Ok, tárgytalan a kérdés.Sajnos XP-m van, úgyhogy ez ugrott... :(
Másnak is volt problémája a demóval?Már másodszor töltöm le.Az elsõ után hiába próbáltam meg mindent(validating cash files, stb.) a francnak se akart elindulni, hiába kattintottam a Play ikonra.Tipp?
Azt hiszem annyi lesz a további bonyolítása a légi harcnak, hogy lesznek egyszer felhasználható (de amúgy gyártható) pluszt nyújtó dolgok, és azokkal lehet még befolyásolni a légicsata kimenetét...
Na, már kezdünk nagyon eltávolodni a játék lényegétõl. Ha valós szituációt akarok (persze nem harcit), kiülök a házunk elé, oszt nézem az utca forgalmát meg a szomszédokat ;-) Azért lesz mit taktikázgatni. Tegnap a nehezebb fokozaton újra nekiláttam. Akkor jöttem rá, hogy pl. mikor becélzod az idegent, a "More info" gombra kattintva kiírja a negatív-pozitív módosítókat, valamint látható, hogy is jön ki a találati arány. Számít ugye a képzettség, a fegyver, fedezék, hogy magaslati ponton vagy-e, milyen közel vagy az ellenfélhez, stb. Az oldalról ajtónyitást is jó ötlet. Amit hiányoltam, az a fedezékekre való szabad tüzelés. De valószínûleg ez szándékosan nem került bele, kiegyensúlyozandó a harcrendszert. Végtelen lõszerrel simán le lehetne takarítani az akadályokat. Így viszont taktikáznod kell: lõsz egy rakétát, hogy a többiek rálássanak a célra? Vagy közelebb kerülsz? Esetleg hátbatámadod? Mindenki kialakíthatja a saját stílusát. Most már végre láttam légiharcot, ez után nyavalyogtam. :-) Hát nem az igazi, még egy kicsit lehetett volna bonyolítani.
Nem te írtad az ufókat rakétás-aknavetõs kezdõkkel gyepáló kollégának, hogy a valós életben még mezei épületharcnál sem dobálják a kézigránátot? Akkor bocs, félre ment...
Engem nem izgat még az sem, hogy milyen valós lehetõségk vannak. ÉN így szoktam csinálni szerepjátékban is, papírosban is, elektronikusban is és mindenhol, a veszteségek minimalizálása a célom a SAJÁT oldalunkról, az ellenségé hidegen hagy. Ha elég erõsek voltak ahhoz, hogy fegyvert fogjanak ELLENÜNK (és nem mi provokáltuk), akkor ahhoz is legyenek elég erõsek, mikor rájuk robbantjuk a fõhadiszállásukat, esetleg a fõvárosukat, vagy szétkúrjuk a csillagrendszerüket. Ennyi, kard által vész, ki kardot ragad, rohadt igaz...
Természetesen én MINDIG hajlok a békés megodásokra is, amennyiben ez egyáltalán lehetséges. Sajnos általában nem az.
Vajon a fallujah sniper videó felén mire lõttek rakétával az amik? :)
Gondolom nem egy lázadó tankra.... :D
Amúgy a doku filmekben a veszteségek minimalizálására általában a légierõt vetették be. Volt egy afgán valahol, befostak tõle, inkább hívtak egy F15-öst azt bombát dobott a házra :)A 20 fõs US különítmény meg ott éljenzett hogy kibombáztak egy afgánt...
Hát, hamár nem kettesével jonnek egész turheto, 6 emberembol 3 bepánikolt néhány sectoidtól classic fokozaton, pedig plazmafegyók és titan páncél volt náluk/rajtuk.
Snipernek max. olyen lesz, hogy 2x lohet ha nem mozog:
Double Tap
"Allows both actions to be used for Standard Shot, Headshot, or Disabling Shot, provided no moves were made. <XGAbility:DoubleTapCooldown/> turn cooldown." "Unit has not yet moved this turn and may therefore fire the sniper rifle twice."
Szerintem olyan nem lesz, hogy megy és lõ és megy, fõleg nem a snipernek. Egyetlen kasztnak lesz a lõ és megy skill, a snipernek marad a mehet és lõhet (de ezért ugye AP bûnti jár, illetve nem választhatod a squasight-ot sem), ha jól emlékszem max olyan skillje lesz, ha critel a lövése, akkor lõhet még egyet... de 2 hét és minden kiderül :)
A ciki az volt, amikor a legjobb 4-5 emberem mozgáspontja pont az utolsó küldetésre fordult át. :D Azt hiszem egy kevésbé veterán emberem tudott egy lépésnél többet megtenni. :D Vagyis õ elég jó volt. Rajta kívül két pszihonikusnak is 8-10 ap-je volt max. Szerencsére %-ban számolja a mind probe használatának a költségét, szóval a felderítõ felderített a két psziho átállított(2 pont körül volt egy próbálkozás) :D Az elit nehéztüzérség meg a gépben pihent. :D
Semmiféle büntetõpont nem járt tudtommal olyan ellenféle lövés esetén, akik más látott. Ezért volt az egy idõ után, hogy a legmagasabb accuracy értékkel rendelkezõ ember mészárolt le mindenkit. A többiek bárkit megláttak, õ helybõl agyonlõtte célzott lövéssel... A bibi akkor volt, ha õt vonta kontroll alá az enemy...
Ufo 1-ben simán lehetett lõni olyan idegenre, amit nem látott az aktuális katona, max volt levonás. Meg ugye ott bármire lehetett lõni, nem csak arra amit a program enged(remélem a teljesben itt is lehet vaktában lövöldözni). Nem egyszer fordult elõ, hogy a térkép túlvégébõl mentettem meg egy 1%os lövéssel a katonámat aki nem tudta lelõni az elõtte három lépésre álló idegent. :)
Kanyarral ember kanyarral. :) Gondolom ha a pálya egyik végén van a sniper és onnan nem látná az ALient de egy társa látja és nincs köztük fizikai akadály akkor.. bumm a fejbe. Eleve logikus is az egyik egy telepített távolsági lövész aki pl. egy tetõn lesz és nem igen mozog, a másik egy mozgékonyabb a fronthoz közelebb lévõ fajta.
Valaki kérdezte korábban, hogy mibe kerül azt választani, hogy mozgás után is tudj lõni a sniperrel, hát a másik választási lehetõség, hogy ha bárki meglát egy ellenséget, akkor arra tud lõni a sniper, még ha nem is látja...
Milyen tússzabadításról beszélsz ember?!?!? Ne keverjük már a fazont a szezonnal??! Itt a küldetés elején elmondják, hogy civilek kivonva így nem lehet járulékos veszteség, ergó ami mozog az ellefél bármi is az és le kell lõni (én figyeltem a parancsnokra).
Egy sivatagi hadmûveletben, mikor nem tudod melyik lukban hány "szabadságharcos búvik meg", akkor nem fogsz te finomkodni. Pont mint Námban, ott a vietkong járat, fedél felcsap gránát bebasz, ennyi, senkit nem érdekelt, hogy esetleg nõk és gyerekek vannak odalent, akik a faluból menekülve bújtak oda, mert vagy azok, vagy õk.
Ez totális háború, így amúgy sem számít hány civil esik el, de az idegeneknek meg kell dögleniük, szörnyû kínhalálal, ha egy módja van... :DDD
Mit csinálnak ma kommandósok, ajtó kivág, gránát bevág, hullák/testrészek összeszámol. Korrekt.
Ezt ugye nem a való életre értetted? Mert ez úgy marhaság, ahogy van. Tússzabadításnál nem kézigránátot vágnak be, hanem villanó gránátot vagy füstgránátot. Még mezei épüleharcnál sem hajigálnak ész nélkül gránátot...
Már csak azért is, mert még így is meglõtték most is két emberemet is a rohattak (mindkettõ erõsen fedezékben dekkolt és mégis!!!), rögtön felgyógyítottam egyiket maxra, másikat egy hp veszteségre, mégis 4 és 10 nap gyógyulást írt nekik a bázison a gép. Namost ez azt jelenti, hogy addig nemtudom õket bevetni és az azért durva!!! Szóval nem megengedhetõ a sérülés/veszteség.
Fõleg, hogy a gameplay trailerben mondták, hogy ha kinyiffanik harc közben az embered, akkor VÉGLEG meghal és viszlát... Vicces így. Az ellen számos és nem gyengül, hanem erõsödik, te meg csak veszíted a jobbnál-jobb, tapasztalt veterán embereidet?!?!?!?!? Kemény lesz.
Én pl. a lézerkarabélyokat is jobban szerettem, mint a fejlettebb fegyókat, mert baromira pontosak voltak, nem volt velülk lõszerprobléma és messzirõl is tudtál velük jó esélyû sorozatokat leadni. Tiszta sor, csak tisztogatni kellett vele, ha már nem álltak a falak... :DDD
Az agyaknál is mindég asszongyák, hogy ugyanmá vigyé pszichos emberkéket, meg erõsítõt és te is kontrollálj stb. Peeeersze... Két automata tank kimegy, azt nem lehet irányítani pszivel, megsejted, hol lehetnek agyak (látni nem kell, az már késõ), arra a szintre kipucolás megindít robbanófegyókkal, miközben tankokat visszavon fedezésre. Vége és kész. Nem kockáztattam soha egyetlen emberem életét sem és nem bíztam magam a kétes idegen hókuszpókuszokra.
Persze az is mûködik, kipróbáltam, vicces, trükkös, de nem az én stílusom, az oldschool az nekem való.
jó az irányított rakéta ok volt ellene bár azt is jól bírta de a lobsterek már akkor megérkeztek mikor irányított rakéta még a kanyarban sem volt
Amúgy itt is azzal kezdtem, elsõ harci cselekdetem az volt, hogy amint a két ufó összelinkelte magát, kaptak egy rakétát kettõjük közé a tetõrõl indítva. Ollá! Mint a régi szépi idõkben. Utána meg röpködtek a gránátok végig... :DDD
Hátbalõtted irányított rakétákkal párszor, tutira meghalt, nekem elhiheted. Igaz a program szerint termikus lance-ekkel kellett volna odarohanni gyorsabb embereinkkel és jól megbackstabelni, de tudod ki szórakozik ezzel. Kipróbáltam, mûködik, de köszike, nekem ez túlontúl kockázatos. Biztosra kell menni, a jól képzett ember túl nagy érték.
És ki nem szarja le??? Én nem szeretem a veszteségeket és szvsz. senki nem fog 3.5-7.5%-os találati aránnyal (mert ilyen bénák eleinte a nyomorultak), kezdõ zöldfülû karikkal odakeménykedni az ismeretlen ellenfélhez és egyeslövésekkel megpróbálni leszedni a hót gyenge kézi lõfegyverekkel. Mit csinálnak ma kommandósok, ajtó kivág, gránát bevág, hullák/testrészek összeszámol. Korrekt. A másik, hogy mindig a sorozatvetõ képességeket használtam, mivel az egyeslövések nagyon kockázatosak és keveset is sebeznek ahhoz, hogy tutkóra behaljanak a genyók.
Késõbb, mikor lesznek jobb páncélok, jobb fegyók és az embereink is tapasztaltabbak, illetve többet tudunk az ellenségrõl, akkor meg lehet próbálni élve elfogni õket és egyben megszerezni a berendezéseket, de addig a legbrutálisabb taktika a legcélravezetõbb szvsz.
Én sem mernék ott fikcsózni, miközben majd beszarok az ismeretlentõl, hanem mindent bevetnék amim csak van. Idéznék az Õrült Stone-ból: "..nagyobb fegyverek kellenek. KIBASZOTT NAGY FEGYVEREK KELLENEK!!!"
heló! tényleg csak 10 perc a konkrét játék a demóban? valaki írta ezt egy fórumon, gondoltam azért nem töltök le 5 gigát. ufo 1-2 nagy kedvenceim voltak anno.
Gondútam vaze, de az én taktikám az elejétõl az volt mindég, hogy közembereknek sorozatlövõ karabély (pontatlan leszarom, de olyan zárótüzet kap az ellenfél, hogy beszarik), plusz tárak és rakéták/torpedók, a teherbíróbbaknak rakétavetõ/torpedóvetõ.
Ezek után könnyû felderítés odamegy, ajtó kinyit, rakéta/torpedó beküld hátulról, bent mindenki meghal, minden szétrobban, még falak is kirobbannak, bemegyünk köv. körben összeszedni a hullákat.
Ha nem elég az elsõ töltet, mert mondjuk lobsterman az illetõ és elõlrõl szinte sebezhetetlen, akkor kap a háta MÖGÉ szembõl pár rakétát/torpedót, mígnem tulajdonképpen leromboljuk körülötte az épületet/ufót és ekkor már a lobi fejében is megfordulhat, hogy faszom, ezek a humánok nem is oan tök hülyék, de ezzel együtt meg is döglik a gennyedék, mert õ sem bírja ha a hátába robban az emelet párszor egy körön belül! :D
Ennyi. Késõbb ezt lehet automata tankokkal és irányított rakétákkal kombinálni, hogy a emberi veszteségeket csökkentsük és akár a bázis másik végérõl is kitakaríthassunk bármit (agyszívók szokták beszopni nagyon velem :D).
hogy van amúgy? van X képesség, amibõl szintenként választhat a katona, vagy minden szinten két opció közül kell választani? utóbbi esetben minek kell búcsút mondani, ha a "lép és lõ" lehetõség mellett dönt az ember a snipernél? vagy ezt még nem tudni?
A sniper késõbb tud lépni és lõni is. Rakétából meg késõbb lesz majd több is nálad. Ahogy fejlõdik a karakter úgy tud egyre több dolgot.
Nekem pl. nagyon nem tetszik, hogy a sniper-rel csak kempleni lehet. Mivel általában nekünk kell ugye támadni és elõrenyomulni, ez felettébb gázos így. Nem tud mozogni és lõni is WTF?! Okés, csak egy kör alatt kidash-elnek még a többiek is a körzetébõl.
Az is vicces, hogy miért csak egy rakétát lehet egy csatában használni?!?!? Régen vittem plusz rakétákat/torpedókat, mindenki azt cipelte, újratölt = 1kör, aztán banzai újra.
Vigasztalj csak vigasztalj.. Talán tényleg nem lesz ez olyan rossz.. No meg a DLC áradat, remélhetõleg köztük sok ingyenes :) LOL.. Patchekkel is lehet majd operálni.. Én nem tettem le róla a hangulat jó, a többi meg kiderül.
Én is leginkább attól félek, hogy a képességek nem lesznek rendesen kiegyensúlyozva. Bár ezeken még egy patch segíthet majd. A másik problémám, hogy fullon nálam már kissé akadozik a játék :-) Mellesleg honnan vettétek ezt a 6 faj dolgot? Én többrõl tudok: sectoid, floater, thin man, muton, berserker, cryssalid, cyberdisc, sectopod, drone, ethereal. Plusz vannak még ilyen variánsok: floater heavy, muton elite, sectoid commander. Ezeket a játék fájljaiból néztem ki, de nagy részével találkoztunk már a videókban is. Az régiben pedig összesen 11 féle faj-szerkezet volt. Ez se kevesebb. Kutatás is csak azért ilyen általános, mert még az elején vagyunk a demóban. Logikus, hogy egy tök idegen technológiát nem tudunk ripsz-ropsz lemásolni, elõbb általánosságban kell többet megtudni róla. Pl. az egyik videóban már kikutattak valami nanopáncélt, ami az idegen anyagok jobb megismerése után vált csak lehetségessé (ugyan én mondtam, hogy ne példálózzunk, de hát a régiben is az idegen fémek kutatása után tudtunk páncélt gyártani).
Az ilyenek miatt meg az olyan elbaszott remakek mint az after széria, és a demó alapján ez is.
Egen, de ha belegondolosz efféle HR menedzsment ma már nyûgös, lassító funkció csupán (pediglen én is szeretek vele pöcsölni, hogy hova mennyi kutató és mérnök kell éppen, rohammunka, aztán átcsoportosít ééés). Ilyeneket tennének bele, átlagvériván öngyi lenne elsõ órában.
Bár az tetszett, hogy mivel Európába tettem a bázisomat a demóban és máris olcsóbb lett a kutatókomplexumok fenntartása stb., plusz elsõ USA küldibõl kaptam még 4 tudóst. Lehet lesz ez még bonyolultabb késõbb.
Pl. rakhatnénak bele (fél)automata kutatást/fejlesztést/fejlõdést a dumpkopfoknak és mélyebb, részletes fákat a profiknak.
Ezek szerint az elsõ résszel se nagyon játszottál.... ugyanis nem az Altarosok találták ki hogy legyenek mérnökök és tudósok is... ez is eléggé szerves része volt a játéknak, hogy nem tudtál egyszerre pl mindent gyártani, zsonglõrködni kellett a mérnökökkel hogy ki min dolgozzon.
Hol érdekelnek engem a mérnokok? Az UFO nem roluk szólt, csak az Altarosok próbáltak minden fost beleeroltetni a bughalmaz, sarokcsiszolós, szamuráj kardos izéikbe.