Ha egy film 1994-ben hoz 100 millió dollárt, az nem sikerfilm?
De szeretem, hogy ezen a kurva fórumon eltûnnek a hsz.-eim. :)
na, azt meg nem írtam oda, amit akartam. szóval úgy érzem, hogy sokszor egy nagy névhez sok filmjét társítják. pl. a reanimator nem feltétlenül nagy neves horror, viszont van damme (vagy a többiek, ld. a példákat) hozott több olyan ismert filmet, amiket kedveltünk/kedvelünk. kérdés, hogy ezek közül akkor a bloodsport az, ami a többi elé kiemelhetõ? mármint a kisebb csoport leginkább ezt ismeri el?
Szerintem alapvetõen el kell különíteni a kultuszfilm és a klasszikus státuszt, ámbár nagyon is elképzelhetõ, hogy ez a két státusz egyszerre van jelen egy filmen.
Ugyebár míg az utóbbi fõleg a "mainstream" közönség körében népszerû, idõtállóan, addig az elõbbi jellemzõen csak egy kisebb csoport között igazán népszerû.
Nézd meg pl. a Rotten Tomatoes-on a Véres Játék statisztikáit, 33%-on áll, ennek ellenére 71% szereti.
Egy szó mint száz, attól még igenis lehet valami kultfilm, hogy nem szereti az egész világ, sõt, éppen hogy a többség számára közömbös. Mindig az a lényeg, hogy vajon mennyire lelkes és kitartó "rajongótábor" alakul ki körülötte, "függetlenül" - a szélsõséges esetektõl elketintve természetesen - a rajongók létszámától.
nem, lehet, hogy félreérthetõ voltam. csak random leírtam pár 200 milliós összbevételû filmet, hogy kábére be lehessen lõni az akkori 100 milliós bevételi szintet. már, ha feltételezzük, hogy nagyjából életképes a párhuzam.
A District 9 miért? 30 millióból készült, és már az elsõ hétvégén hozta ezt a szintet 7 millióval megtoldva. Oké, még ugyanennyi a marketingre, akkor is bõven nyereséges volt a film, az összbevétele meg 250 millió környéki, szóval nem értem miért került a felsorolásba...
Voltak nézhetõ filmjei, de kár erõltetni. Seagal legalább halad a korral, õ már realityt forgat. Habár, JCVD reality mi lenne? Pofozzuk a nõket 40 percben? Fedezzük fel Románia kocsmáit Jean-Clauddal? A karate kölyök élete más szemszögbõl, avagy a kiesett 20 év krónikái... Lehetne még gegelni...
"Szerintem 16 évvel ezelõtt nem volt olyan szörnyû a 100 milliós "
nem "nem szörnyû", inkább korrekt. majdnem 2szeres a szorzó ahhoz az évhez képest, így nagyjából ma 200 milliósnak számítana, ami nagyjából végsõ állomás 4, watchmen vagy district 9 szint.
de ez most jó apropó némi vesszõparipa kibontásra. honnan tudni, hogy pl. a véres játék kult? mert egy ember mondja, vagy szavazzuk meg?:)
nem vitatkozni akarok, de úgy érzem, hogy a kult szó kezd kicsit elkopni, mert ráaggatjuk nagyon sok mindenre, amit anno szerettünk. félreértés ne essék, lehet, hogy kult a véres játék, nem azt mondom, nem tudom, hogy milyen a nemzetközi megítélése (vagy csak magyarkult?), de sok gyerekkorban istenített filmet fõleg a videókorszak nosztalgiája miatt hajlamosak vagyunk értékükön felül kezelni. legtöbben a régi akciósztárok filmjeit - én ugyanígy vagyok a gyerekkori horrorokkal, de hiába alapfilm, hiszem, hogy azért egy gyerekjáték nem kultikus. (inkább az a sokkal kevesebb embert elérõ reanimator, amirõl nincs túl jó véleményem:)
ahogy anno kezelték az amerikai nindzsa (dudikoff) vagy az ütközetben eltûnt (norris) is kult, vagy azok más tészták? vagy a svarci (kommandó, red heat, running man, piszkos alku, vörös szonja) és stallone-féle akciók (cobra, tango és cash, rambo 2, rocky 3, túl a csúcson), seagal (törvényre törve, nico, ölve vagy halva)?
Szerintem 16 évvel ezelõtt nem volt olyan szörnyû a 100 milliós bevétel.
Amúgy pedig egy filmet nem csak a bevételei alapján lehet, kell mérni. A Véres Játék sem produkált nagy bevételt, mégis pár év után kultfilmmé vált.
Vagy a Dupla Dinamit, mondjuk az is majdnem hozta a 100 milliót...
Osztom vg véleményét..
Sohasem értettem, minek verik a nyálukat a népek arra, hogy 1-1 animációs karakternek ki a szinkronhangja. Nem mindegy? A lényeg, hogy passzoljon a karakterhez, nem muszáj híres/közismert embernek lennie.
A JCVD pedig megérdemelte volna, hogy több ember megismerje. Milyen volt már. :))
Szekeres Viktor, azaz Winnie! Lehet, hogy TE nem éltél a nyolcvanas évek közelén végén, esetleg a kilencvenes évek elején, de akkor bizony Van Damme sikeres volt a mozikban is, hazánkban legalábbis nagyon(én sok filmjét telt házas elõadásokban láttam a már nem létezõ Fény, vagy az Alkotmány mozikban). Arról ne is beszéljünk, hogy 1994-ben az a összesen 100 milliós bevétel minden volt, csak bukás nem. Inkább maradjál a blogodnál, és a született feleségek évadjainak részletes bemutatásánál!
Az meg a másik,hogy ez Magyarországon nagyon értelmes hír egy gyerekfilm esetében,aminek szinkronizált verziójában a kutya se fogja tudni,kik az eredeti hangok és még nem is fogja érdekelni õket...
"De mindez jövõre meg fog változni, hiszen bár a színész minden évben legyárt egy-két, csak DVD-n megjelenõ alkotást, ezúttal komoly hollywoodi filmben, a Kung Fu Panda második részében kapott egy szinkronszerepet."