Mivel napközben meló van, így elég keveset játszottam eddig, de arra adjon valaki választ, hogy: EU bázisom van, de volt mûholdam NA fölött...majd megjelenik ott a második UFO, de nem tudok interceptort odaküldeni, mert túl messze van... WTF? Aki már többet játszott vele, elmesélhetné, hogy ez normális, vagy valamit rosszul csináltam? Ha van pénzem, telepíthetek olyan bázis bárhova, amiben csak interceptorok vannak, hogy le tudjam fedni az egész bolygót? Illetve csak egy elfogót lehet küldeni egy UFO-ra? Nem lehet többet, mint anno?
Tud valaki egy oldal ahol netán fel vannak/lesznek sorolva a fegyverek,épületek, stb tulajdonságai? Hogy az ember kicsit áttanulmányozza.
A kontinens bónusz lehet nem jár, most két helyen két különbözõ dolgot írnak, én meg nem járok még ott, hogy legyen elég szatellitem egy kontinensre. :)
Jó dolog azért ez a tutorial, mert egy mûholdat nem nagy cucc legyártani, az ingyenessel együtt dél amerikát be lehet húzni egybõl, azaz a kontinens bónuszt is megkapja az ember elvileg. Utána jöhet három mûhold észak amerikába, hogy ne harcolják ki könnyen az idegenek a légi fölényt, és meglehessen védeni a mûholdakat. Lehet újrakezdem ezeknek a tükrében. :)
Nekem nem tûnt fel, de lehet azért, mert én tudtam, hogy Európában lesz az elsõ játék alkalmával a bázisom.
Köszi a választ Skyline!:) A tutorialt elsõre mindenképp érdemes végigtolni, de így csak NA, és EU lehet a kezdõterület. Mondjuk hihetetlen, hogy ez csak engem zavart!:) Vagy mindenki más kihagyta az oktató módot...
Ez a négylábú rovar valóban elég komoly. Sok hp-ja van, és ugye átalakíthatja a civileket / katonáinkat zombivá, akik pár kör alatt ugyanilyen rovarszerû valami változnak át. Ráadásul a 7-8 küldetésnél jött két ilyen pók, és mivel pont civileket kellett menteni, vagy ötöt átalakítottak, amivel még nem lenne baj, de ha a 10 hp-s zombi közel jön hozzád, véged. (az egyik emberemre szemrebbenés nélkül critelt 12-t...gg)
A bázislerakási problémára.
Tutorial only lasts like 2 months in the game: Plus you don't just get a free sat. When the tutorial is over, you get a free leveled up soldier, a free sat, and a nice chunk of change. Downside was (not sure if this was a glitch) that you can only place your base in Europe or NA just like the demo. The other bases are a no go. If you skip the tutorial, you can do whatever you want but you don't get the good stuff.
A Föld elveszett mindenki meghalt :( Kimentem Alien bázisra hát szét daráltak. Jött valami pókszerû izé ami megölte az egyik emberem. Az persze Zombivá változott és elkezdõdött a móka. Kinyírta a parancsnokot, aminek nem igen örültek a többiek és egymást kezdték lõni.
Ha már ennyien megveszitek, akár össze is lehetne irkálni az origi tulajok nevét és akkor mehetne egymás ellen is majd a multi! Azért az úgy élvezetesebb lenne egy ismerõssel megmérkõzni, mint egy idegennel.
Oktató mód kb 2-3 óra. Feltétlen toljátok ki! Semmi köze a demohoz, csak az elsõ pálya egyezik.
Iszonyat jó lett a game, rendelem meg én is. Egyre jobban tetszik ahogy elmerülök bent. Kifejlesztettem az új páncélt, na mondom most öröm bodottá, mennek a terminátorok. De bizony nem, idegen fém és pénz is kell, örültem ha egy-két darabot le tudtam gyártani. A pénz másra is jó lenne pedig :P Az ember azt sem tudja melyik ujját harapja le mert bizony keményednek a küldetések is. Mentem már 5vs10be is, egy csajszi fûbe is harapott.
Azt észrevettétek, hogy amíg akkora sebzést kapsz be amit fedez a páncél értéke, akkor nem lesz sérült a katona.
Én meg merem kockáztatni, hogy talán a régi X-comot is veri a játék, nekem igen tetszik ez a "limitáció". Tényleg örül az ember egy lézer puskának, 1 páncélnak. A felesleges pakolgatás meg a mindenki ért "mindenhez" egyáltalán nem hiányzik.
Én átugrottam az oktatómódot, és egy sima küldetéssel kezdõdött. Nem tudom, hogy néz ki az oktatómód a teljes játékban. :) Ráadásul nulladik szintû katonákkal kezdtem, pedig ha az a küldetés az oktató, ami a demóban, akkor egy katonának már elsõ szintûnek kell lennie. Lehet megnézem azt az oktatómódot ma...
A demót végigtoltam, és ott az volt a vége 3 küldetés után, hogy egy lezuhant ufo-t találunk, majd a kamera ráfordul a roncsra, és kiírja a játék címét.- legalábbis nálam, de csak egyszer toltam végig. Itt pedig már a 10. küldetésnél tartok kb, és kifejlesztettem azt is, hogy 6 emberem lehet, van lézerpisztoly/puska, újabb páncél stb stb...eddig a demóban nem lehetett elmenni. Viszont a listában csak a két régióból tudtam választani az elején, szóval nem értem mi lehet. Ettõl függetlenül ebbõl mindenképp újrakezdés lesz.
Elvileg egy mûholdat is fel lehet lõni az oktatómódban. Ha kihagyja az ember, akkor szerintem véletlenszerû szomszédos országba kerül. Az elég nagy hátrány, mivel így egyel le van maradva az ember, egy másik kontinensbónusz megszerzésében. :( (lehet nekem is addig kéne újrakezdeni amíg az eleje felé járok)
Ez akkor még mindig az oktató mód. Ilyen hosszú lenne? Kezdésnek én úgy indítottam a játékot, hogy kivettem az oktató részt, mondom azt már demoba párszor végigtoltam. Rögtön úgy kezdõdik a játék, hogy válasszunk bázist és az össze kontinens aktív volt. Aztán annyira a sûrûjébe dobott bele, hogy visszamentem az oktató módra. Átmentem az ismerõs részeken, de továbbra is tart az oktatás, minden téren, bázis, fejlesztések stb.
Arra tud valaki válaszolni, hogy miért van az, hogy csak Európa, és Amerika között tudtam választani az elején? Természetesen hiába rendeltem elõ, csak tört verzióval tudok játszani egyelõre...ez lehet a hiba oka, vagy nehezebb fokozaton kéne kezdenem? Ha jól emlékszem 5 választható régió van, de nekem csak a listában az elsõ kettõ választható, a többi piros. Ilyennel a demóban találkoztam. Hozzáteszem nem a demó játszom, mivel már vagy 10 küldin túl vagyok, és már 6 tagú a csapat, de Europát választottam, és ha valaki segít ebben, akkor inkább újrakezdem.
Egymás alá épített laborok, generátorok, mûhelyek, mûholdantennák is adnak bónuszt, én próbálom egymás alá építeni ezeket, és mutat egy + jelet az építkezési nézetben az elkészült épületeknél.
Klasszikus, de nem iron man. A harcokkal eddig nem volt gond, igaz ki kell nevelni két brigádot legalább a sérülések miatt, de leginkább a pánik szintektõl félek.
Most nekem pl Kanadában, és Indiában kettes vagy hármas pánikszint van(remélem csak kettes), de nincs egy fityingem sem, és Brazília 200 dollárt ad, míg Kanada meg India csak tudóst vagy mérnököt. Kéne mûholdat építenem, ami drága, szóval égetõ szükségem van a 200 dollárra, hogy ne álljon munka nélkül a mérnök brigád. Szóval rá vagyok kényszerülve, hogy hagyjam a pánikot megemelkedni, de remélem késõbb valahogy kompenzálni tudom egy mûholddal pl. Remélem hosszútávon így jön ki jól, mert idegesítõ lenne a játék felénél elveszíteni annyi országot majd, hogy vége is legyen. :)
Na ez vonzott engem igazán a játékban, a folyamatos kényszerû döntések sorozata. Amikbõl igazából nincs jó és rossz, csak talán adott szituban kevésbé rossz. Ilyen játékokat sajnos már nem sokat csinálnak.
Minden elmegy a könnyítés felé, az egyszerû döntések felé, az agyatlan lövöldözés felé. Kellenek az ilyen agyalós játékok.
Amúgy nem úgy csinálod, hogy egyik országban segítesz, akkor legközelebb ott tevékenykedsz ahol korábban nem? Csak hogy kompenzáld a korábbi pánikot. Vagy annyira faramuci módon rakták össze a küldiket, hogy ilyenre igazán nincs lehetõség? (Úgy értem, hogy a döntésekkel elkerülhetetlen a pánik szint szinten tartása, mivel olyan sorrendben jelennek meg a küldik)
Naja, például hiába vagyok jó a kutatásban, mivel Dél Amerikában ingyen megkapnám az összes hulla kutatást azonnal. Késõbb, hogy ne lõjék szét az összes szatellitemet, igen jól jönne az észak amerikai légi fölény(igaz az elsõ saját mûholdamat már ide raktam, de csak azért mert már négyes szinten volt a pánik).
Nem elhanyagolható tény az sem, hogy ha kihagysz egy abductiont(máshová mész a jobb bónuszok miatt), akkor a kihagyott ország kontinensén minden ország kap pánik pontot, és ugyan ez talán fordítva is mûködik, a megvédett ország kontinensén minden országban csökkenhet a pánik.
A játék lényege igazából klasszikus fokozaton(vagy fentebb), hogy hamarabb érj a végére, mint, hogy elveszíts elég országot ahhoz, hogy game over legyen. Alapvetõen elkerülhetetlen lesz egy idõ után a csúfos bukás, ha nem siet az ember. Ezeket mondjuk csak olvastam, de elég fontos dolgok a megfelelõ stratégia kiválasztásához.
Mellesleg, az egymás alá épített ugyan olyan épületek is adnak bónuszt, vagy egymás mellé kell mindenképp?
Utána olvastam néhány dolognak, és kicsit lelombozott, hogy az Európai kezdõbázis kb a legrosszabb választás a játékban. :( Ráadásul van ingyenes szatellit is elvileg, csak azt a tutorial végigjátszása nélkül random rakja ki?
Értem én, de ha elég sokszor jön a "pech" és szívok, míg olyan sorozatom sosem volt, hogy 10 egymás utáni lövés talál, az elég gyanús. Mondjuk keveset játszottam még szóval bármi lehet. :) Annak örülök amúgy, hogy a pánikoló katonám mindig az idegenekre táraz ki. Volt már olyan is hogy sniper 60%-al négyszer hibázott egymás utáni körökben. Utána eltalálta egy "sniper" sectoid, bepánikolt, és lelõtte magától a sectoidot. :D
Neked is leírom, akkor. Találati arányhoz társul egy hibázási arány is, ezt ne felejtsd el (100-ból 55 találat, 45 hibával jár együtt, ami még mindig igen nagy eséllyel miss-el járó lövést eredményez majd. Alapvetõen azt hinnéd, hogy minden második talál, de ez nem feltétlen egymás utáni lövéseknél fog bekövetkezni lásd 10 miss egymás utános példa, amit egy másik kolléga ismertetett.. amúgy elismerem tényleg bosszantó lehet.)
Én csak holnap vágok bele a kalandba leghamarabb, ugyanis megtörtem és megvettem a játékot!
Na várjál már! Azért ahhoz az 58 %-os találathoz tartozik egy 42 %-os hibázási lehetõség is. Ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy 100 lövésbõl 58 talál, 42 meg nem.
Ha most te 10x rálõttél és nem találtál ez a játékmechanika és a fenti arányok alapján is legrosszabb esetben csak pechnek nevezhetõ, nem pedig bugnak.
És ebben a találati arányban bizony bõven benne van az is, hogy a sectoid a pálya másik végébõl csúnyán néz a katonánkra 1 % eséllyel egy kritikus találatra és 100-ból 1x be is jön neki (célzok itt a pálya másik szegletébõl kispisztollyal sniperkedõ sectoidos sztoridra).
Azt én is megfigyeltem tegnap, hogy a 45-55% valahogy nem annyi, mert 5-6 lövés ilyen százalékkal is missel egymás után.
Visszatöltögetésre a VIP kimenekítõs küldetés kényszerített. Elég köcsögség, hogy odateleportálnak az emberem mellé, és már lõnek is le a thinmanek. :) Meg ugye a fent említett probléma, azzal karöltve, hogy az idegenek azért átlõnek a fedezékeimen sokszor. A többi küldetés viszont eléggé sétagalopp volt eddig, szóval jó ez a classic. Az iron man az más téma. :)
és épitsetek satellite-ket az elején :DDD mert ha elbaszod másra a pénzt és beüt a pánik kúrva kemény küldetések várnak rád még normálon is ,olyan fajta alienekkel ,hogy befosás...
Fuu gyerekek ez azert egy kurva addiktiv jatek.Ma reggel kezdtem el,es keso delutanig alig lehetett abbahagyni.Teny hogy le van egyszerusitve,teny hogy nehol fura a LOS,sot a talalati esely %-a is eleg erdekesen tud bejonni/avagy sem,de megis...visszahozta a regi ufok hangulatat.Lehet hogy csak tul sokaig vartam a jatekra,lehet hogy csak ki voltam mar nagyon ehezve egy sci-fi taktikazasra,bazismanagement-re,de eddig szamomra pozitiv csalodas.Orulok hogy legalabb evente 1-2 ehhez hasonlo game kijon es odaszegez a monitor ele. Ja igen egy tanacs annak aki most fog meg csak a sectoid commanderek ellen menni es nincs psy labja: Vigyetek assaultereket,legalabb kettot,raketaval.Csunya reload hegyek lesznek ezek nelkul:)
Látszik hogy 2 fejlesztési lehetõség fog megnyílni.. Szóval késõbbiekben azért már lehet kombinálni.
Háát pedig valamit nem jól csinálsz akkor ^^ toltam még 2 missziot, csak ugy hullottak a szarosok.. :) 5 katonával megyek már, brutális tûzerõt képviselnek. Dobj scope-t a puskákra akkor az +10%, nekem sniper már nem igen hibáz ;) 2 ember mindig fedez, és így bemozdulni sem igen tudnak. Ha meg szar a szitu használd az extra fedezék képességet. Sosem szabad 2 mozgáspontot elõre futni..
Ha a kacsa nem tud úszni nem a víz a hülye.. Én ezeket nem tapasztalom, minden fegyvernek meg van adva milyen távolságról hatékony. Sniperrel ne 2 kockára lövöldözz arra ott a shotgun. Persze a szerencse mindig ott van, nekem is volt szitu mikor 3 kockára hibázott a katona, de a társa szépen felhasználta a rakétát és így megmenekült. Normalon tolom, vissza elvbõl sosem töltök semmilyen játékot, az megöli az élményt nekem. Eddig simán élvezetes csaták voltak, teljesen korrekt találati aránnyal. Ez nem Dota.. néha gondolkodni tervezni kell.. ;)
Vannak jó megvalósítások a játékban amik tetszenek de összességében engem rohadtul zavar pl hogy az embereim csak misst lõnek még akkor is amikor már van pár elõléptetések az ufok meg folyton pofán lõnek bárhonnan “aha,hogyne”...
LMG-vel közvetlen közelrõl(3 kocka lófasz százalék kb 20-30 között a találatra+miss akárhogy lövök(3 kockáról azért ez röhej),aha…),ugyanazt az alient assault rifle-el kb 8 kockáról 80+ százalékkal simán kilövi a másik katona…ki az a töketlen barom aki LMG-vel nem bír 1 közvetlenül a pofája elõtt álló célpontot eltalálni.
best of 2: sniper mért találna el bármit is…ufo overwatchból pálya másik végébõl kis pisztollyal,sima liba… 1 halott…aha
best of 3: adott szitu.Alien elõttem kb 4 kockára 1 pad mögött,már 1 mozgást elhasználtam 2 életem van. A elbújok,B megpróbálom lelõni. 58%-al találom el. 10szer lõttem rá(töltöttem) és 1szer SEM!!!! találtam el.várjunk csak 58%??? bullshit jó az nullának is. És itt ki és léptem mert már fáj a fejem attól a mennyiségû lószartól ami ebben a játékban van.
Ha visszatöltögetsz, akkor miért classic fokozat? :)
Amúgy tényleg jó lett, egyedül az idegesített fel, hogy legyártottam jó pénzért három páncélt(valami alloy-ból jött az elején, gondoltam hasonlít ez elõdre és personal armor szerûség lesz), erre kiderült, hogy csak valami kiegészítõ, és a gránát helyett lehet berakni. :) Igaz ad két életerõt, de a gránát kivétele elég nagy érvágás(mondjuk így belegondolva alig dobtam párat eddig, pedig classic fokozat).
Volt most egy túszmentõs küldetés, az eléggé köcsög volt, néhány emberem jól lesérült, meg is halt volna ha nem töltöm az autosave-eket :D
Hmm én nem igazán értek egyet veled. Mitõl volt X-com az X-com ? Attól hogy hátizsákba szöszöltünk meg akciopontokat számoltunk ?? Esetleg attól hogy egy földre érkezõ idegen inváziót egy maréknyi kis csapat megállít. Mindez bázisépítéssel ufo elfogással, kutatással stb.. Szerintem az utóbbi, ezért nem hoz szégyent a nevére sõõt. 3 óra játék után kényszerítem magam, hogy hagyjam abba (mást is kéne csinálni), iszonyat hangulatos taktikus, élvezetes. Elõször féltem én is, hogy ez "kevés" lesz, de már nem gondolom ezt, sõt ugy gondolom, hogy ez ami pont elég. Mindennek óriási szerepe van, jobb páncél kell ? nem lesz gránát.. stb. Döntések sorozata ahol nincs jó vagy rossz csak más. Nincs 600 rakéta, millió gránát, nincs szöszölés a hátizsákban, de mégis taktikus, fontos minden épp azért mert limitált.. Eddig nekem az év játéka..
ÁÁ nekem igen tetszik, a katonákat elneveztem az ismerõseimrõl :) hasonló fizimiskát kaptak.. szegény Tomika meg is halt egy rohadt köpködös megölte, örökké gyászolni fogom. :)
A kezdõcsapatom, az elsõ küldetés után(remélem random azért, szóval nem mindenki ezeket a neveket és arcokat látja:) ).
A Xenonauts-ot ne felejtsd ki az xcom hangulatú nemsokára megjelenõ játékok közül. Én várom azt is, most van béta teszt alatt. Ha jól tudom aki elõrendeli az már bétázhat vele. :)
Amúgy egyet értek, ez egy jó játék de nem igazán xcom stílus.
Ez a játék zseniális, addiktív, szép, és képzeljetek ide minden egyéb pozitív jelzõt, csak éppen nem X-com. Nem viccelek, nem igen rendelkezik X-com hangulattal! A legjobb klón ( UFO: Extraterrestrial ) SOKKAL inkább adta vissza a régi játék hangulatát, és ezzel szerintem mindenki, aki a 90-es években játszott az eredeti játékkal, egyetért velem. – Mert ugye egy igazi fan mindig kutatja az X-com-hoz hasonló játékokat, és megtalálta az Extraterrestrial-t!:) Kb úgy kell elképzelni az egész remake-et ( aki még nem játszott vele ), mint mikor az ember szimulátorral akar játszani, de a Richard Burns rally helyett a Colin Mcrae rally 2-t rakják elé…Jó a Colin is, meg szép, meg élvezhetõ, csak ugye az egyik arcade játék, a másik meg egy picit komolyabb szimulátor. Természetesen, aki nem játszott anno az eredetivel, és szereti a körökre osztott taktikai játékot, bázismenedzsmenttel, és mindegy egyébbel, annak nem lesz hiányérzete, és imádni fogja. Ez a remake a régihez képest egy arcade fos, és megmondom õszintén, picit bosszant, hogy egy olyan legendás név fémjelzi, mint X-com:Enemy Unknown. Inventory??? több ember???lõszerek kutatása/gyártása??? a többi stat a katonánknak??? és még lehetne sorolni… Persze az embereket személyre lehet szabni, mert az annyira számít a csatatéren, hogy kinek milyen arcszõrzete, vagy frizkója van… Igen, tudom, hogy mindenre van magyarázat, és miután felülemelkedik az ember, tudja ám élvezni a játékot, de ez bizony nem az, amit elvártam volna. Nagyon jó, de nem az. Meg azt is megértem, hogy az üzletpolitikai döntés nem engedi, hogy nagyon szöszölõs körökre osztott játékot csináljanak, ezért nem is kell inventory ( mert konzolon nehézkes lenne kezelni ), le kell kicsit butítani, hogy minden platformon megjelenhessen, nem kell több ember, mert sok idõt vesz el egy kör lépése, a lõszerek fölöslegesek, mert ahhoz is az inventoryba kéne nyúlni stb stb, de akkor is.. Végigjátszom, lehet, hogy többször is, hogy legalább valamivel lekössem magam addig, míg megjelenik az igazi X-com hangulatért felelõs UFO2: Extraterrestrial, remélhetõleg még az év vége elõtt. ( aki nem játszott még az elsõ résszel, és a régi idõk hangulatára vágyik picit jobb grafikával, az pótolja!:) 2D izometrikus, de a második rész már 3D-s lesz. ) Ne értse félre senki, nem a játékot húzom le, hisz vártam, mint a messiást, de ez nekem nem X-com, hanem egy nagyon jó, konzolra optimalizált arcade wannabexcom. Lényegében, ha jobban belegondolok, csak a játék címével van bajom!!!:) sorry a wall of textért!:)
igazad van ;) irjunk peticiot hogy csinaljak meg dos -ra is ;)
nah vegigszenvedve az elso kuldit az ember raebred , hogy melto az elodokhoz es megeri megvenni ... kicsit feltem mert elso benyomas nalam az volt hogy nagyon leegyszerusitett jatek.. de van remeny ;)
X-com uj része csak win7-en fut el :) ez nem plusz ? De szerintem ne ezen nyûglõdjünk, az xp 10 éve jött ki, örökké nem tart semmi. Ennyi erõvel fájhatna az is valakinek, hogy DOS alatt miért nem fut ha már remake. Teljesen jogos lenne az is ^^ Jó öreg 6-os DOS.. a régi bizony még nem igényelt windowst.
Normalban elsore lement veszteseg nelkul a kuldi, olyan brutalisan buta es suta igy az ai hogy egy felhulye belsomongoliai paraszt is lenyomja felkezzel
nem érted....az csak gyanús nem, hogy 40% felett használnak még XP -t? azaz majdnem minden második gép...nem érthetõ?
Most akkor megy a kocsma verzió xp-n vagy nem? torrenten azt írták elvileg mennie kéne,de páran azt írták nekik nem ment.
(nem szeretek zsákba macskát venni)
3. 4. korre halott az egesz csapat , pedig mar "leszarom legranatozok mindenkit" taktikat eroltetem sajna csapattagonkent 1 granat van e snemlehet felvenni egymas cuccat
Szerintem ne az egyik legnehezebb szinten kezd. :) Azért nem meglepõ ha egy új játékkal nem megy rögtön a nehéz szinten. Ami meg tuti, hogy van benne bug is még. Azért is mondtam , hogy jobb is az a +3 nap késés ide hozzánk, mer addig még javítanak.
Ha nem vettem volna meg a gamét, a virágboltos verziót ezért ki se merném próbálni vagy 1 hónapig, míg nem jönnek hozzá a patchak is, de ez már szinte minden játéknál így van.
Igen, olyasmiket lehetett látni bemutató videókban mint a felderítõ robotok ilyen kis lánctalpas, változtatható fegyvertornyokkal. El lehet mögé bujtatni az embereket is, teljes védelmet ad. Aztán még lehet van más is, majd kiderül. Amit még tudom, hogy van benne az a psichonikus képességû ember.
kicsit unalmas , ezekszerint csak normalban jatszhato ? (classicban minden idegen loves crit -el es akit nem talalnak el a csapatombol az bepanikol szetlovi a fedezek autot es meghal)