Ki nyomoztatod kik voltak azok, meg keresed, és szét ütöd a fejüket / autóddal karmagedont játszól, és akkor telibe fújni az egészet. Még a környezeted is kíméled :D
Hali! van itt valahol gyorsba egy autófényezõ? Tegnap összeugrálták a cigók a kocsim (focus II kombi) tetejét és a motorháztetõt és behorpadt pár helyen, illetve megkarcolódott. Ennek kéne egy Kb költség mennyi ezt kijavítani. horpadást kihúzni ha lehet, meg egy polírozás elég neki...de ha belefér akár le is fényeztetem a tetvek pénzén... szerencsére a hülye rányomta a tenyerét a szélvédõre, mindjárt jönnek a helyszinelõk levenni a nyomatot Kellene egy összeg a zsaruknak tudjak mit mondani a kárigényre
Discovery Channel - Autókereskedõk :D Néha vannak benne jó dolgok! Szerintem jó ez a topik, nem mindenkinek van pénze luxus verdára!
De most frankón kedvet kaptam az egészhez... köszi a bátorítást :D
Két küszöböm kivan cserélve meg két hátsó sárvédõ ívem és ahogy a lakatos kezelte le a felületet gondolhatod mennyire néz ki jól... namármost van ugyanilyen alapozó fémre is ami kitölti a barázdákat? De persze elõtte megpróbálok csiszolni is... jók a képek köszi, bátran tölts még fel :)
Na, fent van a töltõalapozó. Minimális képet csináltam, mert szétcsap a migrén, alig tudtam maszkolni..
Hozzávalók:
Balról jobbra: mûanyag alapozó, festõ alapozó, gyári színkódos festék, alattuk csiszolóanyag, maszkolószalag, szilikon eltávolítós zsíroldós cuccos, meg szintén ilyen bevonatos kék kis törlõkendõ.
Fújás elõtt:
Most szárad, fogalmam sincs még mennyit, még ma megpróbálom az alapozót felrakni, holnap a szín, aztán megy is fel a helyére.
Matricázást elkúrtam de a nyomda 8-ért megcsinálja a szegélyt... ehhez nem értek frankón... lehet veszek talán több matricát és jobb ha megpróbálom újból? végülis a próba megvolt...
Annak is igazából annyi a titka,hogy nem szabad túl sokat felkenni,mert csomó idõt elvesz a lecsiszolása. De a leglényegesebb,hogy legyen teljesen sima a felület,ne legyen nyoma a gittelésnek. Mocskos meló a csiszolgatás de ha jól csinálod akkor a végeredmény kárpótol. :)
De ha minden jól megy,pár héten belül fogom csinálni az új autóm lökhárítóját,ha igényeltek akkor rakok képeket a folyamatról. Sarkán látszik is a meghúzás és festék lepattogzás. Erre valószínûleg kell majd kenni egy kevés mûanyag gittet is,hogy a kráterek eltûnjenek. De majd meglátom...
Nos,én tavaly fújtam újra az elõzõ autóm hátsó lökhárítóját. Csak ezt az egy képet csináltam,itt kb fél úton járt a dolog. Lényeget már igazából leírták,csiszolás,zsírtalanítás stb...Amit lehet még csinálni,hogy mikor kész van teljesen,akkor átpolírozni valami erõs polír pasztával és géppel és végeredménybe kaptok egy szép csillogó tükrös felületet. Ha esetleg por száll a még száradó festékbe,vagy lakkba,NEHOGY HOZZÁNYÚLJATOK! Várjátok meg míg megszárad,aztán lehet rajta segíteni bõ vizes 2000-es csiszolópapírral.
Ja csak én elsõre szeretném jól csinálni... utána már nem akarok többet foglalkozni a dologgal, most itt Érden egy matricázós mûhelyet keresek fel a mai nap, meglássuk milyen árat mondanak...
Ettõl félek én is hogy valami nagy faszságot csinálok, velem ugyanis az a baj hogy türelmetlen vagyok és belecsapok a lecsóba... szobafestéssel is így voltam... bár az könnyebb...
Bementem a helyi festékekkel foglalkozó szaküzletbe, és ott természetesen rá akartak beszélni a fényezõre. A gond csak az volt, hogy nem akartam rászánni harmincezreket erre a mûveletre (új lököst vettem, a régi télen egy hókupaccal találkozott parkolásnál és megrepedt). Egyik alap dolog, hogy fényezés elõtt a kamrában magas hõfokon kezelik a mûanyag elemet, hogy mindenféle segédanyagot (leválasztóanyagok stb) kiengedjen magából, magáról a mûanyag. Aztán pucolás, zsírtalanítás, szilikont oldó szarságok, csiszolás.. Még nem álltam neki, 3 palackom van + a tisztítószer, végül is annyi lesz a folyamat, hogy kiteszem napozni a lökhárítót, így elvileg kijönnek belõle ezek az anyagok, amik ha bent maradnak lepattoghat a festék, aztán lepucolom, csiszolás, mûanyag alapozó, megint csiszolás, festõ alapozó, végül a színkódos festék. Lényegében ennyi. Valami pormentes placcot kéne összehoznom még, persze nem vészes, mert maga a lökhárító festendõ felülete sem nagy, de amennyire lehet, legyen szép (és remélem a házi munkától függetlenül valamennyire idõtálló).
Ja van értelme hiszen bármit meglehet itt beszélni ami a kocsi szépségét illeti, festés, matricázás, egyéni házi festési gittelési praktikák stb. Ma vettem a Homasiban egy matrica készletet, azzal fogom a küszöb és hátsó sárvédõ ív cserés részt letakarni, asszem nincs pénzem festésre... majd késõbb fogom, bár ha lenne olcsó hely az jó lenne... erre csak vidéken van lehetõség...