Ez Egosoft és a Deepsilver 2011.04.20-án bejelentette a következõ játékát, amely nagy örömünkre (és korai állításukat tagadva) mégis X játék lesz, ráadásul nem is akármilyen!
Maga a történet, valamihol az X univerzum késõi jövõjében fog játszódni, amikor a jól ismert kapurendszer végleg összeomlott, magára hagyva a több száz szektorokat, fajokat. Az újjászületés valószínûleg az Alliance újjászületését takarja, ez majd késõbb kiderül mindenesetre.
Ami eddig biztos, hogy a játék egy teljesen új grafikai motort kap, lecserélve az öreg, ám mégis úttörõ X3 Reality Engine-t, amelynek olyan címek születését köszönhetjük, mint a Reunion vagy a Terran Conflict. Szívem szerint nehéz lesz a váltás, ám mint mindig, bízom eme Német csapatban :3
Az említett sztori szerint mi egy kalandvágyó fiatalt fogunk alakítani többé-kevésbé barátságos nõi társával egy õsrégi hajóban... Hmmm, nos lehet a téteket rakni, én az AP Gunnerre tippelek.
A játék megjelenése 2011 vége felé várható.
Ha minden igaz nem csak a grafikai motort cserélik hanem mindent. Mert már nem tudták tovább foltozgatni a régi rendszert.
Nos, ez érthetõ, meg várható is volt. Sõt, még az is biztos, hogy a játék eredetileg nem X játékként indult, mert nagyon hangoztatták, hogy nem lesz több X játékuk... Mindegy. Ezzel sokaknak nagy meglepetést okoztak.
Apropó, egy dolgot nem említettem: a játék nem MMO. Tehát marad a singleplayeres gyalog galopp.
Mindenesetre még nem tudjuk hogyan mûködni a dolgok, de ha már új motort csinálnak remélem nem lesznek benne hardcoded dolgok, pl. mint a régi motorban a kevés szektor, meg ilyenek.
remélem ez már nem lesz olyan mint a flight simulator és játszani is lehet benne
Már alig várom a megjelenést, pedig csak most jelentették be! Azért remélem késöbb összedobnak már egy FPS MMO-t, mert az EVE tök jó, de nem FPS és azt nagyon hiányolom!
Én pont azt remélem, hogy megmarad a hardcore stílus. X sosem lesz freespace lövölde. Legalábbis nagyon bízom benne.
Hú... Eddig az összes X játék nagy kedvencem, rettenetesen várom az új részt!
Egyes hozzászólók szerint, félhivatalos infókra alapozva, a játékkezelése tovább egyszerûsödik még a TC-hez képest is. De ez csak az abszolút alapokra lesz igaz. Tehát annak aki cska lövöldözzni akar meg egyedül röpködni vadászokban. Aki komolyabban bele akar mászni (kereskedelmi hálózat, építkezés, flották) annak nagyjából a TC szintjén lévõ kezelési lehetõségekre lehet számítani. Erre vonatkozik a hangoztatott "easy to learn, hard to master" szlogen.
Szóval aki bonyolultank találta a X3 és TC játékokat (bár egyáltalán nem volt az) annak lesz lehetõsége az abszolút alapszintû játékra is anélkül, hogy sok billentyût és parancsot kelljen memorizálnia, ám így le fog maradni a játék kb kétharmadáról.
Én próbálkoztam a terran conflicttel, de nem nagyon tudtam felvenni a fonalat. Nagyon erõsen kéne a játékba egy sztoriba integrált tutorial, ami szépen lassan beleráz a dolgokba..
nos, X2-ben még volt, Reunionban már csak a harcra tanítottak meg. TC-ben volt egy kezdetleges guide rendszer ami néha felvillant + szektoronként egy npc aki megtanított repülni.
Tényleg így elsõre nem sok köze van az X univerzumhoz (hála égnek, sose volt kedvencem az elsõ (legjobb) részek hiánya miatt). Remélem mindent újraépítenek, és lesznek támadható alrendszerei a nagy hajóknak. Meg esetleg legénység.
És akkor már tökéletes lesz.
Az az anyahajó is milyen királyul néz ki.
nos nekem eddig design szempontjából nem éppen nyerte el a tetszésemet (Taikodomra hasonlít), ám még nem ismerem a settinget, amitõl így néznek ki a dolgok. Szal ki tudja.
Ha egyszerû lesz a kezelés, legalább a haver is ki tudja próbálni, bár nekem a logjabban a Reunioné jött be, azt szoktam meg, a TC-vel meg annyit nem játszottam. Utóbbiban nem tetszettek azok a förtelmesen nagy állomások, nekem túl nagyok voltak és hiányzott a sztori vonal is. De lehet, kicsit többet kellett volna játszanom vele, hogy szokjam.
Én egy minimális szintû multiplayer opciónak is nagyon tudnék örülni. Amúgy lehet, hogy nem X-játéknak indult, eléggé elrugaszkodottak a hajók a most megszokottakhoz képest. Még túl kevés az inger a vélemény kialakulásához, de optimista vagyok :)
Az X1 se úgy néz ki mint az X3, mégis megszokták az emberek. :D
ha tényleg így fog kinézni a játék mint ebben a kis videóban akkor megvan az egyik új kedvenc. jól kiépített sztorival és rengeteg lehetõséget kihasználva nagyot fog szólni :) legalábbis nálam.
Tekintve, hogy a legutóbbi X játék történései után több száz évvel játszódik, egyáltalán nem meglepõ, hogy az ûrhajók meg minden más eléggé máshogy néz ki. Azon se csodálkozik senki, hogy a mai kor autói csak nagyon nagy vonalakban hasonlítanak a T-modelre...
Kerek a kormány és 'még' robbanómotor hajtja :)) Lehet, hogy a mûszerfal nem is változott a hajókban?! Olyan ez, mint hogy ki nyeri a csillag születiket :) Annyi különbséggel, hogy ott alig várom már, hogy vége legyen, mert tele a tököm a reklámmal is, itt meg alig várom már, hogy kiadják, mert tolni akarom!
Koch Media will be holding a press conference at FedCon XX in Düsseldorf, Germany on Thursday 28 April 2011 at 15:15, at which the project known as TNBT will be officially unveiled. There will be a brief preview of the game for the media. All of the relevant information given at the event will also be simultaneously released right here at Egosoft.com.
Remélem tényleg nem lesz egyszerûbb a kezelés, én pont ezt imádtam az X-ben, hogy jó kis szöszmötölõs a játékmenet, kivéve ugye az X-BTF-ben, ami inkább volt szimulátor, nem úgy mint a késõbbi részek, amik már stratégiai játékok inkább.
Lehet mire kijön a végleges XTC addigra az már senkit nem fog érdekelni, mert erre leszünk rákattanva. Az 1.2-t is már egy hónapja kiadták a testereknek és semmi hír róla, január óta állóvíz.
Elvileg nyárra ígérték nem? Ha kijön fél év bõven elég lesz rá. Meg lehet még hogy a Rebirth is csúszni fog.
Kíváncsi vagyok, hogy a bolygókra való leszállás valamilyen szinten benne lesz-e a játékban. Ha máshogy nem, hát akkor valahogy úgy, mint a Freelancerben. Na meg kíváncsi vagyok, hogy a bolygók most valós objektumokként fognak-e létezni, szóval hogy pl.: meg lehet-e õket kerülni meg ilyenek.
Nem mellesleg pedig a szektorok elrendezésére is jobban odafigyelhetnének ezúttal, tehát hogy valahogy térkép nélkül is, a puszta bolygók és egyéb égitestek elhelyezkedésébõl kiindulva is rá lehessen jönni, hogy ez a szektor az elõzõhöz képest most akkor hol is van? Egy másik bolygórendszerben, vagy ugyan abban, vagy ilyesmi. Szóval hogy valahogy identifikálni lehessen a naprendszereket, ne össze-vissza spagetti tészta alakú legyen a szektortérkép.
Igen, az a baj a régi X-ekkel hogy a kapurendszer teljesen össze-vissza zagyva módon kötötte össze az univerzumot (a sztoriban is), most hogy a kapurendszer elenyészett, remélhetõleg normálisan meg lesz csinálva.
Itt az én listám miket szeretnék:
-kidolgozottabb hajók, egyenként beállítható turretekkel (ne legyen olyan 18 PPC-t lõ ki 6 ágyúból, mindezt 1 turreten keresztül), 1 fegyverplatform az legyen 1 turret -támadható alrendszerek -ütõs sztori -hatalmas, folyamatosan bõvülõ állomások (ez asszem meg is van) -hatalmas galaxis, lehetõleg szektorok nélkül, vagy jó nagy szektorokkal, ezeken belül pedig hipertér ugrással (vagy mivel) lehessen közlekedni
Ami ezen felül plusz lehet: legénység, dinamikus hadjárat, változó szektorok, folyamatos háború (pl: ki lehessen irtani/meg lehessen hódítani egy fajt), boarding, bolygóraszállás (bár nekem egyáltalán nem hiányzik).
Na igen, a másik dolog, ami nekem eddig nagyon hiányzott az X játékokból, az a legénység. Brutális, több kilométeres ûrhajók, és teljesen üresek, élettelennek hatnak.
Ennek aztán tényleg nem lenne értelme sztem. Érdekesnek érdekes, biztos kipróbálná mindenki 5-10 percig aztán ennyi. Faj kiirtós hadjáratoknak sem látom értelmét, elve ilyen nem két perc lenne, még 10-es SETA-n is realtime idõben több évnek kéne lennie. A játékosok képtelenek felfogni hogy a fajok nem abból a pár darab ûrállomásból állnak, amiket eddig láttak és továbbra sem egy birodalmat fog a játékos képviselni, hanem csak saját magát.
Most hülyeséget mondtál. A kapukat egy õsöreg faj készítette, akik nem olyan méretekben gondolkoznak, mint a szektorok, hanem dimenziók, és a céluk (valószínûleg) az, hogy ne hagyják a galaxisokat kihûlni. A kapuk is elavultak voltak számukra, így ráhagyták õket az újonnan megjelenõ fajoknak, ám azt se szerették volna ha a fajok kiírtják egymást, így úgy alakították az átmeneket, hogy a különálló X univerzum létrejöhessen. Így az sem kizárt, hogy egy kapu több kapuhalmazon, sõt, galaxisokon át vezek a következõ szektorig. A lényeg, hogy ez a 6-7 intelligens faj ne bánthasson másokat (ami eredetileg az emberek miatt vált ilyen elkülönülté)
Ennek akkor lenne értelme, ha a játék MMO lenne, és pénzért kidíszíthetnéd a hajó belsejõt, tuningolhatnád, stb stb. Aki valaha játszott már a Star Wars Galaxies-al, az tudja mirõl beszélek.
Nekem semmi bajom az eddigi X játékokkal, amiket eddig játszottam (Reu, XTM, TC, XTC). Elfogadtam a szabályait és a lehetõségek határait. Aki bolygókra akar leszállni (mindig elõjön), vagy a kedvenc M1-ese kantinjában akar ûrpókerezni a legénységgel, vagy szuveníreket szeretne vásárolgatni egy Trading Station várótermében az egyszerûen eltévedt - ez nem az a világ, ez nem az a játék, és nem hiszem, hogy a Rebirth-tõl csodákat kellene várni. Én személy szerint nem számítok semmi bombasztikus újításra a Rebirthben. Persze szeretnék meglepõdni, de egy új grafikai motort leszámítva nem hiszem, hogy radikális irányba tolnák a játékmenetet.
Ez rendben, nekem sincsenek nagy elvárásaim. Pusztán csak kíváncsi vagyok, hogy megfontolják-e ezeknek a fícsöröknek a játékba való betételét... Igazából engem csak a térkép rendszertelensége meg a hajók kihaltsága zavart igazán az X játékokban. Ez utóbbi kijavítását se úgy képzelem el, hogy járkálhatunk majd a hajóban, hanem hogy legalább valamit halljak a több száz emberes legénység hangjából, vagy a parancsnoki székben ülve lássak néhány dolgozó alakot. Szerintem ez nem nagy elvárás, nem lenne nehéz megvalósítani nekik, mégis sokat dobna a hangulaton, jobban érezné az ember, hogy egy 2 kilométeres hajó vezet, több száz emberrel a fedélzeten.
Érdekes módom, amit még senki nem fontolt meg az X modderek körében, az egy, az unreal engine-el elkészített X modifikáció. Annak a motornak nem igazán vannak határai.
Üdv mindenkinek! Jó ideje nem jártam itt, és nem koptattam klaviatúrám kedvenc játékommal, ha elõveszem repülnek az órák. Ideje újratanulnom, remélem lesz miért. Régebben nagyon beleéltem magam, talán ez az egyetlen játék (sorozat,Reunion-XTM,TC) ami megfogott, ezt nem lehet elfelejteni.Úgy éreztem, hogy nem a székemben ülök a monitor elõtt, hanem a végtelen ûrben száguldozok, vagy döcögök egy valódi ûrhajóban, lehet ez betegesnek hangzik de annyira jó érzés.Rengeteg élményt, feladatot adott amit más játékok meg sem közelítenek.Igaz eltartott egy jó darabig angol tudás hiányában, amíg megtanultam közlekedni és eligazodni az X univerzumban. Egy idõ után próbáltam a saját igényeimhez formálni a scriptek segítségével, de gondolom ezt sokan megtették. Talán azért kicsi a magyar rajongótábor, mert sokan csak a W,R, és a bal egérgombot ismerik, elõre, újratöltés, lövés. Saját elképzelésem, egy Mass Effect stílusú hajó belsõnézet maga lenne a tökély, gondolom belekerülne pár GB-ba. Én bízom a kellemes meglepetésben, és az új motor stabil grafikai megjelenítésében ami a pc-k közötti erõviszonyokat is kiegyenlítené.
Nos, ezt ki nem érzi úgy? Igaz, talán ha 3db 40"-os monitorral lennék körülvéve még jobban rásegítene eme feelingre, ám jó van az így is :D
Én azt sajnálom, hogy az eddigi sorozattagok magyarítási kezdeményezései sorra elhaltak, pedig megérdemelte volna... Igaz az is, hogy aki komolyabban bele akar mélyedni, annak másodlagos a nyelv.
Trans-Orbital Accelerator TC-bõl már ismerni kéne :-)
Én csak annyit remélek, hogy az új motorral jobban fog menni a gépemen, az összes PPC eléri a célját és nem tûnik el menet közben, lesz egy jó sztori vonala és utána rengeteg különféle lehetõség a credit szerzéshez. Mondjuk mivel SP játék, így egy jó flotta irányítás is elkellene, de egyéb tekintetben maradjon hû az elõdeihez. Az hogy minden gombot kellett használnom a billentyûzeten, még élveztem is és meg is tudtam nagyjából tanulni, meg volt térképem :)) A szektorelrendezésekkel szerintem nem volt gond, hisz mindegyik egy másik naprendszerben van (a Terranokat kivéve), így a másik naprendszer csak egy fénylõ pont az égen.
A PPC lövések legfeljebb grafikailag tûnnek el gyenge VGA esetén, fizikailag becsapódnak. Az új motor meg tuti többet fog enni, mint a régi, jobb grafika, nagyobb teljesítmény igény, így szokott ez lenni.
flottaírányításnak pl olyan lenne jó hogy menyommsz egy gombot és elõhoz egy képernyõt és pausézza a játékot te peig ki tudod választani a szektorban meg az univerzumban lévõ hajóidat és kiadhatod nekik a parancsokat mint pl 1 stratégiai játékben vagy nexus jupiter incidentben...
Igen, pl. ez egy Midway-i csatánál is kényelmesebb levezetést biztosított volna... De mivel a való világban is kapkodnod kell a fejed és azonnali döntéseket kell hoznod, reálisabb a csata hevében osztogatni az utasításokat. Persze single playerben azt csinálsz amit akarsz, nem látod csak te. Multiplayer esetén - ha lenne - nem lehetne pausézni :)
Amit én hiányolok: 1-2 stratégiai játéknál vissza lehet nézni az adott csatát bármilyen kameraállásból. Az X-ûrcsaták baromi látványosak, de nemigen lehet bámészkodni közben mert akkor hamar elfüstöl a flottád - hacsak nem vagy extra túlerõben, de akkor hol a kihívás?...
Egyébként 4 kép van fent ego oldalán a Screenshot of the monthban.
Jó lenne beépíteni egy kis stratégiai részt, hogy pl a szektortérképen ki tudod jelölni a hajóidat, és meg tudsz adni nekik különféle célpontokat. Megmaradhatna a menüs elrendezés is, de ez egy nagy könnyítés lenne, nem kéne ezer menüponton keresztül végigpögyögni. Meg az is jó volna hogy már a szektortérképbe be legyen építve egy szûrõrendszer, ne kelljen mindig az optionsba állítgatni.
Gunslinger: az eltûnt PPC lövedékek, nem csak grafikailag tûntek el, ezt sajnos tapasztaltam, mikor a 6600GT-t lecseréltem 4770 Radeon-ra. Az természetes, hogy nõni fog a teljesítmény igény, de ha nem fog elfutni 4x 2,8GHz procin meg a 4770-en 4GB RAM-mal, akkor csúnyán fogok nézni! Az eddigieknél nem tudták akkora gépet alá rakni, mert pl. Ore Belt-ben mindenhogy kevés FPS-t produkált.
Borg18754: flottairányításnál egyáltalán nem errõl beszéltem, inkább menny el NFS-ezni, abban van idõlassító. Az a helyzet, hogy a flottát szavakkal lehet a leggyorsabban irányítani és ez nehezen megvalósítható játékban (nincs magyar verzió, angolt kellene mondjuk megtanulni és akkor a felismerhetõségrõl nem is beszéltünk...). MMO-ban játszottam flottában, TS segítségével, nagyon állat volt, meg az is. Valahogy úgy lenne jó irányítani, hogy M4-M4-et támadjon, M6-M6ot, stb. és ezt ne is kelljen konfigurálni script-tel, hanem az adott szektor összes hajójára vonatkozzon. Esetleg minden osztályt beállítan egy gombra és egy aktiváló gombra lehessen kiválasztani a támadó hajócsoportot, aztán a célcsoportot (M4-M6-ot) Aztán van nekem más megvalósítható ötletem is, csak tudásom nincs hozzá.
A BSG kedvenc hajóm volt a Reunion-ban, csak sajnos túl erõs volt, remélem itt ez is jól ki lesz egyensúlyozva. (Lehet, hogy sokan szerették a játékba tenni a hajót, ezért csináltak egy hasonlót, mégsem koppinthatnak...) És talán az egyetlen sorozat volt, ahol nem annyira a taktika számított, mit inkább a támad, menekül.
Ezt mondjuk hiányoltam a játékban is, hogy pl. nem bújhatsz el egy aszteroida árnyékában, stb. A megfelelõen paraméterezett StarTrek hajók semmit nem értek, de egy Prometheus vagy Daidalus is csak transzportra volt jó.
És az mondjuk tényleg nem lenne egy rossz dolog, ha ki lehetne lõni a fõbb rendszereket - pajzs, engine, fegyverzet, nem is kellene több. XTM-ben erre már volt kezdeményezés, tapasztaltam HCF-en.
Ez inkább az Xtra Ships mod Terran hajóinak egyikére hasonlít. Kíváncsi vagyok, hogy mennyi hajót vesznek át a modokból.
Szerintem egyet sem, ha valóban teljesen új startot akarnak - sem a modokból sem a vanilla hajók közül. Maximum a sztori szálainak felgöngyölítése közben bukkanhat fel 1-2 Múzeálisnak számító mostani hajó.
Jó de kicsit azért van benne BSG hatás, igaz itt középen tudnak a hajók landolni. Mindenesetre szerintem marha jól néz ki, remélem a többi is legalább ilyesmi vagy jobb lesz.
engem egyáltalán nem érdekelt hogy flotta irányításnál mirõl beszéltél én csak leírtam hogy mi lenne legegyszerûbb az irányításnak.... NFS-ezni meg menny el te b+
Én pedig pont alapvetõ változásokra számítok. A Freelancer-bõl kölcsönzött gyors kereskedelmi útvonalak megjelenése elgondolkodtatott: nem hiszem, hogy csak optimalizáció okán tették be, de ha nem, akkor talán a SETA hiányát fogja feledtetni? SETA nélkül, az építés és gyártás idõparamétereinek átdolgozásával nagyon megváltoztatható a játék, innen pedig már csak egy ugrás a 8-16-32 multipéter. Persze valószínû, hogy -ismét- álmodik a nyomor, de nem lehetne annál változatosabb univerzumot létrehozni, mint amibe a veled játszók is építenek, kereskednek és utaznak. A SETA nélküli rendszer hátránya lehet, hogy a "gyorsítókon" kívül vánszorgás lenne az élet... Freelancerben sem volt az, legalább lenne értelme a tuningoknak. Az új grafikus motor meg elhozhatná a valós tér, bolygók, nebulák, és egyéb köd és porhalmazok világát, érezhetõ méretekkel, mindjárt több élvezet lenne a felderítésben. Ezt még tudnám így folytatni unalomig, de szerintem mindenkinek vannak ötletei, mindnyájan vártunk valami nagyszerût az elõzõ X bejelentésekor is, ami aztán vagy bejött, vagy inkább nem. Holnapig még álmodom egy jót, és talán kiderül majd, kinek mennyire lógott az ujja a bilibe.
Nekem alapvetõ módszerem az, hogy nem támasztok elvárásokat, így nem érnek kellemetlen meglepetések a megjelenéskor De: most perpill nincs semmi konkrétum a kezünkben ezért nem is kalandozok el a lehetõségek terén. Kívánságlistákat meg lehet írni, most már úgysem számít, ha valóban négy éve fejlesztik és év végére meg akarják jelentetni akkor mindegy ki mit szeretne, már késõ. Az lesz amit elénkraknak. És arról nem tudunk szinte semmit. Kíváncsi vagyok a holnapi napra, éjszakás mûszak után kb akkor kelek, amikor az Egosoft ill. Koch Media mûsora kezdõdik 15:15-kor, még lesz pár óra, mire átszivárog valami ide belõle...
Hmm a facebook oldalon van fent 3 concept art, ezek közül 2 bolygón van. Vajon csak egy küldteés lesz mint x3ban, vagy talán több? :D
Én nagyon remélem, hogy ezúttal valamelyest "közelebb" kerülünk majd a bolygókhoz, tehát hogy olyan érzésem lesz a játék közben, mintha tényleg ott lennék bolygó körüli pályán, és nem csak egy elérhetetlen hátteret néznék...
Jól le van terhelve az egosoft fóruma, biztos sokan rászabadultak a hírekért, de eddig hiába.
Szombaton 18:30-19.10ig lesz az Egosoft elõadása, szóval ma csak a bejelentés volt kb, semmi más. :S
Van a topicjában az egosoft fórumon egy rakás új screenshot, de fényképezõgéppel lettek lefotózva, szal nem valami jó minõségûek, de már ezekbõl is látszik, hogy ütni fog a játék grafikája nagyon. Ha jól látom akkor mintha az X3-as Argon Tradin Station, vagy legalábbis egy része újra fel lenne használva és lesznek egyedi ûrállomások, egyik oldalára fel van írva nagy betûkkel, hogy Welcome to Venus Ville.