Ennek csak annyi a haszna, hogy a laptop-akkuk fejlõdnek általa. De a több mázsa akkuval megpakolt, aranyárú villanyautók nem fogják megváltani a világot. A jelenlegi technológiákkal ez nem fog széleskörben elterjedni. Tehát villanyautó téren nem dõl el semmi, csak ott ahol a pénz nem számít. De nem ez az általános.
A villanyautó termelje meg az üzemanyagát (vagy legalábbis annak egy részét), különben semmi értelme. Napelemet a tetejére, szélkereket az elejébe! Az energiaéhséget kell csökkenteni, különben csak cseberbõl vödörbe. Tökmindegy mit zabál, ahhoz is el kell tüzelni egy csomó szént. A villanyautó-csata is azon fog eldõlni, mint minden: a hatékony és fenntartható energiahasznosításon. Ezért én villanyautónak azt hívom, amibe nem kell tankolni. De az egyelõre csak vánszorogna.
"Az árcsökkenés mellett növelheti a vásárlók bizalmát a villanyautókban, hogy az elmúlt évek akkutüzei után - amelyek laptopoknál fordultak elõ - változtattak a gyártási technológián. A Panasonic például új szigeteléseket helyezett el termékeiben, amelyek gátolják azok vészes túlmelegedését."
Engem az gyõzne meg, ha egy csomagtartó nélküli, 4 személyes kis gyösz 5 perces tankolással ugyanúgy tudna menni 1000km-et, mint ahogy azt egy 10+ éves, diesel Saxo tudja (totalcar egyik újságírója most vett ilyet). Ja, és persze újonnan ne legyen több 2-3 milánál egy családinak legnagyobb jóindulattal sem nevezhetõ autó. Amíg ezek az értékek 8 óra tankolás, majd 100 km megtett út, addig nevezzék az autójukat a kabaréba, ahová való.
Ez a villanyautó mizéria egy vicc. Amíg nincs rendes tankolási lehetõség - értsd benzinnel/gázolajjal azonos sebességû - addig fogyasszák csak a trendi majmok. Jelenleg ott tartunk hogy ha van 1 erõsen fogyasztás optimalizált, mondjuk 100km-en 50-60kwH-t fogyasztó verda, az 1000 km-re kérne 5-600kwH-t (és ez lenne kb 800 kiló aksi, de ezt tegyük fel hogy fejleszthetõ). Az 5-600 kwH-t ha 1 óra alatt bele akarjuk önteni mondjuk 400V-ról az cirka 1500 amperes biztosíték+vezeték, ha ugyenezt 5 perc alatt akarjuk legzongorázni az 12x ennyi, vagyis 18kA-es biztosíték+vezeték. Mondjuk ha azt nézzük, hogy réz vezetékbõl 16A-hez kell 2.5mm átmérõjû - ami cirka 20nmm - a 18000A-hez kellene ennek durván 1000x annyi, vagyis 79mm átmérõjû. Persze mindez tömör vezetékbõl, ha hajtogatni akarjuk és sodortból csinálnák akkor lenne az 12 centi is. Szóval lehet ezt marketingelni, a villanyverda akkor se lenne opció, ha végtelen sok, környezetbarát, ingyen áramunk lenne, mert mondjuk jövõ héten valaki rittyentene hirtelen egy fúziós erõmûvet.
Igaz, hogy litium ion meg nem sok helyen van, szal lehet megint háborúzni :)