Én ott tartok, hogy betettem a lábam Southrealm-be és gondolkodási idõt kért a fickó, akivel odamentem. Sok van még hátra? Megéri a mellékszállal foglalkozni vagy szimplán feltúrni a vidéken minden dungeont és barlangot?
amíg gondolkodik, addig van kb. 3 napod. az alatt megéri feltúrni a vidéket. én megtettem, és megszereztem az eddigi legjobb kardomat (goddawn claymore). eleve egy teljesen más stílusú vidék, nekem tetszett.
egyébként onnan, ha csak a fõszálat nézzük, már nincs annyira sok. még úgy kb. a fõszál negyede.
nem emlékszik valaki, hogy hogyan kell ládát pakolni?
z vagy y (attól függ).
köszi
hát, befejeztem. 120 óra, minden küldetés kész. csodálatos játék volt.
(van hír arról, hogy elvileg folytatják a történetet. várom.)
Southrelm fõvárosában hol van a ládám?
Az arénaharc jópofa lenne, ha nem eszement könnyû vagy nehéz lenne. Mágia nélkül sok enemy tök esélytelen. Egy ellentfél még használt varázslatot is...
Bent vagyok és próbálom az katonák ***-hoz összeszedni a cuccokat. Mindenhol õr. A könyvet megtaláltam, ami felfed az bizonyos infót. Egy fallal szembeállva a térképen látom, hogy ott a cucc, ami kell. Nem látok semmiféle utat, ami a fal mögé vinne. A másik alkotóelem közelébe sem tudok menni. Minden ajtó zárva. 1 órája bolyonfok.
Akkor most mi van..?
a kalóztanyán hogy lehet bejutni a titkos szobába?
Volt ott titkos szoba? Arra gondolsz, ami a toronytól nem messze van.
Az elõzõ kapcsán. A növény megvan, de nem értem az eljárást. Milyen sós alkohol kell. Hogyan kell csinálni? Nem értem.
A láda ott van a ház oldalában ahol elszállásolódtok. Vagy a mellette lévõ épület oldalában (már nem emlékszem pontosan melyik a kettõ közül, a lényeg hogy a kikötõben van az egyik épület mellett).
A váron belül ugye ott a növény a fûvészkertben. Az alkimista szobájában van egy jegyzet ami leírja hogy el lett dugva egy kulcs. Na a szoba amirõl szó van, ahol a szolga korábban megtalálta a kulcsot, na ugyanott van most is a kulcs. A könyvek mögé kell benézni. Ha megvan a kulcs akkor az alkimista szobájában lévõ magasra helyezett kulcsos szekrényke rejti a löttyöt.
Azt használod a konyhában a kajákra aztán feladat teljesítve.
Ahová meg a zöld nyilacsak mutat az felül lévõ helyiség.
Ha nagyon elakadsz akkor szájbarágós leírás van a helyszínrõl a játék saját oldalán az amgol nyelvû fórumban. Vagy ha a németet jobban bírod akkor ott is megtalálod a választ. :)
Az egy rohadt ki valami volt. Szóra sem volt érdemes nálam.
Most valami barlangban vagyok, amibõl nem találok kiutat. Minden végen méregzõ tó. Van pár láda. Vajon jók bármire is? Eddig semmi? Van valami szutyok a plafonon, de nem jó semmire. Csónaknak sem jók.
a ládákat egymásra kell rakni, és felmászni valahova
Kinyírtam 4 light-borne-t. Ok. Õ voltak az elnyomó istenek. Maradt kettõ. Mint kiderül, õk Arantheal szülei. A megjelelnõ shadow god (?) - õk ki is? - megöli Aranthealt.
Aztán találkozok Tyr-rel, ahol tökmindegy, hogy mit választok, õ meghal. Az asszony öngyi lett. Aztán a soul flyerben levõ Arantheal lélek dumál, de már nem bírom követni a fonalat. A német karattyolás és angol szöveg egyszerre sok.
Összefoglalán valaki, hogy itt minek kellene leesnie? Ez történik, ha valaki 5 hónapig pihenni hagy egy játéok. Én fasz...[/spolier]
A shadow god csóka majd további részleteket fog elárulni késõbb, így vele ne foglalkozz most.
Miután a máészárlással végeztél Arantheal elmondja merre menj és mit csinálj (semmi különös, csak meg kell keress egy helyiséget). Nos tedd azt amit mondott és folytatódik majd a sztori. Már nem emlékszem pontosan merre kell menned de a városban ahol most éppen vagy, ott a könyvtárban kell körülnézned majd és lesz majd egy kis ketrec amivel le leeht ereszkedni a mélybe. A sztori ott fog folytatódni. A lényeg, hogy a leszámolás helyszinérõl el kell menjél, ott már nincs több dolgod.
[spolier]Tudom, hogy mit kell tenni. Csak nem értem már a sztorit. Onnan indult, hogy mesélt a Rend fõnöke, hogy õ is egye volt azok közül akik...
Aztán a Baratheon kinyírta. Aztán sok szervezkedés és kaland után neki annyi lett. Közben kiszabadítottam azt a havert, aki segített kinyírni az utolsó kettõ kivételével az összes Light-born-t. Ok. De kik azok a shadow god-ok - én miért akarnék az lenni? - eddig miért nem volt szó az egyensúlyról és hogyan jön képbe a sors? [/spolier]
Sajnos nem lehet pörgetni a párbeszédeket vagy visszaolvasni, mint NWN-ben. Kapitális hiba. Sajnos sokszor alig olvasható a háttér miatt...
A shadow god téma majd késõbb el lesz neked magyarázva és még könyvet is találsz a témáról amit olvasgathatsz, meg jegyzeteket. Úgyis a végén derül fény sok dologra, szóval emiatt nem kell aggódnod.
Egyébként én nem tartom hibának, hogy nem lehet visszaolvasgatni (kényelmi/lustasági funkció). Ez is egy olyan dolog ami arra ösztönöz, hogy egyben vidd végig a játékot ne pedig apránként, hosszú idõszakokat kihagyva (vagy pedig készíts jegyzeteket). Meg aztán számtalan könyv van amiben a sztori részleteiben leírásra került, így ha olvasgatod a játékban fellelhetõ könyveket, még többet is megtudsz majd mint a diskurzusokból (leginkább a hátteret illetõen ami rávilágít nem nyílvánvaló összefüggésekre is).
Az örvényt õrzõ lény a való világban legyõzhetetlen, ezért hagynod kellett hogy megöljön, ezáltal te is átkerültél a kardba, ahol az összes (a kard által) megölt, megsebzett teremtmény megtalálható. Így az õrzõ is, és ott már el lehet pusztítani. Lehet h nem pontosan így van, de ez a lényeg (rég volt már).
ha meglesz a legeslegvégén a végefõcím, utána visszakapod az irányítást, bemész a közelben lévõ házba és kapsz egy könyvet. abban gyakorlatilag össze van foglalva minden történés.
többet nem árulok el. de nagyon jó a történet, sõt a "tanulság" is.
a saját magadra ható spellek között keresd, és valami remove soul fragments, ha jól emlékszem.
Már nem számít. Vége. Minden hibája ellenére az egyik legjobb játék volt, amivel valaha játszottam. Külön jó pont, hogy a végr után is enged csámborogni, ha jól látom. Kijátszható az egész pálya. Ezzel én asszem nem élek.
A "hibája" alatt értem azt, hogy pl. minden árus vesz mindent, végtelen, pénz, stb. Viszont a hangulata és kidolgozottsága nagyon ott volt a történetnek. Ennek nem kell folytatás. Kívánom, hogy az V. résszel is készüljön hasonlóan magas színvonalú különleges dolog.
Akaratok még screeneket? :) (Sok, sok szép páncélt is megtartottam.)
Én harci stratégiai tanácsot szeretnék kérni a tapasztaltaktól, csak most kezdtem el játszani a Nehrimmel a hétvégén (Obliviont ismerem, ezt a topicot végigolvastam, wikiába belenéztem).
Szóval az addig oké, hogy máshogy mûködnek az ellenfelek, régiónként változik az erõsségük, gyakrabban halok meg, mint az Oblivionban. Rendben van, hogy meg kell tanulnom menekülni vagy rejtõzködni, amíg kicsi vagyok (most 4-es). De viszont nem lehet folyton elfutni, mert akkor hogy szerzek harci tapasztalatot (skillek, EP), nem igaz? A kérdés az, hogy mi a jó stratégia: a kezdõ 1-7-es régióban maradni addig, amíg 7-es szintû nem leszek, és csak ott felfedezgetni meg kurkászni; vagy merészkedjek feljebb 7-14-es területre is akár, amerre a fõ quest visz, csak legyen nálam sok gyógyító cucc?
Mert én elindultam észak felé, a Sanctumban vagyok már, de nem tudom, nem volt-e hülyeség, a 7-14-es területen egy farkas is megesz reggelire, illetve elég sok potionba kerül leverni valakit. Lehet, hogy az Abbey környékén kellett volna maradnom, amíg meg nem erõsödöm?
Ehhez kapcsolódik, hogy nem találtam olyan térképet, ami ellenfél-erõsségek szerint mutatja a területeket. Tud ilyenrõl valaki (vagy ciki ilyet kérdezni)? A túl sok halál azért kicsit el tudja venni az ember kedvét.
Mivel én soha nem játszottam az elõddel - 2 óra nem számít - én nem éreztem túl nehéznek a harcokat az elején sem sõt, pont az késletette a fõ szálat, hogy egyre több helyre jutottam el, ahol bõven életben maradtam potion nélkül és pénz nélkül is. Asszem 11. szintûként mentem fel elõször a Rendhez...
Ez elég durva annak fényében, hogy van aki alig 20. szintûként toltva végig a játékot! Én 30. voltam, de cirka 50 LP nem volt elköltve és azelõtt is már csak passzióból költöttem.
Tanácsként csak azt tudom mondani, hogy járd végig a fõ völgy helyszíneit és dungeonjait, amíg képes vagy az ott levõ lényeket leverni. Én kb. a felét kipucoltam, mire felvettem a fõszál legelsõ küldetését.
Hmmm, szóval akkor szerinted maradnom kellene, és még a kezdõ tó környékén (1-7) edzeni magam? Volt egy olyan érzésem, hogy valamit nem jól csinálok, de hát hajtott a kíváncsiság. :) Meg persze azt sem tudtam, mikor lépem át a 7-14-es terület határát. Asszem akkor visszamegyek Tirin Abbey környékére.
Az völgy nyugati oldalán levõ ûrnõ katstálya körüli környkék, az Abbey, a Rend és Erothing közötti barlangok nagy része 11. szint tájáig kipucolható. Egy bányába nem menj le, mert nagy szívás lehet. Oda, ahova egy nagyobb hídon át is lehet jutni. (csillhehíd) A végén és a barlangban is elég durva ellenfelek vannak.
tulajdonképpen én fold valley (tirin abbey és környéke) teljes felfedezése alatt fejlõdtem bõven 10-es szint fölé (már nem emlékszem pontosan), de a lényeg, hogy az elején alig haladtam a fõsztorival. fold valley-t nagyon hosszú idõn keresztül fedezgettem fel, mert nagy, és sok helyszín van. úgyhogy mire a következõ nagyobb helyszínre kerültem, addig már tuti 10-es szintû voltam. én 40-es szinttel fejeztem be a játékot.
Nekem azért ez lett a legjobb szerepjáték életembe, mert ugyan jó volt a Witcher, a Baldour's Gate, a Gothic, meg a NWN2-is, de ilyen mérhetetlen lelkesedéssel és odaadással egyik játéknál sem találkoztam, ráadásul teljesen ingyen csinálták mindezt. Úh le a kalappal elõttük. Attól tartottam egyébként h már kiöregedtem a játékokból, mert egyre kevésbé tetszettek, erre itt egy Nehrim, és helyreállt a bizalmam a játékfejlesztésbe. Legalábbis a moddolás részébe.
tényleg az a döbbenetes, hogy teljesen hobbiból egy ilyen méretû projektet végigcsináltak. és az eredmény meg nem csak egy mod, hanem egy komplett, minõségi játék, olyan szintû, ami a mai, sõt egyáltalán, a mindenkori játékpiacon simán megállná a helyét. õszintén mondom, én egy teljes árat kifizettem volna érte. igaz, én alapvetõen egyébként is megveszem a játékokat, egy-két kivétellel (pl. egy cod részt nem, ott úgyis csak végigviszem a single-t, azt jónapot).
ha játékfejlesztõ cég lennék, lecsapnék ezekre a fiúkra(lányokra), mert ez a kreativitás nagyon értékes ma. de persze félõ, hogy keretek közé szorítva nem tudnának ilyesmit alkotni.
maximális riszpekt a nehrim készítõinek! számomra hatalmas élmény volt. ha meg csak az oblivionhoz hasonlítom, ahhoz képest a dungeon-ök változatossága, a részletesség, a kidolgozott világ, a baljós, sötét hangulat (karóra tûzött rothadó holtest rulz!) és persze az eszméletlenül összetett sztori simán nyerõ.
Köszönöm mindkettõtöknek, igen, ez a célravezetõ játék, visszamentem a kezdõ bánya és apátság környékére, és érezni, hogy kezdõként itt kell fejlõdni (könnyen elejthetõ vadállomány, egyszobás kis bányák könnyû ellenfelekkel), nem rögtön fõküldetést tolni. Így már életben maradok. :)
Számomra azért közelítik meg a Bethesda játékai a valódi szerepjátékot, mert ezekbe tudom magam a legjobban beleélni, fõleg azért, egyrészt, mivel FPS módban megy, másrészt majdhogynem azt csinálhatok benne, amit akarok. Pl.: ha úgy tartja úri kedvem, akkor melózom, az utat nem végigfutom, hanem végigsétálom, közben gyönyörködöm a tájban, ha van is elképzelésem a karakterrõl (magamról), az a kaland közben változhat. Igyekszem enni reggel, délben és este, mindig cipelek magammal némi élelmet és igyekszek aludni is esténként, bár a program nem kényszerít rá. A fõvárosban járva volt, hogy betértem a pékhez megenni egy sütit. Még csak 6. szinten vagyok, de jártam a középföldén sokfelé, a fõvárosba is azért mentem, hogy az összekuporgatott pénzemen vegyek valami jó páncélt és fegyvert. (Sikerült gyönyörû acélpáncélszettet vennem meg egy 10-et sebzõ kalapácsot - blunt fegyvereket preferálom). Eredetileg nem akartam nyilazni, de rájöttem, hogy nem árt, ha van nálam az is. Ezzel szemben a Mass Effect, Dragon Age, Witcher, Baldur's Gate, Fallout 1-2 stb. számomra inkább interaktív regény nagyon jó sztorival, viszont a karakter szerepébe nem tudom magam beleélni. Ugyanakkor nagyon szeretem õket, mivel olyan, mintha egy történet elevenedne meg, amit befolyásolhatok is.
szeretnék használni obse-s modot a nehrimhez. de nem tudom hogy kell. segítene vki pár szóban ?
a fallout 3hoz volt külön obse, de ehhez nem találok. az obliviont kell obsézni ?
Tulajdonképpen külön program a Nehrim, így az Oblivion-ra hiába is használnád az obse-t, annak nem elsz tényleges kihatása a Nehrim-re. Meg úgy tudom nem is kompatibilis a Nehrim-mel az obse. Bár ezt könynen elelnõrizheted, ha felmész a Nehrim saját oldalán a fórumukra és megnézed, hogy melyik modokkal kompatibilis a nehrim (merthogy van egy errõl szóló topik a német és az angol nyelvû részlegben is). Ha valami ahsználható annak ott megtalálod a leírását és ha problémás a felrakása akkor még útmutatót is szoktak adni a telepítéshez.
Nagyon élvezem a Nehrimet, mondjuk én az Obliviont is ugyanennyire élveztem, amikor elkezdtem játszani vele. Egyvalami viszont nagyon hiányzik nekem az Oblivionból: a beszélgetési opciók az NPC-knél. Nem tudok egy jót dumálni senkivel. Ha beérek egy faluba, örülök, hogy itt majd megtudom a helyi pletykákat, vagy a birodalmi pletykákat, de senki soha nem áll szóba velem, mindenki elhajt, akihez odamegyek. Pedig az Obliban fontos szerepe volt a szóbeszédnek, sok mindent meg lehetett tudni belõle (a játék elején - késõbb csak ismétlõdésekbõl állt). Küldetésekre is célozgattak a párbeszédek, meg néha mókás dolgokat árultak el magukról vagy másokról a lakók. Na mindegy, tudom, hogy ingyen nem követelhetem még ezt is, eszembe sincs követelõzni, csak érzem játék közben,hogy ez hiányzik.
Az alapjátékot én egyszerûen azért nem tolom végig, mert a szörnyek szintigazítása totálisan kinyírja a játékot szerintem.
ezt az egyet hiányoltam az elején én is. de egy idõ után nem is "próbálkoztam". valószínûleg arra már nem volt kapacitás, hogy mindenféle "szóbeszédeket" is felvegyenek a szinkronszínészekkel. vagy egyszerûen nem akartak ilyen "feature"-t beletenni.
csinálom a saját modomat, amiben a szörnyeknek és az "átlagos" ellenfeleknek (pl. banditák) van egy minimum és egy maximum szintje. tehát lesz értelme fejlõdni, egy idõ után legalábbis nem lesz gond egy banditát leverni. ja, és nem lesz "glass armoros bandita" sem a modomban. csak ennyit fog a mod csinálni, de nem is akarok többet. egyfajta alternatíva, aki nem akar ooo-t, francesco-t vagy más hasonló modot használni. nekem ezek a modok mindig is túl "sok"-ak voltak, túl sok mindent változtattak.
nem is annyira bonyolult egyébként, mint elõször gondoltam volna.
ezt melyikhez csinálod ? az oblivionhoz van sok ilyen szintezõ mod.
fejbõl nem mondom most meg mi a neve, de próbáltam párat és nagyon jók voltak. meg van olyan is, ami ebben alapban benne van, hogy nem minden tetves élõlény akar megtámadni, amit súlyosan megsebesítesz az menekül, nem vált a zene az explorerbõl csak ha tényleg csata van, és visszatérve onnan folytatja ahol abbamaradt....
az oblivionhoz. sok van, csak olyat nem lehet találni, amiben semmi más nincs megváltoztatva. egy ilyenrõl tudok, static actors a neve, csak az régi és nem terjed ki egy kiegre sem.
nem mûködik a fast roasting mod nálam. egyáltalán mire jó ha megsütöm a húsokat ?
am nagoyn jól ki van találva a játék, mármint a mod, és fõleg jó nehéz is
fú, de fel lettem zaklatva
van az a küldetés, ahol kimmel elmegyek a szigetre és ugye annak végeredményeként kihúzom a gyufát a szerveknél. És amikor kimászom a csatornából, akkor az egész város mervil és az én portrémmal van tele. Ijedtemben a kolostorig futottam. Egyrészt azt nem tudom, hogy most akkor tényleg le kell lépni vagy maradhatok, a másik hogy a töménytelen mennyiségû eldobált cuccot gondolom esély sincs rendesen összeszedni, ami meg eléggé zavarja a rendrakó énemet. Az északi birodalomban van valahol ládám?
mire jók a mágikus szimbólumok ?
illetve a shears mit eszköz ?
Semmire, XP-t ad.
Jó valamire, de nem lényeges. Az alkímiát leszámítva totál felesleges craftolni.
Igazából a Gothicot leszámítca soha semmilyen játékban nem volt értelme a craftingnak, de ott is inkább csak zsét adott. Van olyan, ahol van értelme...?
egy lávaszínû nehrim "N" jel elrejtve labirintusokban.
az arcane stone mire jó ? az obliban a manát töltötte fel...
nem találok lovakat. csak üres istállókat. pedig korábbi játéknál láttam lovakat, 1500 ért adták volna, de akkor nem volt még annyim. feltettem a donkey flute modot, lehet amiatt nem is lesz benne ló ?
alkímiát ki és hol tanít ?
Arcane stone az elfek fáklyájába való. Merthogy azzal mûködik. Nagy fényerejû de idõvel kifogy. Ekkor kell beledugni egyet és mûködik tovább. Talán egy helyen lehet találni meg emlékeim szerint talán egy helyen venni is lehet ilyet.
A plusz mod lesz a ludas a lovak eltünése kapcsán. De ne aggódj, ha a sztori megkívánja hogy legyen lovad akkor úgyis kapni fogsz. Addig nincs rájuk szükség.
Alkimisták tanítják értelemszerûen. Nézz körül a sanctumban, mert ott lesz tanító. Ugyanez igaz lesz a többi sanctumra is. Meg mintha a nagyvárosokban is lennének csak meg kell találjad õket. De addig is gyárts italokat megállás nélkül mindenbõl. Fõzõcskézz (ezzel ugyanis a kaja alapanyagok hatását is át lehet alakítani és plusz effekteket kaphatnak vagy lecserélõdik másra a hatásuk és nem utolsósorban Xp is jár érte meg eladni is drágábban lehet).
Én a melléküldetéseket hanyagoltam egy idõ után. Be akartam már fejezni, mert érdekelt a vége. Erothintól keletre és északkeletre lényegében nem is jártam. A vulkánokhoz sem mentem vissza, aholgy a nyugaton levõ durva elementálok által õrzött részhez sem.
Régi Elder Scrolls rajongó vagyok, a Morrowindet és az Obliviont is végig toltam már párszor, minden céhes küldetést,stb. Errõl a modról sok jót olvasni, kérdésem az lenne hogy mennyire lineáris a küldetés? Tehát van egy fõsodor amit végig kell tolni vagy itt is van rengeteg mellékküldetés, tolvaj,harcos, varázsló céhek stb? És hogy ez az Oblivion világában játszódik, vagy ez valami más? Csak a szinkron német, vagy az egész játék?
Viszonylag lineáris. A melléküldetéseknek semmi köze a fõszálhoz, de adják a hangulatot.
Német az audió, de angol felirat van hozzá. Teljesen más világ, csak a grafikai motor ugyanaz.