"már maga a zene az elején sokkal parásabb és csábítóbb volt, " Ízlés kérdése, szerintem az elsõ rész "képregényes" intrója sokkal hangulatosabb, mint a másodikban a cgi fos.
"nekem a grafika is jobban bejött" Gyakorlatilag nem különbözik, szintén vélemény.
" sokkal részletesebb volt " Nem igaz, teljesen ugyanaz.
" a színek is élénkebbek voltak " Ez igaz, sokkal gagyisztikusabb dzsiájzsóemberkés hatású is miatta. (ez meg az én véleményem)
" az elsõhöz képest mindenképpen javulás" Vélemény.
" terror küldetések egy plussz a játékhoz " Nem igaz, az elsõben is voltak.
"így legalább szárazföldön is lehet harcolni" Ez az EGYETLEN különbség játékmenet szempontjából, és csak néhány fegyvert érint.
"kicsit másabb taktika + változatosabb" ?? Miért is?
"valahogy jóval hangulatosabb az egész" Vélemény.
" ezt így tényleg nehéz elmagyarázni " Ja, érvek nélkül valóban.
"nem azért kapott jobb értékeléseket mert az elsõ rész kultjáték lett " Szerintem meg igen, 1-1.
"hanem azért mert ez valahogy jobban egyben van" Ezt az állításodat vagy képtelen alátámasztani.
"ezért írtam azt hogy összeszedettebb és ez tény" Nem, nem tény. Egyetlen objektív szempontod nincs, ami alapján ezt kijelenthetnéd.
"azzal meg semmi gond hogy neked az elsõ jobban tetszik" Azzal semmi gond nincs, hogy neked a második rész jobban tetszik, de ne állítsd már be a véleményed tényként ha velem beszélsz(meg úgy általában is parasztság), mert darabokra szedlek.
"egyébként meg nem tudom mi a bajod " Remélem most már kezded pedzegetni...
"mikor egy mondatot nem tudtál rendesen értelmezni" Késõbb történt nem ebbõl indult a vita. Nem egy mondatot, hanem egy szót. Nem rendesen értelmezni, hanem félreolvastam, és a lényegen nem változtat.
"a tftd olyan mint egy ufo 2.0 verzió számmal persze kicsit képletesen fogalmazva"
Szinte mindenben fejlettebb volt a Terror, osszeszedettebb, bar nehezebb is. Grafikaban picit eletszerubb, emberibb volt az elso resz, de nem fikazta senki sem emiatt. Ridegebb es hidegebb szinei voltak, amely a jatek tematikajahoz illett. De engedd meg nekem (bar ha nem engeded sem valtoztatok rajta), hogy ha lehet valasztani, akkor az elso resz emberibb szinvilaga mellett tegyem le a voksomat, es ne a szurkes/kekes/zoldes szinek mellett. De ha neked ez a szinek osszehasonlitasa "fikazas"-nak minosul, akkor ez az a pont, ahonnan nincs tovabbi kommunikacio.
a tftd olyan mint egy ufo 2.0 verzió számmal persze kicsit képletesen fogalmazva
na jó én mentem játszani, várnak engem a rákemberek x_x jó dumálást.
egyébként meg nem tudom mi a bajod meg milyen meghazudtolásról beszélsz mikor egy mondatot nem tudtál rendesen értelmezni majd itt fújod magad a semmire
nekem egyszerre sikerült megkaparintani mind2 részt, játszottam mind2õvel és engem a terror fogott meg pedig elsõre a víz alatti rész idegennek hatott már maga a zene az elején sokkal parásabb és csábítóbb volt, nekem a grafika is jobban bejött, sokkal részletesebb volt és a színek is élénkebbek voltak nem értem hogy itt miért fikázzák annyira, az elsõhöz képest mindenképpen javulás a terror küldetések egy plussz a játékhoz így legalább szárazföldön is lehet harcolni, kicsit másabb taktika + változatosabb, de tény hogy a játékmenet + fejlesztések szinte ugyan azok csak más a nevük + textúrájuk, akkor miért is jobba a tftd valahogy jóval hangulatosabb az egész ezt így tényleg nehéz elmagyarázni és nem azért kapott jobb értékeléseket mert az elsõ rész kultjáték lett hanem azért mert ez valahogy jobban egyben van ha az összhatást nézem pedig sok különbség tényleg nincs ezért írtam azt hogy összeszedettebb és ez tény, azzal meg semmi gond hogy neked az elsõ jobban tetszik
Igen, erre mondtam, hogy ízlések és pofonok. Amire meg az volt a reakció, hogy ez nem vélemény, hanem tény. Ami meg nem igaz.
Leszarom ám, hogy kinek mi tetszik jobban, de ha valaki meghazudtol engem, akkor legyen már annyi gerince, hogy érvel, vagy beismeri a tévedését! Vagy hát nekem mindegy, elkönyvelhetem szarembernek, csak ugye az esélyt azért megadom...
Hangulatban simán alázza a második rész az elsõt. Anno mindkét rész fent volt a gépen, de állandóan a terror from the deeppel játszottunk és a témáját tekintve is eléggé egyedi, a víz alatti harc nagyon hangulatossá tette.
De oké, felõlem azt is alátámaszthatod érvekkel. Melyik az a változás a két részt közt, amelyik alapján összeszedettebnek mondod? A két szintes terrorok? A grafikai változtatások? A 100%-osan megegyezõ játékmenet, fegyverek, fejlesztések, bázis?
Semmivel sem volt összetettebb, a "sokkal jobban egyben volt" meg egy vélemény. EZEK tények. Viszont jobb is, hogy abbahagyod, mert nagyon rossz hallgatni ahogy erõlködsz, és közben nincs igazad.
Azért van a két (három) MW között ennyi különbség. Az MW1 képi világa a sivár nyomaszó szürke és a kopott barna. Az MW2 ehhez képest bohócland a színeket tekintve.
Ráadásul a rakat Killstrike, az új equipmentek, fegyverek, pályák, singli hadjárat, spec ops coop is különbségnek számít. De ettõl függetlenül erõs pofa kellett lehúzni érte a 12K-t megjelenéskor, hisz ezeket jobb esetben is DLC-ben kellett volna fél árért kínálni.
(nem is beszélve a sok DLC-nek csúfolt két-három pályás vackokról, ami az új CODokhoz jelent meg és kisebb játékok áráért...)
A másik ehhez hasonló húzás a Doom1-2 lenne. +3 ellenfél +2 fegyver + 18 pálya és teljes új játéknak van feltüntetve.
Tegyük hozzá, hogy erõsen belejátszhat az értékelésekbe az is, hogy az elsõ résznél egy teljesen új játékot pontoztak, a másodiknál egy világsiker folytatását. Az olyat meg nem illik lehúzni, akkor sem, ha tényleg szar.
így van, sok helyen az ufo 7-8as értékeléssel büszkélkedett, a tftd viszont már 8 sokszor 9es értékeléseket kapott, nem sok sok újdonság de az összhatás jóval jobb volt
a valódi munka a tftd-el akkor kezdõdõt amikor el kellet készíteni a hangulatért felelõs zenéket hangdefekteket és természetesen az egész képi világot, egyszóval teljesen új hangulatot adtak a már meglevõ játéknak úgy hogy közben csak néhány újdonságot építetek bele a programba.
kár hogy az mw1 és az mw2 között nincs ilyen minimális de mégiscsak jelentõs és meghatározó különbség.
Hidd el, nem szeretnék pedálozni ilyen dolgokban! Peace! =)
Amúgy a TFTD és az UFO valami olyasmi lehetett a maga idejében, mint az COD4 MW és az MW2. Új rókabõr, kevés munka teljes összeg.
Nekem a legjobban úgy tetszett volna az UFO, ha mindkét részt egyben adják ki. Akkor nincs is olyan érdekesség, hogy a régiben volt már a Mars meghódítására elegendõ Rtaliátor, a TFTDben meg a Triton...
Szóval még extra taktikázásra adott volna lehetõséget, hogy a lézer nem mûködött volna a víz alatt, a gauss meg univerzális, de lõszerigényes. A plazma erõs, pontos és automata, de víz alatt nem mûködik. A sonic fegyverek meg szintén univerzálisak, de nincs bennük sorozatlövés.
egy szárazföldi küldetés amit tengeri és vizalati hadviselésre specializálódót de szárazföldi akciókra is alkalmas katonai egységek hajtanak végre, remélem kielégítõ a válasz.
szerinted a terror küldetésekor milyen idegen lényeket kell lelõni?
Kis mimóza lelkedbe tapostam egy olyan kijelentéssel, hogy "Szövegértelmezés FTW! =)".
Sajnálattam közlöm, de az élet tartogatni fog még pár komolyabb megpróbáltatást is. ;)
Egyébként igen, a 4. lezuhant ufo nekem január 15-ke körül jött. Ennyi idõ alatt nem tudtam kifejleszteni még a gauss ágyút sem. Az elsõ hajó megsemmisült a levegõben, a másodikat lelõve, nem volt benne sonic gránát, a harmadik után pár nappal jött a negyedik.
De tudom, hogy meg lehet fõzni a rákot pár sonic gránáttal.
a Szövegértelmezéssel nincsen semmi gond, viszont a modoroddal már gondok vannak.
na de visszatérve a témára, én leírtam a saját viszonylag jól mûködõ tervemet lobster semlegesítésre,és úgy gondolom a játék elején csak össze lehet kaparni annyi tudóst hogy ki lehessen fejleszteni azt a nyavalyás szonikus gránátot, de hát mit beszélek én persze hogy össze lehet kaparni annyi munkaerõt és pénzt, 4 lezuhant uso küldetés során összegyûjtött kacatok eladásából simán elõlehet teremteni a kellõ menyiségül pénz.
a boltban kapható cuccokkal pedig nincsen semmi gond, úgy gondolom te csak rosszul állítottad össze a csapatnak a felszerelést, de ezzel nincs is gond a játék elején úgysem lehet elõrelátni milyen ellenfelet dob be a játék.
Ja, izommal nehéz. Ellenben azért nem kell hozzá ûrtechnológia, hogy sikerüljön, azt hiszem...
Ezzel el is jutottunk egy másik témához, ami nekem nagyon baszta a csõröm még pluszban, a lent említetteken kívül: Miért felejtett el az XCOM minden tudást, amit az elsõ részben szerzett? Elvileg közvetlen folytatása annak. Legalább a szájbavert terrorokra illene elvinni azokat a nyomorult lézer- és plazmapuskákat, repülõs páncélokat, amik megmaradtak az elsõ részbõl...
én igen, 10 kg ólom + felszerelés (20kg+) és hát ugye a mellényed rá van csatolva a palackra, hogy azzal szabályozd a lebegésed, ha maxra töltöd akkor olyan tempóba indulsz el fölfelé, hogy halott vagy mire felérsz
Szóval csak olyan cuccom volt, amit a boltban venni lehet kezdéskor. Hisz a 4. UFO crashnél még nem nagyon akad semmi másod. Ha ki is van fejlesztve a gauss még letermelve biztos nincs. A sonic gránát is felejtõ pont ezért.
És nem, nem volt még psim sem, se PWTm, sem power armourom, sem semmi technikám.
szonikus gránátokkal meg kell dobálni a lobstert(minimum 4 darab) és akkor talán megdöglik.... talán, ami azt illeti én gránátdobálás elõtt nehéz heavy gauss puskával egy kicsit meg puhítom hogy a gránátoknak könnyebb dolguk legyen.
-.-''''''''' ne neves mert épp most kaptam(agyvérzést) egy terror küldetést, és természetesen rákembereket kaptam ami még nem is lenne túl nagy baj,a probléma ott kezdõdik hogy a triton kijárati ajtajától kb 4 vagy 5 lépésnyi távolságtól 2 de legalább 3 rák uraság vár a katonáimra, természetesen majdnem tökéletes rálátásuk van a hajó ajtajára, és hogy a hab is meglegyen a torta tetejére még egy rohadt biorobot is kószál a környéken és természetesen minden egyes alkalomkor megpróbál bejutni a hajómba... ó hó hó még nincs vége a mesének, mikor a robot be akar jönni a hajóba akkor 3 gas cannonal felszerelt katonám közül minimum az egyik lead egy reakció lövést... méghozzá robbanó tölténnyel.
szerencsére már van ötletem hogyan cselezem ki a rohadékokat.
Na ezt akár én is írhattam volna. Tökugyanez volt a bajom vele nekem is. Irdatlan kurvahosszú, két szintes terrorok és bázisok, utolsó meg nem nézett egy kockán matyizó élienek, randa színek...
Plusz nem volt fegyver, amihez ne kellett volna lõszer (az elsõ részben ha bemenekült egy élien valami fal mögé fedezékbe, és volt ott elég katonám, kvázi rábontottam a házat), ellenben a combat armor-power suit-flying suit kombót meg egy az egyben átvették, ami víz alatt elég vicces...
Viszont legalább nem csordultak túl a karakterek értékei, megálltak 255nél (ha jól rémlik). Az elsõ részben majdnem tökön szúrtam magam, amikor az elit kommandósom, Karin Krause TU értéke körbefordult, 130ba került volna lõnie egy aimed shotot, és volt neki 2. :P
TFTD egyszer szuperhumanon beadott nekem a 4. ufo crashre egy darab lobstermant/rákot.
Konkrétan még csak tûpuskáim, torpedó vetõm, nehéz puskám és minden szir-szarom volt, amit a boltban venni lehet az elején.
Emléksze kb. 10x kezdtem újra és veszteségre való tekintet nélkül a rák kibírt 5-6 gránátot, 2 torpedót, több tár nyilpuskát, több lövés nehézpuskát és minden körben lelõtt 1-2 embert a kis sonic pisztolyával. Majd amikor megunta, szimplán odasétált és agyonverte az egyre fogyó és telifosott búvárruhájú embereimet az ollóival...
A végeredmény az volt, hogy inkább dezertáltam az összes emberemmel... egy utolsó reload után =)
De azért mekkora filing volt, amikor az elsõ játszásra összefutott valaki az elsõ rákkal, vagy csészealjjal, tentaculattal.
WTF! Mi ez és miért nem döglik már meg. Aztán már sokadszorra is iszonyat para volt, ha kinyitottam egy ajtót 6-7 Ap-n és az ajtóban egy tentaculat állt. Szívcsücsök bénulás instant! =)
Hat amikor a terrorhajo legalso szintjenek egyik eldugott wcjeben megtalaltam az ott panikolo/dolgat vegzo/direkt odabujt alient, persze kozel 2 oranyi rohangalas utan a ket megmaradt marine-nal, akkor sokszor feltettem a kerdest: kell ez nekem? :) Aztan mentem a kovetkezo missziora.
Jo volt a Terror, szerettem, bar grafikailag nekem visszaeses volt az elso reszhez kepest. Marmint reszletesebb volt meg minden, de a - jatek tematikajabol fakadoan persze nem volt mas valasztasuk - szinvilag nagyon nem jott be, jobb szerettem az elso resz "emberibb" szinvilagat, mint masodik resz hideg, rideg, kekes arnyalatait. Mas bajom nem volt vele.
terror pont azért volt jó mert kiforrott volt, játszhatóbb, nehezebb, és sok hibát kijavítottak
Érdekes. Sztem pont a terror from deep volt egy az egyben egy gyenge másolata az XCOM1-nek , szinte csak textúracsere meg képcsere volt az egész.
Ellenben az XCOm 3 Apocalypse egy viszonylag újításokkal teli cucc volt az X-com egyhez képest. Pl a légiharc kimondottan korrekt volt, és a városvédelmi koncepció is nagyon bejött.
Az After* sorozatot sokan köpködik, nekem nagyon tetszett (különösen a sztori, ahogy kibontakozott és végigvonult a szérián, sztem még jobb is volt mint az XCom-é).
Az UFO 1-2 (UFO Enemy Unknown, és Terror from the Deep) után, mind egy rakás szar volt, gyenge másolatok, idétlen ötletek, játszhatatlan marhaságok. Elsõ valamire való az Extraterrestrials, az elsõ patch-el, és a B'man móddal meg fényévekkel túlszárnyalta azt. Most jön az Extraterrestrials 2, és ha nem kapják össze magukat a srácok, evvel nem érnek majd a nyomába. Cserébe, konkurálnak, és hátha "lopnak" jó ötleteket egymástól, a kis rivalizálás, a végén még a mi malmunkra hajtja a vizet :D
Szerintem, nem volt rossz a grafikája, hozza azt ami ennél a típusú játékoknál elvárható. :) Egyébként Balázs véleményével is teljesen egyet értek.. Szerintem sem ez az elsõdleges szempont.
Kozben kiderult az aftershock volt igazabol (jol tudom mivel jatszottam... Neztem az UFO:Extraterrestrials-t de annak valahogy olyan rohejes a grafikaja..
Erdekes es sem az... :) Abban voltak lapos foldon kuszo kerek UFO-k (gondolom mindben van.. :) a vegen pedig a Mars-ra kellett menni kiirtani a bazisukat (ez is tuti eleg common... :)
Mi volt a legutolso ilyen stilusu jatek? Jatszottam egyel nem reg nem volt rossz de elfelejtettem a cimet....
Az elsõ 2 részben volt, ahogy Molni írta, az Apocalypse-be, pedig konkrét százalékot írt ki. Ahogy pörgetted az idõt, és figyelted, hogyan nõ a százalék, azért be tudtad saccolni, hogy mikor lesz kész.
Nem. A progress lehetett ismeretlen, poor, good. Én eddig ezeket láttam az alap UFO-ban, mert nemigen csekkoltam a köztes állapotot soha.
Egyébként lehet, hogy a képen csak egy becslést látsz. A legjobb fejlesztési rendszer a MoO-ben volt. A teljes RP elköltése után kezõdött a %-os esély, hogy sikerül -e kifejleszteni vagy sem. Egyszerre volt fix és random is.
eddig is lehetett tudni, hogy hány nap múlva végeznek a kutatással, nem ? max nem volt látható a földgömb nézetben, hanem mindig be kellett lépni a kutatás részlegbe
A földgömbös képen az Upcoming Events-ben lesz, hogy bizonyos eseményekre mennyi idõn belül számíthatsz? Az így elég érdekes, hogy pontosan tudod, hogy 4 nap múlva tutibiztos ki fogják a tudósok kutatni a Xenoizét...
munkahelyi számítógépemre feldobtam az x com tftd hogy elüssem az idõt amíg nincs újra meló de ez a hiba fogadott "input no suported" ez miféle probléma lehet?
(dos-os verzió viszont mûködik de ha ezt használom akkor meg hangja nem lesz a játéknak.)
De kár, hogy befejezték a fejlesztést. Az UFO hadjárat gyakorlatilag csak prezentációs jellegû. Nincs XCOM sehol a Földön. Viszont szépen kifejlesztettem mindent, telepakoltam Mutonokkal a csatahajókat április végéig és 4 kolóniát építettem.