pár hete vásároltam a casio készülékeibõl egyet, mely kifejezetten a gyors mozgásokra lett kitalálva. hádézik, meg slómózik, meg 40kép/0.7mp szóval így kábé odaver gyorsaság téren az összes manapság kapható DSLR gépnek ami nem kis szó egy kompaktól.
csak azért mondom ezeket hogy (igen, nem felvágásból) hangsúlyozzam hogy nem egy lowbudget kameráról van szó, de még az ebben található tracking is nagyon sokat hibázik.
lehet saját témára belõni hogy azt kövesse (fókuszról van szó persze), tud automata ki/belépésnél rögzítést szóval vannak ilyen okosságok. de még így is kábé használhatatlan, kis mozgástéren belül még képes mondjuk egy asztalon lévõ tárgyat folyamatosan követni, de ahogy gyorsul a mozgás és/vagy nõ a folyamatosan változó tartalom a képen (pl. jelen esetben tömeg ugye) már szétesik a rendszer.
ergó ha te otthon szeretnél ilyet készíteni akkor nagyon gyúrjál rá. suliban még azért is vért izzadtam, hogy egy fekete szigetelõszallagcsíkot végigkövessen a robotom, pedig kevesebb tengelyen mozgott, és csak a fekete-fehér színeket kellett megkülönböztetnie.
ergó jó ötlet de a profi kivitelezéshez még nagyon sokat kell fejlõdni technikailag is, meg nekünk civileknek is.
és elég csak annyi, hogy a közönségben legyen egy hasonló színû pont ami mellett elrepül a labda, vagy kerüljön takarásba, vagy nagy sebességgel kerüljön át fényes napsütésbõl árnyékba, és máris elszédül a követés (és egyáltalán a kamera nem tud olyan sebességgel a fényes-sötét részek közt váltani).
ez csak hirtelen 3 olyan probléma, amivel a mai modern követõrendszerek még nem tudnak valós idõben megküzdeni - keresd meg ezt a mûsort, a magyar tv VB-s mûsorai között (talán a blogon) meg lehet találni, elég részletesen tárgyalják a technológiai korlátokat - van bõven.
en ugy gondoltam az egesz fonkciot.. hogy pl rikinarancs lenne a labda..vagy valami ilyen... hogy pl azt kovethesse.. így megkulonbozteti .. akar mozgokepen is.. mind az osszes frameben a labdat.. es koveti... megoldanni nehez..azt gondolom..
egy arckövetés még nem gond - olyan van már fillérekért, ahogy #7-ben írták is, de pl. a focimeccsen (vagy máshol) a labdakövetés már gyakran hibázik, egy kosárlabda meccsen meg gyakorlatilag mûködésképtelen a rendszer, nem tudja megkülönböztetni még állóképen sem ráérve, nemhogy valós idõben. Ezért használják például utólag a diákmunkásokat arra, hogy a kosárlabdameccs állóképein bejelöljék az alapvetõ pályapontokat. A futballmeccseken meg (most a VB-n mutatták is), van egy 20-30 sztereó kamerából álló rendszer, ami valós idõben követi az összes játékost és labdát, és a statisztikákat rögtön ki is adják. Ezeknek az informatikai hátterérõl elég hosszasan meséltek, nem átlagos otthoni gépek dolgoztak rajta. És még ezek sem követték az eseményt, hanem egy-egy területre voltak ráállítva, ezzel jelentõsen leegyszerûsítve a dolgot. Az ilyen szintû képfeldolgozás - tulajdonképpen mesterséges látás - még nem megoldott.
vegulis..ha azon kicserné az ember a lencsét..vagy egesz kamara szerkezetét, akk egesz jo megoldas..thx.. csak azt kene még valtoztatni hogy ne arcot kovesse
Leírás: Az önmûködõ automatikus kamera feladata, hogy egy megadott eseményt külsõ beavatkozás nélkül rögzítsen úgy, hogy nem madártávlatból végzi a rögzítést, hanem "követi" az eseményeket!(pl.: egy focimeccsnél a labdát) A kamera egy vezérlõegységhez van kapcsolva, ami úgy mûködteti a hozzákapcsolt berendezéseket (pl.: motor), hogy a kamera mindig a megadott eseményt (pl.: labdát) rögzítse! Ehhez a kamerának képesnek kell lennie a megfelelõ paraméterek betartására (pl.: zoomolás). A vezérlõegységnek fel kell tudnia (a kamerán keresztulikép analizálásával) ismerni pl.: a labdát (pl.: különbözõ színével), és ehhez az adathoz finomhangolnia a kamera zoomolását, mozgását, s ezt a minimális sebességgel tennie. A legjobb eredmény elérése érdekében a kamera képfrissítési gyakoriságával megegyezõ sebességgel. A mechanikai eszközökön kívül a szerkezet létrehozásához szükéges egy vezérlõegység, ami képes a kép analizálására, értelmezésére, és ennek megfelelõen a kamera elfordítására is (pl.: kamera mozgató motrok irányítása) Profi programozói képesség elõny az elkészítéshez...