Rovid osszefoglalo, hogy a TESO melyik mmo-bol kb mit vett at, illetve mit hogyan csinal maskent (WoW, SWTOR, Rift), illetve mi koszon vissza a Skyrimbol, vagy a korabbi TES jatekokbol.
Harcrol meg irtak egy olyan, ami erdekes lehet, hogy pl a magus lerak egy tuzoszlopot valahova, amibe a harcos a pajzsaval beleugrik/beleporog, es ezzel millio tuzlabda szeru kis szarsagot szor szet a teruleten.
De a legjobb, hogy a hirek szerint, aki az endgame PVP-ben a legjobban teljesit majd a gyoztes frakcio tagjakent, azt bizonyos idokozonkent csaszarra koronazzak :D Az elfoglalt Csaszari Fovarost (Imperial City) pedig kifoszthatja a gyoztes frakcio tagja a csata utan.
Az valtozik, mert mmoban nehez lenne kivitelezni a lag miatt, viszont hasonlo lesz. Actionbarra lesznek kirakva a kepessegek, amelyek annak megfeleloen valtoznak, ahogy mas fegyvert kapsz elo. Pl duplakardrol(dualwield) ha atvaltasz kard+pajzsra, akkor ennek megfeleloen azonnal tudod aktivalni a vedekezo, blokkolo kepessegeket vagy akar nyomhatod a pajzs-charge kepessegeket. Ahogy egy battlemage is valthat staffrol (ranged) kard+pajzsra (melee), barmikor. Staminato fugg hogy mikor mit tudsz majd veghezvinni, illetoleg azt mennyire pontosan, vagy erosen. Es hangsulyt kap a "skill combo", amelyek hasznalataval lehet csak igazan nagyot irtani majd.
A jatekban elvileg az a cel, hogy egyutt kalandozzon mindenki, es egyutt harcoljon, vagyis - az egyik pelda alapjan -, az tolvaj szetlocosl valami gyulekony anyagot a teruleten, amelyet egy mage langra lobbant a megfelelo idoben (lasd pl Skyrim dungeonjaiban az olajfoltok), stb. Elvileg minden akciod utan novekszik a finesse pontjaid szama (pajzs hasznalta, varazslatok kivedese, interrupt es egyeb cselekedetek), amellyel a harc kozben ujabb, erosebb tamadasokat/akciokat tudsz majd vegrehajtani, amennyiben eler egy adott mennyiseget. Errol pontosabbat egyelore nem tudni, csak felmondatok alapjan alakult ki ez a feltetelezes egyelore a TESO forumokon.
GW2-nek köze nincs a koreai kinézethez, pont azért játszok vele, mert a müvészeti stilusának köze nincs az Aion-hoz, vagy Tera -hoz, amitöl hányingerem van.
Nagyon jol hangzik minden, amit eddig nyilatkoznak a jatekrol, de remeljuk mindez meg is lesz valositva, Mert ha kapunk egy TES fele kalandozos szabad vilagot, es egy DAoC fele PVP-t, akkor ez tenyleg utni fog. Meglatjuk mi lesz, en bizok a csapatban :)
Ízlések pofonok nekem pl semmi kedvem egy "koreai" kinézetû GW2-vel játszani.ráadásul a harc az annyira bárgyú :) Elsõre kicsit érdekesek a képek meg az infok. De úgy tûnik nem akarnak abba a hibába beleesni hogy olyan mmo-t csinálnak ami csak "néhány gépen" fut el. Így az elsõ infok alapján lehet jó lesz lehet nem ez még kevés hozzá. Egyébként meg már a Skyrimnek se sok köze van a TES elsõ részéhez. Sokat igazodott a mai igényekhez ha finoman akarok fogalmazni. Ráadásul ha játszottál már mmoval tudod hogy jelentõs részük nem játszik solo gameel. Mert pont az a lényeg hogy ne egyedül legyen. Tehát a Zenimaxnak meg kell találni azt az utat ahol az mmo játékosok, akiknek egy részének fingja sincs a TES világáról, részére is mûködhet és nyilván lesznek olyan TES rajongók akik meg mmoval amúgy se akarnak játszani. Bármenyire is nagy bevétel volt a Skyrim, ráadásul ez pont azért lett ekkora bevételt és lett ilyen mert már nem azok részére készült elsõsorban akik eddig rajongók voltak, de így se összevethetõ az mmo piacon jelenlévõ 20 millió vagy több játékos piacával. Az meg már a Skyrimnál is látható volt hogy a Bethesda már nem az a cég aki az Obliviont kiadta bugosan de több mint 300 dungeonnal. Ma már úgy látom olyan profi cég aki tudja hogy a játékosok elsõsorban a bugra és a hibákra ugornak, fellépet az EA szintjére tetszik nem tetszik, de nem lehet mondani hogy rossz játékokat csinál. És itt nem fog csak a tes játékosokra építeni ez teljesen elfogadható mert a bevételhez az mmo piacon kell megéljen. Akiknek lehet hogy csak egy része ismeri a TES-t.
Direkt hangsulyoztak, hogy azokat a jellemzoket, amelyektol TES jatek a TES jatek, azt probaljak atultetni. Persze, lesznek olyanok, amelyek nem lehetsegesek, ez biztos, de varjuk meg, hogy mi is a pontos feature lista, mert eddig csak a mai GI cikket ismerjuk, meg 18 szkennelt kepet.
A felháborodástól még mindig jó messze vagyok, én inkább azt próbálom kiemelni, hogy az mmo-játékokban jelen lévõ mûfaji kötöttségek, illetve az Elder Scrolls univerzum tartalmi gazdagsága miatt sok olyan dolog fog itt elveszni, ami a TES-játékokat naggyá tette. Ehhez pedig kb. semmit nem kell látnom a játékból, elég tudnom hogy ez egy TES mmo lesz. A TES-t szándékosan emeltem ki, mert nyilván nem minden mmo-ról vagyok ilyen véleménnyel. És ha elolvasod a saját, #149-es hozzászólásodat, akkor már nem is olyan érthetetlen, amirõl beszélek. A TES-játékok mindegyikének megvannak azok a karakterisztikái, amelyeket te is leírtál. Persze hogy az offline játékokhoz fogják sokan hasonlítani ezt a programot. Végülis The Elder Scrolls névvel akarják majd eladni nekünk, nem? És igen, készül már a The Elder Scrolls: Makkoshotyka ami 2017-ben fog megjelenni XBOX 720-ra, és nem hiszem hogy bármilyen problémám lesz vele. Miért? Mert meglesznek a TES-játékokra jellemzõ karakterisztikák, ahogy eddig is. De itt most másról van szó.
#152 Nyomja õket a piac, félelem attól hogy nem jut szelet az mmo-tortából. És ha már itt van a sikeres TES-franchise, Morrowind is és Oblivion is siker lett, akkor próbálkozzunk be. Kell a zsuga a kiadónak hidd el.
Sehol nem volt híre annak mikor elkezdték fejleszteni ezt a játékot,hogy melyik mmo-t mikor adják ki,mik lesznek,mi lesz belõlük. Én még azt mondom,hogy teljesen jó idõben fog megjelenni TES Online,számíthatnak a sikerre.
Az egész gondolatmenetben ott a hiba! hogy nem azért buktak el ezek az MMO-k amit te leírtál... hanem mert nem volt end-game content! magyarul fölszintezték magukat az emberek 2-3 hét alatt és álltak mint fasz a lakodalomban hogy na most mit:DD
Ezt a Bioware-nak sikerül megfejelnie egy olyan enginnel ami alkalmatlan a PVP-re.. most akkor mért is csodálkozunk hogy bukta lett mind? Nem kell csodálkozni ha valaki szart csinál akkor az bukni fog.. 5 éve kalapálják meglátjuk.
Ahogy a mondas tartja, igazan magasrol lehet a legnagyobbat esni. A TES szeria minden tagja magasan megelozte a korat, es korszakalkoto volt, mind grafika, mint jatekstilus tekinteteben az rpgk kozott. A jatekosok ohatatlanul is ehhez fogjak az mmo-t hasonlitani. Pont ezert akarjak legalabb a szabadsagot, a szabad, kotottseg nelkuli kalandozast megtartani. Hogy sikerul el, kiderul.
Nincs aggro, nem lesznek classok, skill alapu fejlodesrendszer lesz, minimalis instanceolt terulettel, millio rommal, dungeonnal, kriptaval, es a vegen egy totalis haboruval 3 frakcio kozott. Grafika - mivel mmo lesz - nem lesz Skyrim szintu, de ha a jatek elmenyt nem cseszik el, akkor a grafika lesz a legkisebb dolog. A designerek nem ujak a TES vilagaban, hanem a jatekot eddig is keszito csapat Bethesdas fiuk, akikhez felvettek 200-220 olyan embert, aki ert az mmo technikai oldalahoz (motor, netkod, stb). Ennek ellenere, el lehet kemenyen cseszni a dolgot, de bizzunk mar egy picit valamiben, ne rohanjunk mar egybol eret vagni, jo szokasunkhoz hiven :D
Nem fogok belemenni szajkarateba, a kommented alapjan ezt szurtem le. Csodalkoztam is, mert ismeros volt a nikked, es nem az ignore listarol. De akkor meg plane nem ertem a felhaborodast, hiszen nem megy a single jatek karara, ugyanugy folyik a Dawnguard fejlesztese, ugyanugy jonnek a kiegek es majd a TES VI.
A GW2 kapcsan pedig olyan szovegkornyezetet rittyentettel kore, hogy ez jott le. Abban egyetertunk, hogy kivalo lesz a GW2 (amit eddig tapasztaltam belole, mindenkeppen), de ettol fuggetlenul miert kell midnen mast lehuzni, ami nem GW2 klon, mert hogy az verprofi (ami pesze meg sem jelent meg)
Na mindegy, viszlat a TES jatekok topikjaban, itt valoszinuleg nem nagyon lesz jelenesed, ezt tiszteletben tartjuk.
Jah, hát ez csak az én véleményem, nyilván nem láttam többet a játékból, mint bárki más :) Persze hogy van különbség mmo és mmo között, de én nem is errõl beszéltem, hanem az üzleti modellrõl. Teljesen más játék a GW, az Age of Conan, a TOR...de attól még ugyanazon a piacon kell megmaradniuk.
Én meg azt nem értem, hogy mibõl raktad össze hogy le se szarom a TES-univerzumot? Ez a játék nem érdekel. Az offline TES crpg-k az örök kedvenceim közé tartoznak.
"csak a guildwars2 az, aminek van letjogosultsaga, masnak nincs"
Na igen. Nekem pl A guild wars 2-vel az a bajom, hogy - látva a játékról készült videókat - túlontúl hentelõs az egész. Meg kissé furán néz ki egy - két karakter.
Háááát. Azért a guild wars és az Edler scroll világa között elég nagy a különbség. Már csak játékstílusát tekintve is. Valóban magában hordozhatja a veszélyt, hogy elcseszik a készítõk - lásd Star Wars Old Republik és KOTOR - de azért ne törjünk pálcát felette úgy, hogy még sem játék közbeni videót nem láttunk, sem zárt béta tesztben nem vett részt senki sem.
Hulyere keresik magukat a TES jatekokkal, csak a Skyrim annyit fialt, hogy barmit megtehetnek es megvehetnek (lasd a felvasarolt cegeket, es lincenszeket), miert ne probaljak ki magukat az mmo-kban is? Nem kenyszeriti oket senki, nem surgeti oket senki, es mivel a Bethesda tovabbra is csinalja majd a TES single jatekokat, addig a testverceg miert ne probalkozhatna egy TES MMO-val?
Azt nem ertme, ha teged nem erdekel a jatek, nem is jatszanal vele akkor sem, ha hozzaddobnak, akkor mi kesztetett arra teged, hogy zero tudassal mar most eltemesd a projektet, mondvan, csak a guildwars2 az, aminek van letjogosultsaga, masnak nincs. Miert faj az neked, ha egy altalad le se sz*rt univerzum is kap egy mmo, hogy a TES fanok kozul aki akar, jatsszon mmo-val is?
Nem a te penzed, a te adodat masok lopjak es csaljak el, nem a Zenimax/Bethesda, haborogj miattuk, ne a TESO miatt :)
Szerintem ennek a proginak csak a Guild Wars-féle üzleti modellel lehet némi esélye a hosszú távú sikerre, és még akkor sem sok. Az Elder Scrolls-nál nagyobb frencsájzok is rendre elbuktak a WoW-féle üzleti modellt követve, gondoljunk csak az Age of Conan-re, Warhammer Online-ra vagy a nemrég megjelent The Old Republic-ra, ami szintén ki fog múlni lassan, de biztosan. Amúgy engem nem izgat ez a játék, szerintem akkor sem játszanék vele ha ingyenes lenne. Ilyesmire ott lesz a Guild Wars 2, ami nem egy kényszer szülte mmo lesz ami az offline játék sikerébõl táplálkozva próbál az online piacra betámadni, hanem egy vérprofin összerakott dedikált mmo játék havidíj nélkül. Mi olyat tudna ez a játék nyújtani, amit ne kaptunk volna már meg korábbi mmo játékokban? Akit meg a TES univerzum érdekel, az jobban jár ha végigjátssza legutolsó 3 TES-játékot, ne adj isten az összeset.
Nincs informacio egyelore az uzleti modelrol, de van ra esely.
20 perces, csak interju elso ranezesre, sajnos hataridos melo miatt csak otthon lesz idom vegignezni. Akinek van ideje ra, osszefoglalhatna addig is, hatha elhangzik valami okossag.
Az oke, de az E3 elott, ezen a heten meg erkezik uj anyag, a GI cikk highres kepen kivul egy videointerju, benne par pillanatnyi ingame resszel, arra vagyok kivancsi.
Pfff. Mar megorultem, hogy valami uj - mert hihetetlen, hogy ma meg semmi uj anyag nem szivargott ki -, csak az unalom ismetelt GI cikk szkennelt kepei. :)
Inkabb testvernek neveznem oket, akiknek kozos az anyjuk, de mivel a testverek egymason viselik a csalad jegyeit, a bugos premierektol mindenki tart, aki ismeri a TES jatekokat. De koszi az korrekciot, jogos volt.
Az eleve bizalomgerjesztõ hogy bevállalták a 3 frakciót!!!
Olvasva az eddigi hireket es leak infokat, a tervek jok. De majd a jovo heten lesz kezzel foghato cucc is, addig minden csak talalgatas. Bizom a sracokban, nincs aki surgesse oket, penz van dogivel, 5 eve fejlesztik "titokban", akkor jon ki, amikor akarjak. Bar az is igaz, hogy a Bethesda hires a bugos premierekrol, de legalabb a Skyrimet is rendberaktak aranylag hamar, szinte gyorsabban mint a community a modokkal :)
Akinek nem jon be az TES:O, az meg par ev mulva megkapja TES VI-t, es addig meg multizik mas jatekkal.
azért kicsit félek hogy ez alatt is a hero engine fog muzsikálni. a 3 frakciós megoldás viszont nagyon tetszik. itt is egy területen (Cyrodiil)lesz majd pvp hent.
Jó jó de arra gondoltál:) de én nem bánom ha valami jó azt átveszi bárki.. Igen, olvasnék részletesen a rendszerrõl a játékban, arra lennék kíváncsi hogy mikor jönnek rá a cégek(ezek valszeg tudják) inkább a kiadok hogyha nyomják ezt a klisé/wow klón cuccosokat az megy a levesbe 2 hónap után.,...
Kicsit mintha a Dragon Age képvilágával ötvözték volna...
Nem tudom kinek mi jut eszébe ezek alapján a képek alapján de elég kevés van köztük ami a TES világához kötõdik. http://rpgames.hu/cikk/the-elder-scrolls-online-az-elso-kepek Ennek alapján még lehet érdekes de nem véletlen magyarázkodik már most a Bethesda szerintem a rajongók felé.
Nem a Bethesda fejleszi, hanem a direkt erre a celra alapitott Zenimax Online Studios, a Bethesda segitsegevel es felugyelete alatt. Kb mint a Fallout New Vegas eseteben az Obisidian es a Bethesda viszonya volt. A singleplayer csapat tovabbra is fejleszi a kovetkezo AAA jatekot, amig a ZOS hegeszti a The Elder Scrolls Online-t, lassan 5 eve mar, tobbek kozott a Skyrimmal parhuzamosan (onnan is latszik, hogy siman mukodik a parhuzamos fejlesztes, nem ment a Skyrim karara)
Fallout is erkezik hamarosan, valoszinuleg az E3-on mar lesz rola info. Hogy single vagy mmo, kiderul.
Most jött ki a skyrim ne csinálják már. Elöbb egy új fallout aztán jöhet ez. De ha istencsászár a Bethesda és mindkettõn egyszerre fog dolgozni nekem úgy is megfelel :D
Elég nehéz úgy be írni hogy bannolva van!! Egyébként nincs olyan hogy most:) mert még soha nem volt... hanem van itt egy mélyen szeretett népi cserépedény moderátor aki azt hiszi azt csinál amit akar... és lényegében csak címszóval 1 hónapra bannolta... no comment SG!!!!
Hat koszonom, de ket okbol sem. Kb egy evig nincs meg szukseg HG-ra szerintem, illetve se energiam se idom arra, hogy - latva a tobbi mmo topikot, es latva, hogy mi lesz itt majd egy ev mulva -, ezt a munkat bevallaljam. Eleg a sajat fenntartasu forumok. :)
Oké!! Na talán az EVE online. De az se széles tömegek részére készült. Nyilván nekem a Conan de az detto. De mindegyiknek éveken keresztül lag és egyébb problémáik voltak. Mondhatom a Conanba nekem sokáig megmagyarázhatatlan ctd-im voltak amit a funcom se tudott magyarázni. És szerintem ez nem csak a conanra igaz. Szerintem minden mmora igaz lehet. Ha így nézzük akkor ez engem a pc-s játékok 90-es évek végének idõszakára emlékeztet.