Pfff, idióta csigazabálók. Hol van fele annyira is autentikált egy közösségi oldalon való beszélgetés, mint egy e-mail?
"e-mail gyakran rosszul mûködik"
Bizonyára. Miért is? Kb 1000 levelet küldök egy évben átlagosan. Talán átlag 2 alkalommal szokott elõfordulni, hogy delivery failed-t kapok vissza, de ez ált. abból fakad, hogy olyan embernek küldök aki céges e-mailt használ és az ottani adminok képtelenek normálisan belõni a mail szervert.
Naszóval ez egy (x), a saját szolgáltatásukat reklámozzák ezzel. Atos ECM & Collaboration néven fut. Ha valakit nagyon érdekel, akkor itt van egy marketing videójuk, "roppantmód sok konkrétummal".
Ezzel az a baj, hogy ha lehal az a szerver (vagy valamelyik rendszergizda bepöccen) akkor kampó... Erre jó példa az egyik szegedi cimborám aki éveken kesztül a TVnetvöknél dolgozott. Ám egy napon elege lett. Kikapcsolta a mobilját, átálított néhány fontos jelszót, nyomott egy resetet és hazasétát.
Ellenben ha mailen keresztül értekezünk akkor dupla másolat lesz minden adatról ami nem feltétlen rossz.
Egyszer volt szerencsém egy hasonlóban dolgozni, mármint egy zárt (csak reg. felh.) fórumban kommunikáltam a kollégákkal. Elõször fura volt, de jelentõsen kényelmesebb és gyorsabb mint levelezni, levelet továbbítani,körüzenetet írni stb. volt 1 saját postom, ott ötletelgettünk :) kvp: chatnél is létezik logolás, csupán beállítás kérdése és pm-eket is logolja
Közösségi oldal alatt itt nem a facebook-ot kell érteni, hanem a céges környezetekre kialakított változatait. Eset/folyamatkezelõ rendszereket, CRM, vállalati bulletinboard-okat / newsfeedet, belsõ wiki-t, stb attól függõen hogy kik kommunikálnak. Ennek megvannak az elõnyei (szerep alapú, naplózott, áttekinthetõ, gyakran jobban kereshetõ mint az email), és hátrányai (kismillió rendszert kell figyelni míg eddig alapvetõen csak az inboxot kellett) Ráadásul szöveg alapú chat-et is pl. outlook email-ként logolta, tehát az is megvolt kereshetõen arhíválva. Nomindegy, meglássuk mi lesz :).
Egyébként ha valaki megfigyelte ennek a népszerû folyamatnak eredménye az is, hogy felvételi jelentkezõ leveleket már nem lehet csak úgy emailben elküldeni, hanem gyakran a cégek weboldalán kell mezõnként copy-pastelgetni több oldalon keresztül.
A kozossegi oldalak nem olyan rosszak, de meg jobban elvonjak az embereket a munkatol. Jo peldak erre az olyan forumok, mint pl. az sg. Az, hogy egy cegnel at akarnak allni az email-rol a forumokra egy dolog, elvegre a dolgozok miert ne lathatnak egymas levelezeset. (bizalmas dokumentumok gondolom jelenleg sem mennek email-en) Ha mindezt nyilt forumokon (kozossegi oldalak) akarjak megtenni, az mar viccesebb, mert minden kommunikaciojuk kint lesz a neten.
Altalaban a kovetkezo felosztas szokott lenni egy cegnel: -email: privat jellegu (titkos) uzenetek, hivatalos (iktatando) uzenetek -zart forum vagy levelezo lista: cegen beluli otleteles -nyilt forum: altalanos publikus otleteles -kozossegi oldal: szemelyes vagy vallalati hirdetotabla -chat: adatrogzites nelkuli kommunikacio, telefonalas helyett
Ha ok minden helyett kozossegi oldalakat vagy ims-t akarnak, akkor nem lesz nyoma a hivatalos levelezesuknek es minden belso kommunikaciojuk publikus lesz. Ez persze lehet akar szandekos dontes is, de az is lehet, hogy az egyik marketinges verte be a fejet egy reggel es aztan eloallt ezzel az otlettel.
"Peter Purgathofer, a Bécsi Mûszaki Egyetem kutatója szerint az e-mail gyakran rosszul mûködik, nem igazán hasonlít egy örömet okozó technológiára." Hát ha neki örömet kell okozzon egy technológia, akkor inkább maszturbáljon. Az meg mi, hogy rosszul mûködik? Tisztelt "Kutató" Úr, az ilyeneket illene kifejteni.
Egyébként, mindaddig lesz email, amíg egy k×cs×g regisztrációhoz, létezõ címet kérnek a visszaigazoláshoz.
"Pista barátom felhívott, hogy Lájkoljam az APEH-ot, mert nem tudnak kapcsolatba lépni velem!
Miért ne maradhatna ez így?"
Egy darabig biztos. Hivatalosabb ügyeket továbbra is levél formájában lehet intézni.
Vagy ha kommunikálni akarok az valamelyik kormányzati szervvel, felveszem a barátaim közé?