A legegyszerubb megoldas a tankonyvek digitalizalasa es a tablet gepek ditialis irotablakent es konyvkent torteno hasznalata. Az ipad pont nem jo erre a celra, mert alapvetoen nem tollas iranyitasra talaltak ki, ami miatt viszonylag nehez kezirast rogziteni rajta, tehat fuzet helyett nem hasznalhato. A multimedias tananyag elkeszitese helyett a dititalizalt konyvek melle pedig boven eleg a wikipedia szoveges es kepi anyaga, mar az is tobb kiegeszito informaciot tartalmaz, mint amennyire egy atlag iskolaban szukseg van. Ha ezeket kiegeszitik egy digitalis online konyvtarral, ahol elerhetoek az iskola konyvtaraban talalhato kotetek, akkor nagyjabol hasznalhato rendszert kapnak, ami annyiban ter el a regebbitol, hogy papir helyett digitalis formaban van tarolva. Viszont a tartalom gyakorlatilag egy az egyben ugyanaz, tehat a technologia nem befolyasolna az otkatast.
ps: Fontos, hogy ipad helyett szigoruan tollas tablet gepet kellene hasznalni, mert irni es rajzolni nem ujjal kellene.
A gond az hogy a színes kütyü nyomogatása nem pótolja a lexikális tudást, másképp szólva a tudáshoz nem vezet királyi út. A számológépet sem szabad(na) engedni amíg papíron nem tudja a diák elvégezni az alapmûveleteket, és a körzõt-vonalzót sem pótolja a rajzolóprogram.
Nyilván haladni kell a korral és ennek is meglehet a helye ( az tényleg nem rossz ha a matek példatár, irodalomkönyv, kötelezõ olvasmányok tárolására alkalmas egy e-book jellegû eszköz ), de egészségügyi szempontból annak sokkal inkább e-inkes eszköznek kellene lennie. Vagy kihajtható, egyik fele e-ink a másik lcd... )
A periódusos rendszernél maradva való igaz hogy csinos összeállításokat lehet összecopy-paste-ezni, de ettõl nem hiszem hogy egy kémiai egyenletet bármivel is jobban tudna megoldani a csemete. Persze, látványos ahogy nyomogatják a kütyüt, jól eladható azoknak a buta gazdag szülõknek akik azt hiszik hogy az õ kölküknek ezzel már "fájdalommentesen" lehet tanítani a kémiát...
Hát neked látom Sanyikám semmi nem jó :-) ... az aláírásod is ezt mondja :-). De az Apple cuccait te tutira nem kedveled... vajon neked mi a jó egyáltalán :-)
Jó ez az iPad. én szeretem.....szerencsére jó áron volt.
Ezt a virtuális periódusos rendszer-szöveget már ellõtték kb 20 évvel ezelõtt amikor a multimédia volt a divat. Akkor is a hiperszuper "villanylexikonokról" áradoztak, amelyek a szó mellett ki is mondják azt, felolvassák a definíciót, képet mutatnak róla, interaktív, stb... Mondjuk akkor a CD lemez volt a médium és ezzel akarták a sokoldalúságát demonstrálni, ráfér egy rakás könyv és még ennyi meg annyi plusz szolgáltatás. Aztán valahogy nem így történt, nem így forradalmasította az oktatást. Szerintem a táblaPC-k sem így fogják, ahogy fentebb leírták. Kár, hogy az Excelt elektromos kockásfüzetnek, a táblapécét villanykönyvnek, villanyfüzetnek nézik...az úgynevezett szakértõk.
Mert akkor kommunista vagy, ebben a kapitalista világban a nagy cégek irányítanak.