"Tény, ez nem a régi X-COM, de ahogy más is írta elõttem, nem is ezt kell elvárni tõle. Egy teljesen új rendszer, felesleges összehasonlítgatni a kettõt."
Azért ez igy kicsit erõs, nem véletlenül az a neve ami. Ha úgy hívnák hogy "UfokillerShooter" akkor senki nem várna el tõle Xcom komplexitást :D
De meglátjuk, néha már én is azon kapom magam hogy szeretek egyszerûbb játékokkal játszani mint régen. Konzolosodom :D
Úgy. Az újat csak azért viszem végig, mert érdekel. Ha a HC jobb lesz, akkor azt is. A nagy kérdés, hogy mennyire lesz moddolható az új. Lehet, hogy pár fanatik feldúlja és mindent megold és visszahoz, ami miatt sírunk.
A régiben hány elven mûködõ fegyver volt? Sima lõfegyver kezdésnek, plazma meg lézer, volt más is?
Hátja, csak az altar féle ufo széria, extraterrestrials, alien invasion meg faszom tudja még mennyi feldolgozás után nem ártott volna már egy normális remake, ha már ilyen néven adják ki.
Egyszerre kapsz majd 2-3 küldetést, és Te választasz, hogy melyiket hajtod végre, a többi ország meg ezért "mérges" lesz. Ez a választások játéka, erre már most készüljetek fel. Nem lehet a fennmaradó 2 küldetést is teljesíteni.
A sárga pajzs ikon azt jelenti, hogy nem véd semmi már az ellenség elõl, vagy hogy tökéletes rálátása van az emberednek az ellenfélre. Olyan, mint ha nyílt terepen állna. Pl: Beállsz egy láda mögé, kapsz piros fél pajzsot a szemben lévõ ellenségekre nézve, DE ha a hátad mögé kerül az ellenség, akkor átvált sárga félpajzsra az ikon, jelezve, hogy már szart sem ér a védelmed :)
vagy az is logikus lenne, hogy nem a játékosé az egyedüli x-com osztag...ha mész az egyik küldire, a másikra egy másik x-com csapat megy..és azért is nem lehet több bázisod, mert a többi bázisnak más a kapitánya...az igazán faca akkor lenne, ha mindez menne cooperative módban, és egy-egy húzósabb küldire mehetne egyszerre két csapat, összedolgozva
Mondjuk a több helyszínre megoldás lenne, ha 2,3 csapatot lehetne kiküldeni.
"Azt mondjuk remélem újragondolják, hogy két küldetés közül kellett választani, és csak az egyiket lehetett megcsinálni, vagy a teljesben ritka lesz ez a felállás"
hat ezt en is oszinten remelem!!!
regi xcomban mekkora volt, amikor 3-4 helyen ment az ekson oO egymas utan oO
Pedig, hogy ha egy-két fedezéknél lejátssza a kinézés animációt mikor odalövök, akkor a többinél is illene neki. Nyilván ez csak kozmetikázás, de attól még nem lenne rossz ha mindenhol mûködne. Vagy olyankor sérülne a fedezék, ha már egy sorozat átmegy rajta. :) De a félfedezék azért is fél, mert jobban kilátszik a mögötte álló katona, így nem feltétlenül a fedezék vastagsága miatt nyújt kisebb védettséget, hanem azért, mert nem fér be mögé teljesen. Szóval remélem azért valamit tesznek érte, hogy még életszerûbb legyen a lövöldözés.
A küldetésválasztás mondjuk logikus. Ha nagyjából egyszerre támadnak be akkor mire az egyik helyen végzel, a másikon már rég végeztek az idegenek.
Az, hogy félfedezéken átlõhetnek, míg teljes védettségen nem szerintem logikus dolog és nem hiszem, hogy bug.
Választási kötelezettség meg szerves része lesz a játéknak, erre készülj fel! Nem tudsz majd minden feladatot elvégezni. Döntenek kell majd és ahogy mindnek meglesz a pozitív eredménye, úgy a bukott küldi negatív dolgokkal fog járni. A háború már csak ilyen!
Átlõnek a falon, de szerintem a karakteranimáció hibás olyankor. Ha az én embereimre lõttek, akkor általában a dobozon, ládán keresztül történt, mivel nem rakta be abba a mozgásfázisba az emberemet, amikor éppen kikukkant. Ha viszont én lõttem idegenekre akik fal mögött álltak, akkor egybõl beállította õket abba a mozgásfázisba a program, amikor épp kinéznek a sarkon, és úgy is tartotta õket, amíg az emberem lõtt. Ezeket simán ki lehet javítani a teljesben, remélem ki is fogják. Bár az is lehet, hogy ládáknál, fél fedezékeknél bugos, és teljes fedezékeknél jól mûködik. Annyira nem figyeltem meg így elsõre.
Azt mondjuk remélem újragondolják, hogy két küldetés közül kellett választani, és csak az egyiket lehetett megcsinálni, vagy a teljesben ritka lesz ez a felállás. Sárga pajzs nálam akkor volt, amikor kapott egy sorozatot az emberem, szóval vagy megnövelt vagy lecsökkentett védelmet jelent szerintem. Forgatás is vicces, 90 fokonként lehet, de sosem oda fordul be ahová jó lenne. :) Amúgy jó lesz ez, csak tényleg el kell vonatkoztatni a régitõl kicsit.
Tegnap este én is kipróbáltam a demót, de nem vagyok csalódott. Tény, ez nem a régi X-COM, de ahogy más is írta elõttem, nem is ezt kell elvárni tõle. Egy teljesen új rendszer, felesleges összehasonlítgatni a kettõt. Szerencsére a sok elõzetes láttán felkészítettem magam, hogy nem a régit fogjuk kapni, úgyhogy én várom a végleges játékot. Nekem némileg a kamerakezeléssel volt gondom, valahogy komplikáltnak tûnik a forgatás és a zoomolás. Egyszerûbb lenne ha egy gomb+egérrel ez megoldható lenne. Mikor az idegenek nem pirossal, hanem sárga ikonnal jelennek meg, az azt jelenti, ,hogy nem vettek észre engem? Én ezt következtettem ki. Ugyanígy a saját embereimnél: sárga pajzs vajon azt jelenti, hogy õ nem vette észre az ellent? Ezt a fedezék dolgot is teljesen reálisnak tartom. Ha te tudsz valakire tüzelni, akkor rád is tudnak, teljesen logikus. Csak nem ehhez szoktunk hozzá. Ezt a falonátlövõs kérdést majd megnézem én is, ha újra játszom. A jó hír még az, hogy a magyarítás egyszerû lesz, a nyelvi fájlokba egyszerû szövegszerkesztõvel is bele lehet nézni. Elég sok infó van bennük. 5 perc nézelõdés után annyit megállapítottam, hogy három küldetés lesz tutorial gyanánt (az elsõ kettõ benne van a demóban), amit új játéknál át is lehet ugrani. Ezért teljesen scriptelt a demó. Azt is láttam, hogy lesz majd idegen bázis támadás.
Itt mondjuk nincs idõzített gránát, amit vissza lehetne dobálni. :) Leginkább mondjuk az xcom 3-ban volt jó a brainsucker podokat felkapkodni, hogy ne keljenek ki. :) Kutatásról/gyártásról tudunk már valamit? Lesznek egyesével legyártandó fegyverek, vagy mindenki megkapja a legfejeltebbet? Ufopedia lesz benne jó kis leírásokkal? Vagy majd kiderül ha megjelenik? :D
hat lofasz van, regi xcomba mennyi gomb volt a kezelofeluleteken mennyi lehetoseg es ebben mennyi van. latszik hogy a konzolos degeneracionak keszult akik keptelenek lennenek tobb bazis epitesere fenntartasara es a akciojatek bonyolitasara
instant ekson kell oszt csa (de azert vegig fogom nyoni ezt a szart :D)
Miért kell tárgy? Mert pl. tudom már használni az alien fegyvert, akkor szeretném tõle felvenni. Vagy mert pl. nincs az egész csapatra modern fegyver, akkor a halott társtól elveszem.
Az elsõ részben számtalanszor cipeltem el eszméletlen társamat vagy ha nagy volt az alien túlerõ, akkor felkaptam amit tudtam és vissza a gépbe és spuri. Vagy az eldobott világító cuccokat felvettem és dobtam át máshova.
Egyszerûen fájdalmas, hogy hová butították vissza.
Printscreen-t nyomkodtam neki bõszen, de akkor lehet, hogy az eredménytelen volt :D És hová menti õket?
Meg akartam nézni a katonák késõbbi fejlõdését (hogy milyen képességeket kapnak magasabb szinten), de sajnos nem volt eredményes a demo ini-jeinek manipulálása, vagy rossz helyen írtam át, vagy annyira scriptelt a demo, hogy nem veszi ezt figyelembe... este majd ránézek a hivatalos fórumra, hátha írnak még valamit...
2 mozgás, vagy 1 mozgás és 1 lövés/gránát/akármi - vagy mondhatjuk, hogy 2 db akciópont van, és a legtöbb cselekvéshez 1 db kell.
katonák 5-6 szintig fejlõdnek (most nem tudom fejbõl a rangokat...)
Csak 1 bázis lesz, de interceptorokat lehet kihelyezni minden kontinensre.
4-6 fõs csapatok lehetnek max. a pályák meg pont erre meg 6-20 idegenre vannak tervezve (Multiban bemutattak egészen nagy pályákat is)
Nincs testhelyzet.
Nem lehet felvenni tárgyakat, mert mit is vennél fel? A civileknél nem lesz sem gránát, sem fegyver. Amikor meg meghal egy idegen, akkor a fegyvere valamilyen oknál fogva szétesik (ezt sem titkolták el, sõt közölték is).
Nincs forgolódás, mint ahogy az emberek nagy része érzékeli maga körül a teret, illetve az animációkon is látszik, hogy mindenki körbenéz, és nem csak elõre lát 155°-ban...
Printscreen-eket hová teszi, nem találtátok meg? Már ha készít egyébként.
Látva a demo-t, illetve belenézegetve az ini-ke én csak egyetlen dologtól félek, hogy nagyon-nagyon rövid lesz a játék. Megnéztem, hogy hány fajta fegyver lesz, hány fajta alien és nagyon elszomorodtam...
A demóba amúgy simán azt a két pályát kellett volna betenniük, amit annyiszor mutogattak, választható nehézségi szinttel és akkor mindenki kicsit elégedettebb lenne, kivéve persze azokat, akik azt hiszik, hogy az eredeti ufo-t kapják 2010-es grafikával.
Asszem nincs, most próbálkoztam az átugrást megoldani, de csak annyit sikerult elérni, hogy a végén már nem adja hova menj, de így nem lehet megcsinálni a pályát.
4-es (impossible) szinten már azért nem olyan konnyu veszteség nelkul megoldani a mapot.
Én várom, mióta feltettem a nehézséget elégedett vagyok.. Ott az izgalom hogy mikor ölnek meg, tényleg minden idegen iszonyat halálos, egyenként is óriási veszélyt jelent. A zene valami állat, a hangulat sötét, jó lesz ez. Majd ha megszeretjük egy egy emberünk, micsoda élvezetes lesz óvni fejleszteni. Ahogy én láttam 10 szintet lehet fejlõdni, gondolom a végén már elég kemény bonuszokat kap a katona.
Kicsit egyszerû kicsit instant, de lehet lesznek modok, patchekben hallgatnak a régi rajongokra stb.. Sok körökre osztott játék amugy sincs, szóval becsülni kell ezt is. No meg a multira leszek igen kíváncsi..
Nincs valami buhera arra, hogy átugorjam az elsõ részét a demonak? Minden új indításnál végig kell szenvedni. Végignézném az összes nehézségi szintet. Eddig a 0.0 és 1.0 között semmi különbséget nem fedeztem fel.
Ez mind így van. isten hozott a derpbox korban... :)
Na megnéztem én is a demót. Igen hangulatosra sikerült, de azért remélem meglesz az összetettsége a bázis fejlesztésnek, kutatásnak, meg gyártásnak. Mivel ezekre a demo nem tér ki sajnos. A deus ex-es fõmenü zene nagyon illik ide is. :) Kár, hogy nem lehet a küldetésen a földrõl felvenni dolgokat, dobálni azokat meg ilyesmi. És remélem rombolható lesz a terep rendesen puskákkal is(bár a gránát is megteszi, ha lehet belõle elég sokat vinni. Annyi sajnos biztos, hogy sokat egyszerûsítettek az elõzõ részekhez képest a játékmeneten, de attól még a demó alapján lehet kiváló játék.
kipróbáltam a DEMOt és nagyon állat :OOO simán hozza a régi X-COM érzést, nagyon várom már :))
Kösz, akkor ennek megfelelõ mértékben aljzom fel magam :D
Amúgy nekem pl a sokak által nem szeretetett Ufo: After* sorozat nagyon bejött, szóval nincs nagyon XCom elvonási tünetem.
Spacesectoron olvastam egy srác rövid összefoglalóját ami azért kicsit lehangoló (már ha igaz, sajnos nekem nincs kapacitásom 6 gigát most lekapni).
Ilyeneket ír a csákó:
- nincs akciópont, hanem ilyen 1 mozgás/1lövés lehetõség van csak? - katonák max 3 szinten fejlõdnek - csak egy bázis lesz - 4 illetve max 6 fõs squad, kellõen kicsi pályamérettel - nincs testhelyzet (pl térdelés/kúszás pontosabb lövéshez) - tárgyakat (pl lõszert/fegyvereket) nem lehet felvenni/letenni - az emberek 360 fokos szögben látnak (tehát lényegtelen merre fordulsz), tán még a lövésnél sem számít...
Most ez komoly? Mert ha igen....
nagyszerû, rövid, és az ellenfél whzik :) CS-ben lennénk, már rég bannoltam volna :)
Kipróbáljuk könnyebb szinten, mert ez így pofátlanság.
Hangulata viszont remek, és kellõen sötét
egyébként az eredetihez létezik valamilyen grafikai tuning ami fut steamen?
Egyik guggolt az ablak alatt a másik meg a fal mögött volt szóval nem az volt amit te mondasz de igazából tök mindegy mit magyarázunk ha ez így marad a véglegesben is akkor az illúzióromboló lesz, márpedig szerintem így fog.
Nem, rosszul érted nem az ajtóban állt hanem a falnál tehát fedezékben, és az idegen sem az ablakban hanem mellette és nem kihajolt és úgy lõtt hanem át mindenen, persze rá lehet fogni ,hogy de az emberem kilógott õ meg igazából behajolt csak hát így ez nem az igazi.
A szemüveges a thin man, akinek poison-os a támadása, és az hp-t, aim-et, meg ilyeneket csökkent. Illetve ha meghal, akkor egy egész területet köp be ilyennel...
No én feltettem a legnehezebb fokozatra 3x-ra sikerült megcsinálni. Valóban kevesebb hp-nk az alieneknek több, de szerencsére nem csak ezt változtatja a nehézség. Okosan taktikusan harcolnak, nem tömörülnek egy helyre, próbáltak oldalba támadni. Falon nekem nem lõnek át, viszont a falat szarrá lövik. Az egyik ilyen szemüveges meg leköpött valami trutyival amitõl minden körben csökkent a hp. Viszont Full coverbe nehezen találnak õk is. Jó lesz ez.. butaság volt easy-n kiadni a demot mert ott kb csak álltak mint a fasz, legnehezebben viszont, háát ügyeskedni kell.
Rohadtul jellemzõ. Végre haza érek munkából, hogy telepíthessem a demot, erre nem érhetõ el a steam szerverei. Mikor máskor?
Jah, ha valakit nem zavarnak a spoilerek, akkor nézzen bele az alábbi file-ba a ...Steam\steamapps\common\XCom-Enemy-Unknown-Demo\XComGame\Config könyvtárban:
DefaultGameCore.ini
Minden állítható :D
Hát akkor egyik eset sem igazi falon át lövés, mert az ajtó mellett állt a katonád ha jól értem, egy olyan ajtónál, amin Õ is belátott, és be tudott lõni. A másik esetben meg a thin man az ablak mellett volt amin be tudott lõni, és õ is lõhetõ.
Félreértés ne essék a teli pajzsos fedezék ikon egyáltalán nem azt jelenti, hogy ott nem lehet eltalálni a katonát/idegent, hanem csak annyit, hogy ott jobb a védelme, kevesebb sebzést kap be.
Hát én már töröltem a demot és nincs kedvem megint leszedni az 5+ gigát. De egyébként felvázolom. Bementem a pálya végi nagy raktárba a shotis csajt beállítottam az ajtó mellé és a bankár ezen simán átlõtt. Másik eset, hogy az egyik bankár az ablaknál guggolt a másikat takarta a fal, kezét kinyújtotta átlógott a falon és lõtt természetesen talált is. Ebben az esetben ugyebár mondhatni 2 falat is átlõtt.
Az egyik videóban arról volt szó, hogy sajna nincs gránát a srácnál, így nem tudja kirobbantani a falat, hogy rövidítsen...
#678 Az, meg, hogy az autók felrobbannak 1-2 lövés után igaz, csak azt nem mondta ki senki, hogy lehet-e az autókra célozni, vagy csak véletlen találatok gyújtják lángra a kocsikat...
Az éjjel kis sikerült nekem is próbálnom. Ez a demo pont arra jó, hogy meg lehessen nézni "testközelbõl" a programot ne csak videókon keresztül. Igazán sajnáltam, hogy a kutatás-termelést nem lehetett kipróbálni.
Remélem a végleges verzió jobb lesz.
Kipróbáltam. Ötletes és jó, sajnos tényleg túl egyszerû, de reménykedem, hogy amit az alapkatonáknál veszít a részletességbõl azt visszakapjuk majd a fejlõdési rendszerben. A grafika és a hangulat nagyon jól el van találva. AI remélhetõleg jobb lesz a teljesben. Õszintén szólva nekem nem hiányzik az odafutok, legugolok, lövök janem 1 APvel kevesebbem van akkor nemlövök rendszer, így valamivel gördülékenyebb a dolog. Ami hiányzik az az inventory és kicsit több lövési lehetõség (legalább a teljes körös célzott lövésé) valamint hogy nincs alapból "lövök és utána mozgok".
Azt viszont érdemes belátni, hogy a régi rendszer "kijövök a fedezékbõl, lövök, visszafutok a fedezékbe" taktikái még sokkal irreálisabbak voltak az itt vázoltnál.
Szerintem lehet majd tereptárgyakat lövöldözni, mert az 576-os elõzetesben a srác azt írta, hogy a kocsik pl. felrobbanthatóak pár lövéssel. Remélhetõleg ez igaz is!
Emlékszem volt 1 rakéta aminek 1 útvonalat lehetett megadni és azon ment végig(mindent szarrá robbantva,város felszabadításra nem a legjobb fegyver volt :D),1 nagyobb ûrhajó esetén a legpraktikusabb tisztítási opció volt 2-3al végig "menni" a hajón és akkor de csak akkor bemenni a maradékért,egyébként 1 örökké valóságig tartó bújócska és save/load volt az eredmény.
Az bennem is felmerült, hogy lehet-e másra is lõni, mint alienre, mert idõnként jó lenne lövéssel felrobbantani egy autót, nem pedig gránátot pazarolni rá...
Amúgy a két thin man overwatch-ben vár, és megpróbál közeledés közben megölni, de õk nem jönnek támadni. Azért a többi videón látszott, hogy ez nem csak így lesz, és rendesen özönlenek a nyakadba az idegenek.
Az meg, hogy nem TU van, hanem két lehetõség csak, ténylegesen egyszerûsítés, de hát ez van. Fel kell úgy fogni, hogy alapból be van kapcsolva, hogy tartalékoljon egy lövésre TU-t.