Hogy még bonyolítsam a dolgot, A RoC-os CV ugyanazokat a gyárakat tudja építeni mint a PMC-s, kivéve a két Xenontech hajógyárat. DE!!! Ha RoC os CV-ből építek nagy hajógyárat, akkor az RoC-os hajókat tud majd építeni. Gondolom ugyanez lesz az Argon CV-vel is. Csak most épp construction urv-t szállítok a Lúré gyárba, hogy építtethessek egy CV-t...
Az rendben van, hogy építsek egy hajógyárat, de melyiket?
Van a PMC-s HoA-s fajta (L-XL) Van valami agyszülemény benne. Egy Sul, aminek bertái vannak és telepíteni kell (lehet) stratégiai pontokra, hogy boldog boldogtalant abajgasson.
A két kishajógyár. A szimpla és amelyik alapanyagokat is gyárt.
Ugyanez pepitában Xenontech pmc Ebben két érdekesség van a Mőbiusz (S) és a Gólem (M) még sosem láttam a játékban, csak Roguey oldalán
Lehetne valami debella áruszállító is a játékban, aminek nem kell százat fordulnia, ha tételt akarok szállítani. Mint régen a superfreighterek. (milyen jól jöttek a HUB plotnál)
Más farkával a csalánt... :-)
Pont teleépítettem Molten Archon-t de azért meggondolom. Már nekem is izgatta a fantáziámat. Legfeljebb beteszem az Albánokhoz a kapu mellé. Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2014.09.09. 18:27:57
A junosztyon nyomott klikk működik már egy ideje, már itt a 2.20-ban is.Alapból a célpont részletek tábláját hozza be, azaz a "Ship Details"-et.
Próbáljátok már ki légyszi, hogy működik-e, mert azt írja a fejlesztő, hogy a 2.20-al nem megy, nektek meg van már bétás 2.50.Köszönöm! Utoljára szerkesztette: kisiku, 2014.09.09. 10:40:58
Affrancba! Egy újrakezdésben tudok kishajót venni. Tehát az agyongyötört mentésem rakoncátlankodik!
"Azé' nem tudok kishajót venni, me' túl régóta játszom!"
Ha junosztyon nyomom a bal gombot nekem is beadja a targonca menüt, ha a dedikált interakció gombot (nálam "W" alap esetben talán "F") nyomom nem!
Talán újítás még, hogy lehet távolról is építtetni. Eddig legalábbis azt tapasztaltam, hogy a másik zónából kiadott építési parancs után nem jelenik meg az anyaglista a kereskedelmi menüben, amíg oda nem megyünk a CV mellé.
Apropó! A Lúréban levő Rakéta kereskedő egység kereslet-kínálatát sem látom, hiába "figyeltetem"!
Nekem sosem sikerült belenéznem a saját targoncákba. Mostanság meg inkább lefagy a menü. Ezzel kell is valamit kezdenem, mert nem állapot. Megnézem majd, hogy az ősrégi mentés nem tud alkalmazkodni, vagy a modok zavarnak be.
Imre, kiváló tutorial videó, kérlek, tartsd meg a youtube-on, amíg tudod, mert szeretnék majd hivatkozni rá a kézikönyvben, amit mostanság folytatni is fogok, ha kijött a friss patch a kishajókkal.
A videón elnézést a helyesírásért, nincs hosszú "i" betűm az angol billentyűzeten.
Na, még újabb hír.Nem a kapitány nem akart engedelmeskedni, mert még 2 másikkal is kipróbáltam és azok sem akartak engem, úgy tűnik, a hajóval nem stimmelt valami, ezért meggyilkoltattam
Megint van egy renegát kapitányom...ezt a csajt úgy kivágom most,mint macskát sz*ni, de lehet hogy jól meg kéne... (a pontok után mindenki képzelje oda amit akar )
Még jó hogy mentettem a foglalás előtt.
Ne érts félre, nem is cseszegetésből mondom, de nagyon régen, gyermekkoromban még én is azt hittem, az a jó, ha "örökéleted,öröklőszered" van, csak így elveszti a maradék lényegét és élvezetét is.
Én beleszoktam már abba, hogy csak 30-30 darab fér el a rakétákból, én a két nem-követőből nem is veszek, torpedó meg csak 18-20 darab fér így el, ez általában 2-3 hajófoglalásra elég.Torpedót is csak akkor használok, ha megkér, hogy a Capital Shield Generator MK3-at szedjem le, mert az mással nem jön le.
Na, meséljetek, minden rendben az állomásépítéssel és bővítéssel?Nem kezdi újra, nem hagyja abba?
Működik már az állomáshoz rendelt teherhajó?
Mit láttok, megy a kereskedelem?Abból ítélve hogy száz millákat kerestek, gondolom van kereslet.
Annyi lóvém van, becsületből levonom a számlámról, de már ti is írtátok jó lenne ha több rakéta férne a borzba.
Egyébként ott van a Balor vagy Icuka végtelenített nova készlettel.
Főként lustaságból használok rakétát, régen egyáltalán nem nyomkodtam a launch gombot csak lövöldöztem, de az tovább tart.
Az, hogy könnyebb lenne, nem tudom, közel százat foglaltam, harminc van a flottámban a többit eladtam. A videón olyan jól esett a harc, inkább az élvezet vezetett mint a gyorsaság.
Az való életben se működik minden tökéletesen, már nem bosszant ha valamit elcsesztek.
Kishajó vétel előtt nem árt megnézni a hajógyár készleteit, ha minimális igénye van akkor is érdemes feltölteni, tutira fog gyártani lélekvesztőket. A gyár listájában akarjuk valamelyik hajó paramétereit (enciklopédia) megnézni, biztosan lefagy az irányítás (nálam Windows gomb segített csak), ha megvettük utána már fagyás nélkül megnézhetjük. A kishajók típusa is függ a frakcióktól, Albániában sokkal nagyobb a választék mint a Cantinosoknál.
Le akarom tesztelni egy állomás CV-jét, tényleg újjá lehet építeni ha megsemmisül, majd felveszem a folyamatot.
Az építkezések most tényleg nagyon simán mennek, a csajok kaphattak valami extra juttatást
Kísérletképp az egyik gyáramhoz csak lélekvesztőket fogok rendelni, ha rendesen dolgoznak lecserélem az egész tepsi flottát. Olcsóbb, könnyebben pótolhatóak, kevesebb legénység, stb, jó nem tudnak jumpolni de ez a legkevesebb.
Visszaraktam a speedyt, mert nagy javítást tartok a tepsiknél, nagyon ziláltak külsőleg.
Megnéztem a Taranisos videót.Most ezt még könnyebb lett elfogalni?Csomó Tarhonyát foglaltam én már el, de nálam első a hajtómű, utána a két Astrobee Launcher, majd a felső ágyúsor.Aztán szépen leszállok a "fejére" és elengedem az űrkommandót.
Persze én nem végtelen lőszerrel játszom...
Viszont én a PMC-vel +30-ban vagyok, tehát engem istenítenek.Többek között ez is összejött az 1250 óra alatt.
Jajj, de jó hogy én nem bétázok.Elkeserítő, amit írtok.
Próbáltam is a Steamben beállítani, hogy ne frissítse automatikusan a játékot, de nem lehet.Ki lehet egyáltalán kapcsolni?Mert lehet, hogy sok plusz lesz, meg sok újdonság, de ha ennyi minden elromlik, nem biztos hogy megéri.
Istenem, miért nem tudnak már úgy kiadni egy frissítést, hogy valamit ne rontsanak el?!
Érdekes. Mármint érdekes, hogy kettőöt bétával rég elfeledett hibák bukkannak fel újra. Nálam a párbeszéd ablak random hülyül be. Nem csak kishajót nem tudok venni sehol, de néha a bolhapiacnál, vagy csak simán hajó paraméterei közt vérzik el.
Hajtómű pajzs probléma a Titusznál is jelentkezett. Valahogy összeadódik a hajó pajzsával. Arra következtettem, hogy a piszkált hajóknál állhat fenn. Titusz hajtómű módosítás által érintett bal motor a kritikus pont.
Olyat is tapasztaltam, (még nem fejtettem meg mi a bűnös) hogy építkezésnél két hajó nem tudja eldönteni melyik pakoljon ki és előre hátra csoszognak-piruetteznek. Ha jelen vagyok, ha nem. Megoldás egyelőre, hogy elvinni onnan az egyiket, hátha a másik ráébred a dolgára.
Építkezések nagyjából rendre lezajlottak. Se hiszti, se malőrök. Egyszer volt "hajó az útban"
Olvastam valami külföldi fórumon, vagy módosítással kapcsolatban, amit már én is pedzegettem, hogy a gyárak a hajókon lévő árukat nem igazán tudják kezelni. Már stabilizálódni látszik a helyzet. A függőkertem olyan hajót kapott, amin maradt 3 v launcher. Később egy építkezésen eladott belőlük, pedig baromira nem a profilja.
Talán ezért ugrott meg a bevétel.
Ránéztem a kurrens gyárakra, például a közel félmilliárdot hozó fegyvergyárra és nem nagyon megy a termelés. Egy részleg gyárt valamit. Ergo, nem volt raktársöprés!
Abból a baromi hosszú listából, amit a kettőöt hozott nem sokat tapasztalok.
Találtam bibit is, a Cantinos hajógyár megint bugos (ez mumus lehet Egoéknál).
Az összeszerelő részleg hangyányit elcsúszott a dokkhoz képest.
Egy nap múlva már a kész hajó látható, áll mint Katiba a gyerek (persze a hajóárusnál nem lehet venni, javíttatni hajót) lehet szerkeszteni a xml-t vagy megvárni míg Berndék kijavítják.
Becsületesen megcibáltad az oroszlán bajszát!
Ha nem lennék bennfentes, akkor azt sem tudtam volna mi történik. El lehetne adni kampányfilmek.
A hajtóműtesztet is köszönöm. Ugyan nem értem mi okozza, de legalább kiderül, hogy nem nálam van a hiba.
Nálam közben megszaporodtak a dolgok. Találtam a benzinkutamnál 112 millát, miből arra következtettem, hogy a nafta jó biznisz. Gyorsan fel is rántottam még kettőt. Meg egy lebegő kertet, meg némi fejlesztést eszközöltem 3-4 gyárnál és még így is milliárd felett vagyok.
Összeakadtam egy K-val amit miután kisajátítottam kitagadott. Megy a piacra!
Valószínűleg már nem fogok többet, mert 14 darabom van, minek több, sőt lehet, hogy már játszani sem nagyon fogok többet, mert mit csináljak már ennyi idő után? 1251 órát játszottam vele. Ha valaki azt mondja, ez beteges, egyetértek vele.
Az Ego összetenné a két kezét, ha mindenki csak a felét játszotta volna a borzalmasra sikerült termékükkel.
Látjátok, még kérdeztétek, hogy minek ennyi hajó nekem?Hát ezután dolguk is lesz...
Viku! Most foglalj annyi Ilonkát amennyit tudsz, mert az Ego-nak szürta a szemét, icázgatunk és olyan pajzsot kapott a hajtóműve, amit negyed órán keresztül lehet püfölni. (mármint az egyiket!) De nem ám csak úgy puffogtattam fedezékből! Lelőttem az összes fegyverét az I-nek és odaálltam a cső elé váltott fegyverekkel folyamatosan lőttem. Sorozatonként (túlhevülésig) egy százalékot gyengült a pajzs.
Lehet, hogy a mod összeveszett a kettőöttel?
Imre megcáfolnád? Így hogy kiszedted a modot rálőnél egy icakipufogóra?
A hekkelésnek van is értelme? Megáll? Nem lő vissza?
Természetesen nem volt szükségem editorra. Csak pánik roham volt. Restellem, hogy megint csalnom kellett. De ha csak így lehet növelni a kapacitást... Cserébe (ha már a bőröm alatt is lóvé van) vettem a boltban a legdrágább teherhajóból egyet pénzért. (mivé lesz a világ?)
A vandalizmusnak mik a következményei? Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2014.09.06. 17:27:10
Elvállaltam egy "Bad Publicity" küldetést ("reklámtáblák" megsemmisítése, tényleg vandál vagyok)
Hajófoglalásnál lehet válogatni a hackelési pontok között
Icuka út közben sepreget (csak árut szállít közben kiiktatja a konkurenciát)
Innen letöltöd az editort, ez ua. újabb kiadásban mint amit én linkeltem pár napja.
Elegem van, hogy nem tudom összeszedni az űrben lebegő rakétákat, mert kevés a hely a borzon. Hol és mit írok át, hogy nagyobb rakétatárolóm legyen?
Elvagyok a szpíddel.
Szomorú tényre jöttem rá. Amíg nem lehet az árakat szabályozni, addig minden gyár minden modulját fel kell építeni, ami ellenkezik a nézeteimmel. Különösen a raktárakat. Mert: dömping = alacsony ár = forgalom = bevétel
Kicsit mintha megint aktívabbak lennének a rosszfiúk...
Biztos Harry Potter arra repült a seprűjén, és próbálgatta az új varázspálcáját.
István, nekem is észveszejtő összeg van a számlámon, de nem tudom ki rakta rá, nincs kedvem végigolvasni a logbook-ot.
A patch előtt száz misim se volt, ma már nyolcszáz felett van, mint lentebb írtam aktívak a rendőrök, biztos lekapcsolták a x maffiát.
Van egy hasonló speedy mod, nem próbáltam, én a speedy-t és a bertásat is kiszedtem.
Valamiért a repum a PMC-nél javult a patch után, -30-ról egészen felment -17-re, persze már dolgozom az ügyön most -28-nál tartok.
Gúdnyúz! Mondta a pánk aki a junosztyon jelentette, hogy ilyen-olyan bevételre tett szert. Cirka 421 millió!!! Ha gondolom átutalja a számlámra!?!
Hátmárhogyaviharbaneutalnádkispofám!
Kb. három órát játszottam a kettőpontöttel, ami alatt usque 800 milla hasznom lett, anélkül, hogy a kisujjamat mozdítottam volna. Értem én, hogy 20+ gyárral mágnás miska vagyok, de eddig ez baromira nem látszott.
Másik jó hír. Megjavították az alfa kvadránst. Az egyik CV elkezdte a delejgyárat. (persze nem önszántából!)
Kipróbáltam a beépített "videófelvevőt"...nnah, tehát ez nem videót vesz fel, hanem baromi sok .jpg-et csinál, amit majd valamivel össze kell fűzni, hogy mozgókép legyen.Mindegy, otthon (otthol) felrakom a fraps-ot és megmutatom eme csodát az eltűnő-láthatatlan hajóról...
Valami új álcázó-teleportáló berendezése van
Nem tudja valamelyikőtök, hogyan kell a láthatatlan hajókat kilőni/elfoglalni?Próbáltam festékszóróval is fújni, hátha csak lekopott a fényezés, néha fel is tűnt, de valami terelő generátora van, mert mindig ellök magától.
Jó reggelt!
Teszteljetek, barátaim, én maradok majd a hivatalosnál.Látom sok szépet, jót és rosszat is ígérnek, kíváncsian várom.Bár most egy időre elvonulok ebből a játékból, ez kábé annyit jelent, hogy nem napi 8-10 órát fogom tolni, csak 2-4-et :))
Látom közel egy év kellett, hogy a kis hajókat is meg lehessen venni?Ezek benne voltak már, csak egy nyomorult vásárlási engedélyt kellett hozzá írni...nevetséges, de hát idáig is eljutottunk.Hajrá!
Közben megint hülyét csinált belőlem. Meg akartam írni, hogy a kiskereskedésnél is a régi rendszer működik a menüben, de közben visszaváltozott az újra. És a kuncsorgós bejelentkezés is visszaállt az új rendre:
a; manuális átutalás
b; automatikus
De miért volt régi és miért változott? X akta?
(Már 380 millónál tartok.) Tehát belenyúltak a gazdaságba is, csak a franc se tudja hol.
Elvállaltam egy olyan patronálós küldetést cirka fél misiért. Tulajdonképp ami a videon is látszik egy szomszédolós küldetés némi taxizással a végén
Azért megnéztem volna annak a kszenonnak az arcát, akit legyorsul egy Fulmekron, majd két másodperc alatt porrálövi. (Még egy + a Szpídnek)
Nem jött össze, sérült a fájl, próbálgattam egy-két szerkesztővel megnyitni, eredménytelenül.
Én is rögzítettem egy tízest, amiben jött egy K beállt a hajógyár és a nagytesó közé 3-3 km-re, és elkezdte lőni a gyárat. Rám és a NT-ra oda se bagózott. A gyári védelem gallyra is vágta. Kisvártatva megjelent egy csapat N rámlőtek, a NT megpördült és volt raj, nincs raj (plusz egy a szpídinek!)
Talán csak a vételnél szarik be a menü, és csak a minirészlegnél. Talicskát gyártathattam volna. De taszkváltós módszert mégegyszer kipróbáltam, és működik!
(újabb 85 milla bevétel. Vigyorgok mint akit ... visznek!!!)
Szintén zenész, enciklopédiánál lefagyott a gépem, reset gomb, ha minden igaz rögzítettem mozgóképen több tíz percnyi anyagot, most nekiállok vagdosni, mert cseppet nagy méretű lett (95GB). Majd valamikor készen leszek, felkenem a csőre.
Ami fontos, azt meg elfelejtem leírni, feltöltöttem a civ hajógyárat, és láss csodát elkezdte gyártani!!! a kis lélekvesztőket, nem olyan mint a nagy hajók esetében, itt várni kell míg legyárt pár darabot, a menüben látszani fog mennyi van készleten. Utoljára szerkesztette: dimre, 2014.09.04. 21:51:59
Én hülye! A nullás készletből meglehetősen bajosan tudnék vásárolni. De a menü megint beszart. Rányomtam ez első álalános használatú kishajóra: Májájhevtúkvantitijúvant? És megen huss! Válaszolni már nem állt módomban. Billentyűre sem reagál. Egyelőre nem veszek kishajót, úgy döntöttem!
(újabb 12 csilla bevétel) Ki kéne sasolni melyik gyárból származik!?!?
Jah a kis junoszty Pikcsör In Pikcsört is tud már! Az infok mellett a jobb alsó sarokban jelenik meg a videotelefon.
Hasznos!!! : A menü hibából ki lehet jönni újratöltés nélkül: Taszkot kell váltani! Mire ezeket bepötyögtem és visszaléptem a játékba már újra a menüben voltam.
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2014.09.04. 21:16:36
Csöppöt vegyes a kép.
Kezdem a rosszal. Benéztem Darnedhoter-be a hajógyárba a minirészlegbe. Valóban nem lehet minden hajót megvenni. Viszont rá akartam nézni egy vehetőre az enciklopédiában és huss a menü. Eltűnt. Se ki, se be, sehova. Újra kellett töltenem. Ez egy rég elfeledett hiba. Velkamegen!
Amikor bejelentkezett egy Gazd.ig., hogy zsé kéne, akkor szintén a régi verzió jött elő:
a; nevörmájnd,
b; beszéljünk a pénzügyi dolgokról-(skill lista)
Kavicsok 4km-ig szépen pörögnek, azon felül porszem a csapágyban.
Ami érdekes és nagyon meglepett: Az első "valami csoda folytán nem sikkasztottuk el a lóvédat" üzenetnél még nem is figyeltem, DE A MÁSODIK nettó 33 milla bevétel volt, kisvártatva jött a harmadik, ami kb 84 guriga lehetett, mert 94-ről indultunk (tudom, mert épp visszavettem egy építésztől lóvét) az elsővel és a 33-assal lett 131, és most 215-ből gazdálkodhatok! VATTAFAKK?!?!!
A spídiről csak annyit, hogy a Bertás Nagytesóval olyan pontosan a hajógyár mellé érkeztem, mint régen! NóÓverrán!
Ez kb 15 perc eseménye volt.
Gyűjtök még infót.
Na ez KARAJság! Köszi dimre az előzetes infókat.
Nekem nincs beállítva a beta patch-ek letöltése, szóval én megvárom a végleges verziót, de remélem, hogy te még majd írsz róla később is.
Addig bambultam ott, míg majdnem szétlőttek, az invertory-m tele volt illegális cuccal. Jött a kopó bescannelt, öt másodperc múlva az egész állomás átment vörös hadseregbe, már kaptam is az áldást. HOA és Argon licenszem van, mivel ez PMC felségterület mindkettőt a hajamra kenhetem. Átmentem a szomszéd vízgyárba (az is Ledda-s), ott még szívesen láttak és megpróbáltam gyorsan eladni a cuccot, majdnem sikerült egy tétel kivételével. Nagyon aktívak lettek a rendőrök, és az adott állomás se foglalkozik veled milyen nagy barát vagy a frakciónál, ha illegális áru van nálad (újdonság ez is, eddig nyugodtan repkedhettem, le se fostak a galambok). Miután sikerült megszabadulnom minden tiltott cucctól, egy kis idő elteltével megbékéltek velem.
A grafika nagyon baba (megint szebbnek látom), nem akaródzik szétesni akadozni stb, pedig benéztem egy jég aszteroidás zónába, simán fut a játék. A be-ki lépés is gyorsabb lett, és nem kell annyit várni egy mentés betöltésénél sem.
Nah, a végére kijózanodtam és elfoglaltam, amit akartam. Mielőtt kérdeznétek, hogy ez a vén trotty (jómagam) még ilyenkor is egy videojátékkal ünnepel, azt mondom, ez csak egy amolyan hétközi gyors koccintást követő marháskodás volt , tehát azért ember vagyok én is, s van magánéletem is.
Hát barátaim, ma, hogy betöltöttem életem 35. életévét is (jesszusom, még kimondani is sok), elárulhatom, hogy milyen részegen játszani ezzel a játékkal
Az, hogy eme sorokat most papírra (értsd: digitálisan) tudom vetni, ne tévesszen meg senkit, kezdek kijózanodni. :)
Szóval a részegség olyan itt is, mint az életben.Ad egyfajta olyan bátorságot, hogy lesz*rom a shields critical felkiáltást, meg azt hogy 50-en támadnak egyszerre, másfelől kihatással van a reflexre és a figyelemre...
A térbeli forgást nem ajánlom azoknak, akiknek rossza a gyomra, mert lehet, hogy még róka koma is kibújik az odúból.
De azért egy próbát megér...
Ha már végképp unjátok, próbáljátok ki a játékot részegen!Egészen más fíling!
Én egy órája vigyorogva próbálok egy Fulmekront elfoglalni, most hogy szívódik fel a szesz, egyre jobbb.
Figyu, próba, cseresznye...illetve szerencse.Én azért beszéltem múlt időben az MCE-ről, mert egészen a kettőpontnulláig használtam.Aztán bevettek pár parancsot belőle, majd hozzászoktam ezek használatához, így már nincs is bekapcsolva.
De mondom, nekem kifejezetten tetszett.Főként, hogy mi itt páran hónapokig szívtunk azzal, hogy van hadihajó, de minek, ha nem lő és nem lehet lövésre kényszeríteni?
Most alapból elég az, ha a Def.Officert Attack all enemies-re rakod és mindenre lő, ami neked is ellenfél.
Tehát végre, úgy 8 hónappal a megjelenés után (!) sikerült az Egonak is saját maga megcsinálni, hogy a hadihajók lőjenek...
Ezt a hibát régebben (pár hónapja) tárgyaltuk, és már hozzászoktunk ebben a bugrakásban. A mod csak látványosabbá teszi, felgyorsítja a hibát.
Hajlok arra, hogy elfogadjam ezt a verziót, de akkor rendkívül szerencsésnek kell éreznem magam, hogy eddig nálam napszél mentes volt az időjárás;)
István: akkor lehet, hogy mégsem rakom fel az MCE-t... Kicsit olyan bizonytalan vagyok, vagy nem? :)
Soha nem hisztek nekem! Valóban volt egy változás nemrégiben, bár úgy rémlik még kettőpontnulla előtt. Anno amikor utánam jött egy kistepsi egy másik zónába, folyton le kellett húznom a fejem, mert pontosan a tarkóm mögé satuzott. Aztán valamit módosítottak, minek következtében kilométerekkel vétett el. (az első verzió szimpatikusabb volt, még ha a frászt is hozta rám!) Volt is róla szó itt a fórumon.
A modnak köszönhetően a navigációs tisztnek korrepetációra lenne szüksége elsős matekból (számtan) hogy az emelt sebességhez ki tudja számolni a lassulást (ez már ötödik osztályos fizika) az ideális célbaérkezéshez!
Ergo; Összetett a hiba!
Speciel nekem az új MCE-vel furább dolgokat műveltek a "matekzsenik" így nem tudom tiszta szívvel javasolni.
Ezt a hibát régebben (pár hónapja) tárgyaltuk, és már hozzászoktunk ebben a bugrakásban. A mod csak látványosabbá teszi, felgyorsítja a hibát.
Majd csinálok mozgóképet a mod nélkül, de zsepit vegyél magadhoz, mert sírógörcsöt kapsz a látványtól (nem rosszindulatból írtam). Valamikor a 2.0 patch körül kergültek meg a hajók, akkor is hosszú volt a javítási lista, ez az egyik mellékhatása volt.
Nem tudom létezik olyan játék amin ennyit foltoztak volna (nem nyilvános alfa meg béta verziójú játékra gondolok), azért tavaly a megjelenéskor max a borzot lehetett irányítani, az akkori állapothoz képest sokat fejlődött e remekmű.
Köszönöm az MCE leírást. Talán nekibátorodok és felrakom.
dimre: Kicsit módosítanám amit "hashajtó" modról írtam, a túlfutás nem a mod hibája...
Ezzel nem értek egyet. Sem a mod előtt, sem azóta, hogy leszedtem nem találkoztam ezzel a jelenséggel. Ettől persze még lehet, hogy létezik ez a napszél effektus amiről beszélsz, de nehezen tudom elképzelni a véletlenek ilyen egybeesését, hogy pont akkor kezd aktívkodni amikor felkerül a mod és nem egyszer, nem kétszer borzolja az idegeimet ezzel a túlfutással a dokkolás helyett.
Ráadásul ott van István hozzászólása is, aki kíváncsiság képen feltette a "hashajtó"-t. :Igen. Ez a túlfutás volt az első tapasztalatom.
Akkor nála is akkor kezdett el fújni a napszél? Valószerűtlen.
Kicsit módosítanám amit "hashajtó" modról írtam, a túlfutás nem a mod hibája, az alapjátékban van valami elqrva (vagy egy másik mod miatt), gyakran előfordult, hogy a hajók furcsán mozogtak. Hasonlatképp itt a földön mikor a szél felkap egy lehullott falevelet és messze repíti, vlsz az x univerzumban űrszél fúj, néha elkap egy-egy hajót, előfordult, hogy száz kilométernél is messzebb állt meg. Tegnap volt ilyen esetem (mod nélkül) egy Lyranea-val, persze mikor kidobta a vasmacskát és visszaindult már nem boost-al jött, csak komótosan vánszorgott. Nem volt türelmem kivárni amíg visszaér, elmentem a zónából más folyó ügyemet intézni.
Én még mindig tartom azt a teóriámat(reményemet),hogy a SETA-t a multiplayer miatt szedték ki.
A jelenlegi megoldással lehet muiltit csinálni,hiszen az események egy közös időben futnak,csak a hajók gyorsulnak fel a Highwayben.
Míg SETA-val a teljes idő gyorsult fel,amit nem lehet összeszinkronizálni,hogy mikor ki használja, míg az ugrásokat és a Highway rendszert már lehet szinkronizálni.
Legalábbis remélem, mert ez a játék ordít a multiplayerért. (ezt én már az X BTF-ben eltöltött fél óra után mondtam magamban :D
No nézzük.
Pro:
Az MCE akkor volt hasznos (de még most is az), amikor még gyárilag nem voltak benne a Move to zone, Attack, Attack all enemies, stb parancsok a játékban.Nagyon jól használható.A BK Universal tulajdonképpen annyi, hogy a meglévő menüt még továbbiakkal is kibővíti, mivel az MCE-ben sok parancs és lehetőség van.
Én őszintén megmondom, leginkább az Escort, a Follow, az Escort Target és Attack parancsokat használtam.
Kiválóan beáll védeni téged is, meg a célpontodat is.Nem nehéz beállítani sem, ha kell, segítek, vagy olvass vissza jó néhány oldalt.
Először ki kell jelölnöd a menükben a saját hajódat, mint Parancsnokot, majd ez alá rendelni a többit is.Lehet egyszerre akár 20 hajónak is ugyanazt a parancsot kiadni, de lehet egymást is kijelölni.Pl. előszedsz egy Fulmekron-t és azt mondod, ő a góré.Aztán alá berendelsz még számos más hajót és így tovább.Valamikor asszem március környékén írtam róla egy bővebb infót, hál' Istennek nincs annyi hozzászólás, gyorsan megtalálod.
Kontra: talán az hogy néha idétlenül mozogtak a hajók, azaz ,mint a lejjebb említett szuperszonikus sebességgel álltak be melléd néha, meg volt hogy elkóboroltak, de mindig visszajöttek.A céljukat elérték.Így tudtam azt megoldani, hogy 4 Taranis és 2 Arawn védett engem úgy, hogy nem 10-15 km-re voltak, hanem 1-3 km-re , ráadásul még a formációt is beállíthattad neki, hogy egy sorban, X alakban,stb módon repüljenek veled.Ha lemaradtak, akkor turbóra kapcsolnak és jönnek mint a pincsi.
Ez egy picit érdekes, ha állomás közelében harcolsz, mert oda is berepülnek veled és hát az ő lövedékeik nem annyira pontosak, ergo gyorsan megharagszik az állomás, ha néha mellélőnek.
Uninstall: nézd meg, mit ír, szerintem külön rakd fel, ne a Steam-mel és akkor le is tudod szedni.Asszem kikapcs, könyvtár törlés és xml-ből törlés.
...a folyamatokat kellene egyszerűsíteni, mert az tart hosszú ideig.
Egyetértünk! De amíg ez nem történik meg, addig valami mással próbálkozik a kétkezi user, hátha valamelyik mod segít megoldani ezt a szánalmasan bárgyú AI útkeresést és túlbonyolított folyamatkezelést.
Más.
MCE mod...
Olvasgattam róla. Elvileg tetszik. Letöltöttem (a használatához elengedhetetlen BK Universal Menu System-et is), de felrakni eddig még nem mertem, mert még alig hevertem ki a "hashajtó" okozta traumát:)
Kérdeznélek és persze mindenki mást is aki már használta/használja: milyen tapasztalat van pro és kontra ezzel a mod-al kapcsolatban és főleg simán OFF-olható-e anélkül, hogy kompatibilitási probléma lenne az eltávolításából ha mégsem jönne be?
Természetesen csinálok save mentést -ez má' milyen... a mentést is menteni:) -, mert nem szeretném megint telezokogni a fórumot a mod által esetlegesen okozott problémáimmal:)
Mondom, én megértem, eleinte én is rohadtul utáltam, hogy bizonyos dolgok lassan mennek.Aztán meg lehet szokni.Különben is, ha kimész a szektorból, minden máshogyan megy.Ez így volt a korábbi részekben is.A SETA volt a megoldás, azaz, felgyorsítottad az időt.Szerintem több dolog miatt vették ki, és emögött teljesítményt meghatározó érvek is vannak.
A pathfinding-on, azaz az "útkeresésen" kellene javítaniuk.Egyébként sokat javítottak ezen is, mert a kezdetekben még rosszabb volt.Vagy egyszerűsíteni kell a kirakodást/felszerelést/javítást, stb. azzal, hogy EGY kör alatt lehessen mindent elvégezni.Tehát ha pl egy CV-hez ki akarsz rakni 3 dolgot (mert ennyi parancsot tudnak egyszerre elfogadni), akkor azt EGY menetben csinálja meg, ne úgy, hogy beáll, kiáll, elmegy, beáll, kiáll, stb,stb.
Ugyanez a Shipyard-nál is.Most hogy túl vagyok a kb 130. elfoglalt hadihajómon, baromira idegesít, hogy ha javítani és felszerelni is akarok hajót, akkor csak két külön menetben tudja megcsinálni. Az realisztikus, hogy a város méretű dokkból, a város méretű hajó lassan áll ki, de hogy ezt egymás után háromszor kell megcsinálni, az felesleges.
Nem kell ide időgyorsítás vagy hajógyorsítás, a folyamatokat kellene egyszerűsíteni, mert az tart hosszú ideig. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2014.09.02. 15:16:47
Több szempontot kell ennél a gyorsítás témánál figyelembe venni. Van egyszer a realisztikusság, amiről te is beszélsz aztán van még a -nem elhanyagolható- játékélmény. Azért azt látni kell, hogy van az a határ, amin túl már többnyire élvezhetetlenné válik ez a játék a sok fölösleges várakozás, időpocsékolás miatt.
Mondjuk abban igazad van, hogy ne forgolódjon má' 2mp alatt egy ekkora böszme hajó, de azé' ne is kerülje meg a fél naprendszert ahhoz, hogy beálljon egy tőle 5km-re lévő leadóhoz, miközben és megvacsorázok és még a szemöldököm is befonom...
Szerintem is kicsit eltúlzott a sebesség ebben a mod-ban, de biztosan lehetne találni egy köztes, elfogadhatóbb gyorsítást.
Persze alapvetően nem ez a probléma ezzel a cuccal, hanem az a túlfutásos baromság, amivel több időt -és hajszálat- veszítünk mintha kivárnánk azt a nyomorúságos bénázást amit művel az AI default.
Mondjuk én nem jutottam el addig a felismerésig, mint dimre, nevezetesen, hogy csak akkor fut túl a tepsi, ha egy szektorban vagyunk vele, mert korábban lement nálam a redőny, de ne kelljen má' arra is koncentrálni, hogy mikor melyik szektorban vagyok én és mikor melyik szektorba érkezik éppen egy kilőtt puskagolyóhoz hasonlóan viselkedő sparhelt. Szóval sztem ez a mod -jelenlegi formájában- csak erős idegzetű, nyugodt embereknek való, akik nem hátrálnak meg egy Rahanas túlfutás utáni empty space-ből való kiudvarlásától:)
Az biztos, hogy én nagyon boldog voltam, hogy meg tudtam szabadulni tőle, még annak árán is, hogy nem kevés, -de legalább sok:) - munkám veszett kárba egy régi mentésre való visszatérés okán.
Nem tette a játékot élvezhetetlenné és nem túl realisztikussá ez a gyorsítás?
Ne forduljon már meg egy 3 kilométeres hajó 2 másodperc alatt...ne, ugyan, ne csináljunk már ilyet!
Én nem nyúlok ezekhez a módosításokhoz, mert tönkreteszik az egészet.Szerintem jól ki van egyensúlyozva, talán ami hülyeség benne,hogy pajzs lemegy, ha ugranak-boostolnak a nagy hajók, no meg ez az egymásnak ütközés...lehet, hogy vissza kéne raknom az MCE-t.Abban nagyon jól beállt mellém a romboló 1-2 km-re és követett, nem ment el, nem ütközött és persze, hogy lőtt.
Nem a hajón kellene gyorsítani, hanem vissza a SETA-t, aztán ennyi.
Nem tudom nálatok is van-e ilyen, de ne legyetek egy szektorban,a saját Xenon I-vel, amikor az át akar menni kapun, mert a játék olyannyira beszaggat, hogy csak a visszatöltés oldja meg!Még az alt+tab sem...
Amit a hashajtó módról tapasztaltam, jó pár hajótípusra nincs hatással.
Arawn, Taranis, K, I, ezek a hajók sebessége manőverezése nem változik.
Viszont egy Fulmekron-t vagy Olmekron-t utolérni nem kis feladat, kell hozzá nitro , és iszonyat gyorsan fordulnak is. Hajófoglalásnál most jobban kell figyelni merre lavirozik, ha túlságosan közel megy egy állomáshoz akkor már elvesztettük.
A tepsik és a lúrés teherszállítók is hasítanak rendesen, gyors áruszállítás akár az univerzum másik felébe, hátránya amit Stormbird leírt a 4252 hozzászólásában. Annyit még hozzátennék, ezek a túlfutások csak abban a zónában vannak ahol éppen mi tartózkodunk a borzzal.
Szóval nem biztos, hogy sok időt spórolunk a mod használatával.
Na ez is érdekes, "állítólag" lepaktáltak egymással (PMC-Reivers), mégis sz@rrá lövik egymást (háttérben két PMC-s Light Sui)
A Miss Universe "Aranka", járőrözés közben, halálosan szép
Két dudás nem fér egy csárdába, Icukáék lökdösődnek
Hehe, tudom hogy emberek, csak poénkodok...
De ez a "megadás", illetve lefizetlek, csak engedj el olyan mint, amikor az ember egy muslincával harcol és megfutamodik.
Hát barátaim, ez a játék még mindig tud nekem újat mutatni.
Megtaláltam az első beszélő (!) Xenon K-t a játékban!Mégpedig úgy hogy nem az enyém volt a hajó.
Kezdődött egy Catch Dangerous Criminal Very Hard fokozaton lévő küldetéssel Maelstrom-ban, ahol is a célpontom a "veszélyes bűnöző" egy Xenon K volt, amit nem csak beszélő Xenon vadászok, de Split és egyéb ember-kalóz szövetségesek védtek.
Majd jött a meglepi, hogy meg is akarta magát adni a tőlem kb 50-szer akkora romboló egy idő után...sajnálatos módon ezt a pillanatot a harc heve miatt nem tudtam rögzíteni, de itt a többi kép bizonyítékként.
Hívni lehet a hajót!
Mellesleg ez is érdekes.A Xenon K támadja a Xenon N-t, ami őt védi...mi van, összevesztek?
Egyébként a K-val szereztem egy Csont Felderítőt és egy Koponya Zúzót is... Utoljára szerkesztette: kisiku, 2014.09.01. 21:32:24
A hétvégét kihagytam, de kb 10 perce megvan a 13. Xenon I is. Hmm egyszerűbb foglalni, mint egy Tarhonyát.
Van valami hír a 2.5-ről?
Régen ez úgy működött, hogy a modok a savegame elején voltak az első 10-15 sorban feltüntetve.Némelyik modot elég volt úgy ártalmatlanítani, hogy az Extension könyvtárból törölted azt, amelyiket akartad, persze előtte a játékban kikapcsol, elment és utána töröl.
Ha pedig makacs volt, akkor savegame kijelölése, TC UP (Total Commander) +F4 (edit mód) és az első pár sorból,ahol volt, kitörölni az egész sort.
Ezért mondom én mindenkinek, én is így csinálom, hogy mindig készíts biztonsági másolatot, mielőtt hozzákezdesz! Utoljára szerkesztette: kisiku, 2014.08.31. 14:38:50
Régebben én is olvastam. Viszont régebben írtam, hogy abból nagyobb baj is lehet -ha én nekiállok törölgetni valahogy valamit a mentésekből- mint ami eleve származik a mod-tól.
Az ilyesmihez jobb ha az ember valami hasonló qualitásokkal és jártassággal rendelkezik a szerkesztgetés terén, mint pl. kisiku vagy még itt néhányan.
Szóval nem elég, hogy nem én vagyok kisiku, de még a néhányak között sem szerepelek...
Tupa öröm bódottá' van kartácsok!:)
A "hashajtó" probléma megoldódott. Ma -illetve még az este- újra elővettem a gámát, mondom hátha úgy állnak a csillagok, hogy ma nem eszetlenkedik az a mod és szépen elhúz a rákba, -ahogy a rendes, illedelmes mod-ok szoktak - ha OFF-ra teszem.
De nem!:(
Nagy-szomorúan görgetgetem a load menüt, oszt ecccercsak megakad a szemem egy keskeny csíkon -nevezetesen a 8-as mentésen- amiben nem szerepel az a Missing, old or disabled... stb hablaty. Az az egy mentés még nem a mod-al történt. A 9-es is már azzal volt, csak azt már felülírtam. Eddig valahogy elkerülte a figyelmemet, hogy az az egy még betölthető lenne. Mondjuk be volt borulva az agyamba rendesen, mikor megláttam azt a sok széles rubrikát, talán azé' nem vettem észre ezt a kis aranyos nyócasot:)
Igen. Ez a túlfutás volt az első tapasztalatom. Csak nálam nem került ÜRES-Űrbe így megúsztam a herce-hurcát (Nagytesón jobbak a fékek).
Nincs jól megírva a hajóvezérlés. Eddig 50 ről egy adott ponton kellett fékezni, hogy be tudjon fordulni a kanyarba, vagy megálljon a lámpánál. De így, hogy 230-al közlekednek nem jut eszébe a gyökérnek, hogy ne ugyanott lépjen a fékre, mert a kiránduló óvodáscsoportban fogja végezni!
Azt hittem komolyabb károkat idézett elő a módosítás. Így már nyugodtan használom tovább. Legfeljebb megcsippeltetem a hajóimat mint egy kutyát.
Köszi a tanácsokat. Megfogadva, noha eddig úgy gondoltam, hogy a 10 sima és 3 autosave elég egy katasztrófa kivédésére. (Általában, kivéve X:) )
A mod rendszer összekócólásáról konkrétan nincs szó. Amit csinál az a következő: Rihonyát (bármelyiket) elküldöm bótba gyufáért egy másik szektorba miközben sugalmazom neki, hogy ha lebonyolította a businesst, hozza abba a szektorba a motyót ahol vagyok és sózza rá a cuccot mondjuk a gyáramra, me' az neki jó. Fordul is kézifékkel, tolja neki a 110%-ot, csak úgy porzik az űr. Nemsokára csörög a kasza, apa örül, sparhelt jön vissza a szajréval lelkesen, oszt a leadó előtt kb. 3-4 Mach-al elsuhan, miközben bájosan integet nekem. Általában úgy 250-300 km-en belül -és ez a jobbik eset- többnyire fellendül egy gondolat a góré agyában, hogy ki kéne dobni a horgonyt, és besatuzik majd szúr egy rükit és hátramenetben gyökkettővel visszaaraszol a leadóig, fél nap alatt.
Rosszabbik esetben messze kifut az empty space-be ott kóborlásba kezd vagy letelepszik és kikiáltja a Független Rahanasi Anarchiát. Megalkotja az egy pontból álló alkotmányt mely így szól: Semmilyen hatalmat senkinek!
Ekkor jön a squadból ki squadba be 5-6x, új parancs, nem csinálja, rohagggyámeg, refuel, nemkő az nekem, anyádniggervót, akkorsemcsinálja, gyereidehozzám kapszrumkokót, minthamegindulna, megállkörülnéz, szándéktalankodik, jajjjmegneállj, huh vazze... leizzadtam, de ideért (úgy két óra alatt)
Szóval így, ilyenteformán szeleteli az idegrendszert:)
Hát a klasszikus eset, amit én már jóval ezelőtt felvázoltam:
1. Nincs igény, mert minden van, minden gyár raktára csurig.
2. Az AI teherhajók nagyon sokan vannak, színültig megpakolva, ergo esélyed nincs még egy apró igény esetén sem a leszállításra, mert 60-an állnak sorba.Lásd Eternal Dawn-féle belassulás a 60+hajótól a szektorban.
3. Nincs megszervezve a kereskedelmi teherhajó működés, azaz a gyárhoz rendelt teherhajó "For Trading" -re nem használható vagy csak minimálisan.
4. A raktárkészletet és a gazdaságot csak az én módszeremmel lehet felpörgetni egy darabig, ez szégyenletes, de legalább működik.
5. Nincs beépítve olyan algoritmus, ami ritmusban-mozgásban tartaná az üzletet.
6. Az árakat nem lehet módosítani, ha sok van, olcsó, ha kevés, drága.
7. A 4-es ponthoz még annyit, hogy ha időnként "virtuálisan" elfogyna a megtermelt áru, nem lenne túltermelés, lehetne eladni.Meg is lehetne magyarázni, hogy pl. " az adott bolygónak szüksége van rá",stb.
8. A gyárakat nem lehet részletesen beállítani, gyárt olyat is, amit nem tudsz eladni, például egyes fegyvertípusok.
9. Kicsit meg lehetne tolni a fegyverfelhasználást/gyártást , ha például mi is építhetnénk hajógyárat vagy hajóink beállhatnának gyárainkhoz rakéta feltöltésre.
10. Az új rakétákat továbbra sem lehet gyártani, ergo hol készülnek?
11. Az hogy időnként gyártogat hajókat az AI, kiváló gondolat, de még így is csak minimális az igény a nyersanyagokra.
12. Viszont túlzásba vitték a teherhajók számát, lásd 2-es pont, max harccal lehet(ne) időlegesen "kilökni" őket a kereskedelemből.
Kb. ennyit dióhéjban a kereskedelemről és annak nem működéséről. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2014.08.30. 10:21:22
Ha nem sértelek meg megosztom veled az én mentési praktikáimat.
A játékban lévő 10 lehetőség nálam eleve ketté van osztva. Az első hármat-négyet egy újrakezdett menethez használom. Így tudom tesztelni, hogy a módosítások milyen hatással vannak egy régi és egy viszonylag szűz mentésre.
Továbbá, amikor valami nagy választást-döntést hozok a játékban, vagy akár egy modot telepítek, akkor mindig meghagyok egy mentést amihez visszatérhetek és csak a többit görgetem.
Ezen felül a mentésekről is szoktam mentést készíteni a gépen. Van, hogy a játék mappáját is másolom.
Ugyan szívfájdító sutba dobni több órányi, ne adj isten napnyi munkát, és még helyigényes is, de nem kerülök patthelyzetbe!
Sok bakit helyre lehet hozni ezzel a módszerrel. Például amikor szétlőttem az Óvervaccsot! Azt is egy régi mentésből másoltam vissza!
Éljen az xml szerkesztés!
Most pedig felteszem én is Szpídit, hogy megnézzem nálam is összekócolja a rendszert!?!?
A "kiszállítás" talán egyharminc-óta téma! Néhány levél szedukszent már én is megvacsoráztam miatta. A világon senki nem érti miért van ez.
Illetve annyi volt az észrevétel részemről, hogy például a laposelemeket (góliát, ceruza háromá) az npc jóval áron alul kínálja!!!
A felhasználó szeretné olcsóbban megvenni, a saját perion gyárad meg dafke nem adja annyiért. Ostoba, bugyuta, piszlicsáré hiba, mégsem tesznek ellene semmit!
A Fervid Corona-ban levő monstre delejgyár képes -45, -48% os áron árulni az EC-t Míg a te erőműved, ha tele a padlás, akkor sem adja (nem tudom pontosan) -25, -30%-nál olcsóbban!
Persze, hogy elmennek inkább a másik szektorba az endjúzerek! Ebben az esetben a területi korlátozás lehetne a megoldás, de akkor meg kinek adod el a végterméket???
Néhány esetben akár még működhet is, de attól még a rendszer úgy szar, ahogy van! Sokszor visszasírtam-tuk már az X3-as metodikát.
A három dobozért sok pénzt fizettem, közel száz millert hagytam a szalonban, és még kávéval sem kínáltak meg.
Na ez a lehúzás, nem az amit én csinálok, hogy elveszem a gazdagoktól, és a szegényeknek adom.
Most csóró vagyok kilyukadt a számlám, nincs száz millióm sem. Utoljára szerkesztette: dimre, 2014.08.30. 01:35:16
A másik ami miatt rosszul alszom, a gyárakhoz rendelt kifejezetten áruszállító teherhajók sz@rnak a többi gyár szükségleteire, még akkor is ha specifikusan lettek kiválasztva. Egy példa, a vízgyárhoz vettem három liquid-es tepsit, azt remélve majd hordják a vizet a rászorultaknak, hát a lónak a szerszámát, nyugodtan korzóztak mintha semmi dolguk nem lenne. A kajagyáram és a mega tank farmom egy zónában van, ráadásul a szomszédban van a vízgyár, a három tepsi meg nyugodtan körözgetett a két gyár körül "searching trades" ürüggyel. Közben a gyáraimban fonnyadtak a növények, százezres nagyságrendű vízigénye volt mindkettőnek.
Átrendeltem egy-egy tepsit a két gyárhoz, ezzel csak azt akartam, hogy a hajók nagy többséggel csak a saját gyáruk szükségleteit elégítik ki.
Szóval több hajó kell az igények teljesítéséhez, a három tepsi simán lefedte volna az összes vízigényes gyáramat (eddig 6 van), ha a vízgyárnál hagyom őket és rendesen dolgoznának. Így viszont mindegyikhez külön kell vízszállítót szereznem, ami pillanatnyilag kétszer annyi hajót jelent.
Megyek tepsiért a Vasedénybe (a PMC-hez)