Fordítsuk meg: SOKKAL többen vennének Apple gépet, ha normálisan lehetne rajta játszani (is). Az Apple belenyúlhatna a pénztárcájába - úgyis neki van a legtöbb lóvéja mostanság - és megvehetne kilóra 20 játékfejlesztõ céget, akik mostantól bizony Apple-re IS, vagy CSAK Apple-re fejlesztenének. Az elején veszteséges volna az egész, de pár év alatt szerintem megtízszerezõdne az Apple gépek eladása :)
Egy olyan konfiguráció aligha másfélszer annyi, mint egy konzol. Ha a különbséget még le is vásároltatják veled, aligha lesz nyereséges, a konzolok is veszteségesek az elsõ idõkben úgy is, hogy nem jár mellé 50-100e Ft értékû játék.
Amit írtál és értelmezed akkor azok szerint nincs. 4 billió dollár egy hülye fordítás ez 4 milliárd dollárt jelent magyarra fordítva, ennek uralják a 50-70%-át azaz 2-3MRD dolláros FORGALMAT bonyolítanak. Ebbõl kifizetik még a cégeket meg a költségeket és marad pár száz millió dollár jó esetben. Ami nem rossz biznisz, csak sehova sem elég...
Valami érdekes üzleti modell kéne, mondjuk másfélszer annyiba kerül a cucc (persze annyival erõsebb is) mint a konzol, de a különbséget le lehet vásárolni a steam-en (ami persze sokkal jobb és tartalmasabb kéne legyen mint most).
Ja, mobilokat meg tableteket...csak most nem azokrol van szo..:P PC fronton sehol sincsenek (bar a linuxra meg mindig koroket vernek otthoni felhasznalok tekinteteben:D)
persze hogy nem az élményindex alapján adják meg, mert az egy fos... jó hogy nem már 3dmark pontszámra adják (bár az még is közelebb van a valósághoz mint az élményindex).
Hát hogy biztosan fussanak a játékok. Bár bitang perverz módon a játékok minimális gépigényét a mai napig nem a windows élményindex alapján adják meg, pedig elvileg az erre lenne jó. A jövõben megjelenõ játékok gépigénye meg Steambox1 vagy Steambox 2-3-sok lenne... kb ennyire lenne jó az egész.
20 a sallang? Az alaplap, a táp és a ház aligha ennyi. Az árakat viszont azért úgy nézd, hogy az a proci, amit te 50-ért veszel, az neki majd 35 lesz a nagytétel miatt. Mondtam egy számot.
4 billion "dodo" magyar fordításban -> 4 milliárd dollár 50-70 % -> 2 - 2,8 milliárd dollár 30% árrés -> 660 - 933 millió dollár
Legyen költség 50% -> marad befektetni 330 - 470 milli dodo /év Ez siralmasan kevés egy konzolbiznichez sony, ms, nintendo volumenhez képest. Ugye azt nem gondolták komolyan hogy 50 ezres proci + 40 kártya + 11 memo + 20 salang ezres = 120 ezres önköltségi konzol versenyképes. Max csak egy nagyon szûk elit részére. Ez az önköltség 3x - 4x a jelenlegi konzoloknak.
"Majd ha lesz 10 ütõs cég mögöttem, akik a kiadás napján biztosítanak 15 brutál játékot, akkor lesz konzolom. Függetlenül még attól is, hogy milyen a dobozban levõ hw (lásd még Wii, meg X-box)."
Asszem a Steam-en van pár ütõs cég meg brutál játék. A megjelenés napjára meg mondjuk pont jönne a Half Life 2 Ep3...
NEXUS6 100%-ban egyetértünk! Szerintem ez egy olyan "wtf" hír. Nem hiszem, hogy igaz. És mi fog futni a Steamboxon? Egy újabb OS? Komolytalan.
"Eleve az Apple felhasznalok szama 1 eleg kis szam," Magyarországon kicsi, de külföldön több Apple terméket találsz, mint Microsoftot
"Nem is értem, hogy a többi játék miért nem így jön ki. Úgy kát hét alatt konvertálhatnák az OSX platformra is az összes játékot, mégsem teszik." Valoszinuleg mert nem erne meg...Eleve az Apple felhasznalok szama 1 eleg kis szam, aztan ezen belul akik jatekra is hasznalnak, aztan ezen belul akik szeretik az adott mufajt es ezen belul, akik meg is vennek a jatekot...maris a 0 kornyeken vagyunk:D
a legtöbb multiplatform játék és engine, alapból opengl, és a directx-hez wrappert használ. Csak valszeg a mocsok mikrofos kérésére nem adják ki az opengl-es dll-t mondjuk a wines verzióhoz, mert onnantól könnyen futna linuxon is...
fix hardverre könnyebb optimalizálni, ergo nem hülyeség...
"Nem is értem, hogy a többi játék miért nem így jön ki. Úgy kát hét alatt konvertálhatnák az OSX platformra is az összes játékot, mégsem teszik."
Pl mert ehhez arra lenne szükség, hogy nem d3d hanem ogl gyorsítást alkalmazzanak. Blizzardnál minden gámához adott az opengl engine is, más kérdés, hogy nem is túl bleeding edge a grafika.
Nos, kicsit sok minden kimaradt a fordításból, rengeteg mást is írnak az eredeti cikkben, ott a link, akit érdekel olvassa el. A lényeg: az Apple úgy jön a képbe, hogy a Valve egy szórakoztató központot akar csinálni és így az AppleTV -idézem- "fejét venné".
Az Apple konkurensévé? WUT? Az Apple, amire igazából pont csak az elmúlt években kezdtek jobban szállingózni a minõségi játékok és szinte mindenki munkára veszi? Nem értem... :)
Hát ahogy elnézi az ember a mai csúcskonzolokat, akkor egy PC-s hardver összeállítás, egy egyénire specializált OS, és a fejlesztõkkel az egyeztetés hogy arra a gépre jobban optimalizáljanak már elég ahhoz hogy konzolnak lehessen nevezni a Steam gépét. Az pedig hogy 3 évente frissítik a rendszert csak arra lenne elég hogy az aktuális játékok megfelelõ optimalizáció után max grafikán játszható sebességgel fussanak.
És még meg is vehetnék mellé fél Magyarországot :D
És az apple hogy jön a képbe? Annyi közük van a játékokhoz az iphonen kívûl, hogy a 2002-es Warctaft3 Reign of Chaos és a 2003-as The Frozen Throne kiegészítõje ugyanazon a CD-én tartalmazta a windowsos és a PPC-és Mac OSX verziót. Na de ott a futtatandó állomány és a motor pár mega és a többi gigányi adat a hang, mpg és textúra.
Nem is értem, hogy a többi játék miért nem így jön ki. Úgy kát hét alatt konvertálhatnák az OSX platformra is az összes játékot, mégsem teszik. Szóval hogy jön a képbe az apple?
jaja a pcnek leáldozott van is itt az esgén egy jó kis belterjes tápik ami jó régi csuda, hogy annak még nem áldozott le nyehehe
A Fusion-nak egy baja van, hogy csak bizonyos videókártyákkal mûködik összekapcsolva, olyankor kb. 10-15%-al tud az APU segítségével többet a videókártya. Ezek azonban csak középkategóriás kártyák jelen pillanatban, ami játékhoz elég kis kompromisszumokkal is, talán még 1920x1080-as felbontáson is egyes játékoknál, de komoly játékos konfigurációnak kevés.
Akkor most a pécének le lett áldozva(kivéve a farmville)
Megmondom mi ez, publicity stunt, meg name dropping
"a Steames eladások nagyjából 50-70%-ban járulnak hozzá a digitális terjesztés 4 billió dolláros piacához..."
"a Steam 70%-os bruttó árrést kínál, szemben a kiskereskedelmi 30%-kal"
méghogy nincs rá pénzük
Az apple szó meg azért került bele a hírbe, hogy több portál átvegye a hírt, mert manapság, amiben benne van az apple szó, az a fõoldalon végez (broáááhh). A mac nem arról volt híres, hogy a gaming sectorban aprította volna a játékokat. Szóval nem az apple konkurense lesz, ez csak marketing fogás...
Azért ms-nek és sony-nak lesz egy-két szava és döntése, hogy keresztbetegyen a projektnek, és ez a 2 elég nagy név sok-sok kapcsolattal, szóval elég kockázatos befektetés
Egyébként egyetértek a fanyalgókkal, az amd fusion technológiája lenne a legjobb megoldás (ahol az integrált gpu mag is bekapcsolódik a vid kari mellé számolni) ár/érték arányban, az már más kérdés, hogy intel+nvidia biztosan letett vmit az asztalra, hogy õk lettek a nyertesek.
Ez nem egy klasszikus konzol lenne, annak nincs sok ertelme, hanem egy "Valve matricas PC" ;) Ha a sajat es az altaluk a Steam-en forgalmazott szoftvereket ra tudjak optimalizalni, mar nyertek vele. Foleg, ha kozveltlenul Steam futna a hatterben, ahol lehet tolni a reklamokat, promokat, ajanlatokat, frissiteseket stb.
Es ha az arakrol van szo, nem a szutyok Magyarorszagra kell alapozni, nem is Europara. Eleg nekik az Amcsi piac is.
Te tévedésben vagy, a Valve-nak erre megvan a pénze bõven. Annyi van, hogy akár ûrkutatásba is kezdhetnének.
Szerintem a Valve koncepciója arról szól, hogy meghatároz egy referencia hardverkörnyezetet a Steam számára és követi az "appstore" szisztémát. Nem feltétlenül kell tehát neki gyártatnia a vasat, ha a gyártók ráállnak a "Steam kompatibilis" gépekre, akkor nyert.
Hát eléggé furának tûnik. Egyrész ájhéttel alapból a rohadt drága lenne, amúgy meg az i7 olyan játékokhoz mint babakocsira a spoiler: minek pluszban a HT ha még a natív négy magot sem használja ki egy játék sem? Aztán ott az nvidia. Szintén drága, de sokat is fogyaszt, és nem elég erõs, amd kártya sokkal jobb lenne.
Ennek nem látom sok értelmét, biztos nem lesz olcsó.
"hanem az Apple konkurensévé akar válni."
Gondolom akkor árban is hasonló lesz.
Áz kb áprilisi tré-fa kategória.
A valve rendelkezik vagy 260 db alkalmazottal a wp szerint. Nem kis pont a szoftverfejlesztésben, de egy konzol bevezetéséhez olyan 5-10 mrd $ beinvesztálása szükséges néhány éven keresztül folyamatosan a piacba, meg évi olyan több 10 mrd $ forgalmat jelent. A Valve nem az a kategóriájú cég, aki ezt anyagilag bevállalná. Ja meg álmodhatok én is egy hw-t. Bemegyek a bótba, veszek egy raklap ûbertuningbrutál alkatrészt, azt begányolom egy dizájnos dobozba és akkor lesz egy konzolom? Nem! Majd ha lesz 10 ütõs cég mögöttem, akik a kiadás napján biztosítanak 15 brutál játékot, akkor lesz konzolom. Függetlenül még attól is, hogy milyen a dobozban levõ hw (lásd még Wii, meg X-box).
Persze lehet eladni pár ezer darabot is a kütyükbõl, csak saját sw-vel, de akkor én inkább csak csendben meghúznám magam, mint a kis kínai kütyük gyártói, a Polystationt, meg a hasonlókat megálmodó zsenik. így kevésbé ciki. Mondjuk az utóbbiak a kínai piacon valszeg tazért tarolnak, szal lehet, hogy a Valve is arra a piacra akar nyomulni?!:D
Mindenki testi épségének megõrzése érdekében remélem, hogy a fenti hír kacsa.