A légvédelem túlterhelése a valóságban is mûködik a régi rendszerek ellen. Nekem még nem volt idõm játszani ezzel - újra kellett rakni az oprendeszeremet - de ha korrekten modellezik a Buk-ot, az képes több TELAR-ral szimultán célleküzdésre, az Sz-300 változatok meg aztán fõleg. Azokat ilyen primitív módszerrel nem lehet megszivatni, mert egy 90 fokos "tûzíven" belül akár 6 célt is képes szimultán leküzdeni. A Buk újabb változatai már TELAR-onként is képesek asszem két célra dolgozni.
Ez most 1 vs 1 -beni tapasztalat több vs többnél kell a csapat összefogása, de arra is igaz.
A légvédelem hatékonyan legyûrhetõ ha túlterhelik. Vagyis nem magányos gépekkel hanem egy nagy kötelékben rácsapni. Egyik kedvenc példám 1 vs 1 én franciákkal az ellenfelem oroszokkal.Volt ott BUK, Strela,és nem Tungoska hanem Zsu-23/4-bõl a legjobb.Meg talán egy két strelás vagy iglás az erdõkben. Elõre küldtem egy Mirage F2000-est mögötte jött 6db Mirage 5f és 2 Jaguar(antiradar) Az elsõ Miragera indítottak minden honnan rakétát én az 5F-ekkel manuálisan kijelöltem az indítás helyét és oda dobtam a bombákat a Jaguarok pedig már messzirõl lelõttek néhányat. Az Eredmény egy totálkáros de javítható Mirage F2000-es némi sérülés ezen meg azon de az ellenség légiereje romokban. Utána 5 perc alatt megnyertem a meccset.
Mondjuk a távolságot nem értem, ezek elvileg nem HEAT rekéták lennének?
Függ a távolságtól a rakáta AP értékõtõl és a páncél értékétõl.
pl.: Egy 20as front páncélt a 14es APjü ATGM rakéta max távolságból nem sebzi max 1 rublikát. Ha jól emlékszem 100 méterenként 1APval nõ a lövedékek ereje.
És a rakéták néha úgy tünnek, hogy találnak de nem mégsem. Replaybe ha rázoomolsz láthatód ha pl a közelben csapódik be
Csak 1x, de elég könnyen elhullanak. Mivel minden értelmes játékos egyik elsõ dolga az, hogy AA zónákat épít ki, vegyes eszközökbõl. A legjobb és egyben legdrágább gépek is pillanatok alatt megsemmisülnek ha belefutnak egy ilyenbe. Ráadásul könnyû a légvédelmet ilyen "partizán" módra, a legsunyibb helyekre telepíteni, meglehetõsen olcsón. Persze ha nincs AA akkor durván lehet velük tarolni. Volt olyan hogy velük fogtam meg egy páncélos támadást, mert okoska nem vitt légvédelmet a tankjai mellé :).
Hogy én is hozzászóljak én 1vs 1 2vs2 3vs 3 meccseket szeretem.(attól függ melyik,hogy épp hány haverommal játszunk együtt) Illetve néha 10 vs 10-et tolunk.
A másik pedig ami miatt írtam az egy kérdés lenne: Hogyan számolja a páncélátütési értéket a játék? Mert eddig kétszer esett meg az velem,hogy nem vitte át a rakéta a tankot. a két durvább példa: 4 Chiftaen(nem tom,hogy kell írni) mk10-es 14-es frontpáncél VS Mi-35 és 4 szakaszgyalogos (Keletnémet) Oldalról lövik RPG-vel a tankokat amik csak rpg2-esek ami nem ér sokat de az,hogy szembõl a Kokon rakétából 3db-ot kibírjon egy ilyen tank az durva.(20-as páncélátütés vs 14-es frontpáncél)
Durvább példa: Leopard 2A4 1db Kibírt 12db Konkurst! 16-ot lõttek rá abból 4 félrement 12 talált és nem halt meg.
Ezrt kérdezem,hogy hogyan számolja a páncélátütést a játék met az oké,hogy 1-2 rakéta nem öli meg a tankot mert mittomén rossz a szög. De a fenti kettõ példában nagyon nagyon sok rakétát kaptak ezek a tankok és nem igazán hatotta meg õket a dolog.
Hú, ez tényleg durva lehet. Lényegében végtelen tûzerõ, bár nem permanens. A sima csatában ezekért csak egyszer kell "fizetni"?
Am ki milyen bónuszokat szokott kiválasztani deck készítésnél? Én pl csak a korszak korlátot szoktam benyomni. A B kategóriás WP cuccok még elég jók szoktak lenni.
Ja, én is nyugtáztam a csata végén hogy de jól jönne most pár gép, amikor láttam a sok statikus célpontot :).
Nekem is hasonló volt. 2,5 óra után léptem le, mert éjszaka volt és már majd elaludtam. Meg már nem is volt nagy élvezet a dolog, mert egyszerûen nem volt már semmi utánpótlásunk. A helikopterek jó része a földön dekkolt, a harckocsik is csak ilyen minimális távokat mehettek, lõszer is alig volt bennük. A légvédelem is teljesen kifogyott, ami nem is volt baj, mert már senkinek se volt repülõgépe :D.
Szerintem is a 30 perc-1 óra szokott lenni átlagosan egy csata
Total desctruction menet: fél 11 kor kezdtük fél 2 kor léptem ki mert reggel kelni kellett. (igaz a végére annyira kifogytunk mindenbõl hogy már a lõszert és üzemanyagot számolgattuk a páncélosokban)
Játékmódtól függ. Én 3v3 és 4v4 csatákat szeretem. Azok ilyen 40 perc alatt lemennek. Meg általában ennyi az idõlimit is, ha van. Vannak mazoisták akik total destruction módban játszanak, idõlimit nélkül. 1x betévedtem egy ilyenbe, na az több mint 2 óráig ment.
Egyébként a makrózáson csak annyit kell érteni hogy pld CTRL+7 re berakod az egyforma radaros cuccokat utána kb 2 lépésbõl ki tudod kapcsolni õket.(igen ez a része sajnos reflex játék)
Igaz de amikor a 100 valamennyibe kerülõ ravent (amibõl behozhatsz max 2 õt) leszedik, az meg kilõ egy 30 ba kerülõ valamit (amibõl behozhatsz 12-õt) szerintem jó csere volt
Én le szoktam kapcsolni a gépágyú részét, mert csak az radaros. Általában úgy csinálom hogy a KUB/BUK üteg mellé teszem be õket, infrás módban. Elsõ körben radarosok is fel vannak kapcsolva, hogy lássa az enemy hogy hol vannak, aztán amikor látom hogy jön a vad menyét, akkor lekapcsolom õket. Persze szerencsétlen nézi hogy miért nem lõ a gép, persze ekkor már a Tunguzka elkezdõ szórni õket. Aztán amikor rányomja az evac-et a gépeire, akkor vissza nyomom a radaros cuccokat is, amik végeznek a támadókkal. Igényel némi makrózást és jó idõzítést, de egy ilyen után nem sok problémám lesz a SEAD gépekkel :).
Igen ez is le van modellezve viszont a repcsik fegyverzetét sajna nem lehet beállítani kész "csomagban jönnek". Annyira nem vészes egyszerre 1-2nél nem nagyon van több AA a területen. Megszokás kérdése ha sok a SEAD alapból kikapcsolom és úgy hagyom amíg csapdát nem tudok állítani nekik vele.
Igen vannak Anti radar fegyverzetû repüllõk amik elég pontosan tudják telibe lõni a radaros légvédelmet (plusz a többi repülõtõl eltérõen fel is derítik a radaros célokat) Egyébként tapasztalat alapján nem mindig érdemes beküldeni a célra közvetlenül hanem a "front mögött köröztetni"
Nade a Tunguzka is "félig" radaros úgyhogy annál is észnél kell lenni.
Engem az sc2 kompetitív része érdekelne. Sokan játsszák ezért kb. szintednek megfelelõ ellenfelet kapsz. Itt azért más a helyzet mikor látom, hogy 3an állnak a rankedhez sorba és nincs ellenfél.
jeff : az sc2õt semmiképpen ne, az egy konzolokra butított gagyi, bélyeg térképekkel, közelébe nem ér az elsõ résznek
valaki írta, hogy a supremben tul sok felé kell figyelni, ez szerintem nem igaz, mert annyira profi az UI, hogy a parancsokat egybe tudod fûzni, a gyártást elõre beállítani, vagy automatizálni is akár, ha jó a gazdaság, és akkor csak az egységeid babusgatásával kell foglalkoznod
Naja NATO fõleg a légi egységek illetve az infrás AA miatt nagyon erõs azt nem szeretem, hogy az orosz légvédelem szinte teljesen radar alapú ezért folyton ki-be kell kapcsolgatnom, hogy nehogy az anit-AA repcsik rommá lõjék egyszer nagyon csúnyán megszívattak ezzel azóta óvatosan használom. Orosz oldalon a tankok a jók abból is fõleg a T-80.
Részemrõl belefér kis gyakorlás, vagy ha van idõd dobj rám egy privátot és ts en skypeon vagy valamin szerintem kb 1 óra alatt el lehet mondani, meg lehet mutogatni azokat a dolgokat amikre oda kell figyelni, utána már csak a rutint kell megszerezni :)
A tutorialtól ne várj sokat, én speciel hátast dobtam attól, hogy nem mondott el semmit, gyakorlatilag egy egy egyszerûsített skirmish az egész. Tette mindezt egy eléggé összetett játékban, aminek már az elõzõ részénél is nyávogtak(jogosan), hogy nem volt kellõ bevezetés.
A játékot pedig azért érzed gyorsnak, mert alapjában véve multiplayerre van kihegyezve, így kihagyták a korrektebb pause módot a kampányból, Multiban, pause hiányában, az SC sokkal inkább klikkelõbajnokság, mert közben folyamatosan építened kell, itt meg a hatalmas térképeken szépen komótosan megérkezgetnek az egységek, és csak a babusgatásukkal kell foglalkoznod.
Szerintem bõven van idõ átgondolni a lépéseid, lassabb mint egy átlagos rts igaz lehetne jobb is ( szvsz a tökéletes rendszer a combat mission wego rendszere, ami átmenet az rts és a tbs között). Mondjuk az biztos, hogy szokni kell és bele kell ölni egy bizonyos mennyiségû idõt amíg belejön az ember de megéri mert elég egyedi játék, és többé-kevésbé elég realisztikus is persze közel sem egy szimulátor. Sokat segít az egységek számokhoz rendelése is (elsõsorban a tüzérségnél)
Nem. Annyit tudok róla, hogy egy nagyon jó sci-fi stratégia Bár ha ilyen kategóriában keresnék valamit akkor tuti sc2-t játszanék de nagyon jókat hallottam a Supreme Commanderrõl is.
1x játszottam multiban egy 10v10et, laggolt a játék ahogy kell, de próbáltam azért a legjobbat kihozni. majd volt egy nem pontot érõ zóna amit gyakorlatilag egyedül védtem és 4 ember is betámadta azt a csomópontot én meg egyedül ott álltam pár egységgel. Volt pár repülõm, gondoltam bevetem a tankok ellen ha már úgyse hozott AA-t... aha, az erdõben volt vagy 4 AA, a repülõim csak úgy hullottak az égbõl
Tüzérség a gyalogság kitakarítására vagy álló puha célok ellen nagyon jó de komolyabb playerektõl láttam már füstfelhõvel elõkészített támadást is. Légi egységekkel óvatosan kell bánni de nagyon hatékonyak tudnak lenni ha nincs AA.
Ha már lövöldöznek egymásra tényleg nem tudsz mit csinálni, ez a játék inkább az elõkészítésrõl szól. Bár tény hogy gameplay szempontjából nem túl jó, ellenben nagyjából reális. Tanulni kell, õszintén szólva még mindig nem tudom eldönteni, hogy egy nagyon reális vagy csak nagyon elbaszott rendszerrõl van-e szó.
Ha erdõre vagy bokrokra ráviszed az egeret akkor kiírja mi mennyi fedezéket nyújt de gyalogság esetén a városban is kiírja.
Erre csak azt tudom mondani, hogy a Starcraft is egy klikkelõbajnokság de ha belegondolsz azután miután eléred azt a bizonyos klikk/perc arány onnantól csakis a stratégia számít.
Kicsit gyakorolj vele ne add fel az elején játssz még le vele 30-40 kört ismerd meg az egységeket, hogy ne azon kelljen gondolkodni mi mire jó.
Ezzel azt akartam mondani, hogy stratégia terén ehhez vagyok szokva. Repszimben sokszor gyorsan kell dönteni, de még ott is több idõ van erre. Itt azt láttam, hogy mire megnézem, hogy mi jön, ráklikkeltem két egységre, hogy átkarolást csináljak vége is volt az egésznek.
Semiféle visszajelzést nem találtam arról, hogy mi ad fedezék bónuszt - ha van ilyen - mi az, ami képes elrjeteni - van ilyen? - egy egységet. Stb. Igen, csak 10 percet próbálkoztam, de egyeszerûen, ha összetett, akkor hülye infót oszt meg - pl. látom ellenségnél is, hogy mi hibásodott, meg ami elég nagy hülyeség - de értelme sincs, mert úgyis 5 sec alatt vége mindennek.
Azért megcsinálom a tutorialt és próbálkozom tovább, de kb. akkor lenne ennek az egésznek értelme, ha a játék sebessége kb. 5-6-szor lassabb lenne.
Nyílt terepen vagy városban én nem szeretem elhelyezni a tankjaimat általában erdõrõl erdõre járok velük ha erõsebb egységek jönnek akkor meg menekülök amíg lehet nem egyszer vonultam vissza okosan és támadtam hátba az ellent persze engem is szívattak már meg nem 1x de ez a játék ilyen sokat tanultam a hibáimból. Az olyan játékosok ellen akik megpróbálnak mindent az elsõ pár percben bevetni amúgy is csak az okos védekezés/visszavonulás a hatásos.
Jaaa, így már értem hát a körökre osztott az más tészta itt ne várd ezt mert egyszerûen nincs ilyen funkció, meg multiban nehéz is lenne az idõbelassítás.
Erre nehéz mit mondani esetleg azzal tudsz idõt nyerni, hogy a felderítésre komoly erõket mozgósítasz (ami amúgy is szükséges) ezzel talán több idõd lesz. Ha nem akarsz sok olcsó egységgel "bajlódni" akkor érdemesebb drágább kisebb számú egységgel játszani és akkor több idõd marad. Gyakorlás kérdése az egész én nem érzem klikkelõbajnokságnak lehet csak nehéz beleszoknod a körökre osztott után.
Azt szeretném megtudni, ezt valahogy mûködésre lehet bírni lanban? A neten található multiplayer crack erre lenne való? Nem tudtam kipróbálni, még csak singleben, viszont netre nem akarok kimenni, az csak elvenné a kedvem, viszont a hasonlóan béna haverommal szívesen bohóckodnék lanon.
Én körökre osztzott stratégiával játszok. Az utolsó RTS, amivel játszottam a Supreme Commander demo és az Empire Eath volt. Midkettõben nagyon durván lehetett idõt lassítani, lehetett valóban gondolkozni, hogy akkor mi legyen. Itt az AB-ben azt láttam, hogy beállok egy keresztezésbe négy db M1-gyel és mire kingondoltam, hogy mi legyen ledaráltak egy négyes T-72-val közeledõ egységet.
Nem tudom megállapítni, hogy mi hatékony és mi nem, nem tudok parancsot, adni, semmit. Ami éppen az adott pillanatban meghatározza a helyzetet, az kb. 5-10 sec alatt eldönti a csatát. 4 (!!!) egységnél nem tudtam semmit csinálni, nemhogy negyvennél meg ugrálni a helyszínek között, ha majd ez kell.
A szép körítés ellenére ez nekem most is kilkkelõbajnokság marad vagy próba-szerencse, mert nem tudom kiértékelni azt, hogy mi miért történik.
Én csak a multiról tudok véleményt mondani de sokat számít milyen deck-et raksz össze és azt hogyan használod ki. Taktikázás már ott kezdõdik, hogy milyen terepen milyen típusú egységet vetsz be sokan ész nélkül rohannak befoglalni a pontot hozó városokat holott a fontos csomópontok elfoglalása ennél is fontosabb lehet.
Nagyon összetett a játék és sok múlik a csapattársadon is de számomra ez az elsõ játék ahol ha veszít is a csapat attól én még jót játszottam mert az én általam védett területen nem tört be az ellenség.
Szerintem nem túl gyors a játék de az biztos, hogy hozzá kell szokni mert eleinte a sok egység miatt eléggé zavarossá válhat, sokat kell gyakorolni és akkor nem lesz gond vele. Azt javaslom eleinte csak az 1-ik oldalon játssz és tanuld meg melyik egység mire jó (akár úgy is, hogy csak 1nemzetes paklit csinálsz) rakd össze a neked passzoló legjobb paklit (odafigyelve a bónuszokra és az ár/érték arányra) és ne add fel 2-3 vesztes csata után próbáld meg a vesztes csatából is a maximumot kihozni és akkor élvezni fogod a játékot.
Az elsõ training megvolt, de sajnos már itt kezd beigazolódi a félelmem. A játék olyan gyors, hogy semmiféle taktikázásra nincs lehetõség. Ha összeakad két fél, akkor ott gyõz az erõsebb és kb. ennyi lesz. Nincs pause, nincs idõlassítás - vagy csak én nem találom - így semmiféle döntési lehetõségem nincs.
Elsõ indításkor a profil létrehozása után mennyit kell várni...? Már 5 perce megy a loading felirat...
Addig jó, ha a tutorialra lesz idõm. Szóval nekem nem sürgõs.
Heti pár nap fent szoktunk lenni önnálló cucc szal nem kell az ee hozzá. A dinamikus kampány kb ugyan az mint a total war szal a "területekre felosztott" térképen tologatod a seregeket, (ha két sereg találkozik akkor jön be a jól megszokott rts csata) ez van "megbolondítva" különféle eventekkel (hívhatsz be további seregeket, vagy ép bombázást kérhetsz egy adott területre, taktikai atomcsapást stb). Azt a jó szokását megtarotta a játék ha egy seregedet egyszer rommá verték akkor úgymarad, (persze a tapasztalt egységek is megmaradnak)
Elnézést, tévedtem, csak a Steam meg buta, mint a seggem...
Steamen hogyhogy nem kapható az AB?
A közösség milyen, van kivel multizni itthon?
Van egy taktikai térkép a hadjáratban és azon mozogsz, ha ellenséggel találkozol kezdõdik az a csata ami olyasmi mint az elõzõ részben (csak jobb).
KB. 1,5 éve jártam erre. Látom, hogy kiött az Airland Battle. Jól értem, hogy a dinamikus hadjárat az olyan, mint valami TW játék és ebbe vannak belehelyezve az alapjáték taktikai csatái?
Az AB-hez kell az alapjáték és más DLC vagy megvehetõ önállóan is?
Nem tudom hogy ki van e halva e a topik, de azért beírom. Jó lenne valami szervezõdés azok között akik komolyabban nyomják ezt a játékot neten, mivel 2-3 TS-en összedolgozó player elég szép eredményeket tudna elérni.
Bocsánat, a steam nevem zsemlemorzsi, csak így, egyben.