Snipernek 100(?), mert ha nem lát a csipás 25 kockán túlra, akkor hogyan lõ 100 kockányira? Most direkt megszámoltam, hogy egy assault felderített egy csúnyabácsit a snipertõl 50 kockányira. A sniper és a cél között semmi és volt, mégse tudtam rálõni a csipással...vagy valami skill függõ?
Néhány tipp az impossible+ironman fokozat elkezdeséhez (hack, mod, Sid Meier, stb. nélkul):
Bázis Afrikába, kelleni fog a pénz.
------
0. pályára tippek (de más pályákra is jó):
Ha nem jó pályát kapsz ki, akkor annyiszor kezded újra, amíg nem kapsz valami használhatót (persze ez csak a nulladiknál játszható el...). Értsd: Autópálya -> restart, olyan kell ahol korbe tudsz futni az épuletek korul, esetleg felmenni a tetore.
Távolra ezen a pályán SOHA nem losz, csak kozvetlen kozelre, max. néhány mezo távolságra, pont leszarod mikor milyen találati arányt ír ki a game (a kesobbi pályákon is csak csínján a távolsági lovésekkel).
Természetesen mindig úgy mész, hogy 1 emberrel leléped a kékig, utána a kovetkezovel is mellé/mogé állsz (ha olyan a helyzet persze lehet koztuk néhány mezo távolság, de a lényeg hogy sose menj túl azon az embereden, amelyikkel legeloszor léptél az adott korben), aztán overwatch. Lehetoleg fal mellett mész, ahol nincsenek ablakok, vagy más full cover mogott, esetleg a pálya szélére rátapadva (ebben a sorrendben).
Ha 1 csoportnál tobb ellent látsz meg, akkor azonnal dash onnan az osszes embereddel, minél messzebbre. Ilyenkor máshonnan kell megkozeliteni oket, valamennyire szét fognak szóródni, esetleg visszaállnak "póker pózba".
Hásználd a gránátokat, és soha ne kockáztass olyan helyzeteket, hogy lesérul az az 1-3 idegen, és "majd kov korben kiszedem". Vagy :old meg oket, vagy inkább ne menj rájuk, ez utóbbi esetben megpróbálhatsz bemenni egy szobába, vagy felmászni a tetore, egy kis szerencsével utánad jon valamelyik.
Nekem a mostani játékomnál mindegyik emberem túlélte a 0. kuldetést.
-----
Ha megvan a kuldi, akkor sattelite, és weapon fragments, ha kikutattad, legyártani 4 scope-ot, hogy végre el is találják az embereid az ellent (ezután már autópálya, stb. is bevállalható)... Gránátok ekkor persze kuka.
Snipert felejtsd el.
Assault és Heavy lesz a core (ez utóbbi alkalmi snipernek is elmegy, foleg ha már megvan az alternatív rakétájuk is perk által).
Országok veszni fognak, elkerulhetetlen.
Természetesen az 5. és 6. embert is feloldani amint csak lehet.
Nem rossz ez. A GUI mondjuk pocsek, mar a bevezeto kuldetesben anyaztam a "dobj granatot a terkep szelen allo alienre" feladatnal, mivel a szelenel maniakusan gorgetni akarta a kepernyot. Biztos nagyon orulnek a konzolos nepek, mert ahogy nezem az iranyitast arra talaltak ki. Nehany ugyes modder csodat tudna tenni ezzel a cuccal, ha lenne hozza felszereles.
Nem tudom figyelted-e, de írta, hogy nem saját részre. Na ez a LOL....
nyah...végre, sikerült elindítani XP alatt is...igen a törtet...mielõtt kapom az osztást, tényleg nem saját részre
torma1: Csak az officers központban ha kifejleszted a +25% Xp-s cuccot, akkor nõ a kill-ért kapható tapasztalati pont, amúgy fix érték (hogy mennyi az passz, de kb olyan 50-75 pont lehet már abból ítélve, hogy mennyi kill után lép szintet valaki). Mondjuk sajnos küldetésenként csak 1 szintlépés lehetséges, még akkor is, ha amúgy eleget gyilkolna több lépéséhez valaki.
Fixen mindenkinek 27 a látótávja és ez nem változik (sõt ha valaki netán átírná a játék megfelelõ részében nagyobbra ezt az értéket akkor a program ki is fagy). Ugyanennyi a stukkerek lõtávolsága is, kivéve az alap shotgun-t aminek 10, illetve a sniper puskákat (minden típus) amiknek meg 100.
Ez az infó nem található meg sehol, csak magad tudod megnézni a játék egyik fájljában.
Már írtuk. :) Eleinte egyet minden fajtából, aztán ha már tudsz plazmát használni, akkor 1-2 küldetés alatt össze tudsz szedni néhány jóárasított plazmát, ha élve kapsz el idegeneket.
classicon tolom, köszönöm, megfogadom másik kérdésre? ki mennyire foglalkozik az alien befogdosással? én így elsõ gondolatra minden fajból 1 példányt próbálok meg elkapni
A másodikra, szerintem több országba keveset. Így is alacsonyan maradt a pánik, ha jó vagy és csak így dõl a lé. Tudtommal nincs több zsé, ha kettõt raksz egy területre. Nálam most pl. Afrika, Brazília, USA, UK és Japán felett van 1-1 db.
Fajonként egy elég szerintem. Egy országba csak egy mûholdat tudsz, de gondolom kontinensre gondoltál. :) Ha normálon játszol, akkor érdemes egy kontinensre összpontosítani, ami nem a bázisod kontinense, hogy megkapd a kontinensbónuszát. Ez pl dél, vagy észak amerika, vagy afrika trióból legyen valamelyik. De ha másik kontinens szimpatikusabb akkor azok is jók. Normálon nincs nagy jelentõsége :) Klasszikus nehézségben, meg célszerû a nagy pánik szinttel rendelkezõ országokra rakni, mivel ott jobban gyûlik a pánik. Persze ha jól alakulnak a dolgok és alacsony a pánik akkor megint csak kontinensbónuszra menni.
Szatellitet egy országba csak egyet tudsz. Ha egy földrész minden elérhetõ országába felküldtél egyet, akkor az adott földrész speciális bonuszát is megkapod. Magasabb nehézségeknél a pénz és havi scientist/engineer bevételen túl az igazi lényege a fellõtt mûholdaknak az, hogy csökkenti az adott országban a pánik szintet.
A játék szempontjából elég egy mindenbõl (nem minden fajta ellenfél fogható el, például a gépek nem sokkolhatóak és a pókszerû chrysalid sem), mert több nem ad plusz bónuszokat és nem is tárolódik el, nem lesz kutatható. Arra jó több idegen élve elfogása, hogy a náluk lévõ fegyver ilyenkor nem semmisül meg és megy a raktáradba. Ezt ugyan eladni nem tudod de ha például kell egy bizonyos fegyverbõl pár darab és pont olyan idegenek vannak a harctéren akkor nekiállhatsz ilyen módon spejzolni.
Meier papánál a rift képesség a leginkább iszonytató. Elég nagy hatókörben keményet sebez és a következõ saját körig megmarad egyfajta örvénylés az adott helyen. Aki belemegy eközben vagy benne marad az megint sebzõdik. Félelmetes képesség ami a sztori során egy másik emberrel amúgy elérhetõ lesz, de Meier alapból tudja (ahogy az összes pszí képességet). Még jó hogy nem lehet túl gyakran használni.
na jó csak jött még 2 kérdés: - elkapni hogy érdemes: fajonként 1 példányt, vagy minél többet? - szateliteket hogy lövöldözzem fel: 1 országba sokat, vagy sok országba 1-1et?
köszi mindenkinek
Közel mész, és HP-tól függ az esély a sikerre. 3 HP-nál nálam minden egybõl kifeküdt.
Annyit tennék hozzá az elõttem szólóhoz, hogy ha fõküldetés, akkor nyilván akkor megy tovább, ha elkapod és kikutatod az megkívánt élõ idegent, ezen felül, minden fajta élõ idegen ad valami bónuszt egy technológia kikutatásához(pl plazmafegyverek, páncél, ilyesmi). Ezek is elég jelentõsek, majdnem felezik a bizonyos tech kutatási idejét.
1. Azt nem tudom pontosan hogy számolja.Ez jobb mint a másik választás. 2. Ki lehet hallgatni. Fejlesztéseket kapsz és így tudsz tovább menni. 3. Nem kell. A végén megkapod.
pár gyógykérdés: - snipernek ha megvan az a skillje, hogy bárkinek a látómezõjébe tud lõni, ott hogy számolódik a találati esély? érdemest ezt fejleszteni, vagy inkább a mozgás + lövés a jó? - hogy mûködik az alienek elkapása? mire lesz jó? - kell bármit gyûjtögetni a missziók közben? tehát pl. a hullákat kell lootolni? ha igen, hogyan?
köszi
Én kipróbáltam Sid Meiert, hát az valami haláli poén volt, ahogy "agyongolta" a kis szürkét.
PiszkosFred: Tulajdonképpen van 4 közvetlenül az UFO-khoz köthetõ, ismétlõdõ küldetés. Az egyik az abduction, a másik a lelõtt UFO kirámolása, a harmadik a landolt UFO kirámolása és végül a Terror elhárítás. Ezek fognak ismétlõdni kb ebben a sorrendben és gyakoriságben (tehát több abduction misszió lesz mint lelõhetõ UFo vagy leszállt Ufo levadászása). Lényegében ezek a timesink feladatok.
Mindegyikhez tartozik egy idõkeret (általában 24-36 óra) amin belül ha nem indítod el a feladat elvégzését, akkor az eltûnik, nem teljesíthetõ és utána jönnek a negatív hatások (morál zuhanás a nehézségtõl függõ mértékben, majd pánik egyes országokban).
A landolt UFO felszállni nem fog, csak eltûnni, elfogó vadászt ráküldeni nem is tudsz, csak a skyranger-t a katonákkal. Amit meg lelõttél az már nem száll fel, csak eltûnik ha nem érsz oda idõben. :)
Ezeken túl lesznek kb havi szinten egyszer feldobva council feladatok amik többnyire a kísérgetés, kimenekítés bomba hatástalanítás vagy irts ki minden rosszarcút kategória képviselõi. Ezek is idõlimitesek, de hátrány nem ér ha kihagyod ezeket, ám jelentõs bonuszok járnak a teljesítésükért (és többnyire elég egyszerûen teljesíthetõek is). Szóval feladat lesz és kényelmesen bevállalható mind.
Mindezeken túl még lesz 3 fix feladat ami a sztorihoz tartozik
egy speciális UFO lelövése és kirámolása, egy bázis pucolás amibõl az egész játékban sajna csak egy van, és végül az utolsó nagy bunyó ami a régi UFO-s marsi küldetést helyettesíti.
lõnek azok, ha lõtávon belül kezdenek el menekülni..persze sokszor a legközelebb az a katona van, aki észrevette õket, a többiek valamivel hátrébb, pont annyival, hogy már ne legyenek lõtávban, ergo nem is lõnek
Valoszinu hogy javitjak a lelott ufot hisz egy ido utan mindig eltunt.
Nem
Igen, a crash site ott egy idõ után eltûnt. Mikr már tápos voltam, akkor a siteok törtedékét számoltam fel. Csak oda mentem, ahol esély volt komoly vezér elkábítására.
Ha kilép egy ország azt késõbb vissza lehet hozni a szövetségbe?
Lehet, de veletlenhez kepest tul sokszor volt olyan annakidejen, hogy ha par napos kesessel mentem csak oda az avengerrel, akkor a langolo roncs helyett egy ep ufot talaltam. En tudatosnak hittem a dolgot a program reszerol, de benne van a pakliban, hogy tenyleg csak a veletlenen mult a dolog, illetve a sebzesen. Bar hozzateszem, hogy addigra az elfogovadaszok talpig fegyverben szitava lottek minden kisebb ufot, ami pedig lezuhant, az is max 2-3 kor volt, mire az 1-2 tulelo ufot levadasztam. De ha vartam par napot, akkor rendszerint full letszammal es szinte ep ufoval talalkoztam, sokszor. (sot, volt, hogy addig vartam, amig eltunt a radarrol a crash site vagy mi volt a neve)
Soha nem halottam UFO újjáépítésrõl. Szerintem szimplán arról volt szó, hogy elõfordult olyan eset, hogy lelõtt UFO-nak semmi baja nem volt. Ritkán, de volt ilyen.
Nekem ami nagyon hianyzik, hogy meg soha nem tamadtak meg a bazisomat... Asszem ez nincs is benne a mostani gammaban.
A psi kepesseg attol ha hasznalod :)
Én bõven 20+ óránál tartok, nemrég gyárthattam le az elsõ 2 alloy cannonom, 2015 szepembere van...mondjuk én egy teljesen amatõr vagyok a játékban és sokszor visszatöltök állást ha ledarálják az emberem..:) De sokat lesek el INNEN a profiktól..:)Jelenleg túl vagyok az elsõ support hajó lelövésén és felderítésén és komolyan mondom, hogy a Borderlands2-ön kívül nem nevettem ennyit egy játékban..:D Azt vettem észre, hogy ha az embereket overwach-ba rakom és egy feldeítõvel felfedezem a terepet és szétrebben az idegenek, akkor senki nem lõ rájuk...sajna, pedig simán lõhetnének, de lehet én vagyok a béna... Az egész 12 fõs egységbõl 1 emeberemnek volt psi képessége a többi teljesen tök. A psi képességek mitõl fejlõdnek?
Mint regi veteran (es fanatikus) ugy jatszom, ezert is ijedtem meg, amikor SaGa irta, hogy nala a "toltogetes nelkul classicon 14 ora". De mint irta o is, es paran mellette, nem eszik olyan forron a kasat, ki fog ezek szerint tartani a jatek tovabb is nalam. Abban bizok, hogy mint a regiben, azert itt is megvan az a random misszion faktor, amivel lehet csinalni millio egyeb kuldetest is a main story mellett.
Pl anno 20 eve volt, hogy direkt agyonlottem az ufot mar a levegobe, mert "lusta voltam" leszallni es kommandozni (de a penzt nem akartam bukni azzla, hogy le se szarom az ufot), de volt olyan, hogy direkt alig sebeztem az ufot a levegoben, hogy legyen foldi harc is. Vagy volt, hogy direkt nem mentem a roncs fele par napig, addigra a lelott ufot elkezdtek epitgetni es helyrehozni a szurkek, es igy tobb alapanyagot tudtam zsakmanyolni, mint egy kidolt falu ego roncsbol.
Na azert ilyesmi random "timesink" missziok remelem azert itt is vannak/lesznek, nem csak az a 15-20 misszio es csokolom.
A gránát száma az, ami tényleg lol, hogy alapból csak 1 és az is csak a 3 HP-s sectoidot vágja haza. Az alap UFO-ban, csak a keményfiúk élték túl a gránátot. Csuhás, sectoid, floater nemigen. Mondjuk egy snakeman vagy chryssalid meg röhögött egy jót, és ment tovább. Viszotn az alap UFO-ban a fura az volt, hogy a cyberdisc és a muton gyak. semmit sem zavartak. Itt az alap muton is olyan brutál a játék elején, mint állat.
A tár súlya olyan minimális volt, hogy én soha nem fogytam ki normáli kézifegyver lõszerbõl. A rakéta meg olyan nehéz volt, hogy 2-nél többel ritkán rohangált bárki. Tehát az, hogy bizonyos szintû degradációt tettek bele, nekem fura mód nem túl zavaró.
Okés. Arra gondoltam én is. Ez a random újonc tulajdonságok tetszenek. Mint a Régi ufóban. Most kell mazsolázni ki miben jó. :) Fõleg ha nagy tartományban szórod a pontokat.
Piszkosfred, a jatekot alapbol legalabb classic fokozaton told ironmannel es egybol meg lesz az 25-30 ora is.
Nekem azért kicsit hiányzik a lõszerhasználat. Jó volt az úgy. Így egy kicsit furcsa hogy végtelenszer tárazunk be.
Emeld meg a will értéket (a fejlõdésnél a rangoknál vagy az alapot a rookie részleg leírásában) és akkor kevésbé paráznak. Ezen múlik a dolog. Minél erõsebb akaratú egy baka, annál kevésbé válik kocsonyává a rettegéstõl (nekem eddig mindig pozitív hatással bírt a pánik, mert olyan mesterlövészeket kaptam általa akik a légy nemesebbik szervérõl röptében kaptak ki egy szõrszálat :D ).
Az viszont tényleg érdekes az elit katonák milyen hamar be tudnak pánikozni. Azt hogy lehet megmoddolni?
Nem ez a normál tempójú játékidõ, ne aggódj. :) Lehet ez akár 20+ óra is, csak tempótól és a bekövetkezõ események számától függ. Én alapvetõen elég gyorsan ki szoktam pörgetni a játékokat elsõre, mert a sztori érdekel. Ugyanez történt anno a KoTOR vagy a Mass Effect játékok esetében is ahol a legtöbben 20+ órányi játékidõket írtak én meg pislogtam hogy akkor mi mindent hagyhattam ki, ha 13-14 óra alatt a végére értem úgy, hogy lényegében 3-4 mellék feladat maradt ki.
A mostani játékomban az impossible fokozat és a sok ufo miatt úgy vagyok 10 óra felett, hogy még sehol nem tartok a sztoriban (na jó, élõ idegent már fogtam de ennyi). Szóval ez lesz vagy 20-30 óra de akár több is mire a végére érek.
Erõsen játékstílus függõ, át lehet rajt szaladni, de akár végtelenségig is húzni lehet. Persze ha már nem fejlõdik semmi, nincs új kihívás akkor, ízlés dolga , hogy meddig van kedve az embernek öldökölni.
No végig vittem én is a játékot. Összességében azért nem egy rossz game. A régi Ufo-t azért nem veri meg, abban az idõben az legenda volt. Igaz más idõk voltak, kisebb konkurencia, más értékek számítottak egy játékba. Én egy 10/8-at azért adnék neki, sok lehetõség van még ebben. Késztetést , hogy újra elkezdjem viszont nem érzek, talán pár patch és DLC után egy nehezebb fokozaton újra végigviszem. Azért jó volt újra ALient ölni, kicsit talán ha a fraxis mert volna mélyebb RPG elemeket belevinni, cseppet bonyolultabbá tenni legenda lehetett volna ebbõl is.
14 ora alatt vegigjatszhato a jatek? A picsaba ez k..va rovid. A Galaxis csak tegnap kuldte a cuccot, igy en meg csak tegnap kezdtem bele, de akkor ezek szerint ha csak napi 1-2 orat jatszogatok se fog bejarni a hosszu hetvegeig? Ennel azert hosszabbra szamitottam, 14 ora az lof..sz, foleg ha a pepecselos jatekkal erted el ezt, es nem a celiranyos technikaval, ami meg rovidebb.
Kerlek mondd, hogy felreertettem valamit, mert akkor ez most sokkolt picit. Rohadtul bejon eddig a jatek, megint tizenevesnek erzem magam, mint anno, de csak 14 oraig elvezhetem maradektalanul?
Ebbõl az 5-bõl nem mind lett végig víve. Az elsõ volt amúgy a leghosszabb, ott még tanulgattam csak és minden vacakot kipróbáltam (így tartott classic fokozaton, töltögetés nélkül 14 órán át). A második játék célirányosan ment és piszok hamar véget ért (tokkal vonóval 8 óra volt a teljes játékidõ, a fejlesztések felét sem kutattam ki, szinte nem is gyártottam csak ami kellett és a fõ szálra koncentráltam, összesen 15 feladat lett elvégezve). A harmadik és a negyedik az mod tesztelgetésre ment el. Elõbbi az szándékosan túltápolásra ment, hogy be tudjam lõni meddig szabad elmenni, így azt nem is fejeztem be és csak addig jutottam el benne, hogy minden ellenféllel találkozzak (mivel mindenkit farigcsáltam meg felszerelést csereberéltem). A negyedik egy bebukott elõ próbálkozás volt az impossible megtapasztalására (elég genyó dologok vannak benne és óriási a különbség a classic-hoz képest, nagyobb mint az easy és classic között pedig az sem kicsi). Ez sem lett kijátszva, talán ha 3-4 órát bírtam mire lemostak. Most zajlik nagyon kényelmes tempóban az ötödik, apróságokkal modolva (assault rifle és shoti bárki által használható, lézer fegyvereknek visszaadtam az eredeti UFO-s kifogyhatatlanságot így nem kell tárazni, visszább vettem a pszík számát, megvariáltam a gyógyulás/javítás ütemén és a havi ufo mennyiséget emeltem), second wave opciókkal. Jóformán még sehol nem tartok benne, éppen csak megvannak az elsõ elfogott idegenek és legyártásra került már 3 shiv (ebbõl azóta kettõ kuka).
A stat csökkenés saját oldalon ennyi. Alieneknél is ennyi lehet (volt már hogy mutatta az éppen célpontul választott alien statjait a program mikor lõni akartam és rányomtam az F1-re, de legtöbbször csak a képességeit tudom megnézni, nem mutatja a statokat), de impossible fokozaton ez tulajdonképpen mint ha nem is lenne, mivel annyival erõsebbek és jobbak az idegenek, hogy ezt nem veszi észre az ember. Az hogy emellett még többen is vannak, az csak hab a tortán.
a tftdben tuti volt, emlékszem még ki se fejlesztettem a thermoshock launchert de volt már idegen tárolóm és teli volt idegennel :D, meg volt hogy felébredtek a kábulatból, általában azok rohangáltak fegyó nélkül
Milyen jó is volt az elõdben, amikor egy lekábított sectoidot beraktam a hátizsákba, mert még a végén elviszi valami kósza gránát. Aztán rá pár körre magához tért és lepattant az emberem hátáról és beszaladt a szomszédos épületbe. :) Alig tudtam elkapni, pedig csak fegyvertelenül szaladgált.
Köszönöm! Meló után ki is próbálom az elfogási technikát. Ezek szerint nem figyelte vagy már nem emlékeztem erre a játékelemre. Annó az UFO: Aftermat-al toltam sokat. Nagyon bejön ez a mostani Xcom. A hangulat 10. Vannak benne hibák, de hagyom, hogy szórakoztasson a játék. Ezt viszont nagyon jól csinálja!
kérdés:
itt is elõfordul olyan hogy nem hal meg az alien hanem csak elájul pl egy sima plazma pisztolytól mert anno az alapjátékban nem egy alient fogtam el élve úgy hogy nem kapott halálos sebet
Hogy ott a damage mennyire degradálja le az embereid képességét.
Az viszont valahol továbbra is vicces, hogy a 6 fõs csapatból a noob embert lelövik és a veteránok egybõl pánikolnak egyet...
Epp irni akartam, hogy lenyegeben minimalizalni lehet a gyartasi koltesegeket, ha nem csak "maszthev" jelleggel fogunk be 1-1 alient, hanem esetleg szandekosan is egy-egy konnyebb szituacioban. Ironmankent persze nem kockaztatom a legenyseget, bar egy-egy rookie dogcedula a falra meg belefer, ha balul sul el a kabito proba :)
torma1: Úgy vettem észre, hogy hat az az ellenfélre is, csak sajnos nagyon harmatos a gyengülés. Egyrészt csak fele hp alatt kezd el hatni, másrészt a legnagyobb csökkenés amit 1 Hp-s katonánál láttam az kemény 10 pontos visszaesés volt.
Avenger: Ez egy hasznos infó. Bár én nem használtam soha light plasma csúzlit, se plasma pistol-t. Normál plasma puskából is csak párat gyártottam le. Maradtam a lézernél (elvi megfontolásokból, plusz nem volt még az uccsó bunyónál sem létszükséglet a support manusoknál ennél erõsebb fegyver megléte), shotiból az alloy cannon a csúcs (plusz duplázva kis mázlival egy sectopod-ot is széttéphet ám ha ez nem jön össze akkor már egy laser rifle lövés is kinyírja a robit). Sniper volt az egyetlen amit plazmásítottam mindig. Szóval nekem ez max annyiban jönne jól, hogy ha netán pont olyan csúzlit kér valaki akkor nem kell gyártani azt lehet egybõl lepasszolni (eddigi 5 játékom alatt egyszer sem kértek light plasma csúzlit, ellenben normál plazmát igen, meg lézereket tömkelegével).
Ez a rész, ami miatt nagyon tetszik ez a gamma. (Bár még nem tudom használni a zsákmány fegyvert.) Tényleg nagy értéke van az alien fegyvernek, a régi UFO és minden remake csak úgy hajigálja az idegen cuccot és tökmindegy, hogy mivel szedem szét. A sérült power sourceé s nav comp eladhatósága is nagy +.
Mondjuk igaz, hogy ha mindegyikbõl befogsz egyet, akkor jó eséllyel már megvan egy csapatnyi fegyvered. :) Érdekes amúgy, hogy ezeket, meg a lézerfegyvereket miért nem lehet eladni gray marketen?