Mondjuk én az Apocalypse-ben szoktam rá, hogy ne romboljak szana-széjjel mindent, mert az épület tulajdonosa megharagszik, és az nem jó. Kivétel természetesen az ufóimádó szekta templomai :)
Igen volt. Bár nem igazán lakossági, inkább vállalati morál volt.
Lévén csak egy város maradt lakható a Földön, a támogatást a város iparosaitól és a kormánytól kaptad. Ha valamelyik székhelyére zuhant egy ufo, vagy darabokra lõtték harc közben, azok megvonhatták a támogatás egy részét. Ha ez 0-ra csökkent, akkor az adott cégtõl nem vehettél több produktumot.
Egyes jármûvek és fegyverek/ páncélok hiánya a középjátékban nagy érvágás lehetett.
Ja. Nekem pár lapszám megvásárlása után az jött le, hogy totál amatõrök a cikkírók. Számomra örök rejtély, hogy hogyan maradnak az ilyen újságok talpon.
öööööö ja igen gameshit majdnem elfelejtettem köszi hogy felhívtad rá a figyelmemet, olyan rég olvastam(meg vetem újságot tõlük) már gamestarból cikket hogy el is felejtetem milyen minõséget szoktak produkálni.
Akkor ha jól veszem ki a videóból, egy-egy támadási animációt addig játszik le, amíg nem jön a "következõ" kör? Mert van, hogy csak lõ és lõ a katona, de sebzést nem okoz, illetve a többi katonával meg jön-megy közben.
Az nagyon tetszik, hogy mutatja a fedezékeket, illetve, hogy meddig tudsz elmenni a katonával (gondolom itt is be lehet állítani, hogy tudjon még lõni egyet).
"Akkor ha jól veszem ki a videóból, egy-egy támadási animációt addig játszik le, amíg nem jön a "következõ" kör?" Nem teljesen. Ez a fedezés, amirõl már korábban is írtak. A muksó folyamatos tûz alatt tartja az ellent, ami miatt az nem tud pl. az elõtte átrohanó másik emberünkre pontosan lõni. Ez prezentálják is a videóban. Errõl még azt írták, hogy mivel zabálja a lõszert a folyamatos tüzelés, az újratöltés egy teljes kört fog igénybe venni.
Amire még kíváncsi lennék, az a légiharc. Remélem, azt nem csinálják teljesen automatikusra, mint oly sok korábbi próbálkozásban. Lehet, hogy még nincs eldöntve, hogyan is mûködjön, azért nem mutatnak belõle semmit?
Közben elgondolkodtam azon, hogy ha ezt nem a klasszikus UFO újrafeldolgozásaként reklámoznák, én személy szerint nem is fordítanék rá ekkora figyelmet. Egy lenne a már eddig megjelent jobb-rosszabb változatok közül. De így, hogy folyamatosan visszautalnak a régire, nagyon bezsongatják a rajongókat :-) Köztük engem is. :-)
Ja, így már értem, szóval folyamatos tûz, egész jó ötlet.
Engem mondjuk nem hoz lázba a légiharc, én nem szeretnék lövöldözni az anyahajókra, de annak örülnék, ha egy kis animáció mutatná, ahogy lövik a vadászok :) Azt hiszem az eredetiben is max fire gomb volt hozzá, nem? Vagy csak mutatta a lövéseket a radaron?
Mintha csak azt lehetett volna állítani, hogy gépágyúval vagy rakétával lõjél vagy esetleg szakadj le a célpontról ha erõsebbnek bizonyult a vadászgépnél.
Nagyobb képet nem találtam. Remélem, hogy ez alá nem adják, de sokkal nem is kell túlbonyolítani. Mondjuk én nem szeretnék manõverezni, meg ilyenekkel bajlódni, nekem az is jó, ha szépen a követési távolságon lehet állítani...
A hivatalos fórumon volt egy egész jó összeírás a jelenlegi információkról:
GENERAL
PC version will have an "enhanced" UI compared to the console. [12] Soldier customization, name, looks, voice, country [13, 14] - Nicknames at Sergeant rank. [15] Randomly generated mission names [20]
STRATEGICAL
Funding Council [9]
16 Countries, funding and resource bonuses varies [12, 16] Trade & Missions continually [9] Bonus for complete satellite coverage of continents. [16] One base only [27] - Hangar bases for Interceptors on multiple continents - North America, South America, Asia, Africa, Europe confirmed [C] - Up to 4 Interceptors per interceptor-base. [C]
Missions
Mission types/objectives, (a "handful" of different types) [14] - Terror missions - Hostage Extraction [27] - VIP rescue [27] Story or "Set type" missions. [14] Large number of hand-crafted maps. [20] - Unit placement procedurally generated. Mission Accomplished Screen [D at 15:25] *NEW* - Aliens Killed (6, Excellent!) - X-Com Operatives Lost (1, Good) Mission Debrief Screen *NEW* - New Research Available (Xeno-Biology, Weapon Fragments, Alien Materials) - Artefacts Recovered (2x Sectoid Corpse, 2x Muton Corpse, 14x Weapon Fragments)
Crafts [D at 17:28]
Interceptor - One weapon mount (Cannon may be standard side-arm) *NEW* - Avalanche Missile
Research
Research cost resources gained from missions. [A] Xeno-Biology - Slow (12 days) - Project Cost: 3 Sectoid Corpse Weapon Fragments - Normal (6 days) - Project Cost: 5 Weapon fragments Alien Materials - Normal (6 days) - Project Cost: 5 Weapon fragments
Base facilities [17]
7x4 Grid for expansions [D] Bonus to facilities depending on base layout [27] Power management as a limited base resource. [A] Armory, soldier weapons, armour and equipment. Alien Containment [D] Barracks, hire soldiers, view status. Infirmary Officer Training School, global perk unlocks for squad. Hangar Mission Control Situation Room, funding council management. Engineering, weapons, armour & equipment manufacturing. Workshop, boost Engineering, resource boost. Foundry, big manufacturing projects. Science Lab, research centre. Laboratories, boost Science Lab. Thermal Power Generator, bonus power station. - Generates large amount of power. - Must be built over steam vents. - Will supply 1 additional power to adjacent facilities. Power Generator [A] Satellite Uplink [A] Satellite Nexus [A]
TACTICAL
Gameplay Mechanics
Fog of War [3,9] Panic [9,12] Cover, looks like three types [screenshots] - Ability: "Hunker down", double defence, penalty to vision and cost one turn. [16] Line of Sight [3,9] Day and Night [9] TUs replaced with Move-Action mechanics instead. [9,12,13] Inventory grid page removed, replaced with an Ability Bar. [3, 14] - Still some type of inventory "slots" pre-mission. Critical Wounds, possible to revive but suffers permanent penalty to Will stat (panic). [14,15] SHIV, Mobile Weapons Platform [13] - Takes place of 1 soldier. Destructible environments [10,12] - Walls and Cover destruct able, Roofs or Ground are not. Overwatch [21] Weapons explode into weapon fragments [Video A at 4:06] Auto-deployment, no Skyranger unload. [27] Free movement, no grid [27] Doors can be opened in several ways [27]
Aliens
Sectoids - Ability: Mind Merge, extra health (but can kill both aliens). [11] Mutons - Ability: Blood Call, group combat bonuses. [7] Cyberdiscs - Two forms [7, screenshots] Thin Man (new alien type) - High mobility, poison [7] Berzerker (new alien type) [23] - Muton like, Heavy armoured, Close combat - Can destroy environments. - If damaged, will move torwards attacker regardless of turn. [E]*NEW* Alien "Hero" units, (psionic type hinted at) [14]
Soldiers
Squad size start at four and can later upgrade to six. [9,12,20] Permanent death for soldiers [9] Classes/Perks confirmed. [10,11] Classes hidden until level up. [13] Choice of two abilities on level up (exclusively) [13]
Classes
Sniper - Ability: Squad Sight, fire at enemy seen by any in squad. [13] - Ability: Snap Shot, quick shot after movement. [13] - Ability: Double Tap, Allows both actions to be used for Standard Shot, Precision Shot, or Disabling Shot. provided no moves were made. 1 turn cooldown. [D at 16:27] *NEW* - Improved Overwatch, unit turn does not 'end' as long as he keeps landing hits on aliens. [22] Heavy - Ability: Focused Suppression, reduce offence and free shot if move. [11] - Ability: Tracer Beam Rounds, if hit alien takes extra damage from entire squad. [22] Assault - Ability: Run & Gun, double movement. Support - Ability: Smoke Grenade [14] - Ability: Minor Suppression [14] - Ability: Some type of Improved Heal [14]
Equipment
Weapons *NEW* - Sniper Rifle (takes two actions to fire) [12] - Unlimited - Assault Rifle - Unlimited - Shotgun (Assault class only) - Unlimited - LGM (Heavy Class only) - Unlimited Armour *NEW* All soldiers can wear all types of items and armour. [14] - Body Armour - unlimited (start armour presumably) [D at 16:27] - Skeleton Suit, grapple hook to get to higher ground. [11] - Carapace Armour (Requiers research) [D at 16:27] - Tiatan Armor (Requiers research) [D at 16:27] Throwable - Frag Grenade, Grenades explode on impact. - Smoke Grenade, upgrade: stats enhancing drugs for soldiers inside. [22] - Battle Scanner, throw able sight improvement mechanic. [14] Laser Weapons [14] Medkit - Temporary patch up a soldier's wound in combat, 2 charges.
ha elkészült a felújítás végleges verziója, kérlek titeket, hogy rakjátok ki a linket vagy a tájékoztatást ide is :
http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1333386124
köszi !
Eddig biztatóan hangzik, remélem hogy lesz annyira jó, hogy meg is vegyem.
Hát a BiA-ban, ha legalább a fog of war-t nem veszik ki, máris jobb, de így a térkép egyik szélérõl kilövök mindenkit :D Mondjuk ennek ellenére én szórakoztatónak találom.
Arra leszek kíváncsi, hogy mennyire lesz nehéz veszteség nélkül megcsinálni a küldiket... Én biztos, hogy újrakezdenék egy ilyen kezdõ küldetést, mint amit a videóban mutattak :)
Vagy még akkor se :-) Én azt vettem ki a szövegbõl, hogy nem fogunk tudni mindent kikutatni és legyártani, mint hajdanán, mert az erõforrásaink végesek. Gondolom így akarják az újrajátszhatósági faktort növelni.
Vagy lesznek "must have" kikutatandó dolgok, és mindenki, mindegyik játékban azzal fog nyomulni. Azaz a többit tök fölöslegesen rakták bele. Meglátjuk.
Ami engem még mindig zavar, hogy a légiharcról egy bötût nem írtak...
Talán csak eddig nem gondolták olyan érdekesnek, hogy ezt az infót megosszák a nagyérdemûvel... de azért remélem nem olyan lesz, hogy csak lepotyognak, miután kiment az elfogó... (Bár engem személy szerint ez annyira nem aggaszt, ha a játékmenet többi része jó lesz, akkor ezt letojom.)
jól néz ki az újfajta bázis, de erõs a gyanúm, hogy a klasszikus "base defense" küldetéseknek búcsút mondhatunk :(
Lehet, hogy generálnak egy általános, bázis szerû pályát, ahol az építkezéseinktõl függetlenül megvédhetjük a bázist. Bár, ha már azért szankciók járnak, ha nagyon leromboljuk a külsõ helyszíneket, akkor azért milyen büntetés járna, ha a saját bázisunk felét felrobbantanánk a csata hevében...
Mivel én nagyon utáltam ezeket a küldetéseket, ezért mindig telepakoltam a bázist mindenféle védelemmel, nehogy már leszálljon oda nekem egy anyahajó :P
Semmit sem ért a rakétás védelem. Mire a többi védelem meg rendelkezésre állt, nem volt rá szükség...
A több bázis létesítésének sem volt sok értelme. Soha nem volt 2-nél több, de abból az egyik csak vadászplatfrom volt. Vígan végig lehetett tolni így is superhumanon..
Épp ma néztem vissza egy régebbi felvett játékot, ahol bázis védést toltam úgy, hogy a csapat épp küldetésre ment, és otthon csak a lábadozó séerültek voltak használható fegyver nélkül!!!
Nem kifejlesztett fegyverekkel a kezükben kezdtek az embereim összesen 5-en. Szerencsére mindenkinél volt stun rod és az ellenfelek csak floaterek voltak. Így is elég izgis volt. Stunolni a floatert, felvenni a fegyverét, ha az használható. Reaper-ekbe jócskán kellett a stunrod. Gondolkoztam rajta h fel kéne dobni youtube-ra, de elég uncsi tud lenni 50 percnyi csata minden féle alámondás nélkül.
De had én döntsem el, NEKEM minek van értelme. Ha én úgy látom/érzem, hogy több bázisra van szükségem, akkor ez a saját döntésem. Magyarázhatod, hogy nem kell, de NEKEM pl jól jött MINDEN területen. Tárolni cuccokat, vagy pl vadászrepcsik hada várta az ufókat, mert pl volt, hogy 2-3-4 is császkált itt-ott. Azt 1-2 bázisról NEM oldod meg. Ráadásul, ha valamelyikre nem tudtam kiszállni, és terrorizálta a lakosságot, bukhattam az adott ország támogatását. Mondjuk, annyira nem szorultam rá a támogatásukra, de ez most mindegy.
A több bázisos megoldást én is kedveltem, mivel taktikai lehetõséget adott. A földgolyó két átellenes pontján létrehoztam egy-egy olyan bázist, ahol katonák is voltak, mert így le tudták fedni elérhetõségben az egész bolygót. Ráadásul megtehettem, hogy mivel kényelmesen elértem, ezért mindig nappal harcolhattam. Nagyobb látótáv, nem kellett az elektrofáklya, mehetett helyette grenade-pack. Ha külterületen voltam a mezõn vagy erdõben, szinte mindent letaroltam a HE gránátokkal még a lövöldözés kezdete elõtt, nem volt apelláta. Csak az ûrhajót kíméltem a nyersanyag miatt. Ráadásul a több támaszpont lehetõséget adott a kutatás-fejlesztés optimalizálására is. A legénységi bázisokon csak kutatás volt, merthogy oda hozták az új cuccokat, a radar és elfogó-vadász bázison pedig a mérnökök gyártották az értékesítendõ cuccokat, fõleg a lézerpuskákat.
A több bázis a támogatás szempontjából is jó, mert ugyan gazdaságilag túlléptem a támogatásokon, (a havi költségtervemnek az 5%-át sem tette ki), de legalább nem fordultak ellenem. Volt olyan eset, amikor próbaképpen több százmilliós havi bevételnél azért sikerült game-overt elérni, mert az összes ország megvonta az erkölcsi támogatását 
Egyébként azt hiszem, a játékot a superhuman fokozaton 30 évvel tovább játszottam, mint ahogy leverhettem volna az Ufokat véglegesen. Egyszerûen csak nem mentem a Marsra elverni õket, hanem csak az általuk küldött ufokat lövöldöztem a Földön. Idõ közben a katonák idõegység csíkja kiakadt, és a karakter-lapon jobb oldalon kilógott, a balon pedig belógott a képbe. A Végén már az egész egybefüggõ csík volt, mert rálógott egymásra, átfedésbe került. Gyakorlatilag a kezdõ lépéssel keresztülmentek az egész pályán. Ezzel párhuzamosan a katonák pszi képzése miatt bármelyik alap katona át tudta venni az irányítást az UFO pszionikok felett is  Szóval az elsõ kettõ kirepült lebegõ-páncélban, akit megláttak, azokat megputtyogták a hajóban maradók, és egymást lõtték az ufók . Tetszett 
Ha fele olyan jó lesz mint az eredeti akkor az év játéka.. Sajnos ide jutottunk :( Iszonyat hangulatos a video, a zene meg .. kibaszott állat. :)
Ez valami peccselt verzió volt? Mert arra határozottan emlékszem, hogy nálam az idõegység csík 256-nál túlcsordult, maradt az embernek 5-8 idõegysége, a célzott lövés meg került neki 160-ba... A legjobb embereimet buktam be emiatt a bug miatt.
Átgondolt építkezéssel lehet olyan bázist csinálni, amit nevetségesen egyszerû megvédeni. Csak a liften és a hangárokon tudnak bejönni, ha ezeket beteszed egy sarokba, és csak egy kockán érintkezik a bázis többi részével (és az mondjuk living quarters), akkor csak le kell menni a katonákkal az alsó szintre, és rakétavetõvel vagy stun launcherrel lõni a folyosót amíg el nem fogynak.
Mondjuk az tény, hogy a kezdõ bázis kialakítása egy borzalom, ott sokat kell bontani ahhoz, hogy ez az elrendezés elérhetõ legyen. Viszont onnantól ömlik az ingyen cucc ezerrel.
Uh, és te tudtad õket fejleszteni? Csak mert a lövés az százalékban volt megadva, nem fix idõegységben, és onnantól, hogy túlcsordult, lehetetlen volt akár egyet is lõni velük. Valahogy a lövés idõegység követelményének számolásakor a játék tudta, mennyinek kéne lenni...
Mondjuk az is igaz, hogy nem is próbálkoztam sokat, kiraktam õket a csapatból, és próbáltam õket elfelejteni. Nem nagyon sikerült, és vicces, hogy még így, 10+ év távlatából is emlékszem a neveikre, Karin Krause, meg a tesója, Wolfgang Krause... :)
Oh, akkor még szerintem fiatal voltam ahhoz, hogy ilyen stratégiát kitaláljak :D egyszerûen csak átírtam magamnak hex-ben ami kellett, ahhoz volt eszem :P