Óh, hát nekem az egyik kedvencem a Run&Gun meg a fedezékbõl való kiugratása a csúnya bácsinak és van az a képessége még az assaultnak, hogy mikor betámadja valami és 4 kockán belül van, akkor lõ egyet a támadóra, na az mindig megkönnyeztet..:D
A pszí úgy mûködik, hogy el kell jutnod egy bizonyos pontig a sztoriban. Ekkro találkozol az elsõ idegen pszível. Legjobb elfogni, de nincs katasztrófa akkor sem ha meghal. Ezután kikutatod a testet és elérhetõvé válik a psy lab. Felépíted és ha kész akkor 3 ember be tudsz küldeni akik 10 napig ott lesznek. Ezután kijönnek és kiderül hogy van pszí potenciáljuk vagy sem.
Bárki lehet pszí, de hogy az lesz vagy sem ,az csak a 10 napos képzés végén derül ki. Alapbeállításon úgy vettem észre, hogy nagyjából a katonák harmada-negyede lesz pszí (nem ismerem a pontos kalkulációt de szerintem a will értéket osztja el a program egy bizonyos számmal és ekkora eséllyel lesz valakibõl pszí). Minél magasabb egy katona will értéke annál sanszosabban lesz belõle agybuzerátor.
Ha van, akkor a barakkban/indulás elõtt mikor megnézed õket lesz egy új fülecske a felszerelés, kirúgás és a többi mellett. Itt lesz 3 szint amibõl az elsõt teljesítettnek veszi a program és adja is a hozzá tartozó sebzõ képességet. Ezzel mindig fixen 5 pontot tudsz sebezni egy célponton. A katona rangja marad a régi de lilára színezõdik a class jele (ez jelöli hogy õ pszí). A program pedig külön számítja ezután neki ap szí Xp-t. Ha öl akkor ugyanúgy kapja a normál Xp-t ahogy eddig és fejlõdheti a rangokat, de pszí képességei és szintje csak akkor fejlõdik ha a pszí dolgokat használja. Mivel kezdetben cska egy képessége van így azt kell használnia. Elsütés után 2 körig nem tudja használni a képességet. Minden a képességgel egy idegenrõl lesebzett 1 Hp 10 Xp-nek felel meg (az officer központ Xp bonusza erre sajna nem érvényes), így összesen 12 sebet kell a képességgel okozni ahhoz hogy aztán a következõ fokozatra lépjen a katona a pszí ismeretek terén (összesen van 3 szint ami elérhetõ).
Kát supression a legveszélyesebb enemyre és garantáltan megold mindent. Nekem így még soha nem találtak.
A run&gun a dupla lövéssal halálos kombó. Lézerekkel így lehet erõs lényeket is jól lemészárolni. Fedezékben közel mész hozzzá és paccs. Flank bónusszal nagyon durva. Teljes fedezékben 10+ HP-s assaultot nemigen lõtt még le senki, ha esetleg felbukkant volna elõrerohanás közben. Rakás egységgel akkor is megéri lõni, ha csak egy hal meg, a fedezéket burkón bontja a több ellenfélnél is, vagy az erõs lénynél. A többit megoldják a sima lövészek.
Belerázódsz majd ahogy egyre nehezednek a harcok (pontosabban egyre szívósabbá válnak az ellenfelek).
Egyszer majd rányomsz a gun&run-ra aztán nem tudsz majd leszakadni róla. :) Lényegében kimozoghatsz a mozgási határod végéig (nem a kék széléig, hanem a teljesig) és akkor még mindig lõhetsz a fegyvereddel vagy ha akarsz akkor overwatch-ba helyezkedhetsz. Príma dolog ha van hátul egy squadsight-os sniper. Fõleg mert azután is alkalmazhatod hogy kimozogtál a kék határig. Akkor lövés helyett benyomod ezt és mozogsz megint aztán még mindig lõhetsz vagy ugye overwatch. Terror feladatoknál így szoktam az elsõ 2-4 (attól függõen mennyi assault katona áll rendelkezésemre) civilt kimenteni az elején és nem lesz veszélyben a katonám sem mert tud majd reagálni a veszélyekre.
Gránátokat a nagyobb nehézségeken nem használok mert pusztítja a testeket és a weapon fragment-eket. Tehát bevételtõl esek el miatta. Hasznuk ettõl még van. Normál fokozaton kifejezetten gyilkosak.
Suppression inkább taktikai szempontból hasznos, fõleg lövészek ellen. Akire ezt ráereszted az rosszabbul fog lõni és ha netán megmozdulna, kapja is a reaction shot-ot az arcába. Tehát azon túl hogy potenciálisan sebezheted is, mindenképp lerontod a találati esélyeit. Muton elitek (plasma cannon-nal lõdözõ vörös vértes mutonok) ellen igazi életmentõ. Közelharcosok ellen max annyi a haszna mint az overwatch-nak de ez valamivel gyakrabban talál azonos távról mint a sima overwatch során leadott reaction shot.
amúgy ez a pszi dolog hogy is mûködik pontosan? most épül még csak hozzá a kiképzõ..
ha jól értelmezem, akkor használni kell a pszi képességet, amiért pszi xp jár, és adott xp elérése után "fejlõdik" a pszionista?
amúgy bárkinek lehet pszit fejleszteni, vagy csak bizonyos katonáknak ? azt tudom, hogy van olyan beállítási lehetõség, ami alapján "ritka" a pszi képesség, de alapesetben mindenki tanulhat vagy mondjuk 50% esély van rá vagy mi a helyzet ilyen téren?
Az hiba. A játék elején a sectoidokat gránáttal lehet halomra mészárolni fõleg zár épületben, mert közel vannak egymáshoz. Ezen felül frankón bontja a fedezéket. Overwatch közelezõ. Ugyanis azt vettem észre, hogy az, amire rálõttek az embereid utána legtöbbször fedezékben marad.
Agamemnon: Igazából azt (a rift nevû képességet) megkapja majd egy pszíker tök ingyen a sztori folyamán. Tehát ez a képesség nem csak Sid számára berakott táp, õ mindössze minden pszí képességet ismer ezért különösen egyensúly borogató.
Molnibalage: Én a sectoidokat csak addig tartottam meg, míg le nem gyártottam pár laser cannon-t. Utána ment mindegyik eladásra. Az alaprakéta elég pontatlan így ahhoz valóban jól jön, de a fejlettebb fegyverek mellett nincs szükség az célzás rásegítésre. Nem úgy a kitérésre. Annak mindig lesz haszna. :)
A többi cuccból classic fokozaton én is bátran adogattam el, mert mindig volt dögivel, szóval kellemes bevételi forrásnak bizonyult. Impossible fokozaton viszont nagyon más a leányzó fekvése és gyakori a hiány (különösen weapon fragments-bõl és midnezt úgy, hogy 50-100%-al több ellenfél jön).
A pánikszintet meg érdemes globálisan megnézni mikor beadja a program az abduction feladatot. Ekkor egyszerûen nem kell választani, hanem visszább kell lépni (tehát nem elindítani az egyiket), bemenni a situation room-ba, megnézni hogy az országok és kontinensek hogy állnak. Aztán mission room és ott lesz felül az aktuális feladat ahová belépve az információk birtokában, bátrabban lehet helyszínt választani mint ha csak a konkrét helyszínek pánik értékeit látná az ember. Ha meg még akad talonban 1-2 szatellit is akkor aztán szabad a vásár. :)
Hát igen 1 nap után még nem vagyok valami pro. Igazából katonák képességeinek se használom nagy részét (overwatch, medkit, gránát, rakéta, nagyjából ennyi, holott van itt run & gun és suppression is).
Muszáj volt, ebbõl finanszíroztam kritikus fejlesztéseket. Megérte, jó befektetés volt a jövõbe. Így telik most majd arra, hogy fejlesszek és átfegyverezzek egyszerre.
Nekem már kétszer adta úgy az abductiont, hogy afrikában két országban is volt egyszerre, most megcsináltam az egyiket és érdekes módon a másiknak nem volt hatása, szóval mondhatni kettõt védtem ki. De ez eléggé véletlen faktor. :)
Én eleriumot sosem adtam el, és most kevés is lett, igaz nem zsákmányoltam nehéz plazmát, szóval azt gyártani kellett, de a páncélokhoz és a többi plazmafegyverhez elég nagy mennyiség kell belõle. Valami 2-300at használtam el az elmúlt hónapban belõle. :)
A pánikszitn meg érdekes. A bázis kiirtása elõtt Indiában jártam abductionon. Nem írta ki, de mintha a környezõ országokban is csökkent volna a szint. Ekkora anyáztam, mert azt hittem, hogy a bázis kiirtás úgymond "felesleges" lesz, mert nem csökkenti majd ott a pánikot. Hála istennek, az egéstz világra hatott.
Én eddig 100 alloyt simán eladtam és 20-30 eleriumot is. Így is van ~200 mindkettõbõl. A hullákat simán eladatam 3-as limitg, aztán jött a pofon mikor sokmindenhez kellett. Floatert és sectoidot már nem adok le, mert a haratos alapvadászt jól feltornázza. Így lõttem le nagyobb UFO-t.
Igazából van még egy psi szint, de az el van rejtve, és azt hiszem vagy 10000000 xp után érhetõ el, vagyis érhetetlen el. Gondolom oda van rejtve Sid speckó psi támadási képessége :)
Király... Firestorm még csak fejlesztés alatt volt, de kaptam 1 battleshipet, ami szétlõtte normál repülõt, 2 ország full piros lett és kb. 2 napra rá jött report, paff kiléptek
Az a pánik szintet jelöli. Ami zöld vagy kék az nyugis. A vörös ott nagy a pánik (ugyanerre szolgál a földgömb nézetben az a visszalépés melletti ikon amire ha ráböksz bekékül a bolygó és ilyenkor mutatja színekkel a pánik hangulatot. De ugyanezt látni lehet a situation room-ban is.
Hidd el, elérhetõ hogy egy országot se veszíts. majd mikor már belejössz a játékba megleled te is ennek a módját. Kell ugyan egy kis szerencse is hozzá, meg elõre tervezés de megoldható. Classicon kétszer játszva egyszer volt ország veszteségem, egyszer meg nem. Impossible-ön viszont eszement gyorsan el lehet veszíteni egy országot normál vagy classic fokozathoz képest.
Pénzhiány ellen használd a grey market opciót a situation room-ban. Add el a felesleges hullákat és cuccokat. Hullákból kutatási célokra és gyártásra majd drone - több foundry-s technológia is igényli de összesen 6 vagy 8 elég, floater - ez a dodge gyártásához elengedhetetlen és midnegyik dodge modulhoz kell 6, thin man - fejlettebb gyógycsomaghoz elengedhetetlen kutatás céljából ám elég max 6-ot tartalékolni erre, muton - ez a tárkapacitás növeléshez kell a foundry-ba ha jól emlékszem. Számtalan ufo cucc van ami elpasszolható. Minden ami damaged, aztán az alien food, alien entertainment, alien storage vagy micsoda (ezeknél mind írja hogy nincs kutatási hasznuk és eladhatóak). Ha nagyon sok lenne belõle akkor akár még alloy-t is elpasszolhatsz. Eleriumra szükség lesz majd minden fejlett cuccoshoz ahogy alloy-ra is, a kutatás miatt a weapon fragments-ek kellenek. UFo flight control a röpcsikhez és a nagyobbik szatellit kontroll épülethez kell, míg power source szintén kell majd kis számban. Ezekbõl olyan 6-10 legyen készletnek, a többi eladható.
Mindig a pánikszint az elsõ, utána a mûhold ellátottság, kontinensméret, majd legvégül a bónusz, bár eleinte én is mentem alacsonyabb pánikszintû országba 200 pénzért. :) Ezzel amúgy lehet trükközni, ha vissza töltesz egy korábbi állást, amikor még nem jött be az abduct, ugyan úgy be fog jönni megint, csak újraszámolt jutalmakkal. Ilyet mondjuk legelkeseredettebb helyzetben meg lehet játszani. :)
CSak a kill-ért ját xp. Majd pszí használat fejelsztésekor (ha már lesz pszíd) fog számítani az elsõ képességnél, hogy mennyi hp-t kapott le. Lényegtelen hogy mennyit gyilkol a pszí képességével sérült célpontokat, a fontos hogy 1 Hp leszedése 10 pszí xp-t hoz (a pszí szintlépés meg 120-nál van). A képesség viszont max 5-öt sebez, szóval 3 alkalommal el kell majd sütni úgy, hogy legalább ennyit biztosan sebezzen összesen. A következõ szinten aztán majd lehet választani a pánik és a nyugtatás (nem ez a neve, de lényegében ezt teszi, hogy a pszí körül pár mezõben a haverokat kihozza pánik hangulatból és erõsíti a will karakterisztikát) közül amiket kétszer elsütve elérhetõ az uccsó pszí szint benne választhatónak egy védõmezõ (nagyon masszív def bonuszt ad mindenkinek aki benne áll) vagy egy célpont megszállása/irányítása 3 körig.
Nem jön még le a karbantartás, és egyéb költségek belõle? :) Bár nekem is 1150 plusszos a költségvetésem, de mire ideér hó végén addigra 500-700 közötti összeg lesz belõle. :)
Én meg kapok 300-at (nem k) havonta! Ezért nem értem. Vagy ez már buherált játék?
Próbálná az ember az egész bolygót megvédeni, de aztán rájön, hogy ez kivitelezhetetlen.
Amúgy ti Abduction küldiknél mit választotok? Pánikszint függvényében külditek a csapatot (magas, akkor kénytelen vagyok alapon hogy el ne veszítsem), pénzt adókra mentek, mérnököt, tudóst vagy katonát adókra?
Én általában ha nem nagy a pánikszint vagy tudósra vagy mérnökre, ha magas, akkor meg próbálom orvosolni a gondot!
Ennyi a surplus emlékeim szerint. A legutolsó is 550k volt, a bázis kiirtása után ugrott meg még 300k-val. Bár lehet, hogy rosszul emlékszem, majd csekkolom.
A szatellitek amolyan jolly joker kategória, ami tényleg megmenthet a legszorultabb helyzetbõl is. Én nem lövöldözöm fel õket gyorsan (a pénz jól jönne de a pánik kontroll fontosabb), hanem tartalékolom. Legyártok amennyit csak a pénzembõl tudok és csak akkor lövöm fel ha valahol 4-re vagy 5-re ment fel a pánik. Ott visszaveszi a problémát elég jól. Közben meg lassacskán építgetem a "radarokat", hogy tudjak még mûholdakat fellõni.
A minden feladat megcsinálása nem mérvadó a pániknál. Érdemes a szatellitekkel és a felkínált helyek és környezetük pánik szintjével kapcsolatban meghozni a döntést, hogy adott idõben melyik helyre menjenek az emberek takarítani. A council feladatok azok amik elvégzése a kihagyhatatlan kategória mert mindegyik pánik csökkentõ hatású.
A drone nem fegyvertelen. Egész erõs a fegyvere és képes javítani más mechanikus egységeket (más drone-t nem csak disc és sectopod kerül javításra nagy ritkán, de akkor akár 10 pontot is hegeszt rajtuk).
Mesterlövészbõl majd az igazi a plasma sniper lesz. Az alap sebzése 10 (9 ha light cover-ben van a célpont és 8 ha heavy cover-ben vagy ha hardened). Critical hit esetén ennek másfélszerese. Azzal szépen lehet majd irtani. Bár mire meglesz esélyesen már muton elitek, sectopodok és hasonlók jönnek majd 14+ (sectopod esetében 30) Hp-val.
Én olyan óvatosan nyomulok elõre mindig, hogy ihaj, hogy elkerüljem a nagy csoprotokat. A tegnap éjféli csak próaképpen kipróbált terroron a scatter laseres free overwatchos emberem így is 2 kör alatt kifogyott a munícióból és mégis elvesztett egy emberem...
Én minden küldit megcsinálok, amit csak tudok és hidd el mindent megtettem, de India és Egyiptom mégis bedobta a törölközõt normáli szinten! DE mint mondtam szerintem a satelite-k hiánya volt a fõ oka ennek.
Avenger: Bármi lelõheti a mûholdat, nem kell ahhoz battleship (battleship elméletileg az elsõ ethereal-os spéci hajó leszedése után jöhet, de gyakorlatilag feltûnhet úgy 6 hónappal kezdés után is ha nagyon húzza az idõt a játékos). :)
Elég ha nem küldesz fel vadászt egy ufo elfogására. Aztán ha az elröppen egy mûhold alatt azt észleli is (ha nincs stealth satellite kifejlesztve akkor 100% eséllyel kiszúrja, ha van akkor 25%) és le is kapja. Pánik meg ugrik hirtelen egyet a kontinensen és 2-t az adott országban.
Molnibalage: A nagyobb hajók között lesz olyan amit nem tudsz leszedni interceptorral, mert 1-2 lövéstõl leesik majd. Hiába a dodge, hiába a plasma cannon vagy épp emp. Nem jutsz olyan helyzetbe hogy le tudd gyõzni a legnagyobbakat. Oda jön jól a firestorm.
Nekem mondod? Guzman-t nagyon sajnáltam(Elsõ Major volt és a tutorialból vittem magammal!)
Azt kell mondjam, hogy a vezetés hibázott! Túlságosan nyomultam elõre, így 3 mutonba és 3 thinmanbe (meglepõen tetû módon harcolnak ezek is: messzirõl is találnak és tudnak mérgezni is) futottam bele egyszerre az 5 fõs csapattal és szegény Guzmi látta kárát:-(.
Egyébként kezdõt ezen a szinten már szerintem durván fel kell páncélozni, fegyverezni, mert alap felszereléssel esélytelen, hogy túlélje. És itt már tényleg csak úgy van értelme kezdõt vinni, ha minimum 4 veterán megy vele együtt!
Plazma mesterlövész meg 8-10ig sebez. Egy sima muton krit nélkül is meglehet egy lövésbõl. :)
Ha nem rohan az ember, és nem támadja be 3 csapat, akkor simán megoldhatóak a küldetések(kivéve terror) 4 emberrel is, szóval nekem befér a csapatba két kezdõ ember is általában, bár nincs is már annyira kezdõ emberem, plusz egy titán páncélban, plazmával vagy lézerrel + scope. Egy ember sem igazán kezdõ. :) Két tapasztalt sniper meg alap. Velük igazából a többiek sokszor csak azért mennek, hogy meglássák az idegeneket. :D Két cyberdisc-nél meg mondjuk egy muton csapatnál, már azért kell lövöldöznie mindenkinek rendesen, de olyankor is simán eljátszható, hogy a sniperek lõnek négyet, 3 ember látótávon kívül áll overwatch-ban. Az egy ember aki meglátta a pakkot, pakkokat, lövés helyett visszaszalad hátra. Ilyenkor a megmaradt idegenek még kapnak néhány overwatch lövést is, ahogy közelebb jönnek. :)
Tegnap az egyik legdurvább Terror-om (very difficult nehézséget írt a játék): 2 cyberdisc+4 drone és vagy 6-7 crysalide + mivel alig bírtam a kezdõhelyrõl kijönni, mert rögtön megrohantak folyamatosan jöttek a kikelt crysalide-ok... Addig mahináltam, amíg csak egy sergeant veszett oda, de a csapat elég viharverten hagyta el a helyszínt 2 megmentett civil társaságában.
Amúgy már rájöttem, hogy ez a végigjátszás eléggé el van cseszve. Elején nem nagyon pakolgattam a satelite-ket és ezért is küzdök most anyagi gondokkal. Azért lassan stabilizálódik a helyzet.
Akármeddig nem húzható a fejlõdés mert úgyis bejönnek a fejlettebb lények, ahogy fejlõdsz (kutatsz) és haladsz elõre az idõben. Mindössze ha a fõ szálat csinálod gyorsan és arra fókuszálva, akkor hamarabb itt lesznek a tier 2-es dögök.
Chrysalid mindenképpen jönni fog terror küldetés miatt, akár a harmadik, akár a hatodik héten következik az be. Sima küldetésekben azonban nem gyakoriak kis és közepes (egy szintes) ufokban. Utána elméletileg bárhol és bármikor felbukkanhat de általában a felbukkanási helyük elsõsorban a terror küldetések során lesz, meg szinte majd minden kétszintes hajón helyet szoktak kapni. Kisebb, egy szintesekben nagyon ritkán fognak elõfordulni.
A patch kicsit gyorsított is a megjelenéseken (harmadik hónapban találkoztam sectopoddal úgy, hogy azoknak csak a bázis elfoglalása után szabadna majd megjelenniük azt attól még messze voltam), így hamarabb jönnek, nem kell a fõ szálat csinálni orrvérzésig, csupán akkor már hamarabb feltûnnek. De õk még a kezelhetõ népség alap fegyverekkel is. Nem könnyen de letakaríthatóak. Csak ne szaladj elõre a kutatásban. Ha már a beam fegyvereket kutatod az mondhatni garancia a muton támadók felbukkanására, ahogy a páncélok fejlesztése is sajnos. Szóval már nem húzható a játék bemelegítõ szakasza, de a bázis eltakarításával kitolhatod a combosabb dögök elõkerülését (igaz ez lassítani fogja a kutatást és fejlesztést).
A tutorial a másik dolog ami úgy vettem észre, hogy elõrébb hozza a megjelenésüket. Sok egyéb mellett (például korlátozott területválasztás bázisnak) a tutorial ezt is eléggé eltolja, így jobb kihagyni. De többnyire elsõ játéknál az emberek ezt nem tudják (én is megszívtam minden korlátozással együtt amit a tutorial tartalmaz). Normál játékot indítva tutorial nélkül nagyon máshogy alakultak a dolgok.
A supportok a második legjobb lövészek a fejlõdés tekintetében. Ez egyszerre meglepõ és hasznos dolog. Ahogy lépegetik a rangokat úgy 25+ aim-ot is begyûjtenek (nem úgy az assault és a heavy). Egyedül a sniper elõzi be õket ezen a téren. Arról nem is beszélve, hogy az assault rifle egész jó kis stukker az alap készletben. Közepes és hosszú távra messze pontosabb mint a shotgun (csak amiatt mert annak nagyon rövid az optimális lõtávja és az assault amúgy is szívna közép és hosszú távra lövöldözve) és bár nem pontosabb mint a LMG, de a kezelõje mégis azzá teszi, mert a heavy valami katasztrófa a lövöldözés terén (már pontosságban).
A perk aminek a nevét keresed a bullet storm. Eszement hasznos dolog hogy ha nem mozgott a heavy akkor lõhet akár kétszer is.
De jó lenne, ha csak a hónap végén tipliznének le az országok. Sokszor jól jött volna ha így van, de sajna hajlamosak hónap közepén is dobbantani (impossible fokozaton legalábbis de ott amúgy is nagyon könnyû országokat veszíteni a megemelt pánik szintek miatt, classic fokozaton csak egyszer tapasztaltam ilyet de Indiáért nem volt kár). Classic fokozaton még hajlamosak kihúzni a hónap végéig, normál és könnyû fokozaton meg gondolom szintén de ott mûvészet lehet akár egy országot is elbukni, mert 50-75%-os eséllyel magától csökken a pánik minden hónapban. Nem így classic és impossible fokozaton.
Nekem a problémám az, hogy hol feljõdjön egy kezdõ, mikor már ilyen durva ellenfelek jönnek? Egyszerûen nem fér bele, hogy zöldfülûvel menjek és egy tapasztalt ember elvesztése is katasztrófa.
Én is azt hittem, hogy jönnek majd a mûhold lelövõ battleshipek, de eddig még semmi. Egy abduct hajót meg az alap interceptor is leszed plazmával könnyedén. Azért jobb félni mint megijedni. :)
Tippbe adja a játék, hogy kis felderítõ ufókat kell kilõni és akkor vigyek bátran rookie-kat fejlesztési célból. Na mondom bedobok egy Colonel-t csapatvezetõnek, meg egy Major sniper-t és a többi rookie.
Erdõs pálya, elsõ kontakt Cyberdisk és 2 drone (o.O... azta tényle érdmes rookie-t vinni ilyen "egyszerû" feladatokra). Oké leküzdöm a tapasztalt embereimmel a disk-et, megyek tovább wazze 3 Muton (o.O én meg 4 rookie-val az oldalamon alap páncélban voltak, igaz lézerpuskával) és ha ez nem lenne elég még 3 sectoid, majd még 2 Muton.
Lényeg a lényeg tapasztalt veteránjaim megúszták a kalandot 7 nap kórházzal, 1 rookie elesett és 3 két hétre kapott beutalót a helyi klinikára...XD
Cyberdisc amúgy köcsögebb mint a sectopod, bár azóta van plazmapuskám, de a zárt disc-re nem lehet kritelni. Sectopodra meg bármikor. Az elsõt is úgy lõttem le, hogy snipertõl kapott egy 19es kritet. :) Aztán még egy lövést, ami mondjuk nem volt elég neki, de maradt két életerõ pontja. :)
Én most tervezek átfegyverezni erõsebbre, mert az erõs lény hordák egyre durvábbak. Ez sok píz lesz, bár zsákmányból van pár plazmafegyver. UFO elfogásom eddig összesen, ha volt 3 db. Nem vágom, hogy mire kell Firestorm...
Szóval ott rontottam el, hogy megépítettem a chamber-t! Hát erre nem is gondoltam. Akkor Arc Thrower-t nyugodtan kifejleszthettem volna, nem az a döntõ, hanem a chamber, vagy a biztos, ha egyiket se fejlesztem, csak szép nyugiban játszogatok!
Na most már mindegy! Egyébként nem baj, mert van kihívás. Nem mindig töltöm vissza az emberveszteséget sem (habár már 5 tapasztalt bakám hagyta ott a fogát az egyes küldiken, fõleg Terror-on szoktak elhalálozni elõszeretettel: Disk-ek gránát képességét nem kicsit utálom, Berserkerrel is érdemes számolni, amerrõl lövik arra megy, Crysalide meg a mérgezéssel és a zombiképzésével genyó!).
Élvezet a játék, minden fillérjét megérte! Egyszer végigviszem, aztán a módosítók alkalmazásával majd kezdek egy újat (különbözõ statú rookie-k, random sebzés, ilyesmi).
Azért a fõszál drámainan emeli az ellenfelek szintjét. Mikor kikaptam, akkor 2 muton jött meg sok alaplény. Most olyan a helyzet, hogy 2-3-as muton csapatok meg cyberdics és mások rohangálnak. Terror siteon csak chryssalid meg cyberdics. A lézerfegyver most kezd kevés lenni.
Én a bázis után álltam meg egybõl a fõküldetéssel, és volt vagy három hónapom, amíg nemigen történt semmi, jöttek ufo-k, terrorok meg abduction is, de semmi megállíthatatlan. Mondjuk mi más jöhet? Battleship pl nem volt :) A mûholdakra nem mozdultak rá, és kivárták a repülõ ufo-k, hogy kiépítsem a firestorm flottámat, addig mindig csak leszállt ufok voltak. Meg a bázis elõtt néhány kis scout. Ráadásul van 11 mûholdam már és semmi kutatni való. Elõzõ hónapban is 2000 pénzt költöttem, de már minden hülyeséget megveszek, és beraktam unalmamban még két firestormot építeni, a meglévõ 5-6 mellé. Kicsit végjáték szagú már így. :)
Ha egy vonalban vagy egy fedezékben állóval (ami a linkelt képeken is látszik) akkor sajnos nem mindig kapod meg a flanking elõnyeit (valahol jogos, mivel nem kerültél mögé, nem kerültél az oldalába, csak elõtte vagy, de ettõl még persze idegesítõ hogy ha ilyesmit jelez azt még sem kalkulál vele) még ha az amúgy pontatlan fej fölötti jelzés azt is mutatja. Ez nem egyedi eset, hanem figyelmetlenség az alkotók részérõl.
Na aggódj a virágbolti is ilyen(tapasztalat)...szerintem ott érdemes megállni, hogy a "chambert" kell megépíteni, minden ki van fejlesztve és élvezem a játékot..:)
Klasszikon azt hiszem, hogy már öt pániknál is van esély rá, hogy kilép az ország egybõl. Nekem volt már ilyen. Persze nagyobb az esély rá, hogy hónap végéig kihúzza ötös szinten, de ha jön még egy abduct, vagy valami(6os lenne a pánik) akkor tuti kilép. :) Persze gyakrabban jön valami jó küldetés, ami viszont csökkenti.
Mások is írták már, hogy hiába nem csinálják a fõküldetést, jönnek a disc-ek. Nekem csak az idegen bázison voltak, és onnantól folyamatosan, de ez biztos függ attól is, hogy hány hónapot pörgetett át az ember. Lehet én jobban siettem, és azért csak a bázison jöttek ezek az idegenek.
Haha! Szép...:D Nekem is volt már, hogy a vezérlõ terem elõtt felálítottam pozícióba az embereim-overw.- mielõtt kinyitottam volna az ajtót még reloadoltam egy emberem, mikor kirontott egy Muton...azonnal meghalt...az asszony is idejött, hogy mi a faszt röhögök...:DD
Jah és nem tudom figyeltétek-e, de az országok mindig csak hónap végén lépnek ki a programból, tehát ha hónap elején lesz max a pánik szint, akkor valószínûleg még úgyis lesz oda valamilyen küldetés.
Érdemes lehet ezt beépíteni a taktikába. Ausztrália max pánikos volt és kaptam oda egy küldit a tanácstól, ami szépen lehúzta 3-ra a pánik szintet.
Tegnap sikerült végre nekem is elkezdeni a játékot!
Sunyi módon elõször próbáltam fejlõdni és a fõszálat hanyagoltam úgy se dobál majd a nyakamba erõsebb ellenfeleket a játék, ha nem csinálom fõszálat címszóval... Ez egy nagy baromság! Arc Thrower-t direkt nem fejlesztettem ki, hogy ne menjen tovább a sztori. Elsõ 1 hónapban tényleg csak sectoid-ok és Thinmanek jöttek, valamint a 4. héten már Floaterek is. Aztán az 5. héten elkezdtek feltünedezni a Mutonok, Crysalidok és bizony a Disc-ek is.
Lehet, hogy tört játéknál nem jöttek keményebb ellenek, de bizony eredetinél (elsõ patch után telepítettem a játékot) ezt nem lehet megcsinálni. Muton-ok ellen, crysalidok és Disc-ek ellen meg már marha kevés az alap fegyverzet, még lézer is csak épphogy elõnyhöz juttat (elsõ Berserker be is szívatott).
Amúgy Tutorial-t végigcsináltam (Guzman az elsõ squadie-m sokáig húzta végül egy Mutonnak esett áldozatul már Major korában... Béke poraira), de elég sok gondom van a pénzzel, pánikkal és baromi sok sérültem mindig (annyi miss-t lõnek a katonáim 4-es rangon, hogy az hihetetlen és érthetetlen... Érdekes módon nálam a Supportok a legjobb lövõk és nagyon hasznos a medkit képességük).
Jelenleg a 3. hónapot taposom. Fõhadiszállásom Európában van. Van 6 db satelite-m (USA, Kanada, Mexikó, Oroszország, Kína, Nigéria és most nem tudom hirtelen mi a 6., de a Satelite link már kész, így lassan lövöm a másik 2 sat-ot is: lehet lefedem délamerikát is most már). Amúgy India-t és Egyiptomot sajnos bebuktam!
Amikor láttam, hogy a fõszál halogatása nem vezet sehova gõzerõvel elkezdtem rajta dolgozni és kissé röhejes módon elsõ elfogott idegenem egy Muton volt (XD). Amúgy Heavy 2x tüzelõ skillje egy körben volt a döntõ az egy nagyon jó skill, csak nem tudom a nevét.
Jól rád rontottak. Bezzeg tegnap nekem úgy kellett imádkozni, hogy kijöjjenek a jó kis fedezékükbõl, pont ugyan ilyen hajón. Aztán úgy oldottam meg, hogy heavy-vel kirakétáztam az egész hajó oldalát, a mesterlövészek meg szépen lepuffogtattak mindenkit. Fog a fene bemenni a sok fedezékbe bújt muton közé. Muton elitet a másik oldalon, meg assault+lightning reflex-el felderítettem, sniper archangel-ben felszállt 4 emelet magasra, így simán tudta lõni õket. Lövés után meg az assault visszaszaladt a külsõ fal tövébe. 2-3 kör lement így, aztán elkezdtem a támadóalakulattal is helyezkedni + overwatch minden lépés után. :)
A vezérlõben lévõ sectoid commandereket már majdnem megsajnáltam, amikor három ajtón berohamozott a négy közelharcos. Hátulról megfedeztek a sniperek(közvetlen az ajtón kívül egy kockával álltak). Köpni-nyelni nem tudtak a sectoidok. :) Kicsit érdekes ez a rendszer így, mert nem tudnak csinálni az idegenek semmit abban a körben, amikor meglátom õket. Egy kis szobányi idegennek esélye sem lesz, amíg kevesebben vannak mint 5.
Bocsi, ezt nem értem...:( Cobra(aki ki van jelölve, hogy lépjek) ott áll a Muton elõtt 5 kockával, semmi nincs köztük, mind a kettõnek "sárga" a pajzsa, mégis lent nem jelzi...nem értem...:) Azért csináltam több képet, hogy minden jól látható legyen...
Na, tegnap megvolt a bázis kiirtása. Így most nagyon nyugi van kivéve, hogy azért jött egy terror rá szinte rögtön. A bázis kicsit vicces volt, itt kellett elõször sokat visszatöltögetni, mert a végén a sectoid commandert basztak pisztollyal két lépésrõl eltalálni hárman is...
A fõ teremben levõ hullám, ha egyszerre jött volna, akkor befostam volna. Chryssalid, muton és cyberdisc és thin man csoportok. Uh.
A most futó terrortba éppen csak belekóstoltam, de valahol idegesítõ, hogy +10HPs embert az 1 HPs chryssalid egy ütéssel megöli. Vicc. A terrorban csak ilyen és cyberdisc jön. Az meg vicces, hogy a drónra azt írta a kutatás, hogy fegyvertelen emlékeim szerint, most meg 13 HP-t lõtt bele az emberembe egy lövéssel. Nem a dics, a DRÓN...! WTF...?
De az, supply! A képen nem látszik, mert úgy csináltam, hogy jól látszódjon hány kocka a távolság és semmi akadály nincs az útban, 'Cobrától' jobbra hátrébb van még egy medik. A lényeg, hogy program mégis teljes fedezékkel számolt és akkora miss-t lõttem, hogy csak pislogtam... Eredetileg a benga meglepte az emberem a falból, tetõrõl vagy isten tudja honnan került oda, de rábaszott volna, ha a körváltás után nem portál oda a disk... A fal mögött egy rohadt nagy lépegetõ, egy halom csicskás, 4-5 pók és persze a hajó parancsnoka... A képen a jobb oldali rész látható a tetõvel és a bal oldali tetõn még 3 ikertesója a vörösnek...kemény volt... Amúgy a lépegetõ a sugarával kivégzett 1 hangyát mikor rámlõtt és 2 kockáról tökéletesen mellé lõtt vagy 3x egymás után. A csata végén amúgy Õ maradt egyedül életben, 9 nap korházzal, gyõzelem...:) Kár, hogy a játékban nem lehet videót venni vagy képet menteni...:)
Alul a kis fej bekeretezve (ami azt mutatja hogy a látott alien-ek közül éppen melyiket vetted célba) nem sárga, szóval nem az aktuális lövészed az aki flanking pozícióban van, ezért marad meg a célpontnak a cover bonusza. Jelenleg a program sárgára cseréli az ikont egy idegen feje felett, ha bárki az oldalába/hátába kerül függetlenül attól, hogy az az aktuális katona vagy egy másik. A cover meg csak annál nem fog érvényesülni aki tényleg a pozícióban van, míg mások akik nem kerültek elõnyös pozícióba, azoknak továbbra is élni fog a csökkentés a találatra, mert számukra a célpont még mindig védett.
Ezt tényleg egyszerûen meg lehetett volna oldani úgy, hogy csak az aktuális katona szemszögébõl mutatja az idegenek helyzetét és akkor nem lenne kavarodás a helyzet körül.
Hajóknál megfigyeltétek, hogy sok helyen nincs burkolat, a sérülésmentes hajón sem? Ezen a szállítón is a vezérlõ és a motortér közt teljesen nyitott folyosó van. Érdekes design, bár biztos valami pajzs burok védi az egészet repülés közben.
Ez érdekes... bár, ha jól figyeltem meg, a sárga, cover nélküli jelzés megjelenik a jobb alsó sarokban is az adott egységednél. Hogy ez miért nem az az egység, amelyikkel lõni akarsz, passz :)
A hajó amúgy nagyon ismerõs, csak nem egy nagy supply?
Nem látom, hogy hol a többi katonád, de ha messze vannak, akkor lehet csak üzenni akar a program, hogy ne lövöldözz, hanem fuss el. :)
Amúgy csalnak rendesen az idegenek. Ha egy katonával nem állok fedezékbe az ajtó elõtt, akkor beáll úgy az ajtóba, hogy ne legyen reakció lövés, de lelövi a fedezék nélküli katonámat. Ha visszatöltöm, és beállok fedezékbe vele, akkor nem jön ki, hanem elmegy hátra. :) Mondjuk sectopod volt, szóval biztos van valami hõkamerája, amivel átlát a falon. :)
Nah, sikerult túlélnem a 2. hónapot, és még 12 ország áll. Megvolt az elso kontakt is a Mutonokkal Abduction formájában. 3 sectoid + 3 floater + 6 Muton, kaptak rendesen a pofájukba rakétákat megnovelt blast radiussal heavyjeimtol. Úgy tunik innentol a heavy lesz a fo kaszt (na nem mintha eddig nem ok olték volna a legtobbet), asszem el kellene kezdenem tobb heavyt kiképezni.
"Amúgy az egy nagyos fogas kérdés, hogy Snapshot vagy Squad Sight."
Elõször én is így gondolkodtam, aztán rájöttem hogy van pisztoly is a játékban :D, így egyértelmûen a squad sightra szavazok. Nekem rohadt messzirõl is beadja hogy lõhetek a célpontokra, a snipereimnél távolságtól függetlenül 80-85% a találati arány, és azon ritka esetekben amikor mozogni kell, átváltok pisztolyra így lehet velük mozgás után is lõni vagy overwatcholni snapshot nélkül.
Általában 2 sniperrel megyek, takarítanak mint a parancsolat (fõleg amióta van sniper plazma puskám is, lézert azt átugrottam).