én úgy vagyok vele, hogy ez + az UFO2:ET együttesen tökéletesen ki fogja szolgálni a régi X-Com hangulat iránti igényemet, és nem aggódok azon, hogy melyikbõl mi maradt ki vagy mennyiben más..
Szerintem nyilvánvaló volt, hogy ha átdolgozzák nem éppen komplexebb lesz...
Pont te voltál az aki más játékot akart nem csak 2012es grafikai szintre felhúzott xcomot. Most meg megy a rinya hogy az elõzõben nem így volt stb stb, itt arra mentek rá hogy kevesebb embered van de jobban meg kell becsülni õket + egyedi képességekkel rendelkeznek ami eddig nem volt. Aki olyan összetettségû játékot várt 2012ben mint az alapjáték volt az nem ebben a világban él, sry
Aki HC-zni akar, az próbálja megcsinálni az Impossible IronMan-t :)
Azon már lehet izzadni, persze, biztos, hogy lesz olyan akinek sikerül.
"Nem lehet csak grafikai tuninggal kiadni a játékot ezt te sem gondolhatod."
Spec lehetne, de úgy látszik még a Firaxis sem merte ezt meglépni.
Én mondjuk csak a civilization elso részével játszottam, de amúgy a tobbi rész is butítva lett ahhoz képest vagy csak az xcom fanokat tisztelik meg ezzel?
Nem lehet csak grafikai tuninggal kiadni a játékot ezt te sem gondolhatod.
Kötelezõen változtatni kellett a játékmeneten és fõleg a nehézségen, mivel konzolokra is kiadják a cuccot, ráadásul a casual játékosokban van a pénz. Ez utóbbiak meg szórakozni szeretnek nem szívni.
El kell fogadnunk lassan, hogy a HC gamingnek leáldozóban van és lassan sajnos teljesen ki is fog halni. Ezután pedig 2 út van a HC gamerek elõtt: Megszoksz, vagy megszöksz.
Ezek szerint meg sem értetted, amit írtam. 4-6 emberes osztagokkal nem lehet szimulálni az ellenséges túlerõt. Tegnap toltam egy olyat, hogy 22 alient nyírtam ki. A 14 emberem 1/3-a nem élte túl... 4-6 embers csapatnál nem lehet 22 ellefelet beraktni, mert akkro meg jön a "we are so cool" érzés. Ekkora túlerõ ellen nincs esélyed, soha sehol. Legalábbis a régi UFO-ban nem volt.
Tök jó hogy leírsz egy olyan játékot amivel még nem is játszottál, ráadásul a hossza miatt... Ez olyan mintha azt mondanám hogy szar film a Gyûrûk Ura mert rövid.
Áááh, hagyjuk az elõzõ kérdésem, nem olvastam végig a xenos postot. A beta biztos elérhetõ lesz azoknak, akik pénzelték a projectet (PayPal), nekik már az Alpha-k is elérhetõek voltak, de hogy másoknak is elérhetõ lesz e azt nem tudom.
Akinek ez nem tetszik annak tudom ajánlani a Xenonauts-ot (ami még nincs kész, de jó úton halad afelé) meg az UFO Extraterrestrials Gold-ot. Mindkét játék sokkal hûebb a gyökereihez.
Uhh az a 20 óra az nagyon kevés...Az eredeti régi, sokkal, de sokkal tovább tartott. Nem egy legalább 30-60 perces bázisvédelmem, vagy bázistámadásom volt.
Én egész egyszerûen szánalmasnak tartom ezt. Ennyi emberrel nincs jó modellezés. Most elõvettem a régi UFO-t / a linkelt remaket. A 14 fõs osztagomat halomra mészárolja a 10-16 fõs ellenség. A kis létszám miatt nem normális ratio sem semmi más nem jó. Az egész koncepciót szerintem tökönszúrták ezzel. Olyan, mintha egyik napról a másikra a 11 fõs focicsapatot 4-5 fõre redukálnád le. Röhej...
Tankok / harci gépek hogyan vihetõk a csatába? Embereken felül vagy ember helyett..?
http://www.youtube.com/watch?v=1VP4YmExQAE
A gránátok egybõl robbannak, de limitált a számuk.
A heavyk minden küldetésre kapnak egy lövésnyi rakétát, aminek használata egy egész cselekvést elvesz(nem lehet futni és utána löni).
Ugyanez a helyzet a mesterlövész puskákkal.
Ezeket a hátrányokat különbözõ képességekkel ki lehet küszöbölni. Pl.: sniper Snap Shot képessége, -20% találatért cserébe futás után is lehet lõni vagy a heavy Hail of bullets képessége, mely egy lövés után megenged még egy cselekvést (lövés vagy futás).
A készítõk ígérnek olyan idegeneket, amiket még nem mutattak egy videóban sem.
Megeshet az, hogy egy katona 0 HP-nál haldokló statuszba kerül. ilyenkor egy medkittel lehet stabilizálni. A magas rangú support katonák újra is éleszthetnek (már ha ezt a képességet választották nekik), az újraélesztett katona mex HP-ja az eredet 33%-a lesz csak a harc idejére. Minden stabilizált/újraélesztett katona permanens mínuszt kap a Wil/Akarat stat-jára.
A Will stat határozza meg a pánik és agykontroll elleni ellenállást. Bravery/bátorság stat nincs.
Minden ranglépéskor nõ a katona max HP-ja is.
Azért, mert nem pontosan ugyanazokat a dolgokat imitálja,mint a régi játék, elég sokat megtartott annak alapjaiból. És mégy mindig jobb, mint az a 2K-s FPS... Tényleg, azzal vajon mi lett?
Több ugyanolyan épület egymás mellé építése bónuszokkal jár. (elõre kell majd tervezni)
A missziók különbözõ jutalmakkal járnak: extra tudósok vagy mérnökök, egy elit katona, pénz, pánikszint csökkenés.
Néha a különbözõ országok különbözõ dolgokat kérhetnek tõlünk pénzért. (fegyvereket, idegen techet, stb.)
Egyes küldetésekre maga a tanács kér meg.
Az alap fegyverekbõl, páncélból végtelen számú áll rendelkezésre, de ezek a leggyengébbek.
A rookie katonak alapból rohampuskával és egy gránáttal kezdenek. Mikor squaddie-ká válnak akkor dõl el, hogy milyen specializációt kapnak. (Sniper, heavy, assault, support + a kaszthoz tartozó fegyvereket is megkapják)
A páncéloknak nincs védelmi értékük, csak extra HP-t adnak.
Minden katonának van egy bönusz inventory slotja. Ide különbözõ bónuszt adó dolgokat rakhatunk. (csak egy db-t, pl:gránát, páncél bönusz, medkit, stb.)
Voltaképp ezt minek hívják XCOM-nak?
Reméljük a legjobbakat. Bár szerintem a mai világban 20 óra pont elég, legalábbis nekem az, mielõtt még ráunnék és be se fejezném. :)
Szerintem meg pont a régiben volt nagyon sok harc. Errõl a game-rõl azt mondták, hogy kb. 80-100 különbözõ map-ja van és hogy egy misszió sem fog ugyanazon a map-on játszódni. (Randomizálás nincs)
Várható játékideje a kampánynak 15-20 óra, nehézségi szinttõl függõen.
Tetszik, hogy többféle küldetés is lesz: bomba hatástalanítás, VIP mentés stb.
Másik dolog, hogy minden kutatásnak lesz valamilyen bónusza (a régiben a boncolások az infón kívül nem adtak semmit).
A saját bázisunkat nem fogják megtámadni, a bázisból is csak egy lehet.
Interceptorokat oda küldhetünk, ahol van mûholdas lefedettségünk, ami persze pénzbe kerül.
Az Incepeknél aktiválhatunk különbözõ bónuszokat harc közben (nagyobb találati esély vagy elkerülés) Persze csak ha már kifejlesztettük õket.
Sokszor kell majd dönteni, hogy több ország közül melyik, egynek segítünk csak. Ahol nem tudtunk segíteni ott nõ a pánik szint, 5 szint után megszûnik a pénzelés.
Ennyi extra jut most csak eszembe. Nem tudom, hogy ezek elhangzottak e már, mert nem volt kedvem az egész thread-et átnézni. Ha valakinek kérdése van csak kérdezzen. :)
Bénázást leszámítva a játék állat szerintem, már nagyon várom.
Ami akár lehet jó hír: konzolos közönségnek túl bonyolult, ezért nem játszik vele senki, ezért nem mesélnek róla :D
Egyébként sztem szignifikáns különbségeket nem szabad várni, a demó az már szinte kész játék. Bétánál is sokszor reménykednek hogy azért olyan mert még csak béta. Pedig a béta az már feature complete, ott max bugok vannak meg esetleg némi balancolás azt annyi.
hát igen. Virágboltban ott a konzolra a játék, de nem nagyon mesélt még senki a demoval ellenkezõ dolgot, hogy bármi is javult volna.
nah, konzolra már kijött a "kibõvített demo"
Na megrendeltem én is. Aki még nem vette meg a g2play oldalon most lehet elõrendelni a játék steam kulcsát, amit okt. 11én küldenek el és akkor kell aktiválni a steamen, ami még elõrendelésnek számít ugye. Azért mondom csak mert ott most 9750 Ft. Meg járnak így hozzá a steames dlc bónuszok is.
Sokáig gondolkoztam megvegyem e amúgy, mert nekem se adta vissza a régi hangulatát, viszont demoval játszottam és tuti jó pár hetet\hónapot el leszek vele így is. Amit bánok, hogy túlzottan csak a taktikai részen van a hangsúly. A kicsit több stratégia elem hiányzik belõle. A régiben izgalmas volt a harcok nagy része, de azért is mert nem volt belõle annyi és így jelentõsebb volt minden egyes harc. De majd meglátjuk milyen lesz ez így. Abban bízom csak, hogy nem lesz egyhangú az elsõ 100 taktikai csata után se és leköt majd mert változatos lesz. :)
Mindegy, ezt most bepróbálom így, ha pofára esek akkor többet nem csinálom :)
Szerintem ezek az idegenek direkt így volt beprogramozva a demo pályáin. A fejlesztõk elmondták, hogy leszenk járõrözõ idegenek, illetve ha meghallanak valamit, akkor elindulnak felderíteni, stb... ez egy jó pár videójukon látszik is, mint mondtam korábban, a demo összeállítását szerintem kicsit elcseszték, mert igazán rakhattak volna bele olyan pályát is, ami a "valós" játékot mutatja be....
Sectopodot sajnos nem sebzi se a gránát, se a rakétaveto, vért izzadtam, mire sikerult impossible fokozaton kinyírni az egyiket a megmaradt 2 emberemmel ( alap sniper squadsighttal + csali ), a másik viszont szétlotte oket :(
Nekem sima módban is bebunkerezték magukat, de repkedtek a gránátok (csak nehéz volt jó pozíciót találni, közben el is találták az egyik emberem FEDEZÉKBEN) és elõbb-utóbb megunták.
1) a másik XCOM nem FPS lesz, hanem TPS 2) ez sokkal jobb reklám mint a launch trailer :D “It’s like a sandwich of gaming.” “The next step for shooters”
Tegnap még utoljára én is leültem a demó elé. A második küldetést kétszer is végigcsináltam. Nehezebb fokozaton azért nem olyan könnyû. Még így is, hogy tudtam, hol vannak az ellenfelek, nehéz volt veszteség nélkül végigvinni. Ahogy elnéztem, az idegenek addig nem csinálnak semmit, amíg meg nem látjuk õket. Utána is inkább sunnyognak. Úgyhogy rajtunk a kezdeményezés, de ezért mi kapjuk az elsõ pofont :-) hacsak nem vagyunk elég gyorsak. A másik taktika, ami bejött, hogy amikor megláttam õket, gyorsan mindenkit fedezékbe vittem olyan helyre, ahol nem látják õket. Ekkor az egyik lebegõ elõbújt és berepült az egyik emberem háta mögé. Mivel nem tudott már lõni, nem volt szerencséje... :-) Aztán az egyik thin man-nél ugyanezt akartam bevetni, de az meg csak nem akart elõjönni. Bebunkerezte magát overwatch módban, én meg a sarok mögül kibújva kaptam az arcomra. Én még nem csalódtam, várom a véglegest.
Jöhetne már a teljes demo. A demo alapján még nem tudtam teljesen állást foglalni.. :P Az biztos aki UFO remaket vár annak hatalmas csalódás lesz. Én egy kellemes, taktikus, hangulatos játékot várok, komoly támogatással sok DLC & patch formájában. Pár nap és okosabbak leszünk, remélem olyan játék lesz amit érdemes lesz megvenni, pár óra után nem fullad érdektelenségbe.
Ez sajnos a demó hibája is. Nagyon sok hardcore fan volt aki nagy lelkesedéssel kipróbálta, és nem jött be nekik, hogy ilyen könnyû volt, illetve szinte végig meg volt kötve az ember keze...
Azért reménykedjünk, hogy a teljes játék majd hozza a hozzá fûzött reményeket, és a többségnek bejön. Aztán hogy mennyire lesz újrajátszható az meg majd eldõl...
Fenrir, azt hiszem érnek majd meglepetések, bár ha nem úgy állsz neki, hogy a régi játékot várod új kiadásban, akkor biztos, hogy egy pár óra élvezetes játék elé nézel.
Én azért néztem meg a videókat, mert rengeteget lehet belõlük tanulni, fõleg amikor a fejlesztõk beszélnek a játék mûködésérõl. A tutorial pályákon nem biztos, hogy mindenre kitérnek majd. (Illetve azért is néztem meg õket, mert nagyon-nagyon vártam már a játékot, egyetlen videót nem néztem meg, azok közül amire rábukkantam, az az ellenség bázisának a megtámadása, mert azt már én sem akartam spoilerezeni... - erre a Firaxis is rájött és le is vetette Youtube-ról :) )
A #986-os videót néztem meg még csak, arra gondolok. De végülis igen, a szerencsének szerepe van a játékban, ettõl viszont még nem feltétlenül élvezhetetlen.
Hol? Én 2 lovést számoltam utólag, az elso egy sniperes critical( 58%, 55% crit), a másik egy 86%-os 2 damaggel, ezen kivul volt még egy gránát, a tobbi mind missed.