Errõl ugatok már ezer éve: szénszál, aerodinamika, villogó ledek, elektromos motor, fékenergia visszanyerés, festékszóróval rányomott vonzó grafika...Made in Hungary. Ja bocs, az uccsó nem érvényes.
Látom Te is csak amõbáztál fizikaórán. Ha figyeltél volna, nem írtál volna ekkora nagy marhaságot. Pusztán a fizikai törvényeket kell megváltoztatni ahhoz, amit vizionáltál. Sok sikert ennek a kivárásához!
Kösz a tanácsokat. Én egy szörf-szerû könnyû, keskeny és erõs mûanyag "deszkára" gondoltam. Egy négykerekû áramvonalas "deszkára", amelyen lovaglóülésben ülsz, két lábad az elsõ tengelyen (ezzel hajtod és irányítod). Látszólag végtelenül egyszerû járgány.
A deszkán lehet grafika, vagy vékony napelemtábla is - igaz ekkor már érdemes elektromosra tervezni.
Nem mondtál újat.
Visszatérve erre a Végh-hajtányra: Nemtom te vagy-e a fejlesztõje, vagy sem, de adnék pár tanácsot, oszt ha milliárdos leszel, csurrants nekem is valamit abból a nagy profitból.
A mai emberek sznobok, tehát úgy kell nekik eladni a jót is, hogy ebbéli igényeiket ki kell elégíteni. Én ezt a hajtányt mûanyagból csináltatnám, lehetõleg szénszálas mûanyagból, bár az drága mulatság. Aerodinamikai formát kell neki adni, és az oldalára valamilyen dögös grafikát rá kell pingálni, festékszóróval is akár. Valami Supermanes, vagy turulmadaras cuccot, attól függ, hogy ki a megcélzott vevõkör. Továbbá, csillogó-villogó ledlámpákat kell beletenni. A ledes kijelzõk fillérekbe kerülnek; van belõlük kép, piros, zöld, sárga, huppikék - hadd ragyogjon! A pedálra fordulatszámmérõt kell tenni, lássa az elhízott városi is, hogy mennyi kalóriát égetett el a piacig. Esetleg ki kell neki íratni egy olcsó kínai LCD-n, hogy mekkora sebességgel száguld, mennyi benzint spórolt meg, mennyi széndioxidot nem füstölt ki stb. Jól meg kellene tervezni a térkihasználást; legyen csomagtere, ami esetleg kölyökszállító rész is egyben, legyen benne duda - hadd szóljon! - és tartó a GPS-nek. Most nem írok a biztonságról, a lopásgátlásról, napelemes tuningról. Egyelõre ennyi.
Igen errõl. Igaz van már szebb és jobb kivitel is. A spéci kormányzás (lábbal) miatt, ez elsõsorban sporteszköz. Én kipróbáltam, könnyebb megtanulni a hajtását, mint a kerékpározást. Gondolom nem is veszélyesebb, annak aki már gyakorlott. Persze ez nem autó!!! De jó! Szerintem a jövõ autójának üzemanyaga a hidrogén lesz, amelynek energiáját üzemanyagcella alakítja át elektromos energiává, lesz benne (mértékkel) lítium ion akku, szuperkapacitás és kitûnõ villanymotorok (pl. minimum 4 kerékagyba épített villanymotor). A hidrogént pedig elsõdlegesen atomenergiával állítják elõ és megújuló energiákkal.
Errõl beszélsz? Megnéztem. Mondjuk engem nem hatott meg különösebben, de olcsónak biztos olcsó.
Ezt a hírt olvasgatva az jutott az eszembe, hogy milyen szépen beérett az agyarbálint-féle buktatás- és felelés mentes iskola, a deszegregált verekedés....khmm...akarommondani tanítási rendszerrel együtt... és milyen gyorsan! Kézi hajtású autó....áááááááá! Ezek tényleg hülyének néznek minket. Holnap talán a repülés jövõjét fogják megalapozni ezek a "feltalálók" a lábtekerészeti ökörnyál-repülõgépekkel
A szuperkapacitás jó ötlet. Sajnos a mechanikai munka/elektromos energia oda-vissza alakítás mindenképpen veszteséggel jár. Azoknak is igazuk van akik a kocsi és a kerékpár tömegét vetik össze. Nem mindegy, hogy 15 kg-ot vagy ennek többszörösét kell gyorsítani, vagy egy dombra "felvinni". Nézzétek meg inkább a V4-et (vegh-mobile, a Youtube-on kell keresni)! Ez csak 20 kg, jól gyorsul, nincs pedálja, nincs kormánya, emberi erõvel mégis megy!
1. Egy átlagember nem száguldozik ennyivel, mert nem képes rá. 2. Lejtõ. Remek. És mit csinálsz egy emelkedõn? 3. Hasznos tehet = 0 4. Nincs tél itt a videón se esõ, se szél se hó. 5. Talán próbálj csak egy emelkedõn feltekerni bringával és rájössz, hogy az emberi erõ vicc hosszútávon. Nem Lance Amstrongokkal van tele a Föld.
Az mozdult meg bennem, hogy remélem olyan idõsen mint te nem leszek ilyen szenilis vén fasz.
LOL Szerinted mennyire realis, hogy a tulkenyelmes fejlett vilagban az emberek tobbsege az izmait hasznalja kozlekedesre? Aki akarta, eddig is megtehette.. nem sokan teszik. Roller, bicikli, akarmi, most egy eszkozzel tobb, de az elv ugyanaz. Testi erovel nem konnyu elmenni bevasarolni es hazavinni a cuccot egy atlagembernek, mert az atlagember nem sportol.
Talán tanulmányozd a hatásfokokat és teljesítményeket légyszíves, mielõtt idióta példával jössz.
Ha a bringa hajtáslánca és erõátvitele 100% lenne, azt is elég rendesen tekerni kell, hogy menjen. Pedig egy átlagos 75 kg-os férfi esetén a rendszer kb. 15% a bringa a többi a te tömeged. Na autónál vagy te, meg a több száz kilós autó.
Ezek után, ha szerinted néha kell ezen húzni, hogy menjen - fõleg emelkedõn - akkor javaslom legalább a gimis fizika alaposabb tanulmányozását...
Igen elõre fel lehet töltve az akksi, így lehet ezt elõadni...
Ez mind szép és jó, de amíg a közlekedésre megy egy a világ kõolajának kb. 10%-a, addig szerintem nyilvánvaló, hogy itten szó nincs C02 semlegességrõl. Még ennek töredéke csak a szállítás, de az akkor is gigantikus szám.
Maga a növények termemlése sem CO2 semleges, mert gépesített, öntözött, stb.
Ja, és tudodhol olyanokat is találsz, mint Human-powered helicopter/plane. Az ember csak ámul!
Íme: "Dutch cyclist, Fred Rompelberg set a 268.8 km/h (166.9 mph) speed record at the Bonneville Salt Flats in Utah on October 3, 1995 while cycling in the wake of a motor dragster pace-car. The wake of the pace-car reduced the aerodynamic drag against which Rompelberg pedalled to almost zero. Greg Kolodziejzyk set two world records recognized by both the International Human Powered Vehicle Association and Guinness (TM) World Records on July 17, 2006 on a race track in Eureka, California. The first record is for the most distance traveled in 24 hours by human power (647 miles, 1041 km), and the second for the worlds fastest 1000 km time trial (23 hours, 2 minutes)." (tudodhonnan)
"Gondolom a nagyérdemû fejlesztõ gárda tudja hogy"
Van egy extrém sportos pali, aki a térdére, bokájára, vállaira, sõt a feje búbjára is kis görgõket szerelt, és az Alpes egyik csúcsáról (olyan uszkve 2,5 km) legurult a völgybe. Állítólag 180 km/h-t is elért. A cucc használható persze normál környezetben is, de már kisebb lesz a sebesség. (=>Youtube) Az emberi testben elég sok energia van azért. Én vénülõ fejjel megtanultam görkorizni, és elmondhatom, hogy egy idõ után elfogja az embert a sebesség bûvölete, aminek aztán egy jó kis bokaficam hamar véget vet.
Summa summárum, az emberi izomerõt nem kell lebecsülni, bár a fejlesztés iránya szerintem sem az ilyen ladik lenne, amibe bele kell ülni és pedálozni, hanem valamiféle hipermodern Batman- vagy Pókember-szerû cuccok. Majd még töprengek én is ezen.
Gondolom a nagyérdemû fejlesztõ gárda tudja hogy egy ember átlagos teljesítménye 200-250 w körül mozog! És ki tudják számolni hogy ez 4 embernél már 1 lóerõ!!! A 4 ember súlya 280 kg.Már itt bukott a 100 km/ó... A saját súlyukhoz is kevés az 1 lóerõ! Én meg nem pedálozok 1 napot azért,hogy 2-3 percig tudjak 100-zal menni... Inkább megoldom egyszerûbben :)
"hát persze. a bringát is csak megtekered 1-2 percenként egyszer, aztán elgurul a világ végére is. kicsit gondolkodjunk már."
Ne haragudj már de ennek mi köze a biciklihez?? MÉGEGYSZER mert néhány ember itt lassú egy kicsit! NEM A KEREKET HAJTOD!!!, hanem egy elektromotort töltesz. Gondolom láttál már olyan zseblámpát amit ha megtekersz akkor utána x ideig világít. Nos ez itt ugyanaz nagyban és sokkal hatékonyabban.
Ja, akik nem tudnak angolul: A balesetbiztos motor lényege, hogy a sisakra kamera van felszerelve (és természetesen ez számítógépre van kötve), amely figyelmezteti a motorost a veszélyekre. A sisak üvegére meg ki vannak vetítve a veszélyinfók, akárcsak a vadászpilótáknál.
A szeleléssel menõ autó után olyat találtam ki, hogy legyen rázogatós autó. Nyolc percig rázogatod, amitõl megy 30 percet. Mint az indukciós zseblámpa. Na, most beugrott, ugye? De tudok ennél jobbat is! Mivel Magyarországon is az utak tele vannak kátyúkkal és döcögõkkel, emberi erõfeszítésre nincs szükség, menne az magától is. Csak meg kellene adni a kezdõ lökést, és utána gyakorlatilag örökmozgó lenne. Azt nem tudom, hogy hányas típusú, de valszeg 1b. Utána már csak egy balesethárító high-tech cuccot kellene rá felszerelni, cum bájspíl erre:
Tetszik. Ötletes. (Mondjuk nem tudom hogy van megoldva a kanyarodás, ha a kar tologatásával vagyok elfoglalva.) De amin fenn akadtam az az ára. Ennyi pénzért rendes autót is kapok, itt meg még gürizhetek is érte, hogy haladjak. Persze jó ellenpélda az üzemanyag, de kérdés, hogy mikorra térülne meg, és valljuk be, nem sokan vállalnák be, hogy egy ilyen "autóban" gürizzenek az elõrejutásért, inkább kifizetik az üzemanyag borsos árát, és siránkoznak, hogy milyen drága. Mindennapi életben nem látom jövõjét, viszont kirándulásokra ideális. :)
Esetleg átterveztetném. A négy hajtókar helyett tucatnyi mókuskereket a karosszériába, és hajtsák a kocsit a mókusok. :D :D Bio. Persze akkor a mogyorónak menne fel az ára. Tennének rá jövedéki adót. :|
Azért ahogy a video is mutatja, olyan túlságosan nem kell megizzadni a hajtással. A karok ugyanis (mint már korábban valaki itt irta), nem direkt hajtják a kocsit hanem az elektromotort/akkumulátorokat tölti (ami megmagyarázza az árát is). Ahogy a videon is látszik néhány húzás utána elég jól megy, nem tudom a pontos paramétereit de ha 1-2 percenként kell 1-2-t húzni rajta attól nem sokan fognak megizzadni.
Ekkora hülyeséget! Ha az elektromos átvitelnek nem célja az energia átmeneti tárolása, akkor mire jó ez az egész? Sokkal több energia veszik a mozgási energia árammá és vissza alakításán, mintha normális mechanikai áttételekkel hajtaná meg négy ember. Úgy is el lehet érni a 100 km/órát, de lehet, hogy még többet is, hisz ennek felét egy komolyabb biciklivel egy ember is el tudja érni sima úton, nem beszélve az aerodinamikailag jobb rekumbensekrõl.
Legalább aktívan teszel valamit a város levegõjéért, te magad szûröd meg!
Egy ilyen mondjuk Budapesten.. tekersz vele a belvárosban, kellemesen megmozgatod az izmaidat, intenzívebb lesz az oxigén csere.. akarom mondani a szmog amit belélegzel ehe.
60 millió éve meg olyan állatok éltek, amelyek ma 1 hét alatt elpusztulnának, mert pl. egy átlagos brontoszaurusz valszeg nem találna annyi táplálékot egy hazai erdõben, ami elég lenne neki.
Talán valamilyen esõerdõben igen, de abból, ma lényegesen kevesebb van, és kisebb területen, mint valszeg akkor volt.
Egyrészt az emberek marhára nem arra törekednek, hogy a környezetükkel egyensúlyban, optimumban legyenek, mint ahogy semelyik élõlény sem.
Másrészt szerintem ez a klíma változás nem az ember által belátható és befolyásolható dolgok kategóriája. Persze hihetjük, hogy az. Csak ez már 12 ezer éve folyik, és azt sem tudjuk mitõl indult el. Mint ahogy azt sem tudjuk, hogy esetleg egyszercsak megáll és visszájára fordul, vagy vannak-e olyan tényezõk, amelyek egy dominó effektust indítanak el, és abba szintén nem lesz szinte semmi beleszólásunk.
Az vitathatatlan, hogy az élelmiszeripar nagy mennyiségû eredetileg kötött szenet bocsát a légkörbe. De az élõlények szénanyagcseréje egy körfolyamat, így nincs többlet szén, amit egy élõlény a környezetébe tudna juttatni. Persze például egy fa több szenet köt meg, mint amennyit lead, de a halála után lebomlik, és a szén visszakerül a körforgásba. Amirõl te írsz az nem az élelmiszerek biológiai elõállítását érinti, hanem az egyéb oldalait, logisztika, betakarítóeszközök, stb. Maga a biológiai folyamat ugyanúgy körfolyamat, és ugyanúgy nincs szénfelesleg, vagy többlet.
Ráadásul attól, hogy hajtunk egy autót nem fogunk feltétlenül többet enni, mert így is többet fogyasztanak már az emberek az elegendõnél. Tulajdonképpen az a zsírszövet, amit a krematóriumokban elégetünk, föld alatt hagyunk lebomlani hasznosulna más módon - egy autó mozgatására. Ezzel pedig kivált egy teljes mértékben kötött szenet felhasználó szerkezetet. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a biomotorok (emberek) már eleve adottak, míg a mechanikus motort le kell gyártani, stb. Sõt egy biológiai szervezet fogyasztását nem is annyira drasztikus módon emeli meg a munkavégzés. Az alapmûködés (fehérjeszintézis, ionpumpák mûködtetése, stb.)költsége még elképesztõ fizikai megterhelés mellett is 60-70%.
Volt 16%-os O2 tartalmú légkör is, sõt metánlégkör is. Nyilván az emberek arra törekednek, hogy a számukra megfelelõ optimumon tartsák a környezeti változókat, a miért gondolom nem igényel különösebb magyarázatot:)
Nekem is jobban bejönne egy egyszemélyes lábbal hajtható + napelemes akksis zárt modul. Illetve olyan kétszemélyes verzió,amiben az utas így tud energiát adni az eszköznek. Egyébként a fogyasztásnál még annyit,hogy az emberi hajtás is energiát igényel.Igaz kevesebb benzin kell,de több kaját kell enni:)
Aha, csak akkor azt is vegyük figyelembe, hogy pl. a légkör CO2 tartalma a dinók idejében 4X ekkora volt a mostaninak!
Kvázi ez a CO2 hiányzik ahhoz, hogy a klíma olyan állapotba kerüljön, amilyenbe az utóbbi 1 mrd évben általában volt. Mert ugyanis ma is jégkorszaki állapotban vagyunk. Aztán Pl egy üvegházban ahhoz, hogy a max hozamot elérjünk szintén kb 4X CO2 szintet kell biztosítani, gondolom nem véletlenül, mert a növények mióta meghódították a szárazföldet kb ehhez voltak hozzászokva.
Az, hogy hatalmas széntelepek vannak a Földön azt jelenti, hogy a növények valamikor ezt a CO2-t kivonták a légkörbõl, aztán valami miatt 60 mill évvel ezelöt csak nem pótolták vissza.
Ez is egy nézõpontja annak a rendszernek, amit bioszférának hívunk. És lehet, hogy 1 mrd év múlva azok az értelmes lények, akik egy "normális" dzsungelbolygón élnek észre sem veszik azt a rövid idõszakot, amikor ez a mostani állapot volt és aminek megváltozásához, végéhez az ember esetleg nem tudott alkalmazkodni.
Bizonyos szempontból, csak hangyák vagyunk, akik most amiatt sírnak, mert egy tehén lepényt rakott a boly tetejére és fulladoznak. És persze magukat okolják, hogy persze errõl is õk tehetnek, elvégre õk a világ urai.
Ezt mégis hogyan vezetted le? Kilégzéskor CO2-õt növeled. A kaja amit megmegszel és mire az asztalodra kerül, jó so CO2-õt termel. Elõ kell állítani, szállítani, hûtõben tartani. stb..
Akkor szénbõl megcsinálnak mindent, amit olajból. Szénkészletekbõl gigantikus mennyiség van. Technikailag soha nem fog az olaj elfogyni, csak nagyipari alkalmazáshoz lesz túl drága.
Eltudom kepzelni, hogy par milliardos vesz ilyent, es a kovetkezo beszelgetes zajlik le (francia stilben):
- Kedvesem, de jo ez a kis szel - Igen, nagyon jo, foleg mert megizzadtam, de amugy mi ez a buz edes szivem?? Nem tudod?? - Hat arany bogaram, bocsi, de kicsit en is megizzadtam, ha megallunk, akkor tudom hasznalni a parfumomet!
Oszt elhasznal 1 utra 1 uveg 50.000 FT-os parfumot a csaj, de igaz, benzinre nem koltenek! :) -hehehe
Nem rossz, nem rossz. A kínaiak biztos le fogják koppintani, mint az egyik magyar feltaláló járgányát (index írt róla). Maholnap olyan jármûvet is fel fognak találni, amelyik finggal megy.
Gyárákák! 1 Faradnyi tötttés hány Watt munkára képes? Azért tettem fel eme fura kérdést, mert mostanság, lehet már kapni szuperkondenzátorokat emberi áron. 1500-5000 Farados kondik! Ebbõl össze kell legózni egy értelmes telepet, és tekered húzod vonod a valamit, és töltõdik a kondi...1 millió töltési ciklust bírnak ezek.
A töltés és fékezéskori visszatöltés, meg pár olcsó pic-el és plc-vel (mikroszámítógépek) szabályozható.
Tehát teszem azt ezt a mostani überfrankó találmányt felspécizzük még 900W/h-s napelemekkel (3-400 dolcsi), 500 000 farados kondikkal, erõ visszatöltéssel, egy értelmes vezérlõ elektronikával, és akkor már használni is lehetne, mondjuk 3-4 kilowattos számítógépvezérelt indukciós impulzus motorokkal.
Jaés garázsprojekt pár 100 000bõl.
Kopirájt, bikicsunáj.
szerintem az emberi CO2 / teljesítmény rendkívül fontos tényezõ. nem láttam még összehasonlító számítást, de nagyon érdekelne, hogy érdemes-e erõltetni az emberi munkát a gépivel szemben. úgyértem egy nem-fosszilis géppel szemben.
az erõteljes tekerés saccra 90w; normál, nem fárasztó pedálozással szerintem a 30w kijön. az már kettesben elég lenne, hogy kihajtsa a tévét, egyedül meg a notit. a fekvõbringákhoz hasonló kialakítással még kényelmes is lenne.
vannak diy megoldások, az (állandó mágneses) elektromos biciklikbõl láttam akksitöltõt már. lehet neki kéne futnom egy ilyen fejlesztésnek.
ugyanennen a témakörnek a tipikus példája a konditerem, ahol a semmit emelgetik-nyomogatják az emberek, miközben akár akksit is tölthetnének az oda- és visszaútra...
Csak az ember, mint minden más élõlény is része a szénkörnek, így ugyanannyi szenet vesz fel, mint amennyit lead... Ezzel ellentétben a robbanómotorok, hõerõmûvek csak leadják a szenet co2 formájában, felvételük pedig a kötött formában lévõ szén. Azaz a szénkörbe csak bevisznek, de nem vesznek ki onnan.
wow ez nem egyszerû, vicces csak az a baj hogy ezt szerintem nem sokan tudnák használni hisz min 4 ember kell hogy emberei erõvel menjen tehát ha mondjuk csak elszaladsz vele a boltba akkor kerítened kéne még 3 embert na ez azért elég nehezen menne... Egyébként valószínûleg a 100 km/h az akkor ha csak az elektromos meghajtás érvényesül és mindenki behúzza a nyakát valamint leejtõn mész vele mert egyébként eléggé kivitelezhetetlennek tartom, hisz a hajtást nem lehet összehangolni azaz te nem tudod olyan gyorsan kézzel hajtani ahogy a villamos motor kipörgeti, nem tudom milyen megoldás lehet amivel összeegyezteti ezt a kettõt de mindenképp érdekes! És szivesen megnézném hogy hogy is mûködik!
Csak hozzátenném, hogy jelenleg az emberek annyi CO2-t bocsájtanak, lélegeznek ki, mint az autók összesen. Az emberek CO2 kibocsájtása azonban a fizikai igénybevétel hatására többszörösére emelkedik, vagy is ilyen szempontból ez sem megoldás. Szóval ennyit a környezetvédelemrõl. Csak gondoltam szólok, mielõtt a méregzöldek tömeges onanizálásba törnek ki eme jármû láttán!
Nekem nagyon tetszik. Idõvel úgyis jobb lesz. Az olaj majd csak elfogy.
Én tudom ám biztonságos megoldást, csak kicsit idõigényes. Kell hozzá szobabicikli meg generátor, ezekkel feltöltöd az aksikat, aztán már csak meg kell várni, míg a megtermelt, és eltárolt energia elvisz a kívánt helyre.
Ebben biztos nem alszik el az ember a volán mellett, illetve az igen komoly mozgáskoordinációs igény eleve kizárja az ittas vezetés lehetõségét.
Azt viszont én sem értem, hogy mi kerül ezen $15.500-ba. Valamint a videón jól látható, hogy a hajtás és az autó vezetése együtt nagyon nehézkes, és balesetveszélyes. Igazából itt fog bukni a dolog, pedig az ötlet alapvetõen nagyon jó. Szívesen vennék én is olyan elektromos autót, amit nem csak elektromos hálózatról, de izomerõvel is fel lehet tölteni. A cikkben látott megoldás viszont nagyon nem tetszik.
ja, a cikkel szöges ellentétben láb + kézhajtású a cucc.
elõbb-utóbb feltalálnak valami még ennél is jobbat, két könnyû küllõs kerékkel meg pedálokkal. az mekkora újítás lenne.
Ha jól értettem ami le van irva meg amit a videón láttam akkor itt nem a kar mozgatása hajtja a kerekeket hanem egy akkumulátort tölt fel és az hajt egy elektromos motort, szerintem egész jó ötlet, bár én azért tettem volna rá egy két napellemet is esetleg egy konnektor csatlakozót meg egy jó erõs akkut és ezt a hajtókart csak ha a többi nem müködik akkor használnám, szerintem ha ez egy tartalék megoldás lenne a már létezõ elektromos autókba úgy volna értelme. A képeket elnézve szerintem is még nagyon kisérleti fázisban van, nincs müszerfal nincs kilóméter óra ha valóban 100-al megy akkor pedig kéne rá valami ami mutassa a sebbességet, az ülések nekem nagyon kényelmetlennek tünnek nincs rendes burkolata vagy szélvédõje 100as tempónál azért nem árt egy komolyabb szélvédõ, indexlámpát se nagyon látok rajta, szóval még vannak komoly hiányosságai de az ötlet nem rossz, remélem nem ez is csak egy múlõ ötlet ha nekiálnának fejleszteni és az árát is erõsen csökkentenék akkor nem lenne ez rosz dolog.