Ja elég zavaró, hogy a gránát helyett kell, bár jobb puskáknál már felesleges a gránát, 3 sebzés kevés lesz, sectoidokat meg lézerrel elég jól el lehet találni. Olyan spec skill nincs, hogy két kiegészítõt vihet egy ember? Vagy valami szervós páncél, amiben "elbírják" az extra cuccot?
Lehet (sõt biztos) késõbb lesz több slot a katonáknál. Valószínû így oldották meg a taktikai részét a játéknak. Annyira nem lehet felszerelni, el kell dönteni mi kell, gránát vagy scope.
Nekem a világtérképen fagyott ki úgy, hogy félig belógott a képbe a földgömb, és a CTRL_ALT_DEL kivételével semmire nem reagált...bár ez lehet Skidrow hibája. Kiviszem az oktatót, aztán meglátom, legyen-e belõle szülinapi ajándék.
Az elsõ csapatodban elvileg minden "kaszt"-ból lesz egy. A késõbbi embereknél véletlenszerûen fogja beadni a kasztokat. Nekem az alap csapaton kívül eddig 6 assault és egy medic(vagy hogy hívják). Pedig jól jönne még egy sniper is.
Igen, tárazni kell, ami egy lövésnyi idõt vesz igénybe. Kivéve a pisztolyt, abban örök lõszer van.
Az elsõ kérdésre igen a válasz. Az gyakorlatilag egy intro, annyi plusszal, hogy lehet pár kattintást tenni benne, de máshova úgyse enged lépni. Ki is lehetett volna hagyni. Arra van, hogy szokja az ember mi az a jobb meg bal klikk. :D
2. Azt én is az elõbb kérdeztem hogy kel speciálódni. A fegyver scope meg tényleg elég gagyi hogy az inventory-ból foglalja el a helyet. :) Nem értem ez miért kellett így megcsinálni.
Valamelyik figuránál láttam fegyvertárazós ikont, csak nem nagyon nézegettem, mi az. Akkor most unlimited ammó a sztori, de tárazni azért kell néha?
Melyik hullákat érdemes tartogatni avagy eladni?
Amúgy nem rossz játék eddig. Classic fokozatom nyomom. Most vagyok a lelõtt ûrhajónál az oktató módban. A katonák kasztját késõbb én is megválaszthatom? Mert most mind a 4 katonám másik típusú. Azokat meg random adta. A kamera kezelés tényleg nem az igazi. A találati arány az meg elég siralmas. De legalább tényleg kell taktikázni. De valahogy nekem a célzott lövések/sorozatlövések hiányoznak. Sima pisztollyal simán lelõnek néha a pálya másik végérõl míg én puskával alig találom el. Na meg ez az örök lõszert sem értem. Nagyon lebutították az inventoryt. Remélem lesznek hozzá modok. :)
Kérdéseim lennének az elõbbre tartóktól:
1) Az oktató módban az elsõ küldetés tényleg arról szól, hogy 3 ember megdöglik, amikor meglátják az elsõ psy-kontrollos sectoidot? Szépen lépegettem oda, ahová mutatta, aztán egy figura ért haza élve...
2) az világos, hogy egyforma katonákkal indul a történet. De azt nem én dönthetem el, hogy melyik figurából mit csináljak? Az elsõ csatám egyetlen túlélõje kapott egy bazookát. Aztán a VIP küldetés után lett három katonám, akikbõl elvileg mesterlövészt kellene csinálni. A legjobb az a figura volt, aki végül egyetlen ufót sem ölt meg, egyet sem lõtt, és mesterlövésznek? Mert a többiek legalább egy-lövés-egy-találat elven gyaktak, ha már a puska használatára kényszerültek. Bár inkább gránátokkal és a bazookával operált a csapat. Az autók másodlagos robbanása a gránátozás után az kifejezetten tetszik.
3) Kaptam valami kutatást-fejlesztést, aminek eredményeként gyártottam puska-távcsöveket. A puska-távcsövet cvsak a gránát helyére lehet berakni? Azt nem a fegyverre kellene felszerelni? Tökre örültem, milyen jól fog kinézni a puskájuk, erre az egyik leghatékonyabb eszközrõl kellene lemondani miatta???
Na igen, ha enged bármi mást csinálni, akkor csináld azt. :)
Nyomjál egy tab-ot(következõ ember) hátha segít. Nekem ragadt már be emberem pl action camera-ba, ez kihozta. Ha mégsem jó akkor tölts vissza egy autosave-t. Ha ez sem segít akkor restart game, sok idõt nem veszítessz, ha még a tutorialban vagy. :)
Akkor az ember max vár a következõ körig és az elõzõkör végi mentést tölti be. Akkor ugyan ott vagyunk mint a visszatöltésnél ha random lenne. Már ha igaz amit mondasz és a fejlesztõk tényleg így trükköznek a mentésekkel.
Elsõ küldetésnél(amolyan tutorial,berlin) megakadtam, :p 3 emberrel léptem, a delta4-nek mennie kéne egy kocsi mögé, de mintha nem lenne már action pointja, holott még hozzá se nyúltam.. pls help!
JA2-ben néha muszáj volt trükközni, mert ha nem lõttél le valakit, akkor a fél csapatodnak annyi. :) Ott nem egyen "klónok" voltak a katonák, hogy majd veszel fel újakat. Szóval gondolom a komment második fele nem nekem van címezve.
Lehet rosszul fogalmaztam, mert nem arra gondoltam, hogy minden játékállás ugyan olyan lesz, ugyan azok a dolgok történnek, hanem arra, hogy egy játékon belül bizonyos idõtávlatra elõre el vannak döntve az események.
Nem igaz hogy az események scripteltek, mivel kivégeztek ezért újra kezdtem a játékot. Teljesen más missziók jönnek az oktató mód befejezése után. Az meg, hogy a lövés miért nem talál betöltögetés után, (bullshit milyen dolog visszatölteni ha nem talál ? XD ez mi ez ? ) lammaer forumtárs tökéletesen leírta. De aki ezen kattog töltögetés nélkül írjon fel 100 50% lövést, szerintem közelítõleg ki fog jönni a dolog. Mondom ha a kacsa nem tud úszni nem a víz a hülye.
JA2-ben a katonák talán máshogy lépnek, ha visszatöltjük. De a lövéseknél mindig elõre számolt a program, szóval visszatöltve mindig ugyan úgy mellélõtt az emberünk, vagy talált. Ki lehetett ezt is játszani, egy kockával arrébb áll az ember, egy-két ponttal kevesebbõl/többõl lõ az ember és máris talált az a lövés, ami elõtte mindig misselt. :) Xcomnál nem próbáltam még, hogy mûködik. Az biztos hogy az események elõre el vannak döntve, de egy hónapra elõre biztos. Pont egy abductionnal próbáltam, hogy visszatöltöm a két nappal azelõtti mentést, de mindig ugyan azok az országok jöttek be, szívtam is miatta meg a három országból kettõn nagy volt a pánik szint. Persze a terror küldetés ott jött, ahol mindhárom ország egyes pánikszinten állt... Az abduction küldetés bónuszok viszont teljesen véletlenszerûek, az minden visszatöltésnél változott, szóval kicsit lehet vele trükközni.
Mióta van SCOPE+lézerpuska a katonáimnál azóta egész jól lõnek, szóval teljesen meg vagyok elégedve a találati %-ukkal. Thinman-ek viszont csítelõs köcsögök még mindig, szinte bárhová belõnek. Mekkora jó skill már az assaultnál, hogy a fedezékbõl kikergeti a gonosz idegeneket. Igaz a fedezéket is szétlövöm általában vele, de az idegenek meg elkezdenek rohanni tõle, és az overwatch-os embereim simán lekapják fedezék nélkül mindet. :)
Mi a különbség amúgy a normál és klasszik fokozat között pánik ügyileg? Azt olvastam, hogy hónapok végén normálon a mûholdas területeken jobb eséllyel csökken a pánik, és klasszikon már ötös szintnél is simán bepánikolhat egy ország, míg normálon csak ha túlcsordul, de van még valami? Lehet úgy fogom tolni, hogy csatákban klasszik, térképen meg normál(ha jól láttam mindig lehet állítani a nehézséget). Idegesítõ lenne, ha a hülye pánik miatt lenne game over, miközben a földi harcokban eddig 100%os a dominanciám, ráadásul katonát sem vesztettem még. Jó lenne valami nehézségi fokozat, ahol alapból így van(földi harc nehéz, pánikoltatás könnyebb). :)
Ha visszatöltés után mindíg miss az simán lehet szándékos a programozók részérõl.
Civilization 5-ben is van egy olyan opció hogy "save random seed" - ez azt jelenti, hogy a mentésbe belerakja a randomgeneráláshoz szükséges alapszámot, így az újratöltéssel nem nyersz semmit, mivel mindíg ugyanazt az eredményt fogja hozni a következõ lövés. Mivel ugyanaz a firaxis csinálta ezt is mint a CIv5-öt, simán el tudom képzelni hogy gyárilag, kikapcsolhatatlanul benne van ez az opció - pont azért hogy a játékosok ne "csaljanak" azzal hogy lövés elõtt mentenek és újratöltik ha nem sikerült.
Természetesen új kör az új random seed lehet, így a kövkörben már más eredmények jöhetek ki.
Ergó: ha bárki eddíg úgy értette a 10-bõl 10 mllét, hogy mindíg csak ugyanazt a játékállást töltötte vissza, az nem bug, hanem szite biztos hogy szándékos :)
Valami tuti nem jó itt. Nálam is ezt csinálja. 90%-os rakétát egymás után min 11-szer elhibázza. Amikor várok egy kört akkor simán lelövi. Tuti ez valami játékhiba.
Hát szerintem kurva jó lett a játék :DD A zene annyira el van találva.. :) Csak az a fránya laboros csajszi hangja.. mintha valami random ember szinkronizálná...
Még az tünt fel hogy az ufok alapjáraton nem mozognak,csak ha a látókörükbe érsz,addig kártyáznak.....
Mivel sciptelve is van,az a trükk hogy ha másfele mozogsz a visszatöltés után akkor más történik valamennyire.
Másnak nem laggol a hang a játékban? Plusz néha egy másodpercre megszakad a hang.
Teljesen az az erzesem van neha hogy scriptve van, mikor mar sokadjara toltok vissza egy mentest es minden ugyanugy tortenik megint, az olyan lehangolo...
Ez most komoly, hogy a katonáknál nincs különbség, hogy mennyire tudnak lõni, mentális képességeik milyenek, mennyit bírnak rohanni, stb? Nézem az elsõ 12 katonát, és mindegyiknek 6+1 hp-ja, 40 will és 65 aiming van. Szóval nem kell õket válogatni már rögtön a legelején, csak adja a tökegyforma katonákat?
Nekem speciel a JA: back in action tetszett, és az 1.14-es patch után még jobb lett. Persze a JA2-höz képest le van butítva picit, de közel sem annyira, mint ez az új X-com a régihez képest!:)
Jut eszembe ha valakinek egy orosz fejlesztésû ja klónra fájna a foga próbálja ki a 7.62 high calibre nevû játékot szigorúan a blue sun moddal. N
Csak nálam nem jönnek az UFOk (normal)? Abduction, terror, escort, bomba, anyámkinja, de rühes UFO az nem jön. Minden ország felett SAT. Ott rohadnak a Firestormok, fel se szálltak még. Alloy 0, nem tudok továbblépni. Az elején még volt pár elfogásom, azóta semmi. Amúgy nem mindenki játszik bruszi bácsival:
A warez ugye nem jöhet szóba mivel ezzel károsítanád a kiadót. Ezért ilyesmit nem javasolhatok. Meg kell várni a megjelenést mint ahogy sokan arra várnak még :).
A Ja-val az a gond hogy az új koppintott változat annyira sem jó mint ez, ez azért nem rosz én még elvagyok vele :). A ja2-t meg már 99x kivégeztem minden kiegjével 1ütt. Léptem kör leadva. Alien-ek elkezdtek lépni és kész megállt a játék ebben a fázisban várja hogy lépjenek de nem történik semmi (alt+f4)... Jöhetne már egy patch. Van még ezen mit foltozni ez még simán Béta szint nem tudom miért adták így ki.
Adjatok ötletet, hogyan tudom kipróbálni még ma este?
hát ja, lehet hogy JA-val kéne játszanom inkább :)
Ahogy a történet is full lineális úgy a harcok is eléggé. ez nem egy ja2 ahol egy load-al az ellenség másképp fog reagálni. úgylátszik a fejlesztõk matematika képessége az évek alatt jócskán csökkentek. Megvan a frankó motor a játék alá (csilli villi agyon pakolva cinematic-al) De a programozás mögötte egy rakás... Én még csak most értem el az elsõ Laser puskát 6satelite fellõve morál mindenhol jócskán a közepesen vagy afelett dõl a pénz. (normal fokozat)
Ha elõtte egy másik katonával lépek, és utána lövöm ugyanazt, akkor sikerül szinte mindig..
Van egy 71%os lövés.. nem talál... 15 visszatöltésbõl egyszer sem talált eddig... ez mennyire normális? :D
Na elveszítettem az elsõ országomat... Pedig a földi harcot uralom az új lézerfegyvereimmel. De pont beválasztották abductionba azt a két kontinenst amin nagy volt a pánik.
köszi a választ. Ez a battle scanner cucc nagyon jó. Simán belehet vele egy terembe nézni ahonnan nem óhajt a kis aranyos kimozdulni és csak pakolja az overwatch-ot. min 1 emberem miden küldetésre viszi.
Nyugtassatok meg, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki a full Expendables gárdával menti meg a földet? Brúsz, és Arni nagyon odab@sznak.
Van egy 14 gigás könyvtáram...hogy fog ez a demoó elindulni?
Az lenne a kérdésem hogy miért van nonstop az Alloys pontom 0-án? mibõl lehet azt normális mértékben termelni? Mert így kb nem tudok semmit fejleszteni és gyártani. köszi a választ.
Azzal már észlelheted az adott ország fölötti ufokat.
Ha preloadoltam steamen a gamet, a dlct hogy tudom leszedni hozzá? Mert nekem ezt írja ki ha rányomok a DLC menupontra a game neve mellett:
Letölthetõ tartalom ehhez: XCOM: Enemy Unknown Nincs letölthetõ tartalom ehhez a játékhoz.
Vagy alapból leszedte a gammel egyutt? Gondolom megkaptam mert a civ5-ot is.
A találati arány a nehézségi foktól is fugg demó alapján, arról nem is beszélve, hogy pl. easyn az 55% szinte mindig talál, impossible fokozaton már nem igazán.
Manapság a wii és kinect mozgásalapú vezérlése mellett eléggé égõ azzal magyarázni a faékesített játékmenetet, hogy konzolon is jól lehessen kezelni, ezért nincs pl. inventory, és nem dönthet a player, hogy milyen cuccal akarja kiküldeni McDöglesz tizedest a csatába...
új csúcs,ott állok a kis segdugó mögött közvetlenül!!!! 62% találatra(már ez röhej) és persze miss,aha.....
Nekem vegyes érzéseim vannak a játékkal kapcsolatban. Nagyon vártam és annak ellenére, hogy tudtam mire számíthatok a taktikai harcrendszer terén mégis picit csalódtam a játék ezen részében. Nem vagyok egy hardcore ufo rajongó, viszont nagyon szeretem a csapat alapú körökre osztott taktikai játékokat ( jagged alliance 2 az egyik kedvenc), és hát összevetve a hasonló játékokkal kiütközik az egyszerûsítésbõl fakadó hiányosságok. Értem én, hogy a konzol port miatt szükségszerû volt de ez így akkor sem az igazi ( gondolok itt az inventory hiányára, vagy egy komolyabb action point rendszerre) annak ellenére, hogy a fedezékrendszer elég jól ki lett dolgozva. Továbbá szerintem a kamera kezelés sem lett túl jól eltalálva persze ez már lehet, hogy csak engem zavar. Összességében persze jó játék lett, csak kár ezekért a "lebutításokért", no mind1 majd a xenonauts.
Én azt még túl éltem... 1 hullával:) következõ na az fasza volt vagy 2x fölényben voltak.. és 8-9-es crit alatt nem lõtt egyik sem.. természetesen minden lövésük talált... hát szopjanak le...
Ha már fegyverek! Eddig mennyi fegyverrel találkoztatok? Vannak ugye az alapok, ezen kívül vannak a lézeresek. Ezeken kívül van azért még másfajta is vagy ennyi van és kész?