Valami speckó szerver volt, nem alap szabályokkal. A hivatalos oldalon ez volt a legjobban tele. Azért volt gondolom turista is. Fényképezõgéppel kezdtem, igaz pont megfelelt ismerkedni. :) A majom hullája még ott feküdt 20 perccel késõbb is a folyosón, akkor döntöttem el, hogy inkább behúzom egy szobába. :) Mondjuk a lézert is már elég késõn találtam, addig a kocsmában iszogattam, meg a pultossal beszélgettem. Mire kimentem szétnézni, már volt néhány vérnyom, meg robbanás nyomok, betört üvegek mindenfelé. Lehet valaki ott gyûjtögette a halottaktól zsákmányolt cuccokat, mert volt két ID kártya is az asztalon a pisztoly mellett.
Találtam valami töltõ állomást, amin egy battery volt, lehet hogy nem a battery-t kellett volna a pisztolyba próbálnom, hanem a pisztolyt felrakni a töltõre. Vagy a pisztolyból kivett power pack-ot. Erre nem is gondoltam. :) Bár a töltõhöz is egy kitört ablakon másztam be, szóval valahogy nem éreztem biztonságban magamat ott.
Igen, egyébként pont tegnap döbbentem rá, hogy milyen fontos a takarító. Amíg csillivilli, tiszta, szép az állomás, az átlagpléjer nem "rosszalkodik", teszi a dolgát, elvan szépen. De amint végighúznak egy hullát zsák nélkül a folyosón elszabadul a pokol. Valahogy onnantól kezdve mindenki átvált káosz/túlélõ üzemmódba, és feljogosítva érzi magát bármire. Meccs elején elég ritka, hogy valaki szemtanúk elõtt fog egy nehéz tárgyat, és elkezd betörni valahová. Meccs végén szinte általános közlekedési módszer. Menet közben becsatlakozó pléjereknél még fokozottabb a dolog. Ha úgy érzik, hogy már elharapózott a káosz, akkor már meg sem próbálnak normálisan viselkedni, egybõl jön a túlélõmód.
Az akksitöltõ nem az, amit keresel. Azzal csak akksikat lehet tölteni, azok meg a fali APCkbe, a kiborgokba vagy a mechákba jók csak.
A fegyvertöltõ pl itt ezen a képen a középsõ sárga, háromszög alakú falitábla melletti asztalon van. Kis szürke doboz. Játékban pirosan villognak rajta a fekete csíkok. Ha tölt, akkor zölden villog, ha feltöltötte, akkor sárgán.
Na olyat még nem láttam. :) Azon gondolkodom, hogy kéne egy saját egyszemélyes szerver, csak úgy körbenézni, bár az oldalon is van sok kihalt szerver. Én mondjuk jó turista módjára nem kezdtem el vérengzeni, csak az õrült majmot lõttem le, de azt is csak azért mert megharapott. :) Utána meg a már betört ablakon másztam be, nem törtem zúztam. :D Amúgy tényleg hiányzik egy ilyen turista szerep az alap játékban, bár az asszisztens hasonló.
Ja, egyébként az a Baystation lehet, ahol járhattál. Az NAGYON más, mint a többi. Talán még jobb is. Viszont nekem az a szerver annyira laggol, hogy az elmondhatatlan.
EZEKET a szervereket szoktam nézni, most úgy látom egész sokan is vannak rajtuk. A liberty station alpha az amin másabbak a szabályok. De ha van nagyobb szervergyûjtemény ezen kívül, akkor ne tartsd vissza a linket. :)
Nem, ez a lista van. Vannak rejtett szerverek is, de oda csak akkor mehetsz, ha tudod a címet. Apollo volt ilyen, de aztán amikor áttért az is egy gyökeresen más verzióra, akkor public lett az is.
Eh, borzalom, mi lett szegény Yogstationbõl. Úgy délután 5 és este 10 közt még elviselhetõ 20-25 ember van, de éjfél körül 40-50 az átlag, és iszonyat, ami megy.
Tegnap volt egy kör, megszavazta a társaság az admin eventet, volt fenn négy admin. És mégis volt fenn egy társaság, akinek volt pofája griefelni. Ráadásul pont engem. :P CMO lekábított, lelkész elhamvasztott. Kb 10 másodperc alatt lerendeztek. Esélyem sem volt. Aztán rájuk járt a banhammer, engem meg felélesztettek az adminok.
Hehe :) Én tegnap már nem játszottam, csak egyet, abban is csak szétnéztem az állomáson nagyjából, de amikor találtam néhány hullát, annyira lekötött a cuccaik közt a turkálás, hogy elfelejtettem bezárni a nyitott légzsilipet, és megfulladtam, vagyis viszonylag hamar elájultam, aztán szépen meghaltam. :D
Tegnap megnyertem egy árulós meccset. Detektív voltam, egy jetpacket kellett ellopnom.
Nem volt nagy kihívás. Ott van az EVA közvetlen az irodám mögött. Két AI volt, akik egymással voltak elfoglalva, meg valaki más is basztatta az ajtót, hagyott rajta ujjlenyomatot, úgyhogy halálnyugodtan törtem be. Gyorsan elszállítottam biztonságos, eldugott, de könnyen elérhetõ helyre egy jetpacket. Aztán nem sokkal késõbb be is C4ezték az EVA raktár hátsó részét, sokáig vissza sem falazták a mérnökök, úgyhogy egy pillanatra sem terelõdött rám a gyanú, bárki bármit elvihetett onnan.
Volt még három másik áruló is, ami persze csak a végén derült ki, de már meccs közben is láttam a hatásukat. Reméltem, hogy majd õk okoznak akkora káoszt, hogy hívni kelljen a siklót. De nem okoztak. Volt egy powersink, ami kb fél órás áramkimaradást okozott, és onnantól mindenki mindenhová bemászkált, ajtók felfeszegetve mindenfelé... De ez nem volt elég.
Úgyhogy a tettek mezejére léptem, berobbantottam a karbantartó folyosóról a falat az R&D gáztartályokhoz, elvittem egyet a medbay környékére, kinyitottam. Kihúztam egyet a menekülõdokkba, és otthagytam. Kicsit késõbb visszamentem, láttam, hogy egy flare ég nem messze a plazmatartálytól, és kisebb tömeg van a tartály körül. Be is jött a számításom, az egyik idióta asszisztens kinyitotta a szelepet a tartályon, a gáz elérte a jelzõfáklyát, és belobbant az egész escape wing.
Amíg mindenki a tûzzel volt elfoglalva, bedobtam egy másik fáklyát a medbay melletti karbantartófolyosóra, begyújtva azt az adag gázt is. Na ez elég lett, hívták a siklót. Elmentem a jetpackemért, és beültem a brignél lévõ menekülõkapszulába. Senki nem is jött, aki baj lett volna, valahogy egy tudós keveredett el odáig, de nem bántottam, hagytam, hogy élve kimeneküljön õ is.
Könnyû volt, nagyon. Detektívként majdnem bármit megtehetek. Ha be is török valahová, kézbe veszem a scannert, odavetek egy elharapott félmondatot arról, hogy rendõrségi ügy, ne avatkozzon közbe senki, és azt csinálok amit akarok. Utána meg csak a dolgomat végeztem, kifejezetten rosszul. Igazából egy bûnesetet sem oldottam meg, és több piti bûnözõt futni hagytam. Inkább vigyáztam magamra, minthogy egy hülye apróság miatt véletlen leverjenek.
Én tudóssal kísérleteztem tegnap. Csak mire rájöttem, hogy hogyan vágom fel az egyik alient, már késõ lett és pont a jó részt kellett kihagynom. :) Extended rp szerveren voltam, így nem kellett aggódnom, hogy idõ elõtt valaki elkezd robbantgatni. Alapból bombát akartam csinálni, de plazma tartályt nem találtam sehol. Minden leírás azt írja, hogy az RD-s gáztárolóban van, de ott csak toxin(bio) tartály van a sima gázok mellett. Az lenne a plazma, csak máshogy hívják? Ha nem az akkor honnan lehet olyan szerezni? Megpróbáltam az idegeneket a xeno laborban elgázosítani, de nem tudtam, hogy rá is kell csavarozni a tartályokat az állványra, így tele engedtem a labort toxinnal. :D Jött is a karbantartás és le lettem baszva. :) De legalább már tudom, hogy a hordozható air scrubber is igen hasznos. Ha találok plazmát akkor ma bombát fogok tesztelni, ha nem, akkor az idegen core-okkal fogok kísérletezni.
Elgázosítani nem tudod õket. Illetve ha 70K-es levegõt engedsz be, akkor valószínû megdöglenek, egyedül a hideget nem bírják.
A mûködõ megoldás az, hogy _rögtön a legelején_ berohansz egy poroltóval, kihúzol egyet a kis üvegajtós zsilipbe, ott lefújod egyszer vagy kétszer. Ha nem az elején vagy, akkor ez potenciálisan halálos. Az elsõ 5 percben még nem éhesek a kis genyók, akkor be lehet menni az aliensimogatóba. Éhesen megtámadnak. Ha ilyen van, akkor üres kézzel kell a rádragadt rorora klikkelgetni, és akkor ledobod magadról. Aztán futás.
A másikat megeteted két majommal. Attól megnõ és osztódik. Bemész, kihúzod az egyiket, kicsinálod. Másikat megeteted két majommal. És így tovább.
Azt mondjuk vedd hozzá, hogy én utoljára metroidokkal csináltam a dolgot, a rorok meg egy kicsit agresszívabbnak tûnnek. Lehet, hogy megtámadnak, ha bemész közéjük. A metroidok csak akkor mentek neki az embernek, ha éhesek voltak.
Én is egyszer telepumpáltam õket, elõször NO2vel, aztán plazmával, aztán begyújtottam... Akkor döglöttek meg, amikor a tûz kiégette a padlót, kiment az összes gáz és megfagytak.
Akkor bomba gyártás lesz ma. :D Tegnap bár késõn értem oda, de csak két baby roro volt bent, két majommal együtt, de nem bántották egymást. Valahogy mintha be lettek volna kábulva a rorok, vagy babyként nem veszélyesek. Ha ütöttem õket akkor arrébb mentek, de ezen kívül csak álltak egy helyen. Lehet valami szerver sajátosság. Vagy már éhen voltak halva, mert valami kábított majom kellett volna nekik. :D Majd lehet ezt is kipróbálom. Bár írják több helyen, hogy az állomásnak nem sok haszna van belõle, mivel a legtöbb dolgot elõ lehet állítani máshol egyszerûbben.
[100% LAGFREE Yogstation 13! — Orbital Colony 82 (Default): secret, AI allowed, ~74 players] Hosted by Elite I xHitman
Logged in: 75 players [See list]
Na jólvan már...
Detektív voltam, megfogtam egy árulót! Yay!
Elmesélem, mert nagyon Sherlock Holmes-os szitu volt. :)
Azzal kezdõdött minden, hogy betörtek a teleportba, emaggolták az ajtókat végig be a kapitány szobájáig. Kimentünk a helyszínre, végigszkenneltem az összes ajtót. A külsõn találtam egy ujjlenyomatot, a belsõkön szálakat egy fekete kesztyûbõl meg egy robotász egyenruhájából. A kapitány tartalék ID-je és a kéziteleportja hiányzott, a ruhásszekrénye nyitva volt. Az volt a gyanúm, hogy a kéziteleport ellopása volt az áruló feladata.
Leadtam a jelentést a HoSnak. Csekkoltuk az ujjlenyomatot, kiderült, hogy a Research Directoré. Mondtam a rendõrfõnöknek, hogy elég valószínûtlen, hogy az RD feltörne egy ajtót, amihez amúgy is van hozzáférése, de hát õ rendõr, ugye, nem az eszérõl híres. Csak berendelte az RD-t, nekem meg ki kellett hallgatnom. Természetesen tagadta, hogy bármi köze lenne az ajtók feltöréséhez, csak a kommszatra ment a technikai kütyükért. Elengedtem.
Próbáltam elmagyarázni a HoSnak, hogy egy robotikus a tettes, teljesen biztos vagyok benne, de mintha a falnak beszéltem volna. Bonyolította a helyzetet, hogy két robotikus volt az állomáson. Úgyhogy saját kézbe vettem az ügyet, ráálltam a robotikusokra. Sunnyogtam hátul a mûhely mögött, figyeltem mit csinálnak. Az egyik éppen egy AI-t épített. Jelentettem rádión, jött a HoS és egy szekus, letartóztatták a robotászt, elkezdték vinni a brig felé...aztán félúton elengedték, hogy szedje szét az AI-t, és szabad. Kérdeztem, hogy átkutatták-e a cuccait, nemleges választ kaptam. Hülye rendõrök.
Továbbra is a mûhely környékén ólálkodtam, otthagytam egy bekapcsolt magnót a szervízjáratokban, hátha elszólja magát a figura. Negyed óra múlva visszamentem, de nem vett fel semmit. Közelebb raktam a mûhelyhez, bele egy ládába, de mikor legközelebb visszamentem, már ellopták. Buta asszisztensek, begyûjtenek mindent, amit találnak...
Közben mászkáltam körbe az állomáson, és találtam néhány rejtekajtót. Az egyik az érkezési szárny pihenõszobájánál volt, ahol a szivárványszínû ruha van elrejtve. Egy robotász egyenruha és egy köpeny volt a helyén. Találkoztam is a melegzászlóba öltözött fazonnal, és õ nem az volt, aki az AIt építette. Csodás, gondoltam, mindkét robotász gyanús.
Közben beugrottam a bárba egy italra. Ott üldögélt az AI-t építõ robotász is. Erre pont a szemem elõtt teleportált el a csapos. Aztán gyorsan vissza is jött. Elkoboztam tõle a kézitelét, azt mondta, hogy a folyosón találta. Arra gondoltam, hogy a robotász elejtette, például banánhéjon elcsúszva, és épp vissza akarta szerezni a csapostól, amikor megérkeztem. Kihasználtam az alkalmat, és kikérdeztem a csókát a másik robotászról. Azt mondta, hogy sûrûn elmászkált a mûhelyükbõl, ritkán látta. Ja, és hogy látta õt kidobni egy véres kesztyût az ûrbe. Ennél a pontnál lettem biztos benne, hogy az árulóval beszélgetek. Rákérdeztem, hogy mégis hogyan láthatta ezt, azt válaszolta, hogy követte, amikor körülbelül hatodszor mászkált el. Persze, gondoltam, egy civil követ egy árulót, az áruló van olyan hülye, hogy szemtanúk elõtt szabadul meg bizonyítéktól (ami egyébként is egy vécében lemosható), és aztán a civil vár a bejelentéssel addig, míg rá nem kérdezek... Gondoltam kicsit ráijesztek. A csapos adott is rá alkalmat, mert közbeszúrta, hogy mintha az egyik kiborg meg lenne hekkelve. Mondtam neki, hogy egy áruló robotásszal az állomáson ez nem annyira meglepõ. Megköszöntem az együttmûködést, és távoztam. Rákérdeztem az RD-re, hogy õ hagyta-e el a kéziteléjét, azt mondta nem. Tehát valóban a kapitány ellopott kéziteléje került meg. Sajnos csak a csapos ujjlenyomatai voltak rajta.
Hosszú és eseménytelen szakasz következett, kicsit kényelmetlenül is éreztem magam, hogy nem sikerült még kézzelfogható bizonyítékot találnom az áruló ellen. Az RD meggyanúsításából már tudtam, hogy anélkül felesleges bármit is tennem, a logikus levezetés kevés lesz. Járõröztem fel-alá az állomáson, de meglepõen nagy nyugalom volt mindenhol.
Aztán végül kiderült, hogy bejött a taktikám, sikerült ráijesztenem az árulóra a bárban. Az érkezõszárny egyik menekülõkapszulájában találtam rá. Köszöntem neki, és otthagytam. Fél óra múlva arra jártam megint, még mindig ott gubbasztott. Gyorsan összefoglaltam a szekus rádiócsatornán a gyanúmat és az összes bizonyítékot, és erõsítést kértem. Jött egy õr, berontottunk a kapszulába, megbilincseltük. Elvettem a táskáját és lerángattam a ruháját. A táskája tele volt áruló felszereléssel, volt egy lézerpuskája, egy energiakardja, nála volt a kapitány tartalék ID-je és a tartalék egyenruhája. Még a PDAja is a terrorista webshopnál volt nyitva.
Beültem a bárba, megünnepelni az ügy sikeres lezárását, és nem sokkal késõbb vége is lett a körnek. Szavazással, mert az áruló gyakorlatilag semmit nem tett annak az érdekében, hogy hívják a siklót, és az emberek megunták a két órás "eseménytelen" meccset. Sajnos így nem derült ki, hogy mennyi áruló volt a lefülelten kívül, például az egyik vegyész volt még nagyon gyanús, termittel betört több helyre is. Mindenesetre nagyon büszke voltam magamra így is. :)
Eh, failling. Rohadt AI lebuktatott, mikor leszívtam egy majomból csinált embert. Aztán transzformáltam bele, hát nem epilepsziája volt? Bezárt az AI a laborba, kivágtam magam szerszámokkal. Elkapott egy szekus, de egy dobozba rakott. Elsõ adandó alkalommal elszaladtam. Volt két percem, levettem a bilincset. AI megint bezárt, most egy budiba. Onnan is kivágtam magam. Jött egy szekus, lesokkolt, én meg paralizáltam, és elkezdtem leszívni. Erre rám tört egy epilepsziás roham, nem tudtam befejezni, elkaptak megint. Miközben cibáltak a robotika labor felé, leparalizáltam az õrt, meg a másikat is, de levenni a bilincset már nem volt idõm, elkaptak újra, és kivették az agyam.
Ez nagyon szép kör volt :D A nyomozóval nehéz játszani? Mennyire tudja elbaszni az állomást ha kicsit bénázik az ember? Megjött a kedvem hozzá tetszett a történeted :D
Nem tudom már objektíve megítélni, hogy mi a nehéz ebben a játékban. :P Nekem nem tûnik nehéznek, de beletettem párszáz órát a játékba, úgyhogy ez nem mérvadó már.
Egyébként annyi, hogy van némi hozzáférésed a brighez (armoryhoz nincs, most vették el a héten) és a szervízjáratokhoz, meg szekus headset. A szobádban van egy security records computer, ahol megnézheted és állíthatod az emberek criminal státuszát és benne van mindenkinek az ujjlenyomata, van egy medical records computer amin a DNS-t tudod csekkolni, meg egy security camera terminal, amivel nézegethetsz a bázis összes kameráján. Van egy szkennered, ami most lett leegyszerûsítve. Bármi, amire ráklikkelsz, szkennelõdik. Ujjlenyomatot, szálakat a ruhadarabokról, és vért lehet vele találni. A DNS is meg az ujjlenyomat is egy kb 16 karakteres, 16os számrendszerben lévõ szám, egyedi mindenkinél. Ha ráklikkelsz a szkennerre a kezedben, akkor nyomtat egy jelentést papírra az addig szkennelt dolgokról és törli a memóriáját.
Aztán ennyi, mászkálsz, szkennelgetsz, kérdezgetsz, levonod a következtetéseket, jelentesz a HoSnak. Ami fontos, hogy NEM vagy szekus, nincs se sokkoló cuccod, se bilincsed, és a brig celláit sem tudod bezárni, úgyhogy nem dolgod a letartóztatás, ahhoz erõsítést kell kérni.
Nem mindig ennyire jó és eredményes a játék vele, volt, hogy elsõ pár percben megöltek, meg olyan is, hogy hosszú meccs alatt semmi hasznosat nem sikerült kiderítenem. AI malfunction körökben szánalmasan tehetetlen a karakter. Szekta ellen nagyon hatásos, mert a rúnák ugye vérrel vannak írva, ha találsz egyet, rögtön lebukik, aki rajzolta. Kesztyûk blokkolják az ujjlenyomatokat(a latex orvosi kesztyû alig, de a többi teljesen), ami kissé nehezíti a kapitány, a mérnökök, meg a robotászok azonosítását.
RD voltam, végre teljes mértékben kihasználva a pozíció minden elõnyét. A célpontom, a HoP is ling volt, nagyon nehéz lett volna követni, hogy mikor mivé változik, úgyhogy az egyszerûbb megoldást választottam: megölni mindenkit az állomáson. Még nagyon az elején összefutottam vele a szemétégetõben, ahová én a majmokat enni jártam, és épp befejeztem egynek a felfalását. A HoP egy mérnököt cipelt befelé, megzavartuk egymást, a mérnök magához tért, és lebuktatta a HoPot, meg megpróbált engem is besározni, de hazudtam mint a vízfolyás, hogy én csak benéztem oda, megtaláltam egy leszívott hullát, és akkor jöttek õk be. Elkapták a HoPot, de elengedték, valamiért. Vagy megszökött, nem tudom, csak rádión hallottam a dolgot. Innentõl kezdve nem találkoztam vele, jelentették rádión, hogy valaki majommá változott, úgyhogy feltételeztem, hogy a HoP az.
Az elején felturbóztam magam emberré változtatott majmokból, hogy legyenek ütõs képességeim, aztán elkezdtem egyesével elkapni a magányos embereket. Egy másik cséndzsling volt olyan kedves, hogy elhagyott nekem egy full access ID-t a szervízjáratokban, úgyhogy onnantól nem volt gondom a bejutással sehová.
Építettem egy kommunikációs konzolt és egy AI upload számítógépet, szerencsére a bányászok hoztak nekem frankó nyersanyagokat, úgyhogy ki is töröltem a default Asimov törvényeit, és feltöltöttem egy olyat, hogy csak nekem engedelmeskedjen. Aztán egy papírra felírtam, hogy "Ölj meg mindenkit, kivéve engem", és megmutattam egy kamerának. A pléjer nem követte túl jól az eseményeket, bejelentette, hogy ütköznek a törvényei, aztán mikor kérték, hogy sorolja fel õket, akkor jött rá, hogy nincsenek is törvényei. Aztán utána ment minden mint a karikacsapás, sokkolta az ajtókat, szívta ki a levegõt, harcolt a CE és a kapitány ellen, akik ki akarták kapcsolni.
Addig is én vadásztam tovább. Gyártottam néhány lézerágyút a laborban (legerõsebb kézifegyver a játékban), szedegettem az embereket. Többször is vissza kellett hívnom a siklót, mert éltek még fontos emberek, akikrõl gyanítottam, hogy a HoP lehet átváltozva.
Egyik sikló visszahíváskor bejött a kapitány az irodámba, egy szerencsétlen takarítóval. Már volt death sting képességem, a takarítót megszúrtam vele, a kapitányt szénné lõttem a lézerágyúval, majd megettem mindkettõt, és elraktam a fegyverét.
Itt már teljesen átmentem godmode-ba, kettesével kezdtem levadászni az embereket, egyiket death sting, másikat lézerágyú, becipelni egy nem túl forgalmas helyre, megenni mindkettõt.
Teljesen kifejlõdött changeling nagyon erõs. Van pl az adrenalinmirigy, ami egy fél percre hatástalanít minden elektromos sokkot. Tehát nyugodtan neki lehet menni a securitynek, nem tudnak lenyomni. Van a death sting, ami egyrészt rejtetten szúr, nem látni kívülrõl, és körülbelül fél perc alatt megöl bármilyen embert. Na és nem utolsósorban ott van a gyors regeneráció, ami akár kritikálból max HPre rak tíz másodperc alatt.
Az lett a vége, hogy az admin szólt, hogy jó lenne, ha engedném jönni a siklót, vagy restart lesz. Mondtam neki, hogy OK, hívom. Jött a sikló, én meg elkezdtem végignézni a menekülõutakat, a sikló dokkját és a kapszulákat. A dokkban csak asszisztensek voltak, vagy négyen, az egyiket ott, mindenki szeme láttára megdeathstingeltem, aztán elszaladtam, a kapszulákhoz. Az egyikben ott üldögélt egy majom. Elõkaptam a lézerágyút, és szarrálõttem, a bent gubbasztó szerencsétlen civillel együtt. Elcipeltem a genetikalaborba, hogy visszaváltoztassam, de nem volt már áram. Belelõttem még egy sorozatot, és otthagytam. Megtámadott a genetikus, de õt is halálra mérgeztem.
A kapszulák felé vettem az utam, beszálltam abba, ahol a majom volt, várakozás közben leszipkáztam még a szétlõtt civilt, és reménykedtem, hogy a HoP már halott. Lehet, hogy õ volt a majom, de nem tuti. Mindenesetre mikor megérkeztünk, kiderült, hogy meghalt valahogy, mission accomplished.
Kicsit meg volt lepõdve mindenki a 32 abszorbált genomon... :)
Eh, nagyon hülyék a pléjerek a kultista és forradalom körökhöz. Egyszerûen foglalmuk nincs, mit kéne csinálniuk...
Wehehe, bukta szektás kör, de hogyan! Alig van kockája a medbaynek, amit ne borítana vér... :D Rohadt HoS túl kemény volt, egymaga lenyomta kábé az egész szektát, némi szekus segítséggel...
Meg ilyen apró bakik becsúsztak, hogy megklórhidrátoztam egy szekust, belepumpáltam 30at, kiürült a hiposprém, erre jött a medibot, elkezdte meggyógyítani a szekust, megérkezett a HoS is, rá meg már nem maradt klórhidrátom. Így haltam meg másodjára. :P
Ez végtelenszer ismételhetõ. Csináltam egy 16 genomos kört is changeling RDvel. Ebbõl tíz az majom, felfaltam mindkét monkeycube doboz teljes tartalmát. Xeno laborból moneycube, genetika laborból egy rakás emberi DNS injekció, ki a derelictre, ott felfalni mindet. Aztán nem árt jetpackkel körberepülni az állomást, az öngyilkos vagy kidobott szerencsétlenek hulláit keresve. Tizennéhány begyûjtött genomból megvan a három legfontosabb képesség, a death sting(10), a rapid regeneration(8) és a rapid chemical synthesis(4), amivel már nyugodtan el lehet kezdeni az állomáson vadászni.
Volt most egymás után két kör, mindkétszer RD, mindkétszer szektavezér. Nem is mondom többször, hogy mindkétszer, mert a két kör teljesen ugyanúgy zajlott.
Összeszedtem némi szerszámot, sokkolót, kézitelét, kiteleportáltam a commszatra ûrruháért és jetpackért, aztán kiugrottam egy légzsilipen, és megkerestem a derelictet. Összeszedtem a medibot alkatrészeket, és elrepültem a ruszki rádióállomásra. Ott bekapcsoltam a rádiót, beállítottam, hogy halljuk a security csatornát is.
Közöltem a többiekkel a szavamat, elkértem az õ szavaikat (csak az egyiktõl kaptam így is), aztán kikutattam az összes többit. Csináltam egy talizmángyártó rúnát a papírok mellé, gyártottam egy pár stun meg egy teleport talizmánt. Hátul a rádió mellé felrajzoltam vagy öt különbözõ teleport rúnát, és a kézitelével visszamentem az állomásra.
Könnyen elérhetõ, publikus helyeken elkezdtem felállítani a konvertáló- és teleportállomásokat, rejtõrúnával, persze. Aztán elkezdtem konvertálni, osztogatni a lefordított varázskönyveket meg megmutatni a teleportokat.
És itt mindkét meccs káoszba torkollott, az emberek nem tudnak a seggükön megmaradni. Volt 20-30 követõnk, vér borította az állomást, komoly csaták alakultak ki a security és a szektás csapatok közt. Mindkét meccsen meg kellett szöknöm a börtönbõl, a második meccsen fel is állítottunk egy állandó teleportállomást a permabrig vécéjében, bárki, akit oda zártak, azonnal ki tudott teleportálni.
Elég komoly átjáróházzá alakult a meccsek vége felé a rádióállomás, talán sosem látott még ennyi embert. Nagyon jóféle bázis a szektának. Nem lát be az AI, nagyon nehéz kintrõl odajutni, és le is lehet zárni egy varázsfal rúnával, akkor senki be nem jön, csak ha lebontja a falat.
De mindezek ellenére a célpontunkat egyik esetben sem sikerült elkapni, az elsõ meccsen egy szekus volt, a másodikon egyenesen a head of security. A meccs végén kiderült, hogy öngyilkos lett, kiugrott egy légzsilipen, csak hogy megmentse az állomást, ne találjuk meg és ne áldozhassuk fel.
Nem voltak rossz meccsek egyébként, voltak érdekes szituációk. Kiteleportálni a börtönbõl mindenképp élmény. Volt olyan is, hogy elkaptak kettõnket, nálam volt teleportpapír, azzal léptem le, és amikor megérkeztem, két másik szektás segítségével rúnából megidéztük a fogságba esett testvért. Mindkétszer jót mosolyogtam azon, hogy megtalálták a bázisunkat, de mielõtt jelenteni tudtak volna, gyorsan konvertáltam õket. Végigutazták az ûrt, csak hogy csapdába fussanak.
RD kicsit túl erõs is talán, nagyon könnyû vele mindenféle ellenséges szerep.
Hali! Melyik szerókon jártok mostanság?
Én teljesen ráálltam a Yogstationre, de több, mint egy hete nem játszottam.
Legjobb az volt, áruló robotász voltam, el kellett lopnom az RCD-t, és elmenekülnöm. Hamar betörtem az EVA raktárba, de már nem volt ott. A CE övén fityegni láttam...
Az egész körben jó kislányként robotászkodtam, konvertáltam egy bûnözõt, építettem egy mechát a bányászoknak, és közben tippem se volt, hogy szerzem meg az RCD-t. Közben balhé volt az állomáson, felrobbantották a hidat, hívták a siklót. Három perc volt még a siklóig, a CE jött, és leült egy székre. Odaléptem, leszíjaztam, leakasztottam az övérõl az RCD-t és elszaladtam vele a mentõkabinokhoz. Mire annyit mondott volna, hogy mukk, már el is tûntem. Hazaértünk, mission accomplished. :P
én mostanában a securityt választottam. volt olyan hogy wardenként magam után húztam mindenhová egy ED-209-est, amikor áramkimaradás után felmentem, a kör végén az leterített kettõ traitort a security podból, én kilõttem õket, közben egy harmadik meg lézerrel próbált tüzelni az áttört ablakon keresztül, ûrruhában, közben tök sötét volt. Mindegyikünk eldodgeolt a lövések elõl, aztán az utolsó másodpercben beugrott a podba és õ volt az egyetlen traitor aki túlélte :)
Jajj, a virológiának de egy elbaszott rendszere van...
Egy vírus az akkor is egyetlen vírus marad, ha külön tárolókban van. Tehát ha van egy kémcsõ, amiben van egy influenzavírus, kiveszek belõle egy picit injekciós tûvel, hozzászívok egy kis mutagént, akkor nem csak a fecskendõben lévõ vírus mutálódik, hanem a kémcsõben lévõ is. Azt nem jutott idõm kipróbálni, hogy ha megfertõzöm az állomást egy relatív enyhe vírussal, majd mutálok bele durva tüneteket, akkor vajon a betegek is egyre rosszabbul lesznek?
Áruló virológus voltam, összeraktam egy jó vírust, álcáztam magam asszisztensnek, hogy ne tûnjek fel majommal a hátam mögött, megfertõztem a majmot és a bár elõtt hagytam, aztán elkezdtem keresni az atmoszfératechnikus célpontom. Hívták a siklót, én meg nem találtam meg a fazont . Menekültem kicsit a warden elõl, nemtom miért kergetett. Talán mert megláttak feltörni egy ajtót. Szerencsére rendeltem holografikus álcát, befordultam egy sarkon, cigicsikknek álcáztam magam, az üldözõk meg elszaladtak mellettem. Elbújtam továbbra is cigicsikk formában egy menekülõkabinban, jött a kapitány, nem vett észre. Megérkeztünk, mission accomplished, valaki kinyírta a célpontom. Könnyû meló volt...
Vegyészt játszom mostanában... Nagyon robust... :) Kör elején gyorsan begyûjtöm a tisztítósprét és az injekciópisztolyt, hátha valami baj lesz alapon. Általában kell is... :)
Két revolution kör volt, elég hamar megflesseltek, onnantól ugye szabad kezet kapok a brutalizálásra. Elkezdtem nagy mennyiségben gyártani klórhidrátot, megtöltöttem vele a sprét, meg raktam el néhány injekciót is a pisztolyhoz. Csináltam némi termitet, szereztem egy hegesztõpisztolyt, és elkezdtem vadászni a Head-ekre. Az RD mindkét körben könnyû préda volt, csak beégettem magam a falon a xenolaborba, megspricceltem klórhidráttal, megfojtottam, aztán az IDjét elvéve kivettem az agyát és ledaráltam az analizátoron.
Utána az egyik körben kinyírtam egy biztonsági õrt(bennük van lojalitás implant, nem lehet õket átállítani), felvettem a ruháit, az ID-jét és egy maszkot, innentõl nem nagyon gyanakodott rám senki. Megláttam a kapitányt a folyosón, amint épp az egyik rev headet gyilkolta, gyorsan megklórhidrátoztam, lerángattam a páncélját és megsütöttem hegesztõpisztollyal. Nem sokkal utána vége is lett a körnek.
Másik rev körben az RD legyilkolása után beégettem magam a brigre hátulról a kihallgatószoba felõl, egy rev haverommal kinyírtunk két szekust, aztán jött a HoS, õt is megspricceltem klórhidráttal, aztán szétvertük a fejét.
Persze a többi Headet is el kellett kapni, de azt megoldották a haverjaink, de azoknál nem voltam ott, nem tudom, mi történt...
Mindkét meccs epic rev victory volt, nagyon jól sikerültek. A részlegvezetõknek esélyük sem volt.
Volt közte egy traitor-changeling meccs is, ami aztán alienesbe fordult, az is érdekes volt, csak sajnos nem túl eredményes. Betörtem a fészekbe, de elkaptak, és megarctámadóztak, és beépítettek a falba. Nagy nehezen ki tudtam szabadulni, felvettem a klórhidrátos pisztolyt, meglõttem vele egy alient és a királynõt, mindkettõ kifeküdt. De túl sok idõt töltöttem a szabadulással, és szétrobbant a mellkasom, kikelt belõlem a lárva. Sajnos nem lett szerencsém, nem kaptam alient halál után, úgyhogy onnantól csak nézegettem a meccset és cseteltem. Ami közben kiderült, hogy a mérnök kiborg a legdurvább cucc alien ellen, az ipari hegesztõje nagyon erõs, és tudja vele javítani magát. Egymaga kiirtotta az alieneket, vagy nyolcat kicsinált, beleértve a királynõt. Hívták a siklót, és hazamentek.
jah, csak a cyborgnak is húzni kell maga után tartályt mert ugyanannyi idõ alatt kimerül a hegesztõje mint a mérököknek:)
Továbbra is a vegyészkedésen agyalok... Azon gondolkozom, hogy milyen kombinációban lenne érdemes vegyszereket gyártani. Pl a klórhidrát spray az nem hat gázmaszkos emberekre. Viszont a sav meg le tudja marni az emberek fejérõl a maszkot. Ha fele-fele arányban bekeverem...
A másik ami jónak tûnik, az a termitfüst+napalm gránát. De azt még kell próbálni, hogy mûködik-e a termitfüst egyáltalán. Lehet, hogy nem gyullad be, vagy nem tapad meg a falon, és akkor nem ér sokat a dolog. De azért szép lenne egy gránáttal lebontani egy szobát... :)
A harmadik koktél meg az injekciópisztolyba tûnik jónak, lexorin+impedrezene+klórhidrát. Altat, leállítja a légzést és agykárosodást okoz. Kérdés, hogy elég-e 5-5 egység belõlük hogy megfelelõ hatása legyen. Lehet, hogy jobb egy fullos klórhidrát, aztán ha már fekszik az áldozat, belenyomni a másik két injekciót...
Tegnap az egyik RD-t úgy öltem meg, hogy mellélõttem a klórhidrát injekciót, de volt nálam egy mutagénes is, azt küldtem bele. Összeesett tõle és meg tudtam fojtani. De lehet, hogy csak irtózatos mákom volt, és kapott valami epilepsziát vagy hasonlót, ezt is tesztelni kell még.
Aztán a cryoxadone-on is gondolkoztam, hogy az elvileg mindenféle sérülést gyógyít, de csak alacsony hõmérsékleten. Ki kellene próbálni, hogy lehet-e vele ûrsétálni. Elvileg a leporazin+dexalin plus a hagyományos ûrséta koktél, de lehet, hogy a cryo is jó. Mondjuk a leporazin elõnye, hogy melegen tart, úgy nem lassul le a mozgás. A dexalin meg nem annyira fontos bele, oxigénmaszk nem az a ritka dolog, ellentétben az ûrruhával...
Errõl jut eszembe, nagyon haragszom, hogy lecserélték a publikus O2 tartályokat levegõre. Alig lehet oxigénhez jutni mostanában. A mérnökök, tudósok el vannak látva, az egészségügyi személyzet ha gyors, akkor egyszer tud tölteni az elején a cryo O2 tartályaiból, de mindenki más meg csúnyán megszívta ezt a változtatást... Másik nagy problémám a commsat kiiktatása. RD kéziteleportja szinte használhatatlan lett, ûrséta nélkül nem lehet vele normálisan közlekedni. Na meg a jogosultságokat is erõsen megnyirbálták, RD nem mehet be a tech storageba(miközben a robotász meg igen), CE nem mehet se a teleporthoz, se a gatewayhez... Érdekes...
Viszont a xenobiológia jó lett ezekkel a színes slimeokkal. Egész hasznos dolgokra is jó, meg gyakorlatilag bármelyik körbõl lehet így alienes kört csinálni. Sõt, igazából mostanában csak idõ kérdése, ha egy meccs túl hosszúra nyúlik, szinte biztosan megjelennek a xenok. Ami nem rossz, így a sok halott respawnolhat...
A termitgránát nem mûködik. :( A füst nem tapad meg a falon, és nem igazán lehet egyszerre füstöt is, meg begyújtani is...
A gyilkolós megoldások közül a legjobb a klórhidrát injekciópisztoly+egy rakás erõsen mérgezõ 50 egységes tabletta. Amíg az áldozat fekszik, simán le lehet nyomni a torkán sokszorosan halálos adag mérget. Ugyanígy a spraybe is leginkább klórhidrát való, már felesbe keverve savval is gyenge, csak egy másodpercre fekteti ki a célpontot.
Tegnap két érdekes meccs volt, az egyikben egy nagyon profi nukleáris kommandó tagja voltam. Egyik emberünk belopakodott, átvette az irányítást az AI fölött, aztán bementünk izomból, felrobbantottuk a telekomm rendszert, lelõttük aki szembe jött, betörtünk a kapitányhoz, elloptuk a lemezt, vissza ki a telecommnál ütött lyukon át, közben az egyik tagunk hozta a bombát, rögzítettük a szoláron, aztán vissza a siklóba és spuri. Egy embert sem vesztettünk, major victory.
A másik érdekes kör nem volt ennyire sikeres, chef voltam, el kellett volna lopnom a CE ruháját és egyedül menekülnöm el a siklóval. Impossible mission volt, elõre tudtam. Kértem egy paralízis tollat, egy kaméleon ruhát és egy hangváltoztató maszkot, és megpróbáltam használható ID-t és azzal együtt személyiséget szerezni. Megtámadtam a HoPot a könyvtárban, levertem, elvettem az ID-jét(teljes hozzáférés az egész állomáshoz), és elkezdtem fojtogatni. Sajnos egy asszisztens meglátott, hívta a szekut, úgyhogy félbemaradt a dolog. A kaméleon ruha a hangváltoztatóval nagyon vicces tud lenni, az asszisztens szerencsétlen nem is tudta, mi a helyzet. Azt látta, hogy a HoP fojtogatja saját magát. Már átváltottam a kaméleon ruhát HoP színûre, és nálam volt az ID... És felváltva kiabáltunk ellentmondó utasításokat ugyanazon a hangon... Nem tudtak elkapni, mert elbújtam a szemetesbe amikor senki nem látta, átváltottam a ruhát tudósruhává, feltûztem egy korábban lopott tudós ID-t, és kisétáltam a helyszínrõl. A HoP IDjével betörtem a motorhoz, megláttam a CE-t. Nem volt a környéken senki, nálam volt a HoPtól elvett tézer, úgyhogy megtámadtam. Gyanúsan hamar felugrott a bénulásból, és valahogy lebénított engem. Azt hittem bénítókesztyû, de mikor másodszor is lenyomott, kicipelt a szolárhoz, és megevett, akkor jöttem csak rá, hogy changeling. Méltó lezárása lett a lehetetlen küldetésnek, ennél sokkal nagyobb pechem nem is lehetett volna... :)
Volt néhány nyugis kör is, ahol vegyészkedhettem kedvemre, meg volt egy nettó szívás is, ahol két changeling összeállt csapatba és én voltam a célpontjuk. Pillanatok alatt megöltek. Szerencsére egy jó szekus meglátta, visszaszerezte a hullámat, és elvitt klónozni. Mikor kész lettem, épp a cuccaimat szedegettem össze, mikor visszajött a két changeling, lebénítottak és kidobtak az ûrbe. Ugyan csináltam klórhidrátot, de egyszerre kettõ ellen, fõleg zárt helyen esélyem sem volt. Ellõni nem volt idõm az injekciópisztolyt, nemhogy gyõzni...
Ki kellene próbálni, melyik tabletta öl a leggyorsabban. Amit néztem, hogy az intravénás kénsav 5 egysége sebez 10 brute és vagy 22 toxin sebzést, tehát egy injekció némi ütlegeléssel megtoldva elég lehet, de az a baj, hogy a toxin hatását lassan fejti ki. Az impredezine érdekel 50 egységben, meg a lexorin, de ezeket csak úgy tudom kipróbálni, ha meg is ölöm magam velük. Majd alkalomadtán, kör végén tesztelem õket...
Lexorin nem elég, nem sebez semmit. Némi ájulást okoz, de nem tartósat és nem biztosan.
Ûrsétára a leporazin felejtõs, nem tart eléggé melegen. Cryoxadone és rclonexadon kell, és sima ügy. Azok nem védenek az ûrtõl, de alacsony hõmérsékleten gyógyítanak, ami bõven elég. Kicsit megtoldva bicaridine, dermalin, tricordrazin kombóval még gyógyulok is az ûrben, nemhogy sebzõdnék...
Cultist kör, legkönnyebb feladattal: jussunk ki öten élve a siklón. Elárultam a szavam telepatikusan, megkerestem egy társunkat, aki egy tök kezdõ asszisztens volt, soha nem volt még szektás. Beengedett a szervizjáratokba, ahol egy eldugott szobában meg tudtuk csinálni a kutatást. A harmadik tagunk nem jelentkezett, de két szóból is sima ügy már a dolog. Elkezdtem az érkezõszárnyban lévõ WC-kbõl teleportokat csinálni, felrajzoltam egy konvertáló és egy talizmángyártó rúnát, meg legyártottam egy zsák bénító talizmánt. Rajzoltam pár rejtett konvertáló rúnát ide-oda, érkezõsikló pilótafülkéjébe, az alvókamrákba, könyvtárba, kápolnába, kijárathoz, és vadul konvertáltam a magányos embereket. Õk is folytatták az átállítgatást, és egy idõ után már csak szektás jött szembe velem a folyosón. Hívtuk a siklót, amikor megérkezett megöltünk mindenkit, aki nem volt szektás, és kimenekültünk vagy huszan... Jó kör volt, de túl egyszerû.
Aztán volt két kör, amiben tökéletesítettem a vegyszeres ûrsétát. A legjobb, ha minden gyógyszert magába pumpál az ember, úgy még gyógyulni is lehet kinn. De az abszolút elégséges a cryoxadone+clonexadon+tricordrazin, ezzel az a baj, hogy repülni lehet vele sokáig, viszont földet éréskor a fagyott lassú mozgás nagyon macera, ezért talán érdemes még egy kis leporazint is vinni. Simán, keresgéléssel együtt megtaláltam ûrruha nélkül a derelictet, felvettem a piros ûrruhát, és onnantól sima ügy. Mondjuk igényel némi rákészülést, de hát az ûrruha lopás is, viszont ez azzal szemben sokkal biztonságosabb, egyáltalán nem illegális. Azon azért jót röhögtem, hogy indulásnál a papot kértem meg, hogy ugyan lõjön már ki a mass driverrel. Amikor kb 20 perc múlva visszaértem, lelkendezett rádión, hogy jé, nem haltam meg. Gondoltam megyek, beszélek vele, elmagyarázom. Amikor beléptem a kápolnába, a pap éppen belépett a mass driverbe. Annyit tudtam kinyögni, hogy 'várj!', de a pap 'Zeuszért!' kiáltással kilõtte magát az ûrbe... Kicsit felelõsnek éreztem magam a haláláért, de hát igazából õ volt a hülye.
Végül volt egy changeling köröm is, amit csúnyán bebuktam. Az elején elkaptam vagy három embert az érkezõszárny környékén, volt egy vicces szitu is, amikor megláttam egy asszisztenst, megszúrtam, semmi, visszaszúrt. :D Szóval õ egy másik changeling volt. Megbeszéltük, hogy ne harcoljunk egymással, és mentünk utunkra. Aztán megláttam a HoPot. Kellett volna a teljes hozzáférés, lebénítottam, elvettem az IDjét, és elkövettem azt a hibát, hogy a táskáját nem vettem le róla. Felébredt közben, elszaladt a brig felé, én meg követtem. De mielõtt még egyszer meg tudtam volna szúrni, elõvette a puskát a táskájából és lebénított, majd szarrálõtt. Visszavette az ID-t, bevitt a konyhába és legibbelt. Úgyis menni akartam már aludni... :)
Ja, volt egy vicces forradalmas kör is. Van egy csóka, már kb két napja õ is, én is vegyészek vagyunk. Én általában elrohanok kör elején az injekciópisztolyért, neki nem szokott kelleni. Erre kör elején látom, hogy elrohan érte, begyûjti. Na, mondom magamban, biztos áruló. Következõ pillanatban megvakuzott, átállított. Nemsoká az egész medbay a miénk volt. Bejött az RD, meglõttem klórhidráttal, lenyomtam a torkán 90 egység mutagént, ez így együtt elég is volt. Bevittem a sebészeti megfigyelõbe levetkõztetni és befejezni a melót, erre egy rohadt kiborg ránk zárta az ajtót. Két napja megkaptam, hogy mekkora egy köcsög vagyok, hogy revként felrobbantottam a botokat, nem illik. Erre pont egy bot kap el. Mindenesetre valahogy mégis kijutottam, kinyílt az ajtó. Elrohantam, és a lopott RD IDvel felrobbantottam a kis köcsögöt. Megtámadtam még a kapitányt is, csak sajnos pont az AI uploadban, és az AI közbeavatkozott a sokkolóival. Szerencsére az RDtõl elloptam a kéziteleportot, és ki tudtam teleportálni a bajból. Nem sokkal utána vége is lett a körnek.
Tegnap végigolvastam a fórumot elejétõl, nagyon jó történetek írtál le. Érdekes ez a játék. El kezdtem olvasni az egyik megadott wikit is, ha majd egyszer átrágtam magam rajta lehet én is kipróbálom. Addig is várom a sztori leírásokat.:)
Kicsit akkor most beszélek a negatív oldaláról is, mert azt nem reklámoztam még túlságosan. Elsõ szembetûnõ probléma a grafika lehet. Nekem kifejezetten bejön ez a pixelgrafika, de tudom, hogy sokan szívárványszínût hánynak tõle. Ez sajnos egy olyan akadály, amit vagy elfogadsz ilyennek, vagy hagyod a játékot a francba. Készül egy remake, de iszonyatosan lassan, és erõsen kétlem, hogy el fogja érni az alapjáték részletgazdagságát. Animációkkal vergõdnek, ami tény, hogy sokat dob a megjelenésen, de borzalmasan brutálisan sok munka, hogy a sok különbözõ hordható cuccot leanimálják. Jelenleg a játék egyik legjobb része szerintem, hogy gyakorlatilag minden felvett cucc látszik a karakteren, ezt mire megoldják animálva, szerintem évek.
A másik nagy gond az irányítás. Nekem kb két hétbe telt, mire eljutottam odáig, hogy tudjam, mit hogyan kell használni, meg ne verjem pofán magam mindenféle kézben tartott tárgyakkal. Nem mindig következetes a dolog, van vagy négy-ötféle módszer, amivel a különbözõ eszközöket használni kell, meg kell szokni. Amíg a megszokás nincs meg, addig csak vergõdés a játék.
Harmadik az angol tudás. A játék eseményeinek nagy része a szöveges ablakban történik, mivel szerepjáték, nagyon fontos a kommunikáció. Viszont sokat segít is az angol nyelv gyakorlásában, ha valami alap szint van, néhány hét ezzel a játékkal szerintem kommunikációképes tudást varázsol az embernek. Ha nagyon nem megy a dolog, még mindig lehet választani a pantomimes szerepet is, aki nem is tud beszélni. Illetve ugye az asszisztens is általánosan hülyének van nézve, ott nem baj.
Maga a játék többek szerint nem olyan érdekes, mint ahogy leírom. Ez némiképp igaz is. Kb három meccsbõl egy igazán jó csak, és fõleg kezdõként, amikor fogalmad sincs mi történik és miért, elég kiábrándító tud lenni. Viszont az 'üres' meccsekben is el lehet tölteni az idõt a választott munka végzésével vagy szerepjátékkal, és van néhány játékmód, ahol a nem áruló szerep is tud akciódússá válni. A forradalom és szekta meccsekben bárki válhat az állomás ellenségévé, a nukleáris osztag ellen általában az egész állomás harcba száll (tragikus eredményekkel, általában), és az elromlott AInak is sokan akarnak ártani. A varázsló is általános közellenség, de olyan borzalmasan erõs, hogy 99% eséllyel belehalunk a megtámadásába, ellene gyakorlatilag csak igazi fegyverekkel és szervezetten tud fellépni a szekus stáb.
De alapvetõen azok a meccsek érdekesek, amikor áruló vagy egyéb ellenség az ember. Ez, fõleg egy 30-40 pléjeres szerveren elég ritka is tud lenni. A játék véletlenszerûen osztja az antag szerepeket, van, hogy napokig nem kapok ilyen esélyt, meg van amikor egy este háromszor is.
Viszont kezdõként lehet, hogy árulónak lenni még egy kicsit sok. Nem ajánlom, amíg nem készség szintû a borzalmas UI kezelése. Amíg azon görcsöl az ember, hogy melyik kézben mi van, és mit hogyan kell használni, meg hogy mi hol van egyáltalán az állomáson, olyankor elég nehéz hatékonyan bûnözni.
Amit sok helyen javasolnak, hogy kezdõként az asszisztens a megfelelõ szerep, azzal nem értek egyet. Jobb, mint az observer, az tény, de még mindig nagyon kevés. Nincs dolga az asszisztenseknek, mindenki szinte teljesen figyelmen kívül hagyja õket, és nincs bejárásuk sehová, úgyhogy hamar unalomba tud fulladni a dolog. Helyette inkább valami egyszerû munkát javaslok, amit a játék wikijébõl könnyen meg lehet érteni, tanulni. Séf, pultos, kertész, bányász, pap ideális munkák kevés felelõsséggel és kevés basztatással, ha az ember rosszul végzi. Vegyész, robotikus, orvos, tudós, mérnök és ellátmányos munkák közepesen nehezek, illetve van már némi elvárás a munkájuk sebességére vonatkozóan. Részlegvezetõk, szekusok, kapitány, detektív nehéz feladat, sok felelõsséggel, és szerteágazó tudást igényel. Általánosan az az elvárás, hogy a részlegvezetõ mindenhez értsen, amit a részleg végez, bármelyik alkalmazottja munkáját el kell tudnia végezni. Talán kivétel a kapitány, aki ritkán piszkolja be a kezét holmi kétkezi munkával, õ inkább felügyel és irányít, meg krízishelyzetekben teszi oda magát, illetve a kör antagjaira vadászik.
Nem kell az egész wikit egyszerre átnyálazni, sok is egyszerre, és mire végigérsz, elfelejted az elejét. Érdemesebb inkább kinézni egy szerepet, átnézni a wikit hozzá (és játék alatt nyitva is tartani), aztán idõvel lépkedni át más munkákba. Egy rakás dolgot én is wikibõl csinálok másfél év aktív játék után is. Egyszerûen túl sok megjegyezni mindent, fõleg egy olyan munka nüanszait, amit már fél éve nem végeztem...
Szóval összegezve a játék az elején rettentõ meredek tanulási ívvel rendelkezik, sok türelmet és jó angoltudást igényel (vagy orosztudást az orosz szervereken), de aztán nagyon jó és változatos játékélményt ad. Mindezekkel együtt nem való mindenkinek, ahogy az az itteni topik forgalmából is látszik. :)
Sok sikert, jó játékot, ha úgy döntesz, hogy elkezded! Ja, és várjuk a sztorikat! :D
Köszönöm a tanácsokat, jó így összeszedve elolvasni.
Eleve azon gondolkoztam, hogy elsõ pár játékba csak körbenézek és,takarító vagy bányász leszek, mindenképpen valami könnyû munkával kezdek, hogy szokjam az irányítást, aztán majd szakács asszisztens és így tovább.
A grafika az nem ijeszt el, mostanában kaptam rá rouglike játékokra azok meg nem a grafikájukról híresek. Inkább a néhány hosszú kör ijesztett meg, meglátjuk hogyan lesz rá idõm.
Ahogy Te is mondod angol tanulásnak is kiváló és szeretném fejleszteni az angolomat.
Ja, így, hogy lassan egy éves a topik, rájöttem, hogy ezt nem ártott volna jóval korábban is megtennem, úgyhogy néhány hasznos gyakorlati tanács:
Shift+click megvizsgálja a célt, olyan, mint a jobb gomb menübõl az examine, csak gyorsabb. Ctrl+click húzni kezdi a cuccot, szintén menübõl elérhetõ.
A legfontosabb dolog mindig a két keze a karakternek. Soha nem szabad elfelejteni, mi van bennük, és hogy melyik az aktív.
Az ID-t be lehet tenni a PDAba, és azt is ki lehet tûzni a ruhára, ugyanúgy, mint az ID-t. Alapból mindenkinek külön van, elsõ dolog meccs startnál elrendezni ezeket. Nem mindegy ugyanis az az egy slot, amit felszabadít.
Az 'intent' vagyis 'szándék' panel nagyon fontos, mindig észben kell tartani. Életet vagy halált jelenthet egyetlen jól irányzott ütés a fejre, mikor CPR-t akar csinálni az ember. Help intent segít, és az egyetlen mód, hogy átmenjen egymáson két ember, ha mindkettõ help-en van. Ez kritikus állapotban lévõ karaktereknél CPR-t csinál, fekvõ egészségeseket talpra állít, álló egészségeseket megölel. Disarm intent kiveszi a célpont aktív kezébõl a tárgyat, és van egy kevés esély, hogy lenyomja a célpontot a földre egy pár másodpercre. Ritkán hasznos, bár volt, hogy egy profi birkózó nyomott le... :) Grab intent az egyik leghasznosabb. Egy klikk megragadja a célpontot barátságosan. Ez majmok pakolására, emberek asztalra rakására, megunk után cipelésére való(bár ez utóbbira jobb a pull, mert úgy lehet szaladni is). Második klikk a célponton, vagy klikk az 'upgrade' gombra agresszívabb megragadás, ez már csak a fojtogatás elõkészítése, ilyenkor átvált az 'upgrade' gomb 'kill'-re. Utolsó a harm intent, ezzel puszta kézzel ütlegel a karakter, vagy bármi eszközzel támad a beállított testrészre.
A testrészválasztó ikon harcnál, gyógyításnál és mûtétnél fontos, pl a csavarhúzó igen szar fegyver, egészen addig, amíg szemre nem célzunk vele. Általában a fejet támadni éri meg a legjobban, kivéve ha sisak van a célponton, akkor jobb testre menni. Ha testpáncél is van, akkor lábra. A kapitány páncélja és a riot suit minden testrészt véd, esetükben jobb bénítani, és utána rögtön vetkõztetni.
Vetkõztetés úgy megy, hogy drag-and-drop a karaktert a saját karakterre. Ez felhozza a célpont tárgylistáját, amin szabad kézzel a tárgyakra klikkelve leveszi azt a célpontról. Drag-and-drop módszer mûködik a dobozokon, tárolókon is, így kézbevétel nélkül lehet kivenni dolgokat a tárolóból.
Ha meccs elején nem látszanak a tárgyak az inventoryban, akkor jobbra fent az ablakban az IC-fülön a rest parancsra klikkelve lefekszik a karakter, még egyszer ráklikkelve feláll, és akkor már a tárgyak is rendben lesznek. Ez egy bug, remélem majd idõvel kijavítják. A Rest gomb (egyébként lent parancssorba beírva is ugyanezt a hatást éri el) hasznos még a menekülõkapszulákban, ha kettõnél több ember akar használni egyet. Fekve végtelen ember elfér egymáson.
Hirtelen most ennyi jutott eszembe...
És azt megnézted már, hogy a különbözõ célú páncélok pontosan mennyire hatásosak és hatástalanok ugyanolyan lövedékre (sima lövedék, energiafegyver) például?
Nem, mert sosem játszom security-t, máshogy meg nehéz hozzájutni a cucchoz... De valóban, hasznos információ lenne.
Más. Egyszerûen gyûlölöm a varázslós meccseket. És mostanában van egy rakás. Egyetlen embernek szórakoztató, mindenki más meg csak szenved, meg leginkább halott. Túlságosan erõs a varázsló, és csak egy van belõle, a személyez 90%-a úgy találkozik vele, hogy megjelenik mellette a varázsló, az illetõ meg a következõ pillanatban cafatokra robban...
Egyébként egészen sokat játszom megint, csak az a helyzet, hogy telítõdtem a játék királyságával, nem tudom már melyik sztorit lenne érdemes leírni. Tök átlag az a meccs, amikor szektásként feláldozzuk a célpontot és megidézzük Nar-Siet, vagy amikor árulóként megcsinálom a feladatom, vagy mondjuk beszervezett forradalmárként kinyírok egy részlegvezetõt. Egyszerûen azok a sztorik, amiket itt le szoktam írni, besüllyedtek a szürke átlagba. Aminek részemrõl nagyon örülök, mert eléggé fasza meccseket játszom, de azzal is jár, hogy ti nem kaptok belõle leírást...
Quartermaster szerepet próbálgatom újabban, azzal is egész jól el lehet szórakozni.
Amióta tudom, hogy a szingularitáshoz való nehézlézerek szétlövik a bezárt ládákat is, elég robosztussá váltam, szinte mindig van fegyverem, ha kell. Mondjuk némi fáziskésés mindig van, pl tegnap mire megszereztem a fegyvereket, már fel is robbant az atombomba, amit a szindikátus ügynökök hoztak.
A módszer az, hogy el kell menni az aszteroidára bányász-ûrruháért, aztán annak a segítségével, a bányászsikló dokkján, a szemétkilövõn, vagy a szemétégetõn keresztül ki lehet menni az állomás külsõ részére, és mint egy színesfémgyûjtõ, le lehet vágni a generátor sarkáról az egyik nehézlézert. Abban a játékban, amibõl a lenti képet linkeltem, kiderült, hogy három emitterrel is vígan elvan a szingularitás, nem szabadul ki. De azért jellemzõen csak akkor lopom el, ha antag vagyok, vagy tényleg drasztikus helyzet van, és felborul a rend az állomáson.
A szállítmányozó részleg elég lojális és megértõ banda, szemük nem rebben, amikor beállítok egy nehézlézerrel, vagy meghekkelem a terminált, hogy csempészárut is rendelhessünk. Gyakorlottak a hely elbarikádozásában is, éltünk már túl AI hatalomátvételt, szektát, lázadást is úgy, hogy nálunk attól még relatíve nyugodtan folytak a dolgok. Na meg ott van a vigaszdíj is, hogy ha robban az állomás AI vagy szindikátus miatt, akkor mi azért mindig el tudunk menekülni a bányászsiklóval az aszteroidára, és ott túléljük az esetet.
Alapvetõen lazítós meló ez a szállítmányozás, nem kell kapkodni. Fõleg QMként, ha lelkesek a cargo techiek, akkor szinte nem is kell semmit csinálni, csak rádión irányítgatni õket. Persze vannak, akik nem értik a rendelés lényegét, és képesek fémet meg üveget rendelni úgy, hogy egy bazinagy üveg és fém aszteroidánk van a szomszédban, de hát õket is meg lehet regulázni.
A bányászok is elég furán dolgoznak. Én bányászként kb tíz perc alatt be tudok gyûjteni 20-25 egységet minden ritkább anyagból (gyémánt, arany, ezüst, urán, plazma), régebben még RDként is megoldottam magamnak az ellátást. Ezek meg elbányászgatnak fél-háromnegyed órákat egyhuzamban, aztán a meccs szempontjából bõven elkésve leszállítanak annyi anyagot, amit tíz meccs alatt sem lehet elkölteni... Erre majd a továbbiakban nagyobb hangsúlyt fogok fektetni, eddig nagyjából nem szóltam bele, mit csinálnak, pedig QMként ez is feladat.
Összességében ez is jó buli. Lehet találni feladatot, meg el is lehet lógni az egész mûszakot, meglehetõsen sokoldalú és szabad szerep ez.
Ezzel végül összeállt a három mentett karakterkoncepcióm, kedvemtõl függõen tudok egy pillanat alatt váltani a három egész eltérõ karakter közt. Van egy karakterem, aki elsõsorban head pozíciókra hajt, RD, CE, CMO, mellette néhány alacsonyabb szintû meló ezekben a részlegekben. A másik karakterem középkategória, vegyész, robotikus, tudós, virológus. Szintén technikai melók, de nem vezetõ pozíciókban. A harmadik ez a mostani lett, civil munkákkal. QM, cargo tech, bányász, séf, botanikus, és a kakukktojás detektív, ami ugyan szeku, de marginálisan civil fele.
Persze a kör eleji random szereposztás miatt nem lehet garantálni, hogy azt is kapom, amit szeretnék, és lehet, hogy vudu és semmi valóság alapja nincs, de én úgy veszem észre, hogy minél hamarabb redizik az ember, annál valószínûbb, hogy megkapja azt a munkát, amit beállít. Ezért hajtok az azonnal redizhetõ karakterekre...
Most már több, mint egy éve játszom ezt a játékot, és nem unom. Ritka az ilyen.
én olykor nem nagyon számíthattam a bányászokra cargo techként, ezért néha azzal kezdtem a kört hogy a robotikusnak meg akik jöttek pár üveg-metál combot nyomtam rendelésnél kör elején :)
Én a hídtól az érkezõszárny felé lévõ szerszámraktárat szoktam erre a célra kifosztani, még mielõtt egy engineer tenné. Ha továbbra sem elég, szoktam még javasolni az EVA raktár feltörését. Vagy kimegyek bányászni én (QMként, persze. Neki van access a bányába.)
Viszont tegnap majdnem büntit kaptam admintól, amikor nem antagként elzúztam a derelictre az ott lévõ emitterért. Pedig direkt azért mentem el a derelictre, hogy ne az engineering secure storage-ba törjek be, vagy ne lehessen rámfogni, hogy szabotálom a szingularitást... Azt mondta, hogy ez powergaming. Hát, nézõpont kérdése, a karakterkoncepcióm egy ilyen Han Solo/Malcolm Reynolds féle csempész lett volna, illegalitás határán táncolva. Szal felfegyverkeztünk, de nem használtam, nem is akartam... Mindegy lett végül, kimagyaráztam, hogy fingom nem volt róla, hogy ez szerintük powergaming, hát benne van a wikiben is, hogy az emitter nyitja a ládát... Aztán kiderült, hogy AI malf kör van, úgyhogy amúgy sem sok mindent tudunk kezdeni a cargo részlegrõl, elhúztam az aszteroidára és kiléptem.
Hát, ha ezt így gondolják, akkor majd nem antagként nem csinálok ilyet. Majd rendelek fegyver helyett csempészárut, és terítem az állomáson... Árulóként meg úgyis mindent szabad, akkor meg majd nem szambázok ki a derelictre, ellopom a generátor sarkáról szemrebbenés nélkül...
QM voltam, áruló, eléggé felsõkategóriás nehézségû feladattal. El kellett lopnom a kapitány pinpointerét, és egyedül lépni meg a siklóval.
Rögtön a meccs legelején lebukott egy másik áruló, nagyon balfasz módon. Meg akart emaggolni egy borgot, de csak megmutatta neki az emagját, nem pedig használta rajta. Azonnal el is kapták, kivégezték, és borgot csináltak belõle.
Én közben gyorsan összeszedtem az alapfelszerelésem, szerszámöv, szigetelt kesztyû, fém és üveg a raktárból. Volt egy-két rendelés, azt megcsináltam, hogy ne legyek túl gyanúsan lébecoló. Aztán kimentem a bányához, elhoztam egy bányász ûrruhát. Kilõttem magam a szemétkidobón, de az aszteroida oldalába csapódtam. Visszamentem, kilõttem magam még egyszer, ugyanezzel az eredménnyel. Úgyhogy betörtem a kápolnába, és kilõttem magam az ottani massdriverrel, ezúttal végre a derelictre érkeztem, konkrétan a bohócok ûrhajójához.
Hirtelen ötlettõl vezérelve levetkõztettem egy bohóchullát, és elraktam a cuccokat, ruhát, cipõt, maszkot, és nem utolsósorban ID-t. Elmentem az emitterért, aztán a megjavított teleporttal vissza az állomásra. Rendeltem egy láda fegyvert, az emittert meg elvittem a hulladékégetõbe. Kinyitottam a ládát az emitterrel, felfegyverkeztem, leraktam a bohócruhákat a sarokba. Viszont mostanra megérkezett egy raktáros, és látta az emittert is, a ládát is ahogy átcipelem a dokkon. Gondoltam elteszem láb alól, ne zavarjon a továbbiakban. Tézer elõ, sokkolás, kidobtam az ûrbe. Sajnos közben kettõt is tudott kiáltani, hogy "QM ki akar dobni az ûrbe", meg hogy "QM kidobott az ûrbe".
Francba, lebuktam, gondoltam, gyorsan elhúztam a szemétégetõbe, és átöltöztem bohócnak, kitûztem az ID-t. Pont kész lettem, amikor megérkezett a HoS, egy szekus, és a detektív. Mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, kisétáltam mellettük az ajtón a csipogós cipõmben, és elhúztam a fenébe.
Nem tudtam, hogyan álljak neki a sikló eltérítésének. Elsõ tippem az volt, hogy megölök annyi embert, amennyit tudok, aztán majdcsak lesz valahogy. Találkoztam a kápolna körüli szervizjáratban az igazi bohóccal, és amíg barátkozni próbált, le akartam sokkolni egy sokkolórúddal, de elszaladt. Na, fasza, lebuktam megint. Láttam egy rakás szekust is, hármas csapatokban rohangáltak, úgyhogy letettem az állomás módszeres kiirtásáról.
Visszamentem a dokkba a bányász RIGért, és innentõl kb végig kívül közlekedtem, az állomás külsõ oldalán. Páran meg is láttak, kérdezgették is rádión, hogy mit csinál a bohóc kinn az ûrben, de nagy aktivitást nem váltott ki a dolog. Rendeltem egy emagot, kívülrõl behegesztettem a menekülõsiklóba nyíló légzsilipeket, és megemaggoltam õket. Ilyenkor teljesen elromlik az ajtó, csak és kizárólag lebontani és újraépíteni lehet. Egy engineer ezt végignézte, úgyhogy bementem érte, lesokkoltam a mellette álló szekussal együtt, a mérnököt behúztam magammal a szervizjáratba, levetkõztettem, és kidobtam az ûrbe.
Furamód még mindig nem volt általános riadó ellenem. Viszont a siklót hívták. Visszamentem a dokkba, meghekkeltem az autolathe-t, és gyártottam vele RCD-t, és "lõszert" bele. Odamentem a teleporthoz, lebontottam az RCD-vel az ajtaját, meg a kapitány szobájába vezetõ ajtókat. Benn volt valaki, talán a kapitány, pantomimes ruhában, letézereztem és szarrá lõttem lézerpuskával. Ott figyelt a polcon a pinpointer, zsebre vágtam és elhúztam a helyszínrõl.
Kimentem az ûrbe, megkerültem az állomást, és kint vártam a siklót. Szerencsére senki nem próbálta meg kinyitni a zsilipeket, amíg a sikló be nem dokkolt. Na, akkor bepánikoltak, elkezdték ütni az üvegeket, be akartak törni. Én közben szépen lebontottam a szélvédõt, megemaggoltam az indítókonzolt, és 10 másodperc múlva már úton is voltam hazafelé, egyedül.
Összességben nagyon élveztem a meccset, az utolsó pár percig teljesen reménytelennek éreztem a feladatom, amikor meg elõször lebuktam, már azt hittem, hogy gameover van. A tök véletlenül megtalált és elhozott bohócruha viszont váratlanul nagyon bevált. Amíg bohócként rohangáltam, gyakorlatilag láthatatlan voltam mindenki számára. Egyszerûen senki nem vett komolyan, és nem utolsó sorban senkinek nem tûnt fel, hogy nincs nevem, csak annyi, hogy "Clown". Mindenki azt hitte, hogy én vagyok az eredeti bohóc. Egyszer álltunk az igazival egymással szemben kinn a folyosón, akkor egy páran megálltak csodálkozni, hogy ez most miafasz, de abból sem lett semmi.
Ez lett az elsõ sikeres siklóeltérítõs küldetésem, nagyon elégedett voltam magammal... :P :)
Gyorsan elmesélek egy balfaszkodást is, csak hogy meglegyen az egyensúly.
Nukleáris csapat voltunk, vagy negyed órát szarakodtunk a felkészüléssel indulás elõtt. A többiek nemigen költöttek a kristályokból, úgyhogy vettem kaméleon kezeslábast, hangváltoztató maszkot, kaméleon projektort, meg elraktam egy pár ID-t különbözõ nevekre, amiket az elfogott rádióadásokból vettem.
Elindultunk, én az érkezõsikló környékén ledobtam az ûrruhámat, beváltottam a kezeslábast papi ruhának, és kitûztem a pap nevére hamisított IDmet. Már közben adódtak gondjaim, mert spawnolgattak befelé az új játékosok, kettõt is ki kellett nyírnom, hogy ne jelentsenek rádión. Aztán jött egy harmadik, aki el is menekült.
Elindultam, jött szembe a detektív. Lesokkoltam, elkezdtem cibálni magam után, hogy ne a folyosó közepén végezzem már ki, és elcsúsztam a takarító által felnyalt padlón. A detektív hamarabb tért magához, és megbilincselt. Deathgasp, a testem cafatokra robbant.
De még nem ért véget a kör! Szellemként néztem a többi kollegát, mit mûvel. Betörtek a brigre, és halomba ölették magukat. Volt, akit letézereztek, volt, aki beleszaladt a vakuba, de mindhárman kb 10 percen belül halottak voltak. Eljött az utolsó, addig bombát védõ emberünk ideje. Õ is megrohamozta a briget, és azonnal ki is lõtték. De a player ghostolta magát, nem deathgasp-olt. A katatóniás testét meg életben tartották, úgyhogy nem nagyon lehetett vége a körnek.
Olyan gyorsan bebuktuk a kört, hogy admin úgy döntött, kicsit közbelép. Jött üzenet a Centcommról, hogy kérik a foglyot, és küldenek két tisztet. Megérkeztek, és rövid úton el lett látva a bajuk nekik is, az állomás gyakorlatilag fellázadt.
Na, ez felhúzta az adminokat, felélesztettek többünket a centcomm állomáson, felfegyvereztek minket überdurva centcomm páncéllal, M249 géppuskával, Desert Eagle mordállyal és egy sörétessel. Beszálltunk a siklóba, elindultunk, hogy megöljünk mindenkit az állomáson... és kábé öt perc alatt kipicsáztak minket. :P
Szeku vs állig felfegyverzett ellenségek 3-0.
Gyönyörû meccs volt, ennyi szerencsétlenkedést még nem láttam elvileg profi kommandósoktól... :P Hiába, na. A harc nem erõsségem ebben a játékban. Mondjuk nem mintha kiemelkedõen béna lettem volna a többiekhez képest (a legelsõ, vizes padlón elcsúszást leszámítva), inkább a szeku volt nagyon erõs abban a körben...
Eheh, a hangváltoztató+hamis ID nagyon vicces és használható. Azt írja a wiki, hogy a rádiózáshoz nem mûködik a dolog, de ez nem igaz. A rádión is a hamis névvel jelenik meg a szöveg.
Vicces volt, amikor a bányász kollégám nevével mászkáltam az állomáson, õ bajba került és segítséget kért, én meg az õ nevével adtam tanácsot, amit aztán megköszönt. (Powesink volt az állomáson, beszorultak a bányászsiklóba, én meg mondtam neki, hogy van a zsákjában feszítõvas, használja). Senkinek nem tûnt fel, hogy saját magával beszélget, még neki sem. :P
Néhány hétig nem volt Yogstation, azt hittem, már végleg megszûnt. De most visszatért. Van valami új mód, kettõs ügynök, de fogalmam sincs, az mire jó.
Volt egy érdekes halálom... Bányász voltam, és találtam kinn az aszteroidán egy oltárt, mellette egy démonnal. Ledaráltam a gyémántfúrómmal, de majdnem kinyírt. Critical fölött egy hajszállal voltam, villogott a HPjelzõ. Elég messze voltam a fõ bányászállomástól, viszont közel egy kisebb outposthoz, úgyhogy gondoltam kipróbálom a szemétcsúszdát, az gyorsabb, mintha gyalog vonszolnám magam keresztül a mapon. Hát nem volt egy nagy ötlet. Gyorsnak gyors volt, azzal semmi gond. Csak amikor kiköpött az érkezési oldalon, olyan erõvel vágott a falnak, hogy az a minimál életem pont elfogyott, criticalba kerültem, és elvéreztem...
Sõt, ami azt illeti, egy másik halálom is elég vicces volt... Atmoszfératechnikus voltam, az elején megcsináltam mindent, amit kellett, bónuszként még az elérhetõ air alarmokat is beállítgattam, hogy szûrjék az NO és plazma gázokat is. Aztán nem néztem többet atmosia felé. Elég baj is volt. Medbay környékén flangáltam, mikor a CMO bejelentette a klónozási backup akcióját, úgyhogy gyorsan ki is használtam a lehetõséget, és leszkenneltettem magam.
A brig melletti ûrzsilipnél valamit építgetett a CE, talán egy új szobát. Elkezdett hozzám beszélni rádión, hogy szeretne oda levegõt. Én meg pont az ajtóban álltam meg beszélgetni vele. Elég kellemetlenül érintett, mikor beszélgetés közben rámcsukódott az ajtó. Aztán még egyszer. Meg még egyszer. Meg még egyszer. Mozogni már nem tudtam, annyit tudtam kinyögni, hogy az AI éppen megöl...
Pár percig voltam csak halott, a CMOnak eszébe jutott leklónoznia. Sok örömem nem volt benne, mert az új testem vak volt, és az AI egyébként meg elárasztotta a klónozólabort széndioxiddal, és bezárt minket. Egy percig nem tartott az új életem, gyakorlatilag amint kimásztam vakon a klónozótartályból, rögtön meg is haltam.
Egyszer így sikerült megmenekülnöm. Az utolsó másodpercekben értem ide, a Singulo éppen ette a shuttlet, alig tudtam rajta maradni hogy be ne szippantson, aztán elstartolt szerencsére (persze hajtómû nélkül, ami ugye vicces).
Régen voltam geneticist ezért megint átolvastam, és most a következõ körben próbálgattam milyen változtatások eredményeznek jobb képességeket. közben hoztak több halottat, sok teendõ volt, ezért nem is nagyon vettem észre hogy a játék közepén kaptam küldetést és hogy traitor lettem. A játék késõbbi felében megint felfedeztem ezt (mivel addig el voltam temetve a munkában), a note aszondja a reactive teleport armort kellene ellopni. Elnéztem az RD fele, de be volt csukva a cabinet. Ott tétlenkedtem, õ meg roboticsból elõjött, a saját szekrényébõl (amit nyitva hagyott) kivett valamit és távozott. Hohó, mondom elmegyek a cargo officeba, látom nem nagyon van ott mozgás, és ment a conveyor belt is. Elõtte több próbálkozás eredményeként volt már telekinesisem és cold resistancem, szóval mivel a szalag már továbbította a cuccokat, visszaszaladtam, és a képességgel a falon át belehúztam az armort a szemetesbe :)) Ellenõrzésként elmentem a cargo tech elõtt még egyszer, ahol már jóformán senki sem volt a kör vége felé, a disposal accessben már csak fel kellett szednem a cuccot, oszt hátradõlhettem. Továbbra is próbálgattam a képességeket, húzgáltam mások elõl dolgokat meg kimentem az ûrbe ruha nélkül. Igazából mázlim volt de nagyon viccesre sikeredett a küldetés, sok embernek is segítettem, és egy traitor cuccot sem vettem :)
Eheh, ez jó, és túlélted? :) Melyik szerveren játszol?
próbálgattam vagy 7-8 különbözõ szervert próbképp, de még mindig a 100% lagree yogstationon vagyok az akadozásmentes játék miatt. Az adminok is jószerével normálisak és bannolják a griefelõket (ha van olyan). A Singulot túléltem, a geneticistként meg nem vettem igazából semmit.
Tegnap reggel még volt egy kellemes AI köröm, az opció bejelölése nélkül csúnya AI-t szabtak ki rám (összesen ketten voltunk még csak akkor, és valamiért nem malf, hanem kapitányölõ traitor AI-t kaptam, talán az adminok miatt). Mondom csak nem fogom bántani még, jó fejnek tûnt az elején, úgyhogy fogtunk bûnözõket, a végére meg egyre többen lettünk és teljes együttmûködéssel megoldottuk a felmerülõ dolgokat. A végefelé amikor már hívni akarták a shuttlet, gondoltam egy ajtóval fogom összenyomni valahol, aztán rákenem egy emag-os bûnözõ véres kezére, mivel olyanok is voltak. De nem nagyon ment be sehova, vagy mindig körül volt véve emberekkel, így mivel eldöntöttem hogy viszonylag rejtve akarom végrehajtani (meg túl is kellene élnem) a legvégén amikor hívták a shuttlet, mondom a biztonság kedvéért akkor vigyen magával amikor az már itt van. Már a kártyán voltam, és úgy sikerült lelõnöm szegényt a turrettel :)) (ez is mázli volt) Mivel ez az utolsó percekben történt, kihúztak vele együtt a shuttle-ra (életben is maradtam), de neki akkor már mindegy volt, az AI Core-ból követett minket egy Security cyborg is, talán nem tudták biztosan, hogy ezt most csak a cyborg csinálta e vagy nem, utána még bénított bár embert a shuttle-on a parancsomra. A lényeg hogy tök irányítható voltam, segítettem a személyzetet végig, a végén egy admin megkérdezte hogy ezt hogy gondoltam, nemtudom miért, mert a küldetés teljes siker volt, õ mondta hogy hát "körülbelül", talán azért mert jóformán az utolsó pillanatokban történt, vagy mert 3 óra alatt mindenki elunta magát az unalomtól :))
Hm, én is szinte kizárólag a Yogstationra jártam. Mondjuk mostanában megint erõsen visszavettem, úgyhogy gondolom azért kerüljük el egymást mindig.
Én három fix karakterrel szoktam tolni, Otis Hightower rasztanigger vezetõ beosztásban, Mary Miller szende szöszi közepes szintû munkákkal, meg Jason Krueger emo melós. Attól függõen szoktam választani, hogy mennyire akarok belefolyni az állomás vezetõségébe, és annyit módosítok a setupon, hogy éppen konkrétan melyik melót akarom high priorityn. Ha látod valamelyiküket, akkor az én vagyok. :)
AI még soha nem voltam, azt sem tudom, hogyan néz ki vele a játék. Szép munka egyébként. Azt meg ne vedd fel, hogy unatkoztak, nem te voltál az egyetlen áruló, meg amúgy sem dolgod az állomás teljes személyzetének szórakoztatása. Én is biztonsági játékot szoktam tolni szinte mindig (ha nem, akkor be is nyalom, volt, hogy én lõfegyverrel támadtam, és puszta kézzel lenyomtak :P). Egyébként rengeteget változott a szerver, mióta odajárok. Azért kezdtem odaszokni, mert kellemes extended meccsek mentek rajta, kb úgy egy évvel ezelõtt. Ott volt a leghosszabb SS13 meccsem is, a maga kis kilenc órájával, akkor építettem fel fullra a derelictet... Aztán most meg már egyáltalán nincsenek extended meccsek rajta, plusz 2 óra elteltével automatice küldik a siklót, (tippre valami admin script lehet), és ha azt visszaküldi valaki, akkor kitör a parasztázadás...
Mondjuk lehet, hogy nem mostanában fogunk összefutni a játékban, haverokkal elkezdtünk TS-en PnP szerepjátszani, azzal most eléggé kiélem magam szerepjáték szinten, hogy ne akarjak(vagy ne jusson idõm) SS13-azni...
nem lehet rossz több bejáratott karakterrel:) Lényegében traitor/changeling vagy malf AI menetek mennek secretként 2 órában, szóval leszûkítették a dolgokat, hogy mert a cultist meg a rev fordulók általában agyatlan hentelést okoznak, de mostanában volt pár cultist round is, meg nagy ritkaságként egy blobot meg space vine-t is láttam :) Ez az adminokon múlik. Gondolom az a cél hogy ne olyan gyakran legyen tömeges gyilkolás, hanem lehessen játszani is, meg ne gyakran nyúljanak el a körök mert akkor többeknek nincs sok munkájuk.
Wow, ez igennagy, hogy Beepskyt húzogatva telekinesissel ki lehet nyitni security ajtókat is. Meg rájöttem mennyire király belehúzni szemetesbe dolgokat, amiket másként nem, de az x-rayyel fémfalakon keresztül is láthatok. Arról sem tudtam eddig, hogy sárga crayont sima kesztyûkkel kimosva insulated glove-nak nevezi el a játék, de nincs különösebb haszna:)
Na, most volt egy olyan round, ami secret volt, és lehetett: traitor, changling, malfAI, rev, cult, wizard, xeno, nuke Aztán kis idõ meg a chemistryben való összetömörülés után (vicces volt, mert egyszer elhúzott mellettünk egy sec. is) megidéztük Nar'Sie-t
Hali! Nem rég megjelent egy online SS13 szerû játék (kb. egy egyszerûsített SS13 koppintás, körökre osztva !!! :) ) A mush A játék röviden: foglalkozásoknak megfelelõen van tizenx karakter, akik közül te lehetsz az egyik (véletlen ajánlja fel a szabad karikat) és betesz a többi ismeretlen játékossal egy hajóra, ahol túl élés a tét, úgy, hogy közben véletlen 2 ellenséges játékos van, akinek szabotálni kell a hajót. Utána 3 óránként kapsz pontot, amibõl lehet tevékenykedni (hajórészek között utazni és akciózni). Ellenséges hajókkal lehet csatázni, kajálni, sexelni, csatázni stb. stb. Van egy fórum a HW-n, gyertek oda, vagy ide nyissatok, ha akartok! :)
Huh, ez jól hangzik, gondolkoztam már rajta, hogy ha nem ûrállomás lenne a helyszín, hanem ûrhajó, mennyivel több esemény történhetne... A grafikája szebb, de továbbra is hangulatos, már csak az a kérdésem, hogy ingyenes-e, és hogy mennyire lehetõséggazdag az SS13-hoz képest? Nagyon le van butítva? Meg balra az a karakterlap nekem gyanús, van szintlépés, fejlõdés, ilyesmi?