Ok, vettük, rühellitek a DLC-t. Ugorhatnánk? Unalmas a folyamatos nyavajgás. Nem köteleõ PC játékkal játszani. Dobd ki a gépet az ablakon és menj fozicni vagy muttudomén...
Mármint nem kéne, hogy 4 évszakos vagyis 4kör/év legyen úgy értem, túl hosszú lenne.
Meg azért gondolom, hogy 4-5 frakció DLC lesz "csak", mert szerintem ezeket ilyen pakkokbna fogják kiadni, mint a görög kultúra pakkot. Tehát több játszható frakciót is tartalmaz majd 1 DLC remélhetõleg.
Szinte biztos, hogy lesz még hozzá legalább 4-5 frakció DLC és játék módosítást adó is úgy 2 DLC, meg lesz csata DLC is szerintem 2-3. Plusz ugye 99%, hogy lesz 1 ,de lehet 2 nagy kieg... Erre már most készüljetek lelkileg nyugodtan.
Nekem bõven jó lenne a fél év/kör is már, nem kéne hogy évszakok legyenek, az tényleg sok lenne egy 300 évet felölelõ játékban, ha végére szeretnék jutni, úgy hogy ne unjam meg. Az 1kör/évvel is csak az a bajom, hogy az évszakokat, hogy oldják meg rendesen, mert azt megtudják oldani, hogy 1 kör alatt mindent megtudj csinálni amit 1 évre betervezel, illetve a mozgásokat megnövelik. Mondjuk én úgy oldanám meg, hogy csata elõtt mikor ugye megtámadsz valakit, egy kis ablak mutatná (randomra) milyen évszak van éppen, és mondjuk és lehetne váltogatni, hogy melyik évszakba szeretnél támadni éppen, adott körön belül persze. Viszont mozgás szempontból azt is bele kell kalkulálni, hogy vannak területek amiknél lassabbnak kell lennie a haladásnak, mert hegység vagy sivatag és más ugye a terep illetve az idõjárás, amik nehezítik a lépteket. Szal ha kicsit gondolkoznak akkor megtudnák oldani, kérdés hogy mik jutnak eszükbe.
Ennyi erõvel lassan már Róma is csak DLC-vel lesz játszható.
05.03 a hír..azóta 64% fikázták le az egy kör per évet,4% támogatta. Szerintem átgondolják. Az lenne a legjobb ha választható lenne, ha nagyon akarnák meg lehetne oldani. Simán.
Hidd el, nem az ujjukból szopják a hány kör legyen sztorit, vannak steames statisztikák, az alapján asszem talán ha 1% jut el az "utolsó körig". 300 nekem legalábbis rohadt soknak tûnik a Shogun 2 után, én nem is ezen izgulok hanem hogy az 50-ik kör után is legyen kihívás a dolog.
Sajnos RTW 3d-s térképe óta többnyire arról szólt a dolog hogy szép nyugiban feltápolsz egy bivalyerõs sereget, azzal szépen elindulsz és sorozatban szarrá vered a gépet, egy, vagy max. 2 csatában, majd jött a várostrom amit többnyire már csak két csóri milícia és 3 tíz fõs normál egység ellen vívsz.. ha ezen tudnak változtatni akkor mind a 300 kör izgalmas lehet.. de õszintén szólva igazán izgalmas kampámyok a Shogun 1-ben meg a MTW1-ben voltak, mert ott a 2d-s térképen sokkal egyszerûbben tudott kitolni veled a gép (folyamatosan figyelni kellett a térképet a többi provinciát mert wegy kör alatt egyesített ellened minden egységet és jött mindegyikkel). Ha foglaltál végre valamit az nagy szó volt..
Speciel a Shogun 2 már egész jó volt, de a rendszer rákfenéje a kis külön a 3d térképen battyogó egységek voltak, az erõk egyesítésének, illetve a tengeri inváziók nehézsége.. úgyhogy én részemrõl nagyon nagyon örülök az új légiós egységnek, illetve annak, hogy nem kell külön p*csölni a flottákkal, hanem egyszer tengerre szállnak a vitézek ha úgy akarod (max. elsüllyesztik õket közben). A gép ezeket sokkal jobban fogja tudni használni ellened, sokkal kevesebb változó van.
Nos, látva a mai játék trendet, igencsak valószínûsíthetõ, hogy jó pár DLC fog kijönni hozzá. Viszont, hogy kivárni a gold editiont? Nos ha neked megfelel majd, hogy a játék kiadását után durván 2 évvel késõbb kezdj el játszani vele, akkor neked megéri :)
Nekem van csak olyan érzésem a dátumokat nézve hogy egy rakat dlcvel rakat pénzt fognak lehúzni rólunk ?:) Lehet meg kellene várni a gold verziót.
Ez már tényleg ízlés dolga. Nekem elég ez a kör mennyiség, de az rendben van, ha valakinek nem. Szummában reméljük a legjobbakat.
Simán meg lehetne oldani az általad felvetett problémát. A felépíthetõ épületek "elkészítési ideje" egyszerûen több körbe kerüljön ami magába foglalhat akár - nagyobb épületek esetén - több évet is. Ugyanígy meg lehetne oldani az egyes egységek kiképzési idejét is. Magyarán egy egység kiképzési ideje mondjuk tavasztól õszig tart. A komolyabb táposabb egységeké akár egy teljes évet is igénybe vehet (ez csak egy példa). Én mindenesetre rövidnek találom ezt a 300 kört.
Ez igaz, de nem erre gondoltam történelmi hûség alatt. Nyilván nem lenne értelme a játéknak, ha ezt is figyelembe kellene venni. Pusztán arra céloztam, hogy nekem nem tetszene, ha ötven év alatt fel tudnád építeni a 200 évre szánt teljes infrastruktúrát, és megkaphatnád a legdurvább egységeket, miközben lenyomod az egész térképet. Ha az egyév/körbe be tudják rakni okosan az évszakok változását, szerintem jobb lenne, mint az évszakos körök. Szerintem a 4kör/évnek csak akkor lenne létjogosultsága, ha egy lényegesen rövidebb idõintervallumot céloznának meg. Belkar linkje szerint kb az elsõ pun háborúktól Augusztuszig tart majd a felölelt idõszak, szóval az évszakos bontásban kb 1000 kör lenne. A 4kör/évszak egyébként tökéletesen a Napoleon TW-ra szabott, ahol 1796-1815-ig tart a játék (80 kör). Igaz, kevesebb tartomány van lényegesen, mint ami a Rome II-ben lesz.
Történelmi hûségre hivatkozni ebben az esetben elég nagy hülyeség a készítõk részérõl, mikor olyan népekkel is játszhatsz és meghódíthatod a fél világot akik soha az életben nem lettek volna erre képesek (lásd: germánok).
Van azert logika az egy eves korokben is, kerdes mi a megcelcott intervallum, amit felolel a jatek. Nagy Sandortol Nagy Konstantinig igy is 600-700 kor lenne. Csak az elso pun haboruktol Augusztuszig 250 kor. Evszakos leptekkel az ezer. Ha evszakos leptek lenne, akkor pedig a tortenelmi leptek veszne el, hisz az eddigi TWkbol kiindulva akar 50 ev alatt le lehetne igazni a vilag nagy reszet, de meg a lustaknak is max szaz ev lenne. Igy viszont sok erdekes, beepitheto tortenelmi esemeny kimaradna. Nem mondom, hogy az egy ev per kor a jobb, csak azt, hogy az evszakonkentinek is megvan az eros negativuma. A legjobb az lenne, ha ketfele jatekmod lenne. Az egyik az egy ev per kor a tortenelmi lepteku terjeszkedesre, a masik pedig egy erdekes idoszakra koncentralna, mint a Nagy Sandor amokfutasa, vagy a pun haboruk.
Elég baj ha így lesz. Eleve az évszakok hiánya, hogy legalább kettõ legyen, csaták miatt is fontos. Nem is beszélve a közlekedésrõl, hogy 1 kör alatt kell 1 évet letudni. Nem lesz a legjobb ha ez marad. Egyetlen elõnye, hogy ha minden néppel végig akarom játszani, akkor lesz rá idõm, mert 300 kör frakciónként, ami nem sok.
Nos megnéztem én is a videót és hiba van a fordításban. NEM váltja fel a tradíció a hagyományos, egységalapú fejlõdési rendszert, csak kiegészíti azt. Tehát adott esetben ha a harcedzett légiót megsemmisítik akkor a veterán egységek értelemszerûen elvesznek de a légió tradíciója, öröksége fennmarad és ugyanazon zászló alatt feltöltheted újoncokkal.
63% utálja, 4.5%szereti. Ennyi. Ezek után meglepõdnék ha be mernék rakni így. Remélem ilyenkor is nézik a tömeg igényt, nem csak akkor, ha ökörséget raknak be közkívánatra.
Ökörség az 1 kör egy év. Ha a realitást nem is veszem(nehezemre esik amúgy), nagyon nem mindegy a karakterek játék hossza'. A savát borsát adhatja a játéknak fõleg azoknak, akik a politikát meg a karrierista karaktereit szeretik nézegetni, fejleszteni. Egyik kör tél másik nyár?! Mi van? Aztán jönnek a druida esõtáncos papok faxomat...Amúgy miért is sok a 400 kör? Kismillió lehetõség van , hogy ne így legyen. De ez a legprimitívebb verzió!
Meglátjuk, meglátjuk. Érdekes egyébként, hogy az RTW-ben a mai napig teljesen jól elvagyok az XP-rendszerrel, noha meglehetõsen mókás tud lenni... jelenleg egy szkíta kampányt viszek, a három aranygerendás elõkelõ lovasíjászokat lassan rakéta-sorozatvetõre nem cserélném el, mert minden egyes szint egy képességjavulást okoz. Külön szép, hogy elfoglalt görög területen az Artemisz-templom erre még rádob egy maximális szintû íjászfegyverzetet. Irreálisnak tûnik, de mint játékot, borzalmasan élvezem, mert akár a lovasíjászokról, akár a BI-ben a legionary first cohorsokról volt szó, szerettem mikromenedzselni-pátyolgatni õket, a játék egyensúlyában pedig szinte bármely néppel játszom, úgy érzem, az egységeknek szinttõl és tapasztalattól függetlenül többnyire létjogosultságuk és helyük van.
Medi2-ben már visszavettek az arcból, három szint képviselt egyetlen tulajdonságpont-növelést mindössze. Itt viszont már tettem magasról az XP-miatti szervezett feltöltésekre. Egyrészt, mert már a kora középkorban mindenki mailed knightekkel rohangált, amit tömegével lehetett képzeni/újratölteni, ráadásul ugyanilyen tömegével hullottak el a harctéren, akár teljes gótikus vértezetben. A tapasztalatnak érdemi kihatása nem nagyon volt a játékmenetre, igazából egy darálás volt az egész, idõnként bele-belecseszõdve a tömegbe néhány kopjarohammal. Így retrospektíve, talán bölcsebb lett volna több társadalmi osztályt jeleníteni meg, és pl. a lovagokat csak egészen szûk körbõl meríteni, míg egy paraszti íjászt bõvebb merítésbõl hívni be. Mondjuk ennek megfelelõen örültem is volna neki, ha a condottierik, vagy a vasas nehézgyalogosok nem úgy hullanak szimpla cséphadaróktól, mint a legyek...
Meglátjuk, az hogy modellezve van az évszak, az megnyugtat. A légiós tradíció rendszer viszont elsõ blikkre nagyon zizisnek tûnik. Ha nem jelenik meg a valóban újonc/veterán egység, akkor jaj... :(
Persze az õsrégi RTW-ben a nagyon magas XP-s egységket azok akár évtizedek alatt tápolódtak fel - senki sem szolgál ilyen sokat - de ha legyakták a felüket, akkor nem egy hamar épültek fel ilyen magas szintre.
Igen ez így van, de azt se felejtsük el hogy a TW sorozat alapvetõen nagyléptékû taktikai csaták szimulálására van kitalálva, a családtagoknak meg elsõsorban az volt a szerepük, hogy jól fel legyenek tápolva magas szintû tábornokká, hogy ezekben a csatákban bónuszokat adjanak. Mivel most már a légiók saját életet élnek és kvázi "örökéletûek", ennek kicsit kevesebb jelentõsége lesz. Gondolom néhányuk pár évet elbohóckodik a csatatéren aztán beleveti magát a politikai játszákba, ott meg 30-40 kör elég sok mindenre elég lesz.
BTW az MTW1-ben sõt talán a 2-ben annó asszem 2 év volt egy kör, hullottak is a családtagok mégse volt ebbõl akkora probléma. Ráadásul asszem most gyorsabban is fejlõdnek majd az agentek/családtagok.
Az alap RTW-nél mire összejött az 50 tartomány az nem emlékszem, hogy pontosan meddig tarott, de a családban kb. a 6. generáció nõtt fel és voltak igen idõs tagok a generációk között, tehát legalább 150-170 év volt, ami cirka 300 kör.
Egy kicsit az, de õszintén szólva hogy egy kör most 6 hónap vagy 50 év az ég világon semmit nem befolyásolt azon túl, hogy a jobb alsó sarokban milyen szám jelenik meg. Na jó, a karakterek hamarabb megmurdálnak, de kb. ennyi.
Azért õszintén az is elég hülyén nézne ki ha pár hónapos körök mellett egy kampány 15 évig tartana, addigra már elfoglalnád a fél világot (azt majd az Alexander kiegészítõben :D :D ), építettél volna 8000 hajót és az egész földközi tengert Britanniától Egyiptomig átszövõ kereskedelmet, mindenhol kiépülne egy full csatornázási rendszer és római hadiutak kereszteznének mindent.
Javítsatok ki ha téved de akkor ez ugye nem azt jelenti, hogy maximum egy darab légiód fog rohangálni a térképen? Mármint lehet több légiód egyszerre csak kisebb mondjuk kohorszok nem rohangálhatnak a térképen.
"The system for seasonal rotation is still being adjusted to conform to the 1 turn/1 year play style."
Emlékeim Jack Lusted pampogott valamit arról hogy 1 kör/1 év lesz (ami nekem aztán hóttmindegy), de ettõl függetlenül lesznek évszak változások (eredetileg nem lett volna).
Kösz a fordításért, Isten tartsa meg jó szokásod. ;) :D
Min. 2 kör nem árthatott volna. Nyár, tél A téli meccseket évente akkor random szerûen fogja generálni? vagy beadja, vagy nem? mert ilyen alapon nagyon sok nyári csatánk lesz :(
A légióvak kapcsolatos dolgokban van ami nagyon tetszik, van ami kevésbé...de én nem hiszem , hogy egy kör 1 év.(még ha olvasom is) Képtelenség , hogy ekkora gyökerek lennének. Molnibalage által leírtakkal, minden kicsit is épeszû játékos egyet kell , hogy értsen. A játék egyik nagy lehetõsége, az évszakok kihasználása. Azt nem is említve , hogy a realitás kiütéses vereséget szenved az 1\1 verzióban. Gondolom fel is robbant a fórum.
Csak tipp, de szerintem ugy oldjak meg, hogy minden evben mas evszakot jatszhatunk. Nem tul realis, de attol meg elkepzelheto ez a verzio.
Leírta hogy ezen még dolgoznak szóval van rá esély hogy az évszakok változni fognak körönként de mivel nem nagyon ment bele a részletekbe nem lehet biztosat mondani.
Attól, hogy változik a kör által modellezett idõszakasz hossza, attól az effektek és hiányzó modellezési dolgok nem lesznek meg... Ezek szerint pl. hogy a rákba lesz téli csata...?
Hát, akkor ezt sikerült elbaszni... Nagyon fontos még a mai hadviselésban az, hogy milyen évszak van, nemhogy akkor. A hágók és egyéb egyek télen nem voltak járhatóak és a tél a haladást is lassítja. Ez még az RTW elsõ része is modellezte, úgy ahogy. Ilyet nem beletenni. Vicc...
A sereg "neve" rész is irgalmatlan marhaságnak tûnik, ha csak az határozza meg a tapasztalatot.
Igen, teljesen másfajta logika. Még én sem tudom, hogy szeressem-e, vagy sem. Majd elválik. De tény, hogy én utáltam az egyes csapatokkal túl sokat szórakozni. Mindenesetre az tényleg nem reális, hogy az újonnan felállított sereg ugyanolyan erõs legyen, mint az elõzõ, ami veteránokból állt. Bár az sem túl reális, hogy egy fullxp-s phalanx ugyanazokkal az emberekkel végigharcolt 200 évet. De errõl még biztos sok vita lesz, és lehet, hogy a végén nem egészen így fogják megoldani.
Mármint a fejlesztõk szövegében, persze vannak jó dolgok is. De pont a tapasztalati pont rendszer volt az egyik lényeg. Mellé a generális és ha ügyesen szervezted a veterán egységeidet akkor az jól mûködött. Ez teljesen kiölték belõle az alapján amit írsz.
Nem tetszik. Az elõzõ jobb volt. Ha újoncokat teszel be azok tapasztalatlanok és nem a sereg nevétõl függ a tapasztalatuk. Ennyi marhaságot rég láttam egy szövegbe.
A fenti video kb a 2/3-tól a campaign map-rõl szól :)
Összefoglaltam az újdonságok lényegét:
A térkép Iberiától Bactriáig nyúlik, szóval a mai Afganisztánig. Tehát az egész Perzsa birodalom belefér :) Azt hiszem tudom kivel kezdek. Marathonnál nem lesz elég ellenem pár spártai pikás :)
Provincia rendszer mûködik majd. Minden provincia néhány régióból áll, ezek közül van egy "fõváros" is. Ennek az lesz a következménye, hogy változatosabbak lesznek a csaták és arányaiban kevesebb lesz az ostrom, mert nem lesz minden régióban fallal védett erõdítés. Ha minden régiót elfoglaltál a provinciában, akkor ediktumokat adhatsz ki, olyat, ami ott épp a leghasznosabb. Tehát külön lehet kezelni a provinciákat.
A diplomáciában állítólag lesz pár újfajta lehetõség, de alapvetõen hasonlítani fog az elõzõ TW játékokhoz. Viszont látható lesz a viszony, tehát hogy az adott nation miért szeret, vagy miért nem.
El lehet felejteni a csapatok mikromenedzsmentjét. Nem fog több tíz csapat szaladgálni a térképen csak azért, hogy feltöltse a sereget. Seregek, vagy légiók szintjén kell gondolkozni. A légióknak addhatsz nevet, bannert, ezek kapják a tapasztalatot. Tehát egyszerre egy légiót tudsz felállítani, nem pedig egy sereg hoplitát, vagy lovasíjászt. Ha a légió friendly területen van, akkor fel tudod tölteni a saját egységeiddel, egyébként pedig zsoldosokat vehetsz bele. Természetesen a légióban lévõ egységeket elküldheted, ha nem kellenek, de a toborzás eredménye azonnal a légióban jelenik meg.
Mivel a játék sokkal inkább hadsereg, mint egység központú lesz, ezért az önálló egységtípusok nem kapnak xp-t. Ezt a seregek tradíciója fogja felváltani. Tehát ha egy légió sok csatát nyer, akkor növekszik a tradíciója, és így lesz egyre erõsebb. 10 tradíció szint van, és minden ilyen szinten a sereg egy tradíciót választhat. Sokféle tradíció lesz, és mindegyiknek három szintje. Itt említette például azt a tradíciót, ami az ostromnál segít, vagy azt, ami a nehéz gyalogságot erõsíti. Nem nehéz elképzelni, hogy elég sokféle lehet. Így tehát olyan hadakat hozhatsz létre, amik valamiben nagyon jók. Lehet egy légiód, ami ostromra specializált, vagy olyan, ami a véres csatákra, és biztos lehet még sokféle, de nem akarok a magam szakállára találgatni. E mögött az a filozófia, hogy a legió tradíciói miatt a légió bizonyos dolgokat fontosabbnak tart más dolgoknál, és a speciálisan kialakult képzés is bizonyos dolgokat erõsít. A hadsereg/légió egyébként nem halhat meg. Persze porrá zúzhatják a sereget, de az otthon újra felállítható és az elõzõ légió filozófiája alapján képzett sereg ugyanazokat a tradíciókat fogja követni.
(Bár szerintem megsemmisítõ vereség esetén nem lenne baj, veszítene 1-2 tradíció pontot a sereg. Persze ez csak a játékost erõsítené, aki visszatölt, ha nem úgy mennek a dolgok, ahogy kéne, szóval talán jó ez így.)
Attól függ hány évszázadot megy a játék. De szerintem 1kör fél évnél több nem lesz, vagy 4 hónap.
Sziasztok Nem szeretnék okoskodni,csak javasolni. Én URL=http://www.cjs-cdkeys.com/products/Total-War-Rome-2-Steam-CD-Key.html?setCurrencyId=3]itt szoktam venni a játékokat(kb6-7db) s nagyon korrektek, ahogy fizetek paypal on kb 2 perc s kapom a kódot
Konkrétan ugye 23 euro a különbség árban, steames elõrendelõs ár és e között, ami 6500 Ft... Szóval még ha nem is kapod meg hozzá ingyen a görögöket DLC-ben, jobban megéri. Mert majd külön megveszed hozzá megjelenés napján ilyen 1000-1500 Ft-ért max...
Magam majd ezt a játékot kifogom próbálni és meglátom mi lesz. Nem fogok elvárásokat támasztani, ahogy mostanság illetve az elmúlt 2 évben sem szoktam. Játékok terén nagyon régóta így vagyok. Ami a megérzésem szerint jóra sikeredik az általában 70-80%-ban jó szokott lenni. :)
Pedig 15 évesen nyálat csorgattam az RTW1 után, amikor elõbb letöltöttem. Aztán 17 évesen volt pénzem nyomattam egy rendelést 576-ban és a kezembe került a lemeze. Amivel teljesen elvoltam évekig. Egészen 18 éves koromig teljesen lefoglalt. A Római Birodalmat vagy a Görög Birodalmat felhúzni totális poén volt. Bár legtöbbször az MI hülyeségeit nevetõ görccsel tudtam csak lereagálni, mert hát vannak ilyenek is. De hát ilyenek hol nincsenek, ha már PC vagy bármilyen számítógéppel készült játékról van szó?
A kedvenc modom is a Roma Surrectum 1.6-os verziója volt. Az RSII nem igazán nyerte el a tetszésemet. Modok közül is kb. emlékezetem szerint 6-7 futott az RTW alatt. A kiegekrõl nagyon az a véleményem, hogy a Barbarian Invasion nem volt annyira nagy durranás, mint amilyennek be volt állítva. Az Alexander dettó nem igazán nyerte el a tetszésem. Nekem a Római Birodalom induló korszaka sokkal szimpatikusabb volt és az még valamennyire. Régen nagyon történelemmániás is voltam, de mostanra ez is kicsit bennem amolyan kimenõben van. Ezért inkább úgy tekintek ezekre a szellemi munkákra, mint egyfajta idõtöltés.
Ha jó lesz, akkor jó lesz. Ha meg nem, akkor nem. Majd meglátom. :)
én megveszem steam-en majd!
Vki elorendelte mar? Es ha igen,honnet? Szerintetek ehhez is jar az elorendeloi dlc? : http://www.onlinekeystore.com/Total-War-ROME-II-CD-KEY-STEAM.html?s_currency=EUR
Igazad van azért kíváncsi leszek mit hoznak össze! :D
Azért nem tudom hogy a MTW1, RTW1, MTW2, ETW, NTW és kiegészítõik után milyen meglepiket tartogat majd az Európa térkép. :D
Én szerintem a Shogunhoz hasonló lesz, lesz nagyjából-hozzávetõlegesen pontos irka-firka rajz a kontinensrõl (a la Strabón) ami ténylegesen csak akkor látsz 3d-ben ha odemész és felfedezed magadnak. A csatahelyszínek random, a térkép alapján lesznek generálva, de ha egy részén már voltál akkor azt megjegyzi és a következõ csata is ott lesz.
tudomásom szerint a lényegi újítás az lesz, hogy egy-egy tartomány több altartományból fog állni, amikben önállóan is elfoglalhatók a helyi központok, illetve a barbároknak lesz egy kifosztás opció, amikor nem veszik át a települést hogy aztán persze rögtön lázadozzon, csak szétbarmolják és továbbállnak, persze gazdag zsákmánnyal.
A tengeri területek szintén régiókra lesznek osztva, és azokért a hajók úgy harcolnak, mint régen pl. az MTW1-ben, magyarán nem lehet két ellenséges flotta egy tengeri régión (gyanítom ez követi majd nagyjából a nagy Pompeius által stratégiai szempontból elég értelmesen kialakított huszonvalahány tengeri régiót).
Valamiért úgy érzem, hogy elképesztõ részletes lesz a térkép. És hatalmas.
Itt a banner nagyban akit érdekel:
Te jo eg mennyit fogunk meg itt szenvedni szeptemberig :) A temak felet valoszinuleg copy/paste-val huzhatnank az RTW1 elotti beszelgetesekbol. Egyebkent szerintem a Napoleon a maga nemeben nagyon jol sikerult, csak sokaknak nem tetszik ez a korszak, es a terkep merete. De objektiven szerintem a shogun 2 nem volt jobb.
Azt hiszem a klasszikus római egyen-fegyverzet és páncélok Marius idejétõl a Marius féle hadseregreformtól (ie. 105) kezdve jelentek meg.
A nagyon korai idõkben a rómaiaknál is hoplita harcosok voltak, bronz fegyverzettel. Mondjuk meg nem mondom mikor, talán a korai gall betörések idejében. Nem tudom a játék mikor kezdõdik, lehet ez az idõszak már nem játszik szerepet a játékban.
A játék elején , (ie 200-)szinte az egész rész kivéve Egyiptom és a mai Törökországi területek a Szeleukida birodalam területe volt, ami megint csak egyértelmû hova sorolandó. Õk pl. nagyon sok elefántot használtak egy idõben. Amúgy õk állították le a nagy Gall betörést. Aztán szép lassan elkezdett széthullani.
Gyakorlatilag a mai Törökország, Szíria , Libanon, Izrael(és környéke:), Egyiptom-ezek mind a phalanxra épülõ hadsereggel rendelkeztek, és vagy zsoldosokra, ezek után jöttek a pl. könnyû gyalogság, lovasság, íjászok stb. Persze vannak extrém példák, pl kréta , Rodosz ahol a flották, és értelem szerûen a távolsági fegyverek voltak elõnyben, íjak, parittyák. Továbbá volt egy érdekes hely,(gallatia((nem tudom a pontos helyesírását)) ahol gallok éltek, még egy korábbi kalandozásuk után maradtak ott és megtelepedtek. Õk pl. szinte csak lovasságot használtak, és gyakran mint zsoldosok ténykedtek. Még Caesar idején is független királyság voltak, néminemüleg. Aztán lettek kliens királyság majd késõbb a provincia része.Nem kéne belevinni a fantazit, elég csak' ha történelem hû lesz..olyan változatos minden, hogy csak rontana a szokásos fa*ság.
Biztos lesznek minden népnél az alapnál "páncélozottabb" egységek, de galloknál is inkább csak a tehetõsebbek tehették meg, az elit csapatok úgymond. Pártusoknál is voltak a nehéz lovasok, de azon kívül nem igen tudnék mondani jól páncélozott csapatokat. Ugye ott a könnyû íjászok, lovas íjászok voltak még sokan, illetve a "töltelék".
Biztos lesznek komolyabb eltérések egyes görög, illetve görög hatás alatti népek között is. Gondolok mondjuk a Ptolemaioszi Egyiptomra, ahol azért az õsibb harcstílus elég jellemzõ lehetett akkoriban még, még ha volt már elgörögösödés is. Ezt említették is a fejlesztõk egyik interjújukban.
Érdekelne milyen lehetett ez a valóságban, biztosan nem egységesen ugyan olyan hoplitáik és falanxaik voltak egymástól távol élõ "hellenisztizált" népeknek. Nagy mértékben megmaradhatott azért a hagyományos fegyverek és taktikák használata is.
Na igen. remélem végre az íjászok csak akkor lesznek pontosak, ha látják a célt, pl falak mögött rohangáló 5! embert ne lõjék már halálra röntgenszemmel! Az igaz hogy a barbár népek kevésbé használtak páncélzatot(bár pl. a gall törzsek némelyike nagyon is használta, és a késõbbi (ie.100) körül a hispán népek is) A korai világ nagy része egészen a Páthusokig, erõs görög hatás alatt állt, szinte minden országnak megvolt a páncélozott gyalogsága...a párthusoknak meg a páncélozott lovassága,lovastól. Szóval több lesz a páncélos' mint a mezítelen'.
A tengeri csatákra kíváncsi vagyok én is. Az ütközések meg csáklyázásokon kívül biztos lesz nyilazás, meg méretesebb tüzes ballisztikus lövedékek.
Szerintem az egységek jobban fogják használni a pajzsukat a nyilakkal szemben, kicsit ezt ki lehetett venni a videókból. Viszont szerintem a védekezõ, támadó értékek még sokat fognak változni, az alphahoz képest. Bár azért ebben a korban nem sok népnél volt jellemzõ a sok páncél, inkább csak a görög kultúráknál és rómaiaknál. Fõleg a barbár népek csapatainál várható, hogy nagyobb lesz a támadó érték mint a védelmi.
A vidiben viszont elég közelrõl nyilazták a rómaiakat, ráadásul oldalról és magaslatról. Szóval nem csoda ha hullottak. Az ugye nem kampány csata volt, hanem beállított történelmi csata. Ahogy láttam ott az volt a cél, hogy néhány római túlélje a mészárlást.
Sajnos az Empire/Napoleon tényleg nem volt az igazi, bár nagyon sok szempontból elõre lépés volt (tengeri csaták, stragéiai térkép javulása, replenishment a hülye "újragyártom az egységet" helyett). Talán errõl a kor is tehet, nem valami hû de nagy változatosság a fegyvernemek között, de ettõl függetlenül szerintem a mai napig etalon a korra. Az engine sem volt az igazi, a mai napig nem tudom rendesen futtatni bizonyos beállítások mellett, a Shogunt meg simán.
A Shogun 2 viszont minden tekintetben kurva jó volt, a phalanxot is sikerült benne normálisan megoldani, az útvonalkeresés is jól mûködött, az mo-cap animációkat óráik el lehetett nézni, az AI is jól sikerült. Egyedül a tengeri csaták voltak unalmasak (bár ezt megint lehet rá lehet fogni hogy a japánok nem voltak túl nagy spílerek e téren) és az íjászat is egy kissé idegesítõ volt.
Én két dologtól félek. Az egyik hogy az íjászok megint sebészi pontossággal fognak lõni 150 méterre is és ezért "darálnak" (sajnos a teutoburgi csatában lehet látni ilyent a végén), a másik hogy a hajós csatákat hogy fogják kivitelezni. A korszak alapja a hajók csáklyázása, döfõorral vegzálása volt.. márpedig a csáklyázós rész eddig is elég káosz és kiszámíthatatlan volt, a döfõorra meg pláne kíváncsi leszek.. az AI meg nagyon remélem hogy elkezdi használni/képezni a tartalékokat a csatában, most hogy 40 egység is lehet.
Én meg mivel az RTW TR5.0 óta nem toltam egyetlen TW-t sem egy igen rövid MTW2-õt leszámítva, ezért nekem nincs semmiféle elõítéletem...
Mint mondtam az Empire nagy csalódás volt nekem ezért állok így hozzá elvégre jobb pozitívan csalódni mint negatívan. Pénzügyileg meg nyilván sikeres lesz a név meg a hype miatt ez már garantált.