Az ókori "nyugati" lovasságról nincs információm, de a nomád népek esetében a nyugati fogalmak szerint vett kopjás rohamról ebben az idõben nem is igen van értelme beszélni, a rövidebb lándzsát közvetlenül, marokból használták döfésre, néhány elmélet szerint meg szabályosan és két kézzel vívtak vele - utóbbihoz nem tudok, mit hozzátenni.
Igen, ezért is volt elõtérbe a gyalogság. Bár kengyel nélkül is sokan megtanultak lovagolni és harcolni elég jól, tehát kengyel elõtt is volt élet. Azért a makedón nehézlovasság ott volt a szeren, sokszor szerepet játszottak a csatákban. Tehát nem voltak olyan átütõ rohamok, de nem is voltak esetlenek. Olyat olvastam, hogy kengyel nélkül igazából a lovas lovas összecsapás volt nehézkes.
A játékhoz is kapcsolódik, hogy a könnyûlovasságot remélem megfelelõre csinálják. Jobb manõverezõ képesség és szabadabb mozgás kéne a lovasságnak. A numidiai lovasok nem használtak kantárt, a térdükkel és a testük súlypontjának áthelyezésével kiválóan irányították a lovat és így mind2 kezük szabad lehetett a harchoz.
Majd elõveszem egyszer a med2-t és megnézem már ezeket a rohamozásokat, rég volt. :D Azt tudom, hogy a Kingdomsnál keresztes hadjáratnál már mintha erõsebbek lettek volna. Igen igazából nekem is az a bajom, hogy gyorsan levágják õket közelharcba.
Az ókorban a lovasság használatához vegyük hozzá hogy nem ismerték sem a nyerget sem a kengyelt.Na j a rómaiknak meg a görögöknek volt valami felfelé fordított székre emlékeztetõ nyeregszerûsége.Ergó egy combosabb rohamnál repült mindenki mindenhova.
Sok ilyen van, csak gondoltam berakom szemléltetésnek...ezt!
Hát, ha a te lovasaid botokat lóbáló parasztoktól hullanak akár legnehezebb fokozaton is, ott valami nem stimmel. Ha esetleg több egységnyi paraszt bekerít, azt mondom oké, simán lezúznak, ha nem teszel valamit(hogy most a parancsot hogy fogadják, az más tészta). Mert gondolj bele, miért ne tennék? Te mit csinálnál, ha egy lovas ott állna melletted, de vagy ezren veszitek körbe? Lehúzod a lóról, onnantól lincs van, itt már a létszámfölény érvényesül. Hogyne láttam volna elhullani a lovakat? De, ha szembe ráküldöd a lovakat pár limlom parasztra, esélyük nincs bekeríteni, a legtöbbször csak a lándzsásokat küldi a lovakra ilyenkor az AI, a többi vagy menekül, vagy a gyalogságoddal foglalkozik. Város elleni harc meg mindig veszteséges, ezt nem is vitatta senki. Lovakat elsõ sorba soha nem is küldtem ilyen helyzetben. Be kell látni, a ló rohamra kell, nem az álló harcra, a fent sorolt okok miatt. Ugyebár ezért is vannak a lovas egységek, álló csatára ott van a gyalogság. Ezért sem igazán értem, hogy mit akarsz kihozni egy álló harcból lovasok esetében. Abban persze igazad van, hogy nem reális, amikor kifordítod onnan a lovat(viccen kívül, sokan meg emiatt sírnak, hogy nehezen jönnek ki), de ha "partfist" csinálnak a lovasságból a játékban, akkor még nagyobb isten lenne, mint most. Valami hibája minden egységnek kell, hogy legyen, és szerintem egyáltalán nem valószerûtlen, hogy állóharcban elkezdenek hullani. Egyébként lehet, hogy neked nincs bajod a rohammal, de wednes-nek van és az õ szavaira reagáltam elsõsorban. A botokat lóbáló parasztokat meg már azt se tudtam ki írta.
Sokadjára és utoljára: A rohammal nincs gond. Gond az az után következõ dolgokkal van. Ha lovasodat nem láttad még elhullani, az azért van, mert vagy gyenge fokozaton játszol, vagy nem küldted még be lépésben fõteret védõ egységek ellen. Mondhatod, hogy "a Medi 2-ben ez nem rendeltetésszerû használat", és igazad is volna, csak már eredetileg sem errõl szólt a fáma. Hanem egyrészt arról, amit lent már leírtam, másrészt akkor már idejöhet az is, hogy mennyire reális az, hogy roham után a lovakat megfordítják és kifutnak, majd pár másodpercen belül újabb kopjával rohamoznak. Hallottam olyan elgondolást is, hogy a tömegben a lovat már különösebben nem irányították, mivel nem is nagyon lehetett.
Azért annyira nem ritka ez ilyen AI mellett. Állandóan elõreküldi az íjászokat, ha rászabadítok ilyenkor pár lovat, hiába menekülnek. Szinte tök mindegy mi mögé bújnak, csak lándzsafal ne legyen. Több rohammal meg akármilyen gyalogos páncélozott lovagot le lehet zúzni(persze azt már áttörni nem muszáj és az is elvárható, hogy ilyenkor nagyobb legyen a vesztesége a lónak). Frontálisan sokfajta egységet el lehet taposni velük, nem csak a parasztokat. Ha meg már menekülnek, hát ez van. Sokan tennének így, ha a haverjuk 70%-át eltiporták. És megmondom az õszintét, botokat lóbáló parasztoktól meg még egy lovasomat sem láttam elhullani.
Hát ezt a regényt gondold akkor meg..nem tudod lerakni.
Szeretem a történelmet. 1 hónapja a könyvesboltban majdnem megvettem egy néhánszáz oldalas római történelemrõl szóló könyvet (nem, nem képeskönyv..), csak nem láttam értelmét, mert nincs rá idõm.
ÕÕõ látom mérnök vagy, szóval lehet el is olvasod. Nem ez az elsõ rész,de ha a Caesar asszonyaival kezded úgy is bõven érthetõ. Az elsõ két kötet amúgy a Fûkoszorú és Sulláról-Mariusról szól.
Stop. Ki beszélt történelmi hûségrõl? A film élvezhetõsége volt a téma. Azt hiszed, hogy én nem tudom, hogy hány helyen potatlan és valótlan...?
Nézd attól függ, ki és honnan nézi. Nekem ultra gagyi hiteltelen szar volt. De talán megbocsátod ha azt is hozzáteszem,(lehet nagyképûség de attól tény) hogy Tacitus, Plutarkhosz,és Caesar könyveibõl tanultam a törit a közép iskola után( a magam gyönyörûségére),így kicsit háklis' vagyok a sok sztereotip nyugati szarra. Nem árt például történészek könyveit sem olvasni a témában, és itt nem feltétlenül Földire gondolok. Nekem még a gladiátor is épp, hogy nézhetõ. De ennyi, neked tetszett és kész. Azért annyit még hozzáteszek, hogy inkább (ha már regény) ezt a sorozatot olvassad, és megérted már ennyibõl is miért vagy átbaszva.
Én szoktam nézni a rohambónuszt. Próbálgattam én a Med2 egységeket. A legázolás parasztoknál még mûködött, bár eleve futásnak eredtek aztán a gyenge morál miatt. A frontális rohamok nagyon ritkán voltak célszerûek. Általában gyalogos harc és szárnytámadás a felállás.
Nézzük a rohamozás-bónuszt. Ám itt most _direkt_ nem azokról az egységekrõl van szó, akiknek "csak" a roham a feladatuk! MINDEN lovasság így viselkedik, még az is, amelyiken vizuálisan hetven tonna acéllemez van!
@Molni: "Pl. abban sincs egyetértés, hogy a kardvívás milyen volt régen." - Hála Istennek, ez egyre kevésbé van így. :) Egyáltalán nincs reklámozva sehol sem, de az igazság az, hogy az európai harcmûvészetek már nagyon nagy lendülettel és nemzetközileg kutatott tudományág, és mint ilyen, meglepõ mennyiségû forrás került már elõ! Csak Magyarországon is kapásból van két olyan iskola, amely tagja az összeurópai szervezetnek, és a vívásuk kizárólagosan középkori források tömegének évek munkájával történõ feldolgozásán alapul. Reklámozni nem szeretnék, úgyhogy csak a nagy képre pár link: az egyik és a másik nemzetközi gyûjtõegyesület honlapja, illetve a források egy hányadának a Wikije.
Összességében, aki ma Magyarországon valid középkori gyökerû - elsõsorban hosszúkardot, de más fegyvernemet is - vívást szeretne tanulni, az a nagyvárosok nem kis hányadában megteheti.
Gondolom, ha történt átütés abba belejátszott az is, hogy egyszerûen nem maradtak elõtte az emberek arra várva, hogy egy felpáncélozott ló és lovasa becsapódjon. Azt nem hiszem, hogy könnyen ledobták volna a lovast az állatok a kengyel és a páncél miatt, de könnyen elképzelhetõ, hogy a legázolt embereken egyszerûen megbotlik a ló. Nem azt mondom, hogy megállíthatatlan legyen, de hogy 4 sor mélységbe úgy akadjon el, mint aki hálónak fut (és a hirtelen lassulás miatti G erõbe haljanak bele :) ) az a másik véglet.
De amit tudunk a régi korokról (fõleg ókor) azt azért beletehetnék a játékba. Ezek nem is olyan hardcore dolgok, amitõl menekülne mindenki. Például rómaiaknál a pilum és gladius használata. Tehát a pilum ne csak x halottat "termeljen", hanem azt a célt is ábrázolhatnák, hogy az ellenség pajzsába fúródva azt használhatatlanná tegye,(hiszen logikus mikor jön a dárda esõ az ellenség próbálja védeni magát) így kénytelen eldobni a pajzsát az ellenség (-pajzsvédelem) és úgy harcolni tovább. Galdius meg a szoros zárt alakzatoknál egyértelmûen elõnyt jelentsen (hiszen a rómaiak csak kidöftek a zárt alakzatuk mögül) így "tömegnyomornál" hatalmas mészárlást vittek végbe. Más népeknél meg más bónusz. felbontott alakzatnál, lesbõl támadás stb.
Ugyanígy az íjászok is ne csak áldozatokat szedjenek, hanem lassítsák az ellenség elõrenyomulását, ami kénytelen minden nyílzápor elõtt megtorpanni, hogy felemelje a pajzsát.
Sokan nem nézik a rohamozási bónuszt, pedig Med2-ben ez sokat számít. Pl a magyar huszár(khm...) szerintem a legjobb lovasegységek között van, mert, ha akármilyen egység mögé kattintva rohamoztatod õket, akkor azok oda fognak menni, legyen betonfal, vagy lándzsaerdõ(persze ez utóbbival kicsit túlzok). Ott épségben baka nem marad és ennek az a titka, hogy könnyûló, mégis magas a rohamozási bónusza. Van még egy ilyen egység, de azt hiszem azt csak zsoldosként lehet felfogadni. Szóval meg lehet oldani, hogy rést üssenek, csak a megfelelõ egységet kell használni rá. Persze ezzel a huszárral akkor már baj van, ha megáll harcolni, de valamit valamiért.
Igen, kellene. Pontosan azért írtam, hogy az FPS nézetes harc helyett ilyenen dolgozzanak és nem azon a nevetséges ötleten.
A bibi az, hogy a régi korok harcmûvéeszétrõl alig tudni valamt. Pl. abban sincs egyetértés, hogy a kardvívás milyen volt régen. (Sokak szerint a hollywoodi kardlóbálós technika nettó marhaság.)
Én pl. soha nem tudtam elképezlni, hogy a lovasroham mitõl megállíthatatlan, ha a ló nem gázolja le az embert. Mitõl nem dobta a le a lovast? Hogyan sodort el egy lovas 7-8 sor mélységû alakzatot...?
Igazad van, és nem is annyira szubjektív a meglátásod, mert egy Med2-be ahol a lovagokon van a hangsúly, igen is erre figyelhettek volna. Ehelyett a lovagok az alap egységek a játékban, úgy ahogy a Shogunba meg a szamurájok. Én is azt vártam egy lovasrohamtól, hogy meg sem állnak és lendületbõl fogják átszakítani az arcvonalat, folyosókat nyitva az ellenség soraiban. Ehelyett a leggyengébb egységeknél is (ami nem is lándzsás) 2 sorból pár embert elsodornak aztán közelharcba végeznek a talpon maradt 90%-al . Mintha valami betonfalnak ütköznének. Kéne ennek a játéknak egy fizikai motor, tömegszimuláció, nyomóerõ(tömegek összecsapásánál), tehetetlenség stb. :)
Az RTW-ben is röhejesen olcsó volt a lovasság. Aztán valamelyik TRM-tól kezdve lett valami 4-5-szörös árrés a nehézgyalogos és közepes/könnyûlovas között is.
Ami még egy óvatos gondolat, hogy az elit egységek tényleg lehetnének mocsokdrágák. Ökölbeszorult az összes létezõ testrészem, amikor pl. a Medi2-ben ~650 dénárért nehézgyalogost képeztem ki, kb. de ~900-ért meg a típusa csúcsát jelentõ gótikus lemezvértes birodalmi lovagokat - ami aztán annyit is ért. Oké, hogy nehézlovassági harcmodor kell, oldalbazúzni az alakzatokat kopjával, aztán kirongyolni onnan és újra támadni. Mégis, egyszerûen idegtépõ baromság, hogy a legprimitívebb majomzéró lándzsások, ha a lovagok egyszer megálltak, kilóra elkezdik lebökdösni õket. Bardingba öltöztetett dextrariusokon feszítõ teljes fegyverkabátos-lemezvértes, állig felfegyverzett és éveken keresztül képzett csávókat, darabjuk többet ér, mint egy marék falu! Az arcom letettem, komolyan, amikor elõször szembesültem vele.
Értem én, hogy a játék fényébõl elég sokat bukott volna, ha a hadseregek a valóságos lovag/"nemlovag" arányt kénytelenek követni, mégis kellemesebb lett vona, ha egy lovag tényleg összemérhetetlen egy vasvillalóbáló (az a másik nagy móka, mondjuk) paraszthoz. Teszem azt, egy lovagi egység 900 helyett 9000-ért képezhetõ, fenntartása mondjuk nem 200, hanem 2000 dénár félévente és nem sz*ros 18 a védelme (ja, ha megfigyelitek, az ispotályos lovagok védelme - fejbõl mondom, annyira felháborított :D - egy ponttal magasabb volt, 19, miért? Dobpergés... mert volt náluk pajzs. Agyf*sz, komolyan, ez brutálisabb momentum volt, mint amúgy a lovagok nevetséges és általában vett halandósága.), hanem mondjuk helybõl 35. Végül kiemelném, hogy nem speciális helyzetekre gondoltam fent, ahol tényleg be lehet sz*patni egy lovagot, hanem teljesen általános harci helyzetekre, ahol kétségkívül minden józaneszû számítás azt várná, hogy a páncélos lovas még léptetve is legalább sz*ros fél percig életben maradhatna - de nem, ehelyett állnak, mint egy idióta, a botlóbáló gyalogság meg szép nyugodtan feldönti õket lovastul. Mindez talán elkerülhetõ lett volna, ha legalább valamelyik fejlesztõ egyszer is valódi méretében lát pl. egy clydesdalet.
Ez egyébként a Rome-ban egyáltalán nem szúrt annyira szemet, még akkor sem, ha már ott is így volt, mivel azért ennyire mocskosul agyonpáncélozott nehézlovasságnak max. a katafraktok voltak ott.
Persze, ezt nem is annyira "komoly ötlet"-ként dobom be, mert egyrészt nem súlyponti probléma a játék egésze szempontjából, másfelõl még annak is elég szubjektív, csak egy észrevétel.
No igen, segíteni sose tud a gép. Mondjuk Empire-tól kezdve már akivel jóba vagyunk az nem támad ránk olyan könnyen. Mondjuk az is tény, hogy egy értelmesebb AI lépéseknél még könnyebb lenne a játék hiszen, sokkal jobban ki tudnánk játszani "mézesmadzag-korbács" technikával. Viszont a játékélményt akkor is fokozná, mert ez a makacs, értelmetlen döntések inkább idegesítõek.
A diplomácia a stratégiainak csúfolt játékok részében soha a bödüs életben nem mûködött. Az MTW-t konkrétan akkor dobtam a kukába, mikor a legszorosabb szövetséges baszott segíti sõt, megtámadott mikor mi voltnuk az erõsebbek. A Civ szériában is kb. a CiV a kieggel kezd valamit mutatni. A többiben dísz volt. RTW dettó ugyanez.
Gigacsatáknál bõven vannak 25 percet is meghaladó idõk(bár nem szoktam mérni, majd egyszer kíváncsiságból így teszek). A TW-os pályafutásomat tekintve a legnagyobb és leghosszabb csatát akkor vívtam, amikor Rómát akartam elfoglalni. Öt teli seregre küldtem rá kettõt, mert sürgõs volt a helyzet, ráadásul az ellen csapatokban sok olyan volt, amit én lazán csak tölteléknek hívok. Fogalmam sincs mennyi ideig tartott, a végére az idegállapotomat tekintve legalább 4 hónap volt. Na, ha nem is annyi, de bõven több, mint 25 perc. Én akkor eldöntöttem, hogy még egyszer ilyenbe nem futok bele, hiába nyertem. Van abban is némi igazság, hogy a monotóniát említed, de ezt könnyedén ki lehet kerülni. Tized akkora sereggel, rejtekbõl támadva marha jó és élvezetes csatákat lehet vívni. Emberkímélõ, fejlõdésközpontú megoldás és még agyat sem árt használni hozzá :D Általában ezt szoktam alkalmazni, de piszok nagy pofáraesés is lehet belõle(meg nem árt hozzá a hülye AI). A súlyt tekintve, úgy érzem Med2 Kingdomsban elkezdtek rátapintani a lényegre ezen a szinten. Ott sem lehetett egybõl újratoborozni minden egységet, köröket kellett várni, ha elõtted a lehetõségeket.
Gyerekek a 3 órás csata látom mindenkinek beleégett a kisagyába..ez természetesen egy lehetõség, ahogy Wednes írtad, fõcsatákra. Gondolom pl nem fogunk sokszor Karthágó' nagyságú várost ostromolni. De ne legyen 1 órás limit!
Itt nem az a lényeg, hogy 3 órás legyen az összes csata, sõt szerintem se kell 3 órás összecsapást nyomni (bár egy mindent eldöntõ ütközetnek meg kell adnia módját :D). De a te általad írt 25 perces ütközet is ritkaság a TW-be. 5-8 perces csaták vannak! Abból áll a játék 90%-a. Szerintem a monotónia akkor van, ha az embernek nem kell használnia az agyát, hanem megszokásból teszi a dolgát.
Shogun 2-nél az van, hogy nagyon gyorsan legyakják egymást az ellenfelek. Nem is nagyon van értelme egy szárnytámadásnak, bekerítésnek. Be kell küldeni a centrumba a csapatokat (azonos képességeket figyelembe véve, tehát nem yarira lovasságot), aztán erõsebb kutya b@szik elven, úgyis gyorsan felszecskáznak mindenkit. :)
Most elkezdtem ismét Empire-el játszani. Itt a sebesség megfelelõ, a közelharcba már megy a birkózás és a holt idõbe tényleg lehet bekerítéssel foglalkozni. Viszont a kis mókusörs csaták, amik jönnek futószalagon a kampány térképen, súlytalanná teszik az egész hadakozást. Ezért nem is nagyon lehet béként elérni az ellenségnél, mert meg se érzi a veszteségeket.
Én annak örülnék a Rome 2-nél, ha kevesebb, de "minõségibb" csata lenne. Lehetnek határ menti villongások, betörés, zsákmányszerzés stb. De ha 2 fullos sereg összecsap akkor annak legyen, ha nem is végezetes jelentõsége, de nagyon komoly súlya legyen, mind a diplomáciában, mind a további lehetõségekben.
sztem kúrvajó sorozat volt akkori szemmel meg tuti, most már lehet jobban csinálnák, de sok mindent élethûen bemutatott abból a korszakból, voltak hibái, de az imdb 9 pont tükrözi hogy nem fos már annak aki félre tudja tenni az elfogultságát(meg a sok szexjelenetet bár ezzel se volt gond). Nemrég néztem végig, fel is raktam egybõl a rome total wart aztán jön a hír hogy 2. rész hát remek :D Bár nem vagyok egy töri zseni de érdekel a téma, amíg szórakoztat addig rossz nem lehet. Ilyet várok a 2. résztõl is, egy idõ után úgy is megunja az ember a hosszú csatákat szóval tök mind1 mit raknak bele, de azért jó dolog hogy próbálnak nyitni a valóság felé.
A realitással nekem ugyan semmi bajom. Az idõ, ami nem tetszik. AI sokszor csinál hülyeséget(bár volt, amikor meglepõdtem rajta, mert okosat csinált, pl hídnál nem mindig lehet bevárni az ellent, van amikor a kerülõt választja inkább nagy bosszúságomra, persze ettõl még hülye). A kérdés persze adott, én az igen is, nem is felé hajlok(magyarul egyenesen állok), a leírt okok miatt. Azt még hozzá tenném, hogy a 3 év nem olyan kevés, figyelembe véve, hogy elszórva 2-3 hetes "pihenõidõk" vannak benne. Így sem 10 év, de sok játékot untam már meg akár 2 hét alatt is.
Hm. hát igen mások az igényeink. Ez amúgy persze nem gond. Talán a tw is azért húzta ilyen sokáig, komolyabb változtatás nélkül(kivéve a graf.), mert mindig éppen bele érett egy new generáció! Egyszerûen még nem nyomtad annyit mint itt sokan, és nem untad meg az alapokat,és a sok kijavítatlan hülyeséget. Mondjuk én elismerem, hogy nagyon komoly és a realitások felé mozduló változásokat várok és lehet , hogy ezzel a vágyammal a kisebbséget képviselem..majd megmondják a fórumon..így van vagy nem? A kérdés komoly. Kinek tetszene, ha nem sokat változna a game? Nekem nem.
Mások az igényeink, lássuk be. Én annak vagyok a híve, ha gyorsan tudok elõrenyomulni, területeket foglalva, azokat megtartva. Kigondolni az eseményeket hogyan haladjon tovább az ár. Na nekem ebbe a 3 órás elhúzott csaták nem férnek bele. 3 órán keresztül meg szinte csak figyelsz. Néha kiadsz egy parancsot, de a javarészt azt nézed hogyan harcolnak(ha ez nem lesz unalmas egy idõ után, akkor nem tudom mi lesz az). Ha pedig az elhúzott csatában több 10ezer embert szeretnél felvonultatni, valószínûleg meglepõdnénk a gépigényen némileg, sok pc végezné a kukában. Én nem játszom olyan régóta, mint te(kb 3 éve), de valahogy mégsem unalmas. Én elvagyok ezekkel a laza 25 perces csatákkal is, hiába van fullos létszám(rengetegszer használom az idõkapcsolást is). Sõt, nekem kifejezetten kedvencem, ha néhány lóval 10-szeres túlerõket gyakhatok le, de ugyebár azt sem lehet esztelenül, bele a közepébe. Sokszor kell használni megfontoltan az egységeket és nekem már magában ezért is tetszik az egész(hozzáteszem Rome és Med2-n kívül nem játszottam mást). Konkrétan örülök neki, hogy 10-15 perc alatt letudom az egészet(vagy épp engem tudnak le, mert ilyen is van). Lever a víz is, sikerélményem is van. A 95%-ot meg nem azért írtam, mert az volt a mondatom lényege, hanem ami utána jött. Legyen akkor 80%. Amit ebben a fórumban eddig olvastam, az már nem is Total War lenne, ha megvalósulna.
A shogun 1 óta nyomom a tw. És halálosan unalmas benne már nem egy dolog. Nemtom' te mióta nyomod és milyen igényeid vannak, de.. 1. csili villi szarral van tele a pc piac 2.tuti bukás ha 95% marad minden(na nem bukás, de, hogy leégnének a fórumok az biztos. 3.még mindig azt mondom, hogy nem tudod elképzelni mirõl beszélek. Mivel a méretek miatt kevesebb de nagyobb csaták lennének, pont azért nem lenne unalmas.
Gondolkodtam. Ha ennyire hardcore akarod nyomni, akkor ott a tét. Vagy a gyerek marad kaja nélkül, vagy az egész család(de lesz egy nyertes csatád), vagy bukod. Egyébként én pont nem vagyok az ilyesminek a híve, mármint az elhúzódó csatáknak. Gigacsatákat is kerültem minden TW-ban(persze sokszor elkerülhetetlen). Valahogy azt meg nehezen képzelem el, hogy nyomok vala fél órát a csatában, bemegyek melózni, visszajövök és folytatom tovább. Ennek így nem sok értelmét látom. Nem beszélve arról, hogy unalomba fulladna az egész. Ha ott lennék és én csatáznék, biztos nem unnám szét magam, de a 3 órás csatának a gép elõtt ülve szerintem nem sok értelme van.
Ne aggódj ettõl nem lesz könnyebb. Arról nem beszélve, hogy pl. én soha!! nem töltök vissza elbaszo** csata után, vagy bármilyen okból, kivéve a fagyást. Amúgy ezt csak magaddal kell megbeszélni mikor használod. Az ,hogy más meg hogyan ba*a át saját magát, rohadtul nem érdekel.
Gondolkodjál már, ha 3 órás a csata, aztán a gyereket el kell vinni pl. vagy behívnak melózni, akkor az megy a levesbe. Gondolom azért nem érted, mert az eddigi tw-ben még a 25 perc is ritka volt!
Ha van mentés 40 percenként, akkor hol a tét? Értem én, hogy ötleteket gyártotok, meg mi lenne jó, de ez esetben nincs más dolgotok, mint leülni és csinálni hozzá egy játékot. Nekem tetszett a TW ebben a formában is, szerintem annyira egeket megrengetõ változásokat ne várjatok, mert csalódni fogtok, ugyanis a sok "lehetne"-bõl jó eséllyel nem lesz semmi. Nem rosszból írom, félreértés ne essék. Csak amikor kijön a játék egy újonnan felépített térképpel elejétõl a végéig, de 95%-ban az eddig TW-okhoz hasonló játékmenettel, akkor nagyon dühösek lesztek(én meg boldog). Ami szerintem a legnagyobb hibája volt a játéknak, az a diplomácia. Én ezt mondanám, ha változtatni kellene valamit gyökeresen, de nem leszek olyan naiv, hogy elhiggyem, most bizony megteszik és jó lesz. Rome után is javíthatták volna, annyira nem tették. Hogy ennek gyakorlati okai vannak, esetleg a nemtörõdömség, azt nem tudom.
Már csak azért, mert egy tényleg jó lemodellezett összevont vízi-szárazföldi város ostromot,nem!!!lehet végrehajtani 1 óra alatt. Még úgy sem, ha csak simán 40-40 egységet irányítasz. És mint alant valaki írta az igazi csatákban,(amennyiben nem volt oldal-hát támadás) ha nem omlottak össze a felek morálisan, igen sokáig tartottak a kézitusák. Bár egy gagyi szar az HBO Róma sorozata, (hobbi tört. szemmel írom) de egy szempontból nem rossz, talán ott volt a legélethûbben bemutatva a Római közelharc. A filmekben elõszeretettel mutatnak mindenki, mindenki ellen, minden irányban, típusú közelharcokat a csatákban, ilyen semmilyen korban nem volt, fõleg nyílt szini csatákban, max ha már eldõlt egy szárny sorsa.
Benne lennék én a három órás csatákba is ha kell(sõt), mert ha nem lenne limitelve a létszám(vagy alig), akkor 5-10 csatát is kiválthatsz eggyel. És végre megszûnne a végtelen tétmentes unalmas tucat csaták ideje. Mennyire más lenne. Mondjuk ez esetben , pl. 40 percenként megjelenhetne egy mentési lehetõség. Vagy legalább egy lehetõség,egy csata alatt..
a partraszállás különösen jó lesz, pláne hogy elõtte lehet hajócsatázni aztán egybõl szárazföldön harcolni megszakítás nélkül:)
Igen. Amúgy tényleg kevésbé sebzõdnek,még a lövedékektõl is.
Valószínû így van. Nem is az lenne, hogy kevesebb a példány, én attól nem tartanék. Hanem megkérdezi a menedzsment feje, hogy: - "Nos és ez a plusz funkció, mennyiben növelheti a példányszámot?" - "Háát öö talán semmiben, de a játékélményt fokozná a játékosok egy részénél." - "Igen, és most hova sz@rjak tõle"
Igen, egy realistic kapcsolóba egy csomó dolgot betehetnének, ami nem is egy nagyon idõrabló dolog. Például a lõfegyverek és a hajító gépek vegyék figyelembe a domborzati viszonyokat és a gravitációt (lõtávolság). Vagy az erdõbõl való nyilazás és az oda belövés erõsen csökkentse a hatékonyságot (bár mintha az erdõben vonulók kevésbé sebzõdnének nyíltól most is, de ebbe nem vagyok biztos).
Igen, bár nem is a pénz\idõ a gond, hanem szerintem az eladási stratégák, meg a célközönség ellemzõk a legnagyobb b*zik! Gondolom nem merik túl összetettre, mert akkor mit szól a sok kis takony, meg nyomi.(bocsi) Pedig nem is értem a dilemmát, ezért van a game options. Arcade vs. realistik(C).
Egyébként el tudom képzelni, hogy a fejlesztõknek is rengeteg jó ötletük van, de sok múlik azon, hogy a menedzsment mire bólint rá, és mire szán pénzt és idõt.
Igen, ha van egy jó angolos én azt mondom bármit leírhat, ami itt neki tetszik. Szerintem itt senki nem csinálna abból gondot, ha a saját ötletét leírja valaki más.
Halál egyszerûen meg lehetne csinálni pedig...mondjuk mint a hoi, vagy eu sorozatban, hogy lennének különbözõ diplomáciai pontok és pl. ha olyan rettegettségi pontot nyom egy állam, azt senki (kicsi) állam nem meri megtámadni, mert nem tud neki elég rettegés mellõzõ' pont termelõdni. Na ez így elég primitív, és csak egy aspektus, de talán érthetõ a rendszer. És ez lehet bonyolítani a végtelenségig, pl szövetségi rendszereknél összeadódna stb..egyszer kéne' jól megcsinálni, aztán mûködne magától!
Vagy legalábbis ne támadjon már ránk a gép ( a gyengén álló), védekezni védekezhet, meg mindenkinek jogában áll utálni a másikat, de magát ne végezze ki ezzel a húzással.
Már a sima kedvezõ békefeltételt se fogadják el, pedig mennyivel jobb lenne, ha nem csak dísznek lenne ott a sarcoltatás, terület átadás lehetõsége stb. Jó lenne ha az új részbe meg lehetne állapodni keményebb békefeltételekrõl.
A szövetségesek kitartanak ez már haladás, ez igaz. De érted Napóleonnal, elfogaltam Ausztriát, Poroszországot, a német államokat, békére kényeszerítem az oroszokat és az angolokat...az egy területes dánok nem békélnek meg...ilyen ne legyen már. Nevetséges.
De hát a Rome 1ben is...én vagyok a fél világ ura...az utolsó gall falu azért még harcol...értem én hogy bátor Asterix-ek de ez túlzás.
Vagy a Medi2 kicseszett hülye pápája...juj de utáltam
Remélem tényleg lökdösni fogják a katonák egymást a városfalakon, tetõkön. Ne az legyen ahogy eddig, hogy egy osztag katona 1 négyzetméternyi helyen vergõdik. :)
Rome-ban annyira nem(Kárthágóval volt csak egy vészesebb), de Medieval 2-ben kétszer is komolyan megszivatott a pestis. Egyszer a magyarokkal, amikor a mongolok is támadtak, azt a játékot abba is hagytam, mert rettenet rosszkor jött. Pár kör alatt az összes városomban felütötte a fejét a pestis(kb 30 volt ekkorra) és masszívan meg is maradt. Még nyomtam vagy 10-15 kört, aztán meguntam(ilyen brutált se elõtte, se azóta nem láttam sehol). Alapvetõleg nem ezért hagytam azt abba, de ez is közrejátszott benne. Egyszer pedig Britannia kampányban az írekkel. Már csak két norvég város volt hátra az egész térképen, gondoltam akkor ezt most behúzom 2-3 kör alatt. Na ide is beütött a pestis, de olyan módon, hogy a katonáim úgy hullottak, mintha atomot dobtak volna rájuk. Szerencsére ez nem volt tartós, de rádobott még legalább 7-8 kört az egészre. Nincs kizárva, hogy ezek bugok, vagy tényleg beüt néha ilyen módon a járvány, mindenesetre ki tud csinálni, ha akar.
Én személy szerint ETWben és NTWben sem találkoztam olyannal hogy felrúgták a szövetséget...Angliával úgy voltam háborúban, hogy végig Friendly volt , és mire elvertem Ausztriát már Very Friendlyben voltunk , békében.:D Az viszont velem is elõfordult már, hogy az utolsó kis sz*r városával még hadat üzen..
Én a Rome 2-nél megelégednék ha normális lenne a diplomácia.
A mostani rendszer szörnyû. Mikor a fél világ ura vagyok, és egy utolsó kis szar nép egy várossal megtámad...
A szövetségesek minden további nélkül megtámadnak és felrúgják a szövetséget.
Bár a Napoleon-ra ez kicsit jobb lett. Legalább a szövetségesek nem támadnak hátba ok nélkül.
De például épp most, levertemfél Európát, erre az egy tartományos Dánia hadat üzen, és nem hajlandó békét kötni...vagy tízszer olyan erõs a hadseregem...de õk nem kötnek békét...
Na ilyeneket javítsanak már
Én gyakran csináltam, hogy direkt megfertõztem egy kémet, aztán beküldtem az ellen városaiba..pusztán jó szándékból.
Betegségek már a sima Rome-ban is voltak.Sok várost sikerült néha megfertõznöm mert nem vettem észre hogy betegek. Én azt vettem észre hogy a játék hullámzik fejlõdés terén.Sok olyan dolgot hirdettek újnak a Shogun 2-ben ami mér a Shogun 1-ben alap volt.Sokról meg is feledkeztek lásd ETW zuhogó esõben mûködõ puskák.
Csak sikerül már valami ai nekik. Valamikor.
Jah lehetne egy kis fázis késése. Minél képzettebb és tapasztaltabb a sereg annál jobban reagál. A hadvezérnek lenne tiszti kara, amit ugyanúgy lehetne fejleszteni, mint a parancsnokot. Az összekeveredett harcoló csapatokat meg a jó isten se tudja szétválasztani már. Mondjuk így is nehezen jönnek már ki a csatából. Lehetne hátrálni, vagy próbálni nyomni elõre az ellenfelet.
Egyébként ha ezek mind benne lennének a gépet még jobban hülyére lehetne verni, oda már kéne egy 16 fõs Coop mod. :) Mert még arra se képes, hogy a seregét egy egységként kezelje és átlássa a helyzetét, csak a csapattesteket tologatja.
Igen ezen már én is gondolkodtam. Amikor elõször láttam a Napóleon Tw-rõl képet, azt hittem megcsinálták ezt..de nem.
Valahol vicces, hogy már az húsz éves Centurionban megvolt az, hogy a fõparancsnokak volt egy távolága, amin felül az egységek már önállósították magukat. Ezekben meg nincs...
És utánpótlás!!!!Azt nem is részletezem ki. Persze a sok nyominak az ilyen részletesség már nem jönne be...habár ha megcsinálják végre az igazi döntõ csaták lehetõségét, már annyival beérném. Mondjuk ha 40000 fõ lenne egy oldalon már kiegyeznék. Azért végre a cohorts(4-5 száz fõ,nem mondván a késõbbi idõszakokat) , manipulus(bár az pont jó a 160 fõvel) létszámot megcsinálhatnák már. Ja, és nem engedném , hogy te állíts bármilyen mélységû sort-azért az nem így mûködött,hogy hamm gombóc bekaplak..És valamit kezdhetnének azzal is, hogy az irányítás ne legyen azonnali a csatában. Talán ezt nem is kell magyarázni. Így elsõre ennyi..
Így sem lassulna le nagyon a játék, mielõtt írná valaki az eu-ban gyakran végigtoltam 300 évet és nem tartott évekig. Viszont az évszak kérdés meg van oldva,(nagyon fontos dolog),így több változást okozhatna az idõjárás a strat. térképen is ráadásul több kezdési év is lehetne. Pl sár, megáradt folyó, esetleg behavazott(használhatatlan) hágó stb..
Van egy érdekes lehetõség,(amit biztosan nem tesznek be) hogy az idõ realtime-ba haladna(mint az EU sorozatban), csak mondjuk nem órás, hanem napos ugrásban és olyan új utak, lehetõségek nyílnának manõverezés terén, hogy páran elélveznének. Talán nem kell részletezni. Ha ezt megspékelik azzal, hogy mondjuk három menetsebességet állíthatsz be, ami viszont hatással van az adott sereg fizikai állapotára, háááát..nagy királyság lenne.
Elfogadom , nem azzal van a baj!
A stílus ,ahogy más a véleményét meg mondta, az nem tetszett!
Ne érezd magad leugatva. Tõlem benne lehet, ha minden másra is legalább akkora figyelmet fordítanának, csak ez nem így mûködik. A shogun kiegbe is max 2 percig köti le az ember figyelmét, a saját irányítás. Ha meg rendesen meg akarják csinálni az sok erõforrást kíván. Akkor úgy fogalmazok, ha lenne 10 kívánság (de még 20-nál is), amiben lehetne változtatni a játékon, akkor ez az opció nem lenne közte. Fontosabbnak érzem egy stratégiai játéknál a stratégiai részt fejleszteni (Al!, diplomácia, kereskedelem, csaták, egyéb irányítási lehetõségek).
Így is meglesz a csata feelingen, hiszen a fejlesztõk dolgoznak ezen a nézeten, max nem te harcolsz.
Csak simán fel vázoltam egy lehetõséget ,hogy milyen jó lenne katonát irányítani!
Erre leugattok ,hogy rohadtul felesleges,meg ne erre fordítsák az idõt! Shogun 2-kiegje miatt gondoltam ,hogy jó ötlet lenne !
Játék még a habokba ,ez meg egy fórum! FÓRUM !!!!!!! Jobban alszotok ha valakinek beszólhattok?
Jó cikk. Ez azért már durva lenne. :) Mondjuk bele lehetne tenni, ezt se annyira idegesítõ formában. Elhúzódó háborúknál, annál a területnél, ahol sok az ütközet, hosszú ostromnál stb.
Lehetne egy olyan beállítási opció, ahol ilyeneket be lehetne pipálni, milyen lehetõségeket akarunk a játékba (mint a szimulátor játékokba a realisztikus kapcsolók). Mert a többség érdeklõdését ezek elkerülnék, ezeknél a játékoknál is inkább a tömeg igények kerültek elõ. Elég ha csak ránézek steamen az acsikra a TW játékoknál, a játékosok hány %-a mit teljesített pl: elfoglalni 10 tartományt, befejezni a kampányt). És ezt látják a fejlesztõk is, hogy nem kell olyan magasra tenni a lécet. Látvány legyen jó, nem véletlen, hogy eddig a Rome-ról a fergeteges, drámai és filmszerû csatákról, látványról esett szó.
Miért nullázná le? Csak egy példát mondok, ha az elején végigviszel Gallián egy cohorsot és már elfoglaltál mindent, akkor ez az egység eléggé be bír fejlõdni. Ha ezek után elindulsz egy másik irányba, mondjuk Egyiptom felé, de ezt a cohorsot otthagyod mondjuk Britannia északi részén és ott is maradnak vagy 50 évig(velem ilyenek simán elõfordultak, egyszerûen idõpocsékolás lenne lehozni õket onnan), akkor nyugodtan veszthetne a tapasztalatból. Bár olyan sok jelentõsége nem lenne, esetleg, ha lázadókkal futnak össze.
Akkor is ha 10 évig nem harcol és nem is tartja formában magát, csak szórakozás és a sör/bor vedelése? :)
A képzettség vesztést nem idegesítõre értem, ami zavarja a játékot. Hosszú tétlenségnél, illetve azt is kicsit szimulálva, hogy a hadsereg fenntartás költséges dolog. Tehát egy kis X összeg kell, gyakorlat megõrzésére.