Attól, hogy 300 kilót könnyen emel egy gép nem jelenti azt, hogy precízen bele is rakja egy kocsiba. Egy vadászgép hajtómûcseréje sem olyan, hogy dobálják a tonnás hajtómûvet...
A cikk - ém még emlékszem rá - egy töltési módról szó.
Nem tudom, akit érdekel a téma, miért nem olvassa el a hozzászólásokat írás elõtt?
Ezt sem tartom életképesnek. Oszt zebrán hogyan mész át, mikor alattad kábel van? Esõhöz, sózott utakhoz mit szól az ilyen rendszer? Stb. Ma a kiépítése is drága.
azt irtad, hogy nagy nulla fizikai tudassal randelkezunk. akkor tudhatnad, hogy az orokmozgonak pont nem az energiaellatas a fo problemaja, csakugy, ahogy megprobaltam ravilagitani.
"A kaliforniai Stanford Egyetem Gépjármû Kutatási Központja egy vezeték nélküli töltõrendszeren dolgozik, ami menet közben képes feltölteni a jármûvek akkumulátorait." Tehát emiatt az ilyen üzemû autók használata is baromi drága lenne... :D
Én nem vagyok ideges. Pusztán csak felhivtam a figyelmetek néhány problémára. Viszont mivel ezek a problémák szerintetek nem léteznek, nem értem hogy miért nem estek neki a megvalósitásnak. Na megyek én is, addig is megszerkesztem az örökmozgót a garázsban. Igazából már szinte teljesen kész van, két hét alatt csináltam, már csak egy apróság hiányzik a soha le nem merülõ áramforrás de figyelembe véve hogy minden más két hét alatt elkészült, ez sem tarthat tovább pár óránál :)
valamit osszekavartal. ket ember van. az egyik volt gforce, a masik vagyok en. namost gforce visszament melozni, en meg megyek aludni, mert elegem van. csak a tema igen erzekenyen erint, ezert alltam le irogatni. alazatosan bocsanatot kerek, hogy az energiakerdessel foglalkozo cikkhez az energia (alternativ energia)kerdeshez kapcsolodo hozzaszolast irtam, es ezzel megsertettelek. igerem, tobbet nem fordul elo. ettol fuggetlenul a problemak mestersegesek, ha tetszik ez neked, ha nem. te voltal, aki ugy valaszolt ahogy nem kene. spongyat ra. kapj be egy ragot, mielott infarktust kapsz.
Jobb is lesz. Összefoglalom: -az elektromos autók egy csomó problémát felvetnek! -Á ez nem igaz, ezek mind csak mesterséges problémák! -Akkor miért nem csinálod meg ha olyan egyszerü? - ...(nincs válasz) - Ismét megkérdezem: akkor miért nem csinálod meg, te lehetsz a következõ rockefeller? -válasz: "Na mindegy húzok vissza melózni"
Ismétlem, senki nem beszélt önellátó házról (rajtad kivül). Szóval ha errõl szeretnél vitatkozni az angyon jó, csak ne itt mert itt az elektromos autókról megy a vita. Szövegértés rulez...
??? Te mirõl beszélsz? Arról volt szó hogy a töltõállomások cseréljék ki az elhasznált akksikat. Nagyon örülök hogy a barátod épített egy patakra egy generátort, de nem errõl szól a téma és nem is erre válaszoltam.
ebbol gazdag soha nem lehetsz, esetleg halott. es hidd el, sokan megcsinaltak, es hasznaljak jelen idoben is. utana kell nezni. par honap, es kesz az onellato hazam. megigerem, tajekoztatlak.
Na mindegy húzok vissza melózni, viszlát, puffogj csak magadnak tovább :)
Kérdeztem: Miért nem csinálod meg? Nem kell kifogást keresni akkor olyan leszel mint én.
Nem neveztelek hazugnak, egyszerüen felsoroltam egy rakás problémát amire te annyit válaszoltál hogy ezek csak mesterséges problémák. Ha ez igy van és neked van igazad, akkor viszont mit problémázol? Ess neki, csináld meg, te lehet a következõ leggazdagabb ember. Mégis, valahogy nem látom a lelkesedést...
nincs szukseg szamolasra. muszer kell, ami mutatja, mennyi megy be, mennyit hasznalsz el, a plusz meg megy a meruloforraloba, mert mas nem lesz belole. melegviz, de az meg jon neki a tetorol... tudod...heatpump.
Én voltam az az ember. De a szelektív gondolkodásod és olvasásod újra bizonyítást nyert. Ha végigolvastad volna azt a postot és felfogod ami abban van, az a minimum, hogy nem idézel onna és nem számolgat ilyen ökörségeket. Mert pont az áll benne hogy az 5-bõl 3 nem került még kidobásra sem. Teeee nagyonokos :)
Ja el is felejtettem hogy te vagy az a gyerek a másik fórumból, ahol azzal dicsekedtél hogy te eddig csak 5 db számítógépet használtál el mert mekkora környezetvédõ vagy és igy te nem is járultál hozzá az elektronikai szeméthez az afrikai partoknál... Aztán nagyvonalúan elsiklottál azon amikor kiszámoltam hogyha minden magyar ember csak 5 számítógépet használt volna el eddig az máris 10 ezer tonna szemét.... Okoska
ok. gyoztel. pedig, mint mondottam volt, ismerek ilyen embert. mondhatom: baratom. ha hazugnak nevezel, lelked rajta. hulyenek lenni nem szegyen, de birkanak lenni bun. igen, mesterseges a problema, mert fuggunk a v8-as motoroktol. aki dugni akar, az naponta haromszor tankol. ilyen a vilag. agymosas. hallottad mar ezt a szot?
Lásd komment 27. Gyerünk csináld meg ha ilyen egyszerü ne csak a szád járjon. Te lehetsz a következõ Rockefeller. De sajnos csak a szátok jár, kb. az elsõ lépésnél elakadnátok meg ott amikor ki kéne számolni hány milyen elektromos infrastruktúrát kéne lefeketetni ahhoz hogy minden töltõállomás egyidõben több száz amperrel tudjon tölteni.
De én drukkolok nektek, csak kár hogy ti csak ilyen foteltudósok vagytok szóval nem lesz az egészbõl semmi.
"Az a nagy gond hogy nulla fizikai tudással rendelkeztek és ezért tünik tök egyszerünek nektek minden. De ezt úgysem értitek meg amig el nem kezditek megcsinálni."
Na ez a legjobb ilyenkor már hülyék is vagyunk meg tudatlanok :D hehe, oké azok vagyunk :)
Ha szerinted ez mind mesterséges probléma, akkor hajrá gyerünk valósítsd meg. Ki tart vissza? Tök egyszerü az egész ahogy elmondtátok...
Az a nagy gond hogy nulla fizikai tudással rendelkeztek és ezért tünik tök egyszerünek nektek minden. De ezt úgysem értitek meg amig el nem kezditek megcsinálni.
1. A hozzászólásod elsõ része csak annyit takar, hogy te ezt elképzelhetetlen megoldhatatlan dolognak tartod, szóval ez irreleváns. Minden felsorolt dolgora van technikai megoldás. Az más kérdés, hogy ezúttal a szabványügyi hivatalnak csinálnia is kéne valami tevõlegeset. Az nem indok, hogy csak ideális világban megoldható. Nem kell ehhez semmiféle idealizmus .Az akksinak nem kell a tetején lennie, simán le lehet emelni az aljáról is. A csatlakozóknak, rögzítési pontoknak szabványosnak kell lenniük. Ez tervezés kérdése. Éppúgy mint egy HDD esetében.
3. Az akksi nem az autó tartozéka lenne. Ugyanúgy ahogy a benzin sem az. Az akksik minõségérõl maga a kút gondoskodna, ugyanúgy mint most pl arról hogy tisazta legyen az üzemanyag. És miért? Azért mert oda senki sem járna ahol folyamatosan szar akksikat kap. Egységes adminisztráció kellene igen. Ilyet mondani, hogy sosem lesz :) Ez gyerekes indok. Nem megvalósíthatatlan.
"Ha én most 2x 40 litert tankolok egy kútnál, akkor biztosra vehetem hogy azonos használat mellet ugyanannyit fogok tudni menni" Ha épp nem vizes a cucc, ha épp nem tankolnak félre... sorolhatnám. :)
De inkább abbahagyom az érvelést, mert kb annyit látok, hogy, ezért meg azért nem lehet, holott a mostani üzemanyag ellátási infrastruktúrán 6x bonyolultabban mûködik mint az általam felvázolt. De persze... nem megoldható.. :) Oké, akkor nem megoldható :)
ez mind mestersegesen letrehozott problema. ezert kell a szegenyember velemenyet meghallgatni. de: induljunk ki a "szegeny ember vizzel foz" mondasbol. mondhatjuk ugy is, hogy " szegeny... embervizzel foz" szerintem a szegeny ember vizzel foz, egy igazi barom pedig viz nelkul. csinalunk magunknak egy csomo problemat, es azokbol kiindulva, elfelejtve mindent, ugy beszelunk azon problemakrol, amik nem is lennenek nelkulunk, mintha termeszeti torvenyek lennenek. en ismerek olyan embert, aki olajoshordonyi vizbe rakott fogyasztokkal eteti fel a rengeteg felesleges energiat, amit a szel, a nap, es egy kis patak general szamara, es ez mar ot eve igy volt. nem gazdag ember, es nem kepes feletetni a sok energiat, amit maga termel hasznalt mosogepmotorokkal. ha nem hiszed, jarj utana.
Sajnos azt kell mondjam, látszik hogy te valami nagyon elméleti ideális világban élsz. 1, Elõször is, az akksit nem a kocsi tetejére teszik általában, tehát nem úgy van hogy odaáll kis pista a targoncával aztán leemeli. Ahhoz hogy ez müködjön az egészet szabványositani kellene hogy minden autóban ugyanott legyen az akksi ugyanúgy lehessen kivenni és targonca kompatibilis legyen. Ez már mese, menjél be a tescoba aztán nézd meg hány féle fajta méretü elrendezésü inditóakksi van kb. erre számíthatnál itt is...
2, Más egy tartályt a földbe süllyeszteni és szivattyúzni belõle meg megint más napi 360 tonnát sensitiv cuccot mozgatni
3,"Az akksikat gyári szám+töltéskor ennek leolvasásával nemhogy lehetne ellenõrízni, hogy még forgalomban van-e"
Ne nevetess már! Te melyik Földön élsz? Bakker egy használtautónál a kilométerállást nem lehet visszakövetni nemhogy majd nyomon követni egy akksit... Ehhez olyan egységesített adminisztráció kéne mind az akkumlátorgyárak, mind az autógyárak mind az összes töltõállomás részérõl ami sosem lesz.
"Azt kell végiggondolni hogyan lehet, nem azt, hogy hogyan nem lehet." Aha. Csak tudod nem árt végiggondolni a buktatókat.
Anélkül hogy technikai részletekbe mennék, csak néhány kérdés, hogy hogy gondolod megoldani a következõket: a, A töltõállomás hogyan és mennyi idõ alatt ellenörizné hogy a bevitt akksi milyen állapotban van? Hisz ha átvesz egy szart az neki bukás. Ha meg kiad neked egy szart akkor te is szivsz amikor 20 kilóméter után leáll a kocsid. Miféle garancia lesz az akksikra és azt ki adja???
b, hogy garantálható hogy a kiadott akksi milyen állapotban. Az akksik állapota minden egyes töltéssel romlanak. Ha én most 2x 40 litert tankolok egy kútnál, akkor biztosra vehetem hogy azonos használat mellet ugyanannyit fogok tudni menni +-10%-os határon belül. Akksinál lehet hogy fele annyit sem és a rejtett hibákat senki nem fogja kiszürni 10 perc alatt. Ha viszont ez a kút felelõsége akkor nemhogy a példában említett 360 tonna akksit kéne tárolni a kútnak, hanem 1-2 ezer tonnát mert az akksi rendes bevizsgálása napokig tartana...
meg amugy kit erdekel ez az egesz? nemsokara '12-t irunk. LOL
nem kell annak 300 kilosnak lennie. ahogy mondod, tobb toltoallomas kell. TOLTO allomas, es nem shopping center koreepitve. minden egyes villanyoszlop lehetne az. nem akarasnak nyoges a vege. siman lehetne valami sim kartyahoz hasonlo megoldas akar.mindegy is en epitek magamnak egy kicsi elektromos jarganyt, ami ellat, a nap feltolti, amig dolgozom, azt' annyi. hosszu utra meg van egy kis fogyasztasu benzines jarganyom, jo lesz az addig, amig megvaltozik a vilag. hala Istennek nem ejszakai portas vagyok:)
Amúgy picit groteszk, hogy míg az megoldható, hogy a világ másik végén bányászott kõolajat finomítják, behajózzák, tartálykocsizzák a kútig, szóval miközben ez megoldható, addig egy 300 kg-os súly pár méterre való eltargoncázása megoldhatatlan :) Na neee :)
1. Szabványosított fogáspontok az akksin és 1 db elektromos targonca a cseréhez. Kb, ha szabványosítva van egy tesco árufeltöltõ tudja cseréli, csak bolondbiztosra kell csinálni. 300kg a mai targoncáknak az lufi.
2. Tárolás: Az akkuk tömege nagy, de a térfogatuk nem. Egyébként pedig a mostani föld alá süllyesztett tartályok sem kevés helyet foglalnak. A töltõfejek is elég nagy apparátust követelnek. Szerintem ez simán megoldható. Átgondolás és akarat kérdése.
3. Az akksikat gyári szám+töltéskor ennek leolvasásával nemhogy lehetne ellenõrízni, hogy még forgalomban van e, de azt is meg lehetne mondani hogy épp melyik töltõállomáson van, vagy épp autóban csücsül. Az hogy ott rohadnának az akksik, ez kicsit túlzás.
Azt kell végiggondolni hogyan lehet, nem azt, hogy hogyan nem lehet.
de nem oldjak meg. mert nem is akarjak. ennyi. pedig konnyeden lehetseges.
Ez a modell nem müködne. 1, mai akkuk tömege amit az elektromos autókba építenek kb. 300 kiló. Ha veszünk egy átlagos benzinkutat ahol mondjuk óránként csak 5! autó tankol, akkor az napi 120 db tankolást jelent. Ha ezt akkucserével kivánod megoldani akkor kvázi 120x300k = 36 tonna akkumlátort kéne a töltõállomásnak tárolnia (a fizikai méretekrõl nem is beszélve). De ez egy elég átlagos kút (mondjuk egy vidéki kisváros), egy budapesti kútnál ezt simán megszorozhatott 10-el, az mindjárt 360 tonna akkumlátor...
2, 2x300 kiló akksi mozgatása nem túl egyszerü. Ki kell venni a kocsiból, be kell tenni, nyilvánvalóan ne csak bedobni a hátsó ülésre hanem megfelelõen rögziteni stb, minimum targonca kell meg meg komoly raktár infrastruktúra.
3, Ismerve pl. a magyar szokásokat pillanatok alatt teli lenne szemét tönkrement akksikkal a kút, mert az ügyes magyarok oda vinné a szemét akksit hogy elhozzák az újat...
Jo, de akkor miert nem magnesvasut, vagy sima vasut? ez a rendszer nem lesz fugetlen, pedig az auto azert auto, hogy olyan helyre is elvigyen, ahol neadjisten meg ut sincs. Mas reszrol, hazilag, kb ket nap alatt (6 db olomakkumulatorral!) lehet olyan motorbiciklit csinalni, ami - ha jol emlekszem- 60 km-t tesz meg egy toltessel. semmi sem kell hozza, csak egy tolokocsi motorja, es par akksi. ha esetleg valaki barocsekonics, az hasznalhat litiumos akksikat is, akkor az egy toltessel megteheto tavolsag sokkal, de sokkal, de sokkal nagyobb. ezen baromsag helyett inkabb a haztartason beluli vezetekrengeteg kikuszobolesen kene gondolkozni.
"10 kilowatt átadására képes 97 százalékos hatékonysággal 7 mikroszekundumon belül, ami elég gyors a gyorsforgalmi közlekedés számára."
Csak én érzem azt, hogy ennek semmi értelme?
Ja és ha így a "benzinkúton" elég sok akku van pluszban, akkor a töltésüket megoldhatják nem elektromos hálózatról, hanem szélerõmûrõl, napelemrõl. Az elektomos hálózatot csak akkor kéne hsználni, ha ezek közül épp egyik sem elérhetõ, mert nem süt a nap és nem fúj a szél :)
Nem. Mert 0-ról 80%-ra a töltés...számold ki szépen hány Amper szaladgálna ott fél óráig...meg vedd figyelembe, hogy az akku mint olyan melegszik normál töltésnél is, de nem kicsit.
Gyorstöltésnél sokkal sokkal jobban melegszik, tehát elég komoly hûtõ rendszer is kell vagy az autóba, vagy az autóhoz csatlakoztatva külsõ egységként.
Plusz...szerinted ha egy kústra beáll 5 autó gyorstölteni, hány Amper kell nekik? Milyen hálózat fogja kiszolgálni?
Sokkal egyszerûbben meg lehetne oldani. Egyszerûen végre értelmes módon szabványosítani kellene az akuumlátorokat. És a töltõállomáson nme töltésre kerülne a cucc, hanem kicserélnék a teljes akkut egy full feltöltöttre. Aztán majd ráérnének töltögetni. A cseredíjat pedig nagyon olcsóra be lehetne lõni így, hogy fedezze az elhasznált áramot, illetve a tönkrement elhasznált akkuk cseréjét. Feltéve ha sok feltöltést kibírnak, nem direkt szarra csinálják.
Szinte minden elektromos autos cikknél megemlitik hogy gyorstöltövel 0%-rol, 80%*ra valo töltés kb fél ora. Nem lenne egyszerübb ilyen töltö állomásokat épiteni?
Anyós ülésre egy pedálos generátor és ha leáll a cucc, akkor tekerés vazzeg.
Egyébként mi lenne, ha a börtönökben "lakók" mondjuk kajáért cserébe minden nap tekernének egy kicsit pedálos generátorokkal 8-10 órát és az onnan származó energiát is bedobnák a kintiek elektomos autójába? Sz@r ötlet?
Ez is megoldás lehetne, bennem is megfordult - csak egy olyan világban, ahol az elektromos ablakemelõ felfelé nem mehet automatikusan, nehogy levágja az idióta sofõr/utas ujját (ehhh...) mennyi az esélye annak, hogy nagyáramú/feszültségû sineket raknak bele az utakba? Ahol a gyerekek meg a terhesmamák, meg a szimplán csak hülye tömeg járkál, pl fém esernyõvel a kezében? (lásd annó még a mikrosütõ esetét a macskával)
Szóval legnagyobb sajnálatomra ez leginkább utópia, még az EU-ban is, nálunk meg aztán... De unokánk látni fogják :-)
Videkre ez a rendszer nem telepitheto, mert ahhoz tul draga. (a technikai akadalyokat nem emlitve) Varosban pedig van jobb megoldas. Ha az utakba besullyesztett aramvezeto sineket helyeznek el (mint regen az alsoszedos villamosoknal), akkor egy auto amikor beer a varosba kepes leengedni egy ilyen aramszedot, ami onnantol a varos halozatabol szedi az aramot es ez egyben a kormanyzast is megoldja, hiszen egyfajta sinen megy a jarmu. (igazabol ezt a koncepciot guided car-nak hivjak, buszkhoz hasznaljak is) Az aramszedo rendszer utolag is felszerelheto egy elektromos auto aljara, de ha valakinek hibrid jarmuve van vagy akar csak eleg nagy teljesitmenyu inditomotorja es megfelelo szoftvere, akkor lehetoseg van az auto utolagos felszerelesere is. Ha pedig valaki kiier az ellatott ovezetbol, akkor az aramszedo felhuzasa utan ujra normal autokent tudja hasznalni a jarmuvet. A leirt megoldas hatalmas elonye, hogy a varosokban nem az emberek vezetnek az autokat, hanem egyfajta magan villamoskent a kozponti rendszer. Ez mind a dugok, mind a balesetek szamat nagyban csokkentene, arrol nem beszelve, hogy megszunne a varoson beluli karos anyag kibocsatas. A technika pedig mar most is rendelkezesunkre all, hiszen a vilag bizonyos reszein buszok eseten jelenleg is hasznaljak.
Megelõztél! csak én lusta voltam kiszámolni... :-)
97% ?!?! azért ezt én elég meredeknek tartom - de legyen igazuk... Gondolom nem mûködne folyamatosan, nem az a célja, és lehet kisebb adagokat is küldeni... Amúgy nincs itt valami elírás? ha 7ms alatt 10kwh-t adna át, akkor érteném: de 7ms-ig 10kw nem egy nagy energia, az még talán a telefon töltésére sem elég. Ha nincs elírás, akkor úgy lehet értelme a koncepciónak, hogy x méterenként van egy ilyen...
De egyébként sem biztos hogy hülyeség: ha a forgalmasabb utakon ilyen lenne beépítve mondjuk minden ikszedik lámpánál, akkor még ha nem is töltené fel az akkukat, de a menet közben veszített energia talán visszanyerhetõ lenne - így már elérhetõvé válna elektromos autóval a város 50 km-es környéke...
A vicc az, hogy az elektromos átalakítás már elérhetõ lenne, 1-2 éves megtérüléssel - csak éppen nem lehet forgalomba helyezni ilyen autót.
Lopással kapcsolatban: kis szerencsével magas feszültséggel mûködik, ami megfelelõ tervezés esetén csak életveszélyes módon bontható meg - ez középtávon már megkönnyítené a bûnüldözõ szervek munkáját is :-)
5000GW/h bocsi.
:)
"10 kilowatt átadására képes 97 százalékos hatékonysággal 7 mikroszekundumon belül"
szóval 1400 MW/mp? 5GW/h ?
7mikrosec 100km/h az 0.2 mm
ügyes, az biztos elég lenne. Még annyi a kérdésem hogy nem lesz drága 0.2 milliméterenként berakni egy atomerõmûvet?
És honnan vennék azt a sok fémet? Ki nem lopná ki õket az útból...?
Ha folyamatosan mûködne a "töltõ", akkor "csak" 5,142 MWh lenne az óránkénti fogyasztása :). Összehasonlítás kép Paks alapkiépítésben 1760 MW teljesítmény leadására képes. Nem tartom életszerûnek ezt az egészet. Az energia tárolása sem megoldott ilyen gyorsan. Amúgy az elektromos autóknak már rég itt lenne az ideje, kis távolságoknál (100 km-en belül), sokkal hatékonyabbak a benzines társaiknál.