Ötödik évet taposom egy nagy sütemény gyárban harmadik éve QA területen. Mi egységünk kizárólag multiknak (Marks & Spencer, Sainsbury's, Aldi, Tesco) készít sütiket belföldre és Franciaországba.
Miota dolgozol a temaban? Majd kinevelik beloled a helyes hozzaallast. ;)
Nem az dolgom, hogy jóban legyek bárkivel is. A munkám lényege, hogy feltárjam a hibákat a folyamatokban és segítsem azok megoldását. Ha jól végzem a munkám akkor kizárólag a sales/marketing managementen múlik, hogy mikor lesz a következõ fizetés emelés a gyárban (mindenkinek).
Egyfelol igazad van es egy elmeletileg idealis esetben/vilagban igy mukodik. Masfelol ma Magyarisztanban ki mer szembemenni a fonokevel, foleg ha egyebkent ugy ahogy meg is van fizetve es meg zsebbe is csuszik neki valami. Tehat 2 opcioja van, vagy zsebreteszi a boritekot es alair vagy pattog is megtalaljak a modjat hogy eltavolitsak a helyerol.
Minõség biztosítással foglalkozom és véleményem szerint a minõség ellenõröknek kell a körmére nézni. Meg kell vizsgálni a jegyzõkönyveket mert elképzelhetetlennek tartom, hogy ne szerepeljen valami nyoma a gyenge munkának. Amennyiben regisztrálva jelentve lettek a (negatív irányú) eltérések akkor a teljes felelõsség azt terheli aki átvette a munkát.
Magyarul a szar út nem a melós és nem az építtetõ vagy kivitelezõ hibája hanem egészen pontosan meghatározható személyeké. Hogy nem lehet õket megtalálni és felelõsségre vonni ha ott az aláírásuk (jellemzõen piros tollal)...
Nagyon sajnálom, hogy vannak olyan kollégák akik azt írják le/alá amit a fõnök mond és nem a valóságot. Ez hamisítás.
Kedves kormanyunk nem vegzett alapos munkat hisz biciglisek es motorosok is hasznaljak, hasznalhatjak utjainkat, tehat legyn kotelezo minden kerekpar es motorkerekpar nyomonkovetese is. Sot Ne csak teherautokra vonatkozzon a dolog es javasolnam, hogy az uttesten felfestett gyalogatkelo helyek nel is legyenek penzgyujtok elhelyezve kameras megfigyeloberendezesekkel, ahogy az athaladni szandekozo gyalokos fizethet apoval esetleg kartyaval vagy telefonnal. Kovetkezo lepesben bevezetnem az eutdij tobbi kategoriajat, mint mellek ut, foldesut es gyalogut kategoriakat ahol a normal ertekhez kepest mersekelt ado fizetesere lenne kotelezve az allampolgar. Itt javasolnam az orszagunkba belepo kulfoli allampolgaroktol valo kaucio beszedeset hisz elkerulhetetlen hogy utjainkat hasznaljak. Kiternek a felul es aluljarokra amik kiepitese jelentos tobbletkoltseget jelent ezert azok hasznaloit emelt hasznalati dij megfizetesere koteleznem.
Elfelejtették a cikkben kihangsúlyozni, hogy itt a tehergépkocsik útdíjáról van szó (D2-tõl felfelé)...
Személyautóra csak autópályán kell fizetni, de még ott is van sok D1-re díjmentes szakasz.
3,5t max. össztömeg feletti (azaz D2 és felette) teherautókra az autópályákon kívül egyéb gyorsforgalmi utakon is mindenütt, de egyre több fõútvonal szakaszon is útdíjat kell fizetni. Ráadásul fõútvonalakon éppen a nehezen, vagy szinte sehogy sem elkerülhetõ szakaszokról (teherforgalmat is bonyolító határátkelõ, hidakon átvezetõ szakaszok stb...) van szó. Legtöbb fuvarozó cég így rá van kényszerítve az éves díj megfizetésére még akkor is, ha csak egy-két rövidke fizetõs fõútvonal szakasz (pl. éppen egy folyóhíd) esik rendszeresen az útjába... Ugyanannyit fizet, mint aki rendszeresen autópályán szállít Szeged-Sopron között...
Ez a szerencsétlenkedõ kormány csak egy a sok közül, amelyik a külföldrõl jövõ diktátumokat végrehajtja... max. egy kis verbális karate elhangzik közben, oszt ennyi.
Az is érthetetlen és gyalázatos, ahogy az egészet bevezetik és terjesztik. Ez már a fizetõparkolás esetében is megfigyelhetõ volt!
AZ ILYEN MOCSOKZÓNÁK BEVEZETÉSÉT ÉS KITERJESZTÉSÉT SEMMILYEN HATÁSTANULMÁNY SEM ELÕZTE MEG SOHA! Ha én egy 5 embert foglalkoztató labort akarok létrehozni, akkor 10 féle elõzetes tanulmányt meg tervet meg engedélyt kell hozzá beszerezni, éveken át ügyvédekhez meg hatóságokhoz kell kuncsorogni, embereket óriási pénzekért megvesztegetni, stb...
Ezek a disznósz**ok semmilyen hatástanulmányt soha nem készítettek, pl. hogy a fizetõs területekrõl kiszorult autók hová fognak menni, vagy hogy milyen alternatív lehetõségek vannak (például a fizetõparkolás meg a behajtási díj helyett a munkahelyeket kellene területileg úgy elosztani, hogy FIGYELEMBE VENNI az általuk generált forgalmat, stb)
Most is két fõ oka van ennek a gyalázatmocsokságtömegnek:
-- Idõben és térben lokálisabb a maffia jellegû disznók korlátlan nyerészkedése, szinte befektetés nélkül
-- Idõben és térben sokkal széleskörûbb, és egy hosszútávú háttérhatalmi koncepció jegyeit mutatja az autósok fokozatos mocsokbatiprása, az utózás fokozatos ellehetetlenítése évtizedrõl évtizedre!
Mindenki gondoljon csak vissza hogy milyen terveink és elképzeléseink voltak egészen a 90-es évek közepéig! És milyen tendenciák uralkodtak akkor Európában! Mire vágytak és mire spóroltak az emberek és hogyan képzelték a jövõjüket, az életmódjukat?
A 20 században az emberi életstílus olyan alapvetõ és döbbenetes pozitív változásokon ment keresztül, amihez fogható korábban nem volt a történelemben (talán egy-egy nagyon régi városállamban, a gazdagabbak számára igen... pl. Krétán Krisztus elõtt valamikor vízöblítéses wc-ket találtak az ásatásokon)
Ember-százmilliók számára normális emberi életminõség vált elérhetõvé! Valahogy ez nem kap elegendõ hangsúlyt, pedig a világtörténelem legfontosabb tömeges életminõség-változásáról van szó! Ember-százmilliók számára vált elérhetõvé a leírhatatlan mozgási szabadságot biztosító autó, a normális méretû fûtött lakás, a melegvízben tisztálkodás, a korábbi történelmi korok ráolvasásaihoz és babonás fa**ságaihoz képest szinte eszményi szintû orvosi ellátás, a mûvelõdés és kultúrálódás, és az ezekkel együttjáró JÖVÕTERVEZÉS, gondolkodás, és jövõorientált életvitel (spórolás, célok kijelölése és megvalósítása, stb)
Ez a tendencia fordult visszájára a 20. század vége felé, és ez irtózatos! Azok, akik a visszájára fordították, nem emberek, hanem még a használt szennyvínél is hitványabb senki söpredék rohadék aljas gyalázatok!
Az autó csak az elsõ a sorban, emlékezzetek a jóslatomra! Utána majd jön a többi vívmány, amíg az ember százmilliók vissza nem süllyednek a középkorba! Életminõségüket, és SZELLEMISÉGÜKET tekintve egyaránt.
Már eddig is sokat dühöngtem az aljas büdös pofátlan disznó nyerészkedés és az autósok trágyába tiprásának újabb ötletelésén, de ezen a dumán padlót fogtam: "Hátránya, hogy az elektronikus kapu-rendszer alapvetõen rugalmatlan technológiának számít, hiszen körülményes új szakaszokat hozzáadni a már meglévõ hálózathoz, mert újabb és újabb kapukat kell felszerelni, ha egy útszakaszt fizetõssé akarnak tenni."
Hát NE tegyenek újabb útszakaszt fizetõsséB+!!! Mert ha egy új autópályát építenek, ott az építési munkákhoz képest NAGYON eltörpül a fizetõs elektronika kiépítése! Ezért nyilvánvaló, hogy a cikkbeli mondat a fizetõs utak állandó lassú terjesztésének a nehézségeit ecseteli. Ez a legnagyobb disznóság!
Tényleg világforradalom kellene már, de olyan, amihez képest eltörpül az 1789-es franciaországi lenyakazási hullám... Az összes autóellenest meg ingatlanadó-buzit máglyán kellene elégetni.... aztán feltámasztani és megint elégetni, 1000-szer!
Én is úgy tudom hogy ez az E-Útdíj csak teherautóknak kell fizetni. Most itt nem az autópálya díjra gondolok hanem a fõútvonalakra. Egyébként most is kell fizetni autóúton a teherautóknak. Pl a 2 es úton a 3.5 tonnánál nehezebb Thgk-nak.
Útdíj meg a fa**omat szemét lehúzó mocskos banda az egész nyomorult EU mindenestül ilyenkor hol van a sok nagy jogvédõ nem csak buzik meg a többi aberrált jogait kéne védni ??? Hol van a szabad mozgás ja szabad amíg perkálsz.
De akkor majd lehet a kis falvakban is sebességet mérni!!! ;-) ;-)
Pont ma volt a rádióban, hogy hiába vesznek kevesebb matricát az emberek, mióta bevezették a min 10 naposat, így is nagyobb volt a negyedéves bevétel, mint eddig bármikor. Mert végül is ha az eddigi 4 napos használók forgalma nem esik 50% alá, akkor már extra bevételhez jutottak. Csak azt nem értem, hogy ha Én egy nap akarok megtenni egy oda-vissza utat, akkor miért kell 10 napi kocsikázás árát kifizetnem?
Kíváncsi leszek arra, hogy mennyi lesz a km díj, mert nem jöhet ki sokkal többe, mintha megvennék egy 10 naposat és minden nap megtennék egy oda-vissza utat mondjuk Gyõrbe ... máskülönben az lenne az igazi lehúzás. Na meg ha bevezetik az autóutakra is (nem csak az autópályára), akkor lesz ám nemulass ... mindenki majd a földutakon, kis falvakon keresztül közlekedik :)
Egysterûen. Õgy kalkulálják a kilométerköltséget, hogy az több legyebn egy odaútra, mint a napijegy, amivel vissza is tudsz menni. Általános iskolai matek. Szerintem ennyire még az Eltolcsy is képes. A Szarrágó Petike meg majd elmondja, hogy ez az egész a biciklisek miatt van, meg a Gyurcsány, elmúlt nyolc év, és EU-s direktíva. Persze egyik sem lesz igaz, de az már õt nem zavarja. Talán még a kiflitolvaj szenátorasszonyt is kinevetik autopályamegmentõ kormánybiztosnak.
Az a 20-30, akárhányezer, amiért még közmunkára sem hajlandóak elmenni egyesek ... mint kb az öcsém, mint amikor együtt laktunk és ba.ott dolgozni, de a lakbért nem tudta kifizetni ... mondom húzzon el mekibe vagy valahova ... erre õ: nem fog 60eFt-ért napi 8 órát dolgozni ... erre én: b.od, lehet, hogy neked smafu az a 60eFt havonta, de mikor nekem kell azt kifizetni helyetted, akkor kibeba..ott sok!
"Annak nincs ertelme, mert akkor senki sem dolgozna. Most is azert nem dolgozik kb. 3 millio ember, mert nem eri meg, mivel a segely tobb. Ha megszuntetnek a segelyeket, akkor mar lenne motivacio. Vagy dolgozni, vagy tavozni. Es akkor az ilyen extra adok sem kellenenek."
A segély amirõl beszélsz, úgy 23 ezer forint. 22 ezzer valahányszáz. Most nem nézek neked utána, de ennyi. Szóval hülyeségeket nem kéne beszélni.
Kivancsi leszek, hogyan sikerul megoldaniuk, hogy a mostani autopalya matricas extra lehuzos beveteleiket megtartsak a km-szamlalo modszerrel is;)
Nálunk, Szlovákiában, a teherautóknak az elsõ osztályú utakon is kell fizetni. Na most, ezt nem tudom elképzelni kapus megoldásokkal.
Nem csak a teherautósoknak kell fizetni?
Alapvetõen nem hülyeség az autópálya matrica helyett egy kilométer alapú díjazás, a probléma ezzel az lesz, hogy szerint kb háromszorosára fog nõni az ára. Meg majd tényleg minden kis útért fizetni fogunk, mert csak egy-egy oszlopot kell lerakni (ha GPS módszer lesz) aztán kész.
Azért remélem, hogy értelmesen fogják a díjakat megállapítani és akkor ez még egy jó rendszer is lehet, de asszem túlzottan optimista vagyok.
kvp: Milyen segely jobb mint a munka? konkret peldat tudnal mondani, mert en nem tudok ilyenrol.
"nem fizetést kapnának az emberek, hanem segélyt, persze erzsike-kártyán"
Annak nincs ertelme, mert akkor senki sem dolgozna. Most is azert nem dolgozik kb. 3 millio ember, mert nem eri meg, mivel a segely tobb. Ha megszuntetnek a segelyeket, akkor mar lenne motivacio. Vagy dolgozni, vagy tavozni. Es akkor az ilyen extra adok sem kellenenek.
Az utdij rendszert meg kameras alapon kellene megepiteni, tehat a terfigyelo (forgalomfigyelo) kamerak kepere ratenni egy rendszam felismero szoftvert es az szamolna az utdijat a tenylegesen megetett tavolsag alapjan. Ahol meg nincs kamera mert a kis forgalom miatt nem eri meg telepiteni, ott nem lenne utdij sem. A gyorshajtokat is kiszuri es az autosoknak nem kell semmit sem telepiteni az autojukba, tovabba a kulfoldi autokat es a matricakat is kepes lehet ellenorizni.
Egyebkent a kormany celja az, hogy csak olyan termekeket fogyasszunk amiket helyben elo lehet allitani, tehat nem import. A benzin/gazolaj tipikusan nem ilyen.
azon se lennék meglepõdve, ha holnap bevezetnék a 100%-os adót és nem fizetést kapnának az emberek, hanem segélyt, persze erzsike-kártyán...
Magyarországon a gps lesz bevezetve, mert így minden földúton fizethet az ember útdíjat, annak ellenére, hogy már a benzinben fizet egyszer.
Pár megjegyzés: 1.) Én inkább a kátyúdíjat szorgalmazom. Minden kátyún/úthibán való áthajtás után fizessen az autós. Egy hónap alatt visszafizetnénk az államadóságot. Mi lenne ha az infrastruktúrára kapott EU-s pénzekért nem Tokaji szöllõst vennének bizonyos emberek? Vagy ha a frissen aszfaltozott utat, nem évente kellene újítani mert kilopják belõle az anyagot... meg átveszi valaki ilyen hibákkal. Ha én úgy végezném a munkám mint az állami szervezetek, egy hétnél tovább sehol nem tûrnének meg. 2.) Ha már az egész ország EU szintû rendszerrel van ellátva, mi lenne ha EU szintû fizetést és adórendszert is kiépítenének? "hiszen Németországban, Ausztriában, Csehországban és Lengyelországban is így szedik az útdíjat." Német átlagkereset: 875ezer forint Osztrák: 500ezer Cseh: 310ezer Inkább ebben kellene hozzájuk hasonlítani. De biztos én vagyok a hülye. 3.) Autóval lassan nem érdemes közlekedni. Dugódíj, útdíj, 450-es benzinár, baleseti adó, kötelezõ biztosítás...stb. Saját tapasztalat hogy havi 60-at tankolok + egyéb kiadások olyan 80-90 ezerre jönnek ki ha átlagolom. Pedig csak napi 27 kilométert megyek a munkahelyemre, 27-et vissza, mégis a fizetésemet majdnem elviszi. Tömegközlekedni meg nem tudok a lakhelyem és a munkahelyem között, mert vagy 2 órát utazom (rohadt nagy kerülõvel) kb annyiért mintha autóval mennék, vagy semmi. 4.) GPS megoldás is jónak tûnik. Így legalább mindig tudni fogják éppen hol vagy. Gyalogosokra is rakjanak már. Nehogy a sok adócsaló még a végén gyalog közlekedjen és kikerülje az útdíjat... eszméletlen hogy elszemtelenednek az emberek ha minden megkeresett 100 forintjukból 90-et az állam kap...
Asszem ennyi jutott hirtelen az eszembe. Lehet ócsárolni.