Megfelelõ backup nélkül (hátul dekkoló sniper-ek squadsight-tal akik ki tudják segíteni a futkosót) rizikós, de többnyire beválik a taktika (sérülés mindig lesz, de halál ebbõl nekem még nem volt). A 6 fõs csapatom 2 support, 2 assault és 2 sniper felállásban egész jól szuperált az elõrerohanó assaultokat segítve.
Plusz használd a def bonuszos páncélokat (skeleton és ghost). Eszement sokat segítenek ha mással nem hát azzal, hogy valamelyest kompenzálják az ellenfelek extra aim bonuszát amit az impossible fokozat ad nekik, plusz növelik a mozgás távolságát is.
Nem szokták, fõleg úgy nem ha két lépésben megy a berohanás nem pedig hûbelebalázs módjára. Tehát elõször elslattyog a kék zóna határáig, majd ott G&R és egy látható fedezékbe rohan be. Ott meg majd eldõl hogy overwatch vagy lövés lesz.
Amennyiben meg látható egy csapat rosszarcú akkor lazán közéjük futok úgy, hogy igyekszem lehetõleg egy fedezék közelében befejezni a mozgást. Egy lövés egy dögre, majd a társak riogathatják a maradékot. Így garantáltan mozogni fognak akkor meg kampec nekik. Eddig egyszer sem volt olyan hogy a seggén maradt mozgás nélkül egy ellenfél, mindig arrébb ment ha túl közel voltam hozzá. Amint megmozdul az általában a halálos ítélete volt (már alloy cannon után, addig a scatter laser esetében vagy beledöglött vagy nem).
Embert emiatt a taktika miatt nem veszítettem még impossible fokozaton sem. Gránátozás miatt (már az ellenfél részérõl), nagy távolból leadott lövések miatt volt veszteségem de emiatt még nem.
Tudom de sokra nem mész vele. :) Az XComGame.upk és a XComStrategyGame.upk-ban szerepelnek ezek az adatok (sok egyéb mással egyetemben, így például sok script is itt található). A kicsomagolásuk még nem is annyira problémás de a szerkesztés már az. Megfelelõ ismeretek nélkül jobb nem piszkálni ott semmit. Az újabb probléma hogy a visszacsomagolás (upk formátumba) még nem sikerült senkinek így ez még a jövõ zenéje.
Igen, 4 egység/kocka/hasáb, ahogy tetszik és nem kicsit hasznosabb mint amilyennek elsõre tûnik.
Arra jó a képesség hogy megvédje a katonát a közel pofátlankodó közelharcosoktól (berzerker, chrysalid), meg a hirtelen elõbukkanó, a baka mellett jobb pozícióba igyekvõ ellenfelekre így rálõ az illetõ. Ezerszer hasznosabb mint a másik választható képesség. Ellentétben a sima overwatch-al ez többször is bevetésre kerül automatikusan.
Városokban, hajókon belül eszményi. Arra is príma, hogy ha gun&run-nal beszalad az ember egy assault figura egy csoport közepébe, majd utána az egyiket elintézi, nem lesz különösebb félnivalója a maradéktól. Így legalább be lehet zavarni különösebb kíséret nélkül is egy lightning reflex-es assault katonát ismeretlen terepre (a LR megvédi õt az elsõ rection shot-tól minden körben szóval még ha van is az ellenfélnél valaki aki lesben áll, az sem tudja leszedni az emberünket). Õ lesz a magabiztosan elõrezavarható felderítõ aki megmutatja a rejtõzõ idegeneket a hátul dekkoló sniper számára.
Jon feled a berserker, belelosz egyszer, aztan melleder 4 kockan belulre, es megint belelosz egyszer. Ergo ket reaction shot-t kap (1 overwatch, 1 CSS), mire eler hozzad. Jol tud az jonni.
hogy érted a négyes hatótávot? 4 kocka? mer az lófarok
Close Combat Specialist. Assault katonánál captain rang esetén választható ez (a másik lehetõség meg az éppen látott ellenfelek számától függõen növeli a critical hit esélyét). A képesség maga lényegében egy overwatch csak limitálva 4-es hatótávra. Aki ide besétál az kap egy lövést (1 idegen egyszer).
A mindenféle ability-k leírását meg csekkolhatod az alábbi linken: Soldier Abilities
Ne is mondd. X-com 3-ban egész alagútrendszereket fúrtam, ha a nagyobb hajók bejárata a csatornából, fõld alatt nyílt. Valahová menekülni kellett a megatronok elõl. :)
Arc Thrower nevû ketyerével. Ehhez elõbb ki kell fejleszd az idegen tárolót azt utána lesz kutatható. Ha kész lehet gyártani az engineering szekcióban.
Nem fegyver, kétszer használható egy harcban és a tárgyak közé megy annál akinek adod. Csata közben meg odamész 4 egységen belül az elkábításra kiszemelt célponthoz és a megfelelõ ikonra bökve (ha van nálad ilyen ketyere akkor lesz egy sectoid fej ikon az akciók között) használod. Minél kevesebb életereje (Hp) maradt a célpontnak annál sanszosabb hogy sikerrel jársz. 5 fölött az esély valami 1%. 3-nál vagy alatta általában egy lövésbõl megvan a dolog. A fejlesztett sokkolónál a határ felmegy 10-re (már ha jól emlékszem) és a sikerhez már elég 5-ig legyalulni a leendõ célpontot, nem szükséges jobban (nem mint ha nem lehetne). Erre általában prímák az alacsony sebzésû pisztolyok.
Ezert irtam, hogy "csak granattal es raketakkal" :)
Viszont 1-1 granatot vagy raketat elhasznalni erre - szerintem - nagyon nagy pocsekolas, ezert lett volna jo, ha a sima rifle tipusu fegyverre is lehetet volna kenyszeritett lovest leadni az altalunk megadott celpontra. Mondjuk direkt felrobbantani egy autot, vagy lyukat (veszki/bejaratot) loni a falba, esetleg szandekosan pozdorjava robbantani egy benzinkutat.
1-1 granat es raketa erre pocseklas, foleg, hogy mindketto letszukseg lehet egy-egy huzosabb szituacioban.
Ez csak a vacakul beállított enviromental damage értékeknek köszönhetõ (a lézer és plazma fegyvereknek egységes érték, a normál fegyvereknek ezen érték töredéke csupán de még azok is bontják a környezetet). Plusz amilyen vékonyak azok a falak, csoda hogy össze nem dõlnek a tetõ tömege alatt.
radical: Szerintem nem. Már amennyiben nincs a hatókörzetben már elhullott idegen és annak felszerelése, mert az ilyenkor is nullázódik. De ha a kinyírás maga nem robbanóanyaggal történik és késõbb sem lesz ott robbanás akkor nincs gond. Marad a test és a weapon fragment is. kocsik és egyéb robbanásra hajlamos dolgok elszállása meg 50%-os eséllyel takarítja el a maradványokat.
PiszkosFred: Szerintem a tipped elég pontos. A csillagozás és csapatvezetés tekintetében bizonyosan. A másik jel ami elõfordulhat egy katona neve mellett lévõ pajzson (XCOM jelen, bal alsó sarok) az a + és az azt jelöli, hogy a katona a harc közben rangot lépett.
A magasabb rangúak elvesztése meg mindig megviseli az alacsonyabb rangúakat. Azonos rangnál meg van egy sorrend ami a barakkban látható. Ha ott egy magasabb álló egyén bukik akkor hajlamosak a vele azonos rangúak is pánikba esni, bár kisebb mértékben mint egy alacsonyabb rangú. Plusz mintha lenne valami hatókörzet is, mert a pálya másik felében ácsorgó kopasz nem szokott problémázni az aktuális mission commander elvesztésén. Aki a közelében van az elhullottnak, az viszont már igen.
Apropo falbontas. Ez az egy, ami hianyzik nagyon, hogy nem tudunk (vagy csak en nem jottem ra hogy) celpont nelkul loni valami tereptargyra fegyverre, csak granatta es raketakkal. A regi XCOM-ban eloszeretettel bontottam meg a hazak/keritesek/stb falat, kesobb komolyabb tuzereju heavy plasmakkal akar az ufok oldalfala is bonthatova valt, es ott nyomultam be az embereimmel, nem a fobejaraton/teleporton. Vagy volt olyan, hogy tudtam merre van az ufo, erre egy katonaval kilottem a falat korulotte, es a masikkal mar tiszta ralatas volt es mehetett az aim shot.
Most is nyitnek neha egy-egy palyan szivesen extra lyukat a falba ugy, hogy nincs ufo targetben, csak nem engedi a jatek a celpont nelkuli, un. direkt shot lehetoseget.
Csillagra a tippem, hogy o az adott misszion resztvevo csapat vezetoje, amolyan szakaszvezeto titulus. O kommunikal a bazissal (vagyis az o hangja hallatszik), es - ez utobbi tipp -, ha o elesik a csataban, akkor nagyobb esellyel panikolnak a tobbiek, mintha egy rookie esik el. Legalabbis tegnap ket komolyabb csataban is elesett az egyik kedvenc sniperem es kesobb a kedvenc heavym (en voltam a hulye mintket esetben), ok vezettek az aktualis szakaszt, erre mindket esetben azonnal kitort a panik 1-1 embernel. Maskor is vesztettem mar embert, de eddig egyszeri halalert nem panikolt senki, csak amikor ket-harom kommandosra robbantottak ra valamit, mert hulye voltam es tul kozel alltak egymashoz.
De mindez csak sajat okoskodas, lehet, hogy teljesen mast jelent. :)
ha rakétával lövök vagy gránátot dobok ellenfélre és az nem hal meg, majd puskával kinyírom akkor nem veszítek el nyersanyagot ugye?
Chrysalid, cyberdisc, drone és sectopod (ez egy kétlábú mocskos erõs lépegetõ lesz majd, 3 féle fegyverrel és állandó overwatch képességgel) nem fogható el élve. Ezek közül az elsõ élõlény amire nem hat a sokkolás, a másik három meg gép amikre emiatt nem hat.
A foundry-ban majd lesz egy fejlesztés ami képessé teszi a sokkolókat arra, hogy átprogramozzák a drone-okat és azok így a harc végéig a játékos irányítása alá kerülnek majd. A végén megsemmisültnek számítanak majd.
Alapból nem tudod bekapcsolni õket akkor sem ha végigvitted a játékot. Ezt csak modolással tudod aktiválni. Ugyanígy ki van kapcsolva a gyártási idõk alkalmazása is a szatellit és a firestrom kivételével az engineering részlegben. Meg vannak adva az idõk de a játékban nem érvényesülnek így minden azonnal készen van.
Egyébként egyáltalán nem értem, hogy ezeket a baromi jó second wave opciókat miért kellet az elsõ végigjátszáshoz kötni!
Alig várom, hogy ezekbõl bekapcsoljak párat, annyira izgalmasan hangzanak (tucat rookie-któl egyébként feláll a szõr a hátamon... nincs 2 ugyanolyan képességû ember, így miért lennének ugyanolyan képességûek az újoncok?)
Kivallatni minden faj képviselõjét csak egyszer lehet. Az egyetlen oka további élõ idegenek elfogására az elsõn túl egy adott fajból, hogy az elfogottak fegyvere nem semmisül meg és azt a feladat végén megkapod. Így például muton elitektõl majd normál plazma puskát és nehéz plazmát lehet szerválni.
Én lazán kirúgdostam a felesleges katonákat (sok heavy, túl sok support nem kell mert minek ha úgysem használom õket) úgy is hogy egységesek voltak. Ámbátor ez az egységesség sem igaz minden téren, mert Will értékben van egy kis eltérés (nem fix értékkel nõ a will hanem egy intervallummal ami növelhetõ az OTS-ben) és így a magas rangú de túl alacsony will értékûektõl lazán megszabadultam.
A randomizálás meg bekapcsolható ini birizgálás és elsõ végigjátszás után. Kifejezetten élvezetessé teszi a játékot. Igaz ekkor már hajlamosabb az ember nagy összegeket elverni az embereire.
Nem a csészealjakról beszélek, hanem a bennük utazókról. Elõször el kell fogni egy bármilyen idegent, aztán egy outsider-t. De kapok-e bónuszt, ha más idegeneket is elfogok ezután és kivallatom õket?
Ahaa, bár tényleg elég késõn jön akkor. El tudnék képzelni egy olyan sugár ágyút, amivel a sectopod lövöldöz, és kis területre hat ugyan de oda nagyot sebez. :)
UFok-ból szerzel sokféle alapanyagot. Elerium, alloy, késõbb egyéb érdekes cuccok. Szóval fontos elfogni minden csészealjat. Ha másért nem hát azért mert amire nem zavarsz rá röpcsit és nem takarítod el az rontani fogja a pánik helyzetet elég széles körben.
Egyébként teljes más dolog, de ki az a buggyant, aki kirúgja a katonáit? Mi értelme volna? Max akkor látnám értelmét, mikor random generálja a rookie-k képességét a játék (az egyik opcióban) és mondjuk annyira béna rookie-t kapunk.
Na, ezzel egyetértek, a fejlesztett area effekt fegyerek hiánya fájó, bár legalább nem szivatnak vele téged. Az 5-ös sebzésû alien gránát sem túl nagy pukk. Mondjuk heavy dupla sebzéssel gépek ellenn azért elég faja a rakétával és gránáttal.
Molnibalage: Hulla és weapon fragment is megy a kukába ha robbanóanyaggal nyírsz ki valakit. Sõt ha a robbanás hatósugarába beleesik egy korábban leölt idegen teste az is kuka lesz.
Avenger: Van benne fejlesztett rakétavetõ csak marha késõn jön, akkor amikor már nincs szükség rá. 2 ponttal sebez nagyobbat mint az alap és a robbanási hatósugara is 1-el nagyobb, de a lõtávja ugyanannyi mint a sniper rifle esetében. Szóval ha van tiszta lõvonalad megcélozhatsz akármit akár a pálya másik végében is. Ehhez azonban le kell kapni az égbõl és ki kell pakolni egy battleship-et (ez lõdöz fusion launcher-rel). Ha mázlid van és nem robbant fel benne a a fusion core (50% eséllyel kampec neki) akkor kikutatva azt hozzájutsz a fusion launcher-hez (röpcsire meg kézbe való is akad).
Apropó elfogás! Fõszálban ugye el kell fogni egy tetszõleges ufo-t. Van-e haszna ha ezután még elfogok ufókat vagy a kötelezõ 2-t kell csak elfogni és annyi bõven sok is?
Ez megtévesztõ, mert missziónként limitálva vannak 1 szintlépésre a srácok. Így még ha ölne is eleget valaki (tehát sok a kill-je) küldetésenként és emiatt összességében elõrébb járhatna, nem lesz rangban mégsem magasabban, mert korlátozva van a fejlõdés üteme. Mesterségesen lassítva.
Szerencsére ez egy elég könnyen ellenõrizhetõ dolog. Vigyél egy kezdõt magaddal aki nem öl meg senkit (sebezni sebezhet a lényeg hogy ne öljön) és észre fogod venni hogy nem fejlõdik a küldetés végén. Holott oda elég lenne 1 kill és máris rangot lép. Ugyan csak az elsõ küldetésnél csekkoltam ezt le, de ott aki csak sebzett (gránáttal és lövéssel is, de megölnie nem sikerült senki) az nem lépett rangot, míg az aki egy idegent eltakarított az igen.
Késõbb már úgysem sebez annyit a rakéta, hogy bármit is megöljön, akkor inkább már falbontásra lesz jó. :D Mellesleg rakhattak volna bele, valami fejlesztett rakétavetõt.
Mármint infószerzési szempontból. Fegyvert tényleg így kell szerezni, ahoy látom az árakat... 1-1 idegent lecsapni, ha már egyedül van, azt meg lehet oldani.
Semmi ilyen fajsúlyos dolog. Problémát nem okoz, csak a csaj szövegel mást a bázison és így elõbb lesz kikutatva az élõ variáns. De gondot nem jelent, mivel ezután ezek a dögök veszik át az outsider-ek helyét a hajókon mint parancsnok és gyakorta párosával lesznek (már amíg bele nem botlasz az elsõ ethereal-ba), így lesz belõlük utánpótlás.
Bázisból összesen 1 van a játékban (szándékosan van rövidre tervezve ne feledjük el). A régiben ha nem bénáztál (tehát minden észlelt ufot levadásztál), 1-2 bázis akkor is elõfordult. Itt meg scriptelve van az az egy amit lehet abajgatni.
A bázis kapcsán fedeztem fel egy hibát ami pedig tényleg nagyon soakt dobott a játékélményen eddig. Sajnos félbe kell hagynom az impossible játékomat és újat indítani ezen a nehézségen, mert a second wave opciók közül a marathon (ami eszement hasznos, már 2016 szeptemberében vagyok és csak most foglaltam el a bázist úgy, hogy fejlesztettem mint az õrült mégsem szakadt a nyakamba túl gyorsan sem muton, sem cíberdisk vagy más táposabb lény, de az opció szépen lassított a dolgok menetén) nem csak az árakat duplázta meg a feltûnések idejét (mikor jelenik meg egy-egy faj), hanem a kutatási anyagok szükségét is. Emiatt kéne 2 darab a bázison szerzett cuccból de az nincs, mert egy bázis van összesen. Szóval ezt az opciót ne használjátok mert bár a játék többi részére nagyon barátilag hat, a sztori befejezhetetlenné válik miatta.
Én feltételezem, hogy mindennel fejlõdnek, mert snipereim között a magasabb rangúnak kevesebb killje van, mint az alacsonyabb rangúaknak. Tehát lehet, már az is ad némi xp-t, ha csak magaddal viszed.
Egyébként kérdés: a küldetésen a katonák kijelölése után a bal alsó sarokban van egy ikon. Ezen az ikonon néha van + jel. Ahogy én látom, a + jel azt jelenti, hogy szintet lépett a küldetésen, de mit jelent, ha sárga csillagocska is van rajta?
Pszí kiképzésre majd a barakkon belülrõl lehet küldeni az embereket. Ezt elfelejtettem írni korábban. Ugyanúgy oda kerül ez az opció mint az officer training centre opciói.
Naná. Én is erre használtam egy ideig, mert azt hittem ugyanúgy kill-ért jár a pszí xp-is. Aztán feltûnt hogy azon embereim akik nem öltek de mindig sebeztek vele 5 pontokat elõbb léptek a következõ fokozatra mint azok akik takarítottak. Na onnantól kezdtem el szigorúbban vizsgálni a dolgot. Azóta inkább gyengítésre használom, hogy mielõbb a pánikkeltést megszerezhessem. Utána viszont megy a takarítás, pánikkeltés és minden más móka egyben. :)
jaja, nekem 2 assaultom van, mindkettõnek megvan ez a "négymezõrõlbeléddurrantok" képesség.. fõleg a bercik ellen, ha egymáshoz közel van a két katonám... bercibe beledurrant az egyik, berci megindul, majd kap még 2 lövést, mikor elég közel ér.. negyedik már ritkán kell bele.. utána jön a másik katona, az a másik bercibe lõ bele (ha épp több is jön), majd az elõzõ jelenet megismétlõdik, berci beleszalad a darálóba..