nos jól megkésve de megvettem. Spúr vagyok, nem fogok több 10k kiadni egy játékra (1x volt ilyen a Quake4 esetében azóta soha). Most meg 3990-ért megvettem PS3-ra. Nos még csak 3 óra 48 percet játszottam vele, tehát igen csak az elején vagyok. Elsősorban Wellspringben mászkálok. Sztem a játék hozza a posztapokaliptikus hangulatot. Igen vannak hibái, pl. a lassan betőltődő texturák, de ki az aki egy hentelés közben ezeket nézi? :o Mire meg ránézel már be van tőltve. Ezt én szőrszál hasogatásnak nevezem. A játék feelingje elkapott. Az elején tényleg lassan megy, lassan indul be a sztori, de ha beindul akkor nagyon jó. De mondom még csak az elején vagyok, de már most is magával ragad. A felhők statikusságát leszarom, nem a felhőket kell báuúlni. Egyébként a lejjebb említett fénysugarak megvannak. Ha poros v. félhomályos helyen vagy, akkor ott vannak azok a sugarak. A lövésekről annyit, hogy az elején egy közönséges pisztollyal henteltem. És baromira élveztem a dolgot. Továbbá one shot one life embereknek üzenem: egy pisztollyal is max. két lövésből le lehet teríteni az arcokat, de ha a nagyobb és erősebb skulót rakod bele akkor egy lövés elég ahhoz, hogy kifeküdjenek, bár hol is találod el őket. Ami nem gyerebe az a kocsi irányítása. De ezt is meg lehet szokni. Az viszont tény, és ezzel nem is lehet vitatkozni, hogy a pályák egyáltalán nem nyitottak. Nem lehet akárhová menni. Egy korátot sem enged átugrani a program. De ez más játékra is jellemző lehet (pl. régebbiek esetén Killzone széria, Resitance széria stb.. ) Továbbá a tárgyak részben statikusak csak. Egy elbaltázott lövés és repűl minden a fenébe. Természetesen az is igaz, hogy egy csomó utat dobozokkal zártak el. De ez beleillik a zárt világ dologba. Viszont még ez a zárt világ is baromi nagy. Tök jó beszélgetni (már amennyire lehet) az arcokkal, sok esetben kap az ember értékes infókat. Szóval nálam - egyenlőre 9/10 Amit hiányolok az az, hogy PS3-on "csak" 720p-ben megy és nem 1080-ban. Aki ismer az tudja, hogy baromi kritikusan állok a konzolos fps játékokhoz ui. szerintem fps-t legjobban egér-bill. kombóval elhet járszani és nem kontrollerrel. Ezért nálam sok játék leszerepel. (a párom meg imádja a kontrollert, mert neki az egyszerübb) De eddíg ez az a játék aminek az irányítása kézre áll. Jó buli a fejlesztés is. Igaz ehhez keresgélni kell dolgokat, de aki játszott anno a Wolfeinsten/Spear of Dusting/DOOM1-2-vel annak ez nem lesz újdonság. Ott is mindig keresni kellett vagy kulcsot, vagy kódkártyát, vagy lőszert. Szóval ez is meg van ebbe a jétékban. Lehet, hogy más gémer 15-20 óra alatt letudja, de ha végig jár mindent akkor ki van zárva, hogy a mellék küldetésekkel együtt ennyi idő alatt be lehet fejezni. Csak a Wellspirnben a "job wall"-on tucatnyi küldetést lehet találni. + a krimóban. No meg a sheriff és a polgármester is ellát minket rendesen és ez még csak egy része a játéknak, ui. az emberektől is kapunk küldtetést. (egy öreg csaj megkért pl., hogy keressem meg az eltünt ismerősét... meg is találtam, éppen valami zombi szerű izé próbálta megenni) Szóval ez a 15-20 óra gyanusan kevés. Lejebb írták a csatornás részt. No igen. A PS3 demója eleve ott játszódik. Ott határoztam el, hogy meg kell vennem a játékot. Szóval én egyenlőre nem csalódtam benne.
a kirpóbálás lehetősége csak a shareware programoknál áll fent. Ez nem az. Tehát jogilag kalózmásolattal játszottál. Ejnye-bejnye :)
" Ezzel a shareware programok esetében fennáll az a lehetõség, hogy a felhasználó a vételár kifizetése elõtt kipróbálja az adott szoftvert, majd a kipróbálási idõ lejártával döntsön csak arról, hogy megvásárolja-e."
Te meg gyökér!:) Nem büszkélkednék a helyedben. Anyuci apuci nagymama gazdagok lehetnek és minden szart megvásárolsz:D (Játékokra nem érdemes költeni legjobb esetben is 1-2 hónapig élvezhetõ 1).
BF3-at se dícsérném rommá:) A single egy vicc, annyi bug és sz@rság van benne hogy ritkán lehet elmélyülni benne igazán és videók/leírások alapján multija se jobb. Aki igazi játékot akar, ami leköti, minõség, tudás és skill az wowozzon:) Blizzard az tud! Na és hajrá D3!
Aláírás: A büdös wowosXD
Igazi farok vagy :))
GTA4-el jártam ugyanígy. Kiadták, és az akkor jónak számító gépemen alig futott 15 fpst. Heteket vártam, mire játszható lett. Elõtte is beleszaladtam egy-két rossz vásárlásba, de ott elhatároztam: semmit (ÉRTED? SEMMIT) nem veszek úgy, hogy elõtte nem próbálom ki. Kisfiam, nekem egy szekrény van tele eredeti játékokkal, te aztán ne pampogjál senkinek. Nem ismersz minket, nem tudsz rólunk semmit.
Ez egy szar játék, aki megvette az jól megszívta/vagy nagyon alacsonyak az igényei.
"sztem aki nem vette meg az ne ugasson es foleg ne nyigjon (mint itt teszik sokan) hogy igy szar ugy szar :d"
Amugy meg: "Speaking with Kotaku, creative director Tim Willits agreed with Carmack, stating that when the game was submitted to the “build system,” for testing, the console versions were “solid and bug-free,” but there were issues on the PC end.
“We have had video drives issues that have caused problems and frustrations with our PC fans,” he said. “Everyone at id Software is very upset by these issues which are mostly out of our control. We are working with both AMD/ATI and Nvidia to help them identify and fix the issues with their drivers.
“We’ve had assurances that these problems are being addressed and new drivers will be available soon.”"
Szoval istentap vagy, hogy mar az updateolt driver volt meg neked, mikor megvetted..No, de akinek meg regebbi volt? Az kiadott 1 csomo penzt 1 kalap szarra....(azt meg sem kerdem, hogy Carmack szerint bugfree volt a jatek, akkor megis mi a halal faszan teszteltek? Mert IRL fostengerre valtozott..)
megvettem termeszetesen, elotte sokat olvastam rola. meg a vasarlasnal is figyelmeztettek, hogy hat ezzel biz lehet gebasz. csodak csodaja nalam baszott jol megy ugy, hogy semmit nem konfigoltam rajta. alapvetoen semmifele kulonleges elvarasom nem volt, igy szorakoztatonak talaltam es szepnek a jatekot. vannak hibai az teny es a rage threadben rengeteg szenvedes van/volt hogy beconfigoljak sztem keves sikerrel.
2011-ben a vilag szegyene, ha valamit nem lehet kiprobalni vasarlas elott....Az hogy te matt hulyekent kapasbol megveszel minden szir-szart, az maganugy....
Ezzel ugyan meg nem jatszottam, de szemely szerint nekem mar a Doom3 sem tetszett jatekmenet miatt.Az alapjan amit olvasok itt-ott, lehet ki se probalom. :)
De remeljuk majd valaki megveszi a licencet es megmutatja mit lehet kihozni ebbol a motorbol(kb. mint anno :)).
Nem tudom mirõl beszélsz, végig a saját véleményemet írom, és azt ahogyan Én láttam. Nem kötelezõ vele egyetérteni. Tényként azt írom, ami úgy is van (pl freskó égbolt, pöckölõs irányítás) ... de ez is valaki zavar, valakit nem, attól még ilyen :)
Lehet, hogy ha több idõt töltök vele, akkor valamilyen szinten megtetszik, de úgy vagyok vele, hogy van itt egy rakat másik játék, ami SZÁMOMRA sokkal jobb, hangulatosabb és érdekesebb, ezért inkább azokkal töltöm az idõmet (pl DI, még csak a dzsungelben tartok) :) Persze amikor még annyi idõs voltam, mint Te, akkor 3-4 nap alatt megettem egy játékot, és biztosan meglett volna ennek is a maga helye az étlapon ... vannak akiknek most is simán belefér :) De annak az idõszaknak már vége, és még ha idõm is engedné, akkor is megválogatnám, hogy mivel játszok, mert ezeket már hajlamos vagyok nagyon unni :)
Ja, csak az után van jogom ugatni meg vinnyogni, ha kifizettem érte az adót? Mert ugye ha kifizetem, akkor is itt porosodna ... a készítõk meg vígan elsétálnak a pénzemmel, és leszarják, hogy tetszik vagy sem. 25 éve játszom, konzolon/PC-n rengeteg pénzt kifizettem anno csak azért, mert még se demó, se internetes videók tömkelege nem segítette a választást, és szutyok szart vittem haza, amit másnak már bukóval tudta csak elcserélni. Úgyhogy ma ha tehetem, 'kipróbálom' azt, amiért majd pénzt fogok adni, függetlenül attól, hogy a készítõk adtak e rá lehetõséget demó formájában, vagy sem. Egy autót is kipróbálok, egy TV-t is jól megnézek, egy ruhát is felpróbálok vásárlás elõtt ... és sorolhatnám. És vásárlás nélkül a kipróbálás után mindenrõl lehet véleményem, így a játékszoftverekrõl is ... van is ;)
Ettõl függetlenül így is rengeteg játék van, amit próba nélkül, látatlanul kapásból megveszek. Pl hogy csak a legutóbbit említsem: Witcher2 (többet is vettem, de azokat kipróbáltam ilyen vagy olyan formában). De holnap jön meg a BF3, elõrendelve a Skyrim és a D3, és jópár eredeti, még végigjátszatlan játékom van a polcon (pl Bioshock, amin még a fólia is rajta van, Tescoban volt 990Ft :) ).
Áruld már el, miért szeretnek a hozzád hasonlók azzal "érvelni", hogy "ha nem vetted meg, mit pofázol". Nem értem. Ez maximum egy rossz pont az illetõnek, de az ég világon semmi köze nincs a témához, a játék minõségéhez.
Ezenfelül pedig honnan veszed, hogy aki "ugat", warezolt játékkal játszott? Csak nem magadból indulsz ki? Mert nekem furcsamód nem ez szokott elsõre beugrani ilyen esetben. Addig nem fikázok másokat, amíg nem adnak rá okot. Nálad mi az ok...? Persze ez félig-meddig költõi volt.
Vagy te olyan vagy, hogy ha megveszel egy játékot, mindegy hogy milyen, akkor is elhiteted magaddal, hogy nagyon fasza, különben a paradoxontól kiégnek az agysejtjeid? :D
sztem aki nem vette meg az ne ugasson es foleg ne nyigjon (mint itt teszik sokan) hogy igy szar ugy szar :d sztem ez a non plus ultraja a tahosagnak, kiprobalod mi, ilyenkor elgondolkodom ,hogy az ember tenyleg kepes ennyire hulyenek nezni magat, vagy szimplan ennyire hulye (a kerdes koltoi, a valaszt igazabol leszarom)
mas: ha nem vagy akkora isten, hogy tudd mit erdemes megvenni es mit nem, nos arrol megintcsak nem en tehetek; (
egy demot tenyleg kiadhattak volna mint kesobb valaki irta, akkor tudja mire szamitson az ember- ezzel egyetertek.
Nekem a rögtön mélyvíz eléggé pozitív irányban alapozta meg a hangulatot! Oblivionban meg utáltam, hogy nem eresztenek a dolgomra az elején egy csomó ideig! Könyvekben is utálom amelyik 30 oldalas tájleírással meg egyebekkel kezd, in medias res sokkal élvezetesebb ... számomra!
Szerintem is! Amíg meg nem vettem a kalasnyikov szerû fegyvert, addig csak döcögött a játék, de az elsõ komolyabb akciónál (véletlenül betévedtem az elsõ csatornába) már magába szippantott a cumó és nem eresztett.
csak azt tudnám, az XBOX360 verizop (grafikailag) miért tökéletes ? ugyanis abba is ATI kártya van.
Csak kukacoskodás, de miért úgy írtok mintha kész tények elé állítanátok a népet? Szerinted nincs hangulata, szerinted nincs jó zenéje...stb. Elvégre te csak a saját véleményedet nyilvánítod ki. Vagy ha más nevében is mondod akkor Szerintünk. De az hogy végsõ kinyilatkoztatásként közlöd a halandó pórnéppel a megfellebbezhetetlen igazságot... Ez böki a csõrömet.
Nem személynek szól csak úgy általánosságban mondom
Laza: Részben egyet értek, de többségében viszont nem. Én az elsõ 2 órát kb úgy játszottam végig hogy "vattafakizdiszsit". De ahogy haladtak elõre az események kezdett érdekesé válni. A zene szerintem jó helyen van, a világ végül megfogott, a küldetések "változatosak" voltak, a lehetõségek pedig még inkább kibõvítették a játékélményt. Igaz többet el tudtam volna viselni belõle mert nagyon laposan indult az egész és a végére viszont túl sok mindent sûrítettek bele szerintem. Az utolsó pályán köpni nyelni nem tudtam ahogy rám uszítottak lényegében mindent és mindenkit az összes elõzõ területekrõl. Az már sok volt nekem. De összességében kellemes emlékekkel zárult a játék. Tény hogy több dinamikát és kiegyensúlyozottabb játékmenetet elviseltem volna, de nem volt rossz próbálkozás. Ami különösen tetszett az a szerelgetés/gyártás lehetõsége. Szerintem 8/10 az apró hibák és hiányosságok miatt. De az én egyéni véleményem.
Igazából csak annyi, hogy semmilyen hangulatot nem alapozott meg a játék. Legalábbis Én semmilyen hangulatelemet nem véltem felfedezni, sem zenében, sem semmiben. Egy Oblivionban több a hangulatot megalapozó elem, pedig aztán az teljesen elengedi a kezed a fél órás bevezetõ után :)
egy demót kiadhatnának, mert kipróbálási céllal nem fogok letölteni egy fél winnyónyi anyagot :o)
Hmm, milyen nagy szavak, biztos sokakat megérintenek :) Te is a kutyáddal élsz hét éve? :D Felszálltatok a hype vonatra? :)
Hogy magamból induljak ki, speciel Én kihasználom a 'kipróbálás lehetõségét', mert ugye a szoftver piac is olyan, mint a mozi ... elõre kifizeted a manit, aztán ha szart adnak, mehetsz a sóhivatalba panaszkodni, a pénzed senki sem adja vissza. Ezt kipróbáltam egy órán keresztül, majd töröltem és nem vettem meg. A Dead Islandtól jobban féltem, mégis egy óra játék után másnap azonnal megvettem. BF3 és Skyrim természetesen berendelve, próba nélkül :)
És hogy miért töröltem? Mert nekem már az elsõ óra annyira nulla hangulatot árasztott, hogy úgy voltam vele, azt a nagyon kevéske idõmet inkább a többi jobbnál jobb játékkal töltöm, amit természetesen meg is vettem :) Már eleve nem tetszett ez a statikus, díszlet grafikás világ ... a freskó égbolt, a semmire sem reagáló tereptárgyak, az, hogy a díszlet fényeffekteken a karakter úgy suhan át, mint egy szellem, a pöckölõs irányítás (kicsit akarok oldalazni, erre csúszik fél métert) ... a lövöldözés meg nem egy nagy szám ... sõt.
És hozzáteszem, nem vagyok egy graf buzi, nálam a hangulat az elsõ számú ... tehát ha megkapom a kitûnõ hangulatot, minden hibától el tudok tekinteni (lásd DI) ... de itt kb az elsõ 5 perc után úgy felültettek egy quadra 0 infóval, mintha egész életemben fejvadász lettem volna, majd mehettem hentelni ... az NPC-k meg csak üllnek/állnak, néznek ki a fejükbõl, meg sem mozdulnak ...
azert kivancsi lennek, hgoy az itt postolo fikabajnokok kozul hanyan vettek meg, vagy csak ugatnak jobbrabalra, mint a kutyam.
Általában egyet szoktam érteni a tesztekkel, ezzel most nem. Jó, ha három csillagot adnék neki összesen. Agyatlan fps, Serius Sam 3 apokaliptikus környezetben, humor nélkül. 2 óra után töröltem a francba.
Dehogy, csak akkor játszottál vele, amikor nem voltál jó passzban.
Bár a konzolporttal egyet értek, de jönni fognak hozzá a patchek.
Egy újabb 1 délutános techdemo, 0 történet, szar konzol port, 0 hangulat. Végül is ha ez kell a parasztnak és veszik is akkor miért ne. Egy nagy nevû fps gyártó cég ezzel csak lerombolja a volt presztízsét. A bethesda meg csak maradjon meg az elder scrollsnál meg a falloutnál. Ez így egy nagy fostalicska lett.
Carmack szerint jobb a Direct3D, mint az OpenGL, de annyival nem, hogy nekik megérje rá áttérni. http://www.bit-tech.net/news/gaming/2011/03/11/carmack-directx-better-opengl/
akinek mosottak a textúrák talán be kéne kapcsolni az aniso szûrést... ami egyébként 1000x többet javít a látványon(minden játékban) mint a fostos de divatos anti-aliasing amivel lehet villogni a haverok elõtt hogy annyin viszi a kártyája, viszont 100x kevesebb erõforrással is beéri.
mi köze a tesszalációnak a textúrákhoz? Egyébként ez is van opengl-ben, ahogy minden más is+ még több, max nincs kihasználva...
az ember azért gyorsan hozzászokik a tesszalációhoz..nekem pl. kifejezetten gagyinak hatottak a lapos textúrák (közelrõl viccesen elmosottak) és a mozdulatlan égbolt..semmi sunrays, vagy mi a tököm.Szerintem kb dx9es szint ez a graf, még, ha távolról talán szebbnek is hat a táj, sok a hiányosság a GL miatt...
A játéknak vannak hibái, meg egyedi ID stílusa van, összességében zseniális. Mindenbe belelehet kötni, ha könnyû az a baj, ha nehéz az a baj, ha rövid.. meg a nagy storykat hiányolni egy megyek lövök játékból. :D
Az Authority katonákkal nem is volt bajom. Páncélos ürgék így persze hogy nem törõdnek a fejlövéssel annyit. Ám az egyszerû banditák vagy mutánsok se igazán zavartatták magukat ha fejbe dörrentettem õket egy Big Momma-val. Érdekes, mikor szíven lõttem akkor már meghalódott elsõre is. Szóval én ott inkább valami hibára gyanakszom sem mint szándékoltságra.
A lõszerekrõl meg csak annyit hogy lényegében a Big Momma-val bármire lehetett menni, pár lövésbõl megvolt. A másik kedvenc a Dinamitos Nyíl, illetve a Bumeráng... bocsánat Wingstick a második inkarnációjában. Amit sokat használtam még azok a "pókbotok". Némileg ki lehetett egyenlíteni velük a túlerõt.
Visszatérve a fejlövésre, szerintem beüzemelem a Fraps-ot és felveszek egy ilyet hogy érthetõbb legyen. Tarkopasz bandita, félmeztelen benyeli a fejlövést majd vígan lõdöz tovább.
De amúgy tényleg jó játék, bármennyire is divat fikázni.
Ha shotgun vagy sniper fejlövés, akkor bizony 1 lövés sisak, 1 lövés fej és fekszik.
Minden más fegyvernél több lövés kell, és oké hogy ez nem az igazi, de én azért nem láttam ezen kivetnivalót, mert a játékban is elhangzik, és való igaz, hogy a töltények iszonyat sokat számítanak!
Példának okáért, egy nehézpáncélos Authority ürgébe belepumpálhatsz egy teljes tár "buckshot" sörétest mielõtt megfekszik, de ha pulse töltényt használsz ugyanabban a fegyverben és fejbe célzod, akkor szó szerint 1 lövéstõl szétrobbanik a feje.
Ha mindenki terülne egy bármilyen fejlövéstõl, akkor a töltények hatékonysága különbözõ ellenfeleknél nem lenne annyira szembetûnõ!
Azt kihagytam hogy íme a példa hogy nem csak DirectX-ben lehet játékot írni hanem OpenGL-ben is vannak olyan megoldások amik DirectX 11 exkluzív fícsörként voltak beharangozva.
Nem olvastam végig a HSZ-eket, biztos sok a fikázás de: - Nálam a CFG fájl módosításával megszûnt a textúra-idõ-eltolódás problémája. Más hibával nem találkoztam és ez a hiba is inkább Driver gond mint a játéké. - A játék látványvilága elképesztõen szép. Tudom 10 centirõl nézve mosottak a textúrák, de ha belenézel a nagyvilágba akkor az összkép szájtátós. Sehol nem láttam még ilyen szép sziklavonulatokat, vagy égboltot. A városok hangulata is nagyon jó. Él, mozog, lélegzik. - A karakterek kidolgozottak, reagálnak rád, a környezetükre, a sérülésekre. - A története ugyan nem egy best seller regény alapján készült, de nem is vártam filozófiai mélységeket egy nem RPG játéktól. - A technikai megoldások ott voltak a szeren. A robotpók készítés, sentry gun tákolás, a bumeráng, a lõszergyártás... az autóversenyek...stb. Szerintem mindenbõl megtalálták azt a mennyiséget ami még nem túl kevés, de még nem is sok.
Amit hibának tudok felrónia az a fejlövés után tovább harcoló ellenség. Ez az egy ami igazán szembetûnõ volt és ami igazán zavart. Lényegében szartak magasról a fejlövésre. Ha volt rajtuk sisak, ha nem.
Összességében nekem tetszett a játék. Ha lesz hozzá normális Driver, illetve kijavítanak 1-2 apróbb hiányosságot (fejlövés, illetve a 10 centirõl mosott textúrák ami miatt sokaknak nem volt vizuális orgazmusa) akkor egy teljesen jó játékot kapunk, változatos helyszínekkel, ellenségekkel, játékmenettel.
Sosem szerettem ezt "az év játéka" címet. Túl általános, ég és föld a különbség 2 mûfaj között. Ez olyan mintha "az év autója" helyett ettõl az évtõl "az év jármûve" díjat osztanák.
Nálam driver csere (Catalyst 11.9 -> 11.10 pre) után normálisan fut a játék, addig el sem indult. Sokat nem kellett vele hókusz-pókuszolni. Elég jó anyag, nekem tetszik. Viszont az év játéka szerintem a Battlefield 3 lesz.
Carmacknak nem túl sok köze van a sztorihoz, játékmenethez stb., õ ugyanis "csak" egy játékprogramozó. Lehet, hogy "Carmack-cím", de gyakorlatilag õt csak a motor miatt lehet(ne) szidni.
Eddig sem érdekelt a Rage, de most már pláne nem, hogy ennyi negatív véleményt olvastam róla... :\
Ez szerintem inkább amolyan, év vicce játék :D nyilván nem fikkantom szarrá karmakot mert már ezt-azt letett az asztalra.De azért..ez szerintem kritikán alulira sikerült, akármilyen szemszögbõl is nézem.
Most õszintén van aki Carmack címtõl komoly tartalmat várt? Azt hozta amit a Carmack címek papírforma szerint hoznak. Pofás látvány, dögrovás unalomhent játékmenet, minimal sztori. Egyszóval Carmack féle techdemó...Csak a hype és Carmack neve emeli ki a sík középkategóriából meg a látvány...
Lehet belõle az év játéka, mert az ilyen címeket amúgy is venni szokták, nem kiérdemelni.
Beégett a nagy Carmack! Érdekes, hogy fórumokban én évekkel ezelõtt leírtam hogy ez a megatextúra izé nem fog mûködni. Igazn, hogy én arra gondoltam hogy dvd-rõl meg bluray-rõl nem fog (mert akkor még Carmack ezzel menõzött), és most ügye kiderült, hogy winyóról se mûxik. :D Muhahahaha.
Amúgy engem az is zavar ha csak kicsit látszik a textúra stream, szóval nem csak az ha ilyen brutál hibásan. :D
Úgyhogy majd már év múlva teszkógazdaságos kiszerelésben megveszem esetleg ezt a játékot. :D
Kemeny 3 ora alatt untam meg. Addig sem elveztem kimondottan. Ez olyan szinten feledheto, hogy az mar kinos.
"Áh, akkor OpenGL...jelen esetben nem oszt, nem szoroz. @.@"
Pedig DE...
De oszt és szoroz, ugyanis értelmesebb mint a directx10. Tudod az opengl-t nem olyan szar tetû cégek csinálják akik azzal akarnak lehúzni egy rakás pénzt hogy nagy csinnadrattával bejelentik az api folytatását amit letiltanak a régi rendszereken hogy új os-t kelljen venni hozzá. Az opengl folyamatosan fejlõdik, és amin lehetséges, mûködik... Attól hogy nem teszik vista onlyvá attól még ugyanúgy fejlõdik.
Egyértelmû hogy nem volt tesztelés pc-n. Vagy ha volt is akkor határidõ miatt csak kiszarták a játékot és elõvették a jól ismert "majd megpeccseljük/rákenjük a driverekre" hozzáállást.
Nekem nemvolt gon a játékkal, pedig Radeon 5850 kártyám van. Csak hát a textúrabetöltõdés... Na meg ha indítás után rögtön bughalmazok jönnek elõ, akkor kérdem én az ID tesztelõ(k) hol volt(ak)? Elindították a késznek mondott játékot legalább egyszer is egy Nvidia és egy AMD kártyás konfigon, hogy legalább 10 percet játszanak vele? Mert ha elõjön egy bug, amikor a fõhõs bal lábon állva a jobb lábát a hóna alá dugva piszkálja az orrát, akkor rendben van, ilyen szituációt éppen nem teszteltek. No de így, ez gyalázat.
Na ez meg a másik. 25GB-os játéktól, amit ráadásul úgy harangoznak be, hogy nagyon nagy esélye van az év játéka címre, nem azt várom, hogy 8 óra alatt kiakasztom az összes mellékküldetéssel együtt (és nem, nem vagyok hardcore gamer), az utolsó ("legnagyobb") küldetésben (amire az egész játék alatt készültünk) pedig annyi a feladat, hogy négy konzolt bekapcsolj...
25GB. Huszonöt GB. HUSZONÖT GIGABYTE. ...gyerekek, ne szórakozzatok már, ennyi a KÉT Crysis nincs egymás mellett, felpumpált textúrákkal. Mi a halál akar ez lenni ekkora méreten? Ráadásul DX9cel, mer' ugye, nagyarc Carmack bácsinak nem kell a DX10, mert az sz.r és igény sincs rá... És ezzel akarnak visszaülni az élre, merthogy ez milyen jó? Hát hagyjanak már békén, komolyan. -_- Inkább elõveszem a Daikatanát.
Egyébként meg az a legkisebb baj a játéknak. Sokkal nagyobb probléma a lapos történet + ûberstatikus világ
Nem tudom ezt a HD patchet honnan veszi mindenki. Semmi ilyen nem lesz. Ekkora részletességgel készítették el a textúrákat a grafikus és kész. Nem lesz HD textúra. Nem fogják újrarajzolni az egészet csak emiatt. Most mindenki arra gondol hogy az ID nagyobb részletességgel készítette el a textúrákat és utána lekicsinyítette, de nem. Az a max ami most van. A patch annyi fog csinálni hogy jobb textura szûrõt fog beállítani és bevezeti a detail textúrát ami annyi lesz hogy ha elég közel mész a falhoz rárak egy extra textúrát amitõl pl érdes,repedéses lesz a felület, de az alap diffuze textúra ugyanaz lesz. Ezt nagyon sok játékban alkalmazzák. Ennyi, nincs HD patch meg nem lesz 80Gigás textúracsomag sem
"Ha ilyen szintû videojátékokkal látnak el minket a jövõben, akkor biztosan nem lesz gond!"
Hát, ha ilyen szintû videojátékokkal látnak el minket, nem kell komolyabb projekteken gondolkodniuk, mert hamarosan be is zárhatnak... legalábbis a PC-s piacon.
A grafikai a hibák miatt undorító, a játék instabilabb, mint egy kacsalábon forgó palota (állandó lefagyás, ha új területre lépsz), és a !!!8 ÓRÁS VÉGIGJÁTSZÁS!!! (minden mellékküldetéssel együtt), no meg a szánalmas befejezés miatt én biztos nem adnék rá 5 csillagot.
Különösebben nekem egyik ID játék sem tetszett. Videókból ez sem tûnik valami nagy számnak, lineáris játékmenet még azokból is gyanúsan sugárzik. Sokkal érdekesebb az, hogy Carmack gyerek grafikában mindig megpróbál valamennyire különcködni, kicsit sznob a srác és ebbõl érdekes dolgok sülnek ki.
Ettõl függetlenül a konkurens graf motorok kimaxolva a CryEngine2 és a fõleg a Frostbite2 életképesebbnek tûnnek nekem, mint ahogy az régebben a Unreal Engine vs id Tech esetében is volt.
Persze majd meglátjuk, hogy a fejlesztõk hogyan fogadják az id Tech5-öt. Mindenesetre egy kis egzotikum sosem árt ebbe a világba, fõleg, hogy idõvel a forráskódja is kikerül majd. :)
Azt viszont szomorú látni, hogy az ID is telibeszarta a PC-t mint platformot, hiába bizonygatták, hogy így meg úgy... fail :D
Nyugodtan hozzáveheted, hogy minden helyszín totál lineáris, amelyek sokszok papír dobozokkal vannak lezárva. Persze félméteres akadályt már nem tud hõsünk lezárni. Az AI tudása kimerül annyiban, hogy néha beáll az ellen fedezékbe. A nehézség pedig nincs, lõszer tömérdek van, nightmare is sétagalop.
Hát az elsõ fél óra, amit nagy nehezen, több napnyi config/driver/cache/stb. szarakodás után sikerült lejátszanom ctd-k nélkül, az tetszett belõle. A grafikai összkép nagyon szép, a további közeli részletek meg nem érdekelnek. A harc nagyon dinamikus, az animációk hihetetlenül folyékonyak, összefüggõek. Összességében profi munka, leszámítva a PC portot, ami grafikai/teljesítmény szempontból egy ótvar szemétkuka töltelék. Mikor is jelent meg a játék? Több mint két hete, és még mindig nincs 100%-osan játszható állapotban (legalábbis az AMD-sek számára). Megértem, hogy az Nvidiások nagy részének semmi baja nincs a játékkal, még Carmack is leírta, hogy az Nvidiát preferálja, de óriási nagy inkompetenciára vall, hogy csak tényleg az Nvidiákra voltak képesek játékot írni (és még nekik se mûködött a megjelenés napján makulátlanul...). Ja, és a textúrákat meg sem említem... Szó mi szó, én egyrészt hatalmasat csalódtam az id-ben, hogy ennyire leszarták a PC verziót, másrészt meg alapjában véve tetszik a játék amit csináltak. Csak kíváncsi vagyok, hogy én, meg egy jó pár AMD-s mikor fog tudni játszani a játékkal végre... Van, aki már 2-3x is kijátszotta, én meg az elsõ fél órán se jutottam tovább, pedig nagyon szeretnék.
Szerintem gyenge lett. A küldetések unalmasak, egy korlátot nem lehet átugrani, a legtöbb textúra közelrõl ronda. Tudom, jön hozzá hd patch. Azt is tudom, hogy más stílus, de: Ha összevetem a fallout 3-al, vagy a stalker sorozattal ... Szóval hagyjuk. A ID maradjon a doom szerû belsõ teres játékoknál, az már megy nekik. Ez így nagyon kevés. Az autóvezetésnél igen röhejesre sikerült a nézet. Mintha egy csattogó szárnyú falepkét tologatnék.
"A stúdió egyértelmûen visszakerült az élbolyba, és a kérdés csak az, hogy ezt a helyüket képesek lesznek-e hosszú távon is megtartani? Ha ilyen szintû videojátékokkal látnak el minket a jövõben, akkor biztosan nem lesz gond!"
Szerintem meg a stúdió egyértelmûen leszerepelt. A PC-s verzió minõsíthetetlenül silány lett, lehet foltozgatni a végtelenségig...