Az miért van, hogy bizonyos rendszerekbe nem tudok station-t építeni, még ha lakott is a rendszer, korábban építettem is már naval station és van ráérõ építõ flottám is elérhetõ közelségben?
A végsõ esetben pontvédelemre használhatóak az emitterek is. Meg a beamerek.
Esetleg variable laser. Az mûködik PD és támadó fegyverként is.
Pontvédelem it is van. Kifejezetten pontvédelmi célú lézer, phaser és gatling ágyú mellett, ami rakéták ellen használható van a torpedó drónok és battleriderek ellen ideális pontvédelmi rakéták, ezen fellül az összes fegyvrnek van légvédelmi funkciója. Elég látványos a fegyverteszten, amikor egy sugárfegyverekkel megpakolt DN-t pontvédelembe rak az ember :) Rakétával nem érdemes bolygót támadni, arra az ágyú (gauss és energia) nehéz sugárfegyverek és a rohamsiklók a legjobbak. a könnyû lézerek hajók ellen jók, ott is csak a kicsik ellen. Egy leviathant meg sem karcolnak. falanx légvédelem: rapid fire gaus - falanx system Lézer légvédelem: xray laser - rapid fire laser Phaser lgvédelem: xray laser - phasor - pulse phasor - phasor point defence Rakétás légvédelem: micro fusion drive - missile point defence
Jaja, így már világos, lassan összeállt a kép.
Végül sikerült kirobbantanom egy kis háborút (hát apám, ez a diplomáciai képernyõ se piskóta, milyen faszán eldugták a nyilakat amivel lehet az opciókat pörgetni :) ).
No, ami kiderült (illetve csak felfrissült az emlék) a védekezõ bolygók iszonyat erõsek, no és persze mindenki rakétával osztja a másikat.
Rémlik hogy a SOTS1-ben fel lehetett szerelni a hajókra rakéta elhárító fegyvereket - ez megvan itt is? Ha igen, merrefelé kell kutatni. Muszáj lesz mert a bolygók meg az AI rakéta boatjai is szétvernek mindent mire a közelükbe érek (én vegyesen rakéta és laser boatokkal operálok).
Nos emlékeim szerint valamilyen szintig fel kell modulozni az állomást, különben nem engedi upgrade-elni. Akkor megupgradelheted megfelelõ flottával szépen és lehet újra modulozgatni, akkor megint engedi fejleszteni stb. goto 10...
A kezdéskor csak egy fejleszthetõ állomásod van, egy 3. szintû naval station a fõbolygódnál. Azt elfejleszti egy darabig a két constructorod, ami kezdéskor van :)
Ha megvannak az elõfeltételek, akkor felfejlesztik az állomást következõ szintre, ahol újabb modulokat építhetsz bele. Naval station pl 3. szinttõl már képes hajókat retrofittelni, vagyis a fegyverzetet újabbra cserélni (fegyvercsaládon belül). Vagy a Zuul 5. szintû tribute stationnal már hívhat egy suulka-t. Minnél magasabb szintû a fejlesztés, annál többe kerül pénzben és építõpontban. 4-rõl ötre fejlesztésnek már csak fullra töltött constructor flottával érdemes nekilátni, mert sokáig fog tartani. És belekerül pár millióba.
Sok függ a kezdõ fajtól. Indulásnak a liir és a Solforce ajánlott. A liir gyorsan kutat és elég jó esélye van a legtöbb technológia elérésére, a Solforce meg egy kényelmes középút. Induláskor minél gyorsabban érdemes felkutatni a közeli rendszereket, de eleinte 200-nál magasabb hazardú bolygókat nem érdemes kolonizálni, mert egy vagyon a fenntartásuk. Sok különbözõ taktika van, hogy hogyan érdemes továbbmenni, az enyém, hogy elõször a biom kolonizálókra megyek, hogy minél könnyebben és gyorsabban terjeszkedhessek. Utána 4-5 biom kolonizálókkal maxra töltött flottát építek, meg egy harci flottát az esetleges találkozásokhoz. Az elsõ körben 6-ra emelem az adót, és elkészítem a tervezett hajókonfigokat az elérhetõ lehetõségekbõl. Az elsõ körben nincs prototípus költség. Minden lakott bolygóhoz építek egy elsõ szintû Naval stationt. HA jön a bolygó holandi, azt lõje szét, ne a bolygót. Több belakható bolygós rendszternél meg elõny, mert ilyenkor be lehet költöztetni a rendszerbe a kolonizálókat, és körönként csökkenthetik a hazard ratingot (bolygóklíma eltérés az ideálistól), nem kell utazni. Kezdõnek morrigi és hiver az egyedi stílusok miatt nem ajánlott, zuul és loa fõleg nem. A többit mindenki maga tapasztalja ki, mi illik a játékstílusához.
Én azt szeretném kérdezni, hogyha construction fleetnek azt mondom hogy improve station, akkor mi a jó istent csinálnak?
Úgy értem, kiváncsiságból kiadtam nekik, bár egy stationon se állítottam be semmilyen modul építést. Aztán jól elvolt vagy 20 körig a construction fleet, hogy õ most improveol, és nem is hagyta abba amig le nem cancelleztem a missiont? Stationokon nem láttam semmi változást...
Ha mar ilyen sok idot eltoltottel a jatekkal, nehany tanacsot oszthatsz a most kezdoknek :)
Nem lakott rendszerbe csak bányászállomás telepíthetõ. A fejleszthetõk, (NAval, civil stb) csak lakottakba. Tehát a lakottakban lehet 4 fejleszthetõ ûrállomás, és akár sok bányászállomás (nekem a rekord 22 volt), a lakatlanokban meg a tereptõl függõ mennyiségû bányászállomás. Ezeknek a termelés a környezõ lakott rendszerekbe megy.
Akkor ez legalább egyszerûbb, mint amilyennek elsõre tûnt :D
Felfedezett, de nem lakott rendszerbe nem lehet állomást telepíteni, ugye? (Legalábbis nekem nem sikerült...)
Rendszerenként 1 ûrállomást lehet telepíteni a Naval, Civil, Science és Diplomatic típusokból (a bogaraknak lehet még egy kapuállomást), illetve gázbolygónként 2 bányászállomást. Az aszteroidaövbe annak méretétõl függõen övenként 3-6 állomás telepíthetõ. A védelmi platformok számát a rendszer ellátási potenciálja határozza meg.
Azt nem is tudtam, hogy nem lehet minden bolygó mellé 1-1 ûrállomást lerakni, bár egyelõre nem is próbáltam, hiszen még nem volt annyi pénzem, hogy telepakoljam a már kolonizált rendszereket :)
lammaer, köszi a pályaszerkesztõt! Eszméletlen, hogy pont ezt hagyták ki egy campaign nélküli játékból...
Hali! Nekem is megvan a játék, csak még nem töltöttem le steam-rõl a kieget (nem volt még idõm rá, plussz várni akartam egy kicsit, hogy a megfelelõ állapotba kerüljön a játék). Valakinek esetleg nincs kedve elkezdeni egy online kampányt, mert érdekelne a dolog egy élõ játékos ellen. Továbbá most, hogy kezd kikupálódni a játék kezdenek szállingózni a modok is. Itt van egy ami jónak tûnik: Extended Campaign Mod Fõleg ez lehet érdekes: "tended Tactical Gameplay Tactical gameplay is slower and takes place at more distant ranges; all ship acceleration and turning speeds reduced by 2-4x" Eddig nem nyerte el a tetszésem túlságosan, a csatákról készült videókban látható, kis távolságból, furán manõverezõ hajók által vívott harcok látványa.
Valaki tudna esetleg feltölteni olyan állást, ahol van már valami csihi-puhi... Ma is bridge mapon indítottam 6 playeres meccset, de 1-1.5 órányi next turn, next turn után még mindig semi action. Kiváncsi lennék a csatákra már :)
A flotta mérete függ a vezérhajó és a kisebb hajók típusától illetve a megfelelõ kutatásoktól. Egy cirkáló flotta 9-11 hajóból állhat, egy tiszta DN azaz csatahajó flotta 4 hajóból (1 command és 3 egyéb típus) Egy leviathan képes 4 DN osztályú hajót magával vinni. Természetesen megfelelõ típusokkal ez erõsen növelni lehet. Egy morrigi carrier Leavitahan képes 36 Battleridert (specializált, az elsõ rész rombolójával egyezõ méretû hajót vinni a burkolatán a mellékelt kísérõflottán kívül. Hajók változatossága: Méretek: Drón (vadászméretû, viszonylag korlátozott hatótávú és fegyverzetû harcigép) Battlerider: romboló méretû, csak taktikai hajtómûvel és bõséges fegyverzettel ellátott hajó, két, szabadon választható szekcióval. Cruiser: 3 szekciós, csillagközi utazásra alkalmas hajó, szekciók száma 15+ választható, max toronyméret nagy Drednaught: Csatahajó, 3 szekció. max toronyméret Nehéz Leaviathan: Egyszekciós óriás, max toronyméret: szupernehéz. Minden hajóosztály3x akkora, mint az elõzõ. Fajonként változnak a hajók fegyverillesztési pontjainak száma, helyzete és tûzíve, a hajók gyorsulása, fordulékonysága, páncélzata. A variációk a zuul alapszintû fegyverekkel telezsúfolt "egyszer használatos" papírhajóitól a hiverek lassú, de agyonverhetetlen csótányaiig széles skálán mozog. A kutatások 9-11 típus, (hajtómû, erõforrás, energia, rakéta, torpedó, ballisztikus fegyverzet, ipan, kontol, stb) az egyes kutatások száma bõven 100 fölött, de játékonként adott % esély van (fajonként változó) hogy melyek érhetõek el. A diplomácia a tûzszünettõl a kereskedelmi és kutatási egyezményeken át a korlátozott idejû szerzõdésekig terjed. Persze van állandó szövetség is. A hasonló államformájú AI-k szívesebben barátkoznak, mint az ellentétesek. Dióhéjban ennyi a kérdéseidre.
Helló!
Lenne gyors pár kérdésem mielõtt kipróbálnám a játékot. Mekkora a flotta maximális mérete ? gondolok itt a hajók számára. Mennyire változatosak a hajók és a fajok ? Sok kutatni való van ? Diplomácia mennyire fejlett ?
Elõre is köszi.
Ezt olvastam, igaz telefonon. Azért érdekes, hogy olyanok szidták fõleg a játékot, akik tört verzióval vitték.
Sztem te az endless space topikot olvastad és ide írtál be. A kártya összesen egyszer szrepel itt a topikban, bankkártya értelemben :)
? Ugyanarról a játékról beszéltek, amire gondolom? Kártyajáték? Nem lehet irányítani a csatákat? Csak a fegyvereken 5 féle célzési módot és tûztípust lehet állítani a koncentrált sortûztõl a minen környezõ célpontot egyszerre tûz alatt tartani-ig.
Az állomásokon van egy olyan funkció, hogy automata fejlesztés, és akkor csak a flottákat kell a szintléptetéshez irányítani, a felmodulozást megoldja maga. Amúgy a Loa fajt próbálgatok, 75. kör, 17 kolónia, minden kolónián minimum 1. szintû naval base. ÉS 8 flotta. A sebesség elég jó, a körváltási idõ nagyban füg a csillagok és a játékosok számától. A rendszervédelmet fõleg a rakéták látják el, de ez csak a fejlett rendszereknél játszik komolyan, ott már leszedi a kalózokat. A ghostship ellen meg a rendszerenként 1 ûrállomás elég. csatahajók nélkül kevés esélyvan egy leviathán lelövésére, de szerencsére csak akkor megy bolygó ellen, ha nincs ûrállomás. fegyverplatformokat nem sûrûn telepítek, mert sokba kerülnek a hatásfokukhoz képest. Inkább kilövöm a közeledõket :)
Nehézdrone-okkal telipaksizom az állomásokat és teliberakom a környéket. Több is kimegy, mint amennyit néha enged, csak másik zónába kell tenni, de a széléhez közel, így egy terülten lesz elég sûrûség belõlük. A CP számít csak igazán. Nagyon druván szét lehet kapni az ellenfelet sok rakétás stb. bázissal és sok rendesen felfejlesztett drón-nal. Ehhez jönnek a felfejlesztett bolygórakéták a felszínrõl és a csúnya rossz bácsik elmennek. Nomeg kell azé egy jó védõ flotta is oda.
Vannak a fõ bázisok. Ezek a Civilian (kereskedõ), Naval, Diplomatic, Science. Ezekbõl rendszerenként csak 1 db. lehet. Tehát nem kell mindegyik bolygó mellé rakni. Viszont nem is kötelezõ egy bolygó köré telepíteni az összeset. Ezen kívül vannak a kisebb védõ ûrállomások. Ezek kb egy CR fõ szekciójának megfelelõ fegyverzettel és páncélzatával rendelkeznek. Ezekbõl lehet többed a rendszerben, sõt tartalékot is felhalmozhatsz. Az, hogy mennyi lehet kint belõle egyszerre a rendszerben azt határozza meg a rendszer CP-je. Nekem egyelõre a torpedós jött be a legjobban, mert elég messzire ellõnek.
Egyébként most hogy is vannak a Suul'ka-k, õk is játszható faj, ennek ellenére õk a Lord of Winters alcím felelõsei, a félistenükkel együtt. Vagy ez csak scenario lenne, amit elfelejtettek belerakni a játékba? :-) Vagy csak egy grand manace?
Hát, az ûrstratégiáknál elég nagy divat hogy akár több 100 csillagrendszer is lehet egy játékban. Distant World pl....
Én nem szeretem, mert az elég mûvi dolog a játékmenet kitoláshoz, attól nem lesz jobb a meccs ha 100 kolóniát kell pesztrálni.
Sztem itt is vmi minimum galaxisba fogok belevágni (15-20 kolóniánál több számomra egyszerûen értelmetlen, ott már beleunok a dolgokba).
r24419(2.0.24413.1) Critical fixes: - Fixed Locust end turn CTD - Fixed crash transferring ships to new fleet - Fixed crash deleting invoices as Loa - Fixed Neutron Star CTD
Other fixes: - Optimized transitions to starmap - Fixed bug allowing Zuul to see Loa paths - Fixed issue with AM burst torpedo - Fixed Loa SDB's not appearing in defense manager - Fixed bug that would allow biosphere to go below 0 - Fixed ship production cost not displaying correct value in some places - Fixed bug where Loa production costs were not being calculated correctly for armor selections - Fixed bug that would cause polysilicate alloys to be impossible to select in design screen - Fixed bug that would allow Loa to continue researching while in debt - Fixed Loa audio not changing volume - Fixed Loa not dropping gate in origin system when on NPG mission - Fixed bug that would cause Loa to build gates in wrong order - Fixed bug causing caravan fleets to consume CE at target system - Fixed bug where Loa would not use cheapest command design when creating fleet - Fixed bug locking players out of espionage
Other changes and additions: - Exposed singleplayer empire colors for modders - Global Chat now needs to be enabled in the options menu - Tuning of Loa ship costs
én csak egyfajta állomást tudok letenni egy rendszerbe, hiába mutatja, hogy minden bolygó mellé tehetek 4 állomást :-(
Na igen, kicsit más léptékû a játék mint az egy, nagyon ellehet veszni benne. Mondjuk én õrült lassan haladok, hogy megismerjem, szóval még csak 1 provincia, 8 rendszer 13 pici bázis(1,2 szintû), pár fejlesztés, és ez 80 kör alatt.
Mi lesz itt 200 rendszernél 7 fajjal a SOTS pályán? Elkezdem egy hét múlva, befejezem nyárra? :-)
Igen, tényleg olyan Amerika felfedezése feeling :)
Ezzel a naprendszerenként több bolygó, minden bolygóra külön állomás, minden állomásra külön modul, mindig külön szintlépés állomásonként logikával lehet, hogy kicsit eltúlozták a részletességet. Ennek akkor lenne értelme, ha 4-10 naprendszeres pályák lennének, nem 10-100 :)
Megnézném a programozót, aki 50 naprendszerben 100+ bolygón naprakészen tartja az állomásokat és még élvezi és kikapcsolódásnak is tartja...
na én is gyûrtem még tegnap, kb a 70. körig jutottam. Wave pálya (3 fõ). Huh, hát elég idõrabló játék. A fejlesztés még csak most kezd felpörögni, idáig 8-15 kör volt egy tech. A retrofit egyelõre csalódás, mert elég fapados. A gazdaság szárnyal, a kereskedelmet nagyrészt a civilek irányítják, kezd beindulni (sok az import igény), pedig még csak egy provinciám van. Épp összefutottam egy indy fajjal, most próbálok velük barátkozni, kicsit támogatni õket. Ez a tech 5-ös éra (ami kb a játék elsõ 50-100 köre) amolyan "Amerika felfedezése" feeling, bár áthajózunk a csillaghok között, de a saját rendszerünk sincs szenzorokkal lefedve, a kalózokat nehezen lehet még elzavarni, de legalább már a kereskedõket meg tudom védeni.
Az az érzésem, mintha ez egy Sim játék lenne, némi ûrcsatával, ha az ember beválasztja a SOTS univerzum mapot, akkor kb mint egy babylon 5 (mind az 5 évad), több ezer kör, több 100 óra o0
Azt hiszem a wikin belefutottam a keresett válaszba:
Fleet size is limited by both command ability of the CnC/Admiral and the support capacity of the naval base the fleet is attached too. In combat, an Admiral in the field only has their own command limit to work with.
Spare ships are kept at a naval base as reserves and will require a turn to reactivate, so they can NOT jump straight into combat.
Fleet size limits the number of ships available for scouting the battlefield, as well as thereby limiting the numbers of ships available for responding to the enemy in system. Thus you will now have to work for their zones of control.
Sokat javult a sebesség, de még mindig ez veszi el a kedvem a játéktól.
A rendszer saját védelme (rendõrök, kis ûrállomások)mindig jelen vannak. Most nem lehet nagyobb egy flotta a benne lévõ CnC max command pontjánál, szóval nincs tartalék akik beugranak mellé. Nem nagyon voltak több flottás védéseim, fõleg olyanok, ahol maradt volna szabad CP, így nekem csak 1 flotta volt bent. Elképzelhetõ, h ha marad, akkor hozhatsz be másikat is, de nem hiszem.
Mester egy kérdés: ugye régen volt az, hogy 1 flotta 1el harcolt, és egyszerre csak annyi hajó lehetett a csatában, amennyit a CnC kapacitás megengedett, a többi tartalékban volt és lehetett behívogatni.
Ezen változott vmi, most hogy naprendszer szintû a harc? Pl ha van helyi védelem meg esetleg saját flotta is (ne adj isten 2 vagy több), azok mindketten jöhetnek be egyszerre a csatába?
Én azért ragadtam le a kis pálya-két játékos kombónál, mert az elején nem voltak csapatok sem és a körváltás nagyon lassú volt. Picit gyorsabb az eleje és ha rágyúrsz, akkor a gép sem tud annyira zavaró lenni. A prototípus hajók tényleg drágák és lassabban is készülnek. Én a rendszervédelmet úgy oldottam meg, hogy nem állomásozott minden rendszerben flotta. Ha láttam, hogy támadnak, akkor átküldtem patroll feladattal valakit védekezni. A rendõrökkel, meg a kis állomásokkal nem kell annyit foglalkozni. Így kevesebb naval base-re lesz szükség. Tegnap nem néztem alaposan utána de itt a link, ahol meg lehet nézni az összes fegyver sebzésképét.
Ha az ember elkezd kereskedni, egybõl megjelennek a kalózok, ezt tegnap este tapasztaltam :)
Ami még újdonság volt, az a prototípus költsége... több 100k-t fizetni az elsõ rendõrért kicsit húzós :)
Azért, az hogy mindenhová állomásokat kell lepakolni, nem biztos, hogy annyira elõnyös újítás volt... az elõzõben, ha egy kolónia már önellátó volt, akkor berakta az ember a gyártó sorra a védelmi egységeket, aztán kész, nem nagyon kellett vele többet foglalkozni... most meg, minden bolygóhoz lehet lepakolni public station-t, külön állítgatni a modulok számát és még upgrade-elgetni is, ha az ember komolyabban akar csinálni valamit :)
Lehet, hogy nem egy 6 fõs pályán kellene egybõl kezdenem :P
Pár gondolat azoknak akik nem szenvedték végig az évet és most kipróbálták a mostanit. Sajnos még egy játékot sem sikerült befejeznem, mert nem az ellenség legyõzése volt a cél, hanem a lehetõ legtöbb tech kipróbálása. A max játék ameddig eljutottam az valami 2XX kör volt.
-Nem lassú!!! Az volt. Mostanra NAGYON sokat gyorsult és sokkal gördülékenyebb, mint volt. -A techek mûködnek. Nem csak benne van néhány. -Én tegnap kipróbáltam picit 1 fehér halálom volt csak a rossz setup miatt. -A kereskedelem fontos! A drágakõ világok még fontosabbak! -A kalózos dolog nem bug, hanem feature. Majd ha minden körben 2 gyenge flottával támad az ellenség ÉS még kalózok után is kell rohangálni, akkor hálás leszel érte. :) -A rendszerek Command Pointját az ûrállomások határozzák meg. Fõleg a naval. Csaták elõtt érdemes ránézni a Battle Managger-re, mert szabadon átrakhatod a védelmet. Jelzi is, hogy az ellenséges flotta melyik irányból jön. A kalózokra ez nem vonatkozik. A szektoroknak van egy szám értékük. Ez azt mutatja, hogy hány védelmi egységet rakhatsz oda (rendõr, station). Több nem fér el egymás mellett. -A variable laser egy jóóó dolog. -A fegyvereknek tényleg változik a sebzésképük. Itt van róla szó (bár már elég régi a topic, de némi támpontot ad) -Én easy Liir ellen játszottam sokat. Hiába kutat jól, buta az AI. A hajóik gyengék, de mindig nálam volt a technológiai fölény. Állítólag ezen a problémán az utóbbi hónapokban sokat reszeltek. -Buta az AI.
Bocsi, ha hosszú volt. :)
na, valóban építenek freightereket a civilek (támogatás fügvénye hogy mennyire gyorsan). Trade nézetben látszik: birodalom színû amit én építek, fehér a civilek által épített. Illetve még amire oda kell figyelni, hogy a trade csúszka bolygó nézetben az nem a freighterek max számát növeli, hanem a exportra gyártott termékek számát. Jópofa.
Nincs tutorial benne, csak az adott "oldalon" nézheted meg a hozzá tartozó segítséget...
játékban van amúgy tutorial, vagy rendesen magamnak kell kitapasztalnom a nulláról? (eddig még nem próbáltam ki, vártam h peccselgetéssel mjad játszható legyen, elsõ részével pedig nem játszottam)
wow, a civilek is építenek freightereket, így nem kell minden rendszerbe kézzel beállítani, asszem ebbõl este tutorial lesz :-)
na, pár dolgot kevertem, pl nem construction, hanem enginer, de a wikin elég jól leírnak mindent: wiki
Update:
Ami a legfontosabb, hogy sok fagyásért a videokártyám felelhetett, mert dühömben mindent kikapcsoltam bal oldalon az optionben és azóta stabil. Kezdtem egy dualt a rovarok ellen, jól el is picsázott :-)
Civil az FTL policenél van, utána mehet a freighter. A Trade nézetben látszik, hogy hány szállítóra van szükség/rendszer. A retrofit (ami szintén fontos) meg az industrynál, hiszen a naval base-ek is fittelhetõek, meg úgy minden.
Fura én azt tapasztaltam, hogy a drága kolonizálás körök alatt csõdbe viszi a birodalmat (100k+).
Rendõrség: mivel olcsók és jók a kalózok ellen én feltöltöm a rendszert (1 zaru 1 command pontot fogyaszt, command pontot meg a stationok adnak). Bár ami fura, hogy hiába van maxra állítva a csata ideje, kalózok ellen 5 perc van (lehet bug). Jó scoutok, világítanak a bolygóknak és akkor már mennek is a planetary missile-ok.
Ami para, hogy nagyon nem felhasználóbarát, egyelõre, már 8 saját rendszer esetében is el lehet veszni.
Ja, a constructor fleet sose malmozzon, ha éppen nem tud bázist építeni akkor upgradeljen, mert az 1-es szintû bázisok nagyon gyengék.
80 körig jutottam az elmúlt két napban, addig egy kolóniámat zúzta le egy Ghost ship, mert mindössze 2-3 körös volt a kolónia... úgyhogy most folyamatosan õrzöm, és a két "flottát" felváltva küldöm :)
Szóval nem volt még semmilyen igazi csatám, és lehet, hogy újra is kezdem a pályát, és most már az elejétõl nagyobb figyelmet fordítok az állomásokra is. Ahogy látom, ha igazán kereskedni szeretne az ember, akkor minden bolygóra kellene, de legalább minden naprendszerbe Public állomás...
De ha lesz valami csatám, akkor készítek fényképeket. Printscreen-t automatikusan menti?
Jah, még egy apróság, az egyben lehetet kicsit csalni a csata hosszának állítgatásával, ha esetleg felkészületlen volt az ember egy-egy védekezésre, itt most talált valaki erre megoldást? Mert ahogy nézem, csak az elején egyszer megadtam a csata idõt, és utána már nem lehet változtatni... ami nem feltétlenül baj, csak jó lenne tudni, hogy ott van-e a lehetõség, vagy csak én voltam figyelmetlen :)
Esetleg tudnál pár screenshotot tolni a csatákról. Írták angol fórumon, hogy az nagyon jó lett, fõleg hogy mostmár naprendszer szintû a csatatér, sok bolygóval... arra nagyon kiváncsi lennék hogy mûködik. Sõt, jutúb videó is jöhetne.
A taktika részét nagyon szerettem a SOTSnak, állítólag ez sokkal frankóbb lett.
Ha valaki már szórakozik vele egy ideje, akkor néhány apróságot leírhatna, ami különbség az I-hez képest, és jó tudni...
Gondolok itt olyanra, hogy a Trade nem indul meg, amíg nincs Public Station, bár azt már nem tudom, hogy milyen kutatás teszi elérhetõvé a Public Station-t... szóval, ha vannak még ilyenek, akkor szóljatok, hogy feleslegesen ne gyártson az ember Freighter-t, mert úgysem hoz pénzt :)
A drágán kolonizálható bolygók 200e+ nagyon gyorsan 0 közelire fejlõdnek, különösebb kutatás nélkül is, ezen meglepõdtem...
A küldetés alapú flottakezelés is nagyon meglepõ, és egyelõre nem vagyok meggyõzõdve róla, hogy elõnyös változtatás, fõleg, hogy nem is olyan egyszerû átcsoportosítani a hajókat... (6 hajó/bolygó ?)
Az állomásoknak (gondolom) nagyon fontos szerepük van, bár még nem sikerült átolvasnom a wiki-t, de ha valahol nagyobb flottát szeretnénk állomásoztatni, akkor azt egy rendes Nav állomás nélkül nem lehet összehozni.
jaja, átdolgozott HOI2. Igencsak ügyes munka, mert a legújabb patch óta rohadt nehéz lenyomni a ruszkikat, na nem azért mert olyan erõsek lennének, hanem mert supply gondokkal küzd a hadsereg, ijesztõen reális :-)
szvsz még dumáltunk is az I topikjában, nem keveset toltam, kivéve az utsó kieget. Ott úgy rémlik nem volt még minor race + tech study, csak random tech tree. Nekem kezd megtetszeni a flottakezelés, bár tény a gyártó flottához kötelezõ CNC az fura, na de hogy egy rendszer felderítés nem azonnali, hanem ott a survey, hej ez bizony szerelem :-)
Basszus, idáig eskû alatt vallotam volna, hogy a Kerberos az ruszki o0, beülök a sarokba kicsit és átgondolom az életem.
Amazon: miután bevittem a kártya adatokat és rákattintottam a buyra :-)
Jól tippelek hogy az elõzõ résszel nem játszottál?
Csak azért gondolom, mert nagyon sok dolog amit említesz (kutatás fajspecifikussága, kalózok, gazdaság, a fajok mozgásának specifikussága) már ugyanígy megvolt az elõzõ részben is. Személy szerint elsõ blikkre a legnagyobb változás az új küldetés alapú flottakezelés, ami speciel szerintem túl ügyetlen és feleslegesen bonyolítja a játékmenetet.
A negatív oldalon teljesen igazad van, a UI csapnivaló (ecsém, ahogy egymásra vannak csúszva némely listában az elemek az vmi borzalom), ráadásul az egész kezelõi felület lassú (3-5 másodperc hogy megnyiljon a research panel?) - a fagyások még az Enhanced Editionban is jönnek? Õszintén szólva, engem az UI meg ez a flottakezelés úgy elborzasztott, kb fél óra után azt mondtam ennyi. Pedig az elsõt nagyon sokat nyomtam :(
"Szóval furák ezek a ruszkik" - ruszkik? a Kerberos tudtommal kanadai csapat...
2 nap 2 patch, itt a második nfo-ja, lehet ostorral verik õket:
r24354(2.0.24320.2) Critical fixes: - Fixed CTD when loa system destroyed - Fixed endturn CTD caused by locust scout - fixed gardener waypoint CTD - Fixed rare mission CTD - Fixed suulka repair CTD - Fixed CTD entering battlemanager - Fixed CTD entering research screen
Other fixes: - Fixed NPG moving in auto-resolve combats - Fixed not being able to scrap stations - Fixed being able to edit accelerator fleets and scrap the NPG - Fixed loa fleets not including production cost bonuses when forming ships - Fixed loa construct station ui not presenting composition selector when manually placing station - Supernovas will now follow max number of GM's rules - Fixed issue where Deploy NPG fleets could get stuck in space - Fixed bug causing loa to secretly pay corruption expenses
HááÁÁááÁÁáát... Letöltöttem a virágbolti verziót, de nem estem hanyatt. Igaz most már nem omlik össze, de a legzavaróbb dolog az interface lassúsága, hibái és a hintek hiánya. Az enciklopédia nálam teljesen üres, és hiába állítottam 1600x900-ra a felbontást, ablakban jelent meg a játék (egész képernyõs ablakban). Csalódott vagyok, azt hittem ennyi idõ és javítás után jobb állapotban lesz a játék...
"Game Downloads are only available to US customers"
Egy kis rinyával egybekötött játékismertetõ, annyira döbbenten állok a játék elõtt, hogy muszáj kiírnom magamból:
Nagyon dühös vagyok erre a játékra, mert az évtized 4x játéka lehetett volna azoknak, akik szeretnek komplex Játékokkal játszani (mint a HOI sorozat).
Mi minden van benne, amitõl elalél az egyszeri HC stratégia fan?
Kutatás: Bár látsz minden kutatni valót, de bizonyos dolgok nem a fajod útja, persze neki ugorhatsz ezen újításoknak is, de elõször tanulmányoznod kell az adott irányt, ha bejön, kutathatod, ha nem, így jártál. Vannak speciális kutatások, pl ha összefutsz egy fejletlenebb fajjal, akkor tanulmányozhatod õket, úgy hogy a bolygójuk mellé telepítesz egy tudományos állomást, emellett számtalan õsi veszély van az ûrben, amiket legyõzve szintén lesz kutatni való, ahogy más játékosok által vívott csatákban hátrahagyott ellenséges roncsok is kutathatóak. Ami hab a tortán, hogy a 15 kör, amíg tart egy K+F projekt, az lehet 7 is ha áttörés van, meg lehet 19 ha épp elsikítják a pénzt. Ha meg AI-t fejlesztesz, akkor készülj fel rá, hogy lehet, hogy nem leszel neki szimpatikus és kilép…és viszi pár bolygódat apanázsként. Flották (Ezt a részt vagy szereted, vagy utálod, de ettõl még ez is egyedi rendesen): Gyámoltalan kis hajóid flottában szeretnek mozogni és erõs a küldetéstudatuk. Ha fel akarsz fedezni egy új naprendszert, oda hajóznak, égitestek számától függõ ideig tanulmányozzák, visszatérnek és jelentik. Persze minden faj egyedi csillagközi hajtómûvel rendelkezik, az emberek a már jól bevált FTL technológiát használják, de van olyan faj is, aki fénysebesség alatt cammog el a következõ rendszerbe, csakhogy térkaput építve a késõbbiek folyamán gyakorlatilag át teleportálhasson az egyik rendszerébõl a másikba. A flottákat admirálisok vezetik, akiknek van koruk, képességeik (média hõstõl a specialistákon át a szimpla gyávákig). Persze a hajók nem homogén csövek, hanem szektorokra vannak osztva, csata alatt látszik, hogy hol, mennyire sérül a páncél (talán még az is benne van, hogy minden fegyver más-más elven pusztítja a páncél rétegeket, tehát valamelyik rétegesen szedi, valamelyik lyukat robbant bele, stb). Persze nem csak a játékosokkal kell harcolni, mert zsák szám találkozol az ûrben õsi lényekkel, fajokkal, akikhez képest az Antaresek (MOO2) ovisok, de még a Shadows-ok (Babylon5) is csak halkan beszélnek róluk. Gazdaság: Egyszerûen nagyszerû, jópofa csúszkákkal állíthatod be, hogy mennyit költsenek kutatásra, kémkedésre, járjon-e adókedvezmény a kivándorlásért (kolonizáció buff) és persze lehetõleg ne fulladjon bele a korrupcióba az ország. Ide tartozik az államszervezet, ez szintén zseniális, ugyanis nem te választod, hanem a tetteid hatására tolódsz egy koordináta rendszerben. Remek önismereti teszt, én még mindig vakarom a fejem, hogy lett a birodalmam egy anarchista jegyekkel rendelkezõ kooperatívista (egyfajta vallási-szocializmus) valami: „Hé haver, nem érdekel amíg tépsz a melóhelyeden amíg hozod a tervet és nem mulasztod el az áldozást az üzemi kápolnában”…gondolom.
És ez még csak a jéghegy csúcsa, van kalózkodás, szektorokra osztott naprendszer (védelem megszervezésében fontos), kolonizáló flották, amik nem elenyésznek, hanem támogatják a telepeseket árút és embereket szállítva az új világba.
Jó mi? Letöltenéd/megvennéd? Ne tedd, nagyon bugos (néha eltûnnek egységek, miss clickre is tud fagyni), nagyon lassú, nagyon optimalizálatlan (i5 2.8, 4gb-al igen csak swappel). A csata csúnya, de legalább átláthatatlan (itt a vieókarim is saras), de mivel csak a játékon kívül van setting, így szöszölõs kitalálni az optimális beállítást a ne hányd el magad és a szaggat de látható között (apróság, de a felbontást is be kell gépelni, pl). Az ellenséges AI-ról meg nem tudok nyilatkozni, mert nálam túl sûrün fagy így odáig még nem jutottam el (van úgy, hogy csak harmadik próbálkozásra indul el a játék). Ami csatám eddig volt, ott csúnya tengeri tehenek jöttek és még nem sikerült memorizálnom a gombok nevét (hogy mit takar a név az néha rejtély, mert hint nincsen).
Szóval furák ezek a ruszkik, remek ötletek irdatlan szar megvalósításban.
Crusader Kings II nagyon jó annak, aki szereti a történelmi stratégiákat, már csak azért megéri.
Sajnos még mindig sok a fehér halál, ráadásul tök értelmetlen helyeken, amiket idáig megnyertem (már patchel):
birodalom név választásnál flotta létrehozásnál (itt állandó, kivéve, ha 1 fõs flottát hoz létre az ember és utána hajigálja bele a többi hajót) kolonizálásnál alt+tab néha csak úgy
hogy megtaláltam elsõ játékra a SotsVerse bugot :-)
Úgy tûnik akaratlanul ugyan, de ellehetetlenítik a magunkfajta botanika iránt rajongó játékosokat azzal, hogy olyan iszonyatos bénák, hogy több mint 1 ével a megjelenés után még mindíg hetente kell patchelni...
A SotsVerse map esetében van crash (na ná, hogy elsõ térép amin játszani akartam), mert csak 6 játékost szabad engedélyezni, hiába 7 fõs a térkép (gondolom a 7. a kötelezõ mumus)
De, akinek az eredeti van meg, az megkapja ingyen az Enhanced Edition tartalmát patch-ként. Lehet ki kellene próbálni megint, de magán a kezelõfelületen meg az átláthatóságon sajnos nem változott semmi.