is a hülyék leszarják a jogsit is, inkább csak a normális szív aki nem mer engedély nélkül menni.
Viccesek az ellenérvek.
Lenne pár kérdésem:
Milyen teljesítményû kocsikkal szenvedik el a balesetek többségét? 3-400 LE, vagy simán csak az emberi hülyeség miatt átlagos 70-100 lovas gépekkel?
Miért nem kötik a B kategóriás jogsit is teljesítményhez?
Ha külön jogsit tesz le rá valaki, már nem fog azonnal meghalni? Amikor már 100+ lóerõset is vezethet pár órás oktatás után?
Nem a motor okozza a balesetet, hanem a hülye gazdája. Egy 50 köbcentis motor többnyire életveszélyes akadály a Pesti forgalomban, míg egy 125-össel rendesen lehetne tartani a közlekedés ritmusát.
Véleményem szerint igenis lehessen vezetni normál B jogsival, esetleg kössék gyakorlathoz, például 5 évvel a jogsi megszerzése után lehessen vezetni vele 125-ig.
Vezetek lassan 20 éve (minden nap több órát), kisfaxom sem fog újra vizsgázni kreszbõl, meg utána mocigyakorlatból, meg az isten tudja mibõl, az tutker. Mindig mondják, járjanak az emberek motorral, mer az gyorsabb, kevesebbet fogyaszt és neeem szennyez annyit. Naja, de nem fogok plusz valag pénzt, meg egy hónapot szánni az idõmbõl (ami kurva drága), hogy örömet okozzak nekik!
Majd ha lehet B-s jogsival (amivel kurva nagy 9 személyes buszokat is vezethetek AMÚGY) vezetni akármekkora mocit, TALÁN 1x én is rászánom magamat, de addig no way!
(jelzem kollegámat 3x húzták meg mocikresszen, pedig az régebben vezet nálam is, mivel csak a lehúzás van, kell a pénz)
Valaki magyarázza már el, hogy hogy van ez. 50köbcentis motorra milyen jogsi kell, és 125re is milyen kell?
Nah, leírom a vélményem:
Szerintem az 50-est is le kéne venni a B jogsiról, mert értelmetlen a dolog. Aki motorozni akar, az tegye le arra a vizsgát, ne kocsira, kész. Itt írhatnak a vérpistik, hogy "hú, én nekem meg van a B, meg motorzni akarok", mert ez szerencsére nem lesz úgy. Csináld meg rá a jogsit, akkor lesz tapasztalatod, illetve talán tudni fogod, hogy a kresz hogy vonatkozik rád, és utána vezethetsz motort. Elég sok motoros baleset van így is, a hülye magyarok még így se tudnak motort vezetni, nem hogy úgy, hogy még nem is tanultak... Szerintem ez a dolog nem kérdés...
"Elég sok motoros baleset van így is, a hülye magyarok még így se tudnak motort vezetni, nem hogy úgy, hogy még nem is tanultak... Szerintem ez a dolog nem kérdés..."
Hány balesetet is okoznak az 50 köbcentis robogósok? Valahogy nem látom, hogy tele lennének velük a hírek és a hullákkal az utak.
Nem érdekelnek a vélemények, csak a tények.
Ennyi erõvel miért lehet kerékpárt "vezetni" jogsi nélkül? Miért nincs KRESZ vizsga? 95%-ban ugyanott közlekednek mint a motorosok, csak lassabban.
Meg a köbcenti sem minden. Mert egy fasza sportmotrral megy az idióta záróvonalon kívül 160-nal, forgalommal szemben, beláthatatlan kanyarban és bumm heccsát. Ugyanakkor egy 1600cc-s Honda Goldwinggel nem nagyon lehet/szoktak így viselkedni. Az kényelmes utazásra van, kultúrált felnõtt, többnyir eközépkorú, avagy idõsebb embereknek.
De ott vannak a 450cc+ nagyrobogók, azok sem igazán száguldozásra vannak, hanem luxus színvonalú közlekedésre és áruk/tulajdonságaik miatt nem éppen a tizenéves vérpistikék veszik.
Az a baj, hogy ha az emberek morála mint írták olyan lenne mint nyugaton, akkor lazán be lehetne vezetni. Voltam 1 hétig Németországba, ott egy családnál laktam, és meglepõdtem, hogy milyenek az emberek (az útépítésrõl ne is beszéljünk..). Na a lényeg, hogy a motor valóban gazdaságosabb lenne, de itthon sokkal veszélyesebb, mert ha elcsapnak, bekerülsz valahogy a kocsi alá akkor onnantól vége. Látod mennyi baleset van. Meg persze, az emberek 80%a, aki felül motorra, annak benne van a kötelezõ "mennem kell mert motorral megtehetem", aztán városban nyomja még 80nál is. Pont múltkor volt, megyek haza kocsival, erre jobbról egy biciklis kijön a parkolóból (!!), aztán rámüvölt hogy "ez nem jobbkezes utca? el kéne engedni". Tehát az emberek nagy része még a kreszt se ismeri.
Rendes motorra gondoltam. -.- Tények? Nézz híradót, vagy olvass újságot. Megjegyzem, engem se érdekel a te véleményed. :) (Bocs, de kis vérpistik véleménye sose érdekelt.)
Biciklihez annyit, hogy mivel nem gépjármû, nem kell hozzá jogsi, ennyi. Ha annyira kétkerekû jármû kell neked, használd te is azt, mert a motorhoz még nem nõttél fel.
#25: Damn it! De ne tarts attól, hogy túl sok Lamborghini fog száguldozni az úton, miközben 17 évesek vezetik 1 másodperce átvett jogsival. :)
Te meg paranoiás vagy. Gondolom ezután azt is elvárnád tõlem és minden másik leáldozós totyikostól, hogy soha többet ne írjunk egyetlen újonnan nyíló totyikba se, mert mi van, ha véééletlen TE is szíveskedsz írni bele és akkor jújjajjájjj, stalkingolunk tégedet, te szegény?!
most csináltam meg a korlátlan A-t, azt mondom hogy mindenkinek el kéne végezni, aki motorra akar ülni. most járt le 10 év utána B jogsim, ugy éreztem benõtt a fejem lágya annyira hogy el tudok terelgetni egy kétkereküt is úgy hogy ne dögöljek bele. két éve öcsémmel vettünk egy RS 50-et. azon megtanultam motorozni-motort kezelni. a forgalomban halálfélelmem volt, nem nagyon erõltettem. pedig ment 80-at, de akkor is. nem volt gyakorlatom, nem tudtam mire kell figyelni. aztán meguntuk, mert a kis gecivel sehova nem lehetett elmenni, ráadásul baszottul kényelmetlen volt kb 20 perc után. szóval tavaly õsszel elkezdtük az A korlátlant. ugathat a sok kis pöcs, de az oktatás KELL motorra. köze nincs az autóhoz, ráadásul egy jobb oktató azért különbözõ fortélyokat is megmutat, nemcsak legurulja veled a 8+16 órát. és az jó. 50-es után kezdõmotornak pedig ezt szerváltuk:
XDD
mult szerdán kaptam meg az ideiglenes jogsit, péntek-szombaton letoltam vele 450-470 km-t :) és ez már oltás.
Az melyik fajta? Megyek a bótba érte. Így kell kérni? Vagy, ha azt mondom, hogy szobatiszta, jól neveltet kérek, azt is megértik? Azt hittem köbcentirõl volt szó.
"Biciklihez annyit, hogy mivel nem gépjármû, nem kell hozzá jogsi, ennyi."
És miért? KRESZ szerint kell közlekednie, vagy sem? Mi a különbség a mozgatását illetõen a motorhoz képest? A nyilvánvalókon kívül, tehát, hogy melyik úttípuson közlekedhetnek.
50cm3-el is tudsz ám 70-el venni, 70km/h-nál pedig már tudsz úgy esni, nekimenni valaminek, hogy még a sisak is kettéreped a fejeden... volt már ilyen nem egy...
Igazad van,nem ertem miert kene meg az M jogsit is elvenni a B-sektol,esetleg h meg tobbet fizessenek az emberek KRESZ tanfolyamokra?Vagy hogy tanuljanak meg vezetni azzal a kis zummogo szarral? B-re nincs korlatozas,leteszed,masnap vehetsz egy 600 lovas autot,jol van ez igy? DE motorra le kell tenni kulon M-re,aztan A1-re es A-ra..persze nincs olyan h a KRESZ tanfolyamot nem fizeted ki,csak a KRESZ vizsgadijat...MINDENT ki kell fizetni 3x.
Nekem kulon volt meg M-re 14 evesen,aztan 4 ev mulva B-re,az egyik 100ba volt meg a masik 110 korul,most vettem egy yamaha DT 125-ost,ugy h eletemben nem ultem meg valtos motoron,az elso utam egy 50km-es gyongyos godollo tav volt,persze jogsi es ervenyes biztositas nelkul,mivel 50es papirokkal van. Ja,es az ut elott mit csinaltam?Elmentem egy elhagyatott szar utcaba(pontosabban ELTOLTAM),gyakoroltam vele 1 orat,2x sikerult lefulladnom,aztan mentem haza,ennyi volt az a kibbbbaszott nagy rutin-forgalomban nem fulladtam le hozzatennem-.Ettol fuggetlenul nem azt mondom h tudok is motorzni 1-1.5 het utan,mert nagyon nem,de nehogy mar meg egyszer vegyek egy x oras kresztanfolyamot 30 ezere,aztan 10 ora rutin ugyancsak 30e,es 30 ora forgalom + vizsgadijak..
Es most nem kell jonni azzal hogy ,,igy is eleg idiota van az utakon,, meg hogy biciklire is kene jogositvany.Mert az esetek tobbsegeben szvsz a biciklisek is tudjak az alapokat,csak nem tartjak be mint ahogy en sem mikor biciklivel vagyok,annak ellenere h ketszer raktam le a KRESZ-t,es nagy valoszinuseggel 3x is le fogom mert kell az A korlatozotthoz...Szoval nalam a biciklis kozlekedes ugy nez ki hogy.: piros lampa akkor van amikor jonak latom,behajtani tilos tabla nincs,termeszetesen sebessegkorlatozas sincs,stop/macko sajt neha van neha nincs,uttol fugg. Robogonal hasonlo a helyzet,annyi kulonbseggel h pirosnal azert legtobbszor megallok,sebessegkorlatozas nincs csak belvarosban,behajtani tilos tabla pedig neha van neha nincs,uttol fugg. Ehhez kepest autoval,amin mar van rendszam es egy kicsit ,,,nagyobb darab,, azzal az 50 az 50 max 55,a lampakat termeszetesen minden esetben figyelembe veszem,behajtani tilos tablat meg nem ,,neztem el,,,es a 125ossel is hasonlo a helyzet.
Ezt csak azert irtam le h legyen valami viszonyitasi alap,meg hogy nem azert nem tartom be biciklivel/robogoval a KRESZ-t mert nem TUDOM,hanem mert nem AKAROM tudni,mivel egy olyan ketkereku szarral vagyok,amivel ha fekezek akkor 2 meteren belul 0-an vagyok+ha elcsapnak akkor az tobb mint valoszinu hogy csak nekem fog fajni.
Egyébként látszik ki a felelõtlen (kispöcs, aki kispöcsözött)... akinek egybõl az jut eszébe, hogy hogy lehet ezekkel a 125 köbcentis vadállatokkal száguldani.
Nekem meg az, hogy mennyivel kellemesebb, halkabb lenne a hangja, amikor max 50-nel sétamocizok a vidéki utakon.
"B" kattal vezethetsz 50 cm3-et. Hány órát tanítottak a pályán 50 cm3-es motort hajtani? Engem nullát.
Most vagy legyen 50cm3-hez is kötelezõ oktatás vagy vonják be a 125cm3 is, ugyanis sok esetben életveszélyesen LASSÚ egy 50cm3-es motor. Már jártam úgy, hogy a nyergesvontató közé keveredtem és kínomban azt sem tudtam most, hogyan tovább, mert erõ már nem volt a motorban, ha fékezek akkor meg a 2. vontatmány átmegy rajtam... szembe is brutál nagy forgalom volt, mindenki dinamikusan haladt csak én hátráltattam a forgalmat.
Nem kell bevonni semmit,aki tud biciklizni az tud robogozni is par ora gyakorlas utan,egyszeruen hozza kell tenni a 125os kategoriat is ennyi az egesz.
Én nem tenném itt hozzá, aki akar 125öset, az menjen el oktatásra, de ha a kresz díjat (ha már megvan) nem kéne kifizettetni, elég lenne csak a rutint, forgalom és vizsgát.
Ja és hozzátenném, hogy sajnos Budapesten lakok, itt nagyon veszélyesen közlekedik néhány ember, fõleg azok a vérpistikék, akiknek bizonyítaniuk kell a haverjaiknak.
sok idiota kiskoru pöcs veszekedését látom itt csak, akik jogsit még nem tehetnek, de mennének mint az ökrök. mint pl ez a vesedonor itt alább, én videóztam nemrég. egy fos aprilia robogon ült a csóka bukóban, pólóban, rövidgatyában, edzõcipóben. ha eltaknyol elõttem, és átmegyek rajta, még meg is vertem volna asszem (ha életben marad), nevelõ jelleggel.
Múltkor megyek haza a Velencei tóról, és mit látok? A fõúton kb 110-el hajt el mellettem egy opel, és az ablakon kifele állnak 2en (bennt áll, de a felsõteste kilóg az ablakon) és a kocsi tetejébe kapazkodik. Normális?
lol, akkor neked ismerõs kéne hogy legyen az alábbi videóban a táj :D
En ebben meg benne is lennek valamilyen szinten,folosleges x ora KRESZT kifizetni,ha mar valaki vegig ulte 1x,az en esetemben 2x... Rutinbol viszont nem kell 10 ora,szvsz az lenne a legjobb megoldas hogy mindenki annyit menne amennyit jonak lat,en pl 1 max 2 ora utan valszeg mar meg tudnam jegyezni h hogy kell korbemenni azon a palyan,aztan lehetne mar vizsgazni...forgalombol is folosleges a 30 ora..B-re meg M-re mar megvolt,azota nem valtozott sokminden,ami meg valtozott azt meg elmondja a tanar es kesz...persze ez soha sem lesz igy,mert ebben nincs lehuzas.
Meg mindig jobb igy,mint 40el arra varni mig elcsap egy fasz...es hozzatennem hogy ezert is csak azert van mert ugye robogoval bun 40 felett menni,mert meg veletlenul megelozol egy biciklist.. Nem mondom h normalis dolog 130al repeszteni,en mindenesetre nem mennek annyival ha lenne alattam egy ilyen robogo,de a 90-100at mindenkepp tartanam.
egy robogo nem arra való hogy ilyen sebességgel menjél vele. kis keréktáv, lofasz kerekek, nulla rugozás. egy szaros kavicsba is elperecelsz. ja és nagy légellenállás. mivel már próbáltam mindent, tudom miról beszélek. olyan mintha trabanttal akarnál tartósan 170-180-at menni. szted az egészséges? sok kis idióta pöcs. városban meg nyomatják egykeréken mert az úgy póz. amikor meg perec van és röhögök rajtuk a lámpánál még nekik áll feljebb.
robogóval félnék eleve 100fölött menni... egyszer próbáltam, kb 5 perc elég is volt.. a robogó nem nekem való, lassú, meghát ha ott a kocsi akkor minek, rövid távra ugyis bkv-zok, mert máshol dugó van
Azert remelem erzed, hogy a felsovel a 17 eves gyerek nagy valoszinuseggel tulel egy balesetet, mig az alsoval kisebb koccanas is komoly serulesekkel jarhat...
"sok idiota kiskoru pöcs veszekedését látom itt csak"
Aha. 90-es fõúton 130-al videózni az bezzeg nagyfiús dolog ugye?
Továbbá a kiskorú pöcs a te fejedben van, ha egybõl csak a "száguldás" jut eszedbe a 125 köbcentirõl. Mint mondtam, nekem a halkabb hang a szempont és hogy dinamikusabban venné fel a forgalom ritmusát városban. 50-ig. Mert annyival szabad menni ugye.
haha, lol :D sztem nem érzed a különbséget :) azt javaslom sose ülj se motorra se kocsiba :) a 900-as kawammal sem megyek 100-110 felett mert már lefuj a szél róla. és az nem egy fos libakergetõ, valamint menne 170-et is. próbálj már meg kategorizálni. szted mi marad a csókábol ha befékeznek elõtte? neked kellett volna rajta ülnöd :)
sztem semmi nagyfius nincs benne, de hát másba nem lehet belekötni igaz? vagy büdös kicsit mert valszinü rólad is lehetne ugyanilyet csinálni mi? :)))
szerk:
amúgy el vagytok tévedve. én is szeretek gyorsan menni, tudok is gyorsan menni, mind kocsival, mind motorral. azért vesz erõs és nagy autót meg motort az ember mert valszinü szeret gyorsan menni. nekem a bajom az, hogy az ilyen faszfejek nulla motoros tudással veretnek így a forgalomban. és én érzem rosszul magam ha bemegy az autóm alá egy kanyarban (igazából nem, de ha meghal hogy vasalom be a kártéritést?) mindenki ugy végez magával ahogy akar, igazából ez egyéni szoc probléma.
A "csóka" elõtt ha befékeznek, akkor ráfutásos baleset történik, mely ebben az esetben 100%-ban a motoros hibája lett volna... de mivel te 130 helyett a megengedett 90-el mentél, biztonságban meg tudtál volna állni a bekövetkezõ balesettõl meglehetõsen távol.
Egyébként IT cégnél dolgozom éppen 2 perce néztük a fogyasztásom... egy hét alatt 780 km-t tettem meg és ez nem ám autópálya ahol tempomat, meg kényelem. Nem. Kb. 30%-át városban, maradékot országúton.
És ez csak a céges vezetésem lassan 5 éve. Tavaly magán ügyben 2700-3000 km-t tettem meg/hó.
Az eddigi legnagyobb motor amit vezettem országúton az pedig egy 650-es Burgman volt.
Hogy hova üljek és hova ne azt szerintem ezzel tisztáztuk is... fõleg, hogy az életkorod alapján picit több éve van jogsim, mint neked.
Mind1, egy szó mint száz, nekem NINCS 1-2 hónap szabadidõm és 100K forintom arra, hogy 20 év vezetési tapasztalat után mostmár 125cc-s kisagyfaszt is vezethessek (húúúha, az milyen durva gép má)! Kapják be és KÉSZ! Ennyi, nem több.
Akkor most en is megmondom!
17 eve vezetek autot, soha nem akartam motorozni, mert fostam tole. Az elet ugy hozta, hogy suli mellett nem tudtam rendes melot vallalni, igy pizzafutar lettem. Az erdekes reszlet, hogy Londonban. Soha nem ultem motoron elotte, Londonban autot sem vezetek gyakran, de itt kellett megtanulnom egy nap alatt - ennyi a CBT vizsga, amit B-s jogsi melle le kell tenni - kozlekedni a 'furcsa oldalon'.
A CBT azt jelenti, hogy max. 125 ccm-es motort hasznalhatsz, nem vihetsz utast, nem mehetsz autopalyara es mindig van a motorodon egy bazinagy 'L' tabla elol es hatul. A CBT vizsgat 2 ev mulva ismetelni kell. A vizsga elmeleti oktatast tartalmaz, ami nem okoz nehezseget egy autos KRESZ-t ismeronek sem, illetve minimalis elettapasztalattal abszorvalhatoak a kerdesek - pl. esoben miert nem egeszseges kanyarodni es/vagy fekezni aknafedelen es felfestesen... Ezutan jon egy rutinpalyas oktatas, ahol inkabb a reakciodra kivancsiak az oktatok: gyors parancsokra kell pillanatok alatt reagalni. Elotte megkerdezik milyen motorod lesz, tehat ha pl. 125-os automata Vespat fogsz hajtani, nem szopatnak egy dobozos pizzafutar motorral (Suzuki Address 125), ami nagyobb, nehezebb, esetlenebb es nem automata. Aztan egy oras tekerges forgalomban, majd megkapod a papirt.
Nem ismerem a magyar szabalyokat, de a legfontosabb az volt, hogy a motor autonak szamit, azaz nem szabad lehuzodnod balra (ertsd: jobbra tartas helyi valtozata), hanem a sav kozepen kell haladnod. Ezt az autosok is tudjak es nem nyomnak le. Legtobb helyen automatikusan mehet elore a motoros a lampanal, egy nagy felfestes jelzi is a helyet, ahova autoval nem alhatnak. A legszebb az, hogy figyelnek rad, en egy ev alatt megtanultam bizni az autosokban, pedig 2 balesetem volt csak iden figyelmetlen vezetok miatt. (mindket esetben magasabb rangu uton haladtam, mikor kikanyarodtak elem - egyik esetben belecsusztam az autoba, PUG 206 osszetort, motornak es nekem nem lett bajom, masodik esetben inkabb elfekudtem es kicsusztam, egyedul a kabatom es nadragom kopott ki, mas baj nem lett).
Amit a tapasztalataimbol leszurtem: Egy minimalis vizsga/oktatas kell. Varosban robogozni/kismotorozni tamogatni valo dolog, de aki hulye, az biciklivel es gyalog is az. Sokan szabadnak erzik magukat motoron, pedig sokkal nagyobb kotottseget jelent: ha autoban illik 100%-ban koncentralni, akkor motoron 120%-ban kell azon autosok es egyeb kozlekedok miatt, akik figyelmetlenek. Es ilyenek mindenhol vannak. Ha pedig motoroskent nem vagy 100%-os minimum, akkor fel se ulj. Ez alatt ertem a masnapossagot, egyszerubb gyogyszereket vagy akar nathat is, mert minden ember becsukja a szemet tusszentes kozben, ami motorozas kozben egyenlo a balesettel. A motorozas megkonnyitene a nagyvarosi kozlekedest, akar az aglomeraciobol is konnyen be lehet jutni egy nagyobb varosba egy 125-os motorral, viszonlylag jo tempoban.
Szoval en tamogatom, hogy tanfolyammal vezetheto legyen a 125-os kategoria. Jah, es azert 125, mert az 50ccm csak mozgo akadaly, talan meg a bringasoknak is. Kisebb emelkedon meg a forgalom tempojat sem lehet felvenni veluk, tenyleg csak falura jok, horgaszni jarni:)
Ennyi. Járogasson a tököm hetente többször okulni, amikor 75 köbcentivel kevesebbel mehetek már akár a motoros iskolába is.
És ismét a lényeg: A nagyobb lökettérfogat NEM egyenlõ a száguldozással, mert a rohadt sebességhatárok mindenre vonatkoznak, be kell tartani õket. Aki nem tartja be, az nem a jogsi megléte, vagy meg nem léte miatt teszi.
Miért ne lenne szabadidõd? :D Énnekem pl úgy kéne letenni jogsit valamikor a közeljövõben, hogy dolgozni kezdek és már nincs suli, ahol el lehet tengeni. És mégis megoldható.
cuki vagy :) kötözködhetsz, a lényegen nem változtatsz. Én is IT cégnél dolgozom (végülis ez egy kibaszott kocka site nem?), és pl kurvára nem értem hogy jön ez ide :) más nem tud fogyasztást számolni? gondolom egy Gábor Dénes kell hozzá :) amit irsz nem egy nagy durranás, én vidékról járok fel bp-re melozni, egy év alatt megyek kb 45 ezer km-t. és? akkor mi van? ettõl még nem fogsz tudni motoron életben maradni B-s jogsival, mert ugye innen indult a vita. a többi csak nyálverés.
Namost én két helyen melózom, hétvégén is. Ha választanom kell a fizetésem és a hobbimotorkressztanulásközött, akkor gondolom egyértelmû a választás. Innentõl a zöldek fel is köthetik magukat! Miért nem azért harcolnak, hogy lehessen több motoros 1xûbben, he?!?
Még én is szemeztem ezzel a lengyel elektronyos nagyrobogóval (VX-1), de vaze nem fogok szenvedni, hogy egyáltlán RÁÜLHESSEK. EZ fasizmus!
az a baj, hogy ha te még így is állsz hozzá a dologhoz, sajnos a maradék 99,7% nem. vérbe borulnának az utcák. a fiatalok felelõtlenek. csak csajozni meg vagánykodni lehessen, az a lényeg. lehetsz te kivétel, de nem váltod meg a világot.
igazából ha a B-hez járna egy minimális motoros oktatás (legyen mondjuk 8 óra plusszban), akkor tõlem a 250-esig is mehetnének. azok is gyikok, azoknak is 100 felett nem sokkal vége van, de már nem halálfélelem mert addig megy rendesen. aki meg mondjuk nem akarja megcsinálni, robogóra se ülhessen.
A javaslatom az volt, hogy 5 éves jogosítvánnyal(komoly kihágás nélkül), lehessen 125ccm-ig motort is vezetni, alatta pedig 50ccm, ahogy most is van.
Szerinted egy MINIMUM 22-23 éves ember, csajozni, meg vagánykodni venne egy 125-ös foskazalt? Há' szeretnék én ott csajozni, ahol ez számít, itten a nagyvárosba' ehhez nem árt egy Ferrari. (amit 17 évesen is lehet vezetni ugye)