Dugók meg azért vannak, mert sokszor 10 másodperce zöld már a lámpa mire el tudok indulni, met az elõttem lévõ autók mind 2-2 másodperc késéssel indulnak.
Nekem mikor már gyanúsan rég piros, 1-esben a váltó, és ahogy sárgára vált 1500 fordulat, és csúsztatott kuplung, ha állnak elõttem szépen kúszok rá, és ahogy határozottan megmozdult az elõttem álló, egy tized másodperc múlva már gyorsítok is fel, mert már rég minimális mozgásban tartom a kocsit.
Persze van akkora autótömeg, ami optimális zöldkihasználás esetén is dugót tud okozni, de a kisebb dugók elkerülhetõek lennének, ha az emberek nem akkor kotorásznák csak az 1-est, amikor már elindult az elõttük álló. Vagy én nem tudom miért, ha nem ezért, de minden egyes elõttem álló késik legalább 2 másodpercet az elõtte állóhoz képest, és általában 4-5 autó fér csak át a zöldön egyes keresztezõdésekben.
Hozzáteszem nem pesti vagyok, ott nem tudom mi van.
Igen, lehet kicsit túloztam, de kizárólag negatív tapasztalataim vannak a buszokkal kapcsolatban, ráadásul a legfájdalmasabb emlékeim közûl sok történt buszmegállóban, buszon, busz közelében. Meg alapjáraton utálom a tömegnyomort, ráadásul buszokon nagyon gyakoriak a magukat elhanyagoló öregek, rájuk értettem fõleg a fertõzésveszélyt, meg sok közûlük büdös, akinek meg se nem tiszta véres kiütéses a keze, se nem köhög olyan hangon, hogy össze lehet keverni Darth Vaderrel, cefreszaga sincs, 100 forintos boltban vett mérgezõ gázokat tartalmazó fullasztó szagú parfümmel sincs befújva, az meg fel van háborodva, ha megkérem, hogy álljon arrébb, hogy le tudjak szállni, mert ugye csak hátul lehet, mert elöl ki is van írva, hogy tilos, és még ha a buszsofõr nem is csukja rám fenyítésbõl az ajtót, akkor a felszálló tömeg sodor el.
Ez parádés volt, ilyen érvelést én még nem basztam. Szerintem te ne járj se moziba, se bulizni, se vásárolni, mert sok az ember, és szörnyen nagy a fertõzésveszély. Maradj az autóban, ott ilyenektõl nem kell félni. Szar a buszállományunk, és drágák is vagyunk, de ez nem a buszok hibája, hanem a vezetésé. A másik, hogy azt azért nehéz nem belátni, hogyha mindenki feltenné a valagát a kurva buszra/villamosra aki autóval jár, akkor nem lennének dugók reggelente, illetve ilyen mértékben biztos nem, és itt meg is bukott a gyors haladásos elméleted. Reggelente nem a buszsávban haladó 173astól áll a fél város. Menet közben tényleg nem megy 2k alá a benzines fordulatszáma, de a dugóban araszolsz akkor se? Vagy te bõgeted a motort? Bullshit amit írtál. (ebben a hszben, többiben van igazságod)
ebben az esetben, bevezetem az összes parkolóhelyen, a keréknyomás vizsgálatot, arra megy a parkolóõr, csekkolja az abroncsokat, meg a parkolócédulát :D Máris megvan a szolgáltatás, aki nem akarja vizsgáltatni a kocsit, az ne álljon od XD
6 éve voltam kint, úgyhogy azóta elavulhattak az információim :) akkor még elég ramaty volt az állomány (kb. mint most Budapesten), örülök neki, hogy felújították.
de ahogy olvastam például metró téren még mindig nem javult a helyzet...
@Dzsini: Melyik buszok vannak rosszab allapotban? A vadiuj Solarisok, vagy a Mercedesek? :) Korulbelul 25 Ikarus buszuk van meg, a tobbi mint cserelt, tiszta, pontosan jarnak. Es ne felejtsd el a rakas villamost, Centralna elott pl. 7 jarat all meg a megalloban, de a kulso keruletekben is, mint pl. Bemowo, rengeteg jarmu jar.
@solo: Vedd meg a 10 eves lehasznalt autodat 2 het mulva, es szennyezz nyugodtan.
márpedig a parkolási díj szedése szolgáltatás nyújtása (õrzés) nélkül alkotmányellenes
csak nem magyarisztánban, hanem északi szomszédunknál, ha nincs õrzés, nincs szolgáltatás sem, tehát díjat sem lehet érte szedni, ezt Szlovákiában mondták ki jó pár évvel ezelõtt
"úgy tudom van egy csoportosulás nevû szabálysértési tétel"
"sõt sokan akik spórolnak az üzemanyaggal le is állítják a motort piros lámpánál."
Azok aztán marhasokat spórolnak tekintve hogy a beindítással több üzemanyagot használ el, mint ha járatja a pirosnál. Egyébként az új dízelek kevesebb szennyezõdést bocsájtanak ki mint a benzinesek. :)
Buszokról: úgy tudom van egy csoportosulás nevû szabálysértési tétel. Biztos nem véletlenül van így, nem egészséges, és nem biztonságos ha kis helyen sok ember van. A tömegközlekedés eredménye pedig ugyanez. Aki autóval jár, eldöntheti mikor megy, nem kell magát idõhöz tartania. Tömegközlekedés viszont tömeget okoz a megállókban, tömegnyomort a járatokon, mert idõhöz van kötve. Stressz, fokozott fertõzésveszély, bûncselekmények(lopás észrevétlenül a tömegnyomorban), stb.
Sorolhatnám még sokáig a hátrányait.
És igen, lehet, hogy azért 15-20 autó szennyezõbb, mint 1 busz, de az autók gyorsabban haladnak, kevesebb ideig tartózkodnak 1 helyben, és hát ugye minden motornak alapjáraton a legkárosabb a gázkibocsájtása, és mivel a buszok diesel motorosok, alig pörögnek 2000 fölött, míg egy benzines autó 2000rpm alatt ritkán üzemel menet közben, sõt sokan akik spórolnak az üzemanyaggal le is állítják a motort piros lámpánál.
Lényeg, hogy a környezetvédelem célja végsõ soron az emberek védelme, és hiába szennyezõbb 1 fokkal a 20 autó, mint 1 busz, más szempontokból egészségesebb az emberek(utazók) számára.
"-ha egy kátyu vagy bármi kárt tesz az autódban, akkor te ottmaradsz, fotózol, rendõrt hívsz, majd örülsz, hogy a közútkezeló biztosítója megtéríti a károdat."
Igen ám, de mi van a futómûvel? Én arról beszéltem. Az nem 1 kátyútól megy szét, hanem szép lassan a soktól, és nem lehet lefényképezni, az nem látszik egy fényképen, hogy kotyog a gömbfej. Ráadásul gömbfejcsere=futómûbeállítás.
Varsó talán a legközelibb hasonlítási alapom - mind lakosságban, mind stílusban - ott ugyanolyan buszok járnak, mint nálunk (láttam Ikarust is, de más típusok is vannak), ugyanolyan vagy néha rosszabb állapotban, inkább úgy néztek ki, mint a Volánbusz járatok.
Mindehhez ultramodern elektronikus jegyellenõrzõ + elsõajtós felszállási rendszer van - tehát bliccelni elég nehézkes, bár a vendéglátóm szerint sokan megoldják hátsó ajtón felugrálással - és a buszok mégis rosszabb állapotban voltak. A jegyrendszer viszont sokkal okosabb: 200 forint körüli zlotyért van a 40 perces / sima vonaljegy (féláron diákoknak), és 700 forint körül a 24 órás jegy. Kb. ezt lehetne itt is behozni, ha olyan szigorú és általános elektronikus jegyrendszer lenne, mint nekik. Õk erre költötték a pénzt, a BKV sajnos a vezetõségre :(
Hát, én ezért a szar szolgáltatásért nem is fogok fizetni, most is csak azért van bérlet, hogy ne kelljen baszakodni a metrónál a csicskákkal-.-" Nincs mindennap 5 percem elküldeni õket a halál faszára:\
ezek közül mindegyikben több napon át voltam, és a külvárostól a belvárosig mindenhol tömegközlekedtem.
Az egyetlen, ahol hasonlóan profin szervezett felszíni tömegközlekedést találtam, az Varsó volt (ott 170 buszjárat van, mivel a metróhálózatuk teljesen fejletlen), és Párizsnak a metróhálózata nagyon profi (14+4 metróvonal a belvárosban). A többi hálózat sehol nincs hozzánk képest, kerületek vannak, ahova vagy ahonnan nem lehet rendesen tömegközlekedni (az árakról nem is beszélek)
pontosan azok a hõbörgõ hülyegyerekek mondják ezt, akik félévente vesznek bérletet, felülnek a buszra, de hát hogy ez mekkora szar és hogy õ már csak ezért se veszi meg a bérletet!!4
a másik meg, hogy nem mindenkinek adatik meg egy autó 18 éves korára (profilodból gondolom, malboro man), úgyhogy nézd már el azoknak is, akik ha nem is csodálatosnak, de elfogadhatónak tartják a bkvt. Az üres buszokról meg annyit, hogy este tízkor naná, hogy üres, reggel meg szarásig tele az összes. Köpködheti a füstöt az icarus, de még így sem fog annyit, mintha az összes ember beülne egy autóba.
Szóval hogy összefoglaljam : rettentõ buta és egysíkú gondolkodás :\
"Szerintem igenis alkotmány ellenes a parkoló díj, fizetsz a nagy lófaszért"
Mert nem adó bazzeg, forgalomszabályozási céljai vannak, és azt tökéletesen el is látja. Különben nem tudnál semmit elintézni mert mindenki a városban baszná a rezet a parkolóhelyeken. Ha nem látod átt mi az értelme, akkor az a te bajod.
Minden esetben egyéni elvárásokról, igényekrõl és lehetõségekrõl beszélünk.
Mostanában elég sokat utazom az esti órákban és meg kell mondanom, hogy a kiváló éjszakai menetrend ellenére sem szívesen használnám a BKV-t. A páromat meg fõleg nem tenném ki ennek. A felesleges veszélyforrásokat, ha nem muszáj, egy idõ próbálja kerülni az ember.
A mobilitás nagy érték. Addig próbálja kihasználni az ember, amíg van rá lehetõsége.
értem, és azért, mert volt egy töketlen vezetõség, akik jelen esetben hagyták problémássá válni a buszok mûszaki állapotát, ezért mindenki üljön autóba, és akkor sehol soha nem lesz dugó a belvárosban.
és mindezek ellenére még mindig a hasonló méretû városokat tekintve világszínvonalon nagyon profi a budapesti tömegközlekedési hálózat - mind felépítésében, mind a jármûveket tekintve. Az éjszakai pedig az egyik legjobb. Az árképzés pedig szintén egész jó más hálózatokat tekintve. Lehet fröcsögni meg utálkozni, de elõbb tájékozódni kellene, hogy mit is kritizálunk.
ja, az eszembe sem jutott, hogy a tömegközlekedésre fel lehet szállni külön megszerzett vizsga (jogosítvány) nélkül is (ezt is add hozzá a lenti díjhoz)
Nincs autóm, még 1-2 hónap. De inkább költök majd havi 50 et a kocsimra, minthogy havi 4 et fizessek a BKV nek...EZ NEM SZOLGÁLTATÁS, HANEM EGY SZAR!!! EGY NAGY RAKÁS SZAR! Olvasni nem szokásom, mert 1. nincs rá idõm, 2 nem kötlek le a regények. 1-2 újság meg 5 perc alatt ki van olvasva és szeva.Igen, tudok telefonálni. Alkoholt nem iszok sûrûn, vagy ha iszok akkor is haza gyalogolok. Rühellem a buszokat. de már csak 2 hónap, és bassza szájba magát finoman szólva is a BKV.Bár, most is megtehetné. Mert amit ezek tömegközlekedés címen nyújtanak azzal kb kitörölhetem a seggem. Bár, szarral szart nehéz lesz:\
Istenem, te nagyon értetlen vagy:C Nem az autósok miatt áll meg, hanem mert annyira rakás szar állapotban van, hogy eldurran a MÛANYAG!!! fékcsõ, légnyomás nincs, biztonsági fék befog, és azt aztán próbáld meg arrébb húzni valamivel is.
te mennyit költesz havonta az autódra? mennyiért vetted? abból hány évig tömegközlekedhetsz a jelenlegi árakon a városban? autózás közben tudsz olvasni, telefonálni? autózás elõtt ihatsz alkoholt? ha épp nem autózol akkor nem kell fizetni semmit az autóért? (nincs kötelezõ biztosítás, stb?)
lehet demagóg módon hozzáállni a dolgokhoz, de nem érdemes, mert csak fröcsögés van belõle.
MIlyen 150 embert? Te kínaiakkal számolsz vagy mi van veled?: DDD Átlagosan 1 buszon 36 ülõhely van, és max 50-60 ember áll rajta. De sosincsenek tele a buszok..Nagoyn ritka eset mikor minden hely ki van használva.
Dodo is említette már...Mai autók legtöbbje megfelel az euro3-4 es normáknak. BKV 1200 busz ából 800 vagy mennyi a régi fos ikarusz ami a széthullás közelében van, és olyan koromfelhõt ereget, hogy 1 napi dohányzást meg is oldja. Be is lehet itt fejezni azthiszem ezt a témát.Buszokat tiltanám a picsába kifele a városból.Max troli, de még azt se, mert hogy néz ki mindenhol a felsõ vezeték?:C
egy busz elvisz ~150 embert - az autók átlagos kihasználtságát tekintve ez minimum 100 autó - melyik mennyi üzemanyagot fogyaszt + mennyit szennyez? ne egy az egy ellen számolj, nagyon könnyû csúsztatni.
Igen, inkább járjunk sokkal környezetszennyezõbb buszokkal... Szûkítsük az utakat még kevesebb autó férjen be a városba... Ekkora nyomorék felfogást.
Sokkal értelmesebb felfogás, hgoy nem mesterséges úttorlaszok kellenek, hanem normális, széles utak, ahol normálisan lehet közlekedni, nem alakul ki dugó, 5 perc alatt mindenki eljut oda ahova kell, nincs szmog.Ennyi.
Bazmeg. Azért ennyi, hogy NE MENJ ODA kocsival. Vágod? Londonban például azért is fizetned kell, hogy BEMEHESS a belvárosba. Akinek nem fekszik a nagyváros, költözhet vidékre is. Nálunk a legdrágább zóna 220/óra, és általában oda teszed a kocsit, ahová csak akarod, hogy ne kelljen 30 méternél többet vonszolni a segged.
Szerintem igenis alkotmány ellenes a parkoló díj, fizetsz a nagy lófaszért.Ha még örzött parkoló lenne vagy valami, de semmi.És fent a várban a 4-600 ft-s óradíj...elgondolkozhatnának már ezen kicsit. De minek gondolkozzanak? Most valakit jól megfizettek, hogy 1 [persze magántulajdoban lévõ parkolási cég] parkolási cég legyen egész BP-n... Röhej az egész.Magyar állam úgy húzza le a magyar embert szemrebbenés nélkül, hogy a jókurvaanyjukat.
Utak minõségére reagálva: Szóval, az a kurva nagy igazság, hogy: 1. Ugye amit lehet elspórolnak/ellopna,az utaknak az alapja szinte olyan vékony mint egy 1,5 literes ásványvizes üveg átmérõje, nemcsoda, hogy 3 év alatt az egyszerû SZGK is széttúrja az aszfaltot. 2. A csatorna fedelek...hátháthát...egy tisztes csatornafedél köré/alá véleményem szerint egy kis beton koszorú kellene, de hát az pénz... Németországban, meg a körülöttünk lévõ országok többségében olyan 2 részes csatornafedelek vannak, amiket a 4 sarkánál 4 csavarral az aszfalt szintjébe lehet õket hozni, de azt meg ellopkodnák a tudjukkik. 3. Teljesítmény adó, amit elméletileg az utak fenntartására szednek illetve szedetnek be(Persze azt is egy külön cég nevében[persze magántulajdon], hogy abból a jósokból amit a tisztes állampolgár befizet még egy kicsit le lehessen szedni. )szerintem durván a 80%-a magán kézbe jut.
TE micsoda egy tájékozatlan barom vagy. Ráadásul szorgalmasan körmölöd is az ökörségedet. Pár dolog:
-minden magyar benzinkúton MOL benzint tankolsz (kivéve OMV) -a parkolási díj nem alkotmányellenes, ezért is van mindenhol -ha egy kátyu vagy bármi kárt tesz az autódban, akkor te ottmaradsz, fotózol, rendõrt hívsz, majd örülsz, hogy a közútkezeló biztosítója megtéríti a károdat.
"De fogadjunk, ha egyszer én nyomnám kicsit lejjebb a gázpedált, másnap már jönne a bírság, mert nem egy luxusautóban ültem..."
-20 éves fiatalok 10 éves A6-al járnak max, az meg 1 milla. Ha otthon laksz 1-2 év alatt össze lehet szedni rá a pénz.
-a kihágásról készült kép zárt rendszeren keresztül jut el a vas-megyei központba, mindenki megkapja a csekket.
"Nem is értem miért nem lépett még az alkotmánybíróság, ugyanis hiába nevezik jövedéki adónak ami a benzinen van, magánszemélynek is meg kell fizetni, ugyanúgy ahogy a teljesítményadót is, szóval ez kettõs adóztatás, ami súlyos alkotmánysértés."
-Megdöbbentõ, de ÁFA+jövedéki adó van a cigin és a pián is. A teljesítményadó viszont nem értem hogy függ össze a benzinárral.
Jogászok mondták, hogy alkotmányellenes a parkolódíj, de a másik kérdésben lehet igazad van, jogilag.
De ha logikailag nézzük a kérdést, akkor az is kettõs adóztatás, mert ugyanarra a célra folyik be az a pénz(a közelekedés minõségének fenntartási költségeire), érdekes elõször elég volt a jövedéki adó, aztán utána hirtelen drágább lett az aszfalt, és az akkor még súlyadónak nevezett adót is be kellett vezetni.
Amúgy meg ha már az aszfaltnál tartunk mostanában miért nem hõbölög senki a kátyúk miatt? Itt nálunk annyi lett az utóbbi években, hogy nem találni olyan utat a városban sehol, ahol ne lenne legalább 3 méterenként kikerülhetetlen kátyú, vagy a kerék vonalában elhelyezett a földbõl 5cm-re kiálló éles szélû csatornafedél(érdekes a járdán lévõk egy szintben vannak a földdel, az úttesten lévõket miért nem lehet úgy megcsinálni?). 3 év alatt szétment az autónkban az egyik gömbfej... Ha nem lenne meg a gyári, és újat kellett volna venni, akkor hidegvérrel bemondtam volna a kereskedésben, hogy a közútkezelõ nevére állítsák ki a számlát. Kíváncsi vagyok mi lett volna belõle. Bár gondolom erre is van valami jó kis törvény, ami alapján 10 év letöltendõt kaptam volna önbíráskodás céljából elkövetett pénzügyi bizonylattal való visszaélésért. LOL
Igen, csak tudod egy normális országban az állam fej meg. Itt az a probléma, hogy a költségek fele külföldi cégek(onnan meg külföldi államok) zsebeibe landol. A kötelezõt sem az államnak fizeted, meg a benzin árából is bõven jut nyereség külföldre, mert a közelben pl 1 MOL kút van, és kb 20 külföldi tulajdonban lévõ.
Épp ezért magasak az adók, mert az állam is követeli, ami így kiesik neki.
És akkor még merik felemelni a hangukat a bankadó ellen egyesek, ami ugye a biztosítási társaságokra is vonatkozik, hogy az autós témánál maradjunk. Az biztos, hogyha én egy külföldi tulajdonban lévõ pénzintézetben dolgoznék(már pedig csak olyan van, max az OTP ami magyar, de abban sem vagyok biztos), minden este azért imádkoznék, hogy másnap ne lincseljenek meg azok az emberek, akiket kifosztottak a bankok. Kíváncsi vagyok még meddig tûrik ezt az emberek. De sajnos az a baj, hogy a magyar állam hatóságainak a dolga, hogy megfékezzék a lázadókat, pedig a magyar állam a legnagyobb károsultja ennek a kisemmizésnek ami itt folyik.
Na de nem folytatom inkább, mert a végén még fejbelõnek holnap amikor kiteszem a lában az utcára, majd közlik a híradóban, hogy autóbalesetben elhunytam, a szemtanúkra pedig rázuhant egy repülõgép mûszaki hiba miatt ;)
"parkolódíj(ez is alkotmányellenes amúgy, mert nem nyújtanak jogilag szolgáltatásnak minõsülõ tevékenységet, annak hiányában pedig nem szedhetnek díjat))."
Nem az.
A benzin meg a teljesítmény adójának semmi köze egymáshoz, nem kettõs adóztatás. Maximum azért lehetne kettõs adóztatás mert az áfát a jövedéki adóval növelt összegre számolják.
Regadót remélhetõleg eltörlik, mert állítólag fordítva sült el az egész, és azóta mindenki aki teheti trükközik a szlovák rendszámokkal, meg az egyedi forgalomba helyezéses E betûsökkel, mert az is olcsóbb, mint a regadó.
Amúgy felháborító, hogy az útóbbi években mennyire ellehetetlenítették az autós közlekedést az országban. Egy amerikában élõ haverom szerint ha ott ez lenne, már rég lerohanták volna az emberek a fehérházat, ugyanis ott olyan az autó, mint itt mondjuk az ivóvíz, szent, és nélkülözhetetlen. És ne mondja nekem senki, hogy itt azért nincsenek akkora távolságok, mert egy 100000-es nagyvárosban lakom, és bizony elõfordul, hogy napi 30 kilómétereket kell megtenni általános ügyekben. Tömegközlekedés? Na azt kéne betiltani. Fekete füstöt okádik az összes busz, a jegy meg már olyan drága, hogy már majdnem olcsóbb a taxi. És akkor még egyesek azt merik mondani, hogy a tömegközlekedés környezetkímélõ... A mai autóknak meg olyan elmebeteg környezetvédelmi elõírásoknak kell megfelelniük, hogy lassan tisztább gáz jön majd a kipufogóból, mint a levegõ. És akkor az autó a környezetszennyezõ, a 30 éves Ikarus busz meg nem az, és aki meg azt véli látni, hogy elborítja a fekete füst az utcát annyira, hogy látni nem lehet az meg biztos hallucinál.
A benzin áráról ne is beszéljünk, illetve bocs, a benzinadó áráról, mert 1 liter benzin még mindig nem kerülne 100 forintba.
Nem is értem miért nem lépett még az alkotmánybíróság, ugyanis hiába nevezik jövedéki adónak ami a benzinen van, magánszemélynek is meg kell fizetni, ugyanúgy ahogy a teljesítményadót is, szóval ez kettõs adóztatás, ami súlyos alkotmánysértés.
Felfogni nem tudom azt sem, hogy tele vannak az utak luxuskategóriás autókkal. Egy átlagos autó fenntartási költsége elérheti a havi 50000 forintot, ha mindent beleszámolunk(üzemanyag, adó, kötelezõ, szervizköltség, parkolódíj(ez is alkotmányellenes amúgy, mert nem nyújtanak jogilag szolgáltatásnak minõsülõ tevékenységet, annak hiányában pedig nem szedhetnek díjat)). Honnan van 20 éves fiataloknak annyi pénzük, hogy megtehessék, hogy mondjuk egy Audi A6-ossal járnak? És ha van is, miért nem fogy el egy idõ után a sok gyorshajtási bírságra? Csak mert 70 alatt nem közlekednek városban, országúton meg úgy 150 az átlagsebességük. De fogadjunk, ha egyszer én nyomnám kicsit lejjebb a gázpedált, másnap már jönne a bírság, mert nem egy luxusautóban ültem...
Bár most vannak fontosabb problémák, mint ez. De ha azokat elhárították, akkor el kell, hogy jöjjön az autós közlekedés megfizethetõ keretek közé való visszaállításának ideje, mert mindenki tudja, hogy mi lesz a következménye, ha nem törlik el az autósokat kifosztó törvényeket.
ezert csinalnak ami cegeket erre mar:) lofaszba kerul.. aztan mehet behajtani pistike nevadaba barmit is:)
csak céggel nem olyan egyszerû a dolog, mert céges autóval csak céges ügyben közlekedhetsz (van ennek valami szabályozása, ezért is lett átírva a családban is az céges autó magánra) - ezt mondjuk családdal megpakolva vasárnap délután nehéz igazolni :)
Az hogy dolgoznak, az eros tulzas:) Esetleg alapitottak egy otforintos ceget, ami nem csinal semmit, aztan annyi. A legundoritobb a full extras, amerikai, boszmenagy luxus terepjaro, Szlovak rendszammal, Magyar rokkantkartyaval es putri, sorhasu cigokkal...
úgy, hogy be vannak jelentve Szlovákiába, van ottani lakcímük, stb. - és akkor csak "látogatóba" jönnek Magyarországra - ha állításuk szerint az év felét legalább ott töltik, akkor lehet ott autójuk (ez az életvitelszerû tartózkodás) - ezt egy egyszeri igazoltatással nem lehet lebuktatni.
Az EU-ban az életvitelszerû tartózkodási hely szerinti országban kell a jármûvet forgalomba helyeztetni.
Az ellenõrzés bármikor megtörténhet (és elég aktívan utaznak a rendõrök a külföldi rendszámú kocsikra, fõleg azokon a tájakon, ahol kevés a turista), és ha nem tudod bizonyítani, hogy csak látogatóban vagy itthon (pl. kinti munkapaírok, stb.), akkor bünti járhat érte rögtön az elsõ igazoltatásnál.
Tehát ha itthon vagy bejelentve, és nem csak hazalátogatsz az autóval, akkor regisztráltatni kell. Ehhez elõbb Ausztriában ki kell vonni a forgalomból (leveszik az ottani rendszámot és valószínûleg kapsz egy ideiglenest), majd itthon bejelenteni a közlekedési hatóságnál.
Ezt az ökörséget egyedül találtad ki, vagy valaki segített? Az osztrák biztosításra kb 1 év alatt el fogsz költeni egy regadónyi összeget.. Utána meg buksz rajta keményen.
Sziasztok.Kérdésem az lenne,hogy szeretnék venni,egy osztrák rendszámu autót,melynek papírjai rendben vannak.Meddig vezethetném az autót,itt magyarban,a reg.adó elkezdése nélkül?Illetve miképp,és hogyan menne az egész,mielött regisztrálni kéne az autót?