én most nem a bevételekrõl beszélek és nem is az imdb-rõl, az is szar
cinema csinált annó egy felmérést, MEGKÉRDEZTEK (ez fontos, ezért is szar az imdb) sok-sok ezer embert, minden idõk top 100 filmjérõl és hidd el teljesen jó lista volt, benne voltak a klasszikus filmektõl (Rocky horror show, Kék bársony, Elfújta a szél, Száll a kakukk) kezdve a klasszikus popcorn filmektõl kezdve (Terminátor, Halálos fegyver, Die hard, Star wars, Vissza a jövõbe) minden, a modernkori remek filmektõl kezdve (Mátrix, Amerikai szépség, Forrest Gump) Top 3 3. Ponyvaregény 2. Titanic 1. Shindler listája
+ Roland Emmerich nem hiszem, hogy csinált volna olyan filmet amit 42 hétig játszottak a mozik ez már teljesen más dimenzió mint az agyatlan de jól termelõ popcorn durrogtatók. Ezt tudja Cameron, hogy olyan filmet csinál, hogy meghülyíti a világot, felpezsdíti az állóvizet. Teljesen más kategória mint a Bay által kidobált agyhalott adrenalin bombák amik megkeresik az elsõ 2 hétben a bevételük 80%-át. Cameron teljesen más kategória, ha a te általad egymillió légy is tévedhet átlagember teoriát, klisét próbálnád ráerõltetni (szubjektív véleményed alapján) Titanicra, Avatarra. Akkor a klisé, minta, jó bevált mindennapi megszokott dolgok szerint, most arról lenne híres e két film, hogy minden idõk két legnagyobb zakója, nem minden idõk két legjobban keresõ filmje (inflációt most leszarom)
Mert a te véleményed maga a testet öltött objektivitás, értjük. Pár ezer ember véleménye pont azért nem mérvadó, mert csak pár ezer ember véleménye. Hidd el, nekem sem tetszik a Top 250. De hogy a Titanic minden idõk második legjobb filmje...hát..izé...ööö... Szerintem te direkt nem akarod megérteni, amit írok. Hidd el, ha nagyon akarnék, találnék most olyan felmérést, amelyben több tízezren vettek részt, és a Twilight a top 5-be tuti bekerült. Ha ebbõl indulok ki oda jutok, hogy egy ilyen szavazáson, véleménnyilvánításon elsõ körben csak szakmabeliek vegyenek részt, kívülállók ne. Gondolom megérted miért nem keresek. 42 hétig játszották a mozik az Avatart...persze, mert dõlt a lé belõle. Full 3D-ben forgatták, és új fejezetet nyitott a mozis CGI történetében. Nem hülyültem meg tõle se én, sem azok, akiknek a véleményére adok. Filmértõ, filmszeretõ emberekrõl van szó. Mivel elég ködösen fogalmazol nem igazán tudom kibogozni az utolsó mondatodat, csak ha nagyon megerõltetem magam. Látod, egy jó hálivúdi script is ezen elv mentén készül.
az a baj, hogy olyan embert próbálok "okosítani" aki 1, nincs tisztában dolgokkal, 2, nem is akarja felfogni, megérteni, utána nézni
hidd el többet ér sok-sok ezer véletlenszerûen kiválasztott ember véleménye, akit csak "megállítasz" az utcán mint akár 250 ezer ember véleménye akik saját maguk akaratából szavaznak. Nem vagy tisztában a statisztika mûködésével, "szabályával" pár ezres minta is elég, hogy reprezentálja a sokaságot De míg a véletlenszerû megkérdezés reprezentálja a világot, az átlagembert, a 6 milliárd embert (túlzok persze, de csak azért hogy értsd) addig egy imdb, egy filmes oldal, nagyrésze a látogatóknak filmkedvelõ ember, "filmbuzi" akik érdeklõdnek a filmek iránt komolyabban (híreket olvas, elõzeteseket nézz, cikkeket olvas, érdeklõdik a filmek iránt napi szinten) tehát egy RÉTEGje az emberiségnek. És a mozikba nem csak ez a réteg jár hanem az átlagember is egy egyszerû példa, hogy értsd: gondolom ha a hírtv-n lenne egy szavazás, tehát úgy kellene odamenni és szavazni saját akaratodból, hogy ki a istencsászár politikus Orbán kapna 80%-ot (közvéleménykutatásokból ez kiderül ha direkt fideszes szavazókat kérdeztek), de ha megnézed a közvélemény kutatók mérését teljes pártválasztók között kap 30%-ot
+ ez csak mellékes, de a sok sok ezert csak azért írtam a cinemánál, mert nem emlékszem a pontos számra, lehet az is volt 100-200 ezer mert világszintû felmérés volt.
Nem, nem az a baj. Az a baj hogy okosítani akarsz. Most komolyan ne haragudjál, de ki a f*szom vagy te? Jézus, vagy Buddha? :)
Akit megállítanak az utcán az nem saját akaratából szavaz? Pisztolyt fognak a fejéhez, vagy mirõl van szó? Értem amit értenem kell, ne félj. Itt a fogalmazással vannak problémák. Ha meg megszorongat valaki, akkor bedobsz valami olyan témát aminek köze nincsen az eredeti posthoz és az alapján próbálod megmagyarázni hogy nem te vagy a segg hanem a másik, most erre mit mondjak. Széttárom mindkét kezemet. Te akarsz engem tanítani, okosítani? Ne viccelj már öregem. Nincs konzisztenciája a mondanivalódnak, a fogalmazásod pedig csak még jobban aláver az egésznek. Hidd el nem kéne ezeket a köröket évek óta lefutnod más topikokban is más "vitapartnerekkel", ha Te magad megértenéd amit mások írnak. Vagy csak meg akarnád érteni. Peace out.
"...Mert a te véleményed maga a testet öltött objektivitás, értjük. .." igen az mert én számok alapján értékelem a Titanicot, szubjektív véleményem, hogy szar.
"...Pár ezer ember véleménye pont azért nem mérvadó, mert csak pár ezer ember véleménye..." de mérvadó, kicsit olvass utána a statisztika tudományának
"...Hidd el, ha nagyon akarnék, találnék most olyan felmérést, amelyben több tízezren vettek részt, és a Twilight a top 5-be tuti bekerült..." persze, hogy találnál, kb. ilyen félmérést 15 és 25 év közötti lányok de ez nem prezentálja az átlagembereket, nem tudom felfogod-e mit jelent ez a fogalom, 0 évestõl 100 évesig, fekete, fehér, sárga, nõ, férfi, hetero, homo, hülye, diplomás stb. a 6 milliárd ember
"... 42 hétig játszották a mozik az Avatart..." titanic ment 42 hétig, de mindegy..A lényeg, ha olyan egyszerû lenne a dolog, akkor egész halivúd gondjai meg lennének oldva, mert csak 3D és full CG filmeket gyártana (avatar esetében). titanicnál úgye ez nem állt fenn + úgy állítod be a 42 hetet, hogy bagatelizálod Te filmszeretõnek állítod be magad, olvasottnak, téma iránt érdeklõdõnek (ha már oktatsz), még se fogod fel, hogy ez mekkora eredmény, kb. CSODA számba megy a többi adatával is (hetek csökkenése)
"...Mivel elég ködösen fogalmazol nem igazán tudom kibogozni az utolsó mondatodat, csak ha nagyon megerõltetem magam. Látod, egy jó hálivúdi script is ezen elv mentén készül..." azért nem érted meg mert nem tudod mirõl beszélek, csak böfögsz be ide és nem vagy tájékozott. Pedig ott van, de egyszerûbben leírom Ha már felhoztad Emmerichet, mint 1 millió légy is tévedhet példának Bay: Transformrs 2 például, agyatlan popcorn film került 200 milkóba, öszbevétel amcsiban kb. 400 full nyereséges még is szemét film (fejbõl írom az adatokat kb.ra, nem nézek pontosan utánna, de arányilag jó) elsõ hétvége 200, 2. hétvége 100, 400-ból 300-at az elsõ két hétben szedte össze, nagyját jellemzõ átlagfutása mostani popcron filmeknek
Cameron: Titanic (de írhatnám az Avatart is) összbevétel amcsiban 600, elsõ hétvége 25 millió $. CSODA!!! filmes szinten. Ezt nem lehet, CG-val, reklámmal, akármivel megcsinálni ezt csak úgy lehet, hogy az átlagemberek megnézték 10-szer + kibaszott jó szájhagyománya volt
nem vagyok buddha, de sajnos ez egy hibám, hogy próbálnék értelmes gondolatokat és értelmet ébreszteni korlátoltabb és nem olyan tájékozott embertársaimban akik vitatkoznak olyan dolgokban amikhez fingjuk sincs, hátha szorul beléjük valami kis értelem
Ha ilyen ambícióid vannak akkor fogalmazni mondjuk tényleg megtanulhatnál. Nem azért nem értjük amit írsz mert hülyék vagyunk, hanem mert összefüggéstelenül, össze-vissza, félmondatokban írsz. Hogy várhatod így el hogy bárki is komolyan vegyen itt? Nem fognak, hiába feszülsz. A másik végén kéne megfognod a dolgot. És nem, nem te vagy itt az egyetlen, akinek a seggében is feje van. Vagyunk még egy páran.
Miután megmentette az emberi fajt, az utolsó öt percben Shaw visszatér a Földre és boldogan tapasztalja, hogy képes teherbe esni. Az utolsó fél percben Ellen nevû kislányát babusgatja valami csillagoseges és/vagy nyüzsgõboldogemberesvárosos háttér elõtt. A rendezõi változatban a kiscsajt mutatják amint az oviban ûrhajóst játszik.
fõleg a 2 bites monitorokkal :D
amúgy...kb "pár évtizede" még tv se volt....nem hogy net vagy ûrhajók
de inkább tanulmányozz egy kis környezetgazdaságtant és rögtön nem ezen fogsz izgulni
Hát már ne is haragudj, de a Titanic és az Avatar igenis nagy filmek. AZ utóbbi ok, hogy látványfilm, ûr-farkasokkal táncoló, de akkor is kiemelkedõ. A True Lies-zal pedig megreformálta az akcióvígjáték mûfajt.
Ez persze ízlés kérdése, de attól az érdemek még megmaradnak.
Ne alázzátok egymást, mind2-töknek vannak értékes gondolataitok, ízlések különbözõsége miatt pedig felesleges elküldeni a másikat melegebb éghajlatra.
Abban egyetértünk, hogy a Titanic kiemelkedõ. Ki is emelkedik a hajótest a vízbõl a közepéig, utána kettétörik. Viccet félretéve: A Titanic mitõl lesz nagy film? Tudom, hogy minden idõk egyik legdrágább, és egyben legjobban tejelõ produkciója, de mint film, mitõl lesz kiemelkedõ? Az Avatarba még bele tudnék képzelni ezt-azt ha kellõen allegorikus alkat lennék. A na'vi népre, az elnyomó emberi erõkre, az idegen bolygóra és a dzsungelre is találnék metaforát elég gyorsan. Oké, az Avatar kiemelkedõ film, legyen.
De hogy a True Lies megreformálta az akcióvígjáték mûfajt? Nem értek egyet. Szerintem a The Last Action Hero tette ezt egy évvel korábban.
igen kiemelkedõ a tiniknek, azoknak akik sose látták a Farkasokkal Táncolót v a Pocahontast v a 10000 másik koppintást, meg az állandó hõsszerelmeseknek, akik beérik ennyivel, Cameron meg se próbált semmi extrát adni hozzá, új csomagolásban a régi sztori, egy 1x nézõs, látványos remakenél nem több,
kb a Prometheus is ilyen most, ha csak nem készül érdemi folytatás, ami megfelelõ bevezetõvé tenné az amúgy élvezhetõ filmet, amiben vannak nagy lehetõségek, ötletek és alakítások, mert így olyan mint a Gyûrûk Ura - A Gyûrû Szövetsége önmagában.
Tudom hogy vótmá régebben, de beszarás ez a Fassbender srác. Lassan szerintem érik egy komolyabb szakmai elismerés is számára, pl. egy Golden Globe már beeshetne legalább.
Ha láttad a film végét akkor szerintem ez nem kérdés. Ilyen tökéletesen egybeoltani egy romantikus drámát és katasztrófafilmmel, na ez az igazi filmmûvészet és ehhez képest a Terminátor 2 tényleg csak mellékes alkotás (mert az miért is nagy film: Schwarzeneggertõl, a higanyembertõl és a "fordított gyilkos robot" koncepciótól).
A True Lies azért pedig azért jó, mert szintén ügyesen vannak kombinálva a korszerû akciófilm elemei a vígjátékkal és ügyesen elkerüli az idétlenséget, ami addig ezen hibrid mûfaj fõ ismertetõjele volt mint pl. a Last Action Hero-é is.
Képzeld én láttam és elsõ megnézéskor is mondtam, hogy keményen merített Cameron a Farkasokkal Táncolóból (ami egyébként mai napig az egyik kedvenc filmem). No de kérdem én, miért baj az, ha a jóból merítünk? Manapság a remake-ek és képregény adaptációk hulladékhegyei között?
A Prometheusból sokkal jobb lett volna ha egy prequel filmet készít Scott, mint ahogy azt mindenki várta. Kicsit épített is erre, hiszen ha konkrétan kijelenti, hogy nem az lesz, akkor jócskán lecsökkent volna az érdeklõdést. Némileg értékelhetõ, hogy újat próbált csinálni és nem az Alien farvizén evezni, ugyanakkor jóval nagyobb munka lett volna elhelyezni az elõzményt idõben, technikailag és a történet szempontjából szigorúan az eredeti Alien világában.
a csodálatosan ****** sg.hu nemtom miért nem tölti be az elsõ videót
Láttam, mégis kérdés a kérdés. Azt hogy "ez az igazi filmmûvészet" rá lehet fogni sok mindenre. A Terminátor 2 azért nagy film, mert minden szinten hatalmas elõrelépés az elsõ részhez képest. Mindenben.
Ha pedig a The Last Action Hero humoránál tartunk, ehhez a mûfajhoz milyen humort tudnál elképzelni? Legalább annyi seggreülõs poén van a True Lies-ban, mint az Utolsó Akcióhõsben. Nyilván nem fognak stiff upper lip feszülõs angol humort pakolni egy ilyen filmbe csak azért, hogy majd a Mûvész moziból véletlenül betévedõ nolifer hemüvegnek legyen egy szép napja.
Farkasokkal Táncolót meg akkor sem nézném meg még egyszer, ha szöges léccel ütnének. Dög unalmas film. Abba a filmbe is bele lehet dumálni sok mindent. Tudod a legtöbb nagy színésznek/rendezõnek megvan az az egy, vagy kettõ, ne adj isten három produkciója, amiért megkapja az Oscart. Életük fennmaradó részében pedig vagy szar, vagy közepes kommersz filmeket/filmekben készítenek/szerepelnek, néha 1-2 jót/jóban is. Azt hogy ennek mi az oka, nem tudom. Alkotói válság, pénzhiány, szar forgatókönyv...ki tudja. Összetett dolog ez, nyilván mások az okok egy színész esetében, és megint mások egy rendezõ esetében. Cameron sem kivétel. Kevin Costnernek a Farkasokkal Táncoló hozta ezt el az életében. Ez olyan film, amit a legtöbben egyszer, maximum kétszer néznek meg. Vagy mondjuk Charlize Theron a Monsterben. A Monster sem az a film, amit 1-nél többször néz meg az ember, bármennyire is nem hiszi el hogy az a csaj ott tényleg Charlize Theron. És közben ilyen meg olyan társadalmi problémákon meg fasztudjamilyen blabla hülyeségeken sem jár az agya mint azoknak ott a Mûvészben.
Aztán van aki szinte csak többször nézõs jó filmet készít, mégis szarnak a fejére (David Cronenberg, Darren Aronofsky). Nehéz téma ez.
Amúgy egy igazi prequelnek én is jobban örültem volna. Szerintem az is benne volt ebben Scott részérõl, hogy azért Cameron eléggé magasra tette a lécet az Aliens-el, és ha már elõtte többen is elvéreztek - akár az Alien folytatásokról akár a crossover AvP-filmekrõl beszélünk - inkább valami újjal próbálkozik, minthogy beálljon egy olyan sornak a végére, aminek az elején is õ van.
A Terminátor 2? A leírtakban, de pl. a sztoriban (visszaküldözgetés az idõben valaminek a megakadályozására) pont nem. A Last Action Hero-t tényleg csak szubjektívan lehet megítélni, számomra baromi idegesítõ volt a valódi és rajzfilmfigurák állandó keverése és azonos jelenetben való szerepeltetése (pedig amikor bemutatták még kisgyerek voltam, tehát nem csak ma taszít). Amolyan valóban humoros részre pedig nem is emlékszem. Ha mindenáron akarnám kategorizálni, gyerekfilmnek mondanám (azért mert az "action hero" szerepel a címében, még nem akciófilm).
Nem tudom hány éves vagy, de ez bizonyos kor fölött (hú ez úgy hangzott mintha már valami matuzsálem lennék :)) az ember már tényleg csak az értékes filmeket nézi meg újra és újra (no és persze azokat amikhez valami emlék köti). A Farkasokkal Táncoló pont ilyen. A mai napig elsírom magam, amikor a filmben Dunbar lovát, vagy a címadó farkast agyonlövik az északi katonák, vagy amikor a naplóját összetépik. Ezek olyan jelenetek amikre mindig emlékezni fogok. És akár hiszed, akár nem, bármikor szívesen újranézem. Külön pozitívum, hogy nem valami unalmas zsidó vagy néger, hanem egy méltatlanul elhallgatott - az indiánok kiirtásáról szóló - témát karolt fel Costner és ezzel tudott örök klasszikust alkotni. Egyébként nem igaz, hogy mindenkinek csak 1x adatik meg a tökéletes film rendezése, mivel Coppolának pl. mind3x, Clint Eastwoodnak pedig a mai napig folyamatosan. Cameronnak pedig szintén, mivel az Aliens, az általad is említett Terminátor 2, a Titanic és az Avatar mind kiváló filmek.
Darren Aronofsky pedig éppenhogy napjaink agyonsztárolt rendezõje - tegyük hozzá, joggal (még akkor is, ha szerintem pl. legutóbbi filmje a Fekete Hattyú a felejthetõ kategóriába tartozott).
Az utolsó gondolatoddal pedig teljesen egyetértek, ezen kár is tovább vitázni.
Igazából a legtöbb filmet csak szubjektíven lehet megítélni. Ha ez nem így lenne, ebben a topikban sem lenne mirõl beszélni. Hogy kinek mi a "valóban humoros", az is teljes mértékben szubjektív. Nem szeretem a seggreülõs humort, éppen ezért nem nézek mai vígjátékokat. Will Ferrelltõl, Adam Sandlertõl, Roy Schneidertõl meg a seggreülõs mûfaj összes többi "nagyágyújától" egyenesen rosszul vagyok. Az Utolsó Akcióhõs nyilván nem ebbe a halmazba tartozik, inkább a szatíra meghatározása áll hozzá közelebb. Ami biztos, hogy nem gyerekeknek készült.
"Nem tudom hány éves vagy, de ez bizonyos kor fölött (hú ez úgy hangzott mintha már valami matuzsálem lennék :)) az ember már tényleg csak az értékes filmeket nézi meg újra és újra (no és persze azokat amikhez valami emlék köti)."
Hát ez az, 31 leszek lassan, szóval valószínûleg nincs köztünk generációs szakadék. Hogy kinek mi értékes, az megint csak olyan mértékben szubjektív, hogy ejj. Számomra egy film attól lesz értékes, hogy sosem unom meg. Bármikor és bármennyiszer meg tudom nézni.
"Egyébként nem igaz, hogy mindenkinek csak 1x adatik meg a tökéletes film rendezése"
Tényleg nem feltétlenül igaz, van akinek többször is, én is ezt írtam. Én a legtöbb "nagy" (felkapott) színészt/rendezõt emeltem ki.
Aronofsky és Cronenberg kapcsán igazából arra próbáltam rávilágítani, hogy már igazán megkaphatnák õk is az Oscart vagy a Golden Globe-ot, mint a 2 legnagyobb szakmai elismerést odaát.
Nos, valóban a humor általában intelligencia kérdése (ez most nem oltás volt). Én pl. rengeteget tudok nevetni egy Monthy Pythonon, Fawlty Towers összes epizódján, ugyanakkor imádom a régebbi Irigy Hónaljmirigy paródiákat is (a jobb fajtákat amikor közélet figurákat parodizáltak), vagy akár napjaink pisi-kaki vígjátékainak egyik mérföldkövét (amely még igényes volt) a There's Something About Mary-t (ami sikerét a remek színészeknek is köszönheti).
Amit az említett 3 színészrõl (?) írtál abszolút egyetértek (mondjuk a 3. helyesen Rob Schneider), szerintem ma õk képviselik az amerikai vígjátékok legalját. Az Utolsó Akcióhõssel kapcsolatban a véleményem továbbra is ugyanaz: gyerekfilmnek tartom, mint ahogy az Ovizsarut is, csak ez utóbbi nem volt idétlen és jónéhány alkalommal hangosan felnevettem rajta (pedig felnõtt fejjel láttam).
A többiben ismét nem vitáznék, mivel azokban is egyetértünk. Illetve még annyit, hogy Oscar-t 1-1 filmért szokták odaítélni, a "megérdemelné" kategóriának ott van az életmû-Oscar.
Disc 1 (Prometheus 2D) (150 ‘bonus): On the record: Deleted Scenes or alternative (15 ‘) Audio commentary by director (120 ‘) The private records of Peter Weyland, four viral videos (18 ‘): - The offer of Elizabeth Shaw - Happy Birthday David - Prometheus Transmission (extended version) - Weyland conference in 2023 (long version) Beyond the disk: Second Screen App: App iPad Control Blu-ray remote which gives access to archives of Peter Weyland (60 ‘): Pre-production: - First and last jet the script (text) - Sketches of Ridley Scott (photo gallery) - The Art of Prometheus (photo gallery) - Pre-visualization (30 ‘) - Tests of Noomi Rapace (15 ‘) - The costume design (photo gallery ) - Attempts to “look” of the cast (10 ‘) Production: - Charts panel video - Photographs of the team - Video of the private pilot and Post-Production release: - Marketing Gallery Disc 2 (Prometheus 3D): The active 3D movie Disc 3 (Bonus complementary Prometheus): The Gods angry: how to make the Prometheus of Ridley Scott, 9 videos (120 ‘): - The conquest of Paradise (scenario) - in reverse engineering (construction & design) - The human manifest (characters & costumes) - A nest of demons (of creatures design) - A world without green spaces (Pinewood Studios) - Gains of chance (stunts & action ) - The beginning and end (Iceland) - The sky on fire (visual effects) - Prometheus without limits (post-production and theatrical release) Units of improvement (30 ‘): - Mini-featurettes The archives of Peter Weyland ( 60 ‘)
Érdekesen hangzik. Kár, hogy Október 11.-ig kell várni rá...
Nagyot alakított már a korábbi filmjeiben is (bár a felsoroltakon kívûl nem láttam a többit): Inglorious Basterds, 300, X-men: First Class, Shame, Hunger....meg valami angol "horrorban" is szerepelt, amiben gyerekek akarják kinyírni.
Jaja. Ezek közül én még se a Shame-et, se a Hunger-t nem láttam. De a The Dangerous Method is hátravan még. Ez utóbbi 2 film nekem lényegében kötelezõ lenne. Az elsõ ha másért nem is, de mondjuk azért mert magam is ír származású vagyok. A második meg azért, mert Cronenberg-buzi is vagyok. Elég kevés idõ jutott mostanában filmezésre, majd valamikor tartok itthon egy mozidélutánt aztán bepótlom ami kimaradt.
"The studio's big summer bet was Ridley Scott's Prometheus, June's sort-of Alien prequel. The $130 million-budgeted film grossed a solid but not spectacular $303 mil- lion globally, putting it right on the franchise bubble. Fox confirms to THR that Scott and the studio actively are pushing ahead with a follow-up (stars Michael Fassbender and Noomi Rapace are signed) and are talking to new writers because Prometheus co-scribe Damon Lindelof might not be available. "Ridley is incred- ibly excited about the movie, but we have to get it right. We can't rush it," says Fox president of production Emma Watts, who also has overseen the successful reboots of the X-Men and Planet of the Apes franchises. A Prometheus sequel would be released in 2014 or 2015."
jaja lesz, lesz....én a Pandorum írójának adnám a sztorit, elképesztõ micsoda fordulatok vannak a film végén...még azt is elnyomja, hogy a szokásos, minden második horrorban manapság fellelhetõ szörnyek vannak benne
Ja-ja! Pandorum az tényleg jó volt! A végén én is lestem. Általában kiszámítható minden film vége de annak a filmnek a befejezésén még én is meglepõdtem. :)
Nekem az a bajom ezzel a filmmel, hogy látszik rajta, hogy direkt a folytatósra gyúrnak. Egy korrekt filmnek van eleje-közepe meg vége. Itt meg semmi törekvés nem volt egy normális befejezésre, kinyírták akit kell, és elõkészítették a terepet a 2. részre...
Engem jól át is vertek az elõzetesekkel, elmentem moziba megnézni. A második részen viszont biztos, hogy nem leszek ott.
Ezt olvastátok? http://lfg.hu/50318/hirek/a-prometheus-mint-szerepjatek-alternativ-filmkritika/
nekem meg az - ahogy a kritika is szól - hogy se nem horror, se nem sci-fi, inkább kapkodva megpróbált mindent belenyomni Ridley, az elején tuti sci-finek indul, majd a felfedezés növeli a feszültséget, ami a elsõ halálig frankón is megy, utána megint sci-fi, egy kicsit thriller, de azért még sem olyan vérfagyasztóan gonosz az a David, mert szerethetõ+sci-fis gyönyörû térkép szoba, majd mikor Holloway meghal, ultra gonosz David hirtelen, meg azért belenyomunk egy zombit, majd egy kis vérengzés a mûtéttel, mert vért idáig nem láttunk, majd megint sci-fi elem Weylanddel, a jockeyval és a Prometheus felrobbanásával....ja de a végére egy alient belenyomunk mert azért hát horror
wtf?? Ridley maga se tudta eldönteni mi ez szerintem
Alien nem volt lezárva? Mi nem volt azon lezárva?! Egy tipikus eleje-közepe-vége film. Az, hogy jött még pár folytatás, az a hatalmas sikernek és a rajongótárbornak volt köszönhetõ. Star Wars? Lucas eleve trilógiának tervezte, de ettõl még simán megállja a helyét egyetlen filmként kezelve. "Luke felfedezi az erõt, és a végén elpusztítja a halálcsillagot, Pont, sztori vége." Persze, DV nem halt meg, de attól még egy szép kerek egész film.
Szerintem az elsõ film idején még nem volt kitalálva a Weyland-Yutani háttértörténete. A cég nem tudhatta, pontosan mit fog ott találni a Nostromo legénysége. Ergo nem valószínû hogy azért küldték õket oda, hogy valamelyikük hazahozza az alient a testében. Valószínûleg õk voltak a legközelebb az LV-426-hoz. Ash ugye azután kapja meg a parancsot a társaságtól, hogy a facehugger felkerül a hajóra, és Kane-bõl kimászik az alien. Utána találják meg az utasítást a számítógépen, hogy hozzák haza a lényt + hogy a legénység feláldozható. Ha jól emlékszem...
ne kelljen már visszakeressem a kommentem, de ahogy látom ott se fogtad fel, hogy mit írtam, most miért fognád fel 3 lehetõséget vázoltam fel, a 2. hét (és a többi hét miatt) 1; nem lesz folytatás 2; lesz de csökkentet büdzsével 3; azonos büdzsével
azt állítom, hogy FOX nem fog sok pénzt beleölni egy olyan projektbe aminek eléggé necces a kimenetele 2. hétre ritka szar eredményt produkált és a többi hét is eléggé szar lett, gyakorlatilag azért hozott valamennyit a konyhára, mert elsõ héten nagyon jól kezdett
Hát figyelj, nekem sem volt egyszerû visszakeresni (legalább kettõt kellett kattintanom, mire sikerült), hát még kibogozni amit írtál. Én csak téged idéztelek. Igen, valóban mondtál olyat is, hogy elõfordulhat, hogy csökkentett vagy azonos büdzsével készül a második rész.
Az Alien nem volt lezárva? - Valahol repül egy ûrhajó - Leszállnak egy vészjelzés miatt - Felkerül a hajóra a CUCC - Droid leadja a drótot a cégnek - Ripley kinyírja a gonoszt - HAPPY END! Eleje - Közepe - Vége Ettõl még nem is lett volna Alien univerzum, az már csak a második résznek, és James Cameronnak köszönhetõ. Tovább gondolták a történetet, kidolgozták a hátterét, megalkottak egy tökéletesen élõ jövõt.
Staw Wars Ep. IV - Háború van, a gonosz erõsödik keményen - Kis senkiházi farmergyerek megtalálja az ERÕT - Legyõzi a gonoszokat - HAPPY END! Ha nem lett volna sikeres, ezt sem folytatta volna. Persze, eleve trilógiának gondolta,de csak azért jöhetett a V-VI., mert megfelelõ mennyiségû zsetont hozott a stúdiónak.
Most megvilágosodtam, viszont aki ezt írta az nagyon sötét :D
"Az LV 223 természetes LeVédiát jelenti, a magyarság szálláshelyét. - A hét kutató, akik bemennek a szerencsepatkó alakú hajóba (õsi magyar motívum), a hét honfoglaló vezér - Hologramon látják, ahogyan a folyosón Hunor és Magor kergeti a csodaszarvast. - A nagy teremben, a freskón Emese álma van megörökítve, amint álmában megtermékenyíti a turulkirálynõ. - Ott van még az idegenszívû germán-árja droid, aki a magyarság összes bajáért felelõs. Amikor a síppal, dobbal, nádi hegedûvel (õsi magyar sámánhangszerek) beindítja az ûrhajót, akkor nyilvánvalóvá válik gonosz szándéka: kezében akarja tartani a magyarság Földjét. - Ezt nem hagyja szittya-sumér õsünk, és letépi a fejét. Méretes õsünk ezután megtudja, hogy a magyar földet Trianonban megcsonkították, és büntetõ ûrhajót indít az IMF ellen. De az idegenszívû sem rest, és polipként tekeredve szittya õsünkre megöli õt. A szerencsepatkó ezután lezuhan, de csak a germán-árja nõt temeti maga alá, a magyar vezér cselesen oldalra gurul (õsi magyar taktika), és megmenekül. - A honfoglalást csak Töhötöm vezér éli túl, akit a film helytelenül nõnek ábrázol. Töhötöm utána a germán-árja droid levágott fejével lóra pattan, és elindul kalandozni a szomszédos galaxisokban."
:-D ezt már olvastam máshol is de még mindig jót tudok rajta nevetni :-D
Viccesnek legalábbis viccesebb ... de kérdésekben sokkal komolyabb és összefogottabb a másik. És úgy mellesleg igen érdekelne legalább a felére a válasz