Igen, hivatalosan ezt írták ki, de a fórumon több egosoftos is írta, hogy nem valószínû, hogy tartják. Eleve már benne vagyunk a Q4-ben és mintha úgy rémlene, hogy fél éve még 2012 Q1-et írtak, nem értem miért írták ki a 2011 Q4-et.
Pöpec. Ehhez tényleg kell majd a jó vas. A zene is nagyon állat, eddig még nem hallottam, de felismerem benne a korábbi X-re jellemzõ dallamokat. Ha valaki tudja, honnan lehetne elérni a teljes számot, az ne tartsa vissza az információt. :-)
A Reunion, és a TC is képest volt megizzasztani bármilyen gépet a megjelenésekor. Most mégnagyobb univerzum, mégnagyobb, részletesebb állomások... háát, majd meglátjuk. Talán adnak ki ehez is benchmark-os rolling-demót.
Szerintem nem fér meg együtt a két módszer, teljesen más az irányítási metódus, de ezt le is írja. Ez csak moddal lesz megoldható. De az eredeti ötlet szerintem királyabb (márha úgy csinálják meg ahogy gondolom).
Ha meg 2 perc alatt be tudták volna tenni, nem értem miért is maradt ki. Igen kevesen vagyunk akik szeretik de azért vagyunk. Elég végig olvasni az ego fórumot. Nah mindegy jön még más játék is idén. :D
ehhez pofa kellre csak így tudtam reagálni, anno nem volt nagyon túspécizve a captial hajók vezetése ergo nem hiszem hogy erõforrás hiány miatt hagyták ki, egyébként meg örülök neki hogy komolyabban változik a sorozat minden jó ha a vége jó, az x3 is x2,5 volt végülis
"de páran azért elvoltunk vele" Páran meg nem - ez van. Nem lehet mindenkinek tetszeni. Egosoft-ot ismerve nem "õk" mondták meg, hogy unalmas, hanem a fórumozók.
ahhoz osz kurva nagy idõ kell hogy vezethess láma módon egy capital shipet ugyanúgy mint egy vadászt, egyébként tényleg teljesen nonsense másrészrõl meg a modderek kb 1 nap alatt összedobják olyan formában ahogyan az x3ban volt egybéként tényleg kurva nagy feeling volt hogy 1 perc volt még megtették vele 360fokos fordulatot, kb egyszer ültem bele poénból osz csókolom
De én nem parancsolni akarok hanem irányítani. Az meg a másik hogy megmondják hogy unalmas. Azért ehhez pofa kell. Mondják azt hogy nincs idejük megcsinálni/nem akarják/szerintük felesleges, de ez az indok, megáll az ész.
Mindig is valami hasonlóra vártam, végre egy Nexushoz hasonló taktikázós játék. Olvassátok végig az összes fórum stickyt, tök érdekes )és állat) dolgok derülnek ki belõle...
Dehogy is épp ellenkezõleg! Képzeld úgy el mintha te lennél az admirális és a bazi nagy hajók hídján állva írányítod a kapitányokat, hogy hova tüzeljenek, hova menjenek.
Szerintem ez baromi állat!
Annál is inkább, mert minden egyes gyár/hajó építése valóságos küldetéssorozat lesz. Ahogy szép lassan a szemünk elõtt a semmibõl egy galaxisgyalázó csillagromboló lesz. Dögös kapitánynõkkel a fedélzeten persze. Már várom a castinginterjúkat .
"You won't be sitting in the cockpit and steer such a capital ship from the first person perspective anymore simply because that is boring. Steering huge and slowly-turning ships manually just doesnt make sense. It would force us to make them turn and move unrealistically quick and even then they would be impossible to maneuver near our huge and complex shaped stations."
Hát ez pont olyan szarul hangzik mint eddig, csak most már biztos.
Zsír. Igazából a nagy része tetszik. Jó lenne ha át lehetne szállni bárhova, akár az állomásokra is és ott is interakciózni, ha már ez lesz a módja a saját hajó irányításának is. Annak különösen örülök, hogy nem lesz SETA, azt mindig is nagy baromságnak tartottam, de persze sikerült megszokni már az X-BTF idején, igazából lehet hiányozna, ha a játékmenet nem lenne radikálisan különbözõ a korábbi X-ektõl.
Hehe, még jó hogy én irányítottam a hajót BC-ben ha tehettem. De itt most az lesz a helyzet hogy a hajót te irányítod ÉS ott lesz melletted a legénységet, akik valami célt biztos hogy szolgálnak majd, mint ahogy említették a vidiben is: felbérled a manager-t, hajódon míg szállítod kiismered, beszélgetsz vele, majd az állomáson lerakod, és elmondod mi a dolga, stb stb. Ez eddig új és valahogy mindig is erre vágytam egy spacesim esetében.
A ST Bridge Commander nagyon jó példa, ha ilyesmi lesz az irányítás, azzal ki tudnék egyezni. Az nem céltalan bolyongás a hajón, csak a hídon ültél, de meg kell hogy jegyezzem, hogy hotkeyk segítségével tudtál kommunikálni gyorsabban a tisztekkel, akár külsõ nézetbõl is a lassú rájuk nézegetés helyett és ez viszont gyakorlatilag csak annyiban különbözik az eddigi X-es metódusoktól, hogy Betty helyett 4 másik hang nyomta az elõre raktározott választ, ami semmiben sem volt dinamikus.
Single playerben küldetések közben elég jól használható volt (illetve csak ott), de a harci irányítás nagyon nehézkes és rossz volt így, relatíve sokat toltam a Bridge Commanderrel multiban is és nem is rosszul, és lefogadom, hogy 100-ból 100-an csak a manuális irányítást tolták, a legénységgel szöszmötölés nem hogy hatékony, kifejezetten káros és használhatatlan volt harc közben. Ez a bolyongok a hajón és csak úgy unalomból beszélgetek az NPC legénységemmel nekem kicsit olyan mintha képzeletbeli barátainkkal beszélgetnénk, elég geek és véletlenül sem lehet egy lapon emlegetni a quest szintû NPC interakcióval, mely a sztorit hivatott elõmozdítani, de eddig ilyen volt is az X-ben, még ha annyira részletesen nem is volt kidolgozva.
Én jobban aggódok a moddolás miatt. Remélem nem lesznek hardcode-olva ezek a dolgok.
Szerintem Tomonor arra gondolhatott az STO-val, hogy mivel az MMO, az emberek többsége úgyis más emberekkel fog játszani, ezért maga az NPC kisebb hangsúlyt kapott. Bridge Commander-ben (vhonnan még le lehet tölteni a demot) pedig más NPC-kkel kellett állandóan kommunikálnod, így sokkal nagyobb hangsúlyt fektettek az AI csiszolására. Rebirth és Bridge Commander között pedig évek teltek el, az engine-t állítólag 2007-ben kezdték el hegeszteni, így nem hinném hogy 4 év alatt csak a lábukat lógatták. Az is meglehet hogy ez a funkció csak opcionális lesz.
Lényeg a lényegben, tényleg nem kellene már most eltemetni; max nem preorderelitek, hanem megvárjátok a demot/a preorderesek véleményét.
Es ? Mire akarsz kilyukadni ? Nem attol jo egy jatek, hogy MMO vagy sem. Az meg teljesen erdektelen honnan meritettek az otletet, mindossze az lett leirva hogy lattunk mar igergeteseket ez iranyban, mas jatekoknal es azt, hogy teljesen felesleges szimpla pixelhalmazkent beultetni valamit a jatekba, aminek mas funkcioja nincs. Mondok erre egy jo peldat. Eve Online Captain Quarter. A keszitok hu de oda voltak erte, ugy reklamozzak, mint valami nagy dolgot. Az erteket pedig megmutatta a jatekosallomany ennek a "hangulati" ertektelen elemnek, a jatekosok tobb mint 90%-a kikapcsolja.
A DarkStar One-rol pedig mar leirtuk tobben is a velemenyunket. Ha olyan lenne a X Rebirth,mint az, akkor meg is assa a ceg a maga sirjat, mert annyira rossz iranyba mennenek es ugyanugy megbukna mint a DSO.
Star Trek online az egy MMO. Ez itt egy singleplayer.
Honnan merítették az ötletet? Star Trek: Bridge Commander-bõl.
Ott két opciód volt: vagy te vezeted a gigantikus hajód ha eléggé ügyes vagy, vagy pedig rábízod a személyzetre miközben parancsokat osztod nekik, hogy mit hogyan csináljanak. Mindkettõ teljesen bevált, rohadt nagyot dobott a hangulaton, érezted hogy a hajód szabályszerûen tele van élettel, míg az X univerzumban az npc hajóid max annyiban közölték veled hogy valós személy ül benne, hogy megváltoztatták a pilóta nevét a tiédrõl valami véletlenszerûre, de az se mindig mûködött.
Most pedig el lehet felejteni a command console-t, és mindenkivel beszélgetni kell. Sokkal jobb lesz szerintem, habár ízlések és pofonok.
Mindenesetre ti most nagyon leírjátok a játékot ezzel, hogy fídeszar csak egy hajó lesz. Említették hogy "your ship can be altered" tehát köbö úgy lesz mint a darkstar one-ban. Ha akarod cirkálót alakítasz belõle, ha akarod teherhajót.
Kicsit elhamarkodottan írtok le valami olyat, amirõl eddig csak annyit tudunk, hogy lesz. Az hogy milyen formában, milyen lehetõségekkel, nem tudjuk, de... én nem vitatkozom... ha nektek már így elõre nem tetszik, akkor ez van.
Szerintem is teljesen hülyeség ez a cucc, az elsõ 4 alkalom jó lesz utána már csak felesleges cucc.
Már hogyne lenne funkciója: hangulat. Nekem speciel rohadtul nem tetszik az, ami jelenleg az X játékokban van, hogy minden hajó teljesen üres, de még csak hangok sincsenek bennük. Számomra rettenetesen illúzió romboló tud lenni. Ha tényleg fog lehetni mászkálni a hajón (ami ezek szerint nem lesz kicsi), fog lehetni beszélgetni a legénységgel (kötve hiszem, hogy a beszélgetéseknek semmi értelme nem lesz), akkor tényleg olyan érzésem lesz, hogy igen, ez az én hajóm.
Ezt mondtak a Star Trek Oninera is, sot ott meg az otletek kozott az is szerepelt, hogy kulon kihatassal lesz a hajora a szemelyzet. Aztan lattuk mi lett belole.
Az meg szerintem teljesen felesleges feature, hogy elsetalsz a hajo masodik szintjere, aztan ott egy pixelhalmaz jonapot kivan neked, mikozben semmi mas funkcioja nincs.
Ezzel a parancsolgatással eddig az volt a legnagyobb probléma, hogy azonos teljesítményû hajók esetén, pl. M2 vs. M2 ütközetnél 99.9% volt, hogy mindkét hajó elpusztult, semmiféle kikerülõ manõvert nem produkált a gép, az oldalazásra képtelen volt eddig az X sorozat, csak manuálisan ment. Felálltak szépen egymással szemben lõtávolságra, ott nullázták a sebességet és lõttek, mozgás az csak elkerüléskor jött elõ. Nem vették figyelembe azt sem, hogy olyan szögbe álljanak be, hogy az elülsõ ágyúk mellett netán az oldalsó és fölsõ ágyúsorok is rálássanak az ellenfélre és ez sajnos hardcoded, semmiféle mod ezen nem tud javítani. Az X sorozat ütközet szimulációja egy nagy nulla, csak nyomasztó tûzerõ ellenében tudsz olyan eredményt felmutatni, ahol több hajót is megtartasz, legalábbis én nem szerettem sosem M1/M2/M7 osztályú hajókat elveszíteni, még M6-ot is csak súlyos szájhúzás mellett áldoztam be, tök mindegy hány száz millió credit álldogált a számlámon. Amíg ennek javítására nem lesz garancia én biza nem örülök a csak parancsolgatás útján levezényelt ütközeteknek. A másik meg az OOS combat, arról inkább ne is beszéljünk, két féle hajót elég volt tartani és azzal bármi kilõhetõ volt. Az már önmagában mennyire szarul van kódolva, hogy OOS és IS harcra teljesen külön konfigurációkat kell tartani, már ha az ember mindig nyerni akar.
Attól függ; ha azt az 1 db hajót fõleg képességeiben jelentõsen változtatni tudom majd (tehát nem vagyok pl. egy Mamba típusú járgányhoz kötve a fejlõdés során, hanem lehet mondjuk Nova vagy Perseus), akkor jó az az 1 db hajó is. Elõzõ X-ekben pont azt szerettem, hogy válogathattam milyen típusú hajót választok az adott küldetéshez. Ha itt pl. tudok rá venni különbözõ, szignifikánsan eltérõ modulokat, akkor nem fog zavarni senkit (gondolom).
Egyébként nem tudom, miért olyan nagy baj az, hogy egy darab, kifejezetten player ship van csak. Így is lehetnek majd más hajóink, csak azokat most nem fog lehetni közvetlenül a billentyûzettel irányítani, csak parancsokat adni, de azokat részletesen. Eddig se volt valami nagy dolog az irányítás, mivel cockpit nem volt, legénység nem volt...
És? Az az érdekes, amit közvetlenül utánna mond, és ez alátámasztja azt, amit én írtam: Egy hajó lesz, de lehet benne mozogni, lehet fejleszteni, van legénység, stb.
Hûha, jó látni hogy itt azért zajlik az élet :) Mondjuk én nem vágom a németet annyira ezért én inkább ezt nézegettem - bár nekem minden eye candy jó a Rebirth-rõl :)
Valóban. Hasonlít az elõzõ videóra, azt hittem ua. Megesik.