Szerintem örülni kéne annak, hogy egy olyan nyelvre is lefordítják ahonnan nekik talán 0,01% pénz folyik be.(lehet sokat is mondtam) :D Mert akik játszanak majd vele egy része streamer lesz ingyen megkapott termékkel, egy nagyon nagy része letorrentezi mivel DRM nélküli lesz és egy nagyon kis része fogja csak megvenni sajnos. De ennek ellenére mindenhol azt látom, hogy nem tetszik az embereknek ennek a két képnek a láttán a fordítás. Hát szerintem ne csodálkozzon senki, ha esetleg ennek sokan hangot is adnak hivatalos fórumokon (sokak akik mondjuk letorrentezték) és az elkövetkezendő játékukba nem lesz fordítás. És tudom, most jöhet az, hogy ilyen fordítás jobb is ha nem lesz több és a többi és a többi. Ismerjük ezeket a köröket. Én csak leírtam az ő szemszögüket is és a miénket is, hogy ahhoz képest, hogy mennyire apró piaci réteg vagyunk folyamatosan ráfordítanak energiát és pénzt. De nem biztos, hogy én látom jól és lehet innen folyik be rengeteg pénz nekik még így is, hogy már olyanná nőtte ki magát a CD Project, hogy az egész világ az ő játékukra vár már egy jó ideje. Tudom most kihúztam a gyufát az összes Magyar embernél. :D Utoljára szerkesztette: Hexex86, 2020.11.28. 14:17:38
Nem láttuk az angol eredetit, szerintem nem olyan rossz.
Lehet, hogy PC-n már 3090-nél tartunk, de ez a kártya pont nem éri meg játékra. És ahogy lentebb szó volt róla, a konzolra specifikusan fejlesztik a játékot, míg a PC-den vagy elfut, vagy nem. A TV is rossz példa. Egyrészt a legtöbb családban van TV. Így spórolásnak vehetjük, ha alá veszünk egy konzolt. A számítógéphez is kell monitor. Ezt is elfelejtik sokan. Ez is költség. Azt is elfelejtik sokan, hogy a konzolt rá lehet kötni monitorra is. Nem kell külön TV-t venni. Sokan szeretnek fülessel a fejükön játszani, így nem kell beépített hangszóró a monitorba. És igen, a PC-hez még valami zajkeltő berendezés is kell, mert egyrészt a monitorokba általában nem építik be, másrészt két hangfal, még ha kicsik is, de sokkal jobban szólnak, ha meg nagyok, akkor még jobban, csak legyen erősítő hozzájuk. De itt is vannak, akik fülessel játszanak. De akár a TV elé is be lehet kötni egy AV-Receiver-t, ami leszedi a HDMI-ről a hangot és kirakja a nagy hangfalakra. És azt se felejtsük el, hogy mekkora egy monitor és mekkora egy TV. Ha valaki 155 cm-es monitoron akar játszani, akkor annak is megkérik az árát. Ellenben egy 67 cm-es TV sem kerül többe, mint egy ugyanekkora monitor. És a PC-det is rákötheted a TV-re. Csak a 4K-t nem fogja túl jól kezelni a rendszer.
A lehetőségeknek csak a pénztárca mérete szab határt. Ellenben egy PC-hez inkább kell érteni hardver szinten, mint egy konzolhoz.
"kifelejtik a TV-t a konzolos költségből, ami nélkül ugye nincs konzolozás sem."
Dehogy nincs Monitoron is tudsz konzolon játszani. Maximum közelebb ülsz hozzá, ahogy gép esetében is teszed a monitorhoz. Azt meg a géphez is kell venni.
Ezek a legrosszabb érvek minden alkalommal mindkét oldalról: Konzolhoz drága tévé kell. Számítógépen nem lehet kényelmesen, kanapén heverve, tévéről játszani.
Bármelyiket rákötheted bármire, ha van olyan bemeneti csatlakozója, amilyennel a számítógéped, konzolod rendelkezik. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.11.27. 03:00:19
A next gen konzolok 2080 Super GFX szintjén vannak most, megjelenéskor. PC-n meg már 3090-nél tartunk, tehát nem osztom a véleményed arról, hogy megveszem a konzolt, és mindig jó lesz. Jó lesz, de nem a top elérhető grafikával. Az persze igaz, hogy árban nem kapod meg ennyiért a PC-t, bár ez is relatív, elvégre sokan kifelejtik a TV-t a konzolos költségből, ami nélkül ugye nincs konzolozás sem. De kétségtelen, hogy drágább a PC, aminek az az egyszerű oka, hogy a konzolgyártóknak nem a hardveren kell megtermelni a hardver gyártás költségeit, hanem a szoftvereken is irdatlan pénzt keresnek. Szemben a VGA és egyéb PC hardver gyártókkal, akiknél ez nincs.
Nekem mindenhol lehúztak 1 órát,gyk a 10 az 11 a 12 meg 13,erre rájön a napi 1-2 óra utazás. Dolgozhattam volna német stílusba is (3x10+1x8) de azt csinálják a lusták,meg ugye nem azért van kint az ember,hogy félpénzért dolgozzon.
Ott a pont,a kreatív munka nem mérhető óraszámban. Bár szerintem minden meló ilyen..."ha 1 kőműves 1 óra alatt 24 téglát rak fel,hány téglát rak fel 20 óra alatt?" megfejtés : beledöglik és közben magával rántja a falat :D
Igen, van olyan is, hogy 6 vagy 7 napot dolgozik valaki, de nem 8 órában. Illetve sok helyen szeretik a szüneteket is leszámolni. Tehát lehet, hogy ott van 6 napot 8 órában, de ténylegesen csak mondjuk napi 7 órát dolgozik, ennyi után kapja a fizetését. A heti 100 azért kicsit húzós. Mondjuk ez nem fizikai munka. Kibírható rövidebb ideig. De akkor életük nincs mellette.
Nekem akkor mázlim van, mert heti 40-ben dolgozom. A románoknál csináltam egyszer, hogy 310 órát dolgoztam egy hónapban. Hogyan? Minden nap 12 óra. Csak azért nem lett több, mert volt egy váltás az éjszakás és nappalos között.
Na akkor Te is ugyan azt nyomod le mint a fejlesztők, a 100 óra meg nincs mindegyik honlapon kiemelve szóval lehet az újságok sokat akartak mondani, mert a lengyeleknél a törvényes az 5*8 óra és ami biztos hogy 6 napot kellett dolgozniuk amiből kérhették a felmentésüket is. Szőval az lehet hogy 48 óra igazából. Persze hosszú távon nem fenntartható de itt sem évekig volt ez a tempó csak gondolom főként a csúszás után. Meg az nincs megemlítve hogy a hajtás után valszeg kap egy nagy összefüggő szabadságot hogy kipihenhesse. Én inkább azért látom rossznak ezt mert a kreatív munka nem erőltethető és bármilyen munka hatékonysága romlik pár óra alatt szóval nekem sem szimpatikus a dolog de van egy olyan érzésem hogy a média felkapott és felfújt valamit mert a cyberpunk kattintást hoz.
100 óra / hét? Én németeknél ált 6/10-be dolgozom,volt 7/12 sok pénzért de már az is öngyilkosság 2-3 hét után...
Igen egyetértek, a dolgzók túlóráztatásáról meg annyit hogy bár nem mentség de legtöbb játékgyártó cégnél így van ez, szerintem a filmes VFX-nél is ugyanez mehet, rövid határidőkkel vállalnak be dolgokat és nem férnek bele. CD Projekt sem engedheti meg magának hogy 10 évig fejlesszék a Cyberpunkot és akkor nincs túlóráztatás, felvenni sem tudnak mindig embert de így is bővítették a stúdiót, valahogy meg kell oldani, ez egy szükséges rossz ami senkinek nem jó. Egyébként ami itt jaj crunch mert 6 napot kell dolgozni egy héten, ráadásul nem tudom pontosan hány órát valaki 100 órát mondott egy héten ami már tényleg durva, de pár hétig még az is belefér az iparon belül és szépen kompenzálva vannak cserébe.
Pont, hogy a denuvo, és társai létét tették zárójelbe. Másik oldalról álltak neki, csináltak egy JÓ játékot, és akik az elején le is töltötték, megvették később, csak mert JÓ volt. Bevallom, én a mai napig így vagyok a legtöbb játékkal. (Witcherrel, és Cyberpunkal nem, az elővétel, az első rész óta, azt is beleértve) Letöltöm, ha van demója, ha nincs akkor a virágboltit. Ha jó, ha beszippant, megveszem. Ha nem, akkor delete, és el is felejtettem. Első witcher demója megfogott. Elővételben megvettem, majd a második, harmadik részt, és most a Cyberpunkot is. Más ilyen széria egyszerűen nincsen, aminél ezt meglépném. Pont azért ami a hozzáállásuk az egészhez. Nem tetszik, hogy túlóráztatják a dolgozóikat, ez ellenszenves. Viszont a játékokhoz való hozzáállásuk tiszteletre méltó. Úgy őszintén. Bioware halasztott volna tavasszal, vagy még mindig lenne egy félkész játékunk, ami sosem készül el teljesen? Aminek aztán a sikertelenségén besértődnek, és kijelentik, hogy nem fojtatják, mert a vásárlók nem tisztelik az erőfeszítéseiket... Elengedik az egész játékot, a DLC-k nem készülnek el, és ott állhatunk egy félkész játékkal, amiért kiadtunk egy rakat pénzt. Én ezért például SOHA TÖBBÉ nem veszek a stúdiójukban készült játékot. Nem is értem, mások miért vesznek tőlük bármit is, mikor ennyire letojják, megvetik a bázist, amiből élnek. EA ugyan ez. És nagyon sok másik stúdió, kiadó. CD project beleállt. Halasztott. És biztos vagyok benne, hogy így anyagilag is jobban jönnek majd ki, mint a többi, aki következő negyedéves osztalékot félti, miközben a hosszú távú fejősteheneiket teszik tönkre.
"First and foremost, on behalf of the whole board, I would like to offer an apology for breaking our promise and failing your trust. We underestimated the time required for the very final processes," Kiciński said.
"The game is ready for the PC and runs great on the next-gen consoles, and could be shipped on the scheduled date on those platforms. However, even though the game has been certified on the current gens by both Sony and Microsoft, some very final optimization processes for such a massive and complex game require a bit of additional time."
Sehol nem állítottam hogy ne lenne fontos vagy ne foglalkoznának vele csak annyit akartam mondani hogy inkább ők egy PC-s fejlesztők. Mint mások meg inkább konzolosak, azokank meg a PC portjuk a nagyon rossz. A szükséges rossz is ezt jelenti, hogy jobb lenne ha nem kéne, de meg kell csinálni mert fontos hogy meg legyen csinálva. Plusz a PC-s eladásokat sem nézném le azért 30-40% hoznak azok is. A másolásvédelmet meg kétlem nagyon nem erre húzták fel a GOG-ot, már a Witcher 3 is lehetne Denuvos de nem lett az, annak meg mekkora az esélye hogy másolásvédelemmel kiadják ami saját boltjukba nem kerülhet fel :D Witcher 3 nál is day 0 volt warez mégis rekordot csinált eladásokban, a denuvo meg amúgy sem pálya aki nem akar valamiért fizetni az simán kivárja a pár hónapot max 1 évet és meglesz a törés rá. Ahhoz képest meg max 1-2 évig éri meg rátenni, mert első évben 210 ezer EUR ami ekkora címnél nem olyan vészesen sok, (bár már ez is sokkal több mint pár éve volt), utána 2000 EUR havonta, de semmi kárpótlás nincs (ha jól tudom) ha feltörik közben te meg nyilván azért fizettél hogy ne törjék. Ezért is kerül le sok játékról 1-2 év után.
Pont ez a lényeg. Szenvednek vele, lehet a másik konzollal is. Mert az a pénz ez már egy nagy cég sok kiadással, mohó részvényesekkel. Innentől már nem buli az ingyen letöltött pcs verzió. Most a profit maximalizálás megy. Aztán lehet lesz egy pont a kis pc piac is fontos lesz akkor lesz majd denuvohoz hasonló. Most felszálló ágban vannak. Ezzel a játékkal, amin már látszik rég semmi köze a W1 "pc-s világához" Már a W3-nak se. Úgy hívom "hülyegyerek" biztos rendszer, ezzel felérnek a csúcsra ők lesznek a királyok. Mert van bennük valami ami a nyugati cégekbe már nincs. Legalábbis a legtöbbe.
Én másképp emlékszem, a witcher 3 idején még simán nyilatkoztak olyat hogy PC az elsődleges platform és az sem támasztja alá a hozzászólásod, hogy megjelenéskor nem a legjobban futott konzolokon majd pár hónapnyi patchelés után lett rendbehozva. Persze manapság már nem engedhetik meg hogy ilyesmit nyilatkoznak, de azért abból lehet sejteni hogy nem úgy fejlesztették hogy prevgen konzolokon a max és majd azt feltupírozzuk PC-n meg nextgenen. Hanem hogy kb kifejlesztették PC-re ami az új konzolokon jól fut és most szenvednek a prevgennel.
Biztos, hogy a kenyérpirító konzol is fontos majdnem annyira mint az új. Hiszen leendő új konzol vásárlókról beszélünk. Tehát biztos szívás nekik. De okos cég figyel a biztos vásárlóira. Arra leszek kíváncsi aki megveszi a régi konzolt majd újra vált újra meg kell vegye a cuccot vagy sem. Ebből is jó pénz lesz. Abban reménykedek a pc-s hasonlóan jól optimalizált lesz mint a W3 volt.
Nézd meg a hardverét az új konzoloknak. Ha hasonló pc-t akarsz nem jön ki megközelítőleg sem az árból. Ez a nagy bolt benne, 150e környékén kapsz egy gépet ami mindig jó lesz mert amúgy is arra fejlesztenek. És már ha nem XXL size képernyőn nézed ütős képet produkál.
Ez a W1 idején volt igaz W2-nél még talán W3 idején már a konzol lett, bár a PC is fontos volt. Most első szinten az új konzolokra fejlesztenek ők is, nagy cég lettek az a biztos pénz pláne úgy, hogy semmivel nem védik a pc-s verziót. Az új konzol miatt nagy eséllyel pénzt kapnak a fő gyártóktól. Annak örülhetünk egyenlőre egy időben jelenik meg a konzolos meg a pc-s. Mindenhol másodlagos lett a pc. Vannak akik már azzal se fáradnak egyáltalán érdekelje őket milyen a port. Ahogy nő a befektetők pénzéhsége, úgy fog változni a CD Projekt üzletpolitikája is.
A konzol is csak egy pc felhasznalobarat felulettel..
Csinaltam egy mu-konzolt mini pc-bol, emulationstation a frontend, amivel indithatok a jatekok. Billentyuzet meg eger sincs radugva, csak ket kontroller meg a tv, ugyanaz a komfort. :)
Szerintem kár ezen agyalni. Konzol egy kényelmes dolog amit rákötsz Tv-re,ha van házimozira ami kitolja a Dolby/Dts hangot is és panorámába lehet élvezni játékokat. PC pedig egy rendkívül precíz szerkezet amit a csillagos égig lehet fejleszteni megannyi hardverrel,kijelzővel,beviteli eszközökkel mind szimulátorra akár VR-re,E -sportra,gyakorlatilag tényleg nincs határ,bármire lehet használni.
Nekem mind2 van és mindegyiknek megvan a varázsa. Konzolba pl.imádom a nagy DTS hangzást,mozifotelből hátradőlve és tolni. PC-n pedig a precizítást és a képernyőfrissítést és a szimulátorokat
CDPR-től. PC-re készen van a játék. Azzal szívnak, hogy a kenyérpirítókon is menjen valahogy...
Mintha ok nyilatkoztak volna a csuszaskor, hogy a PC, a PS5 es a XBSX verziok kesz vannak mar, mehetne a release, de a ps4 es az xb1 nincs. Marpedig iden meg a legtobb penzt a ket jelenlegi konzol generacio hozza, muszaj volt azt is rendbe tenni, mind presztizs, mind szakmai okok, mind anyagi okok miatt. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2020.11.25. 23:21:04
Több forrásból is ez jött hogy a konzol miatt csúszik, már aranylemezen volt a játék és aztán jött a csúsztatás, tudjuk a CD Projektről hogy PC orientált fejlesztők, náluk a konzol csak szükséges rossz.
Honnan veszed az értesülést, hogy a konzol miatt csúszik a játék?
A konzol tényleg sokkal egyszerűbb, mint a PC. Viszont sokkal kevesebb dologra is tudod használni, illetve kemény kompromisszumok is vannak. Pl. én csak számítógépen nézek YT-ot, mert az adblock miatt nincsenek reklámok. A billentyűzet és az egér sokszor jobb, mint a kontroller. Főleg mászkálós, lövöldözős játékokban. Bár ez attól is függ, hogy ki, mit szokott meg. Szöveget sem nagyon kell szerkesztened konzolon, sem pedig nyomtatni (bár ez utóbbi kérdéses). A videószerkesztés még esetlegesen megy, de csak az általad felvett játékot szerkeszti meg.
Én 5 éve összeraktam egy High-End PC-t. A mai napig nem kell azon gondolkodnom, hogy elfut e rajta az adott játék vagy sem. Még mindig nyugodtan állíthatom magasra a grafikai beállításokat. Nem kell azon gondolkodnom, hogy mit cseréljek benne, mert, ha kivártam volna az idejét, akkor az egészet egy az egyben cserélhettem volna. Most csak eladom és talán március környékén összerakok egy szerényebbet. Minden attól függ, hogy jövök ki a konzollal. A PC jó 3000 euróba került. Most meg csak 500-ba a konzol. És jelenleg grafikailag ott van.
Csak ez így nem pontos érvelés, mivel PC-n is leragadhatsz a 6 évvel korábbi hardvernél, menni is fog a játék, csak le kell majd venned a grafikát Low-ra, ami két kattintás a menüben. A konzolon se kapsz jobb minőséget, hiszen csodák nincsenek, abban is 6éves a hardver ami nem fogja vinni az új címet az akkori top PC Ultra szintjén. Csak ott ezt a butítást, eleve beleteszik neked, tehát megúszol két kattintást.
Itt nagyon sokan össze-vissza kavarnak fogalmakat a konzol vs PC kérdésben. Almát ne körtéhez! Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.11.25. 15:48:16
BTW, ha valaki keveselli az NPC-k számát az utcán az Xbox és a PS videók láttán, azok, akik játszották a PC verziót azt mondják, h ott több az NPC. Az még kérdés, hogy alapból több, vagy lesz-e csúszka a grafikai beállításoknál.
Aki használta már, az tudja, hogy mit kap érte. Én örülnék, ha minden játékhoz lenne DLSS. Lehet vitatkozni, hogy valójában mit csinál, de rosszat nem tesz velünk a CDPR ezzel az opcióval.
Elvárható hogy értsen hozzá de csakis akkor ha számítógépen akar játszani. Mindenki másnak ott a konzol. Megveszed aztán 7-8 évig nem kell vele foglalkoznod, majd a fejlesztők optimalizálják - butítják - a játékokat hogy eldöcögjenek rajta. Cyberpunk is emiatt csúszik. Nekem is mindig PC-m volt, de már gondolkozom az átálláson. Egy idő után megunja az ember hogy folyton azon rágódjon elég lesz-e a gépe, meg hogy mit kellene megint cserélni, fejleszteni. Konzolnál leveszik a vállamról ezt a terhet, az meg érdektelen hogy be kell áldozni némi látványt. Szóval ez is egy szempont, mikor valaki csak simán játszani szeretne és nem a technikai részleteken lovagolni.
Szerintem egy játékostól elvárható, hogy ismerje legalább nagyjából a gépe specifikációját. Legalább akkor, amikor megveszi. Én ezt inkább alapnak tartom. És azt is, hogy tisztában legyen vele, hogy a gépe folyamatosan egyre "kevesebb" lesz. Évről évre.
Aki meg tényleg csak hobbi szinten játszik és nem ért hozzá, nem is akar érteni hozzá, azzal jobb nem is foglalkozni. Úgyis eltűnik hamar. Ha én nem várhatom el tőle, hogy informálódjon, akkor ő se várja el tőlem, hogy minden áron segítsek neki. Sajnos egyre több olyannal találkozom, aki kérdez ész nélkül, majd hülyeségeket reagál ész nélkül és igazán semmit nem akar tenni, egyszerűen csak elüti az időt az ostobaságaival, de ezzel más idejét rabolja, amit sokkal hasznosabban is fel tudott volna használni az illető, minthogy egy ilyennek próbál segíteni. Úgyhogy én már nem töröm magam az ilyenek miatt. Megmondom neki, hogy szerintem mi a tuti. Ha nem fogadja meg, akkor ne is jöjjön hozzám később a vackával.
A PCX-esek szövegét bírom nagyon, mikor csili-vili fényorgiában fürdő gépet raknak össze: Pár FPS-t biztos hoznak a LED-ek...
Hozzáteszem, annyiban igaz a "minimális tudás nem árt manapság" elv is, hogy manapság aki szín alapján választ személygk-t, vagy borító alapján könyvet/játékot, esetleg a példaként említett, az eladó által a konfigra ráaggatott "gamer" jelző alapján PC-t, az meg is érdemli valahol. Vásárlás előtt tájékozódni, esetleg megkérdezni egy szakembert vagy legalább egy hozzá értő embert (és minden családban van egy ilyen ember minimum), az még mindig kifizetődő.
Igen, én pl nem értek sem a DLSS-hez (azt se tudom mire jó). A raytracingről is annyit tudok hogy szépen tükröződik a játék vagymi. Nem is pofázok bele. De az új gépemben RTX 3070 lesz amivel talán tudok szépen játszani 5-6 évig. Nekem kb erre kell.
Komoly ismeretnek én azt nevezem, ha valaki egy adott gép/dolog részegységeinek/alkatrészeinek a specifikációjával, felépítésével és működésével, mind elméletben, mind gyakorlatban tisztában van. Ezt nem lehet elvárni azoktól, akik csak hobbiként használnak gépet játékra. Mondjuk, ezt használják ki az általad is említett eladók, mert aki nem ismeri az alkatrészeket azt simán megvezethetik a hangzatos leírásokkal.
Nem kell, csak jó lenne, ha legalább azzal tisztában lenne, hogy amikor nem fut az új játék egy 8éves hardveren, akkor ne a fejlesztőt ostorozza fröcsögve az interneten. Mert most ez fog következni, amikor majd nem úgy megy, és nem lesz olyan szép, mint PC-n. Aztán ott fognak sírni, hogy "szarszemét CDPR", és ócska játék mert nem megy...Azt is lefogadom, az ilyenek sorra veszik majd elő az egyébként lassan 8éves GTA5-öt, hogy az bezzeg hasít a konzolján.
Mindez elkerülhető lenne, ha tisztában lenne azzal, hogy a hardvere elavult, ideje cserélni ha mai top játékokkal is akar játszni. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.11.25. 06:27:26
De mit is jelent itt a komoly hardverismeret? Aki játszani akar és a játékot szép környezetben élvezni is szeretné és mindezt PC-n tenné, akkor azért illik ismernie a hardver elemeket és azok képességeit. Ez még csak nem is komoly hardver ismeret. Aki jobban ismeri, az képes lehet tuningolni is a gépet. Aki még jobban ismeri, az egy alkatrész beforrasztásával drasztikusan csökkentheti az új RTX sorozat fogyasztását. Aki meg nincs képben, az vagy konzolt vesz, vagy valami gagyi összeállítást, amire ráírták, hogy gamer. Utóbbi adott esetben lehet, hogy nem lenne rossz, ha nem a legolcsóbb alaplapot teszik bele, ami nem képes kihajtani rendesen a procit, ha nem lassú memóriákat tesznek bele és keveset. A halálom, mikor 8 GB memóriával árulnak egy gamer PC-t. Ez még pasziánszra sem elég... De olyan is van, hogy VGA nélkül reklámozzák a gamer PC-t. Majd a proci megcsinálja a képet...
Komoly hardverismerettel nem kell rendelkeznie szerintem senkinek sem, hacsak nem ez a szakmája. De egy minimálissal szerintem illik. Az autós példa annyiból nem rossz, hogy nem kell a technikai részét behatóan ismerni az autónak ahhoz, hogy vezess, de nem rossz, ha tisztában vagy vele és tudod, hogy mit várhatsz el tőle ezek alapján. Mint a hardverek és a szoftverek esetében, szerintem.
Azokkal semmi baj akik nem értenek valamihez, én sem értek millió dologhoz. A probléma azokkal van akik nem értenek valamihez, de magyaráznak. Sokan azt hiszik, hogy csak mert elolvasnak 2-3 random cikket, attól a téma szakértői lesznek :)
És most kb megneveztem az utóbbi 10 év internetét :)
Egyetértek veled. A hobbi vezetőknek nem kell kresz vagy bármilyen ismeret a gépkocsiról. Gyorsan összetörik magukat és legalább nem akadályoznak minket a haladásban. A legjobb, ha mindjárt az elején 1-esben hagyva elindítja a kocsit és lezúzza a szalon többi autóját, esetleg a garázs falát, mert valaki volt olyan kedves és elvitte hozzá, hogy neki még annyit se kelljen vezetnie.
Azért az nem komoly hardverismeret hogy rohamosan fejlődik még ez a telrület és ha 8 év alatt 4 telefont cserélt akkor konzolt is illene. Volt még 100 éve egy világ ahol az emberek pontosan tudták mi miért és hogy dolgozik amivel foglalkoztak, volt még 50 éve egy világ ahol hát úgy nagyjából tisztába voltak nagyvonalakba, hogy mi hogy megy de már nem uralták 100%-ban mert képtelenség, manapság miért tök okés hogy a felhasználók nagy része csak nyomogat dolgokat és megközelítőleg sem tudja mi hogy működik a dobozban? Vagy pl kresz vizsgát leteszik de beleönti az ablaktörlő folyadékot a motorba mert az volt az első sapka amit meglátott, de ha már közlekedés, miért kell valakinek, aki hobbi szinten vezet hetente 1-2x, komoly kresz ismeretekkel rendelkeznie? Miért kell tudnia autót vezetni egyáltalán, hiszen nem profeszzionális sofőr, fuvarozó vagy taxis, miért nem adjuk csak oda azt hagy szórakozzon? :D
Egyetertek az elottem szoloval. 1080p -ben tudok hasznalni raytracinget a krumpli erossegu gpu-mon (2060 super) olyan framerate-el, ami 720p mellett jonne.
Lehet, hogy nem pont ugyanaz a kepminoseg, mint a nativ, de eleg kozel van hozza a gyakorlatban.
A directml-es elozetes osszehasonlito kepek meg meg jobbak, azt is varom szeretettel - annal is inkabb mivel gyartofuggetlen es elvileg konnyebb is lesz hasznalni.
A tobbi meglatasal, szamhaboru az egysegek szamaval, orajellel, stb, teljesen egyetertek, de szerintem azon nem is nagyon porog senki egy ideje.
Az a szomorú az egészben, hogy te olvasol, értelmezel és kritizálsz, én meg előtte ülök, látom, használom és tudom hogy nincs igazad, de semmi értelmét nem látom a vitának, mert úgy tűnik itt csak neked lehet igazad :)
Sose értettem mit várnak azok, akik kenyérpirítón akarnak egy 2021-es csúcs címet játszani? Ilyen alapon PC-n is minek költenénk annyit, elvégre egy Core2Duo-nak is elégnek kell lennie 8Gb Rammal. Ha már arról beszélgetünk, hogy "igénytelen user aki nem tudja mi fán terem a natív RT/DLSS", akkor tegyük hozzá azon százmilliókat is, akik nemhogy ezt nem értik, de még azt sem tudják mire képes a 6éves konzoljuk és még 10év múlva is 100fps sebességet várnak az akkori csúcs címektől.
A konzolok óta a hardverismeret a béka segge alatt van kettővel. PC-nél megtanultuk mi, miért van, a konzol meg kinevelte a POwer ON/OFF generációkat, akiknek addig terjed a tudása, hogy "bekaccsolom oszt ménemmegy 60fps-el 4k-ban a nyócéves csökött hardveren a legújabb AAA game??" Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.11.24. 21:02:24
DLSS -> deep learning super sampling -> (bla bla ) subpixel pontosság
pontosságról meg már nem is beszélünk , csak hogy megvan-e játszható framerate "high end feature-l" , úh. ez ismét nagy hamiskártya az nv-től , pont mint a gsync ami valahogy nem oldotta sem a framerate sem a display problémát de lejjebb tolta az ingerküszöböt ami a megoldásokat illeti.
Az, hogy állítólag az előző generációs konzolok miatt halasztottak 3 hetet és mind a PS, mind az Xbox gameplay esetében a Pro-t és a One X-et mutatták, az alap PS4-et és One-t nem, nem túl biztató azok számára, akik ezen platformok valamelyikén fogják játszani a játékot.
> Gyomorforgato hogy DLSS rol elhiszik az egyszerű népek hogy tud subpixel felbontast , de persze most lehet kussoltatni vele hogy meg framerate sincs rendes.
Hat, az "egyszeru nep" azt sem tudja, mirol es mit irtal :)
Nem tudom ki hiszi el, az egyszerű játékost ez nem érdekli, csak az, hogy a kártya teljesítményének lefeleződése nélkül be tudja kapcsolni az RT, cserébe nem romlik a látvány érdemben a natív RT-hez képest. Innentől a technikai oldala szerintem kevés embert foglalkoztat. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.11.24. 18:32:36
Nem grafikara kell az RT hanem a parallel processzorok szamanak nincs marketingerteke mert nem egyfelek, gpu orajelnek sincs mert kimaxoltak, kulso memorianak sincs, szoval majd a "gigaray" -nek lesz ha addig kihuzza az iparág hogy lesz eleg (nem lesz) . Gyomorforgato hogy DLSS rol elhiszik az egyszerű népek hogy tud subpixel felbontast , de persze most lehet kussoltatni vele hogy meg framerate sincs rendes.
A 3D animációs szoftverekben alkalmazott RT nagyon nem azonos azzal, amit most a játékokban látunk. Egy VRay render algoritmussal ma is órákig vagy akár napokig tart kiszámoltatni egy 30frame-s animációt. Nem véletlenül akkora üzlet a render farmok üzemeltetése, ahol 150 gép számolja a képkockákat mai napig.
Az AMD pedig nagyon lemaradt, mert nem elég, hogy az első RT implementációjuk még csak most jelent meg, de DLSS szintű megoldás híján iszonyatosan fogja a kártyát, ha bekapcsolod. Ahogy fogja nVidián is, csak ott a DLSS miatt ez már kevéssé probléma. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2020.11.24. 15:40:09
Dehat pont azt mondom hogy nem igaz, ezt csak az Nvidia allitja hogy kell a dedikalt celhardware...mivel korabban az AMD nem latott ebben az iranyban/szegmensben komoly erteket(ha jol emlekszem az Nvidia profitja a 2xxx kartyakkal kb +5% volt) inkabb nem is foglalkozott vele elment inkabb megnyerni a CPU piacot az Intel ellen, csak aztan jottek az ilyen dumak mint a tied hogy "pont annyival gyorsabb az NV az AMD-nel" holott nyilvanvalo, kitalaltak es piacra dobtak valamit amivel a konkurencia nem is foglalkozott egyaltalan.. most erdekes modon megjottek a 6xxx kartyak az AMDtol es ugy nez ki hogy nem, megsem kell dedikalt hardware(tensor core kupac) mert ugyanaz megy maskepp/jobban/olcsobban.... Nem lesajnalni kell(ene) azokat, akik nem ulnek fel az egyebkent indokolatlanul draga nvidia hype vonatra (2xxx, 3xxx kartyak) hanem elgondolkozni hogy meddig tamogatod meg ezt a kartekony dogevot aki a sajat profitja erdekeben monopolizalja es visszatartja a VGA piac fejlodeset, kerdezd meg hogy erzi magat most egy 2xxx kartyatulaj aki megvette a kurva draga NV csodat es most a 3xxx alig 2(?) evvel kesobb kiadja az uj generaciot ami tobbet tud/jobban kezeli az RTX-et majdhogy feleannyiert? Es legyszives ne mond hogy rendben van hogy 1000 dollaros kartya 2 evig se tartja az erteket... Amugy csak egymas kozt halkan, az NV RTX egy atbaszas, mert ugye csak egy sugar utvonalat koveti, es a kapott egyebkent eleg rosz minosegu kepet egy software javitja fel, ez az a nagy truvaj amihez a dedikalt hw kell, mert az NV pontosan tudja hogy egynel tobb sugar kepalkotasahoz se neki se kb senki masnak nincs meg a tehnologiaja hogy valos idoben renderelje ki a kepet. Ennyit a mosogeprol meg a tanyerrol...
A dedikált CU lényege hogy leveszi a terhet a CPU / GPU-ról. Senki sem mondta hogy nem megoldható szoftveresen - hiszen mint említettem, 30 éve is használtunk RT-t, csak állóképeknél hiszen akkoriban arra (se) volt erőforrás, 3-5 napig rendereltél egy képet - viszont RTX-et bekapcsolva pont annyival gyorsabb az NV az AMD-nél mint amennyi terhet levesz az RT chip a társairól.
Ugyanaz, mint a Physix, vagy akár régen a 3D gyorsító kártyák. Dedikált célhardverrel minden jobb. Mármint te sem mosol tányért a mosógépben - megtehetnéd, inkább a mosogatógépet használod :D
Azok a magokl igazából a nagy szerveres számítógépek melléktermékei, mert főleg arra a piacra lett kifejlesztve játékokban meg találtak neki módot a használatra. Általában a dedikált hardwares megoldások nemszoktak bejönni mint a Physix is volt hogy gyorsítókártyán jött :D de itt igazából rá van építve a VGA-ra szóval ilyen akadály nem lesz. A szerveres piacnál sem fog az igény lejebb esni ezekre a megoldásokra max ha a kvantum számítógépes terület ér át olyan áttörést hogy sokkal megfelelőbb lesz a számításokra azt használni mint egy csomó vga-t. Az valóban kiölné a VGA-król is mert nem lenne már akkora érdek a fejlesztésben. Az nVidiának megvan az a ráhatása az iparra hogy ezt átvigye szerintem azért mert x$-ért veszik a kártyát és ha rajta van semmi extra teendő akkor belefér.
Bár az is biztos hogy szokás szerint az AMD megoldása az elegánsabb és a konzolokban is az van nyilván, szóval ez is egy erős érv viszont az RTX magok kihalása mellett. Én is kíváncsian várom mit hoz a jövő.
Bocs hogy rn csak igy belevau, de az AMD-t nem erdekelte ez a mellekvagany, ezt csak az nvidia eroltette hogy kell a hardware-es dedikalt tensor core anelkul "nem lehet". Az AMD meg ugy gondolja hogy lehet softwarebol es mivel az o megoldasuk a microsoft dx12-vel mukodik naluk dxr-nek hivjak, ezt demoztak a crytek fele technoir-ban. Momentan ez a ketfele elgondolas "utkozik" majd a jovo eldonti hogy melyik a hosszutavu megoldas, nekem laikuskent elborzaszto hogy Linus amikor tesztelni akarta az uj 3xxx nvidia VGA-t egy kezzel allig birja atfogni/tartani azt a teglat ami mar 3 PCI slotot foglal....nekem ebbol az jott le kapasbol hogy a vga-ba epitunk egy uj szamitogepet ami csak az rtx-el foglalkozik.. ez tuti zsakutca.Szerintem.
"Architecturally, the 6800 XT we’ll be reviewing today is a 4608:288:128 core with 72 ray accelerator units (one per CU). This is a bit below the RX 6900 XT at 5120:320:128 and 80 ray accelerator units"
Azaz minden pár CU egység mellett van egy RT gyorsító. De RT chip külön a célra nincs.
Nekem úgy rémlik Merlin, hogy van az RX 6000-es szérián RT-t támogató chip. Az AMD 6800-6800 XT sugárkövetésben elmarad az NV mögött játékokban, de be lehet rajtuk kapcsolni és működik. Ami nem lesz a játékban, ha jól értem, az az AMD féle ray tracing. Ezt demózta az AMD a Hangar 21-el. Mondjuk egy Nvidia szponzorált játéknál ez nem is várható el, de ki tudja mit hoz a jövő... :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2020.11.24. 07:45:12
RT létezik 30+ éve csak mocsok erőforrásigényes. Az RTX 3000-es sorozatban már egész jó, 1440p-ben és DLSS 4K-ban simán megvan mindenhol a 60-70fps, legalábbis azokban a játékokban amiket próbáltam. Az RTX 2000 még gyengus volt hozzá. AMD-nek meg egyrészt ez az első próbálkozása, másrészt nincs dedikált RT chipjük, mint az NVidiának, csak egy gyorsító chip-jük amit DirectX 12 Ultimate-el használnak. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.24. 02:20:32
Vagyis még egyik sem Tudok róla hogy az újakon fejlesztik a ray tracing kihasználását, de arról is volt szó hogy még nagyon alfa-beta fázisban van. Annak tudatában hogy az Nvidia rtx-et is mennyi ideig és meg mennyi ideig fogják fejleszteni az amd-s megoldás sem lesz mostanság meg. Ennek ellenére az a cikk egy vicc kategória. Utoljára szerkesztette: xblades, 2020.11.23. 23:05:42
A mostani új generáció (R6000). Továbbá arról van szó hogy megjelenéskor nem lesz, de később igen. Egy hete jöttek ki a Radeonok, saját RT technoval, értelemszerűen nincs idejük ezt is implementálni határidőig. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2020.11.23. 22:56:12
Jah, az lemaradt nekem a hozzászólásából, h 3 GB-os a kártyája. Igaz, az 1080p high-on 6 GB az ajánlott. A gépigény táblázat szerint a 3 a low-ra elég.
Hát amit én nézek gépigényt ott a 3gb gpu ram kevés lesz az 50+ fps 1080 high-ben. Az én picit OC-s rx 580 8 gb kártyám volt elég a high-ultra-hoz ezekhez az újabb játékokhoz, de ott is volt hogy leeset 35-40 re az Fps.