Ja, és a legfontosabb: a játék kb. 80%-os készültségnél jár, márciusban kezdik felvenni a dialógusokat.
Az elsõ rész hõsével leszünk. A történet alapján Patty-t segítjük majd apja felkutatásában 7 szigeten, közben mellesleg a világot is megmentjük. Egy csomó szereplõ feltûnik majd az elsõ részbõl. A hõs némi amnéziával küzd a történet elején, ill. egy kalóz szemfedõt hord, ami alatt az Inkvizítor Okuláréja van.
A fõtörténet jobban kidolgozott és lineárisabb, mint eddig, de rengeteg mellékküldetés van, és a döntéseknek valós következményei vannak. A lehetõ legrealiszikusabban próbálják megcsinálni a világot és a küldetéseket. Szinte egyáltalán nem lesznek FedEx küldetések. A szigetek között a hajót saját magunk irányítjuk. Töltési idõ nincs a játék alatt. A szigeteken változatos klíma és egyedi szörnypopuláció van.
Különbözõ lõfegyverek használata mindennapos lesz, sõt ágyúzni is lehet majd bizonyos helyeken. Mindezt természetesen csak a szokásos tanulás után tehetjük meg.
Minden animáció motion capture-ölt, és szépen kapcsolódnak egymáshoz. A példák alapján kb. mint a GTA IV-ben. Az arcmimika sem szimpla szájmozgatásból fog állni. A grafika általános részletességén is emeltek. A felhõk pl. nem textúrák lesznek, hanem valós idõben formálódó objektumok.
Az NPC-k egymás közötti dialógusai valós információkkal szolgálnak, nemcsak blabla, pl. kifigyelhetjük, amikor egy kalóz elmondja a szeretõjének, hová rejtett valami kincset. A gnómok és tárnarákok(!) visszatérnek!
G1,2 után a G3 stílusa vissza zuhant sötét középkorba... a Risen a középkorból meg felemelkedik? Ja bocs... Risen, tényleg amúgy már várom, nagyon tetszik a képek alapján
Na még egy képecske:
Egy Bastian Seelbach nevû csóka felügyeli a hangokat (hangeffekteket), õ csinálta az Arcaniában is. A zenét továbbra sem tudjuk, ki komponálja, mindenesetre KaiRo feladata volt eddig a hangok, így nem valószínû, hogy zenét viszont hallani fogunk tõle.
Ja, és a játék hivatalos címe: Risen 2: Dark Waters
Na, itten már artworkként vannak feltüntetve a képek, ehh. Bár a középsõ továbbra is ingame-nek tûnik.
Ha minden igaz, a "régi" engine (amit elvileg a Risenhez fejlesztettek nulláról) egyes részeit írták át erõteljesen. Meg hát ugye ezek szkennek, ezért homályosak picit, viszont a Gothic 3 óta a Piranhák elvbõl nem mutogatnak bullshotokat, ezt vissza lehet nézni a Risennél is. Szóval ez erõsen ingame, bár valószínûleg egyszámjegyû fps mellett fut még a cucc, mint amire Quy tett is utalást valami eldugott fórumposztban még pár hónapja. :)
Úgy tûnik, valamiféle Karib-tengeri kalózos környezet lesz, lõfegyverekkel!!! :D
A márciusi PC Games (német) újságban várható valami TOP SECRET cucc felfedése, amit már jó ideje harangozgatnak be, van rá esély, hogy a Risen 2 lesz az, bár a februári számban ennek a valószínûsége csökkent, mivel azt írják benne egy eldugott hasábban, hogy egyelõre nincs infó a játékról, de ha lesz, biztosan õk számolnak be róla elõször. LINK
Kellemes csalódás?!? Az elvárásaid egy hõmérsékleti skálán nézve az abszolút nulla fok közelében lehettek! :)
Annak ellenére, hogy ilyen hülyeségeket tipródsz, az nem tûnik fel, hogy egy háború után van a G3? Az orokok is le vannak gatyásodva, mert fizetnek - már aki tud, mert Vak ugyebár nem... - a fejvadászoknak. Gondolom vitték, ami láttak. ---> Lám, ezért lehet spártai sok helyen Myrtana.
Ez kielégítõ magyarázat?
Viszont tényleg az eszem megáll, hogy valaki ezen töri az agyát. Nincs egy kicsit túl sok felesleges szabadidõd...?
Nem az egyéni gazdagságról volt szó, hanem építészeti és egyéb mûvészeti stílusokról, divatról. A gyarmatokon pedig igen sokáig az anyaországtól szokás adaptálni ezeket, és nekem nem úgy jött le a Gothic játékokból, hogy Khorinis egy sok évszázada elszigetelten létezõ, önálló gazdasággal és kultúrával rendelkezõ egység.
Mivel mindössze 4-5 myrtanai várost jártam be a G3-ban, nem ismerem a teljes képet, de azok elég kietlen unalmas romok volt, és sajnos a többirõl sem hallottam sok jót. Szerintem eleve túl merész koncepció volt a nagy kontinensre vinni annak idején folytatást, mert míg egy izolált szigetet hitelesen tudtak visszaadni, egy országot (illetve többet, de én csak egyet láttam) már kevésbé. Lehet mentegetni a G3-at, vagy megelégedni azzal, amit nyújtott, nincs ezzel semmi gond, de másfelõl érthetõ a csalódás.
Mondjuk, hogy a dualizmust hogyan keverte be W B a képbe, azt én sem értem, pár száz évvel nyilván elnézte :)
Nos, ha megfigyelted, a Gohic2ben volt egy festmény, ami nem a szigeten készült, hanem feltehetõen a kontinens egy kastélyánál... noh ha nem a kontinens, akkor G4 szigete? Ott sincs ilyen. Másik sziget? Több szigetrõl egyenlõre nincs infó. Továbbá, oké hogy Khorinis gazdagabb az érc miatt, de attól még Vengard a fõ város... mért úgy néz ki mint egy sötét középkori lepukant városka? Márvány palota selyem függönnyel a minimum, oké hogy háború van, de attól még épülhetett abból. Csak annyi, hogy a király palótája egyértelmûen fényesebbnek kéne lenni-e mint a többi épület. DE pl. Zubennél ezt jól megcsinálták. Varanti városok és Nordmar kifejezetten tetszett a G3ban. Myritana is jólett volna, ha a nagyobb városok, Vengard, Geldern, Montera nem valami sötét középkori stílusúak lettek volna. Geldern bányász város, sok az arany. Montera a mezõgazdasága miatt lenne gazdag,. Vengard a fõváros. Ezeknek kellet volna eltérõ stílus.
Nagyon nagy és ennek ellenére nagyon szép bejárható területet csináltak, és lehet E miatt nem jutott idõ arra amit kritizálok? Fõleg úgy, hogy a fejlesztésbõl alapból minusz fél évük volt?
A TES IV szerintem uncsi. Soha nem volt még erõm sem rendesen elõvenni. A Nehrmimmel toltam. Elképesztõen jó. A felsoroltak közül a BG2-õt kezdtem el anno, de nem volt meg az angol tudásom hozzá. Most már idõm nincs.
"Egyébként meg nem értem WB-t. Állandóan rinyál minden hülyeség miatt. A G3 a CP1.74-gye és jó MI + AB/nem AB beállításokkal az egyik legjobb RPG, amit valaha láttam."
Ezzel azért tudnék vitatkozni: Gothic, Gothic NotR, TES4, Witcher, Kotor, Kotor 2, Jade Empire, Baldur's Gate 1-2, Dragon Age, Mass Effect 1-2. Nekem a G3 akár patchcsel, akár anélkül csak ezek után következik. Nem rossz játék, de a Gothic hangulat nekem sincs meg benne(fõleg úgy, hogy én közvetlenül elõtte is végigjátszottam az 1-et és a 2-t).
Vagy de. A világtörténelemben többször is elõfordult, hogy a tûzhöz - zsé, arany, nyersanyag - közelebb levõ urak jobban éltek, mint odahaza. Ugyanis annyit nyúlhattak le pofátlanul, amennyit akartak. Khoronis az érc terén elég monopolhelyzetben volt és orkok sem háborgatták egy ideig.
Egyébként meg nem értem WB-t. Állandóan rinyál minden hülyeség miatt. A G3 a CP1.74-gye és jó MI + AB/nem AB beállításokkal az egyik legjobb RPG, amit valaha láttam.
A festmények stílusáról volt szó,nem börtöntetkóról. Az elsõ rész töltõképernyõjén is szereplõ festmény pedig az uralkodó portréja volt, ennek megfelelõen szintén a kontinensrõl kellett származnia.
Különben is, Khorinisen egy bányász- és börtönkolónia kapott helyett, efféleképp nem életszerû, hogy ilyen rövid idõ alatt, saját, az anyaországénál fejlettebb mûvészeti kultúra jelentkezett volna.
Elég nagy az ugrabugra a topikok között, meg ezek nem is lényegi infók. A "Bug me"/"Geballte Antworten" topikokban vannak a konkrét kérdésekre a válaszok, és itt lehet rápattanni a kérdések eredeti topikjaira, szóval igazi szörfözés ez kérem szépen.
Akad, de nehéz kiragadni, mert általában több topikon keresztül folyik a társalgás, meg ugye van a fórumon német+angol szekció (illetve orosz is, azt nem szoktam nézni).
Van néhány minimális infó, de szinte szóra sem érdemesek.
- A kamerarendszer átalakul valamennyire, amit tudunk, az annyi, hogy ha egy helyben áll a hõs, akkor majd körbe lehet forgatni a kamerát.
- Az inventory jelenleg teljesen kezelhetõ csak billentyûzet használatával is, szóval valamit alakítottak a G3/R óta.
Egyébként ilyenkor miért nem teszel be linket? Elég fárasztó a különbözõ topikok közül kitúrni, hogy megnézhesse az ember a többi fejleményt is, esetleg elolvashassa eredeti nyelven és szövegkörnyezetben.
Még mindig teljes hírstop van a Deep Silver miatt a játék körül, a fejlesztõk kínjukban már direkt szórakoznak a fórumon a felhasználókkal. Két részlet:
látogató: - Remélem, nem lesz átalakítva az irányítás olyanra, mint amilyen a Two Worlds 2-ben! fejlesztõ: - Az irányítás jelenleg pont olyan, mint a Two Worlds 2-ben. látogatók: - NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE...!!! fejlesztõ: - Bocs, a videók alapján úgy tûnt, de kipróbálva a játékot mégsem olyan.
---------------------------
fejlesztõ: - Egyébként jelenleg úgy néz ki, nem lesz az ivásra animáció. látogató: - Ááá, akkor eljött a medkitek kora. :S fejlesztõ: - Próbáltál már inni víz alatt vagy vákuumban? :P
???????????
A Gothic3 városaival az a baj hogy abszolút nem hasonlítanak a G2 városára. G2ben van egy festmény, ahol elegánsan öltözött úrhölgyek, nemesek stb. Egy fás után haladnak, háttérben egy város vagy kastély látható, ép naplemente van... Az öltözetük pedig dualizmus korira emlékeztet ha jól emlékszek... nah. Az a helyszín SEHOL nincs a játékban. Én úgy vágtam bele a Gothic3-ba hogy végre eljuthatok oda, láthatom a fõvárost a király nagyszerû palotáját... stb. Lepukkant sötét középkor lett az egész. Egy reneszánsz/dualizmus kori stílusból egyenesen a sötét középkorba...
A Gothic4 legalább valahogy próbálta kiegyenlíteni ezeket. De nem jött össze neki.
A Risen legalább tiszta lappal kezdett. És a mediterrán stílus nekem nagyon tetszett.
Ez igaz... De pont erre akartam utalni én is. Ha van egy város, és több, változatos, de nem városias helyszín, akkor nekem az teljesen megfelelne. A Risen számomra (is) kicsit egyhangúra sikeredett, de a Gothic 3 városáradata se hiányzik(tudom, hogy te csak 2 várost említettél, amivel én teljesen egyetértek mindaddig, amíg nem megy a minõség rovására... inkább egy szépen kidolgozott, mint két ugyanolyan)
A G2-bõl azért nem hiányzott, mert volt a kikötõ város, a bányavölgyi vár, kisebb de mégis jelentõsebb hely a kolostor, Onar birtoka, és a kiegben a bandita és és kalóztábor.
A Risenben, van a város, a kolostor és Don mocsári tábora...
Nem tudom, te hogy vagy vele, de például nekem a Gothic 2-bõl nem hiányzott még egy város. Szerintem ha az az egy város, ami van, az jól el van találva(és persze emellett a környezet kellõen változatos), akkor nem lesz itt baj.
Hát ha az a nagyobb település 3x-4x akkora lesz, mint az elsõben kikötõváros, akkor nincs gond. Inkább kevesebb, de változatosabb települések, mint copy paste városok más tégla texturával. :)
Jõvõ év vége felére lesz ebbõl valami, kép vagy trailer, és ha szerencsénk van, akkor 2012 elején meg is jelenik.
Szóval kb. semmit nem tudunk...
Nincs semmi. Quy szerint az elsõ screenshot még messze van, pedig nyáron még bizakodó volt. Amíg nem jelentik be a settinget (vagyis hogy milyen környezetben játszódik majd a folytatás, azaz ezek szerint nem feltétlenül mediterrán-fantasy lesz), addig a legtöbb kérdésre "no comment" a válasz.
Most akkor nagyon megleplek ha azt mondom hogy a ferfi pisilo NPC mar az Arcaniaban is benne van? Nekem Blackwatersnel tunt fel eloszor amikor a molorol a mocsarba....
Ezek szerint még több apró hangulati elem lesz (NPC vizelés); segítõk (mert Patty csak ideiglenes segítõ volt). Ezek szerintem jó hírek, még ha hallgatnak a rajongói visszajelzésekre is és nem lesz olyan, mint az elsõben, hogy a 3.-4. fejezetben nincs semmi mellékküldetés, akkor már elégedett leszek.
Na elõkerült Quy, aki az infókat csöpögteti. Sok újat nem mondott, de ez is több a semminél.
- Az eredeti Risenben az NPC-k néha pisiltek a régi Gothicok mintájára, de kiszedték a véglegesbõl. - Várhatóan több fontos NPC is lesz, akikkel összeverõdve lehet majd mászkálni (amilyen Patty volt az elsõ részben). - Már nincs annyira messze, hogy végre lássunk valamit a játékból, de pontos idõpont még mindig nincs. - Nem lesznek a Titánhoz hasonló méretû ellenfelek. - A konzol verzió grafikája jelentõsen javulni fog. - Nemrég készültek el az új köd effekttel, ami nagyon "izgalmas" lett.
Megint álláshirdetés: olyan munkaerõt keresnek, aki majd a részecske-effekteket fogja implementálni. Ez a megbízás is jövõ márciusig szólna, hmmm, milyen mérföldkõ lesz akkor? :)
Nem a kinézetrõl van szó. Lényegében már a játék közepétõl kezdve totálisan lényegtelen a fegyver sebzése a játékban. A küzdõsílus sem jó a játék végi fegyverekkel.
Az új harcrendszer értelmet adna a vérteknek, skilleknek és fegyvereknek is, különösen a speciális képességekkel bíró és mágikus fegyvereknek.
- KaiRo valóban nem dolgozik a játékon, szóval más fogja írni a zenét.
- Ami a fejlesztõk szerint már most jobban néz ki, mint a Risenben: az ég, a köd, a víz.
- A tárgyakat, szörnyeket mindet újragyártják, nem lesz áthozva régi "elem" (esetleg pár jobb textúra lesz újrafelhasználva).
- Felvettek külön egy programozót, aki dedikáltan csak a harcrendszer AI-t hegeszti. Emellett új animátort is keresnek, akinek a feladata a motion capture-ölt animációkat integrálni a játékba. Nekik kettejüknek elõreláthatólag jövõ év márciusig szól (majd) a szerzõdésük.
ezt eddig is tudtam, és van egy érzésem hogy a jó kis gothic szériához ez is hozzá tartozik.
- A Piranha Bytesnál nem örülnek, hogy a Deep Silver az utolsó pillanatban bejelentette a játékot. Õk addig akartak várni vele, amíg legalább képeket tudnak mutatni, ami állítólag már nincs messze.
- Moddolhatóság egyáltalán nincs tervben.
- Platformok: PC, Xbox 360, PS3. Az alap PC-s verziót Piranháék csinálják, a portokat a Wizardbox (ahogy az elsõ résznél is).
- Majdnem minden szöveg meg van már írva (németül).
- Továbbra is lesznek tanárok, mini-játékok és végtelen inventory.
Aki unatkozik, az megnézhet egy bemutató videót a PB fõhadiszállásáról.
Én meg azt remélem, hogy lesz olyan hangulata mint anno a G1, G2-nek, mert akármennyire jó játék volt a Risen, engem azért annyira nem fogott meg. Egy végigjátszásra jó volt, de számomra nem olyan játék, amit érdemes többször is végigvinni.
Hát ha nem az õ cégével csináltatják, akkor mindenesetre más lesz. Én mindenesetre nem tudok új zenészpalántáról a csapaton belül. Egyébként is valamiért elég nagy a titkolózás a folytatás körül...
Egy szomorú hír kimaradt: a játék készítésében közvetlenül már nem vesz részt KaiRo, aki a Gothicok és a Risen zenéjét, hangjait és részben a speciális effekteket (pl. tûzesõ és hasonlók) csinálta. Õ a Risen után kivált a Piranha Bytesból, saját céget alapított, amely kifejezetten a dinamikus, tartalomhoz igazodó procedurális zenék és hangok elõállításával foglalkozik.
A Risen kiadása óta dolgozik a folytatáson a Piranha Bytes, amit mindenki sejtett, de hivatalosan csak a GamesCom 2010-en erõsítették meg. Indulásként néhány dolog, amit már tudunk a projectrõl.
- A játékmenet a szokásos akció-RPG lesz, de több ponton is várható fejlõdés az elõdökhöz képest. Állítólag lesznek olyan változtatások, amik a készítõk szerint heves vitákat fognak szülni, de ilyenrõl eddig még nincs tudomásunk.
- A játékterület szignifikánsan nagyobb lesz, mint az elsõ részben, de a Gothic 3 méretét azért nem éri majd el.
- Jelentõs polírozáson fog átesni a grafika. Többek között élethûbb vízszimuláció várható, de azt még nem tudjuk, ezúttal lesz-e lehetõség úszásra/búvárkodásra.
- Az animációkat teljesen újracsinálják, miután beruháztak egy saját motion capture rendszerre. Szóval most már nem fogjuk viszontlátni a Gothic 3 ládanyitási szekvenciáját. A nõi modelleknek ezúttal külön animáció várható (a Risenben minden karakterre ugyanazokat a mozgásokat húzták rá, ezért lett sok karakter eléggé esetlen).
- Nem tudni, hogy a fõhõs férfi vagy nõ lesz-e, de azért elõbbi valószínûbb.
- Lecserélték a régi fõ concept artistot, szóval valószínûleg számíthatunk némi stílusváltásra. Korábban szó volt arról, hogy talán steampunk játék van készülõben, aminek egyik indoka az volt, hogy az új CA portfoliója hemzseg az ilyen képektõl.
- A karakterek és az arcmimika sokkal jobb kidolgozását ígérik. A nõkre úgy általánosságban jobban rágyúrnak, mivel elég sok kritika érte az elsõ rész torzszülötteit (kivéve Patty). :)
- Megpróbálják a tartalmat jobban elosztani a fejezetek között, talán most már nem lesz 2 nagyon izgi chapter után 2 nagyon uncsi, bár ez szinte mindegyik PB játék gyengéje.
- Egy álláshirdetés alapján sejthetõ, hogy az AI leprogramozását jövõ év tavaszára szeretnék befejezni. Ez annyit tesz, hogy talán jövõ év végére akár már ki is jöhet a játék. Ennél több információnk sajnos jelenleg még nincs a megjelenésrõl.