Ja, a fõ gondolatot kihagytam: miért kell a sejelt ? Elõször is selejt fogalmát kell megérteni. Jelen esetben : az aktuális körülményekhez nem megfelelõ adottságokkal rendelkezõk. Ok ! De a világ ugye változik..,érezzük. 100 évvel ezelõtt is más volt, 100 év múlva is más lesz, 10000 évvel ezelõtt meg qrvára más volt....mindig más ! És ha csak az éppen aktuális ,jelen pillanatnyi körülményeknek megfelelõ egyedeket hagynánk meg (sejelteket kiiktatnánk), akkor ki is halna az emberiség amint egy picit megváltozik a környezet. DE ! És most jön a lényeg hogy értsétek az evoluciót ! A mindenkori selejtek, pl a mostani selejtek is RENDELKEZHETNEK OLYAN ADOTTSÁGGAL, AMIT MAJD UTÓDAIK FOGNAK HASZNOSÍTANI !!!!!! Ez a lényeg az egészben. Ezzel a mechanizmussal, "éltessük, szaporítsuk a selejteket is" -felkiáltással tud egy faj, az élet, talán az egész univerzum fennmaradni.
Bocsi, csak a "természetes kiválasztás kapcsán":
A környezet határozza meg, hogy különbözõ adottságaink éppen hasznosak, vagy hasztalanok. Miért gondoljátok, hogy egy fajnak a sikeres fennmaradását csak az éppen aktuális "jól sikerült" egyedek biztosíthatják. Hát pont ezért van szükség a sejetekre is ! Az hogy ki selejt, és ki nem selejt, azt majd az adott környezetben való érvényesülés dönti el. Ennek az egész evolúciónak nem a "tökéletes" egyed kifejlesztése a célja, hanem az, hogy az a faj, vagy egyáltalán az élet fenn tudjon maradni. Most, aki 40 km-t lefut egy szuszra, az még simán selejt lehet ma, mert ha érvényesül is, nem ezzel a tulajdonságával fog. Ennek a leszármazottjai, ha szintén lefutják ezt a távot, õk is ugyanígy járnak. És akkor nem érvényesül a maraton-famili, és kevesebb utód lesz. Más idõkben ezek lettek volna a top1, most nem.
szerintem ha ez mûködik majd és biztonságos mindenki gyorsan tud majd haladni, elõzések sem lesznek...
Csak azt felejtitek el, hogy ezek a biztonsági rendszerek nem csak a selejtet hanem a többieket is védik. Simán megeshet, hogy vezetsz az úton amikor piroson keresztül a semmibõl egy betépett állat mondjuk full gázzal csapódik a járgányodba. Esetleg országúton valaki pont veled szemben 30 méterre dönt úgy, hogy neki most elõznie kell egyet...
Legnagyobb veszélye ennek abban van, hogy a sofõrök hamar megszokják és túlzottan erre fognak hagyatkozni. Ha az autó szerint veszélyes elõzni akkor nem megy, ha az autó szerint OK akkor meg megkezdi az elõzést, nem mérlegel. Csak lehet hogy szembe meg egy ilyen rendszerrel nem ellátott ifa érkezik.
az autós gps-nek is ez a legnagyobb baja, abból tájékozódik a sok barom pl. az adott úton megengedett maximális sebességrõl. De az igazán nagy f@fejek még a jobbkezes utcát is abból nézik. Nem nézi a táblákat, nem is lassít, csak ha a gps-en felvillan a kis fehér háromszög piros kerettel. Aztán meg jön a hoppá, ha nem volt elég friss a térkép fájl, vagy legagyott a kütyü.
jo cikk, de érdekes is
http://kerdesek.hu
Egyszer talán krvázni se kell, mert az autó elvégzi a hölgy helyett... Vagy magától beáll a legjobb felkapó helyekre, és ugyanígy rejtett pontokat is megtalál az izgatott sofõr számára...
Nem kell téves következtetéseket levonni. Csak viccelek...
Várom már az AI-val és holografikus UI-val felszerelt autókat, de azért ésszel is lehetne feltalálni mindenféle rendszereket. (Jah, egy EMP jól jönne :DD)
Ezek szerint te az a fajta ember vagy, aki reggel úgy választja ki, hogy melyik zoknit vegye fel, hogy addig szeded ki a fiókból a zoknikat míg már csak egy marad és aztán azt az utolsót veszed fel.
Már rég nincs természetes kiválasztódás. Az abszolút nem természetes ha a pénz az úr, és nem a génállomány vagy a túlélõképesség.
Ez a rendszer viszont jó dolog is lehet végül. Nem feltétlen a biztonság szempontból kellene nézni. A dugókat ezzel a rendszerrel el lehetne kerülni. Egy komolyabb automata rendszerrel kiegészítve nem lenne az az idegesítõ jelenet amikor a zöld lámpára mindenki jelentõs fáziskéséssel reagál, és akár 2-3 autó is bent ragad.
Ha nincsenek balesetek, lehet kevesebben halnak meg, ellenben kevesebb lesz a dugó is a balf@sz baleset okozók miatt. ;)
Végül is a Ford egy baszott nagy autó márka.. és amcsi(félg-meddig), az ötlete jó. Ha ezt a kis bulit ötvözik a Google féle önjáró autó technológiával, ki lehet dobni a jogsikat.
Azért avval vitatkoznék, hogy kb. csak az ostobákat védik ezek a rendszerek, mert ugye ismerjük a közhelyet, ami talán igaz is, miszerint szinte mindig az ártatlan hal meg a balesetben(, az ittas, drogos állat meg túléli). És ha egy genetikailag szuper emberrel szembe jön egy selejtes génállományú kamionos, akkor nem kérdés ki éli túl...
Biztos jó lesz, mikor épp elõzök, és még a kocsim meg is ijeszt, hogy vigyázz, szembe jönnek. (Ez persze lehet sarkított példa.) Lényeg, hogy kettõs érzésem van ezekkel a rendszerekkel kapcsolatban. Ami fontos lenne -mert most tuti minden gyártó elkezd ebbe az irányba fejleszteni- , hogy mindjárt az elején egységes rendszer legyen, hogy minden autó tudjon kommunikálni, ne csak a márkatársak.
Valaki még elhiszi ezt a bullshit dumát, hogy a cél a közlekedés biztonságának fokozása? Állítólag túl sok ember él a Földön. Akkor meg minek fokozni a közlekedés biztonságát? Az ilyesmi ráadásul rontja az emberiség génállományát, mert a hibás egyedek jobb eséllyel élik túl korlátolt agyuk hibás mûködésének következményeit.
Nincs itt szó semmiféle jószándékú humanizmusról. A cél az emberiség átlag IQ-jának csökkentése és a munkanélküliség, ezáltal a kiszolgáltatottság, növelése.