Azt azért érdemes szem elõtt tartani, hogy ha lekábítod az idegent, akkor nem esik szét a fegyvere. (kb 110 pénz+alapanyagok legyártani egy könnyû plazma puskát) Többek közt ezért is indítottam be a sokkoló gyártást. :)
Egyébként a legidegesítõbb ellenfelek a thin manek. Egyszerûen nonszensz, hogy teljes fedezékben levõ embereket kábítanak el max. távolságról. Mintha 100% találati aránya lenne.
Tudom hogy moddal van de az asszem csak a mi embereinkre hat. Az ellenségre nem. Pedig így lenne logikus nem? Könnyû sérülés akkor szinte alig levonás. Ha komoly akkor csak max pisztoly használat, menekülés,fedezékbe rohanás stb.
Avenger: Sokszor nekem is sakkozgatni kell, hogy kivel lövök és milyen pozícióból, pláne mivel ha élõ idegent akarok. :) Még szerencse, hogy mindegyik fajból ami befogható bõven elég 1 élõt elkapni, szóval nem kell tömegével fogdosni a célpontokat, mint anno az elsõ UFO-ban ahol a kismillió sectoid meg egyéb commander-ek kellettek a továbblépéshez.
Néha viszont becsúszhatnak jó körök is a szerencsétlenkedések mellé. Impossible fokozaton volt olyan abduction feladatom, ahol 3 idegent is elkaptam (1 thin man, 1 floater és 1 hajó irányító kristály szutyok).
elvileg mûködik több életerõvel rendelkezõ ellenfeleken is, csak sokkal kisebb eséllyel (a leírása is így fogalmaz emlékeim szerint)
minden esetre én kábítottam már el úgy sectoidot, hogy nem volt lesérülve, de vagy 3 katonám is beledurrantott a cuccal, mire megfeküdt
de lehet csak szerencsém volt, és valami ritka vézna példányt fogtam ki, amelynek nem volt több életereje :)
Igen, ez is olyan, ami alap UFO feature. Mondjuk, ha ez benne lenne, akkor elég szenvedõs lenne a dolog. Ilyen opció van, csak nincs aktiválva. Ha ezt bekapcsolom (modderek?), akkor hat az ellenségre is ez a modellezés? Mert akkor a kézigránát a rulez fegyer. Elég keményen odaver az elején az alieneknek is, 1 HP-s ellenfelek, nem hiszem, hogy sniperkednének a továbbiakban.
Utána már úgy csináltam, de amikor 8 élettel áll a sectoid commander, akkor olyan jó lenne egy alap 5-6os sebzés, de háromból háromszor is akkor kritelnek az embereim. :D Végül visszatöltöttem a három körrel azelõtti állást, és más sorrendben lövöldöztem, így kijött öt életerõre, egy pisztolyossal mellé szaladtam, sérült kettõt, és gyorsa be a kábítóssal. :) Hiány van élõ idegenekbõl, szóval muszáj volt. :)
Végül is jobb befogni a gyengébb állatot. Az viszont érdekes hogy a sérülések nem hatnak a képességekre. Pl sebesült idegen ugyan úgy lõ. Ez azért elég gáz.
Erre jók a pisztolyok. Ha kell akkor akár gyengébbet is vihet magával az ember és így nem kell aggódnia egy esetleges becsúszó critical miatt elhalálozó célpont miatt.
Ahogy Hyder írja. Amire figyelni kell, hogy akinek 5 fölötti a HP-ja, azt nem tudod elkábítani. Szóval elõbb lõdd le 5 alá az életerejüket. 3 és az alatt lesz a legjobb esélyed a sikerre. Valamint nem lehet crysalid, cyberdisk, drone és sectopod lényeket élve elfogni (magyarán rajtuk nek is alkalmazható az arc thrower). Minden mást igen.
Amint van valakinél megjelenik az ellen körül egy buffer, azon belülrõl tudod használni. Nekem pl 3HP alatt müxik rendesen, de ez lehet nem általános csak pech
Hogyan tudom élve elfogni a kis piszkokat? Van erre egy sokkoló amit pl a supportnak adva tud használni. Oda rohan és közelrõl elkábítod? A kamra megépült, de még senki nem lakja. :)
1 shiv 1 ember helyét veszi át. A barakkban kicsit többet foglal, de a röpcsiben csak 1 helyet vesz el.
A hover shiv meg trükkös dolog, mert alapból a földön közlekedik és egy erdei terepen például nagyon el tud akadni (nem tud átmászni akadályokon, feljutni dombokra ha nincs ott feljáró). Ám ha a röpülést bekapcsolja az ember akkor ugrálva szárnyal egyik helyrõl a másikra. Csak sajna az ugrások elég rövidek (pont mint az archangel armor esetében), de legalább bõven van üzemanyaga.
Egy manus elõre, lehetõleg fedezékbe és lebukik. A többiek mögötte araszolnak és overwatch. Ha meglát valakit az elsõ akkor a többiek koncentrált tüzet zúdítanak a célpontra. Így lassan de biztosan araszolgatok elõre. Gránátokat meg nem használhatok, mert iszonyat kevés az alapanyag és a pénz, így minden cuccra és hullára szükség van ami begyûjthetõ és késõbb eladható.
Azt viszont nem tudom, hogy az impossible fokozat miatt vagy a second wave egy eldugott opciója miatt, de egyre többször látom a még nem észlelt (tehát nincs beadott videó hogy felkapják a fejüket azt rohannak szana meg széjjel) csapatokat is feltünedezni, mozogni a hatótávon kívül. Gyakorta begrasszálnak a látókörömbe, elhelyezkednek és várnak (tulajdonképpen a terror feladatoknál a csapataik többségét így találtam meg, de abducton és lelõtt ufos feladatoknál is általában rám találnak és lazán besétálnak az észlelési körömbe vagy annak szélére ahol már látszanak de még nem támadhatóak. Aztán mikor én jövök akkor észlelik õket az embereim, erre szétrebbennek. Emiatt sem szaladhatok elõre.
Amint a foundry megépült azonnal rámentem a shiv-re és gyártom õket amíg futja alapanyagból és pénzbõl, mert életmentõk. Így is már 6 embert elveszítettem 3 hónap alatt a csatározások miatt. Viszont van fellõve 6 mûholdam és sikerült úgy sakkoznom a feladatokkal meg a mûholdakkal, hogy senki nem pánikol és sehol nincs kettesnél nagyobb pánik szint.
Általában a 2 assault ghost armorban psi képességekkel + 2 heavy (1 psi) + 1 sniper + 1 supportal (psi) bedaráltam a 2 sectopod + 2 cyberdisc, 4 muton elite 2 muton + 1 etheralt az overseer hajón.
Nem, csak annak nem látom már értelmét, hogy visszatöltögessek így az igazi kihívást keresem (mert azért lássuk be a classic mód HC veteránoknak nem az még iron manben sem). Csak valahogy túl nagy a difi a classic és az imp között, leginkább abban, hogy megnövelték a létszámot.
Mondjuk én impossible + iromman-el próbálkozom. :D
SaGa Jr, Te milyen taktikát választottál impossible-n? Várod míg õk jönnek Vagy mész elõre és 3asával vadászod õket?
Semmilyen roboton nem mûködik a bénítás (a drone meleltt a cyberdisk és a sectopod számít teljesen robot ellenfélnek). Majd ugyan ki lehet fejleszteni a foundry-ban egy megoldást, hogy a sokkolóval hekkelni tudd a drone-okat és ezzel a harc végéig te fogod azokat irányítani, de cyberdisk és sectopod nem elkapható. Szintén nincs lehetõség élve elfogni egy chrysalist sem.
A fejlesztgetõs (már halasztós) trükk nélkül pedig az impossible fokozat szinte megcsinálhatatlan. Fel kell gyúrnia magát az embernek még az apróságokon, mert máskülönben iszonyat szívás az a nehézség. Fõleg mert egy abduction képes egy egész kontinenst pánikba hozni ha nem 1-es fokozatról indult ott minden állam. A harcok így is nehezek lesznek, mert már a legelsõ összecsapásban is jóval több ellenfél jön mint classic fokozaton. Késõbb ez tovább fokozódik (egyedül az elsõ terror támadás maradt a szokásos 9 fõs limitû, minden más abduction 12-18 közötti létszám ellen megy). De ez mindaddig nem gond míg 4-5 HP-s sectoidok meg 6 HP-s thin man/floater-ek ellen zajlik.
Azt nem tudom csatahajó jött-e, de az idegen lényekbõl csak az alap verziók voltak. Nem volt ez idõhöz kötve, rengetek téma szólt errõl.
Impossible-n én is próbálom mindig kihúzni aaz ellent, de ha egyszerre 6-an vagy 9-en jönnek szépen egyesével elhullasz még full fedezékben is. Ha nem 12-en lennének már az elején a pájákon akkor nem volna gond, de így 1 max 2 lövést bír ki egy katona, és ha sokan vannak akkor biza bekerítenek és kész.
kérdés:
Cyberdisk-et / Drone-t el lehet kapni élve? tehát müxik rajtuk a kábító fegyver? nekem úgy logikus, hogy nem, ezért még nem is próbáltam ellenük
amúgy a "nem követem a fõszálat" trükk tényleg mûködik, mert én is minden mást fejlesztettem, csak azt nem, amit priority-nek állított be (valóban mûködött régebbi ufokban is)
így már mindenki colonel, titán páncélban (a 2 sniper skelenton-ban), plazmafegyverrel... most vettem fel nemrég csak a "fõszálat", az elsõ idegen bázis küldi jön... elõtte Sectoid, Thin Man, Floater, Muton, Berserker, Outsider, Chryssalid, Cyberdisk és Drone jött, UFO-ban meg max Large ufo, most már találkoztam Heavy Floaterrel, illetve egyre gyakoribbak a Muton-ok, Sectoid-dal elvétve találkozom..
Nemcsak, hogy idõhöz. Ha sokat bénáztál, akkor jött az elején is. Ha kikülted õrjáratozni a vádászt, akkor az is megláthatott ezt-azt. Én már láttam az elsõ hónapban is csatahajót. Persze semmit sem tudtam kezdeni vele...
torma1, az eredeti XCOM játékban is ment az underlevel taktika, tehát ott sem jöttek erõsebb ellenfelek amíg nem fejlesztettél. Itt is lehet követni ezt a taktikát.
Szerintem classic fokozaton nem nehéz a játék, ha egy megfelelõ taktikával mész végig. Ami szerintem nagyon javasolt, hogy egy felderítõ elõre és ha meglátott valakit, akkor nem rálõni hanem visszahúzódni fedezékbe. Valamint nem érdemes megosztani a csapatot még 2-3 fõs kis csoportokra sem, mert elvész a tûzerõ és láttam már 96%-os találati arányt is mellétrafálni. Lehetõleg kis léptékben fedezékrõl-fedezékre elõre. Eddig max 1 embert vesztettem el egy küldetésben.
A legütõsebb kombináció szerintem az assault ghost armorban alloy cannonnal. Elõreküldve kettesével. Psi armorom most lett meg de még nem tudom mennyire használható.
Impossible szinten az elsõ küldetést kb. 20.-ra tudtam elvégezni úgy hogy 2 ember maradt, de az utána levõben már megint csak szenvedés. Még nem is az a gond, hogy nagyobbat sebeznek, hanem egyszerre túl sokan jönnek rám.
Én még a játék elején vagyok, gyak. semmit sem látok ezekbõl.
Battleship elvileg akkor jön, ha scoutot nem lõsz le, ami felderíti a mûholdadat. Én a bázistámadás után hagytam függõben a hyperspace kommunikátort, mivel a bázis pont jókor jött. De azóta viszont nagyon megnyugtatóak a pánik szintek. :) Idegenbõl meg a cyberdisc a legerõsebb, amit láttam, de az is a bázis támadás óta jön.
a Sniper-ek tényleg brutálisak tudnak lenni.. nekem 2 van a 6 fõs csapatban,colonel mindkettõ és iszonyat mészárlásokat visznek végbe.. az egyik mozgékony, megy a csapattal Snap Shot-tal és Double Tap-pel, a másik hátramarad, Squad Sight-tal és In the Zone-nal...
utóbbi akkor volt igazán csúnya, mikor leszállt ufo-nál belefutottam 4 floaterbe, akik kapásból felrepültek a levegõbe.. egyet mozgás közben lekapott a sniper, a maradék hármat meg egy körön belül lelõtte, lévén a levegõben uncovered-nek számítottak, és nem került akcióba a lövés
Tekintve, hogy az elsõdleges fejlesztés két capture az elején, ezt igen könnyû megcsináni. Az elsõ játékot úgy buktam el, hogy senkit nem tudtam elfogni, tehát a játék legelejét buktam el. Mégis láttam battleshipet is, ami szétcincálta egy mûholdamat.
Ezt én is olvastam,hogy ne csináljuk az elsõdleges fejlesztéseket mert akkor erõsebb lesz az ellen. Majd csak akkor ha már a fontosabbat kifejlesztettük. Azért ez elég szomorú. :( Szét van scriptelve az egész játék. A réginél idõ útán jöttek a keményebb ellenfelek és ha nem fejlesztettél rendesen kampec.
Én eddig szitne nem is használtam pisztolyt, aztán rájöttem, hogy nem rossz, mert 1 HP-s enemyre tárat pazarolni vétek. A sniper is így fejlõdött, hogy õ végezte ki az ellenfeleket. A bénító elõtt is ezzel gyengítettem le a kétszintes hajó "energialényét", hogy a stun tutira leverje.
Mindenkinek nem adnék kitet, mert a gránát nagy elõnye, hogy lebontja a fedezéek, ha nem is öli meg a 3 HP feletti ellent. A többi katona utána már megoldja tûzfegyverrel.
A titan adja a legnagyobb védettséget, plusz ez véd a mérgezésektõl és a tûztõl is. Az archangel ennél gyengébb, cserébe röpködhetsz vele és röpködés közben élvezheted a magassági fölény elõnyeit (legalábbis a védelemét). A skeleton armor nekem sokáig kedvencem volt mert bár nem túl erõs, ad jó sok bonuszt (ha jól emlékszem még a mobilitást és a védelmet is tuningolja). Ennek fejlettebb változata lesz majd a ghost armor, ami kicsit jobban véd, láthatatlanná is tud tenni és ugyanúgy rendelkezik a mászókampóval mint a skeleton armor. A végsõ páncél majd a psi armor lesz. Egy ilyet mindenképp le kell majd gyártani és ráhúzni egy psi katonára, hogy aktiválni tudj egy bizonyos dolgot a bázisodon és befejezhessed a játékot.
A mérgezések miatt teszek én is legalább 2 emberhez, de akár háromhoz is egy négy fõs csapatnál, medikit-et. Használni mindenki tudja. A support csak annyiban tud többet (már ha legalább corporal) hogy egy helyett háromszor is használhatja a csomagot. De ettõl még jól jön a pluszban vitt csomagocska bárkinél. Egy manus meg cipelheti a sokkolót.
Thermal erõmûvet a gõzre kell tenni. Szóval ásás kell bõszen, emrt az elsõ szinten sosincs steam vent.
A foundry-ban mindent megéri kifejleszteni. A pisztolyos dolgok mindenkinek a javát szolgálják és minden pisztolyra amit az embereid használhatnak, kihatással van. A SHIV jó kis adalék a csapatnak, egyfajta mozgó fedezék, gyors felderítõ. Ámbátor az alap típust én nem javaslom, mert nem túl szívós. Gyártani csak a hover és az alloy típust szabad. Azok szívósabbak. Lõni meg pont ugyanúgy lõ mindegyik. Aztán lesz majd ott építkezés és javítás gyorsító upgrade is ami hasznos. Egyedül eddig a röpködési idõt kitoló upgrade volt az, aminek semmi hasznát nem vettem. Minden más prímán hasznosítható.
A gõz mezõre kell rátenni az erõmûvet. Eleriumosat nem építettem még, mert nagyon sok idõ lett volna.
Érdekes módon én eddig három szimpla mûholdvezérlõt építettem. Még van helyem, és egymás mellé építve, az idõ és ár különbözet nem éri meg annyira, hogy nexust építsek, de lassan lehet beruházok már egyre. 8/8 mûholdam van jelenleg.
Nekem is jön már 500+ pénz havonta, plusz a legutóbbi abduction ufo legyõzése után szerzett felesleges komponenseket el sem adtam még. :)
Foundry-ban én eddig csak a stealth satellit-eket fejlesztettem. Elég drága és sok idõ ahhoz, hogy könnyen lelövöldözzék.
Kérdés: Titan armor már a legjobb elérhetõ? Többet véd mint az archangel? Carpace armor van az embereimen még, de nem tudom várjak e, vagy költsek pénzt a titánra.
Leszállt abduction ufo érdekes volt. 2 csapat muton(egyikben volt egy berzerker is) egy cyberdisc és két setoid commender volt rajta csak. Meg is lepõdtem, hogy ilyen kevesen jöttek. Lézer mesterlövész nagyon beteg. Double tap(így hívják talán) képességgel egyedül, egy kör alatt leszedte a fullos mesterlövészem a cyberdisc-et. Én csak néztem, hogy mi a... Ráadásul két ilyen mesterlövészem is van. :)
Most egy large scout szállt le, és épp odaért a csapatom, igaz két kezdõ ember is van most benne, mert lesérült két elit katonám, négyet meg beraktam psi tréningre. Szóval alig várom, hogy hazaérjek melóból. :D
Tanács: ha a fõ sztory-t nem játssza az ember, akkor az idegenek megrekednek egy bizonyos fejlettségi szinten szerintem, szóval ha elszalad velük a ló, akkor így utol lehet érni õket fejlettségben, esetleg le is lehet hagyni õket. :)
Kínára sem hatott, pedig 2-es volt a terror level, tehát -1 elért volna. Vagy csak akkor csökkent egy mission, ha legalább már 3-as a szint ÉS szomszédos az ország a kontinensen? Mert akkor Ausztráliát hagyni kell a francba, soha nem éri meg megmenteni... USA no.1 pénzeszsák Kanadával, egyértelmû, hogy vele kell kezdeni.
Én sem panaszkodom, már havi 500k felett van a support a fenntartás után. Tehát ennyi a nyerség. Ez azért már pénzmag, bár ez tényleg az elsõ UFO, ahol simán el lehet verni ennyit. Soha, semmilyen UFO-ban nem volt pénzhiányom, de amibe itt fájnak a dolgok, az már brutális. A floateres repcsitápoló cucc 40 úgy, hogy asszem 70-rõl ment le ennyire az ára.
5 mûhold van fent, bár öt külöbözõ terület felett. Viszont minden ilyen védett hely még kék. Megvan a hatfõs szakasz, mindenkin elsõ komolyabb páncél. Minden fõbb katonából van legalább egy tartalék - lefontosabb a medic a x3 bónusszal - kivéve sniper. Mondjuk még alap puskával rohangál... Lassan rá kell moccani a lézerre, hála istennek eddig egy muton sem jött. A legultolsó misszió emberkísérgetés volt. A sok girnyó ellenfél a mérgezéssel az agyamra ment. Egy szem medic volt x1 gyógyítással. Hát oda is veszett egy emberem...
Viszont most jött el a pont, hogy kellene komoly infrastrukturális beruházás, a nexus network, csan eng. nincs hozzá elég. Elerium erõmû is jó lenne, de olyan ára és igénye van, hogy hanyattvágom magam tõle.
A "gõzös" erõmvet a gõz mezõ fölé kell tenni, vagy a "gõzõs" mezõre? Érdekes, hogy az elsõ játékban kettõ olyan mezõm volt, most meg csak egy.
A workshopban ti mit fejlesztetek ki? Nekem még semmire nem volt pénzem, de igényem sem nagyon. A "tank" megéri az árát? Pisztolyokkal megéri szórakozni? A sniper majd kap egyszer advanced scope-ot, de nem most.
A sok fikázás után viszont azt belátom, hogy könnyebség, hogy a lelõtt ember vértje nem veszik el. Bár amennyibe kerül, azért elég vicces is lenne...
Na majd meglesem. De ahogy nézem nálam már az elején kapom a bónuszt.
Kell minden területére. Írja is a mûhold telepítésnél, az éppen aktuális bónuszokat. mûholdanként mérnököt vagy tudóst ad havonta, ha kitelepíted minden területére, akkor a kontinens bónuszt is. :) Most raktam tele észak amerikát mûholdakkal, jó is a 80 dolláros firestorm. :)
Minden abduction területre (földrész hat). Ha nem ugrik be melyik ország melyik földrész, legegyszerûbb ha a situation roomban rákattintgatsz az országok nevére, mert ott odaírja hogy melyik földrészhez tartozik.
"Ázsiában india nem hatott az oroszokra" - mert oroszország európához tartozik
"Ezután elmentem Argentínába. Mexikó így is elveszett és Ausztrália is" Mert Argentína dél amerika, Mexikó pedig észak (mivel közép nincs, akkor már inkább észak mint dél). Gondolom ausztráliát csak a teljesség kedvéért írtad, és nem gondoltad hogy argentína hatással lesz rá :)
De ezért pl dél amerikát nagyon könnyû lefedni, csak 2 mûhold kell és már meg is van az instant boncolás bónusz.
/off Nemcsak a játék szerint, a földrajz szerint is. Európa ugyanis az Ural-Kaukázus vonalig tart, ami ugye már bõven Oroszországban van. Az említett ország ugye ennek megfelelõen 2 földrészen terül el.
Orosz ország Európában van a játék szerint. :) Mûhold telepítõ képernyõn kiírja középen, ha rákattintasz egy országra, hogy melyik kontinens. Bár csak az oroszok kérdésesek.
Nekem most egész jól alakultak a dolgok, mióta van plazmás firestormom, azóta az ufo-k csak a földön leszállva jelennek meg. :D Volt egy abduction ufo is, és már vagy húsz napja nem volt adbuction, csak két leszállt ufo meg egy vip mentés, ennek köszönhetõen, braziliában kettes pánik, dél afrikában 4es, mindenhol máshol egyes, nullás nem tudom miért nincs. :( Több szintes ufonál tényleg gáz, hogy bármit csinálsz a tetõt bekapcsolja az emberek feje fölött. :D
Gondolom semmilyen módon nem lehet reset-álni a már elosztott pontokat.
Sehogyan, szivott valamit elõtte, vagy nemtom. Elég über lenne mondjuk egy lightning reflexes assault run&gun+stunnal. Szerintem a nem felcserre gyúrt sprinter supportnál van a legjobb helyen a bénitó, de meg lehet oldani a dolgot bárkivel.
Vazz, sikerül lelõnöm egy large UFO-t. Éppenhogycsak életben maradt a phoenix cannonos gépem úgy, hogy tápoltam amivel csak tudtam. No, lássuk mi maradt belõle. Grr.....
Valaki említette, hogy a bénító fegyvert az gun & run képességgel használta. Hogyan...? Merthogy nekem nem engedi...
Nem. A dolog mûködése a következõ: Kiküldöd a vadászt, majd mikor elkezdõdik a csata rátenyerelsz az ottani alul lévõ opciók közül arra, amibõl van legyártva. Az a target system annyit tesz, hogy az aktiválást követõ két támadása a gépednek garantáltan talál. Majd kifejleszthetõ lesz a dodge is (ehhez kell majd floater kutatás és talán élõ is de ez nem biztos, ellenben 1 ilyen dodge modulhoz kell majd 6 floater hulla is a pénz mellett), ami az aktiválást követõ 2 ellenséges támadástól menti meg a hajót. A harmadik elérhetõ ilyen interceptor/saját gép tuning meg majd egy hajtómû booster lesz ami a nagyon rövid hatótávú fegyverekkel rendelkezõ gépet gyorsan beviszi lõtávba.
Az uplink target system hogyan mûködik? Nem is kell hajóra tenni?
Ja, és mivel a hó vége van, még mûholdat sem tudok telepítani, hogy esetleg megnyugodjanak...
Tényleg furcsa, hogy egyes abductionok területre is hatnak, mások meg csak országokra. Most két eltérõt végigtoltam 0 veszteség nélkül (igen visszatöltöttem), de mindkét esetben elvesztek két területet, mert nincs területhatás. Ázsiában india nem hatott az oroszokra, viszont így elveszett Argentína és Mexikó. Ezután elmentem Argentínába. Mexikó így is elveszett és Ausztrália is. Kedves... Vagy csak annyira area effect, hogy csak a szomszédod csökkenti, ha nem kék a status...?
Van a játékhoz egyáltalán manual ami taglalná ezeket...?
Az utolsó ufo, amit végigvittem az UFO2terror from the deep volt. Az ezt követõ utódok szörnyûre sikeredtek. Pár óra után kuka. Szeritem ez egészen játszhatóra sikeredett, de az ufo 1-2 játékélményét meg sem közelíti. Viszont idegesítõ, hogy kis módosításokkal sokkal pörgõsebb, izgalmasabb, könnyebben kezelhetõ lehetne...kár.
Flanking csak annyi, hogy ha megkerülöd/körbeveszed az ellenfelet akkor nem érvényesül a fedezéke ami mögött van, illetve kapsz egy minimális aim bonuszt találatra.
Tehát ha teszemazt egy fal mögött lapul egy sectoid és te be tudsz menni a fal mögé amihez õ hozzálapult akkor elõnyös helyzetbe kerültél, a célpontod eltalálása könnyebb lesz. A dolognak még a pánikolásra van kihatása (az ellenfél nem pánikol hacsak nem sikerül majd pszíkerrel pánikbot kelteni, akkor meg lebénul vagy menekül vagy lõ mint akinek muszáj). Ha a csapatod mögé kerül egy ellenfél (floater-ek elõszeretettel csinálják hogy mögé ugranak a csapatnak) illetve több irányból körbeveszik egy embered akkor sokkal esélyesebb hogy pánik fog rátörni ha eltalálják vagy egy társa sérülést szenved.