én eddig a soc-ot és a cs játszottam végig, összesen több hónapon keresztül (igaz mindkettõt a legutolsó MINDEGYIK ELÕZÕ peccset tartalmazó peccsel), és gyakorlatilag semmi olyan nem volt, ami megzavarta volna a játékélményemet.
(ja de, csak az, amikor a stalker topikban skynet fröcsögõ hsz-eit olvastam. én még egy konszolidált hsz-t nem olvastam tõle.)
az area51-et akkor játszottam végig, amikor ingyenes lett: az ingyenességét is hozzátéve, elég kellemes meglepetés volt. nem egy nagy cucc, de akart egyáltalán több lenni egy tucat FPS-nél? nekem már az elejétõl kezdve az volt.
Igazat adok, mert nekem a Steam-es verziója van meg, tehát minden patch-et tartalmaz. Hibával csak minimális esetekben találkoztam, de olyanokkal, amelyek nem rombolják a játék élményét.
az a vicces, hogy én 1 patchet raktam fel a stalkerhez, fõleg mert minden patch tartalmazta az elõzõeket, és összesen kb 6 patch jött ki hozzá... és ez után már nem találkoztam nagyobb buggal, max grafikaival, semmi különösen zavaróval. Úgyhogy user error/ dobd ki a gépedet :)
Javaslatom, hogy tartsd távol magad a sandbox játékoktól, mert azokban ha nincsenek kritikus hibák, akkor azt nem is lehet oda sorolni.
A Kane and Lynch-et sem értem. Azt, hogy egy lejárató kampány folyt ellene az egy undorító dolog. Igen is, sok magazin ki merte mondani, hogy játszható alkotás és ha nem is jó, középszerû, de semmiképpen sem rossz.
Az MI-vel kapcsolatban meg azt mondanám, hogy nem a legkönnyebb móddal kellene próbálkozni...
Igaz, sajnos balsors kísérte a fejlesztést, menet közben többször is átdolgozták, sokat késett, és nem is lett túl sikeres cím. Csomó ötlet nem került bele a végleges verzióba.
Eredetileg komoly fizikát is terveztek, mint amilyen a Penumbrában volt. videó 1
Az elmeháborodást is jobban ki akarták dolgozni, hogy a játékmenetet is érinthesse. videó 2
Szóval az eredeti ötletek alapján sokkal jobb is lehetett volna. De ezek ellenére is jól sikerült, egyedi játék. Nem értem, miért került erre a listára :)
3-4 nap _játék_idõ után kukáznom kellett az elsõ DAO karimat, mert a Sacred Ashes küldi végezetével nem volt ott az NPC akinél le kellett adni, és hiába töltöttem vissza régebbi mentést, mikor még közelében sem jártam Redcliffe-nek, akkor sem volt a helyén. Csináltam vagy 3 másik karit, mindegyikkel meg tudtam csinálni gond nélkül, patchelés nem volt. Volt hogy warriort kellett újrakezdenem mert - szerencsére még - a kezdõhelyen nem nyílt ki egy ajtó cutscene után aminek nyílnia kellett volna ... stb.
Tehát simán elképzelhetõ, hogy sokadik végigjátszás folyamán ütközzön az ember bugba!
én végigvittem a gta 4-et bár az is igaz hogy xboxon. :) de a san andreas ezerszer jobb volt szvsz. Amit én a listára raknék az pl a Gothic 2 amit végigvittem már egyszer kétszer, de legutolsó végigjátszáskor rádöbbentem, hogy egy iszonyat bugos játék. Úgy felidegesített hogy kettétörtem a lemezt! :D
Nyugodtan ide lehet sorolni a STALKER-eket.....Bugos szarszemetek,emlékszem a legelsõ részhez vagy 10 patchet raktam fel és még minidg szánalmas bugokkal volt tömve. A késöbbi részükben kijavítgatták az egyes bugokat,de olyan résszel amire azt lehetett volna mondani hogy nincs benne szánalmas bug,nem tlaálkoztam,legfeljebb soksok patch telepítgetés után.
Elképesztõen kiábrándító volt a prototype-is, mérhetetlenül egyhangú küldetéseivel, és folyamatosan özönlõ ellenfeleivel...
Baszki a CoC hogy a francba szerepel egy ilyen listán...
A Damnation is simán ráférne a listára. Annak is remek alapötlete volt, de a megvalósítás egy rakás kaki lett.
A GTA4-t én sem vittem végig... Fura pedig nagyon vártam és megjelenés után csak 1 évvel lett olyan gépem amin futott is.
A Blacksite-ot végigvitele óta egyszerûen csak Blackshit-nek hívom...
"Sajnos azonban a Call of Cthulhu elképesztõen bugos volt, a lopakodást igénylõ részek szörnyûek voltak és amint megkaptuk a fegyverünket, az addig horror játékként mûködõ program átváltott egy "sima" FPS-be. Sajnálatos, de a kritikusok és a játékosok is csalódtak a programban, ami lehetett volna tökéletes is. De nem lett az."
Ezzel nem értenék egyet. A CoC nekem eddig a legnagyobb pozitiv meglepetés volt a játékvilágban (talán a Tribes - Vengeance vetekedne vele). Én sehol nem éreztem, hogy sima FPS vált volna belõle. Nagyon gyakran elõfordul, hogy munició nélkül marad az ember, elveszik a fegyvereit, vagy éppen nem ajánlott felhivni magunkra a figyelmet a lövöldözéssel. Ilyenkor lehet megint lopakodni, menekülni, stb. Nekem akkor lett volna csalódás, ha az egész játék a menekülésrõl szólt volna, és nem lett volna ahogy szembeszálljak az üldözõkkel.
Azt aláirom, hogy bugos, de szerintem azon kivül nem volt baj a játékkal, jól megtalálták a a középutat a túlélõ horror és az FPS között.
Tegyük ehhez még hozzá a PC-s verzió elképesztõ optimalizálatlanságát, és hogy a "világ" mekkora visszalépés lett a San Andreas-hoz képest. Bár a számok nem ezt mutatják.
De a listára sokkal inkább felkívánkozik a Mafia II. Bár a számok ott sem ezt mutatják.
Bizonyos szempontból ilyen volt a GTAIV is. Szerintem azt is kevesen játszották végig. Az a gáz, hogy az olasz maffiáról elég sokat tudunk, a feka bûnözés is jól dokumentált a hálivúdi mûalkotásoknak hála, de a kínai, japó alvilágról is elég sokat tudunk. Az amcsiba benyomuló kelet-európai nehézfiúk viszont még nem igazán részei az amerikai kultúrának és ez a játék is elég kidolgozatlanul hagyta az egész sztorinak ezt a hátterét. Mivel új elem gyak nem került a játékba, így szerintem sok játékosnál elveszítette azt a pluszt, ami a végigjátszáshoz motivációt adhatott volna. Legalább is nálam biztosan.