Nem kell ahhoz vért izzadni, hogy x,y HW kombináción fusson. Manapság már frameworktõl kezdve egy rakás kész 3D-s motor áll rendelkezésre. Ezenkívûl a hardvergyártók is törekednek arra, hogy nagyjából támogassák a sztenderd rendszereket mint pl. DirectX.
Egyszerûen a konzolban több pénz van, mert kompakt eszköz, és nagy eséllyel csak bedobod a dvd-t aztán megy is a játék. Egyszerû az irányítási rész, a játékok inkább az 1-2 órára kösse le de ne kelljen sokat gondolkodni irányba mennek el.
A konzol-stratégia mindig is ez volt már a Nintendo idejében is.
Amúgy én sem értem minek töltötték le ennyien. Szerintem semmi fantázia nincs a játékban, jó a grafika aztán ennyi.
Én még csak egy alkalommal vettem premier közeli idõpontban játékot, minden más alkalommal ha lejutott 3-4ezer alá.. de a legtöbbet inkább a 2-3 e között.. (legyen az online vett, vagy bolti, vagy újágmellékletes)
nekem is annyi kipróbálatlan játékom van, hogy ha most beszüntetnének minden fejlesztést akkor is még talán évekig tudnék játszani úgy hogy nem játszok végig kétszer semmit (pedig pár rpg-m és sport játékom lazán lehetne)
vagy van egy 3. változat: -én én vagyok 8), a sztím listámon 298 tétel van, ennek nagy hányada ácciós, "majd ha lesz rá idõ"-alapon megvett, mindegyik érdekel, nagy részét be se töltöttem (na jó, pl a telltale sorozatok epizódonként szerepelnek, szóval 6 tétel 1 évad). van köztük vagy 2-3 tucat olyan is, ami a maga idejében viszonylag nagy szám volt, és még mindig végig akarom játszani, de nem jutottam el addig (thief 3, dead space, bioshock2, hitman2-tõl fölfelé, csak hogy nagy legyen az intervallum). azt hiszem nincs csak egy dolog, ami újonnani, aaa pénzbe került és az se nekem, a dx:hr, amit megjelenés elõtt, augusztusban kaptam tesómtól ajándékba, s még mindig nem játszottam vele - pedig csak 10 évet vártam rá. megvár, mire eljutok oda, megjön az összes dlc, és lesz elég erõs vasam hozzá. és mivel játszottam most a tényleg várva-várt dx:hr helyett? majesty2 és kings bounty, kici pendz, nagy játék (egyik csomag 5, a másik 7,5 eu volt kiegekkel), ruszki gyerekek nagyot alkottak, összesen 210 óra játékidõ úgy, hogy a kings bountynak csak az alapjátékát vittem végig. szóval vegye csak meg mindenki 50-60 pénzért a legújabbat, legszagosabbat, legszínesebbet (csonkán esetleg), én szórakozom tizedébõl tovább, és nagy valószínûséggel jobban - ebben a szép korban az embernek könyvben-filmben-játékban annyi elmaradása van, hogy marhára nem stresszeli magát azon, hogy jaj, jön az új moh vagy cod vagy bf vagy crysis. majd eljutunk egyikig-másikig 3 év múlva. vagy nem.
Errõl van szó!
Felesleges széllel szembe pisálni, illetve lehet, csak nevetséges. Ezen a krájtekes szövegen is csak röhögni tudok.
Ebbõl is látszik, hogy csak pénzre mennek. Tudják õk is, hogy nem fogják sokkal többen venni emiatt, de örömmel kibasznának a varezpistikékkel, mert hát miért ne. Tod ki sajnálja õket ezek után. (nem mintha eddig sajnáltam volna õket..)
Akkor nézzük másik szemszögbõl. -te egy potenciális vásárló vagy aki tudatosan válogatja meg azt hogy mit vesz meg és mivel játszik. Ha van ízlésed és nem birkaként a tömeget követed akkor vélhetõleg a játékmagazinok és weboldalak erõsen szubjektív cikkeinek nem igen fogsz hinni. nézhetsz trailert de az legtöbbször csak etetés és a játékról semmit sem tudsz meg, nézhetsz gameplay videókat ahol a lehetõ legszerencsétlenebbül játszó játékos kóvályog 15 percig a tutorial pályáján amit bárki 5 perc alatt simán megcsinál. Szóval ha nincs demó (és legtöbbször nincs, vagy csak késõbb adják ki) akkoraz egyetlen megoldás ha kockáztatsz. Vagy mégsem? letöltheted, és ha tetszik akkor beleinvesztálsz, egyrészt tiszteletbõl, másrészt mert tudatos vásárló vagy és nem hagyod magad átverni a csilli-villi prerender videókkal és trailerekkel. Te akarsz venni, de nem mindegy mit akarnak rádsózni
-te vagy az a pistike aki számolatlanul tölti le a játékokat és eszébe sem jut hogy azt meg is lehetne (illene) venni, és szégyenérzet nélkül írja majd ki a mocskolódó kommenteket a fórumokra hogy így rossz meg úgy hulladék. Meg sem próbálja értékelni a játékot, ha nem tetszik törli és "lopja" a következõt. Eszébe sem jut majd megvenni, és hülyének néz amiért te megteszed! Sokkal több játékot warezol le mint a tudatos vásárló!
A mai DLC-kkel teletömött világban (fõleg a 0day DLC-re gondolok) a tudatos vásárlónak is észnél kell lennie. Undorító ahogy ma le akarnak húzni mindenkit a régebben alapnak számító tartalommal. A mikortranzakciót inkább hívd te is mikortranzakciónak. Hiszen te döntöd el mikor fizetsz egy kis elõnyért vagy egy cicafüles sapiért. :) De Amikor a történet teljessé tétele miatt kérik el a pénzt úgy hogy jóformán nélküle csak az alapokat ismered meg már elég gerinctelen húzás.
Itt fel is merült benne egy érdekes kérdés a SF vs Tekken-el kapcsolatban. ha megveszem és felmegyek online multira akkor azok ellen is játszhatok akik megvették a DLC-s átverést vagy azokkal nem? Mert ha ellenfélként elõkerülnek azok a nem választható ellenfelek is, akkor tulajdonképpen meg vannak az én gépemen is akár frissítés nélkül is.. nem? Vagy õket nem is látom, és külön szerverre raknak? Én meg lehetek majd a világbajnok alapjátékos, Józsika meg a DLC-s világbajnok?
van itthon pár 25 éves nagybrit spectrum magazinom. egy amiga/pc játék akkor 30gbp volt. ma ellenben egy új aaa játék mennyi? 30 font... namármost: a verzió - a piac _épp_ annyival növekedett 25 év folyamán, hogy mindig kompenzálja az inflációt és a nagyságrendekkel emelkedõ fejlesztési és még inkább promóciós költségeket, vagy b verzió - a marketingesek megálmodtak egy lélektani határt, hogy az emberek nagy hányada x összeget hajlandó fizetni egy játékért, s nem többet (30gbp, 50usd). nekem vhogy a második verzió tûnik valószínûbbnek.
s hogy miért olcsóbbak a pc-s játékok? nem azért, mert a fejlesztõk jobban szeretik a pc-t. vért pisálnak, mire valamennyire összehozzák, hogy lehetõleg a hw kombinációk nagy részén elfusson a cucc - bár úgy tûnik, az optimalizáláson meg spórolnak "nesze nektek, majd úgyis elviszi a vas"-alapon, ez utóbbi hozzáállásnál konzolon fejek hullanának. nem azért mert a kiadók szeretik a pc-t, amikor a játékosok nagy hányada warezol. akkor miért? mert ha konzolos áron adnák a játékokat, a mostani vásárlók fele is warezolna - okos közgazdász bácsik rajzoltak nekik szép grafikont gondolom, hogy itt van a profit maximuma. ha kevesebbért adják, nem veszik meg annyival többen, hogy több jöjjön be, ha többért, kevesebb vásárló lesz annyival, hogy csökkenjen a profit. tetszik, nem tetszik, ennyiért lehet adni, különben csökken a haszon, a pc-s játékpiac pedig még mindig elég jelentõs ahhoz, hogy ne siessenek elhagyni. (bár átnevelési kísérletek vannak: konzolra elõbb jelenik meg, vagy van exkluzív dlc, miazmás.)
a játékpiac amúgy is elég speciális. egyrészt nincs más termékcsoportokhoz hasonló (ár)verseny. ha valaki a legújabb cod vagy ha már crysis topik, crysis csodával akar játszani, nem fogja érdekelni, hogy a hl2 5 euro akciósan sztímen. crysis-szel fog játszani, akár megveszi, akár ellopja. itt nincs olyan, hogy áhh, a honda x nem ér annyival többet, mint az opel y (bocs, nem értek az autókhoz) amennyivel drágább, úgyhogy veszem az opelt. árverseny híján pedig a kiadók tényleg annyit kérnek a termékekért, amit nem szégyellnek (pontosabban amit a vásárlók zöme hajlandó kipengetni). és még ez a lélektani határ által megszabott összeg sem elég, jönnek a trükkök a dlc-kkel (tisztelet a kivételnek), a mikrotranzakciókkal, a használt szoftver eladásának gátlásával. a user meg észre sem veszi, hogy mire a gyárilag megcsonkolt játékát dlc-kkel teljessé teszi, kifizetett még egyszer annyit. és persze hogy többet akarnak: a halo3 promóciós költsége pl 200 millió usd volt (a fejlesztési költség ezzel szemben 55 millió!). összehasonlításképp: az avatar filmet 150 millióból marketingelték. ezt fizetjük meg. másrészt mégis van alternatíva: az hogy nem veszem meg, hanem ellopom - e kettõ között kell a pc-kiadóknak lavírozni.
ps: többször szerepelt ez a 80ezres pc mögül dolog, ezt nem értem, hogy is jön ide. a konzol is ha jól láttam, 50-60000 ft, konzolt vesz az ember, tudja, hogy a (viszonylag) barátságos hardverárat a szoftveren fogja megfizetni, ez soha nem volt titok. a pc játékplatform, de nem játékgép, azért a legtöbb pc-t nem csak játékra veszik (sõt), indokolt a magasabb ár (de ez legalább verseny eredménye, a konzolok annyiba kerülnek, ahogy a sony/ms/nintendo jóember a hasára csap). többe kerül, többet is tud. ráadásul 80000 nem sok, nekem lassan gépet kéne újítanom - egy toldozott-foldozott, akkor is csak erõs közepes 5 évessel tolom, s úgy néztem alaplap, proci, ram, középszar gkártya kb 95-100k. és ez nem gamer gép, csak egy erõs közepes megint. szóval ha érvnek kell, nyugodtan lehet minimum 100-120ezret emlegetni... 8)
Vagy mert nem akarja elveszteni a GARANCIAT!!! Sok marhasagot olvastam mar, hogy szent konzolosok vs galad pc-sek de, hogy valaki "bebofogje",hogy konzolon kevesebbet nyafognak az arak miatt(pld, hogy miert dragabb mint a pc-s) vagy,hogy konzolra egyszerubb warezolni mint pc-re azon felsirtam.Ez az allitas max 5 eve allta volna meg a hellyet ma mar nem. Teny, hogy konzolon sosem lessz akkora a warez mint PC-n de ez nem annak koszonheto, hogy a konzolosok tobbsege szentfazek.
"Segg hülye,mihez? Ahhoz hogy bemenjen egy boltba és chipeltesse?:)"
Hát, a nagy számok törvénye alapján, biztos sok ezer konzol tulaj van, aki ehhez is hülye :) Ahogy sok millió PC tulaj is, aki azt se tudja, hogy kell kijelölt, le- és bemásolni fájlokat... :)
Segg hülye,mihez? Ahhoz hogy bemenjen egy boltba és chipeltesse?:) Jóval egyszerûbb a warez konzolon (x360), a jóval magasabb játékárak mellett,és mégis míg pc-n 10bõl jó ha 2 ember veszi a játékot addig konzolon 10-bõl jó ha 3-4 warezolja...:)
Konzolon van ami a warez-t visszafogja,jobban mint pc-n tény. Ps3-on a warez továbbra is bonyolult,egy rakás játék szarakodik, multi nincs. X360-on már minden meg van oldva,még a multit is lehet tolni,de még így is messze többen veszik a játékokat mint ahányan warezolnak. Galocza ez a megszeretés egy baromság,ha veszek egy játékot tizensokezerért és nem jön be a játékosok jelentõs többsége vagy eladja egy ezressel olcsóbban az újhoz képest,vagy cseréli. Konzolon is van nyavalygás a játék árak miatt,de ez fõként akkor kerül elõtérbe, ha áramelésrõl böfögnek. De hiába a siránkozás,továbbra is pc-n a warezosok jelentõsen többen vannak a vevõkhöz képest mint konzolon, a fõ siránkozó réteg az ár miatt mégis a pc-hez köthetõ... Bár ennek a siránkozásnak szvsz a jelentõs része a tipikus warezkacsa... Fõleg amikor ilyen 80ezer vagy afölötti gép mögül visítoznak hogy majd megveszik ha....
Jajj hagyjuk már ezt a mese habbalt. Ezerszer ki lett már tárgyalva, hogy konzolra lényegesen egyszerûbb warezolni mint PC-re. Nulla tudás és ész kell hozzá, csak berakod a lemezt és játszol. PC-n ezzel szemben a minimum a crack másolása megadott könyvtárba de néha nem ennyire egyszerû a helyzet. A többi meg tömény baromság.
ps a konzolosok sem szentek, lopnának (sõt, pont a játékárak miatt fogadok, hogy nagyobb arányban) ha uolyan egyszerû lenne mint pc-n. de nekik több szempontból necces, megveszik, és így jobban fújnak a pc-sekre. de ennek más oldala is van: a tizenezer ftért megvett játékot jobban megbecsülik, többet próbálkoznak hogy értéket találjanak benne, ha már beinvesztáltak ennyit. a másik oldal másik oldala viszont, hogy ez elhomályosíthatja 1 játék valós megítélését: ha veszek egy játékot tizensokért, naná, hogy megpróbálom szeretni - ez egyfajta önigazolás, hogy megérte. a pcn warezoló meg félóra után dobja uazt esetleg a virtális kukába.
merengtem én sokat ezen a lopás-kár témakörön, és fura eredményre jutottam. tessék belegondolni a következõ 2 helyzetbe: -pistike életében nem vett még játékot, warezolja a crysis xy-t, -én az igencsak terjedelmes sztím listámmal warezolom uazt.
ki követi el a nagyobb bûnt? a kettõ közül, ha választani kellene, melyikünket büntetnétek? mert én arra a sajátos következtetésre jutottam, hogy engem kellene. pistikében uis nyilvánvalóan soha nem volt hajlandóság fizetni a játékokért, valószínûtlen, h pont ezért megtette volna ergo nem okozott kárt. uakkor én sok mindent megvettem, nyilván ezt is megvehettem volna ha akartam volna, potenciális vásárlóként warezoltam, tehát okoztam kárt. hát nem vicces?
A konzolosok is nyavajognak ám hogy drágaság van. Csak náluk van egy "kötelezõ" választás. Vagy warezolnak és buknak mindennemû multit, vagy vesznek egy második gépet is amin lesz majd warez hogy tudjanak multizni. PC-n a kutyát nem érdekli hogy megveszek egy új CoD-t és csapom multiban míg a multiban gyenge játékokat meg csak lehúzom warezban... Ha választani kellene hogy warez vagy eredeti, mert csak így vagy csak úgy menne, akkor hidd el hogy sokkal másabb arányok lenének.
X360-ra meg a warez még egyszerûbb.. letölti, kiírja, tolja, örül... PS3-nál már durva a dolog de nem lehetetlen. Ismerek olyan embert aki nem tud egy PC-s játékot crackelni sem, de akarna... nfo-t olvasni hülye és/vagy lusta, néha pedig nem elég hogy bemáslsz egy filet és örülsz neki, van hogy másold be, tiltsd le tûzfalban, telepítsd emezt, generálj ezzel at, és állj féllábon.
Vannak olyanok akiknek a warez természetes és magasról tesznek arra milyen károkat okoznak (nem, nem minõsül lopásnak mert az eredeti megmarad), õk amúgy sem vennék meg. Vannak olyanok akik kíváncsiak rá, és ha tetszik nekik megveszik. Ezt egy csõ fps/techdemónál kicsit furcsa lenne megoldani, elég kevesen játszanak ugyanis újra egy pár órás játékot amiben a változatosság annyi lenne hogy most nem géppuskával hanem pisztollyal lõsz le valakit, és/vagy bal helyett jobbról közelíted meg a szobát.
Azért öröm nézni ahogy egyes pc arcok kemény 80-100-120ezres pc-k mögül (vagy még drágább gépek mögül) befröcsögik hogy adják olcsóbban a játékot miközben: - A 4 millás warez bõ 80%-a pc változat - A pc játékok rendszerint legalább 2-3ezer forinttal (sõt van hogy feleannyiba kerülnek) olcsóbbak a konzoljátékok áránál - konzol fronton jelentõsen jobb a warez/vásárló arány ( a vásárlóbázis javára) és nincs nyavalygás jóval olcsóbb gép mögül sem.
Kicsit(???) álszent Pc fronton ez az "adják olcsóbban" mese....
A Crysis 2 egy unalmas csõfps, viszont kurva látványos és összességében egy AAA-s termék. Ki játszik ilyennel? pl a 14éves öcsém...akinek a warez teljesen magától értetõdõ dolog és el sem gondolkozik azon, hogy õ mennyi kárt okoz vagy milyen bûntettet hajt végre. stb... Õ egyszerûen játszani akar és amig ez olyan egyszerû, hogy 3 kattintásból ott van a gépén a legujabb jatek addig szarik az egeszre. Ha ilyen egyszerû lenne, bankot is rabolna...kit éredekel. Nem a játékokban kell keresni a hibát. Nem is a jatekosokban. Ha találok az utcán egy 10est csak lehajolok már érte, nem érdekel, hogy nem az enyém, azért megtartom.
nem erdekel az fps tema, de ha erdekelne 10 eurot kiadnek erte, rtseket meg szoktam venni
az elsõt (+wars+warhead) adták egy éve 6.23-ért. megvetted?
adjak 10 euroert es megveszem,ha msot annyian lewarezoljak akkor ha kevesebbe kerulne sztem tobben megvennek
védhetik ezt akárhogy, ha sikerrel járnak is, a bevétel nem lesz nagyobb, csak a warezolás mértéke kisebb. ez pont az a játék, hogy a népek kiváncsiak, lehet, letöltik s játszanak vele de pénzt már nem adnak érte. ha meg warezolják, utána már biztosan nem. én vmi sztimes akcióban megvettem az elsõt +wars occsóért, tudtam, nem igazán a kenyerem, de kíváncsi voltam, meg majd egyszer. na, azóta se töltöttem be. úgyhogy igen, én még az az idióta voltam, aki fizetett érte (kici péndz), mégsem játszott vele. másképp fordítva: ez nekem még a warezt se éri meg. persze biztosan vannak lelkes rajongói a sorozatnak, de szerintem sokan vannak vele hasonlóan mint én.
Jól mondod. A Portalokat meg a Bulletstormot kihagytam. De a Metro meg a Necrovision nálam brutálfos kategória, azok soha nem jobbak, mint a Crysis.
ha 2007 Utániakat, akkor hasraütésszerûen: Borderlands (hatalmas világ,több féle karakter, rengeteg féle fegyver) Deus ex (bár az elsõt nem éri utol de kellemes volt) Brink (nekem bejött ideig óráig.. csak nemv agyok nagy multis) Dead Island (személyes kedvenc a borderlands mellett) Metro 2033 Necrovision (egy kis agyatlan henteskedés) Bulletstorm (agyatlanul taktikus csõharc) Portal 2 (asszem volt valami ilyesmi ultrasikertelen gagyi is) STALKER (két rész is az eddigi 3ból.. bár nem önálló részek, de részek) és szívem szerint bedobtam volna még ilyen mindenféle ismeretlen Fallout 3, Fallout NV, Skyrim... És ha lehetett volna egy kicsit régebbi FPS-t akkor Bet on Solider, de ezt az uccsót nem lehet mert 2005ös. :(
A CoD, és Moha, meg BF részekrõl nem tudok véleményt mondani mert nem játszom velük. Még talán az Arma 2 de azt nem tudom mikori...
ha van olyan idióta, aki ugyan okoskodik, de még fogalmazni sem tud, akkor ne reklamáljon, ha belekötnek. ;-) Ami a Crysis-nál jobb FPS eket illeti: Stalker, HL2 Ep1-2 Clive Barker's Jericho CoD4 MW UT3 Bioshock 1-2 Rainbow 6 Vegas 2 Mirros Edge, Left 4 Dead 1-2 Wolfenstein, Homefront, Sniper Ghost Warrior Bad Company 2 Battlefield 3 Deus Ex Human Evoltuion.
Ez szubjektív lista, nyilván lehet fanyalogni, de nálam ez mind jobbnak minõsül.
Rage jóval nagyobb techdemo és jóval minimálisabb szórakozás mint a Crysis.... Iszonyatos minimal sztori, állandó jellegû henteléssel,szabadságot keltõ látszat (egyébként minden a fõtérképet leszámítva csõpálya)... Gyakorlatilag semmit az ég egy adta világon nem kell benne csinálni csak idemenni odamenni és mindent mindenkit kiírtani az adott terület "csõrendszerén"... Tipikus Carmack techdemó.
Melyik a TPS azok közül amiket soroltam?? :D Ám nem fanboykodás,sorolttam pár címet..De jó legyen,2007 után is vastagon vannak címek....Kizárjuk a konzolt? Úgy már nehezebb. Cod 4,aztán az utolsó jobb COD-nak nevezhetõ Cod 5 WaW (amik ez után jöttek már hulladékok). Metro 2033. Stalker CoP. Fallout 3 és New Vegas. Bulletstorm. Ha csak a pc vonalat nézzük túl sok nincs valóban,és abban is egyet értek hogy egyesek hajlamosak divatból fikázni,pedig a Crysis elsõ része a minimalsztorit leszámítva szórakoztató volt,és bár ugyan olyan csõpálya mint a többi fps (csak szélesebb a csõ) mégis jópofa volt hogy sokféleképpen tehettük a dolgunkat. Csak raktam ki neked listát hogy azért vannak címek mellette,sõt elötte...
Deus Ex valóban jó volt, kár, hogy csak egy vérszegény remake, és semmi újat nem adott az elsõ részhez képest...
Rage-et nem ismerem, tényleg jó? Mondjuk ha valaki, akkor az id software az, akinek minden egyes játéka csak egy techdemo az új engine köré, de tény, hogy nekik általában sikerül elkapni a lényeget.
+1. Többször elkezdtem már mindegyik Crysis-t, mert nem értettem, hogy elõzõleg miért untam meg. Valahogy mindig hamar abbahagytam, de nehéz megmondani, mi volt a bajom vele. Egyszerûen meguntam 1-2 óra játék után, 3 óra után meg már szenvedtem vele nagyon. Még jó, hogy nem adok ki pénzt az "ilyenekre", csak letöltöm... Bezzeg sok más játékot, pl. az elsõ Unreal-t én sem tudom megunni, most is fel van telepítve, Steam-en meg is van véve. Valamint a Far Cry is örök darab számomra, valahogy jobban élveztem benne a türelmes taktikázást, mint a Crysis-okat bármilyen módszerrel játszva, de fogalmam sincs, miért. És nem csak a régi játékok tudnak megfogni.
Én sem fogom megvenni, de letölteni sem. Játszottam a Crysis 1-el, nagyon tetszett, a 2 nem. Far Cry esetében is így voltam. Tök jó volt, hogy nagy területeket be lehetett járni ott, de elaludtam rajta. Szép grafika? Nagyon nem érdekel, legyen jó, egyedi, újszerû játékmenet / játékélmény. Ezt nem kaptam meg a mostani "nagyok" játékaitól. Viszont megkapom az indie fejlesztõktõl, így nekik jár a tisztelet, nem a pénzéhez nagy fejlesztõknek, akik csak újabb és újabb rókabõrt tudnak lehúzni. Örülök, hogy azért más játékosok is így vannak ezzel, a statisztikák azért sokat elárulnak. Gondolok itt akár a Metacritic-re, ahol a Modern Warfare 3-at a játékosok nem kicsit értékelték rosszra, 2.2/10.
Szóval személy szerint nem 3-5 órás techdemo-kat látnék szívesen a fejlesztõktõl, hanem valami egyedit, jót, újszerût. Csak amíg a pénz az úr, és a drága játékaikból még így is nagyon jól profitálnak, nem fognak változtatni ezen a hanyatló játékfejlesztési stratégián.
Szubjektív vélemény de: Deus Ex HR, Rage, Bordelands. De ha arra gondoltál, hogy sokkal jobb mint a cod 26, meg a bf 18, akkor teljes mértékbe egyet értek veled.
Halo széria, Resistance 2-3, Killzone széria, Black, Darkness 1, RÉGI COD-ok (1-4), Fear 1, HL1-2...Így hirtelen erõlködés nélkül. Ezeket a címeket a Crysis legfeljebb egyetlen dolognak tudja überelni: grafika...ennyi.
A Ghost Recon sorozat a Sum of All Fears rész óta erõsen CoDosodik, az Advanced Warfighter részek már igencsak kurvamessze vannak a taktikai FPStõl, kb mint ahogy a Rainbow Six is kibaszott gagyi lett a Vegas óta.
Mondjuk 2007 óta, mert akkor jelent meg a Crysis elsõ része.
Egyébként meg nem kell hozzá aktuális erõgép, a Cryengine3nak kisebb a gépigénye, mint a Cryengine2-nek. Ami elfut a szar konzolon, az egy gamer PC-t meg sem izzaszt. A Crysis2 iszonyat visszalépés volt az elsõ részhez képest, kicsi, zárt csõpályák minimális rombolhatósággal, legalábbis az elsõ részhez képest. Kiteljesedett a butítás, ami a Warheadben kezdõdött.
Abban egyetértünk, hogy valószínûleg sokan csak benchmarknak szedték le, de azt is hozzátenném, hogy azok elég hülyék is, mert az elsõ rész erre alkalmasabb.
Én lewarezoltam mert ismerõsök azt mondták, hogy nagyon jó, de szerencsére nem rohantam a boltba. A warezt max 1 óra után töröltem. Unalmas, semmitmondó. Szerintem sokan voltak még így. HA az a készítõket vigasztalja a harmadikat nem fogom lewarezolni, mert már nem hiszek azoknak akik szerint jó.
Én is letöltötttem! Játszottam vele 3 órát és töröltem! Sajnos bedõltem a bemutató videónak..... No de nem sokára jön a Ghost Recon Future Soldier! Aki nem divatjátékot akar, hanem taktikát full multit nem pedig agyatlan ugrabugrát lövök mint állat célzás nélkül az ne is próbálja ki! :)
11500, pontosan. De a Collectors edition is 2 éve a polcon van 24500-ért...:-)
Csak friss, tavalyi, vagy esetleg kicsit régebbiek is szóba kerülhetnek mert akkor nem kevés lenne.
Amúgy meg a crysis 2 tipikusan az a játék volt hogy sokan azért (is) szedték le a warezt mert ki akarták próbálni a gépükön, és mire úgy érezték hogy minden oké, már vége is lett. A multi miatt meg nem vették meg. Az nfs:run volt tipikusan ilyen játék, bár ott már az elõzetes hírekbõl lehetett tudni hogy az egész rossz lesz, így ott nem volt meg az hogy "most elindulna e vagy sem" Mert az hogy letöltéssel és uninstallal együtt a játék ne tartson hard fokozaton 4 óránál tovább a multik meg a kegyetlen nehéz challengek nélkül kissé botrányos.
Csináljanak egy olyan crysis-t amihez nem az aktuális erõgép kell minimumként, a multija miatt is önmagában megérje, és még a történet is legyen fordulatokban gazdag, vagy legalábbis erõs sodrású, valamint nem ártana ha nem egy kiadós szombat reggeltõl szombat késõ délutánig jelentene szórakozást.
Mert letöltöd, játszol vele, közben kiderül, hogy nagyon szar. Végig viszed vagy letörlöd menet közben, de meg venni nem fogod. Mert szar. Ez így mûködik. Egyébként pár kivétellel (mint a Startcraft II, ami még midig 10 ezer felett van nálunk), szint eminden sokkal olcsóbb 1 évvel a megjelenés után, és általában már GOTY, amiben benne van az összes DLC. Szóval én nem sírok a játékok ára miatt, mert van idõm kivárni. Kb. 70 bizonyítja a polcomon, hogy megéri. :-)
400 ezer Ft-os fizetésböl én is vennék néha egy-egy játékot, de rendszer nem engedi:) Szerintem a crysis 1 sokkal jobb volt mint a kettõ...
Ha mondjuk 4 rongy lenne egy játék, szerintem jóval többen engedhetnék meg maguknak, hogy megvegyék azt a havi 2-3 programot, amit így inkább lewarezolnak, és azt a 4-8-12 rongyot sem költik el játékra. A kiadók szerint valós anyagi kár éri õket, ha valaki letölt egy játékot. Mi a heréért nem adják akkor feleannyiért? Nem jobb a kevesebb, de tuti bevétel, mint a semmi? Inkább erõsködjünk, fenyegetõzzünk, készítsünk warez statisztikákat? Az el nem adott programok elõbb-utóbb úgyis budget árszabással kerülnek eladásra, és ilyenkor jóval többen veszik is meg az adott játékot, fél-egy évvel a premier után. Ha már a premier idején meglenne ugyanez az árszabás, nem hozna nagyobb zsugát a kiadóknak? Dehogynem.
Boltban most lehet akcióba megvenni 2900 Ft -ért ...annyit talán megér..Steamon még nincs...az elsõt is akkor vettem meg amikor ilyen árban volt.
Amúgy nem ide tartozik ,de Heroes6-ot megvettem kiadáskor és egy nagy csalódás lett a vége.Vissza persze nem veszik ,csak mert nem tetszik...
Nem, egyáltalán nem elfogadható, hogy le warezolják az emberek, én sem teszem, egyet sem, ha valami akciós steam en és tetszik megveszem, amúgy nem játszok olyan játékokkal amire nincs pénzem. Csakhogy itt jön az, hogy nálunk 3x kevesebbet keresnek az emberek, ezért arányosan kéne a játékokat csökkenteni, mert akárhogy is nézzük, Mo-n így a pc játék luxustermék.. Márha legálisan szerezné be a többség, de nálunk tippre, ismerõsökbõl kiindulva 70-30% az arány a warez javára, márpedig a magyar ember is szórakozni szeretne, szóval ha megszerezheti olcsóbban megfogja. Mert NEM tudja kifizetni, de ha az õ pénztárcájához lenne méretezve, akkor sokkal több megvenné. Csak egy példa, hogy amcsinak 12 big-mac árába kerül egy új játék, addig az magyarnak 24. ( nem tudom már a forrást, valami bigmac indexben volt :D)
Az elsõ rész és a kiegészítõje elég volt - mindkettõt használtan vettem meg, elsõ kiadásban. A 2. rész tõlem csak egy WRZ-t érdemelt, miközben a haverom megvette 0 Day, a 11.000 Ft-os "Limited Edition"-t, és azóta is bontatlanul van a fiókjában, mert a tõlem elkért csúnya változat kipróbálása után úgy döntött, hogy inkább eladja az érintetlen csomagolású játékot.
Csak nem talál olyan hülyét, aki megveszi tõle 11.000 Ft-ért (alább nem akarja adni, mondván, hogy térüljön meg a kára, hiszen a baráti társasága is megvette, de egyik sem játszik vele így neki 'lóg a pénze').
Ennyit a Crysis 2-rõl.
Volt már ilyen próbálkozás, csak a magyar kereskedõ firnyákos, és ha csalásról, visszaélésrõl van szó, akkor ez a tetves ország ott van az élmezõnyben, ahogy mindig. Lényeg: volt olcsóbb játék, mit tett a magyar kereskedõ? Fogta magát és betámadott az osztrák/német piacra az olcsóbb, magyaroknak szánt játékkal. A kiadóknak elegük lett ebbõl, és ezért szopunk. Nagyon régen (2003-2004 körül) volt is errõl egy cikk vagy a Guruban, vagy a Gamestarban.
Amit persze lesehetek, mert az EA nem birta ki hogy 4edszere is megprboalkozon egy Steam kopintassal, ami mait mar csak azon keresztul hozaferheto.
@Vanek úr: mert a leg tobb ember a sajat karabol sem tanul. Az eddigi tapasztalatok alapjan nem szoktak annyira jok lenni a Crysis jatekok, meg hat a hardver igeny. Visszont ott a hatha megis jo lesz illetve elindul a gepemen, visszont 50/60 euro tul nagy anyagi kockazat, hogy az atalgos fogyaszto bevalalja. Igy marad a letoltes, ami ellen rendes emberi arakkal lehetne valamit tenni. Crysis 2nel azt varom, hogy a Steamen megjelenjen 15-20 euro korul.
Nem tudom, hogy volt ez pontosan, de én torrentrõl leszedtem és kiderült, hogy igen unalmas játék. Nem tudom, hogy volt e ehhez demó, de jó lenne mint régen, hogy minden játékhoz demó legyen.
Ha annyira rossz, akkor miért akarta letölteni mindenki, és miért akart vele játszani? Ha nincs rá pénzed, akkor az 'jó kifogás'? Mehetek hozzátok enni, inni, aludni, internetezni, ..........., mert nekem nincs rá pénzem?
Aláírom, hogy szar érzés lehet, hogy nem veszik meg az alkotásod sokan. De ettõl akinek eddig nem volt pénze ezután sem veszi majd meg. Sokáig tart nekik felfogni. Ha méretarányos lenne a minimálbérrel a játékok ára, akkor biztosak lehetnének benne, hogy sokkal többen vennék meg, és többszöröse lenne a bevétel. Oké USA-ban, meg Németországban és még Japánban is sírnának, hogy õk miért 3x ennyiért veszik meg a játékot mint ahogy eddig is. 50-60 dollár/ euro, mi meg a mi pénztárcánkon 20-ért. Lehet erre azt mondani, hogy akkor beindulna a pc game turizmus de erõsen kétlem, hogy utazással ez megérné, webshopban mi sem kapnánk olcsóbban, külföldre szállítani meg nem engedné a kiadó ( ha kiderül, hogy mégis akkor a köv játékot az a cég már nem árulhatja, stb.stb.). Meglehet oldani, csak akarni kéne, nem pedig sírni, hogy nem veszik meg a játékot. Nem utolsó sorban meg jó játékot kéne csinálni.
divatjátékot gyártanak, ami rövid és uncsi techdemo. Mit vártak?
"mely nem épp egy kitüntetõ cím" Pont ellenkezõleg.
3millióan vették meg a crysis 2-õt. Kiváncsi vagyok, hogy ha sikerül is olyan rendszert összerakni, amit nehéz annyira feltörni, hogy az átlaggamer ne akarjon szórakozni vele, mennyivel fog megnõni az eladásuk. Szerintem kb semennyivel.