Valaki tudna ajánlani Pest megyében egy olcsó helyet ahol le lehetne festeni a verdát telibe?
google, pest megye fenyezes + /telibe ha akarod/ ezert topikot nyitni :D
Én pl most fújom a lökhárítót itthon, bármikor jöhetnek kérdések, +fav :D
Ja van értelme hiszen bármit meglehet itt beszélni ami a kocsi szépségét illeti, festés, matricázás, egyéni házi festési gittelési praktikák stb. Ma vettem a Homasiban egy matrica készletet, azzal fogom a küszöb és hátsó sárvédõ ív cserés részt letakarni, asszem nincs pénzem festésre... majd késõbb fogom, bár ha lenne olcsó hely az jó lenne... erre csak vidéken van lehetõség...
Bementem a helyi festékekkel foglalkozó szaküzletbe, és ott természetesen rá akartak beszélni a fényezõre. A gond csak az volt, hogy nem akartam rászánni harmincezreket erre a mûveletre (új lököst vettem, a régi télen egy hókupaccal találkozott parkolásnál és megrepedt). Egyik alap dolog, hogy fényezés elõtt a kamrában magas hõfokon kezelik a mûanyag elemet, hogy mindenféle segédanyagot (leválasztóanyagok stb) kiengedjen magából, magáról a mûanyag. Aztán pucolás, zsírtalanítás, szilikont oldó szarságok, csiszolás.. Még nem álltam neki, 3 palackom van + a tisztítószer, végül is annyi lesz a folyamat, hogy kiteszem napozni a lökhárítót, így elvileg kijönnek belõle ezek az anyagok, amik ha bent maradnak lepattoghat a festék, aztán lepucolom, csiszolás, mûanyag alapozó, megint csiszolás, festõ alapozó, végül a színkódos festék. Lényegében ennyi. Valami pormentes placcot kéne összehoznom még, persze nem vészes, mert maga a lökhárító festendõ felülete sem nagy, de amennyire lehet, legyen szép (és remélem a házi munkától függetlenül valamennyire idõtálló).
Ettõl félek én is hogy valami nagy faszságot csinálok, velem ugyanis az a baj hogy türelmetlen vagyok és belecsapok a lecsóba... szobafestéssel is így voltam... bár az könnyebb...
hajrá fényezzetek csak otthon :D remélem nem csodálkoztok majd, ha a tüdõtök nem bírja sokáig :DDDD
Ja csak én elsõre szeretném jól csinálni... utána már nem akarok többet foglalkozni a dologgal, most itt Érden egy matricázós mûhelyet keresek fel a mai nap, meglássuk milyen árat mondanak...
Nos,én tavaly fújtam újra az elõzõ autóm hátsó lökhárítóját. Csak ezt az egy képet csináltam,itt kb fél úton járt a dolog. Lényeget már igazából leírták,csiszolás,zsírtalanítás stb...Amit lehet még csinálni,hogy mikor kész van teljesen,akkor átpolírozni valami erõs polír pasztával és géppel és végeredménybe kaptok egy szép csillogó tükrös felületet. Ha esetleg por száll a még száradó festékbe,vagy lakkba,NEHOGY HOZZÁNYÚLJATOK! Várjátok meg míg megszárad,aztán lehet rajta segíteni bõ vizes 2000-es csiszolópapírral.
De ha minden jól megy,pár héten belül fogom csinálni az új autóm lökhárítóját,ha igényeltek akkor rakok képeket a folyamatról. Sarkán látszik is a meghúzás és festék lepattogzás. Erre valószínûleg kell majd kenni egy kevés mûanyag gittet is,hogy a kráterek eltûnjenek. De majd meglátom...
Annak is igazából annyi a titka,hogy nem szabad túl sokat felkenni,mert csomó idõt elvesz a lecsiszolása. De a leglényegesebb,hogy legyen teljesen sima a felület,ne legyen nyoma a gittelésnek. Mocskos meló a csiszolgatás de ha jól csinálod akkor a végeredmény kárpótol. :)
Matricázást elkúrtam de a nyomda 8-ért megcsinálja a szegélyt... ehhez nem értek frankón... lehet veszek talán több matricát és jobb ha megpróbálom újból? végülis a próba megvolt...
Na, fent van a töltõalapozó. Minimális képet csináltam, mert szétcsap a migrén, alig tudtam maszkolni..
Hozzávalók:
Balról jobbra: mûanyag alapozó, festõ alapozó, gyári színkódos festék, alattuk csiszolóanyag, maszkolószalag, szilikon eltávolítós zsíroldós cuccos, meg szintén ilyen bevonatos kék kis törlõkendõ.
Fújás elõtt:
Most szárad, fogalmam sincs még mennyit, még ma megpróbálom az alapozót felrakni, holnap a szín, aztán megy is fel a helyére.
Két küszöböm kivan cserélve meg két hátsó sárvédõ ívem és ahogy a lakatos kezelte le a felületet gondolhatod mennyire néz ki jól... namármost van ugyanilyen alapozó fémre is ami kitölti a barázdákat? De persze elõtte megpróbálok csiszolni is... jók a képek köszi, bátran tölts még fel :)
Discovery Channel - Autókereskedõk :D Néha vannak benne jó dolgok! Szerintem jó ez a topik, nem mindenkinek van pénze luxus verdára!
Hali! van itt valahol gyorsba egy autófényezõ? Tegnap összeugrálták a cigók a kocsim (focus II kombi) tetejét és a motorháztetõt és behorpadt pár helyen, illetve megkarcolódott. Ennek kéne egy Kb költség mennyi ezt kijavítani. horpadást kihúzni ha lehet, meg egy polírozás elég neki...de ha belefér akár le is fényeztetem a tetvek pénzén... szerencsére a hülye rányomta a tenyerét a szélvédõre, mindjárt jönnek a helyszinelõk levenni a nyomatot Kellene egy összeg a zsaruknak tudjak mit mondani a kárigényre
Ki nyomoztatod kik voltak azok, meg keresed, és szét ütöd a fejüket / autóddal karmagedont játszól, és akkor telibe fújni az egészet. Még a környezeted is kíméled :D
Alapozóval most kentem végig a küszöböt mert amit a lakatos kent rá az a festék lepergett.... szép...
de az még semmi kezdett sárgulni a rozsdától még jó hogy 120 ezerbe került kilakatoltatni....
No,itt vannak a pár hónapja ígért képek.
Elképesztõ vagy... én még mindig nem csináltam semmit, bár most már van pénzem erre... szóval míg még meleg van neki látok... köszi szépen, fasza munka!!!
Nekem még hátra van a hátsó lökhárító rendbe rakása. Csak most rossz idõt mondanak hét közepétõl.
milyen autód van amúgy? :)
szerelõ által alapozóval lekent és azóta rozsdásodni és leperegni kezdett küszöb azért nem mûanyag lökös kategória :D
de amúgy javítható. én mondjuk úgy csinálnám, fognék egy flexet, csavart drótkoronggal, aztán fémig letolnék róla mindent ahol nem gyári a fényezés. Majd mivel tökéletesen nem tudod fémtisztára lecsiszolni ha már rozsdásodni kezdett, ezért vagy rozsdaoldó és átalakító folyadék, vagy eleve rozsda átalakító festéket használnék elsõ körben. Itt megjegyezném hogy a rozsdaátalakító festék és a rozsdagátló alapozó az nem egy kategória. Utóbbi fémtiszta felületen megakadályozza a rozsda kialakulását, míg elõbbi a már rozsdás felületen lévõ rozsdát kémiailag megköti.
Ezután kittelés 2 komponensû kittel. Ha mélyebb horpadások, vagy hegesztés mentén lévõ lemezfelületek érintkeznek akkor üvegszál tartalmút elsõ körben. második, harmadik körben lehet sima 2K-s. csiszolni lehet 100-as papírtól kezdve egyre nagyobbakkal. lehetõleg a papír érdessége kb duplázódjon, hogy eltûnjenek az elõzõ papír karcai. sima alapozó spré elõttig olyan 1500-as papírig nem árt elmenni. 100-180-360-600-800-1200-1500 kb. utolsókat vizesen... ha töltõalapozós sprével fúj az ember akkor nem kell annyira tökéletesre csiszolni fújás elõtt mert az is kitölt valamennyit. akkor 800-1000 körülig elég. alapozó után még egy finom csiszolás mondjuk 1500 körülivel vizesen, aztán mehet rá a fény. utána 2000 körülivel vizesen, és mehet rá a lakk.
minden fázis között zsírtalanítás, tiszta ronggyal, vagy papírtörlõ még jobb mert nem szöszöl. lakbenzinnel, vagy valami lájtosabb higítóval. Festés elõtt lehet simán ultradermes vízzel, majd tiszta vízzel. mattítja a felületet és tökéletesen zsírtalanít.
nem ez a szakmám, de én így csinálnám, ha normálisat akarsz :)
Fémig lecsiszolt felületre lehet akár cink spray-t is használni,az is megakadályozza a tovább rozsdásodást és egyben alapozó ként is funkcionál.
rozsdás felületre olyan festékeket ami gátolja a korróziót hiába raksz.
a már meglévõ korrózió dolgozni fog alatta. Márpedig pl egy sárvédõ javítóív széle és az eredeti sárvédõ találkozásánál és az ott lévõ ponthegesztések tövébõl 100%-ra semmivel sem tudod eltávolítani a rozsdát. akkor sem jó ha ránézésre ledrótkorongoztad.
mindenképp rozsdamaróval kell kezelni a felületet, vagy olyan különleges festékkel ami helyettesíti a rozsdamoaró funkciót és átalakítja a már meglévõ rozsdát.
ezek a festékek általában qrva drágák, de ha azt vesszük hogy helyettesíti a rozdamarót és jó alapot ad az alapozónak, akkor egész jól járunk vele.
ezek még megfizethetõk: - Supralux Konvert: ez jó, de mostanában sehol nem tudok ilyet kapni, még rendelésre sem - FerrOKÉmia Korrant: ezt tudtam beszerezni helyette, csomagolásától eltekintve full ugyan az mint a Supralux, hatásosságában is, csak még annál is olcsóbb :)
utóbbi mondjuk kicsit szarbbul csiszolható, de ha alapozó meg kitt megy rá akkor ez mindegy.
Egy 92-es Daihatsu charade és a hátsó sárvédõ ívnél lévõ hegesztési csíkot szeretném eltüntetni... mindkét oldalon teljes küszöb és sárvédõ ív csere volt...