Újra elkezdtem játszani a warspace extension hardcore moddal, az új verzióban már csak 6 hpjuk van classic fokozaton a sectoidoknak , mondjuk továbbra is bugzik, ami miatt gyak. super easy fokozat, sose találnak el, én se oket, amikor meg megunom, hogy csak bámuljuk egymást és lovunk a semmibe, rájuk baszok néhány gránátot és mission completed.
módosított mûködik. Sniper mindjárt az elsõ szinten kapott Squadsight. :) Azt módosítottam.
Ha a módosítatlan fájlos megoldás után mûködik akkor amit módosítottál az nem lesz érvényben...
Pontosítok, mert pontatlan voltam. Tehát a mod distribution/autoamtion majd egy pakkban tartalmazni fogja egyszer (ha megvalósul) az összes segítõ programot (HexEd, UE Explorer, decompress, unpack/repack) meg jó pár alap modot és leírást hogyan lehet modot készíteni. Ám ugyanúgy hexát kell majd hozzá használni. A lényeg azonban, hogy nem kell majd egész fájlokat küldözgetni elég lesz a változtatásokat és azokat segít majd beépíteni (megmondja a program hogy hová illeszd be).
Pontosan mit változtattál és hogyan? mert ha valamit elrontottál az fog fagyáshoz vezetni. Ekkor csak másold vissza a módosítatlan 11 megás fájlt (ha a xcomgame.upk-ról van szó) azt indítsd el újra a XSHAPE-et. Ekkor visszaállítja az alapra és menni fog.
Nincs. Ami van az XShape, a modpatcher különféle változatai(ini-s birizgálások aktiválásához jó , csak idõnként okozhat furcsa mellékhatásokat/hibákat a módosított játékban, ám egyszerûbb és sokkal gyorsabb mint a resource hacker), meg most dolgozgatnak egy mod összeállítással (ez lesz a mod distribution program ami a benne lévõ modokat engedi majd automatán feltenni és összehasonlítani), ami számtalan módosítási útmutatót és alap modot tartalmazna.
Arra senki nem vállalkozott, az összetettsége és bonyolultsága miatt, hogy olyan programot írjon ami könnyûvé és gyorssá teszi a modolgatást. Egész egyszerûen azért sem megy a dolog, mert sok a kereszt hivatkozás ami teljesen más fájlokba is belenyúl (ilyen például a fejlesztgetés átírása is, aminek nagyobbik része nem a xcomgame.upk-ban hanem a xcomstrategygame.upk-ban van). Szóval marad egyenlõre a hexeditorral való módosítgatás, ami elsõre baromi bonyolultnak tûnik de amint megérti az ember hogy épül fel a program és melyik értéknek mi a hexa megfelelõje onnantól egyszerûvé válik. Már csak a módosítani való fájlok helyét kell megkeresnie amire kiváló segítségként ott a UE Explorer.
Na ezt kéne valahova beírnom. De hova? Hogy módosítsam a .bat fájlt?
minden, amire szükséged lehet: innen decompress ez utána ki- és visszacsomagoláshoz xshape exe módosításához, a bat-ban írd át az értéket nullára HxD-t meg guglizd ki hex editornak
Ejnye ember. Elolvastad te az említett topik elsõ hozzászólását? Ott van benne hogy mit kell tenned ha a 16-os hibaüzenetet kapod.
Amiatt meg ne izgulj hogy az egyik fájl 4 megát alig tett ki a másik meg átlépi a 11-et. Ennyit tesz a kicsomagolás. Ezért kell hozzá segédprogram (mondjuk ha vissza tudnád tömöríteni 4 mega alá akkor is kéne a segédprogram de mindegy).
Legnagyobb méretû és legtöbb HP-s ellenfél, aki többet cselekszik egy körben, tud területre is sebezni stb., mi kell még?!?! Mint mondtam fõellenfelet is két lövéssel egy körön belül öltem, a dumáját sem volt ideje befejezni, szal. ebbõl a szempontból nézve akkor nincs is erõs ellenfél a játékban?!?!? :D
De ha még így sem megy, akkor még bolond biztosabban: 0. A XSHAPE csomagolt fájlt bontsd ki egyenesen a játék könyvtárába. Berak oda a csomagolt fájl egy mappát meg pár fájlt pluszban. 1. a módosított upk fájlt másold vissza a helyére (ugye eltetted/átnevezted az eredeti, módosítatlan és kicsomagolatlan változatot egy biztos helyre?). 2. Ha esetleg nem csak a core, xcomgame, xcomstrategygame fájlokat cseszegetted, akkor az egyéb fájlok neveit bele kell írnod a configurációs fájlba amit a XSHAPE tartalmaz. 3. Nevezd át a fájlhoz tartozó uncompressed_size fájlt vagy töröld vagy tedd máshová de ne legyen a helyén (ugyanott van ahol a többi upk, tehát a cookedpc könyvtárban) 4. indítsd el a XSHAPE.bat-ot és kész is vagy. Lehet játszani. :)
A 2997-es hozzászólásomban itt ezen az oldalon ott a link ami segít. Ráböksz és a megnyíló topik elsõ oldalára ugrasz. Olyan szájbarágósan el van magyarázva minden, hogy csak na. :)
1) extract the files in the archive into the main game folder 2) add the filenames to the configuration file for the files you modified (if they're not already in there) 3) if they were compressed, you'll need to delete/rename <filename>.uncompressed_size 4) then run the batch file whenever you want to update the SHA hashes stored in the main executable for those files.
Note: If you delete/rename <filename>.uncompressed_size, then the game will load the uncompressed version of it without a hitch.
That's it. :D Have fun!
Nálam ez az istenér sem megy.
Ez is csak attól függ, mit akarsz módosítani. Ha azt, hogy milyen meglévõ tárgy után lehessen kutatni valamit, azt részben az ini módosításával is meg tudod oldani.
Ha átrendeznéd, hogy valami korábban jöjjön (elõbbre kerüljön a fejelsztési sorban) akkor csak copy és paste kérdése az egész. Meg kell cserélni a helyüket az adott fájlban és a scriptjük esetében a sorszámot ennek megfelelõen módosítani.
Vagy mire gondoltál? Mert tud az egyszerû lenni amint belelendültél. Ha már ismert a száma/azonosítója a kutatásnak (ez megtudható az UE Explorerrel csak meg kell nézni az adott perk/kutatás/gyártási leírás felsorolást) akkor már csak az adot helyen kell rákeresned és cserélned másra (ez lehet function vagy akár constant avagy más fájlban ami az adott név alatt fut).
TreDoR: Attól függ mit értesz komolyabb mod alatt. Majd minden funkció (kivéve grafikus megjelenítés) elég egyszerûen szerkeszthetõ amint tudod hol keressed amit módosítani akarsz. A keresés tarthat el egy kis ideig de maga az átírás/módosítás 1-2 perc alatt megvan.
A kinézetek, skinek, UI változtatás meg nem igényelnek hex-ben való különösebb munkálkodást csak be kell tenni a megfelelõ helyre a textúrákat/új modelleket és beírni a megfelelõ helyre a nevüket, hogy használja is a program.
Prof William: A SHiv és a röpcsik meg a szatellit az aminek aktív a gyártási ideje. Minden más azonnal készen van. Akkor rendelkezel majd ténylegesen a kis gépekkel, ha már a videót is láttad amin mutatják hogy megkaptad õket. Addig nem. Hogy a gyártásuk éppen hol áll azt láthatod az engineering szekcióban (jobb alsó sarok) vagy a mission controll-ban/bázis képernyõn szintén az alsó sarokban.
Igazából nem kell több. Több small item-et meg majd csak a support katona tud magával vinni (egészen pontosan 2-t) amikor eléri a major rangot és megkapja a deep pockets perk-et.
meg még egy "apróság": egymás mellé építés igazán workshopoknál fontos, ugyanis 4 darab felhasznált nyersanyagokat 35%-al csökkenti/annyit visszaad - baromira nem mindegy, h 3 vagy 4 ghost armort tudsz összerakni ugyanannyi anyagból pl.
Nem tudom mi az, sectopod vagy mi, én még az elején grasszálok :) apropó, van olyan fejlesztés amivel vihetek magammal több tárgyat...ez az egy slot nem sok minden :(
Nem lehetne a bannerba kirakni pár hasznos linket? Pl Ufopedia, Nexus oldal, hivatalos fórum, stb.
Két pszis heavy-m blaster launcher-rel (és ugye 2-2-t tudnak belõle lõni), simán kipurcant két full sértetlen szomszédos sectopodot (temple shipen elõadtam élõben). Szal. jó az, én csak a hatótávjával NEM vagyok megelégedve. (robbanási zónára meg van skill fejlesztés, ami növeli)
Na most néztem a http://www.ufopaedia.org -on, hogy nem is rossz a sebzése a blaster launchernek, területre durrantva 10dmg, amivel a második legerõsebb, és területre lövi...szóval..teccik na :)
(meg annyira én fel sem lõnék 16 szatot, hiába tudom 2 SU - 2 SN kombóval simán megoldani - ha mindenütt vannak szatellitek, nem lesz több "alien abductions", ami komoly mértékben megtépázhatja pl csapatépítésedet.
Ó bakker, lusta voltam elolvasni az ufopédiát, most látom hogy építkezésnél ha 2x2-es kockába építjük a hasonló épületeket akkor bonuszt kapunk :p, szatelitre egy példa: To get complete satellite coverage, the most economical setup in terms of base space is two Satellite Uplinks and two Satellite Nexus arranged in a square. However, if you build 3 SU and 1 SN in a square, you get support for 14 satellites. Since you need to support 16 satellites total, and on higher difficulties you are most likely going to lose countries, this seems to be a viable alternative.
elvileg lehet, de... tényleg jobban jársz a cseréjével, heavy nagyon gyenge lett, és nincs igazán semmi olyan funkciója, amit support v. assault nem tud (általában jobban) ellátni.
Am. kár, hogy UE explorerrel nem lehet szerkeszteni-menteni a fájlokat, így el fog tartani egy darabig, amíg valaki hex editorral osszerak egy komolyabb modot...
Elvileg blaster launcherrel, bár én egyszer sem találkoztam vele. (Lehet ki kellett volna mennem a lelott battleshiphez? )
Ennyi erõvel nyugodtan emelhetted volna a mozgást is vagy használj mozgást növelõ páncélokat. Sõt amennyiben second wave-et használsz, úgy a low és high move értékeket is megnövelheted. Egyszerûbb mint a hexával vadászgatni az átírandó értékeket úgy, hogy a classic és impossible fokozat úgyis csökkenti azok értékét (a szöveg nem változik a leírásnál).
De ha annyira akarod akkor nyugodtan meg tudod tenni, hogy növeled a perk nyújtotta elõnyöket csak azok máshol vannak nem a perkmanager-ben hanem a tacticalgamecorenativebase mappában a megfelelõ fájlban. Az átíráskor csak arra kell figyelni, hogy ami eredetileg egy számjegyû volt azt ne írd át két számjegyûre mert gebaszt okoz és csak az elsõ számjegy fog érvényesülni (például ha teszemazt átírod a sprintnél a mozgást mondjuk 11-re akkor csak 1-et kapsz majd pluszban nem 11-et).
Én az ini-t amennyire tudtam átszerkesztettem magamnak. Megnehezítettem ahogy tudtam és még használható. Csak azért jó lenne a perkeket is szabadon szerkeszteni. 4x lassabb nálam a szintlépés stb. Hosszabb a fejlesztés. Keményebbek az ellenfelek.
Komolyabb tudás nélkül átírni nem tudod hogy mire adja a bónuszt a perk (ahhoz nagyon mélyen bele kell nyúlni a programba és nem egy helyen hanem sok helyen hogy minden összefüggést módosíts ez meg csak manuálisa megoldható). Headshot esetében a fejre lövés sokkal inkább megnehezíti a pontos találatot nem könnyíti, ellenben ha talál akkor komolyabb károkat okozhat, szóval ez jól ki van találva. A sniper puskák meg eleve pontosabbak és használhatsz scope-ot is ha annyira pontos lövést szeretnél. Ezzel össze is szedted a jókora bonuszt a találati esélyre (már a sniper irgalmatlanul magas aim bónuszáról nem is beszélve amit rangot lépve kap). közelre meg felesleges lõni de ha nagyon akarsz akkor az ini módosításával könnyebb elérni, mert csak csökkentened kell a close range értékét és máris közelre is pontosabb lesz a sniper rifle.
A meglévõ értékeket a perkeknél lehet módosítgatni. Ha például többet mozognál a sprinttel (ugyan könnyebb eleve emelni az ini módosításával az alap mozgását a rookie-knak meg a katonáknak, az egyértelmû és nem tudod vele véglegesen elrontani a játékot, de ha ez a vágyad megteheted) vagy éppen messzebbrõl már lõhesd az idegeneket close combat specialist perk-el (nehézség ezeket módosítani fogja lefelé, szóval ha a teljes, módosítatlan értéket akarod akkor easy-n játsz). Csupán a megfelelõ helyen (valamelyik tacticalgamecore fájlban) kell átírni az értékeket hexában.
Jaa akkor kipróbálom. A perkeken pl a sprintet nem 3 hanem 5 egységre növelném. A headshot pl 30%-os találati arány nem a kritikus sebzés. Stb.
A becsomagolást már leírtam szerintem. Fogod a teljes kicsomagolt XComGame mappát annak minden tartalmával és ráhúzod a becsomagolás parancsra. Ennyi az egész. Pár másodperc alatt összecsomagolja neked a program (ne ma decompress hanem a másik amit linkelt Calver).
Kicsomagolás megvolt. Hex editorral szerkesztettem. A becsomagolás nem megy. :( Nem értem ezt a parancssoros megoldást. De akkor ezek szerint nem tudom a perkeket szerkeszteni.Pedig az lenne a jó. Remélem lesz valami egyszerûbb megoldás a szerkesztésre.
Elsõre én is bedõltem annak a félretájékoztató szövegnek, miszerint tapasztalt manus kell azt csak pszí armor kéne. Másodjára egy kopaszt zavartam be azt egybõl maxos lett erõlködés nélkül. :)
Perk szerkesztés alatt ha netán azt értenéd, hogy átírod mire képes egy adott perk, akkor az nem fog menni. Cserélgetni azt tudod a meglévõket másikra. Meg külön fájlban lehet manipulálni a perk-ek adta bónuszok értékét (növelni/csökkenteni).
Calver pedig mellékelte már linkekkel a szükséges programokat. A módosítást hex editorral végzed el (hogy milyen típust használsz az rád van bízva). Megkeresed a szükséges fájlt ami befolyásolja azt amit módosítani akarsz (perk-ek esetében ez a XComPerkManager mappában lesz és az adott class-hoz tartozó .function fájl manipulálandó hexában), megnyitod a hex editorral és átírod a megfelelõ értékeket a hexa kódjuk szerint (figyelve arra is, hogy a végsõ perk esetében az utolsó két számjegy eltérõ és ha nem akarsz fagyást akkor nem szabad ilyen végzõdésût használnod alacsonyabb rangú perk esetén).
Ha kész vagy visszacsomagolod a teljes mappát és a a XSHAPE topikban (Calver linkelte) leírtak szerint aktiválod a változtatásokat.
Nem kell maxos emberke. Elég egy teljesen alap aki épp ki lett képezve pszínek. Csak rá kell húzni a pszí páncélt és ha beküldöd, alapból maxos pszí szintûvé válik.
A pszi képeségû embereidre tegyél pszi armor-t és használd a pszi képességeiket (kezdetben a sebzést okozót nyilván). Ahogy használják, fejlõdnek pszi szintben is, akkor használd az erõsebb képességeket is. Gyorsan fel lehet õket húzni maxra. Sebzéses psziben pl. az a lényeg, hogy a sebzéssel egyenértékben kapsz tapasztalati pontot, szal. sokat kell vele sebezni, minél többször.
A második épület nem pszi labor, az a végjátékhoz kell (gallop chamber). Ha van már maxos pszi képességû emberkéd, akkor érdemes szvsz. beküldeni pszi armorba. Mert ugye õt majd mindenképp vinned kell a küldire, szal. legyen ultratáp (kap is majd spéci képességet psziben).
Sziasztok, Egy kis segítséget kérnék. Most épült fel a második PSI laborom. Ilyen gömb alaku álvány. A feladat az lenne, hogy növeljem a psionic erõt. Visszont ha bele megyek, azt írja nincs ilyen emberünk. A sima PSI laborral már végig néztem az embereimet, összesen kettöt találtam akik PSI képesek. De õk is csak ölnek vele jelenleg. Ezt hol lehet fejleszteni? Hogyan tudok ilyen embert szerezni? köszönöm
Battleshipet meg Overseert szerintem csak Firestormmal lehet lelõni.
very large UFO battleshipeket el lehet valahogy picsázni interceptorokkal? plasma cannon van rajtuk + mindhárom modult használom, eddig 5:0 a javára, firestormom és EMP meg még nincs... de legalább tartalék szatellitem igen.
Õõõõõõõõ statisztikám:
28 óra játékidõ - 1 vesztett ország a vége felé (semmit sem tehettem már, még szatellit is volt pedig rajta, minden ufot kilõttem és begyûjtöttem, mind hiába), DE legalább csak a Franciák lettek oda (úgyse szeretem a csigát pl. :D). - Minden technológia kifejlesztve, kétharmad annyi idõ fordítva egy-egy technológiára! - Minden csata megnyerve. - Nincs több halott, mint a tutorial elején a kötelezõek. - Az embereim dupla annyit voltak kórházban, mint az átlag. - Csak egy recruitom volt (az is csipának nõtt fel, szal. mákom lett a vége felé). - Dupla annyi pízt szereztem a gray marketen, mint a világátlag. (amúgyis jócskán több pénzt szedtem össze) :DDD - Mindezt annak ellenére, hogy a harmadik stellitem kétszer annyi idõ múlva lett meg, mint a világátlagnak. - Csak két pszí katonám volt. - Az mentette meg a világot, aki az elején egyedül túlélte a tutorialt (azé emmá kemény véletlen). - 5x annyi interceptorom volt mint az átlagnak, viszont csak két firestormom.
Végsõ csapat: - két pszi armoros, maxra fejlesztett heavy pszis (psziként is maxra), fusion launcher + heavy plasma + chitin plating - két titan armoros assault maxra fejleszve, alloy cannon + plasma pistol + chitin plating, amúgy hasonlóak a heavykhez - két archangel armoros csipa maxra fejlesztve, plasma sniper rifle + plasma pistol + scope
Meg persze minden ezekhez kapcsolódó fejlesztés és foundry fejlesztés.
A fõellenfél így mindössze két kóbor lövés volt, az is csak azért, mert az egyik csipám még nem volt colonel. Az õreit meg ledomináltam és egymást nyirattam ki velük, hallelujja. Végülis max. egy kör, meg utána már csak pihiztek az embereim, míg az õrökkel lejátszattam az öngyilkot.
Hát fél év alatt meg is mentettem a Földet. Nem volt rossz játék de hazudnék ha azt mondanám, hogy a vége felé már nem untam.
Egy haverrel akarnám a LAN részét kipróbálni a gammának, vkinek van tapasztalata e téren ? Hamachi lenne a legoptimálisabb, de egy router mögötti belsõ hálózat sem lenne gond.