Pajzs és pajzs között nagy különbség van. Az ókori történet írók'-nak tudod sok minden evidens lehet, azért nem írták le a részleteket bizonyos dolgokról. Pl. ha most a rádióban foci közvetítést kapsz, tökéletesen visszakapod a játékmenet történéseit...ha viszont nem tudod mi a foci , halvány lila fingod nem lesz mi történik. Na ennyit errõl. Amúgy nagyon komolyan mondom, ha ennyire komolyan érdekel a téma, csináld(tasd) meg és próbáld ki. Amúgy engem is sok ilyen dolog foglalkoztat, csak sajna nincsen rá idõm, meg fõleg a tömeg..de mindegy is.
Savaria, Savaria... ja igen, láttam a "ballistájukat" mûködés közben. Vagy azt, hogyan rúgatják kis híján le magukat egy lóval a bemutató kedvéért. Négy év alatt azonban nem láttam törõ pilumot, a magyarázatokból meg kezd kicsit sok lenni. Már azt is magyarázták meg nekem, hogy rossz kézzel fogom azt a kardtípust, amit én kutatok. :) Ez azonban ad hominem érvelés, ilyen módon ennek helye itt nincs - gondolom, érthetõ az irónia... Valamint "ókori történetírókat" mondasz - õk is használták a "valószínûleg" szót? "Valószínûleg" lereszelték, tehát, ha gyalogság támadott, de lovasságot vártak, elkezdtek reszelni. Értem, életszerû. A videót megnéztem, de nem történik semmi, azon kívül, hogy pusztán vasánál fogva is tartják a csapok a nyelet. Valamint levágni?! Nem fémet, de háromcentis fa nyelet? Például egykezes karddal? Há' mégis hogy? Nem meggyõzõ az a videó, amit mutattam, aminek az az elég kézzelfogható tanulsága, hogy ha a pilum átüti a pajzsot, az már nem áll meg az emberig, nem pedig vagdosás ellen öltek bele egy rakás plusz fémet?
Csináltak,tuti, hogy ismered az Arma szériát, és rengetegen játszanak vele,természetesen készült hozzá még hardcore-abb mod,és nem adoptálta mindenki,de szerintem a játékosok legalább 60% felrakta azt is hozzá.
épp a CK2 topikban jártam, mostanában azzal szórakozok
tudjátok, ha egyszer egy Crusader Kings X keveredne a Medieval TW Y-al, vagy a Europe Universalis Z az Empire TW S-el, vagy még inkább valami hasonló ókorban . . . megvalósúlna a számomra tökéletes stratégiai játék
De az még egyszerûbb ha egyel kijjebb rakod, két furat marad így, a többi meg ugyanaz..és reszelni sem kell+sokkal érzékenyebb', és tuti törik.
Tényleg nem értem mi a gond. Itt egy pilum. Láthatóan stabil. Ha azt akarták , hogy törjön, hajoljon, kettõ csapot raktak bele, az egyik fa, és valószínûleg lereszelték a fémsarkot , hogy kibólintson a fémrész. A hosszú fémrész azért volt , hogy ne lehessen könnyen levágni, és a súlypont sem mindegy. Az infó meg nem linkelés kérdése, hanem ókori történetírók kérdése. Ha ez sem elég megcsinálod. Mûködni fog, javaslom a Savariás fiúkat.
Gyakorlatilag semmi pluszinformációt nem kaptam, csak azt, hogy "így van, mert le van írva". :D A probléma nem az, hogy nem értem, hogyan mûködne, hanem az, hogy nem látom, hogy tényleg úgy is mûködik. A képen látok a három szegecs mellett köpût, ami nem segíti elõ az elforgást, látok szilárd illesztést, ami nem segíti elõ az elforgást és látok egy bazi nagy bunkót, ami feltehetõen a puszta súly révén az átütõerõt növeli.
@wednes: "Figy legyártunk 10 Pilumot és kipróbáljuk, jobbat nem tudok." Én benne lennék, noha nem lenne egyszerû a jól dokumentált, hiteles kísérlet. :D Ismerek egy srácot, csak a TDK-ját a steppei bucavas kohászatáról írta. Magyarul ott kezdõdne minden, hogy korhû alapanyag, korhû elõkészítés, korhû hõkezelés és gyártás, megfelelõ faanyag, megfelelõ körülmények (távolság, pajzs stb.), statisztikailag értékelhetõ darabszámok... Viszont már egy darab széthegesztett betonvas dobálgatása is közelebbvihetne a dologhoz. Ki tudja, talán meg is csinálom. Pilumom még úgysincs... :D Egyébként igazad van, az igazság valószínûleg a kettõ között van (mint általában). Félreértés ne essék - mea culpa, ha az elõzõekbõl ez jött le - dehogy vetem én el az okos gerely ötletét, csak nem szeretem, amikor körbehivatkozásokkal lebökik, hogy "má'pedig ez így van", pilum dob, törik, kész, így mûködik. Helyette kérdéseket teszek fel. Állítom, hogy komoly elõrelépést jelentene a hagyományos értelemben vett-, és a kísérleti régészet normális szintézise, mivel tapasztalatom szerint mindkét ágazat nagyon jól elvan magával, egyik a fotelében, másik a fürdõköpenyében, bár ez eléggé sarkító fogalmazás.
Hm.Hát én vagyok az utolsó az univerzumban aki a realitást csökkenteni akarja,csak azért mondtam mert tényleg van sok dolog, ami ennél fontosabb. Meg ráadásul a kutatók sem egyeztek még meg a pontos végrehajtásban. Viszont a pihi nagyon számít, teszteld le talán megint. Lehet valami régi patchel oldották meg, de most számít.
Pedig nem lenne nehéz megoldani, egyszerûen a második sor mögé hátrál az elsõ, utána megint szorosra zár a 2. sor. Abban igazad lehet, hogy magát a játékélményt és balance-ot bizony sokszor rombolj a realitás. Lehet túlzás lenne. Egyrészt vagy mindenki alkalmazhatná vagy csak a rómaiak.
De most is meg lehet végül is sok stoppal és egér kattintásokkal csinálni. Egyébként azt vettem észre a fáradság annyira nem számottevõ a játékban. Még Shogun 2-vel kísérleteztem ahol egy halálra fáradt ashigaru egység összecsapott egy kipihenttel (mind2 ugyan olyan harci értékkel, mind2 rohamozott hogy minden egyenlõ legyen, kivéve a fáradság szint). Ennek ellenére, hajszál egyformán fogytak az egységek és esett a moráljuk, aztán a pihent egység futamodott meg.
Annak azért eljöhetne az ideje, hogy egyetlen slotban levõ egységnek is adjál meg formációt, mert sokszor olyan balfasz módon mozogtak és masíroznak a halálba a katonák, hogy ihaj.
Más. A TW szériában van már hadjárat multira lehetõség? Vagy még mindig csak csata...?
Igen a móderek minden tw játékhoz megcsinálták a nagy egység létszámot, de most azért õk is megtehetnék. Pont ezért. Ami a t. parancsokat illeti, valószínûleg sokkal több lesz mint eddig. A csatasor váltást már én is túlzásnak tartom, de sok teória létezik.
Ezt végül is most is megcsinálhatod...belegondoltam, mégsem... :) Ugye a Rome-ba is volt a medium csapatlészámnál egy 80-as lehetõség. Aztán végül is group létrehozásánál már összetehetnél 2 centuriat. És csak arra lenne szükség, hogy újabb group létrehozással egybeillesz 3 manipulust. Ezt akár még egy egyszerû moddal is meg lehetne oldani. Arra van szükség, hogy a csoport létrehozást halmozni lehessen.
Ennek igazából akkor lenne értelme, ha sokkal több taktikai parancsot lehetne kiadni a játékban. Bekerítések, csatározva hátrálás, terület támadás. Vagyis amit már lejjebb írt valaki, nem az ellenség egységgel való harc a fontos, hanem egy domb elfoglalása és aki ezt akadályozza azzal harcol az egység.
Vagy például a csatározó sorok váltása. Ezt is olvastam valahol (ne kérdezzétek hol. :) ). hogy a rómaiak azt tartották egy katona max 10-15 percig tud harcolni teljes erõbedobással, aztán már fárad. Ezért a maximális hatékonyság érdekében váltották az elõl lévõket a csata közben mindig.
Ez amit mondasz megint csak probléma keresés,(csak így kapásból mondanék ötleteket) de a második igencsak jó ötlet, abban reménykedtem , hogy a Shogunba is berakják amikor láttam a kék karikát a képeken.
Lehetetlen, mert akkor a többi népek is ehhez kellene igazodni, vagy akkor minden népnek elétrõ tagozódás kellene. Akkor mennyi slot is legyen? Ez limitálná a sereg méretét? Stb. ---> Probléma elszáll a végtelenbe.
Inkább azt modellezzék, hogy a parancsnok cask adott távolságig kontrollálja az egységeket, lásd ala 1991-es Centruion játékban volt. Ezen felül talán valami késleltetés sem ártana, mert akkor rádió nem létezett, a lobogót és a parancsokat vagy látták/hallották vagy nem...
Ja és még egy nagy vágyamgondoltam még idegesítelek titeket egy kicsit. A légió korszakonkénti pontos (csak felépítés tekintetében nem kell az összes altisztig) Tehát.(a számok csak a harcoló katonákat mutatják) 1. centuria(80 fõ) 2. manipulus 160 fõ(2 centuria) az alap taktikai egység(általában) Mariusig. 3. Cohors 480 fõ(3 manipulus) Az alap taktikai egység Mariustól 10 cohors 1 légió 4800 ember.Megint csak Mariustól. Ha ezt megcsinálják az egy nagy piros pont. Ja és semmibe nem kerülne, mert ha valakinek nem bírja a gépe, leveszi a létszámot.
Ez azért van, mert tényleg így van. 1.A római tört iszonyat hosszú 2.Mindig van fõsodor, de sok apró eltérés is lehet. Pl ha olyan helyen szolgált egy légió ahol mitomén' az ellen nem használt pajzsot, értelem szerûen már nincs is annyira értelme faszegeccsel szarozni.
Talán találok neked képet. De addig is, jól írta a kolléga bár ez változott néhány apróság tekintetében a pilum egy fém és egy fa rögzítéssel rendelkezett, 1. ne tudja a csatába az ellen használni 2.ha pajzsot ért meg kelljen állni kihúzni,mert leleffent a földig'(persze nem lehet megállni) 3. csata után könnyû volt használatra kész állapotba hozni. Marius nevéhez kötik az ötletet amúgy
"Egyetlen ilyen esetrõl kérek videót, amint lenyaklik a nyél és esküszöm, rajzolok nektek lézervágó alá egy gladius pengét ingyen és bérmentve. :D"
:D Figy legyártunk 10 Pilumot és kipróbáljuk, jobbat nem tudok.
Egyébként azért lehetnek ezek az ellentmondások, mert tényleg elképzelhetõ, hogy több fajta Pilum létezett adott korban. Igen volt olyan is, ami teljesen vasszegecses volt. Nem tudom mi az igazság, de már nem egy helyen (hanem inkább tucaton) olvastam, hallottam az egyszer használatos, "megsemmisülõ" Pilumokról.
Ez abban az esetben helytálló, ha a csapo(ko)n kívül semmilyen más alátámasztása nincs a fémrésznek, én azonban nem így látom. Mondom, én még ott tartok, hogy egy kézben tartott (tehát nem is szilárdan letámasztott) pajzs ütése ténylegesen eltöri-e azt a nyamvadt szegecset, amihez - ha jól érzem - célszerû, hogy a fémszegecs laza legyen, hogy a becsapódáskor a faszegecs kapja az arcába a teljes kakaót. Egyetlen ilyen esetrõl kérek videót, amint lenyaklik a nyél és esküszöm, rajzolok nektek lézervágó alá egy gladius pengét ingyen és bérmentve. :D
(Sõt, feldobok más megközelítést is: A nyílhegyek zöme azért tüskés és nem köpûs, mert tömeggyártásban a köpû kikovácsolása számottevõen több munkát igényel. Kizárt, hogy a vashegy azért lapított, mert így egyszerûbb gyártani?)
Hovatovább a lenti kép Wikipedia-oldalán szerepel, hogy kvázi-lándzsaként is használták. Ez azért három szúrást követõen lafogó heggyel problémás móka lehetett.
Azért mert a nyíróerõt valaminek át kell adnia, különben a fa rész nem tudná átadni a lendületét. Viszont ha az egyik csap eltörik, törés után nem lesz stabil stabil a hegy, és nem lehet visszadobni. Tehát az pont jó ha csak az egyik kötés adja meg magát.
Igen, ez egy valóban görbe lelet, ezt el kell ismernem. Ez azonban nem támasztja azt alá eddig, hogy direkt erre játszottak volna - görbe kardok is kerültek elõ... Mégegyszer, engem valami ilyesmi érdekelne:
Ebbõl, és egy másik videóból nekem inkább lejött az, hogy a fémhegy nem változó, szûk keresztmetszete folytán a penetrációt követõen jobb eséllyel ér testet a hegy. Hogy akadályozta a pajzsot, azt elhiszem, de egy leveles hegyû dárda is akadályozza, sõt, a plumbatát is nehéz kihúzni: eleve szakállas a hegye. A faszegecset pedig a következõ miatt vizsgálnám: A szegecsek elhelyezkedése tengelyirányú. Ha az illesztés pontos, akkor a szintén tengelyirányú erõhatást a fémszegecs felfoghatja. Persze, nyilván nincs tökéletes erõhatás, tehát a szegecs eltörhet, arra volnék kíváncsi, ez milyen arányban történik meg. Eddig amúgy én nem találtam olyan képet, ahol a kúp alakú, a nyél elfordulását némileg akadályozó gyûrû ne lett volna a fegyveren, ez persze, önmagában még nem jelent semmit.
@Balage: A Combat Mission: Barbarossa to Berlin, '41-'45-ös idõszakot dolgoz fel, azon belül is a keleti frontot, magyar részvétellel.
Nem maga a Pilum vas hegye és nyele törik el, hanem letörik a fa nyélrõl, illetve a tartó csap törik direkt le.
"Caius Marius hadseregreformja során a fegyverzet is átalakításra került, ekkori újítás volt, hogy míg korábban a vashegyet két vasszög fogta a nyélhez, õ az egyiket faszöggel helyettesítette. Amikor a pilum beleállt az ellenség pajzsába, a faszög eltört, így nehezebben lehetett a dárdát kihúzni, illetve nem lehetett visszadobni."
Azt meg már nem tom melyik TV mûsorban láttam, hogy a funkciója, direkt a pajzsok tönkre tétele volt. Kihúzni nem lehetett (itt mondták, hogy akár meggörbülhetett is), lehúzta a pajzsot -> használhatatlan el kell doni. így már könnyebben apríthattak a légiósok az ellenség soraiban.
A moddolással kapcsolatban dettó ugyanez van nálam is. A FreeFalcon 5-höz csináltam egy ultrabrutál és pontos modot a kiadott változathoz képest. Az FF-fel több ezer ember játszott, a modomat meg 350-en töltötték le... A BMS4-hez is csináltam / csinálok egyet, is is kb. ez a követõk aránya, bár más mások is adaptálták módosításaim egy részét.
Jajj, ugyan már! Ha meg még az is le lenne modellezve, hogy vízbe áztatott szivacsba törlik a feneküket a bakák, akkor is lenne valaki, aki pörgetné, hogy Flavius Iosephus a 37. oldal II. bekezdésében más szövésû szövetanyagot ír az alsóruházatra. Tudom, mert eljátszottam ezt én is anno a CMBB kapcsán. A kor legjobb szimulációja lett? Igen. Ki játszotta? A nagyban piachoz viszonyítva gyakorlatilag a kutya se... sõt, végül az elkészült csaták többségének köze nem volt a történelmi seregösszeállításokhoz, különben - értelemszerûen - nem volt balance; egy-két kivételtõl eltekintve. Elkészült pl. a magyar küldetéscsomag, ami kis túlzással arról szólt, hogy a korotojaki hidfõtõl az osztrák határig hátrál a játékos meg üti a ruszki, mint a répát. Hát, kíváncsi lennék rá, hogy a casual játékosok hány százaléka élvezte volna a helyzetet. Persze, az RTW esetén a helyzet gyökeresen más lenne, tudom, mindezt csak a példa kedvéért dobtam fel; de akkor sem vagyok biztos abban, hogy ha végre leülök a gép elé egy szombat este két órára, akkor boldog lennék attól, hogy azalatt a fonal felvétele, a gazdasági mutatók áttekintése, a számolgatás és a mikromenedzsment miatt három kört bírok lepörgetni. Egyébként még így, helyesebben ennek ellenére is megérteném a lentieket akkor, ha a Total War szériát már nem ismernénk több, mint egy évtizede, hanem független új játékról beszélnénk. De nem így van!
Szerencsére mindez csak a szélbe kiáltott szó, az RTW meg az lesz, aminek lennie kell: egy jó játék.
Teljesen más: Valahol lent láttam, hogy írták az emberek, hogy a pilum meggörbült/stift eltört stb. becsapódáskor. Meggörbüüült? Hogyan, hol? Nem támadásként, tényleg érdekel. Én egyetlen értelmes kísérleti régészeti rekonstrukciót nem láttam még ebben a témában; a magyar õstörténet illetve a középkor fegyverzeti kérdéseiben meg olvastam már meghivatkozott szerzõket egetverõ marhaságokat írni - és persze, miért ne írnák le? Ki ellenõrzi le?
Na, 50 új hsz., azt hittem már valami új videó jött ki vagy hasonló
Ez azért van, mert jelenleg nem lehet igazi AI-t írni. Iszonyat mennyiségû munka kell egy igazi AI fejlesztéshez, egy szaros játékra meg nem fognak ráállítani egy tudóshadsereget. Aki erre vár az csalódni fog. Minden játékban az ilyesmit random generátorral oldják meg. Te csak növelheted vagy csökkentheted bizonyos események bekövetkezését, de nem szólhatsz bele ténylegesen a folyamatba mint a valóságban, és emiatt a gépi játékosokban úgy tûnik semmiféle életösztönt nem lehet felfedezni, ha aa véletlenszám-generátor azt mondja neki, akkor hadat üzen, akkor is ha beledöglik.
Ja a tapasztalatom csak very hard fokozaton érvényes, másról nem nyilatkozom. Lehet alacsonyabb fokozaton nem így van. Azért nem játszottam legendaryn, mert azt olvastam még kijövetelkor very hardon a legnehezebb ott kap legtöbb bónuszt a gép, és ott a legagresszívebb,(ez lehet nem igaz)legendaryn az a nehézség , hogy nincs "p"+ túl gyors a csapatmozgás(nevetségesen az), én meg utálom a klikkelõ bajnokságokat.
Ott lógott ki a a Shógunnál a lóláb, ,hogy az alant leírtakon kívül, még behozzák azt, hogy minden körbe esik (csak irányodban) a megítélés, és ha elfoglalsz 15-20 tartományt, még a vazallusaid 8s ellened fordulnak, ja kérem így lehet nehezíteni csak igazán egy közepes ai-vel megáldott játékot. Hogy ettõl irreális, idegesítõ, és unalmas(gyakorlatilag a játék közepétõl nincsen diplomácia szó szerint) az tény. Na ezért kell normálisan megcsinálni, és akkor nem kell ilyen csalásokhoz folyamodni. Nehéz a játék: nehéz. Valójában az:nem. Na ezért nem csinálta végig az átlag játékos, és nem azért mert bonyolult, vagy mert túl sok agyat kívánna.
Tudod ez azért van, mert nem az ai lett sokkal okosabb, hanem kemény elõnyt kap a gép. (halkan jegyzem meg mindezek ellenére mindig csak vh játszom.) Pl. egyszer néztem , hogy kb 5* annyi bevétele lehet ugyanazon területe(vagy 5* kevesebb a fenntarási költsége) az egység számok folyamatos fenttartása miatt, és még random sereget is kap néha, habár ezt én nem tudtam bebizonyítani, ergo lehet nem igaz. Viszont az , hogy a gép vh. iszonyat gazdasági bónuszt kap igaz. Ja, és nincsen pénzügyi mínusza...ja? Így persze nehéz, akkor is ha hülye az ai.
Az a baj, hogy az eladott példányszám a legfontosabb, nem maga a játékélmény, vagy a mélyebb tartalom. Igazából az nem számít, hogy ha valaki már megvette a játékot 2-3 hetet játszik vele vagy fél évet. A változatosság és a komplexitás nem okozna sokkal nagyobb bevéltet (csak a játékosok egy részénél nagyobb elégedettséget, örömet okozna), ellenben a költségeket és a fejlesztési idõt aránytalanul megdobná.
Egyébként meg lehet nézni a Steam acsikat a Total War játékokhoz. Az is sok mindent elárul. Milyen arányokban fejeztek be egyáltalán egy normál kapmányt, milyen arányban használtak egyáltalán ügynököket, foglalnak el 25 területnél többet stb. Az acsik azt sugallják, hogy még amire mi panaszkodunk, azokból a lehetõségekbõl se használják ki a játékot megvásárlók nagy része. Köss (hasra ütés példa, nem konkrét) pl 25 kereskedelmi megállapodást, vagy 25 orvgyilkosság, foglalj el 10 tartományt. Ilyen 30-40-50%-os teljesítések vannak globálisan. Kampány gyõzelem meg 20%, Hard, már alig mérhetõ stb.
Nekem az a tapasztalatom a modokkal, hogy bár némelyik tényleg jelentõs tartalmat ad, az alapjáték könnyebben kezelhetõ szokott lenni, a realisztikusság és a játékmenet közti komprumisszum jobban átgondolt, és balance-al sincsen annyi probléma. A sorozat minden részével játszottam, modokkal is ezres nagyságrendben szántam rájuk játékórát az elmúlt 10 évben. A lehnagyobb modokat ismerem, de egyiktõl se voltam elájulva. A Med 2-nél talán van olyan mod ami összességében felülmúlta az alapjátékot, de ettõl eltekintve még mindig merek általánosítani.
A baj az, hogy te az összes modot nézed. Az egyetlen top letöltés az, ami meghatározó és még azt is durván el kell osztani.
Reménykedni természetesen lehet, de kiindulva a mai kiadók stratégiájából kevés esélyét látom sajnos. Nekem is lenne jó pár ötletem amit szívesen látnék a játékban, de a kedvemért biztos nem fogják megcsinálni :D :)
Garancia nincsen, de had ne számoljam össze a tw oldal mod letöltéseit mert olyan szám jön ki amit ha leosztotok 10-el még akkor is óriási arány lesz az 5 progit nézve. De mondtam, ez a vita meddõ értitek én mire gondolok, értem ti mire nem értünk egyet, meg fogjuk látni. Remélem nekem lesz igazam és nagy változások lesznek. Ti is reméljétek , hogy nekem lesz igazam.
Nem azt mondjuk, hogy nincs rá igény. Csak ha megnézed a vásárlási számot és a tényleges modhasználót (nem egyenlõ ugye a tiszta letöltéssel) akkor meglepõen szép nagy különbséget fogsz kapni. Hiába szeretné az a kis % ezt meg azt, hogy úgy legyen ha szarnak fejünkre mert kevesen vagyunk a többséghez képest.
És mi a garancia, hogy mind is használja..? Nekem volt pl. olyan letöltött modom, amit be sem tudtam üzemelni. Tehát nemhogy azért nem használtam, mert nem tetszett, de nem is futott. Ez is benne van a letöltésekben...
Ez kicsit csúsztatás, és még ha osztod 3 akkor is 100000 fölött van, ráadásul mint mondtam ebbõl rengeteg van..de ok nektek jó, nekem nem én többet várok, ti nem. Igény pedig van akár tetszik akár nem.
A komoly igény még mindig legjobb esetben 10% körül mozog. Fõleg amiatt is gondolok erre amit tapasztaltam a Shogun2-nél, hogy fingja sincs az egész korról és a játék történelemhûségérõl nagyon sok játékosnak. Emiatt nem is érdekli sokszor a mod, hogy az mit javít. Másfelõl meg visszaemlékezve a sima RTW-s modolásokra, hányszor rontottam el én is az alapjátékot és pakoltam újra meg újra, hogy mûködésre bírjam a modot. Mégsem voltam beszarva, hogy jajj elbaszódott és újra kell rakni.
Azt nem fogod fel, hogy a letöltségek száma nem egyenlõ a userek számával? A CIV-hez n+1 modot próbáltam ki, nagy része élbõl kukva volt. Adott esetben letöltések jó, ha 1/3-a valódi user. Egy több millió példányba eladott játéknál a néhány tízezer user a kerekítési hiba a nagy összkép tekintetében...
Egy jó játék ma a szememben az, ami nyílt és adnak hozzá toolt és jól moddolható. Az n+1 elképzelhetõ feature megalkotása nem a fejlesztõk dolga. Nekik van EGY koncepciójuk, azt kell polírozni. N+1 moddernek n+1 nézõpontja van.
És itt jön be az, hogy jóval több lenne, ha a eredeti készítõ adná ki lehetõségként. Sokan a macera miatt(bár most már a legtöbb telepítése egyszerû,de régebben nem volt az),vagy a félelem miatt nem töltik le(hogy valamit elcsesz. És igen biztos van átfedés. Ezzel együtt rámutattam a nagyon! komoly igényre a játékosok részérõl. Ennyi.
Mi a garancia arra, hogy a 385 781 mind különálló személy és nincs közte azonos letöltõ? Mi a garancia arra, hogy az egyik 385 781 és a másik 326 753 letöltõje közt nincs átfedés? Plusz ha még igaz is volna, hogy 1 millió lehet 10 millióan vették meg a játékot. Akkor is csak a piac 10%-a modozik ami a õ szemükben szó szerint a lófaszt kategória.
A Clouds Across Europe 1.4 Extended pedig 385 781. Gyerekek....Több millió letöltés. Mirõl beszéltek????????????
Több száz kis mód van, és talán 100 nagy mód. Na most csak a sógunhoz és csak a dm4.4 módból 169 104 ember töltötte le. Csak egy!!! a sokból. Ráadásul az emberek közül 10-8 ne nagyon mer modokat letölteni, még ha akarná is.
Félreértettetek aszthiszem.(vagy nem) A program tartalmazhatna olyan dolgokat, amit jobban a realitás felé mutat, és nem a talmi(de nagyon hamar megunható),állandóan óriás léptekben fejlõdõ grafikára,de a régi gerincre építene. Nektek fel sem tûnik, hogy a róma óta ugyanaz a kampánytérképalapja? Ugyan azzal játszunk. Egy igazán nagy változás van a tengeri csaták. Sok ember is hozott valószínû. Egy kis változást az empire hozott a térképen , aztán utána meg az van(mondjuk most utalnak ezek megváltoztatására).
Ha a fejlesztõknek az általad említett opciókra kellene energiát pazarolni, akkor azt máshonnan kellene elvenni. Tehát valamelyi a kárát látná, ami így bekerül. Én is támogatom a jobb gazdaságot, a jobb diplomáciát, a több népet, a jobb grafikát, a nagyobb változatosságot, de fejlesztõként ezeken belül nyílván a túlnyomó többség igényeit akarják kielégíteni. Persze lehetne 2017-ig, vagy még tovább finomítgatni a ficsõröket, de egyszer ki kell jönni a játéknak, ráadásul olyan formában, ami a többségnek megfelel. A modderek persze szerencsére elkezdenek változtatgatni rajta. Én használom a modokat, és minden tiszteletem a moddereké, de amikor valaki pl azért hord le egy játékot, mert abból a modderek jobbat csináltak alapvetõ logikákat nem ismer fel. A fejlesztõ bármeddig tökéletesítheti, a modderek akkor is bizonyos réteg szája íze szerint jobbat fognak készíteni. Eleve a fejlesztõnek ki kell rukkolni valamivel, ami az õ végleges változata. Ekkor jön a community, és százan, ezren elkezdik modolni, de miközben tízezrével jönnek a hozzászólások. Elindul a modok evoluciója, mert csak az a mod marad fenn, ami érdekes, és annak is csak azok a részei, ami a tömeg számára tetszenek. Hát még szép, hogy ekkora bázissal és "közvéleménykutatással" lehet javítani az eredeti játékon. De ez nem azt jelenti, hogy gyávák a fejlesztõk. Egyszerûen csak a modok már eleve az alapjátékra épülnek, és sokan elég gyorsan hajlamosak nem meglátni, hogy az alap mekkora fejlõdés az elõzõhöz képest.
És azzal arányosan jóval több vette meg a játékot és játszotta mod nélkül. Egy mezei user nem fog modokat letölteni, és mezei user van 90%-ba a piacon. De szerintem hiába írom én is.
Jó akkor nézd meg a Total war centeren hányan töltöttek le olyan módokat, ami a realizmust növelte. nem 10000..jóval több.
Válassz bármit. A CIV V és CIV IV modokat is elenyészõen kevesen használják. A CIV IV-nél a ROM totális elszálltsága kiváló példa arra, amikor minden mértéket elvesztenek a fejlesztõk...
Látom nem érted. Ahány szabály, annyi MI, annyi variáció, annyi bug, és n+1-szer több tesztidõ. Soha nem készülne el, mert annyi ideig tart tesztelni. Vagy buhalomként jönne ki, vagy totálisan balanszmentesen.
Nem gyávák, realisták. Nézd meg a Skyrimet. Milliós példányszámban adták el. A leghardcorabb modokat néhány ezer ember tölötte le. Hogy mennyien is használják? Még kisebb szám lehet...
Ezért mondtam, hogy bevezethetnék az opcióba a választás lehetõségét, ezzel is lemérhetnék mennyire van igény rá. Lenne. Szerintem több mint gondolnák.
És mennyire is népszerû az RTW szériával összevetva? Ja, hogy kb. semennyire...
Ez olyan mint a kereskedelmi tv. Ömlik a szar. Mi volt elõbb a tyúk, vagy a tojás...szerintem le lehet butítani a z igényeket, de nem a végtelenségig. amúgy én is szimezek, Clifs of dover -Rise of flight.
Szerintem meg gyávák a kiadók, mint ahogy a film kiadók is...akkor derülne ki mire van igény , ha lenne alternatíva. sokan szeretik a szart, de sokan máár unják. És ugye van az az átmenet is.
Csak, hogy rámutassak mekkora baromságot írtál, javasolnám nézd meg az Európa universalis játékok összetettségét, igaz ott nincsen taktikai csata lejátszás. De ha a két kampánytérkép komplexitását összehasonlítjuk, (és a történelem szimulálását) akkor a te világrendedben' 2019 kellene léteznie. És ne gyere azzal , hogy ott viszont nincsen csata, mert a fejlesztõk létszáma 1\100 arány.
Idõm nincs játszani játékokkal lassan már 3 éve. XCOM-mal toltam utoljára rendesen tavaly októberben, azelõtt nem is emlékszem, hogy mikor játszottam utoljára. Tavaly áprilisban megvettem a Risen 2-õt, mai napig nem volt rá idõm, hogy n+1 meglevõ RPG-re sem.
Amikor van idõm, akkor egy hardcore szimulátort moddolok, szóval nagyon jól tudom, hogy csak a moddolás mivel jár. A fejlesztés még annál is nehezebb..
A technikailag lehetséges elõrelépést összetéveszted azzal, hogy mire van igény. Lehetne olyan FPS és harmadik nézetes akciójátékot csinálni, ami valós fizikán és sérülésmodellen alapul. Csak senki nem játszana vele, mert unalmas lenne 5 másodpercenként meghalni...
Hm. A nagy programok, mindig akkorát léptek elõre, amit elõttük százan nem mertek, és azt mondták lehetetlen. Ilyen volt a rome tw. Senki soha nem gondolta , hogy lehetséges abban az idõben. Szóval ne gyere nekem azzal , hogy egyeseknek semmi nem elég. Lehet kifogást keresni miért nem lehet megcsinálni, meg lehet azon is agyalni hogyan lehet megoldani.
Képtelen vagy felfogni azt, hogy mivel jár egy játék kifejlesztése. A te igényed azt jelenti, hogy több játékot kell kifejleszteni, és az MI-nek mindnek boldogulnia kell. A végtelen sok opció = senkit sem találsz, aki a tieddel multizna. Stb.
Láthatod, hogy a "mezei" igények is az egyik valaha volt leggrandiózusabb fejlesztéssé teszik. Azért mindennek van határa. Majd megmoddolják, de a userek 0,01%-nak igényiért erre senki nem tolja bele a fejlesztési idõ 10+ százalékát úgy, hogy még balanszolni is kellene.
Egyesek azt hiszik, hogy való élet szimulátorokat lehet fejleszetni. Be kellene látni a modellezés mélységének korlátait. Még egy tisztességes járványt sem lehetne rendesen lemodellezni, vagy annyira random lenne, hogy a játékos idegbajt kapna, mert annyira kiegyensúlyozatlanná tenné a játékot.
Az MTW modellezte a pestisjárványt..? Tudod, mikor Európa egyes területein a lakosság 50+ százaléka kihalt. Na, ez laza évszázadra visszavetette Európát. Egy ekkora hatással mit kezdene egy játékos? Hát az MI? Stb.
Egyeseknek lassan semmi sem elég...
mint..
Mikor ha nem most. Õk dobálóznak az óriás számokkal mind programozók, mind szakértõk, és a pénz szempontjából is... szóval hajrá. virítsanak.
Én szerintem megérett a tw a totális változásokra. Ha megcsinálják legalább a lehetõségeket, de annyira nem mennek bele, már az is jó, majd a móderek. A legjobb viszont az lenne , hogy ha a komlexitást a menübõl állíthatóvá tennék. Így mindenki jól járna, meglehet egy két nyomi is felnõne a feladathoz. Arról nem beszélve , hogy azok akik eddig azért nem játszottak a tw-vel mert nem elég összetett, vásárlóvá válnának. Lehet, hogy kevesen vannak, de mivel általában nem gyerekek, sokkal nagyobb a vásárló arány közöttük.
A Krisztus elõtti idõszakokban Európában minden bizonnyal csak két évszak lehetett. Kurva hideg volt anno, meg kellemes nyár volt. Én úgy tudom. Bár lehet tévedek