Vihetsz magaddal 4 snipert, ha "felfedeztél" már annyit és nem betegek, ilyen megkötés nincs a játékban, illetve a "szinteken" kívül földig rombolhatod a pályát is, de a padlók mindig megmaradnak, csak a falakat döntheted le :)
A Commandos egy II. vh-s köntösba bújtatot logikai játék volt. Az egyik leunrealebb játék, amit valaha láttam. Egy bizonyos szintig szórakoztató, de a valósághoz semmi köze. A valóságban nem mészárolsz halomra úgy embereket, hogy a többiek nem kezdik el keresni õket...
Én tudtam, hogy nem azt fogjuk kapni, új grafikával. Ezért nem is csalódtam, akkorát. Viszont ilyen szintû kötöttség a kampány során kicsit illúzió romboló. Miért nem rombolhatom földig a pályát adott esetben ? Miért nem vihetek akár 4 snipert ? Kicsit olyan mint ha egy étteremben megmondják neked, hogy ezt kell enni, max eldöntheted hogy a leves elõtt eszed meg a süteményt. A sereg stratégiai összetételének megválasztására nincs lehetõség, csupán az elõre feltálalt emberekkel való variálásra. Persze jó játék volt a Commandos is, de kétlem, hogy ezzel a nyomába tudnak érni. Ez a kamera meg lövés effektek meg fél órát lesznek izgalmasak ^^ Kicsit több szabadság nem ártott volna.
Az a legnagyobb baj a felnõtt kontra játék dologgal, hogy a felnõtteknek szvsz (látva magam) nincs elég idejük arra, hogy egy hosszú/bonyodalmas játékkal foglalkozzanak. Ott a család a meló stb... Gyerekként pont leszartál mindent ott volt a gép egy kis tanulás oszt hali. Ha játszik az ember valami pörgõset/gyorsan végigjátszhatót keres és kész.
Hát, ha pörög a visszaszámláló, akkor nem csak mi várjuk :)
Megértem azokat, akik a régi UFO hangulatát várják vissza egy-egy ilyen "remake" láttán, majd csalódnak, mert nem hozza õket ugyanolyan lázba, illetve nem tart ki olyan sokáig, mint akkor, de azt sem szabad elfelejteni, hogy azóta eltelt egy pár év, és most nem a világra gondolok, hanem magunkra. Idõsebbek lettünk, mennyivel is? 18 évvel?
Azért azt nézzétek meg a világban, hogy miként örül egy tizenéves gyerek, és egy 30 éves felnõtt... hatalmas a különbség :) Egy felnõtt szerintem max az új autójának/lakásának/házának tudna annyira örülni, mint egy gyerek egy új játéknak.
Na meg nem is volt akkoriban konkurenciája az UFO-nak. Hány komolyabb számítógépes játékot adtak ki akkoriban egy évben? 10-et, vagy még annyit sem. És most? Havonta ennek a többszöröse van...
Megváltozott a világ, és megváltoztunk mi is :) , de ez így is van rendjén.
Én elõrendeltem ugyebár, így várhatok hétvégéig a játékkal vaze, nem úgy, mint a sok warezos...
Skidrow mester oldalán pörög a visszaszámláló, olyan másfél óra múlva lesz elérhetõ a játék, szerintem hamar lesz törés, ma talán már játszhatunk. Abba bízok, hogy meggyõzõ lesz és rendelhetem meg.. Meglátjuk.
Azért 1994-ben nem sokaknak adatott meg, hogy AT-s Pc-jük legyen. Akkoriba igen csak nagy dolognak számított. Nekem egy 386-sx dübörgött 40Mhz-en de már színes! 14 colos monitorral. :) Emlékszem kisgyerekként külön gyûjtöttem hangkártyára, mert a "hangeffektbõl" tudtad néha, hogy kipurcant az Alien :) Akkor nem igen gondolta az ember, hogy ennél jobb játék létezik (nem is létezik, talán Ja2) meg a grafika is über brutál jól nézett ki, akkori szemmel.
Nekem azért hatalmas élmény lett volna, az eredeti lemásolása 3d-s grafikával, ez a játék nem lesz akkora, de ennek ellenére várom, ha 10-ed akkora örömöt okoz mint a régi már az év játéka lesz nekem.
en csak azt varom h vegre odabaszhassak a kis gyikoknak:)
megmondom én a frankeszt
aki egy az egyben régi ufot várt a játéktól az nyugodtan skippelheti
köszipuszi
Jó lesz ez, még aki nagyon finnyáskodik most, õk is végig fogják játszani biztos vagyok benne. Nem ugyan olyan mint a régi, de azért az idõ megszépíti az emlékeket. Az eredeti se volt tökéletes. Annyi, hogy az volt az elsõ amivel legtöbbet játszottunk ilyen játék, mert akkoriban nem gyorsan jöttek a hasonló játékok és sokáig tolhattuk. :) Remakenek egyébként ezt az újat nem nevezném, az inkább a xeno vagy az ET.
Más stílus ez kicsit, de nekem tetszik demo és vidik alapján is már.
1. Lehet van olyat, akit érdekelnek az értékelések 2. Sok értékelésbõl már azért le lehet vonni némi következtetést, hogy jó lesz-e vagy sem 3. Ennyi tesztelõt nem tudnak lefizetni a készítõk sem, tehát ismét sok értékelésbõl lesz valós képed 4. Metacritics-en amúgy a hivatásos és a játékos kritikáinak összessége fogják összességében megadni a valós képet (holnap amcsi megjelenés, így várhatóak már játékos kritikák is lesznek).
Elõször könnyû szinten így toltam. Legnehezebb szinten mikor végitoltam, akkor így csináltam. Hát eltartott egy darabik, viszont érezhetõen máshogy ment a taktikai részt. Könnyû szinten fél óránál tovább semmi sem tartott. Nehéz szinten a terror ship meg battleship kipucolása volt 1,5-2 óra is. Számolgattam a TU-t, egyenként néztem a skilleket elõrenyomulás közben, stb. Kegyetlen nehéz volt, de a végén jól vállonveregethettem magam.
Most ezzel azt akarod mondani, hogy anno megkaptad a gammát, sosenem láttad még azelõtt és mentésvisszatöltés, vagy újrakezdés nélkül végignyomtad elsõre csont nélkül?!?!??!
Jó hát azért az elég valószínû, hogy szar játék nem lett belõle maximum nem fog mindenkinek tetszeni ha összeveti a régi ufo-val a már elõzõleg tárgyalt leegyszerûsítések miatt.
Leszarom az értékeléseket. Szinte semmit sem tudnak rendesen értékelni. A tényleg szar jáétkokat lehúzzák, ahogy kell, de igazi gyöngyszemeket is szoktak ide sorolni...
Nem. El is tartott egy darabik, míg végigtoltam legnehezebb szinten. Olyan mészárlés zajlott, hogy ihaj. Asszem amíg power suit nem lett senki nem élt többet 3 bevetésnél...
Biztooos? >:) Még akkor sem, ha 10 embered meg egy tankod veszett oda a Skyrangereddel meg az összes felszereléssel együtt ami rajta volt? Még akkor sem? Mert ha nem, akkor le a kalappal elõtted. :)
Sehogy, mert ebben már nem a map minden egyes zugának felderítésén van a hangsúly. Akinek az Ironman mód nem inge, ne vegye magára. Speciel én se vagyok oda érte.
Oké, gondolom a régi ufoban is ha 150óra játék után elbuktál mint a szar egy apróság miatt, akkor NEM töltöttél vissza állást, hanem kezdted elõlrõl a 150 órát, mer ÚGY reális?! Ja várjunk, nem is, magadnak is öngyilkosnak kell lenned, hiszen az életben nem lehet állást betölteni, node ÚJRAKEZDENI az egészet az szintén lehetetlen... Úúúúúúúúúúúúú... Ez aztán a hárdkór! :D
azért az ET messze volt a DOS-os grafikától, amúgy meg nagy ívben teszek rá, hogy néz ki, ha elég hangulatos a játék.. személy szerint ma is szívesen eljátszogatok pl C64 emulátoron õsrégi játékokkal, amikhez képest még a DOS-os grafika is übercsicsa.. számomra annyi értelme volt az ET-nek, hogy új egységet, fegyverek, történet volt hozzáadva, miközben megõrizte a régi X-Com hangulatát
Mondjuk egy Silent Stormos rendszerrel lehetne újítani. Ott a kijelölt útvonal 3 színre volt felosztva: zöld, sárga, piros. A zöld útvonal végéig mozgás után lõhettél "pontos"lövést, utána a sárga szakasz végéig lõhettél pontatlanabbul és a piros kezdetétõl már csak futhattál a végéig.
Nagyrészt emiatt a hülyeség miatt snipingolják le az alienek is katonáim felét. Reaction shotokról meg ne is beszéljünk. Tudtad, hogy a legalapabb ellenségnek, a sectoidnak 62-es reaction statja van? Elsõ hónapban a legjobb amit egy rookietól kaphatsz az 55.
Nekem az etalon az lenne hogy ez a taktikai resz Tu-val,es UFO 1 szerû menedzseléssel.
Nem akarok trollkodni, de a válaszodból az jött le, hogy félsz az újításoktól, a változtatásoktól, az ismeretlentõl... Na, részemrõl téma lezárva, de azért várom még a "visszaütést".
Pl. azt, hogy ne csak a hónap elején lehessen berakni psi tréningra az ipsét. Nekem volt olyan, hogy hónap 2. napjára készült el a labor. Csak a hónap végén lehetett emberet betenni és 1 hónap volt, mire bármi is történt. Ha meg a betett ember közben meghalt...
Kibszott nagy hülyeség ez. Adjanak meg idõtartamaot, arra, hogy mennyi a "bemérés" aztán a tréning folyamatos idõalapú és ne diszkrét hónap alapú legyen.
A hajóból az alap UFO-ba csak hátrafelele lehetett kimenni. A remakeben és a Xenoban oldalt is van ajtó az embernek.
Soroljam még? N+1 olyan dolog volt, amit nagyon is kalapálgatni kellene...
A heavy plasma üt mindent, a laser fegyverek nem túl hasznosak, az ellenség anélkül lõ rám vagy használja a pszi képességeit, hogy egyáltalán láthatnám, mindenki ugyanúgy néz ki, a chryssalidok pofátlanul OP-k, nincs olyan hogy elõnye és hátránya is lenne a dolgoknak (itt most a fegyverekre gondolok), az egész harc arról szól, hogy valaki felderít és a többiek akik nem is láthatnák az ellenséget lõhetnek arra az ellenségre, stb.
Õszintén, Te most milyennek is képzeled a tökéletes, 2012-es XCOM-ot? Elég lenne csak a grafot felhúzni és minden maradna a régi. Csak mert a régi sem volt tökéletes, na meg UGYANAZT játszani szebben sem igazán szórakoztató...
Szerinted miért volt az a régi UFO-ban, hogy egy idõ után NEM a veteránok mentek elöl...? A sok gyalog ment felderíteni, õk meg távolról lõtték szarrá az enemyt meg bontották le elõttük az terepakadályokat.
Azt még mindig nem értem az et-nek és a xenonautsnak mi az ételme, ha dos-os grafot akarok ott az eredeti, és ott legalább nem 1 bázisról véded az egész bolygót...
Igazad van, sõt, van egy király ötletem. Ha lelövik a katonákat, ne haljanak meg egybõl hanem legyenek piros vérfoltok a képernyõn, és pár másodperc múlva gyógyuljon meg a katona!!! Forradalmasítaná a gaminget ez az ötlet szerintem!
Az egyik játékmódban ha jól tudom minden fontosabb döntés után ment, szóval elvileg nem tudod vissza-töltögetni. Szerintem valamilyen szinten ez jó ötlet, jobban kell figyelni a döntéseidre elvégre az életben sincs egy Load opció.
Azért azt már az elején lehetett tudni, hogy konzolra is ki fog jönni ez pedig nem azt vetítette elõre, hogy az eredeti koncepciót úgy ahogy van átültetik szebb grafikával nem titkolták, hogy itt-ott belenyúlnak az pedig várható volt, hogy ez némi egyszerûsödéssel fog járni. A videókat, és az elõzeteseket elnézve azonban elég szórakoztató játéknak tûnik, akinek pedig valami komolyabb kihívás kell szerezze be a xenonauts-t és az ufo2:et-t. Azért az sem igaz, hogy manapság már nem készülnek igazán jó stratégiai játékok pont mostanság újra reneszánszukat élik a 4x space strategy játékok. Csak egy párat említve (persze ezek indie projectek) : Stardrive, M.O.R.E., Star Lords, Predestination the game. Továbbá még mindig ott vannak az olyan kiadók mint a paradox, vagy a matrix games vagy az olyan fejlesztõk mint a battlefront, szóval van mibõl válogatni.
Nekem már az sem tetszik, hogy ha kipurcan az emberünk akkor végleg kipurcan és nem tudjuk visszahozni (akár hetek/hónapok alatt baktatartályban, vagy tudomisénhogy, esetleg kíberzombinak, ha kifejlesszük a technót). Ezzel csak azt érik el, hogy ha nem tökéletes a küldi és megfexik valaki, kezdheted (feleslegesen) elõlrõl. Ez így sem lesz valószerûbb, meg ez egy játék könyörgöm. A Dark Souls is ezért frusztráló.
Szal. adjanak valami módot arra, hogy életben tarthasd a tapasztaltabb embereidet, mert mivel a véletlen túl sokat is számít és bármikor beüthet a krach, kinyúlhat a csapat, ergó nem fogod tudni végigvinni a legjobbakat, kezdheted elõlrõl a fejlõdést rukikkal, ami picirnyót idegesítõ tud lenni. Én szeretem az eliteket élve végighurcolni magammal az egész kampányon. A szívemhez nõnek.
Classic nehézség egy kis Ironman mentésrendszerrel? Vagy talán Impossible? >:)
Én tuti valami hard fokozaton kezdek, már csak a régi szívatós játékmenet miatt is
Node mék elmebeteg kezdi el ilyen fokozaton?!?? Én szórakozni akarok, ha csak easy-n megy, akkor úgy. Nyilván szeretem a kihívásokat, de azér van egy határ. Ha nagyon nem megy, visszaveszek az arcomból.
Hihetetlen mit kell sírni egy játék. Nem lesz olyan mint a régi, bumm. Amúgy meg: On Impossible, it’s basically a joke for masochists, though it will force you to use flanking in a whole new way. I tried it, failed the first mission four times, eventually made it to the second and then just laughed at the screen when it was all over by turn three. Some will love it, but I like a least a little pleasure with my pain." http://www.rockpapershotgun.com/2012/10/08/xcom-review/
Én is pont így érzek. Ha meg tényleg nagy bukás lesz, akkor még mindig ott a régi az extender moddal, meg hozzá az xcomed nevû editor. Csak a balanszolás kedvéért...
Szerintem ebben is lesz elég szívózás, fõleg nehezebb fokozaton. A régi játék meg, attól eltekintve, hogy egy klasszikus, rohadtul unbalanced volt. Az elején az idegenek széjjel szívatnak, a végére meg te alázod õket minden erõlködés nélkül (gondolok én itt a psi képességekre). A játékot is elhúzhatod addig amíg über katonáid nem lesznek, ebben az újban meg fokozatosan veszted az országokat, mert pl.: egy helynek tudsz majd csak segíteni a háromból és melyeknek nem segítettél azok szívnak. De az is lehet, hogy mindhárom szívni fog veled együtt mert elbukod azt az egy missziót is. Ej, de sokszor használtam a szívás szót, errõl le kell szoknom...
egyetertek:) nekem a Xanonauts is bejon. Jo lesz ha egyszer befejezik. Az EU-t is varom mar nagyon, nekem bejott amit lattam rola, a demo bar kicsit zsenge volt, kepet adott arrol, hogy mi fog varni(remelem nem mutattak meg mindent:D) ugyhogy en reszemrol mar nagyon varom a launch-t.