Nincs is gond a matekkel nem azt mondom. Csak ha már többen panaszkodnak akkor ne már mindenki ennyire balszerencsés. Ennyi. Az a + slot annyira megnövelné a taktikai lehetõségeket? Miért nem lehet pl felszerelni a fegyverre a távcsövet? Nem oda való? Nem az inventoryba, hogy külön cipeld. Én csak ezt mondom. És hidd el szeretem ha egy pálya órákig tart és nem 2 perc. Sok rpg-vel nyomtam már. Pl JA 2 Urban Chaos kieggel. Na ott volt kihívás dögivel.
Sûrûbben kell menteni, és mindig a kettõvel korábbi mentést visszatölteni
Valamilyen szinten érthetõ az érvelésed, de most térjünk vissza egy kedves valszám kérdéshez: Egy dobozban 80 piros és 20 kék golyó van, csukott szemmel 20 golyót kiveszel. Itt mondjuk vissza is rakjuk a golyót kivétel után, szóval a 20 egymás utáni kéknek nem 0,0001% esélye lesz, hanem valamivel nagyobb, de közel sem lesz 20%-hoz. :)
Visszatöltögetés miatt irják szerintem, hogy mindig mellémegy, de ez így van kitalálva, hogy ne lehessen reload exploitolni. Ez már a JA2-ben is igy volt.
Hát javítás biztos lesz sok. DLC szempontból szerintem lesznek fegyverek, küldetések, meg még a bánat tudja mi (elõre elkészített katonák, azoknak, akik nem akarnak a saját embereikkel bíbelõdni), esetleg másik bolygókra látogatás.
Valószínûségszámítást alapul véve kevesebb esélye van mint a találatnak, de akkor is van de egyébként 20/100 az esélyed, tehát bármilyen hihetetlen 20%...XD
A szinte semmi az nem igaz, mert ez azt jelenti, hogy legjobb esetben is minden 5. lövésednek mellé kell menni. Csak, hogy a valószínûségek nem logikusan mûködnek, ezért van esélye a 20 miss-nek egyhuzamban.
Fogd már fel, hogy nem hiba, hanem matematika. Taktika az, hogy mit viszel, most hogy be vagy korlátozva az miért baj? Terminátorként kéne menni fullra felszerelve, mert az a fair? Na ez is érdekes gondolkozásmód. Úgy látom te nem szereted a kihívást barátom.
Rookie fejlesztésrõl konkrétan semmit nem tudunk, lehet tényleg befolyásolja az adott csatában a tevékenysége. De elõre lehibázni azt amirõl semmit nem tudsz nagy hiba.
Lehet benne valami, sniper az elején ballaszt, squad sight után már használható kezd lenni, de sokszor nincs elég nyilt terep, hogy ki lehessen használni. Amúgy is folyamatosan mozogni kell, hiszen takaritani vagyunk ott, nem piknikezni (fõleg terror és bomba küldiknél). Ha meg mozogsz, minden második körben lõhetsz csak (vagy nincs squad sight). Ezzel szemben support széthealel, kétszer is nyomhat reaction shotot egy körben, plusz egy inv. slot, felszedi a haldoklókat. Viszont ha elvergõdsz ezredesig, double tappel brutális lesz a sniper. Csáklyával felhúzod magad valami magaslatra és hullik a férgese.
A javítást, DLC nem tudom mi lesz. Biztos sokat javítanak még a játékon mint sajna a mostanában megjelenõ játékoknál.Érdemes 6 hónap múlva megvenne addig kijavítják a nagyobb hibákat.
És mennyi esélyed van hogy 20-ból 20 mellé megy? Még ha 80% is a találati arányod? Szinte semmi. És persze ezt több ember is leírta. Õk is mind balszerencsések? Kizárt dolog. Ez elég komoly játékmeneti hiba. A taktika meg nálam nem ott kezdõdik, hogy gránátot vagy távcsövet kell vinned-e. Elég érdekes gondolkozás. Annak meg mi értelme, hogy random adja a kasztokat? Legalább úgy adná úgy mint ahogy valaki leírta ha közelrõl ölsz akkor support, ha gyógyítsz medik stb. De nincs összefüggés.
Ott a pont...
Ez már az új XCOM. Felejtsétek már el az összehasonlítgatást. 1 gránát van, 1 slot van a támogató cuccoknak (távcsõ, gránát), ezért is taktikai játék, mert itt is döntésre kényszerülsz. Miért baj ez?
Találati arány meg már annyiszor el lett mondva: 80 % találati arány azt jelenti, hogy 100-ból 20x így is mellé fog menni. Általános iskolás matek a százalékszámítás. Lehet, hogy 20x egymás után fogsz mellé lõni ez is benne van a pakliban. Biztos találat csak 100 %-nál van. Comprende?
Grafika meg azért ilyen, hogy ne legyen akkora a gépigény,hogy Paks se tudja futtatni játékot. Egyébként én stílusosnak nevezném. Miért kéne mindennek valósághûnek lenni? Nem vagytok eleget a való világban?
Komolyan mondom ennyi síró-picsogó játékost még nem láttam. Fogadjunk, hogy a problémázók meg se vették, csak a warez alapján síránkoznak.
Rookie-k fejlõdése elég érdekes döntés, de gondoljatok bele, ha mi választhatnánk mindig olyat választanánk, ami segíti a taktikánkat. Így meg van egy plusz random faktor, ami minden egyes új játéknál változatosságot nyújt és alkalmazkodásra kényszeríti a játékot. Szerintem ez jó dolog.
Ez nem a tökéletes végigjátszások játéka, ez az a játék, ahol igyekszel a legkisebb áldozatot hozni, annak a kis erõforrásnak a felhasználásával, ami rendelkezésedre áll és ez így van jól, ahogy.
Véleményem szerint a lövésenkénti visszatöltögetés megöli az egész lényegét.
Egyébként meg tartalomba, sõt játékmenetben is tuti lesz itt változás a késõbbi patch-ekben. Sõt lesznek itt DLC hegyek is bõven (lásd Civ. V-nél is már mennyinél tartanak!)
A grafikát én sem értem miért kell elvinni sokszor a rajzfilm felé. A régebbi Xcomok is ilyenek voltak. Afterlight stb-re gondolok.
Nem persze. Nem kell a halhatatlanság. A fedezõ tûz jó ötlet. Ott lehet taktikázni. Én csak azt mondom hogy a régiben sokszor 2-3-4ember kellet egy ellenség legyõzéséhez. Viszont hogy pl csak 1 gránátot visz a katona ez elég szar. Inkább legyen egy kicsit gyengébb de több az emberkénél. Azzal is többet lehetne taktikázni. Pl mint a JA 2-ben a füstgránát,mustárgánát, olyan eltörhetõ fénycövek amivel be lehetett látni a területeket azonban az ellenfél nem látott. Az nagyon jó volt. Ezek hiányoznak kicsit.
Nekem a legnagyobb problémám a rajzfilmszerû grafika és a modellek illetve a coop hiánya remélem a jövõben lesz lehetõség coopozni mert 2012ben e nélkül kiadni egy játékod elég nagy hiba. Többi része eddig tetszik a játéknak.
Persze....és jó lenne ha halhatatlanok lennének az emberink.
Nem értem ezt a sok siránkozást. A régi ufóban is képesek voltak mellé lõni az embereink fél kockáról, mint de ilyen itt nem nagyon van. A legtöbb egységem..oldalról közelrõl 100%-os találati aránnyal bír.
A heavy sosem fog pontosan célozni, de arra azért van a supress fire, hogy feltartsa az ellent, és így meg lehessen kerülni.
Használjátok már a specializációkat, ne pedig fedezékrõl fedezékre rohanjatok, és lõjétek egymsát szemtõl szembe.
A dasht felejtsétek el, ha éppen nem láttok alient. Vagy mehet az assault dash funkciója úgy, hogy utána még tud lõni is.
A fedezékes dolog meg a következõk miatt van így : Az adott fedezéket természetesen nem lehet átlõni, normál esetben "real-time" ki be kukucskál mögüle a katona, mert ugye, hogy látná mi van a szobába ha nem nézeget közbe be ? Ha meg "kukucskál" pofán lehet lõni.. Itt körökre osztott játékról beszélünk ezért lett így megoldva. Tegyétek nem sarokra full coverbe az embert, nha akkor tuti nem lövik ki, de nem is fog látni a cover mögé. Ennyi.
Uuu, nekem is kéne akkor egy ilyen bázistámadás. :)
Fenébe CD-Galaxis-ba még mindig nem jött meg. Special Edition meg elég gagyi dolgokat tartalmaz :( azt nem veszem meg.
Ahol a bázisod van, ott megkapod a kontinensbónuszt, de ha teleraksz mûholddal egy másik kontinenst, akkor megkapod annak a bónuszát is. A sorrendjeim erre vonatkoztak. :)
Már egy csomó helyen 2-3 és három országban 4-es volt a pánik szint, de aztán lenyomtam az elsõ UFO bázist, és mindenhol kettõvel lement a panci level! De mióta 6 mûhold fönt van, azóta nincs para. Késõbb lesz valami épület, aminek a segítségével több satelitet is fel tudok lõni? mert a bázison kezd fogyni az építésre felhasználható hely.
Én Észak Amerikával kezdtem. Utána Mexikó mert pont ott magasabb a pánik. :) Akkor eddig nem rossz. :D
Olvastam sok mindent... Észak amerikai kezdés, majd befoglalni dél amerikát hamar. Ugyan ez fordítva. Afrikai kezdés a sok pénz miatt, majd észak amerika. Európa is jó, ha sok labort épít ez ember. De ha újra kezdeném, akkor lehet észak amerikában kezdeném, és két mûholddal befoglalnám dél amerikát. Vagy EU kezdõ, gyorsba dél amerika, utána észak. Persze mindez normál fokozaton. Klassziknál már oda rakja az ember a mûholdat, ahol nagy a pánik. :)
:) Az jó. Olvastam a hivatalos fórumot ott sokan 3 support, 3 heavy-val nyomják. Egyik fedez a másik közelebbrõl gyilkol. Azért lehet taktikázni majd rendesen.
Nekem volt olyan, hogy a katonám látta az idegent, de azok nem látták. Nem vagyok benne biztos, de nem lõttek, hanem csak szerencsétlenkedtek ott. :D Snipernek van amúgy olyan skillje is, hogy eldob egy kis kamerát, amivel látja a környéket, de annak szerintem eléggé korlátozott a hatótávolsága.
Hasalás, guggolás, kapás lövés, sorozat lövés, célzott lövés, bla bla bla, igen, hiányoznak, ezekhez pedig mind akciópont kell. - persze azért miután szintet lépnek a nyomik, képességekbõl kapnak hasonlókat. Igen, ezek mind nagyon jók lennének, és több taktikázási lehetõséget nyújtanának, de én már beletörõdtem, hogy ebben a játékban csak gáz, meg fék van, és nincs sebváltó, kuplung, index, semmi extra dolog...Ettõl függetlenül játszható. Pedig milyen szép is volt az anno, mikor egy rookie-ra ráadtam a legjobb cuccokat, és úgy léptettem vele a szintet, hogy rush az idegen elé egy egységnyire ( kiszámolni, hogy mennyi akciópont kell még a sorozathoz ), ott pedig sorozatlövés...persze még így is misselt néha!:D
Ja az hogy lebontja a fedezéket az jó. Nincs is baj vele. Jó lenne egy ilyen Recon kaszt ami felfedez/álcáz és te lelövöd az ellent. Már tök messzirõl kiszúr az ellenség és simán lelõ, míg én el sem találom. :(
Nem igazán. Hogyha látja hogy elbújsz egy nagy fedezékbe, akkor hiába nem látszol ki, rád tud lõni. A sectoid "sniperek" el is találnak majd simán. :D De az is elõfordulhat, hogy lebontják a fedezéket elõled, egy jobb sorozattal. Valamilyen szinten reális, hiába vagy teljes takarásban, ha látod az idegent, az azt jelenti, hogy az embered néha kinéz a fedezék mögül. Ezek rendre 20% körüli/alatti lövések. Mondjuk ha három képernyõnyire vagyok teljes fedezékben, és a sectoid kilõ a plazmájával, és akkorát kritel, hogy belehal az emberem, akkor jön is a reload. Mert kell az igazságérzetemnek. :D
Ezt a fedezékes rendszert nem nagyon értem. Olyan nem lehet hogy csak közelébe megyek, hogy a sniper pl lelõhesse messzirõl de ne tudjon az emberemre rálõni? Mert hiába vagyok full fedezékben úgy is van esély hogy eltaláljon. Hasalás stb jó lenne.
Elvileg csökkentett találati eséllyel, de ugyebár a mozgó ellenfél nincs fedezékben. :) Szóval összességében lehet nagyobb esély eltalálni bármit is overwatch-ban. Amúgy én is úgy tapasztalom, hogy elég jól lõnek overwatch-ban. Bár alapból lézerrel és távcsõvel jól lõnek. :)
Nem is kevés. Tegnap a falat kapartam, hogy a goliath robotom 86%-os találati aránynál képtelen volt kb 5 körön keresztül kilõni az ailent és csak úgy tudtam kiszedni, hogy közvetlen mellé mentem, mert az már 100%-os esélyt adott. Vicc....
Ha már kitalálták a harci GUI-t,akkor simán beadhatna a lövésre egy FPS kezelési formátumot, ahol egérrel kell célozni, és imbolyog a célkereszt...a katona képességeitõl függõ mértékben. Aztán majd a player vagy kilövi így is, vagy sem... nekem tetszett volna egy olyan megoldás.
Életszerû? Az egész játék nem életszerû. Engem inkább sokkal jobban idegesít, hogy a játékban többször lõ mellé az emberem 80% fölötti találati aránynál mint 55% vagy 63% esetében. Baromi idegesítõ és ez valóban nem életszerû.
Legalább egy k írtak volna utána. Akkor azt tudjuk hogy x1000. :) Na mindegy csak kukacoskodunk. Azért annyira nem rossz. Remélem tényleg moddolható valahogy. Mert akkor lesz csak a tuti. :D
Gondolom azért a többi ország sem malmozik közben. A háttérben biztos komoly harcok folynak ^^ A mienk amolyan titkos szövetség ;) ami csak néhol avatkozik be.. Kár ezen kattogni Kinába vagy hol 18! civilt kellett kimenteni, most vannak 1 milliárdan az a 18 pont kinek hiányzott volna ? :P Ha egy idegen civilizáció jönne a földre az egy kb 3 másodperces csata alatt dõlne el.. azt meg nem élveznénk ennyire.
Kétlem, hogy az dollár jel lenne.. :) Ettõl függetlenül tény, hogy nem egy szimulátor. Aki ebbõl készül fel egy Alien invázióra komoly csalódások érik..
A pénz még elfogadható, most minden után írhatnának nullákat, nem lenne sok értelme. :) Az bosszantó inkább az, hogy mi védjük a földet, nélkülünk vége mindennek, és akkor egy bázist kapunk egy csapatszállítóval. :)
A pánikoló országoknak üzenném, hogy 4-6 emberrel védem a földet egy egész idegen civilizáció ellen, ami jóval fejlettebb. :D
Meg furcsa hogy egy világnak csak 200-300 dollár körül éri meg hogy nyírjuk az ufókat. :) Csinálhatták volna úgy mint a régiben ahol milliók, 10/100 milliók forogtak. Nem életszerû egyáltalán.
Hát igen sok a kérdés ami nem derült még ki hogy mi-mi alapján van. Random vagy nem az. Azért az kár hogy ennyire leegyszerûsítettek a katonák tulajdonságait. Kár érte.
Azért sejtettem, hogy beszabadul ide a fórumra a tömeg... kellett volna egy FAQ-t készítenünk, mielõtt megjelent a játék és még ráértünk :)
Ezzel a kibõl mi lesz dologgal van elméletem. Bár értelem szerûen nem igen tudtam kipróbálni sokszor. szerintem attól függ hogy az adott misszióban ahol használod, ott miként szerepelt. Pl ujonc katonának adtam medkitet és gyógyitott, mást nem is igen csinált, nos nekem abból mindig support lett 3/3. Gondolom ha messzirõl ölt akkor sniper, ha közelrõl assault ha meg gránátozik vagy középtáv akkor heavy. De ez csak elmélet, de majd figyelgetem.
Én dolgozok most(azért van sok idõm fórumozni). :D De estefelé megnézem majd, van még vagy 3 képzetlen katonám. Jó lenne két sniper/egy heavy arányban kiképezni õket.
Sok életet menthet meg, ha mellé lõ az assault, és ott néz farkasszemet egy thinman-el. Két csapat idegen között azért célszerû elõrébb vinni, hogy overwatch-ban is tudjon alkotni. Bár így belegondolva, sosem néztem még, hogy a közvetlenül nem látott idegenekre kap e overwatch-ot vagy nem, de szerintem nem.
Na de próbálja ki valaki a mentéses dolgot amit írtam hátha jó. Bár a Tutoriál alatt is ha visszatöltöttem az 1 választható küldetés után a 2. emberem support lett utánna assault.
Én vinnék két snipert, ha lenne. :) Van valami jóság abban, hogy olyan idegeneket is 70+%-al lõ ki, amiket nem is lát. Távcsõ, meg jó skillezés kérdése. Általában a snipert a kezdõ hely közelében felviszem egy dombra, és tud lõni mindenre elég jó százalékkel, amit a többi emberem meglát. Igaz nem tud mozogni és lõni egy körben(csak pisztollyal), de nem is igen kell mozognia nyílt terepen.
De van egyébként a barakknál valami képzés vagy micsoda, ami még nem aktív nálam. Rámegyünk akkor elugrik a bal alsó sarokba egy terembe, ott lehet költekezni. Milyen képzés az?
vaakuum: lehet meghagyja az eredményt. Úgy tudom oktató mód megcsinálásával kis elõnnyel indulsz. Ha azt kihagyod azzal indít, hogy válassz bázist, bárhova leteheted, nemcsak EU és USA.
Nekem meg egyszerûen nem hajlandó új assaultot/supportot adni. Mindig viszek újoncot, de vagy heavy lesz belõle vagy sniper. Pedig van már 3 lézerpuskám, de lassan nem lesz kinek odaadni. Szvsz pont az assault a leghatékonyabb class, símán el lennék pl sniper nélkül. (Azért a feeling miatt mindig viszek.)
Azt honnan fogom tudni, hogy végigértem az oktatóval, tehát nincs több "tanulnivaló"? Akkor teljesen nulláról kezd újra mindent, vagy meghagyja az oktató módban elért eredményeket/embereket/épületeket?