Másszóval le lehet zárni a topicot a megjelenésig, mert úgysem tudjuk mien lesz. (akkor miért is lett megnyitva?) A játékról kiszivárgott infók elolvasásához nem kell topic, elég egy hírportál.
A hivatalos cél ezzel az, hogy a multiplayer kompetitívebb legyen, mint eddig, vagyis vérre menõ küzdelem folyjon a ritka nyersanyagért, ne lehessen az, hogy az egyik játékosnak az egyik kell, a másiknak a másik. Ezen felül eddig probléma volt, hogy ha mondjuk egy 4fõs free for allban 3 ember ugyanazzal akart lenni, akkor a negyediknek csak egy olyat kellett választani, ami más nyersanyagot használ és már borítékolhatta is a gyõzelmét, ez a rendszer ezt is megoldja.
Nem errõl van szó, ez egy vitafórum, mindenki leírja az érveit/ellenérveit, beszélgetünk a játékról. A lényeg, hogy se negatív, se pozitív irányba nem érdemes túlságosan kibillenni, amíg ennyire keveset tudunk.
Én angolul játszottam a játékot, szóval így név alapján nem ugrik be, de semmilyen nagyon durva képesség nem rémlik úgyhogy szerintem nekem az kimaradt. :( Fõleg idézgettem vele. Az utolsó pályán mázlim volt, mert egyrészt Biara eléggé elhanyagolt hõsöm volt, szóval nem lett belõle komoly ellenfél, másrészt a végén a fal is hamar lement, mert minden hõsömnek ki volt fejlesztve az ostromlás.
Arcane Omniscience a neve. Annyi a lényege, hogy minden varázslatot megkapsz és max. szinten (expert) tudsz használni, elsõre jól hangzik, de valójában tök felesleges képesség, fõleg, hogy egy csomó értelmetlen skillt össze kell hozni a megtanulásához.
Misztikus mindent tudás: minden létezõ varázslat bekerül a hõs varázskönyvébe, s gyakorlott szinten tudja varázsolni azokat.
Ennek eléréséhez legalább 28-as szint kell, enélkül is megcsinálható a pálya, de nálam adott egy plusz hangulatot a játéknak, amikor Zehír elérte ezt a képességet, s a varázskönyvébe elkezdte a gép beírni a varázslatokat. Az idézésen túl ettõl a pillanattól lesz igazán mágus, hisz bármit képes varázsolni (feltámasztás, bábjátékos, stb.)
Skillwhell egy segédprogram, amivel lehet puskázni, milyen képességeket érdemes választani a karakternek - nem köll komolyan venni, játék ez, amihez jól jöhet egy skillkerék, de nem kötelezõ követni, sõt abban van az újrajátszás titka, ha más képességekkel lesz felruházva a karakter.
Tényleg nem hiányzott a játék során, de valóban nagyon illik Zehirhez ez a képesség, hisz az elsõ néhány pálya pont arról is szól, hogy tanul. Ahogy mondod, ettõl lesz igazi mágus. :) Én nem éreztem újrajátszhatóságot a random képességkapásban, engem inkább frusztrált. Szerencsére azért többé-kevésbé sikerült olyan hõsöket csinálni, amilyeneket szerettem volna. Amúgy szimpi karakter volt Zehir, folyamatosan nyomta a "poénjait", kár, hogy csak az utolsó néhány pályára csatlakozott be. Remélem a kiegekben sokat fog még szerepelni. :)
Ahogy nézegetem a skilleket, még a wizarddal van a legkevesebb követelménye a végsõ képességnek, bõven vállalhatónak tûnik ez a fejlesztési irány, ráadásul én mindig is a nagy mágikus repertoárra szeretek törekedni, de ez a HoMM V-ben nagyon nehéz, mert - helyesen - jól szeparáltak a mágiaosztályok.
Más karakterek sokkal inkább kényszerpályára vannak állítva, ha meg akarja szerezni az ember a csúcsképességet. Mondjuk az Urgash's Call meg is ér mindent (ráadásul passzív képesség az is), az inferno kampány utolsó pályája veszteség nélkül is sétagalopp volt vele hardon :) Markallal viszont inkább kihagyom a Howl of Terrort, az Expert Summoning Magic többet ér.
A random képességkapás valóban fusztráló, ha nem adja a várt képességet. Többszöri végigjátszás lehetõségénél arra gondoltam, hogy szándékosan választ a játékos némileg más utat a karaktereinek (persze a végjáték mindíg ugyan az lesz)
Mindegyiknél ugyanannyi a követelményszint. A 3 skill osztály közül szinte csak a megvilágosodás érné meg (a Bûbájosság a Fõnix idézése miatt felesleges, a harci szerkezetek meg a lövõ/repülõ lények + Földrengés spell miatt), de az meg olyan, hogy egyszer leteszteltem, számolgattam és nem adott 1 db bónusz pontot sem semelyik elsõdleges képességemhez, persze az is lehet, hogy pont ekkor bugzott a game.
Howl of Terror? Pedig egy "picit" jobb, mint bármelyik másik ultimate (az ellenség szinte soha nem kerül sorra). Az elfek Nature's luck képessége sem éppen rossz (garantált dupla sebzés a lényeknek), bár még így is alulmúlja Findan Nyílzápor speckóját.
Nem tippelgetsz hanem szidod mint valami ovis, jaj elvették ezt elvették azt olyan rossz lesz jaj sírok.. további jó sírást kívánok neked a többieknek pedig normális beszélgetést -fav.
War Machines nem is kell az Arcane Omniscience-hez, a Sorceryt viszont szeretem, minél gyakrabban kerül sorra a hõsöm a hülye lények helyett, annál jobb :)
A Howl of Terror amúgy tényleg nem rossz, skirmishben meg is szereztem, de kampányban Markallal nem tudtam bevállalni, mert a számára nem túl hasznos Leaderhippel kezd, ha pedig nekem kell Dark Magic (szeretem ezekkel gyakorlatilag az egész ellenséges sereget kivonni a forgalomból, tuladjonképpen a HoMM IV legütõsebb order spelljei vannak itt összegyûjtve pár átkon kívül :) és Summoning Magic (Raise Dead) is, akkor már nem jöhet össze. Így is sajnálom, hogy a Sorcery már nem fért bele.
Én élvezem a különbözõ mágiaosztályokat expert szinten használni, alig várom, hogy megkaphassam egy valakivel mindet egyben :) Aztán lehet, hogy majd csalódok, én csak most csinálom a nekró kampányt - régebben inkább csak skirmisheltem, de minden hõstípust még nem is próbáltam.
Az Urgash's Call pedig azért kedvenc, mert a cerberus és a nightmare (sõt az imp is) már a csata elején szóhoz jut, és szépen lehet is gate-elni a táraikat az íjászok arcába, illetve el lehet állni az utat a nagy helyet igénylõ sárkányok elõl. Persze kampányban erre rásegít Agrael kezdeményezést turbózó specialitása.
Van mit alakítani ezen a skillrendszeren, de én annak örülnék, ha ezt finomítanák a hatodik részben, egyelõre nem hangzik jól számomra, hogy teljesen átgondolják.
Szerintem valami mmorpg-kben megszokott talentrendszer-féleség lesz a következõ részben. Én legalábbis így bírnám elképzelni azt, hogy elõre láthatsz minden képességet, pontosan tudhatod, hogy mihez mi kell és szintenként kapsz 1 pontot, amit elkölthetsz.
A TotE-féle skillwheelt csak régebben nézegettem (össze is zavart, mikor újra elõvettem az alapjátékot, hogy a következõ rész elõtt képbe kerüljek a sztorival), az általánosságban jobbnak tûnik az alapénál, és a Howl of Terror is kötelezõnek tûnik az alapján. Viszont az a Tremors tényleg kár bele.
Kis sztori infó ugyan abból az újságból, ahonnan a képek vannak: Azt már tudni lehet, hogy 5 testvérrõl fog szólni a történet és az apjuk halála utáni viszályokról. Most úgy néz ki, hogy Irina lesz az, aki megöli, de maga se tudja, hogy miért teszi. Anton apjuk halála miatti bosszúból végezni fog Irinával akit ez után valaki nekromantaként fel fog támasztani. Cyrylrõl lehet még tudni annyit, hogy meg fogja szállni egy démon, emiatt fog az oldalukon harcolni, de majd idõrõl idõre sikerül felszabadulnia a tudatának és ekkor azon fog ügyködni, hogy megszökjön/megszabaduljon valahogy.
Úgy néz ki van új infó ebben a cikkben bõven, reméljük valaki majd megszán minket és ír róla egy részletesebb beszámolót. :)
No úgy látszik hogy marad az egész Heroes sorozatot zeneileg aláfestõ Paul Romero. Még több operaszerû, még több kórusos zenei részekkel és mandarin nyelvû szövegekkel ugyanis ahogy õ fogalmaz a játék egy része Kínában fog játszódni, még egy bizonyíték a NAGAK-ra melyeket kínaias keleti stílussal képzelnek el sokan. Õk lehetnek talán az új féle 5. nép. A szerzõdés kötéshez közel állnak , reméli nemsokára sikerül megkötni.
Got this tidbit of info from Romero himself:
"We are currently negotiating the contract for HMMVI and hopefully the company will accept my terms! If so, there WILL be more opera, choral parts WITH lyrics in Mandarin, since part of the new game takes place in China!
Paul Anthony Romero"
Found last sentence curious; likely the game just borrows elements from chinese culture possibly for one of the factions.
These sound pretty good to me and Romero is definitely the man for the job.
Csak Neked :)
syberia2: a szellemsrác az a tag, aki a CGI videóban meghal, stimmel a páncél és a haj is. Sajnos róla még nem tudjuk, hogy kicsoda. :(
lehet hogy a játékban majd jobban fognak kinézni, de ez a kép rettentõ béna szerintem is - ilyen cgi fejek az imperium galactica 2-ben is lehettek volna, pedig az tíz éve jelent meg...
Azért azt vágjátok ugye, hogy ez egy silány minõségben scannelt kép valami lengyel magazinból, ahová ki tudja, hogy milyen forrásból került be ez a kép... :)
itt most nem a grafikát kell nézni, hanem a karakterdizájnt. az pedig teljesen rendben van.
Haladjunk sorba. Ok a heavenes srác rendbe van ott el lehet fogadni. Inferno-s srác az 1 díszbuzi kb.És nagyon jól néz ki démonnak!!!egy Agrealla összehasonlítva is.....pff a 2 nekrós meg hát...Hol vannak azok a tipikus nekró hõsök?Ezek csak kipúderezett emberkék még ha az eggyik vámpír akkor rendbe de midn2 az?
Az elsõ srác kábé olyan, mint Clark Kent a Smallville-ben, csak barna a haja. :) Irinának azért fehér a bõre, mert egyszer meghalt, aztán feltámasztották, ahogy azt lentebb írtam, tehát élõhalott. Csak azért, mert egy fantasy világban valakinek fehér a bõre még nem vámpír, vagy valamirõl lemaradtam? O_o
TreDoR: Agraelt végül is látjuk maszk nélkül, de ugyan akkor õ nem is inferno-s hõs, hanem dark elf, szóval nem ad összehasonlítási alapot.
Charna, Galthran, Tamika, Vokial, Septienna és Vidomina; mind necro hõsök h3-ból akik nem "rohadó húsú zombi urak, zölden vagy pirosan fénylõ csontvázak vagy test nélküli szellemek"...
Vagy trollkodsz, mert eddig még csak elégtelenkedtél...
H5 11 necro hõse közül 2 felel meg a "rohadó húsú zombi urak, zölden vagy pirosan fénylõ csontvázak vagy test nélküli szellemek" über necro kategóriának...
Én sem estem hanyatt tõlük, de éppen Agrael piros tüskés bazári páncélját pozitív példaként felhozni... Egyik kedvenc hõsöm, de nem az öltözködéséért, szerintem kifejezetten snasszul néz ki.
Az, de hogy nézett volna Agrael a sötét elf fejével sisak nélkül. Körülbelül ugyanez lenne a véleményed róla.
Különben meg nagyon rámentek erre az uralkodó fiatal a fiai-lányai karakterdizájnra, errõl van itt szó. nekem sem tetszenek, de ennyire kiakadni egy képen túlzás, még sisakot, hegeket, vagy bármi egyebet is kaphat a szerencsétlen a kampány során, de ezen a családi csoportképen hülyén nézett volna ki sisakkal.
Jó de Agrael sisakba démon hõs volt. És úgy is nézett ki amikor meg sötét elf kampányba lehet vele menni meg már kazamata hõs. Azért érzõdik a különbség.
Nicolai elég gyengén kidolgozott de ott az volt a cél h megtartsa az emberi külsejét. Markal meg eleve ember. Azért ha összehasonlítod mennyivel más hangulatú lenne pl Naadirral egy Heroes kampány.
Am nikolainak nincs is egyedi képessége, ugyan az mint az eggyik alap nekro hõsnek.
Katapult/ballista, ammo cart, gyógyító sátor lesz vajon? A lények támadhatják majd a várfalat azt tudom. Lesz újra várárok stb.
Mondjuk, az azért kérdéses, hogyha a map editort a játék elõtt kiadják, akkor a gamenek mi értelme lesz :S. Gondolom egy tonna pálya ki fog jönni mielõtt még megjelenne, kivéve ha ugyanúgy scriptelni kell majd õket, mint h5-nél.
Ja mi értelme a mapokon játszani, elég csak készíteni õket. :)
Kötve hiszem, hogy ha lesz demó, akkor abban majd lehet játszani custom mapokkal. A demóban benne lesz a tutorial és talán 1-2 pálya a kampányból, esetleg egy külön demóra készített pálya, minden más le lesz tiltva.
Szerintem ez az egész "kiadjuk a pályakészítõt a játék elõtt" dolog azért van, hogy a modderek szokják egy kicsit a cuccot, mielõtt elkezdenek élesben pályákat gyártani, esetleg neki is álljanak. Az ezzel készített pályákat legfeljebb akkor lehet majd kipróbálni szerintem, ha valami elõrendelõi bónusz lesz a korai pályaszerkesztõ. Emellett reklámnak se utolsó egy ilyen, nem sok cég ad ki pályaszerkesztõt a játék elõtt, ez éreztetheti az emberekkel, hogy nagyon komolyan veszik a közösséget és hogy ehhez a játékhoz lesz majd fanmade tartalom dögivel, ami vásárlásra ösztönözhet egyeseket.
Ez most olyan, hogy h5-nél is megoldották a custom kampányokat mielõtt még belerakták volna a kampány editort. Gondolom fel kell majd cserélni valamelyik gyári mappal a sajátot, hogy mûködjön.
Kijött az elsõ Kérdezz felelek a fejlesztõktõl. A jelentõs része kísértetiesen hasonlít egy korábbi beszámolóra, amit egy bevont fansite-os írt, de azért vannak benne új részek is. Olyan infó viszont, ami itt nem szerepelt egyáltalán nincs benne, így a cikk elsõsorban összefoglalónak jó.
A játék 564 YSD évben fog játszódni, a második Blood Moon Eclipse idején, Kha-Beleth démonúr felemelkedésekor. YSD - Year of the Seventh Dragon, innentõl számítják az idõt. Ekkor történt, hogy egy legendás próféta, Sar-Elam megvilágosodott és átlényegült a Hetedik Sárkánnyá. Az ez elõtti korokról nem lehet sokat tudni, de a régi idõkbõl hátramaradt romok alapján Ashanon a civilizáció több ezer éves lehet.
- Egy legendás Arkangyal hadvezér, akit az Õsök háborújában megöltek fel lett támasztva, hogy részt vegyen a démoninvázió elleni harcban, ám az erre való készülõdést csak álcaként használja, valójában vissza akarja állítani régi hatalmát és át akarja venni Ashan irányítását. Balszerencséjére lebecsüli a Griffin dinasztiát...
- a hadjárat 5 kampánya a Holy Falcon Empire-ben található Griffin Hercegség hercegének 5 gyermekérõl fog szólni. Nagy hatalommal fognak rendelkezni, ugyanakkor kötelezettségekkel is atyjuk felé és a családtagok egymás közti kötelékei se lesznek bonyodalmaktól mentesek. Fel fogják fedezni, hogy "valami bûzlik Dániábaööö a Holy Falcon Empire-ben", illetve egyedi, személyes sztoriszálak is lesznek. Egy szó, mint száz szerintem a Griffin Dynasty felemelkedése, esetleg a Griffin Empire születése is benne lesz a történetben. Azt is elárulták, hogy lesz testvérgyilkosság, szóval úgy fest nem 5 (legalábbis nem 5 élõ.. (gyk. Svetlana) ;) ) gyermekkel fogja zárni a történetet a Herceg.
- A történet elsõdlegesen egy családi tragédia politikai hatalomjátékkal és intrikával fûszerezve.
- Az bevezetõ "tutorial" hadjárat a Herceg elõtörténetét meséli el még az 5 gyermeke születése elõtti idõkbõl.
És most jöjjön egy kicsit bõvebb infó a dinasztiáról.
A MMH6 a Griffin dinasztia történetét meséli el azokból az idõkbõl, amikor még csak hercegi rangon voltak és nem õk uralkodtak a Holy Empire felett. A Griffin Hercegség a Holy Empire keleti részében található, megfeleltethetõ a valódi világ szláv népeinek.
A Herceg atyja, Pavel: a Fény egy megszállott követõje volt, a Falcon Emperor hadvezére. Egy haldokló ellenfele átka egy démont idézett a hercegségébe, az ezzel a démonnal való harc során, még fiatal fiát, Slavát védelmezve érte utol a halál.
Pavel nõvére, Svetlana (elnézést, hogy az imént úgy tippeltem, hogy Slava lánya lesz, ehelyett a nagynénje): elhagyta a Hercegséget, hogy kitanulja a nekromanciát a Hét Városban, Pavel visszahívta, hogy tanítsa ki Slava-t.
Slava, a Herceg: 15 évvel és egy háborúval késõbb Slava immár herceg és öt ígéretes gyermeke van, akik az 5 frakciót vezetik majd:
1. Anton (Haven): A legidõsebb gyermek, a trón örököse és angyalok is szólnak hozzá gyermekkora óta, dicsõségrõl, tisztaságról, romlásról és árulásról. Nehéz a helyzete, meg kell fejtenie, mit akarnak a hangok és el kell döntenie, melyik oldalra áll...
2. Anastasya (Necropolis): ezt a sztorit már ismerjük, õ öli meg Slavat, amiért Anton kivégzi, de nekromantaként feltámasztják. Az õ célja apja gyilkosságának felderítése, hisz nem tudja, miért ölte meg õt.
3. Kiril (Inferno): ez is ismert történet, elárulta valaki, akiben legfõképp bízott. A testét jelenleg rajta kívül egy démon is lakja és ketten viaskodnak a test feletti uralomért.
A maradék 2 bejelentésére várni kell.
Na még egyet: Az a Svetlana nem Svetlana, hanem Sveltana. Azt hittem csak elírás, de tényleg így hívják. Ennek oka, hogy a szláv Svetlana nevet meg akarták bolondítani az angol 'svelte' szóval, amit vékony alkatú emberekre használnak ezzel utalva Sveltana alkatára... :\