pénzügyi gondom nekem is csak a legkönnyebb fokozaton volt.. annyira nem jöttek az elején az idegenek hogy nem tudtam ponot szerezni.:) Ezután kapásból a legnehezebb fokozatot kezdtük, ha jöttek az ufók akkor tudtunk küldetésekre menni. Persze sok volt a sérült eleinte de fura módon aki a legelsõnek lesérült úgy hogy nem lõtt még le senki max 1-2t az lett mindíg a legmagasabb rangú katonám. :) Aki meg ontotta a lézerpuskából a halált az örült ha õrmesterke lett. :P
Szándékosan soha nem csíteltem, a 3. részben viszont véletlen elszúrta a cég a megrendelést, és az 1000 spéci tanklõszr és 1 tanktorony helyett 1 lõszert és 1000 tornyot küldtek nekem. :) A raktárba nem bírtam elférni ezért eladtam.. és rendeltem megint lõszert meg valami apróságot asszem ami lemaradt.. erre megint ez történt. De utána többet sem.. de nem is volt baj, helybõl tudta venni még 3 bázist és pár vaadászt. :)
Heh, nekem sosem volt gondom a pénzügyekkel a játékban :) nem kellett csítelnem... :D
Én speciel mindig úgy kezdtem az XCOM-t, hogy felvettem a költségvetésemet pár száz milliárdra. A franc fog szarakodni a nemzetek adakozásával. Leraktam a 8 bázist, és építettem. Amúgy, meg lehet venni eredetibe az Xcom sorozatot steamen keresztûl. Jelenleg 15 euró 5 rész, de néha még ezt is akciózzák, pl karácsonykor.
óó enemy unknownban mekkora volt amikor meglett a psi erõsítõ, mindenki képzésre akkor kiderült mennyi az alapképesség. A legerõsebb képességû emberek vezetéknevét "Psyman"-ra változtattam, onnantól azok semmit nem csináltak csak kontrolloztak az ûrhajóból. Volt a másik csapat akik jól lõttek a "Sniper" vezetéknevûek azok fél pályáról kapáslövéssel pofánlõtték az élieneket. A többi meg volt a kutatóember arra az esetre ha oda kell menni ahová a lebegõtank nem fér be, bár sokszor blasterrel kirobbantgattam az ûrhajó oldalát hogy beférjen a tank :D
Aztán meg voltak ilyen psi átjátszóhálózat. Tank látott egy élient, ami fölött átvettem az irányítást, az látott egy másikat amin szintén, és az látott mégegyet amin megint átvettem, így minden körben irányítani tudtam õket, eldobattam a fegyverüket, majd azokkal keresgéltem a többi élient. Ha meg nem volt szükségem rájuk beküldtem õket az én ûrhajóm elé, libasorba állítottam õket, majd egy katonával megküldettem a leghátsót automata lövéssel :D vagy bénító bombával intéztem õket ha kellett info. Játék elején is mondtam olyan bénán lõnek még a katonáim, hát kapjon mind vállról indítható rakétát, azzal nem kell olyan pontosan lõni :D bevált, igaz hogy minuszolt kicsit a rombolás miatt, da jóval kevesebb embert vesztettem.
Akárki játszik ezeken a videókon, oltári lúzer. Viszont a feltett klasszikus képsorokért respect. :) Életem legjobb taktikai játéka a Heroes3 és Jagged Alliance mellett.
fu sztem ilyenekkel en is szorakoztam, hogy PSI kontroll, aztan 1. eldobalni a fegyokat vagy kiuriteni 2. granatozni 3. odasetalni mas idegenek ele aztan lojjetek parasztok :D
A jó kis ufós gyilkoló x-com. Hej azok a régi szép idõk :)
Crysalidokról meg eszembe jutott 3 videó amit még régebben láttam youtubon angol tudás nem kell elég csak végignézni meg nevetni. ( én már sírtam a röhögéstõl )
Volt hogy egy lezuhant ufóhoz kimentünk 4en, 2en perkedtek körbe szétnézni a túlélõk után, a másik kettõ meg blasterrel szétszaggata az UFO belsejét. :)
A Crysalidok kemények voltak de ha repülõ páncélod meglett akkor könnyed séta a parkban és lézerpisztollyal is szivathattad. A 2. részben a tentaculatok már genyóbbak voltak mert már azok is repkedtek. A 3. részre meg jöttek akis arcraugró sárga genyók. Ott már cseszhette az ember a repkedést ha nem 3 magasan volt. :)
Amikor haverral játszottunk akkor a végén nyugdíjba kellett küldeni egy két rutinos katonát, mert az erejük vagy a mozgásuk "átfordult" és egy pisztolyt sem nagyon bírt el. Akkor jött a pszí hadtest. Elkaptak egy idegent odasétáltatták a "béna" elé majd az szépen kivégezte. :)
ja a cryssalidoktol a fasz kivolt mikor lepeteztek a legjobb katonaimat -.- volt ott reload állás gyakran -.- meg olyan kis kemenyek voltak, amig nem voltak jobb fegyok addig elpusztithatatlanok voltak :G
tenyleg volt egy ultradúrva fegyo, ami kurva nagyot robbantott es waypointokat lehetett beallitani, mindig elszorakoztunk vele hogy elso korbe korberepuli a toltet a katonat vagy a ufogenyat, aztan BAMMMMMMM
igy van, mekkora idok voltak azok (90es evek vege - ufo laz) :D szinte gond nelkul beillett nem csoda h kultjatek lett, de mindezek tetejebe meg kurva jo is volt! (bazisepites, fejlesztes, intercept esemenyek, nomeg a jo oreg izometrikus f2face combat a kis genyoladakkal-) The story of X-COM begins in 1998. The initial plot centers around increased reports of UFO sightings. Tales of abduction and rumors of attacks by the unknown aliens become widespread. The nations of the world come to perceive this as a threat and attempt to form their own forces to deal with this, such as Japan's Kiryu-Kai force; these forces fail miserably, the Kiryu-Kai not intercepting a single UFO in its five months of operation. On December 11, 1998, representatives from some of the most powerful nations in the world meet in Geneva, Switzerland, to discuss the issue. From this meeting was born the secret paramilitary organization Extraterrestrial Combat Unit (X-COM), over which the player assumes control at the start of the game.
The player manages X-COM throughout the game, battling aliens. As the game progresses, the player learns more and more about the enemy, their species, sub-species, mutated creations and technology. It is revealed that the aliens are led by creatures of immense mental power called Ethereals, and that their main base is located on Mars, in a region known as Cydonia. It is up to the player to fully prepare the final assault team, attack Cydonia and destroy the mastermind behind the alien invasion, the Alien Brain.
de ennek semmi köze nincs az eredetihez. Az eredeti xcom játékok sztorija szerint a 80-as évek végén kezdett durvulni az idegen aktivitás, erre alapították meg az xcomot a 90-es évek elején, és a többi már az enemy unknown sztorija.
Most itt van ez az 50-es évekbeli harccal, ráadásul olyan idegenekkel amihez hasonló nem is volt az eredeti játékokban (pedig volt pár úgyhogy lenne választék).
Egy X-com rebootnak még el is menne a sztori, csak éppen a kivitelezés a botrányos. Az hogy az egészet egy kis hobbiprojektbõl alakították át X-COMmá mindent elárul, ha egy lelkes modder csapat átírná a fõcímet, a logókat és a szövegeket akkor még egy közepes FPS is lehetne belõle akár, de így.
FPS rajongóknak ez kevés, az X-COM rajongóknak meg egy laza lábon kihordott szívinfarktus.
Komolyan mondom lassan alapítani kellene egy kis amatõr fejlesztõcsapatot és meló után dolgozgatni egy igazi (nemhivatalos) folytatáson, vagy legalábbis egy klónon. A végén online terjeszteni és a bevételt meg arányosan elosztani. :D
"anno is réteg játék volt ez a mûfaj"
elmagyarázzam, vagy rájössz magadról, hogy most miért lett fps ? :D
Na, ne vicceljünk, kérem..... Semmi köze nincs az XCOM-hoz ennyire szükség van régi nagy nevek használatára? :S taktikai fps meg persze... csak kár, hogy az XCOM sosem errõl szólt... Egy minõségi körökre osztott taktikai játék még ma is meg álja a helyét, anno is réteg játék volt ez a mûfaj, de mint taktikai fps = XCOM még viccnek is rossz...
Önmagában még jó is lehet, csak azt az idióta producert kéne pépesre verni, aki kitalálta, hogy ez a játék XCOM néven menjen.
"Elsõ blikkre a játék nem volt más, mint egy, a már jól ismert név alatt eladott szimpla FPS, mely nem tartalmaz semmi újdonságot."
És továbbra is az maradt. Mindezt, amit itt mint "újdonság" akarnak lenyomni a torkunkon, nagyjából mind tudta a legelsõ Rainbow Six. Na jó, mondjuk nyakonöntve egy kis Doommal, mert ugye ahogy haladnak a pályák, egyre jobb fegyvereket kapunk, yay. Huhú, itt a forradalom, ilyen eredeti játékot még soha nem láttam!
Jó kis cég lehet, ahol azt csinálnak az emberek amit akarnak - "Ekkor elkezdtek páran egy 'fuss és lõj' akciójáték fejlesztését".... csak úgy elkezdték, mi? :)
"Késõbb vetõdött fel az ötlet, hogy ez lehetne egy XCOM is."
Ez mindent elmond. Az Evan Almighty is elõször csak egy Noés vígjáték volt, késõbb mondták azt hogy "hé ez lehetne Bruce Almighty 2 is"