Utoljára ilyen feszült várakozás nálam a Red Alert 1-nél volt 1996-ban... Ott álmatlan éjszakáim voltak.
Hosszas kihagyás után visszatérek kedvenc fórumomba és azt hiszem ez a játék is megér egy könyvet részemrõl.Az egy dolog hogy nicknevemet is sza*ul regisztráltam be, de remegtem az izgalomtól :)) Utoljára az X3:TC-vel nyomtam.Már egy ideje készülök eme alkotás eljövetelére, felkészítettem barátnõmet is, hogy 15-tõl vége a magánéletemnek :) Végre megvalósította az Egosoft azokat, amiket hiányoltam a korábbi részbõl, viszont sajnálattal hallom a nagy hajók "nem vezethetõségét"... Ez egy picit eltántorít a megvételtõl (bár már elõjegyeztem),de végül is elhatároztam magam és nem utolsó sorban a játék miatt kap a gépem egy Sapphire 280X-et is. A helyzet az, hogy az X2-nél asszem 5-6 hónap volt a tiszta játékidõm, ez kábé 2-3 év alatt jött össze, míg az X3-nál 7,5 hónap volt a tiszta játékidõm, ez kb 3 év alatt jött össze, napi 10-12 órás játék mellett... Tudom, elmebeteg vagyok. A hajók és ûrállomások bejárhatósága fenomenális ötlet.A korábbi X-eknél egy idõ után monotonná vált a "nem tudok senkivel beszélgetni", a "mindig ugyanazt mondja mindenki" és az "egy személy vezeti a 3 km hosszú hajómat" Azaz az élet, a nyüzsgés maradt el. Remélem nem követik el azt a hibát, amit a korábbi részeknél, hogy olyan erõmû kellett a játékhoz,ami max. a NASA-nak vagy a NATO-nak van... Ha van fejlemény, jelentkezem. Kisviku
Azért van a felhajtás, mert amit bereklámozott eddig, azt jól csinálta. Egyelõre sokat ígér - jövõben majd kiderül, hogy mit is kapnak a befektetõk kézhez.
Hogy ebben mennyire igazad van. Minden iilyen úrszimulátor úgy néz ki, mint a karácsonyfa. Persze kell a látvány és szépek a csillagködök, nebulák és hasonlók, de amikor túlzásba viszok és nincs egy korom sötét szektor sehol, az engem rendkívül kiábrándít, sõt, irritál... Chros Roberts játékai mind arcade volt, nem is értem, miért vannak úgy oda értük. Sima lövölde volt már a Wing Commander is.
Én is rohadtul imádtam a Freelancert, az is könnyen modolható volt, mint az X sorozat késõbbi tagjai, az irányítása viszont azért volt annyira eltalált és egyszerû, mert minden egy síkban volt a játékban, nem volt igazi 3D az ûr, nem voltak objektumok egymás felett-alatt, legalábbis a vanilla játékban, minden rendszerben minden objektum teljesen egy síkban volt. Könnyû volt így tájékozódni, de nagyon arcade is volt. Meg amit elsõre nehezen sikerült megszoknom, hogy minden szektor rohadt világos és ezer színben pompázó volt, mint valami csodaország, az ûr meg alapjában rohadt sötét.
Vagy akár folytatás is lehetne, elvégre nyitott maradt a vége annyira, hogy lehessen. Irányításban meg messze a legjobb volt, talán még most sincs jobb megoldás.
Az egy amolyan autópálya, SETA helyett lesz bevezetve. Annyit csinál, hogy felgyorsít, hogy nagy távokat tudj vele megtenni városok/bolygók között.
A régi "szektorokból" nem fog sok bele kerülni, többek között azért, mert a teljes kapu-rendszer leállt a szupernóva robbanásakor. Én úgy gondolom, hogy a játék története az Albion rendszer és a körüli naprendszerek köré lesz kiépítve, a történet pedig a kapuk visszakapcsolásáról fog szólni... Vagy nem.
Ahogy én hallottam/olvastam/láttam, két fajta highway lesz. Egy, ami a naprendszereket köti össze, mint az elõzõ részek kapui, meg egy kisebb, ami a naprendszereken belüli szektorok között biztosítja a gyors forgalmat.
Azt még mindig nem értem, hogy az az anyagáram transzport sugár -vagy mi-, azokkal a karikákkal, pontosan hogyan is mûködik? A videókban csak az látszik, hogy váltogatják, de nem látom, hogy bármi más változna, új szektorba érne a hajó vagy ilyesmi. Érti ezt valaki?
Kicsit soknak tûnik és nem értem miért, de már pre-orderben sem olcsóbb. Remélem nem érzem majd úgy, hogy kidobtam a pénzt az ablakon. Bár nem hinném, ahhoz nagyon el kéne rontani a játékmenetet.
"és nem csak egy 100x100 kilométeres ketrec lesz 4 kijárattal"
LOL :-D
Én még arra lennék kíváncsi, hogy a régi szektorok közül melyek kerülnek be a játékba. Az egyik videóban láttam az Omicron Lyrae feliratot, szóval valószínûleg a játék a régi szektorokban definiálva valahol az OL és Albion közti szektorokban fog játszódni. Nyilván a Rebirthben minden szektor egy egész naprendszert fog tartalmazni, több kis szektorral a naprendszeren belül, ha jól értelmeztem az eddigieket, és nem csak egy 100x100 kilométeres ketrec lesz 4 kijárattal. Meg a videókban úgy nézett ki, hogy a töltõ képernyõ teljesen a múlté, és az egész univerzum tényleg teljesen szabadon bejárható.
Úgy, mint a II.VH után is eltûntek a kõnnyû, közepes és nehéz tankok, és létrejöttek az MBT-k.
Ez nem is lenne baj, a Terran Conflictra már annyira szétdarabolták a kategóriákat, hogy egy M4+ a legtöbb sima M3-at már felülmúlta és mellé fele annyiba került, lásd pl. OTAS Solano, és a sima M4 kategória tökre értelmét veszítette, mert az M3-ak valami iszonyatos speed boostot kaptak. Egyáltalán nem érte meg M4-et venni. Ugyanígy a sima M6 kategória képviselõinek is kb. fele használhatatlan lett, mert néhány M3+ szintén fele áron rendelkezett akkora tûzerõvel, némelyik még pajzzsal is és még dokkolhatók is voltak hordozókba.
Nekem M3-nak tûnik, de az sem kizárt, hogy már nem ugyanaz a kategória osztályozási rendszer van érvényben. Lehet, hogy a kis hajók már csak civilian, light és heavy kategóriába vannak sorolva, ahol is a civilek fegyvertelenek, a light és heavy pedig az M5/M4/M3-asok összeolvasztva.
Hát egyelõre a Star Citizen még sehol nem tart, talán 2015-re lesz belõle valami, az Elite meg leghamarabb márciusban jelenik meg, az még legalább 5 hónap. Ráadásul mindkettõ multiplayer. Szerintem a Rebirth nem lesz rivális egyelõre. Addigre meg úgyis eldõl, hogy telitalálat vagy bukás lett.
Én értem mirõl beszélsz, ugyanakkor a kiadó és a fejlesztõ között kemény szerzõdések vannak, megszorításokkal fõként a fejlesztõ felé. Hiába üzemeltet a fejlesztõ egy honlapot, ha a kiadó engedélye nélkül nem tehet közzé híreket amikor szeretne! A fórum részben éppen azért pörög, mert ez egyfajta legális kijátszása a hírek csepegtetésének is, miután ott akár egy fejlesztõ is regelhet álnéven, és adhat át olyan infót a közösségnek, amit hivatalból nem tehetne meg. Olyan ez, mint amikor kiadnak egy kamionszimulátort fiktív cégnevekkel a játékban, majd utólag a modder közösség készíti el a valós fuvarózási cégek logóját. A szerzõi és felhasználási jogok csak a fejlesztõt kötik, a moddert nem! Visszatérve a Rebirth-höz. A legnagyobb baj most az -és ezért hatványozottan kéne a reklám-, hogy míg a mûfaj korábban szinte teljesen kihalt volt, most újra hype lett körülötte. Az X ebben a langyos vízben szépen elvolt korábban, de most olyan konkurencia érkezett a Star Citizen és az Elite: Dangerous személyében, amit nem lenne szabad félválról venni. Ráadásul mindkét játék multis, ami bár engem nem érdekel, de tagadhatatlan, hogy a többségnek ma már fontos. Logikusan tehát, a csapból is annak kéne kiömleni, hogy a Rebirth miért ér ezerszer többet a fent említett két alkotásnál még akkor is, ha kizárólag offline.
Igazatok van, mindenkinek a maga módján, de nem figyeltetek: én a honlap stratégiájával nem értek egyet. Ebbõl a szempontból nem érdekes, hogy DS vagy Egosoft tartja fenn, létezik, van. Kihasználatlanul. Elavultan, évek óta változatlanul. Hírekre vagy kíváncsi? Te is a fórumba mész, mert a közösség mindent tud, amit nem, azt meg súgják a modik, és célozgatnak rá a devek. A fórumban folyamatos a reklám, sõt: megy a hype, de az átlag user nem fórumban kezdi az ismerkedést egy játékkal, fõleg ha nem tud róla semmit. Visszagondolva régbben hányszor omlott össze a fórum szervere? Mindenki azt terheli, mert az elvileg elõtte álló frontvonal egy nagy nulla. Kijön a Rebirth, újra ez lesz... Az X játékoknak elég stabil játékosbázisa van, valóban, de ez a vásárlói bázis ennyire elég. Eltartja az Ego fiait és lányait, akik próbálnak erejükhöz mérten jól teljesíteni, ám ez a Rebirth-ig talán elfogadott, de már itt is rezeg a léc. Az X3 motorja rossz volt és optimalizálatlan, a sztori gyenge, a Rebirth animációi kritikán aluliak, a motort és történetet még nem ismerjük... Kellene a pénz, mert jó dolog a moddereket fejlesztõvé fogadni, de ráférne a társulatra néhány profi is, minden feladatkörben. Az X elsõ részének kivitelezése még nagyjából egy szinten volt a többi, akkor megjelenõ játékkal, azóta viszont minden rész egyre gyengébb az adott idõszak játékterméséhez képest. A Rebirth a terv szerint nyit a néha játszogató réteg pénztárcája felé, de éppen a régi, megszállottnak nevezhetõ játékosbázis kárára egyszerûsíti a dolgokat. Ez nagy váltás, ilyenkor dübörögni kell a marketingnek - aminek egy számítógépes program esetében a honlap a zászlóshajója. Bocs a hosszú nyafogásért, de szeretném, ha nem a Rebirth lenne az utolsó X game.
Nem tévedek. Ez kifejezetten egy rétegjáték. Az X játékoknak szerintem elég stabil játékosbázisa van már rég óta, ezt a hatalmas és rendkívül tehetséges modder közösség is bizonyítja. Akit érdekel az ilyen játék, annak eddig is tudomása volt róla, akit meg nem érdekel, nos... Különben meg voltak rendezvényeken, voltak fejlesztõi naplóik, csináltak jó hosszú gameplay videókat kommentárral, a youtube tele van videókkal és trailerekkel. Mi ez, ha nem marketing. Nem gondolom, hogy eltitkolták volna a játékot, és kötve hiszem, hogy akiket érdekel, az ne tudna róla. Egyáltalán nem értem, hogy mire fel a háborgás.
Ebben erõsen tévedsz. Hiába adod a fejlesztõknek a pénzt, ha a kutya nem tud róla, hogy fejlesztettek egy végterméket! A "Jó bornak nem kell cégér" elv kb. a születésével egyidõben vált életképtelenné. Egy termék akkor fogy, ha az emberek ismerik és akarják azt! Ehhez reklámozni kell, igényt kel kelteni, méghozzá okosan. Mert ha nem veszik az emberek akkor a game bukni fog és vége, nem lesz folytatás. A folyamat akkor jó, ha a kiadó ügyesen megtalálja az egyensúlyt a fejlesztésre szánt összeg, és a reklámozásra szánt kiadások között.
Ha figyeltél, itt nem az Egosoftról van szó! A DeepSilver a kiadó, az õ feladatuk a marketing, nem a fejlesztõé. Sctar Citizennél azért más, mert ott nincs kiadó!
Vagy megtömik a bendõjüket és jókedvûen, jóllakottan ülnek le fejleszteni, amibõl valami jó is kisülhet. Szerintem ennek a játékban amúgy sem kell nagy reklám. Akit érdekel, az az elejétõl végig követi és nem marad le róla. Akit pedig annyira nem érdekli, azt nem is fogja késõbb sem. Azért nem olyan egyszerû az X és remélhetõleg ez az új sem lesz az.
Ja, mert az sokkal jobb, amikor a marketingesek átvernek, mint pl. a Total War: Rome II vagy az Aliens: Colonial Marines esetében, amik agyon voltak hypolva, aztán kaptál a kezedbe egy kupac szart. Az Egosoft sosem a marketingjérõl volt híres. Mutattak pár gameplay videót, meg pár trailert, és kész. Nem elég? Nekem igen. Nem nagyon csalódtam még az egosoftban, mert még ha el is csesznek pár dolgot, garantáltan ki fogják javítani, mint ahogy ezt eddig is tették.
Szóval szerintem sokkal jobban járunk, ha a más cégek által marketingre költött milliókat inkább a játék fejlesztésébe fektetik.
Nem baj, én úgyse tudok majd játszani suli miatt addig ti kitapasztaljátok :)
Csak ne az legyen, hogy 15-én kiírják, hogy bocsi, majd valamikor jövõre jön ki. Vagy még rosszabb, kiadják nagyonbeta állapotban.
Mennyire igazad van! Ez a DeepSilver egy rakás hulladék, ilyen szinten elhallgatni a megjelenõ játékát, rendkívül amatõr kiadóra vall. Mondjuk CR bár felfújta szépen a Star Citizen körüli hype-ot, ezzel együtt nehogy ez legyen majd a veszte...
OFF Az összes marketingest elküldeném bányába, vagy Chris Roberts-hez tanoncnak, hogy a bánatos könnycseppbe lehet az, hogy egy három hét múlva startoló játék honlapján több hete volt a legfrissebb hír kitéve?! Úgy kéne pörögni a reklámgépezetnek, mint a teladi kufár nyelvének... Arra számítanak, hogy a játék magáért beszél, és eladja önmagát? ON
Valaki tudna javasolni egy oldalt ahol a legolcsóbb a cd kulcs? köszi
hát ha az általad említett oldalon megnézed azt írja hogy várható magyarországi megjelenése nov 15
Sztm a megjelenésig minden héten nyomni fognak egyet. A mostani a "Fight"-ra volt kihegyezve (összedobva). Valószínû mindez már reklám, próbálják az elõvásárlást serkenteni. A régebbi részeknél is (ha jól emlékszem) ez volt a bevett szokás.
Nem kell a süket duma. Annyi volt a kérdésem, hogy mi alapján veszed olyan biztosra, hogy nincsenek belsõ dokkok és manuális dokkolás, mert lezárt tényként közölted, mintha ezek már csak a múlté lennének. A videókból? Azokban összesen láttunk talán két darab ûrállomást. Még jó, hogy nem szokás az egész játékot lespoilerezni.
Parádés! Akkor ilyen alapon ne nyissunk topikot és ne beszéljünk semmirõl addig, amíg nincs a kezünkben a játék. A videókon eddig látottakról beszélgetünk, ahogy az rendesen lenni szokott bármilyen KÉSZÜLÕ játéknál. Star Citizen PH! topikban 2 nap alatt 150db hsz. keletkezett -javarészt a játékkal kapcsolatos találgatásokkal-, pedig szerencsétlen game még konkrétan pre-alpha fázisban sincs. Nos, akkor csak itt, csak most, csak a Te kedvedért konkrétabban fogalmazok: a Rebirth videókban eddig még nem láttam olyan dokkot, ahova be kellett repülni, manõverezni. Egy "diszkófény" van a videókon, ahová csak kb. oda kell menni és már "dokkol" is a hajó. Annak lehetõségét nyilván nem zárom ki, hogy az eddig még nem látott állomásokon néha azért lesz 1-2 belsõ dokk is.
Igen? Ezt te honnan tudod ilyen biztosan? Játszottál a teljes játékkal? Honnan tudod, hogy nem csak Docking Computert használnak, esetleg maga a másodpilóta az új Docking Computer, és honnan veszed, hogy kötelezõen a másodpilóta dokkol, és nem lehet manuálisan dokkolni (nem mintha az elõzõ játékokban kihasználtam volna, mert illúzió romboló volt, hogy minden fajnak ugyan olyan ûrállomásai és dokkjai vannak, amit most persze javítanak)? Légyszi majd akkor beszéljünk ilyenekrõl, amikor a teljes játék is kijött, és mi is kipróbálhatjuk, hogy mi hogyan mûködik.
De a kettõ nem zárja ki egymást!!! És ez a lényeg! Éppen ezért volt jó a régi megoldás, mert aki akart -vagy ha éppen aktuálisan ilyen hangulata volt-, akkor repdeshetett a dockokba manuálisan, ha viszont unta ezt, vagy pörgõsebb játékmenetet játszott, akkor dokkolt autopilot+SETA vagy DC-vel. Most viszont kvázi bele vagyunk kényszerítve az egyszerû verzióba.
Értettem. Most, hogy kicsit jobban belegondoltam, igen, abban is volt, pl. a Trading Dock egy nagyon jó példa erre.
Az egyszerûsítések nem mindig rosszak és mivel single player-rõl beszélünk, így maximum a különbözõ fórumokon futhatunk össze gyökerekkel, a játékban nem. Ez viszont egy jó pont.
Kétlem. Itt már inkább az életre hajaznak inkább a fejlesztõk, egy picit realistábban képezik le az univerzumot. Ezért került be másodpilótakeksz, NPC-k az állomásokra, egy lélegzõ univerzum forgalmi csomópontokkal. Kicsit GTA-s feeling lett az ûrben, ami egyáltalán nem rossz.
Tehát, a docking computer szerintem abban fog kimerülni, hogy a másodpilóta egy nagyobb távról dokkol a hajóval (tehát te hamarabb felállsz a székedbõl).
A látottakból az sem derül ki, hogy volt-e az ûrhajóban docking computer. Én az elõzõ X-ekben mindig ennek az 5km-eres hatótávját használtam, mégha teleportálásnak is tûnik.
sokan nem fogják fel hogy ezek a dolgok a fogyasztói igények miatt olyanok amilyenek nem a konzolosodás miatt ha nem lennének konzolok akkor is minden primkóbb egyszerûbb lenne mivel a gaming scene már nagyon mainstream lett
X2-ben még nagyon érdekes volt, eleinte. Aztán kikapcsoltam. X3-ban viszont amint lehetett, minden hajómra vettem Docking Computer-t. 5 km-en belül már dokkolva is voltam. És nem csak állomásra, hajóra is. Ha meg más hajót dokkoltattam, akkor kimentem a rendszerbõl. Amíg nem volt Computer, addig sokszor manuálisan mentem a megadott pontra és nem a gép vitt oda. Az is gyorsabb volt. XTM-ben már nem csak kampók, hanem hangárak is vannak, illetve hajók belsejében is lehet dokkolni, nem csak kívül. Szerintem azok a kis körök nem lesznek rosszak.
A jelenlegi X-ben van létjogosultsága a manuális leszállásnak. Igaz csak akkor használom ha valami határidõs feladat miatt nem gyõzöm kivárni amig az automata szabályosan elmászik a fénysor végéig. Igaz már csattant szét ez miatt hajóm az állomás oldalán...